VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Henri S

Oliko Golfin Travelpaketissa sisältyvän navin kartta SD kortilla vai CD levyllä? ( ei jaksa alkaa täältä etsimään )
Hohhoijaa!

Tomi R

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 18.12.13 - klo:16:41
Oliko Golfin Travelpaketissa sisältyvän navin kartta SD kortilla vai CD levyllä? ( ei jaksa alkaa täältä etsimään )
Minulle automyyjä kertoi sen olevan SD-kortilla.

Huikko

Lainaus käyttäjältä: jalomasteri - 18.12.13 - klo:16:36
Nythän pääsin koittamaan miten SDHC kortilta toistetaan, aiemmin postaamani linkissä ohjeistetaan alustamaan kortti exfat-muotoon, mutta soitin tunnisti 16GB SDHC kortin vain kun se oli alustettu FAT32:na. Näin se oli ohjeistettu käsikirjassakin. Ehkä isommat kortit pitää alustaa exfattina.

iTunesissa mp3-tiedostoihin liitetyt 400x400px album artit näkyy hyvin Composition Mediassa.

Minulla on 128GB kortti autossa ihan suoraan paketista otettuna ja hyvin toimii. En tiedä tiedostojärjestelmää.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Angus

Kukaan tilaillut hanskalokeroon/konttiin led-valoja? Mistäköhän noita löytyisi?
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

OMK


En ole tilaillut eikä ole tieto, mutta tähän sattumalta juuri törmäsin:

http://www.benzinfabrik.de/de/led-innenraum-sets/smd-leds-hd/led-innenraumlicht-vw/smd-led-innenraumbeleuchtung-vw-golf-7-vii-weiss/

Tossa paketissa pitäisi olla siis ledit (kuuklella kääntelin kun ei saksa suju):

- Interior front
- Make-up mirror
- Glovebox
- Interior back
- Trunk

Ei muuta kuin rohkeasti beta-testaamaan ja kokemuksia tänne :)

jalomasteri

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 19.12.13 - klo:09:11
Minulla on 128GB kortti autossa ihan suoraan paketista otettuna ja hyvin toimii. En tiedä tiedostojärjestelmää.

Joo, turhaan lähdin kikkailemaan formatoinnin kanssa, mutta kun teki mieli :)

Tykkään tosta soittimesta, hyvä äänenlaatu kaiuttimissa ja radion kuuluvuus hyvä.

nolte

Lainaus käyttäjältä: Tomi R - 18.12.13 - klo:16:43
Minulle automyyjä kertoi sen olevan SD-kortilla.

Jep, kortilla se on. Hanskalokerossa on kaksi SD-korttipaikkaa, joista navin kortti syö toisen.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

pappa

Tänään täyttyy ensimmäinen vuosi allekirjoittaneen Golf VII TSI 90 kW DSG rekisteröinnistä.
Kilometrit, jotka ovat tulleet pääosin kaupunkiajossa 50 km/h rajoitusalueella, ovat olleet melko huolettomia. Alkuaikoina vaivannut ohjauksen vaeltelua ei ole enää esiintynyt.

Joitain laatupoikkeamia on kuitenkin vuoden aikana esiintynyt:
- Muutaman kerran moottori pysähtyi heti käynnistyttyään ja infotauluun tuli jotakuinkin tällainen teksti: "Gear error, Start manually". Manuaalisesti! ei kuitenkaan ole tarvinnut käynnistää. Riitti kun otti välillä virrat pois päältä ja käytti vaihteenvalitsinta jossain toisessa kohdassa.
- Muutaman kerran pienellä vaihteella kierrokset nousivat epätavallisen korkeaksi, ennen kuin suurempi vaihde löytyi.
- Polttoainesäiliön luukku ei auennut ilman väkivaltaa (esiintynyt monella muullakin)
- Ajoittain kuuluu jostain moottorin suunnasta lankapuhelimen soittoääntä muistuttava vaimea sirinä pintakaasulla n. 60 km/h mittarinopeudella.

Vaihdatan öljyt kerran vuodessa kilometreistä riippumatta. Nyt tämä öljynvaihtohuolto tehtiin joulunalusviikolla. Samassa yhteydessä Gear erroria ja kierrosten nousua korjattiin softapäivityksellä. Polttoainesäiliön luukku korjattiin. Sirinää ei esiintynyt heidän koeajossaan.

Polttoaineen kulutus
- Kilometrejä kertyi n. 6500 (vähemmän kun ikinä auton omistajana)
- Kulutus kuiteista laskettuna 6,5 l/100km. Ajotietokoneessa 6,2 l/100 km.

Käyttökustannukset 1. vuosi:
- Polttoaine 700,-
- Vakuutukset 650,-
- Pesut, vahaukset 290,-
- Autopaikkavuokrat ja pysäköintimaksut 190,-
- Öljynvaihtohuolto 150,-
- Sekalaista 160,-
- Ajoneuvovero 60,-
Yhteensä 2200,-. (0,34 â,¬/km)

Kannatan kilometriveroa ja vakuutukset myös kilometrien mukaan.

Kokonaisuutena olen autooni hyvinkin tyytyväinen.
Varsinkin ajo-ominaisuuksiin, hiljaisuuteen, avaimettomaan käynnistykseen (vaikka avain tarvitaankin) sekä 8":n näyttöön.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

dolmar

Tänään sain ajoon Golf VII 1.2 TSI Variantin. Ensimmäisiä tunnelmia olivat hieno viimeistelyn taso sekä hiljainen ja tasainen kulku. Luovutettaessa autoa minussa herätti ihmetystä huoltovälin laskuri, joka näytti ensimmäiseen huoltoon 30000 km/ 354 päivää. Tästä mainittuani huolto kävi luovutuksen aikana koodaamassa laskurin uudelleen, jolloin se näytti 30000 km/ päivää aivan kuten kuuluukin. Huomenna yritän laittaa takavalot palamaan huomiovalojen kanssa VCDS:n avulla.

dolmar

Siis 730 päivää

optio

On se niin mukavaa omistaa Japanilainen, ei huolen häivää. Volkkarin laatu on aivan shittiä! Onneksi tajusin ajoissa vaihtaa lopullisesti merkkiä.

Lainaus Taloussanomista:

Volkswagenin DSG-automaattivaihteistoja korjaillaan nyt maailmalla ja Suomessa jo muutamien kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen. Monen autoilijan hyvä perusmielikuva saksalaisesta laadusta uhkaa murentua â€" ainakin VW-yhtymän autojen vaihteistoista.

Tapasin äskettäin automaattivaihteistojen asiantuntijan, joka on VW-ryhmän kanssa kilpailevan toisen saksalaismerkin palveluksessa.

VW:n DSG-vaihteiston maailmanlaajuiset takaisinkutsukampanjat ja viimeaikaiset ongelmat mielessä kyselin, millaiselle ajomäärälle suunnitellaan heidän valikoimassaan VW Golfin kokoisen auton automaattivaihteisto. Ja minkälaista korjausta se vaatii ennen lopullisen kilometrilukeman täyttymistä.

Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.

Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä.

Suunnitteluvirhe
olisi loogisin syy

Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.

Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin â€" vuosimallia 2010 â€" DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometriä.

Merkkihuollosta ilmoitettiin, että maahantuoja "tulee vastaan" 1200 eurolla, jolloin asiakkaalle jää maksettavaa "vain" 800 euroa.

Mitään mahdollisuutta keskusteluun kustannusten painottamisesta vielä enemmän maahantuojan tai tehtaan piikkiin ei ollut. Kulujen jako lyötiin pöytään ikään kuin ylhäältä annettuna.

Kuitenkin korjauksen jälkeen lopullinen lasku asiakkaalle putosi jostain syystä 400 euroon. Vika lienee ollut erilainen kuin merkkihuolto aavisteli ennen remonttia.

400 euroakin on paljon rahaa ja aivan turha menoerä, jos vaihteisto toimisi 60 000 km ajetussa autossa niin kuin sen pitäisi. Juuri valmistunutta omakotitaloaan viimeistelevällä nuorella perheellä on riittämiin muitakin rahareikiä. Siihen saumaan ei enää tarvita reistailevaa autoa.

Maahantuojan "vastaantulo" on vain epätoivoinen yritys nyhtää asiakkaalta edes jotain rahaa viasta, jonka korjaus pitäisi olla itsestään selvästi jonkinlaisen tuotevastuun piirissä, vaikka oltaisiinkin jo takuuajan ulkopuolella.

Kuinka paljon vastaavia tapauksia on koko Suomessa?  Netin keskustelupalstoilla vain aktiivisimmat kertovat katkeria kokemuksiaan.

Kuinka moni on maksanut vähintään satoja euroja korjauksesta, jota ei tarvittaisi, jos DSG-automaattivaihteistot olisi tehty tavanomaisten laatuvaatimusten mukaan?

Murska

Se on aina mukava kuulla että sä tykkäät sun fiiatista ;D

Mutta kyllä toi DSG juttu on ihan asiaa, VAG:llä on paljon opittavaa automaatin toiminnasta ja kestosta. Muutaman kerran olen ajanut 8 vaihteisella pikku Bemulla ja jumaliste että on kivan tuntuinen vaihteisto. Kohta kun vien auton huoltoon niin saavat samalla keksiä miten saa nykivät liikkeellelähdöt ja pienillä vaihteillä terävät vaihtamiset kuriin, varsinkin peruuttaessa nykäsyt on välillä aika julmia.

Hyvä auto on pilattu onnettomasti toimivalla automaattivaihteistolla jonka elinikä on kyseenalainen.
BMW 118dA M-Sport

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: dolmar - 03.01.14 - klo:21:49
Huomenna yritän laittaa takavalot palamaan huomiovalojen kanssa VCDS:n avulla.
Onnistuiko koodaus,ei pitäisi olla mahdollista?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: optio - 06.01.14 - klo:00:35
On se niin mukavaa omistaa Japanilainen, ei huolen häivää. Volkkarin laatu on aivan shittiä! Onneksi tajusin ajoissa vaihtaa lopullisesti merkkiä.

Lainaus Taloussanomista:

Volkswagenin DSG-automaattivaihteistoja korjaillaan nyt maailmalla ja Suomessa jo muutamien kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen. Monen autoilijan hyvä perusmielikuva saksalaisesta laadusta uhkaa murentua â€" ainakin VW-yhtymän autojen vaihteistoista.

Tapasin äskettäin automaattivaihteistojen asiantuntijan, joka on VW-ryhmän kanssa kilpailevan toisen saksalaismerkin palveluksessa.

VW:n DSG-vaihteiston maailmanlaajuiset takaisinkutsukampanjat ja viimeaikaiset ongelmat mielessä kyselin, millaiselle ajomäärälle suunnitellaan heidän valikoimassaan VW Golfin kokoisen auton automaattivaihteisto. Ja minkälaista korjausta se vaatii ennen lopullisen kilometrilukeman täyttymistä.

Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.

Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä.

Suunnitteluvirhe
olisi loogisin syy

Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.

Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin â€" vuosimallia 2010 â€" DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometriä.

Merkkihuollosta ilmoitettiin, että maahantuoja "tulee vastaan" 1200 eurolla, jolloin asiakkaalle jää maksettavaa "vain" 800 euroa.

Mitään mahdollisuutta keskusteluun kustannusten painottamisesta vielä enemmän maahantuojan tai tehtaan piikkiin ei ollut. Kulujen jako lyötiin pöytään ikään kuin ylhäältä annettuna.

Kuitenkin korjauksen jälkeen lopullinen lasku asiakkaalle putosi jostain syystä 400 euroon. Vika lienee ollut erilainen kuin merkkihuolto aavisteli ennen remonttia.

400 euroakin on paljon rahaa ja aivan turha menoerä, jos vaihteisto toimisi 60 000 km ajetussa autossa niin kuin sen pitäisi. Juuri valmistunutta omakotitaloaan viimeistelevällä nuorella perheellä on riittämiin muitakin rahareikiä. Siihen saumaan ei enää tarvita reistailevaa autoa.

Maahantuojan "vastaantulo" on vain epätoivoinen yritys nyhtää asiakkaalta edes jotain rahaa viasta, jonka korjaus pitäisi olla itsestään selvästi jonkinlaisen tuotevastuun piirissä, vaikka oltaisiinkin jo takuuajan ulkopuolella.

Kuinka paljon vastaavia tapauksia on koko Suomessa?  Netin keskustelupalstoilla vain aktiivisimmat kertovat katkeria kokemuksiaan.

Kuinka moni on maksanut vähintään satoja euroja korjauksesta, jota ei tarvittaisi, jos DSG-automaattivaihteistot olisi tehty tavanomaisten laatuvaatimusten mukaan?

Mihin optio vaihdoit?

dolmar

LainaaHuomenna yritän laittaa takavalot palamaan huomiovalojen kanssa VCDS:n avulla.
Onnistuiko koodaus,ei pitäisi olla mahdollista?

Kyllä onnistui. Ohjeet löytyi stemei.de -sivuilta ja toimii. Nyt tosin palaa takavalojen lisäksi myös led-kilpivalot ja erilliset pienet etuparkit huomiovaloilla. Määräysten mukaan tämä on ok kytkentä.

V-O

Tuo dolmarin valoasetushan kuulostaa oikein kelvolliselta. Ne valot palaa jotka ovat ne oleelliset.


tapanixxx


OMK


Onkos kellään kokemuksia jalkatilan valojen (footwell lights) asennuksesta Comfortlineen? Onnistuuko ja kuinka helposti/vaikeasti, olisiko jopa osanumeroita tiedossa?

Sciroccossa aikoinaan noi oli ja olisivat ihan mukava lisä kabiinin tunnelmaan :)

Henri S

Miten saa Bluethoot handfreessä osoitekirjan ajotietokoneen näytölle? nyt tulee vaan valikko mihin on soitettu ja kuka on soittanu mutta osoitekirjaa en löydä. Radion näyttöön saan sen näkyviin mutten ajotietokoneen näyttöön

Autossa on Travelpaketti, Discover media soitin
Hohhoijaa!

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 14.01.14 - klo:17:16
Miten saa Bluethoot handfreessä osoitekirjan ajotietokoneen näytölle? nyt tulee vaan valikko mihin on soitettu ja kuka on soittanu mutta osoitekirjaa en löydä. Radion näyttöön saan sen näkyviin mutten ajotietokoneen näyttöön

Autossa on Travelpaketti, Discover media soitin

Ei mitenkään järkevästi. Ottamalla haun (find) käyttöön ja vallitsemalla vaikka "a" ja sitten rullaamaan.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

#2180
Miten säädetään noita farkun takaluukun pohjaanlyöntikumeja? Siinä on joku räikkämekanismi joka ei aukea mulle ollenkaan. Tarkoitan siinä luukun keskivaiheilla korissa olevia tappeja joissa on pituussäätö.

Laakkosella oli auto kolme päivää takaluukun kiinnimenemisen ja rämisemisen vuoksi. Asia meni huonompaan suuntaan ja ajattelin korjata tuon ihan itse, kun ajan saaminen tällaiseen "ei-fataaliin-takuukorjaukseen" kestää kuukauden. Autoa noutaessa näytin että täähän kolisee enemmän ja menee vielä huonommin kiinni. Vastaus oli, että "no seurataan miten asia etenee"...sanoin että voin seurata sua kotiin ja huutaa pihassa koko viikonlopun jos se sitten auttaa, mutta se ei kuulemma ollut se mitä tarkoitettiin. Huollossa näyttää olevan tärkeintä että tehdään jotain - ei se että asia tulee kuntoon.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Zaasa

Etuovien alaosassa olevat heijastimet tai valot.Pitäisikö niihin  syttyä valo ovia avatessa?Omaani ei valoa tule,olen ihmetellyt niiden tarkoitusta.

Huikko

Ei täällä ainakaan syttynyt, kun kokeilin.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Angus

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 25.01.14 - klo:19:01
Etuovien alaosassa olevat heijastimet tai valot.Pitäisikö niihin  syttyä valo ovia avatessa?Omaani ei valoa tule,olen ihmetellyt niiden tarkoitusta.

Heijastimet ovat. Kuuluuko highline golffiin takamatkustajien lattiavalot?, entäpä kun etuovissa ovat "valoviivat" niin kuuluuko samanlainen valoviiva olla hanskalokeron yläpuolella olevassa listassa?
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Angus - 25.01.14 - klo:19:38
Heijastimet ovat. Kuuluuko highline golffiin takamatkustajien lattiavalot?, entäpä kun etuovissa ovat "valoviivat" niin kuuluuko samanlainen valoviiva olla hanskalokeron yläpuolella olevassa listassa?
Takana ei ole lattiavaloja eikä valoviivaa hansikaslokeron listassa,saisi olla mutta saattaa olla jätetty pois ettei pimeällä häiritse kuljettajan näkyvyyttä,näin olen päätellyt. Ovien valoviivat ovat mukavat ja tunnelmalliset muiden ledien kera :)

Angus

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 25.01.14 - klo:19:57
Takana ei ole lattiavaloja eikä valoviivaa hansikaslokeron listassa,saisi olla mutta saattaa olla jätetty pois ettei pimeällä häiritse kuljettajan näkyvyyttä,näin olen päätellyt. Ovien valoviivat ovat mukavat ja tunnelmalliset muiden ledien kera :)

Piti vain varmistaa.....mutta sitten muistin ettei tämä mikään skoda sentään ole  ;)
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Angus - 25.01.14 - klo:20:04
Piti vain varmistaa.....mutta sitten muistin ettei tämä mikään skoda sentään ole  ;)
Ei taida Skoda saada samoja toteutuksia aikaiseksi,isoveli valvoo :)

Henri S

#2187
Kohta kuukausi Golfilla takana ja noin 1600 km, Laatu on tosi laadukasta, "Golf luokan" ehdottomasti paras laatu on Golfissa, ei nitinöitä/ räminöitä niinkuin oli Passatissa oli jo näillä kilometreillä. Laatuvaikutelma on parempi kuin luokkaa suuremmissa autoissa.. Ovien kiinni laitto ääni on hyvän kuuloiset eikä ovet rämähdä niinkuin eräässä jumalautossa.

tämän konsernin autot testattuna ja muutkin tämän kokoluokan autoihin verratuna Golfissa  laatu ja materiaalit on parhaat, Premiumluokan tasolla ( A3), Golfiahan on lehdissä mainostettukin puolipremiumiksi
Hohhoijaa!

Ocu_P

Vaikka kokonaisarvio vuoden ja 34000 km pituiseksi jäävästä taipaleesta seiskalla jää "ihan hyväksi" eikä nouse erinomaiseksi, täytyy todeta, että laatuvaikutelma vakuuttaa eikä kärsi käytöstäkään. Sisustusta tulee ikävä, sen totesin taas äsken autoa huomista luovutusta varten siivotessani.

Yritän ehtiä kirjoitella kattavamman katsauksen muista ominaisuuksista lähiaikoina.


Angus

Pitäisikö ajovalojen sisempien led-valojen palaa ja jos niin milloin? Kyseessä siis xenon-paketin myötä tulleet valot.
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy