VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

MMV

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 29.05.14 - klo:09:16
Ja moottori on todella pirteä omaan ajotapaani nähden vaikka ennakkoluuloja olikin.

Tämä kyllä hymyilyttää itseänikin. On erittäin vaikea uskoa ajavansa 85 hummaista C-segmentin autoa. Vaimon Golfilla ajelee oikein miellellään myös matkaa vaatimattomasta paperilla olevasta tehoreservistä huolimatta.

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: MMV - 29.05.14 - klo:15:53
Tämä kyllä hymyilyttää itseänikin. On erittäin vaikea uskoa ajavansa 85 hummaista C-segmentin autoa. Vaimon Golfilla ajelee oikein miellellään myös matkaa vaatimattomasta paperilla olevasta tehoreservistä huolimatta.

Pitää vielä lisätä, että oma karvalakkini on siis Variant, mutta meni väärään ketjuun.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

europe

Composition Media, 5G0035819A-versioon ei taida saada jälkiasennus peruutuskameraa?
Vai onko jollain parempaa tietoa?

ak72

Ehkä nolo kysymys mutta miten saa puhelimen pois kuulumasta auton kaiuttimista? Paritin iPhonen auton kanssa, bluetooth audio toimii hienosti mutta haluaisin ettei puhelu / hälytysääni kuulu auton kajareista. Ohjekirjaa pläräsin läpi mutten äkkiä löytänyt mistä tuo muutetaan. Kiitos ja anteeksi  ;)
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

JPN_V70D3OR

Puhelun saa pois kaiuttimista, kun valitsee 'Private' mutta tämä vain puhelun ollessa käynnissä. Mahtaako Ompun profiilissa olevan, että BT-puhelinprofiilin saa kytkettyö pois. Luulisi aikankin storessa olevan saatavilla, Androidiin on ainakin runsaudenpulaa.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

MMV

Eikös pelkkä parituksen purkaminen sieltä puhelimen päästä riitä?

JPN_V70D3OR

Kärryssä on Discover Media, mistähän saisi signaalin subbarille?
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

ptrs57

Kokeilin omassa kulkineessa ekaa kertaa SD-korttia USB-tikun sijaan.
Kärryssä Radio Composition Media Bluetooth ( Kosketusvärinäyttö 5,8". CD- ja MP3-toisto. AUX-IN- ja USB-liitin, SD-muistikorttipaikka. Opastuskielet englanti ja saksa. 4x20 W, 8 kaiutinelementtiä. Matkapuhelinvalmius Bluetooth. Vaatii puhelimelta Hands Free Profile -tuen. Bluetooth-audiotoisto (A2DP).) )

Hansikaslokerossa on yksi SD-korttipaikka, joka vaikutti toimivan.
Kuskin puolella valokatkaisimen alla on luukku pikkutavaralle, jossa on myös kolo SD-kortille. Kortti ei vain mene sinne, ja pikaisella tutkimuksella siellä on jokin este.
Onko muilla tuota SD-korttipaikkaa myös sen luukun takana? Onko se tarkoitettu esim. navigaattorivarusteiden Discover Media Bluetooth tai Discover Pro Bluetooth kanssa?

Tuossa kun tsekkailin uutta lisävarustehinnasta, löytyi siitä R-line paketit. Onko joku nähnyt näitä liikkeissä? Pitääpä käydä Käyttöautot tsekkaamassa.
Progressiivinen ohjaus ja 15mm matalampi alusta kiinnostavimpina varusteina niissä. Ei se koripakettikaan varmasti hassumpi ole  8)
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

teemur

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 24.06.14 - klo:14:41
Kärryssä on Discover Media, mistähän saisi signaalin subbarille?

Esim soittimen takaa kaiutintasoisena vahvistimelle (jos vahvistimessa on ns. high level input) tai sitten kaiutintasosta linjamuuntimella RCA:han
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

teemur

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 31.07.14 - klo:09:16

Hansikaslokerossa on yksi SD-korttipaikka, joka vaikutti toimivan.
Kuskin puolella valokatkaisimen alla on luukku pikkutavaralle, jossa on myös kolo SD-kortille. Kortti ei vain mene sinne, ja pikaisella tutkimuksella siellä on jokin este.
Onko muilla tuota SD-korttipaikkaa myös sen luukun takana? Onko se tarkoitettu esim. navigaattorivarusteiden Discover Media Bluetooth tai Discover Pro Bluetooth kanssa?

Tuossa kun tsekkailin uutta lisävarustehinnasta, löytyi siitä R-line paketit. Onko joku nähnyt näitä liikkeissä? Pitääpä käydä Käyttöautot tsekkaamassa.
Progressiivinen ohjaus ja 15mm matalampi alusta kiinnostavimpina varusteina niissä. Ei se koripakettikaan varmasti hassumpi ole  8)

Eikös se valokatkaisijan viereisessä kotelossa oleva "SD korttipaikka" ole vain kortin pidike, ei toiminnallinen liitäntä?

Turun Volkswagen Centerissä oli tuollainen R-Line paketilla varustettu valkoinen Golf HB henkilökunnan parkkiruudussa. Komeen näköinen oli edestä päin, en mennyt sen enempää tiirailemaan

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: teemur - 31.07.14 - klo:09:29
Eikös se valokatkaisijan viereisessä kotelossa oleva "SD korttipaikka" ole vain kortin pidike, ei toiminnallinen liitäntä?

Turun Volkswagen Centerissä oli tuollainen R-Line paketilla varustettu valkoinen Golf HB henkilökunnan parkkiruudussa. Komeen näköinen oli edestä päin, en mennyt sen enempää tiirailemaan
Vai kortin pidike. Kaikkea sitä oppii  ;D
Manuaalia eilen plarasin ja luin siitä, että joissakin malleissa voi olla hansikaslokerossa 2 paikkaa SD-kortille. Samoin luki, että joissain malleissa voi olla kuskin puolen kotelossa SD-korttipaikka. En muista tarkkaa sanamuotoa ulkoa, että pidike vai paikka.
Pitänee kysyä tuota automyyjältä. Epäilen tietääkö...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Hanksi

Discover Media kanssa hanskalokerossa on 2 toimivaa SD korttipaikkaa, ja muistaakseni myös pari tuollaista korttipidekettä. Tuo valokatkaisijan viereisessä kotelossa oleva on vain pidike.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

JPN_V70D3OR

4500km kohdalla tuli ylimääräinen pikahuoltokeikka. Kuskin oven lukon vastakappale oli löystynyt, heilui sormin ja ovi jäi 5mm ralolleen. Yllättävän hyvät tiivisteet, kun ei moottoritienopeuksissakaan ovi suhissut.

Pyysin tarkastamaan samalla valojen suuntauksen, mutta eipä heitä napannut :-(
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

JTA

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 23.06.14 - klo:12:02
Ehkä nolo kysymys mutta miten saa puhelimen pois kuulumasta auton kaiuttimista? Paritin iPhonen auton kanssa, bluetooth audio toimii hienosti mutta haluaisin ettei puhelu / hälytysääni kuulu auton kajareista. Ohjekirjaa pläräsin läpi mutten äkkiä löytänyt mistä tuo muutetaan. Kiitos ja anteeksi  ;)

Kun puhelin on paritettu soittimen kanssa, voidaan jompi kumpi profiili (median äänenä tai puhelimen äänenä) ottaa pois päältä: Mene valikkoon, sieltä bluetooth, ja paritetut laitteet. Pariksi liitetyn puhelimen perässä on kaksi kuvaketta: nuotti ja luuri. Jos molemmat vihreinä, silloin niin media kuin puhelutkin kuuluvat radiosta. Klikkaamalla luurin kuvaa saat irroitettua puheluprofiilin ja puhelut tulevat vain luuriin.

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 21.08.14 - klo:20:02
http://www.autobild.de/artikel/golf-viii-2019-erste-infos-5266049.html

Suomentakaa joku pääkohdat...

Katoin ensin et Opel Astra,jäätävän näköinen,onneksi ei tule tuon näköisenä hihnalta
ID.3 Business
Golf VIII

sakke2013

Artikkelissa keskitytään käytännössä vain siihen, että uusi 2019 Golf pitää olla noin 30% vähemmän kuluttava kuin edeltäjänsä. Sähköinen turbo on yksi mahdollisuus, se tarjoaa vääntöä heti tyhjäkäynnistä alkaen. Konseptiautoista pyritään ottamaan ominaisuuksia aerodynamiikan osalta.

Cayman

1.5v vanhasta 40tkm ajetusta 1.2 Tsi Comfortlinesta(makso uutena varusteineen 28ke) tarjottiin vaihdossa uuteen 19.5ke, ei nämä kyllä hintojaan pidä  >:(  Onneksi keksein halvemman ratkaisuin autokuumeeseen; uusi sisusta ja taas  jaksaa ajella seuraavat 40tkm   8)


ID.3 Business
Golf VIII

Henri S

#2238
Lainaus käyttäjältä: Audis - 22.08.14 - klo:22:51
1.5v vanhasta 40tkm ajetusta 1.2 Tsi Comfortlinesta(makso uutena varusteineen 28ke) tarjottiin vaihdossa uuteen 19.5ke, ei nämä kyllä hintojaan pidä  >:(  Onneksi keksein halvemman ratkaisuin autokuumeeseen; uusi sisusta ja taas  jaksaa ajella seuraavat 40tkm   8)



Olisit laittanu ylellisen nahkaverhoilun.   ;D
Hohhoijaa!

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 22.08.14 - klo:23:08
Olisit laittanu nahkaverhoilun.   ;D

Riittää että kesäkinnerissä on nahat ja nekin varmaan vaihtuu talven aikana
Clark-jakkaroihin  8)



ID.3 Business
Golf VIII

Ritzenhoff

Miten noiden ajovalojen pitäisi toimia? Minulla on siis tuo automaattinen ajovalojen kytkentä, mutta ei siis kaukovaloautomatiikkaa.

Mutta ongelma on siis tämä:

Kun pidän noita valoja auto-asetuksella ja pistän vilkun päälle, niin vilkun puoleinen etuvalo sammuu vilkutuksen ajaksi. Eikö tuo ole aika hassua? Kaveri siitä huomautti kun ajeli edellä ja ihmetteli. Pitäisikö viedä auto huoltoon vai onko tuo ominaisuus?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

PetkeQ

Vajaa 10v tauon jälkeen koitti taas paluu Golfkantaan, tässä muutamat ensikommentit GTD:stä vajaa kk ja 2tkm ajalta. Viimekädessä valintaan johti manuaalivaihteiston saatavuus vastaavan teho/vääntö/CO2 suhteen ja varustelupaketoinnit. Pohjalla on 100tkm+ annos A4 B8 kanssa joten näitä kannattaa suodattaa sillä varauksella...

Ohjaus, vaihdekepin operointi ja koko auto kokonaisuudessaan on todella kevyen oloinen, melkein mikroautofiilis. Vajaa 400kg ero massassa tuntuu ja on todella hyvä ketteryydelle. Ohjausvastus oli tosi kevyt niin piti flipata VCDSllä dynamicasetukselle, silti moottoritiellä kaipaa vieläkin pienempää tehostusta. Samoin moottorin dynamicmoodi tuntuu sopivan normiasetusta paremmin kun ajaa pienillä kierroksilla. Pitää muistaa pitää kierrokset yli 1500rpm normiajossa. Vetoalue riittää normaaliin vääntömomentilla ratsastukseen kun vältää liian pienet kierrokset tärinöineen. Rasittavin ominaisuus tuossa on märällä kelillä suoraan kaasuttaessa auton hakkaava käytös. Kurvissa puskemisen kyllä ymmärtää mutta se hakkaaminen on todella rasittavaa. Hyvä kuivan asfaltin auto. Alusta on aika mukavan oloinen, selvästi kevyempi kulku vaikka verrokkina B8 alusta olisi comfortmoodissa.

Penkit on yllättävän tyköistuvat, ehkä saisi olla jopa vähän vähän kevyemmin muotoillut. Lisäksi Viennapinnat on selvästi aiempiin nahkoihin verraten pitävämpää tavaraa, siitä plussaa. Varustelun hölmöys että kunnollinen sähköinen ristiseläntuen säätö on koplattu sähköpenkkeihin.
Dynaudio on pakollinen varuste ja suosittelen varauksetta, B&O pesee tuon selvästi mutta hyvä parannus normisettiin. Pörinägeneraattori on vaimennettu, outo feature.

Ajotietokone näyttää 5,8l keskikulutusta profiililla 80% motaria ja loput kaupunki + maantie. En ole mitannut todellista kulutusta, noin 1,5-2l pienennys oli positiivinen yllätys. Tuo asettunee hieman alemmas ajan kanssa...

lari

Golf VI:ssa mulla oli useampaan otteeseen kivi jossakin pyörä/vanne/jarru/etc välissä ja kirskuna oli kovaa mutta aika helpolla ne sieltä sitten mureni tai irtosi.
Nyt on pian 20 tkm takana VII-golfilla ja olin jo varma että tuosta vaivasta on päästy kun eilen sitten tuli muistutus  - isoa ja pientä kirskunaa ja piti oikein jo pysähtyä ja tutkailla onko kaikki kohdallaan - no ulospäin ei mitään näkyvää. No ajan ja muutaman kilometrin mittaan tuo kivi (ilmeisesti) sitten putosi kyydistä ja taas mennään ilman ylimääräistä meteliä.

Kuitenkin tuossa kun yritin päästä metelistä eroon tuli kokeiltua sähköistä käsijarrua ja sehän tarrasi hyvin  kiinni !! JOtenkin kaipasi vanhaa kunnon käsijarua jossa vähän pystyi säätelemään voimaa , nyt se on napista painallus ja täysi jarrutus ajosta !


JHS

Olisiko tälläisessa faceliftissa särmää? 
http://www.car.blog.br/2014/06/novo-vw-golf-2016-mk75-imagens.html

Ps.  aiempaan viestiin kirskuvasta kivestä:   Kivi lähtee yllättävän helposti ainakin Golfin etujarrulevyn ja suojapellin välistä esim. sormin levyä raottamalla.

ak72

Lainaus käyttäjältä: lari - 23.09.14 - klo:13:03
Golf VI:ssa mulla oli useampaan otteeseen kivi jossakin pyörä/vanne/jarru/etc välissä ja kirskuna oli kovaa mutta aika helpolla ne sieltä sitten mureni tai irtosi.
Nyt on pian 20 tkm takana VII-golfilla ja olin jo varma että tuosta vaivasta on päästy kun eilen sitten tuli muistutus  - isoa ja pientä kirskunaa ja piti oikein jo pysähtyä ja tutkailla onko kaikki kohdallaan - no ulospäin ei mitään näkyvää. No ajan ja muutaman kilometrin mittaan tuo kivi (ilmeisesti) sitten putosi kyydistä ja taas mennään ilman ylimääräistä meteliä.

Kuitenkin tuossa kun yritin päästä metelistä eroon tuli kokeiltua sähköistä käsijarrua ja sehän tarrasi hyvin  kiinni !! JOtenkin kaipasi vanhaa kunnon käsijarua jossa vähän pystyi säätelemään voimaa , nyt se on napista painallus ja täysi jarrutus ajosta !

Kohta se sepelin kylväminen alkaa taas teille ja kirskunta alkaa  >:( Entisessä autossa (Focus) kiviä meni vähän väliä jarrukilven väliin ja meteli oli melkonen. Helpoin tapa saada kivi pois oli pysäyttää auto ja peruuttaa jonkumatkaa niin kivi hyvällä tuurilla tulee heti pois.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Pepeto

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 21.09.14 - klo:20:35
Miten noiden ajovalojen pitäisi toimia? Minulla on siis tuo automaattinen ajovalojen kytkentä, mutta ei siis kaukovaloautomatiikkaa.

Mutta ongelma on siis tämä:

Kun pidän noita valoja auto-asetuksella ja pistän vilkun päälle, niin vilkun puoleinen etuvalo sammuu vilkutuksen ajaksi. Eikö tuo ole aika hassua? Kaveri siitä huomautti kun ajeli edellä ja ihmetteli. Pitäisikö viedä auto huoltoon vai onko tuo ominaisuus?

Toimivat normaalisti. Päivävaloilla ajettaessa vilkun päällekytkentä sammuttaa sen puoleisen valon, jotta vilkku näkyy paremmin.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Cayman

Lämmitettävä ratti löytyy lisävarusteluettelosta ja muitakin muutoksia tullut varusteisiin
ID.3 Business
Golf VIII

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Audis - 07.10.14 - klo:11:07
Lämmitettävä ratti löytyy lisävarusteluettelosta ja muitakin muutoksia tullut varusteisiin
Hinnastosta herää kysymyksenä, että eikö lämmitettävyyttä ja vaihdevalitsimia saa valittua molempia  ??? :o
Ovat hinnoitelleet vain jommankumman erikseen ...  Passattiin näyttäisi nyt saavan molemmat yhtäaikaa  ;D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Murska

Mazda 3 koeajettu. Haluaako joku ostaa runsailla varusteilla, 42tkm ajetun, allekirjoituksessa olevan auton pois? 8)
BMW 118dA M-Sport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy