VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

nolte

Nyt on tarjolla lämmitettävä tuulilasi ilman vastuslankoja ainakin Variantiin. Olisin tilannut jos olisi ollut saatavissa jo aikaisemmin.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

Murska

Hyvä että sitä alkaa saamaan, Passatissa oli ja sitä olen kaivannut Golfissa ja portterissa
BMW 118dA M-Sport

TuplaVW

#2132
Lainaus käyttäjältä: nolte - 04.12.13 - klo:11:31
Nyt on tarjolla lämmitettävä tuulilasi ilman vastuslankoja ainakin Variantiin. Olisin tilannut jos olisi ollut saatavissa jo aikaisemmin.

No niin   :)  Meinasin tässä jo harmitella, koska tilausvaiheessa sitä kyselin kun tiesin että tulossa jossakin vaiheessa. MUTTA ei sitä vieläkään saa kuin dieselmalleihin  ;D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

shoeshine

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 04.12.13 - klo:11:43
No niin   :)  Meinasin tässä jo harmitella, koska tilausvaiheessa sitä kyselin kun tiesin että tulossa jossakin vaiheessa. MUTTA ei sitä vieläkään saa kuin dieselmalleihin  ;D

Minäkin tuota kyselin tuota pari kuukautta sitten kun autoa tilailin, ja myyjä vielä selvitteli asiaa maahantuojalta joka kuulemma syvällä rintaäänellä oli vakuutellut, että ei ole eikä myöskään lähitulevaisuudessa tule. Se siitä sanan luotettavuudesta.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

Huikko

Samaa sanottiin minullekin, että turha vartoilla. Ei tule. Jos asuttaisiin ameriikassa, niin lakimies hommaisi meille lasit :P
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

nolte

Brittien konfiguraattorissahan se oli jo alkusyksystä kun omaani olin tilaamassa. Sielläkin "Climate windscreen" on ilmeisesti saatavilla vain diesel-malleihin, mutta lisävaateina on vain viritelty puhelinpaketti eikä muita herkkuja. Tosin Suomessa tuota parempaa matkapuhelinvalmiutta ei taida saada kuin osana isompaa pakettia.

Tulkitsen asian niin, että tuo lämmityskalvo estää matkapuhelinsignaalin pääsyn auton sisään tuulilasin kautta ja sen takia tarvitaan lisävirityksiä kuuluvuuden säilyttämiseksi.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

sakke2013

Moi! Voisiko joku ystävällisesti auttaa minua?

Hain lokakuussa VW GOLF viistoperääni vm 2013 viimasuojan talveksi. Tänään oli aikomus asentaa se paikoilleen. Mutta en tiedä, olenko tyhmä vai en, niin mikään logiikka ei selitä tätä "helppoa" asennusta.

Luulen, että minulle on liikkeessä annettu väärä viimasuoja. Kun tätä ei saa paikoilleen ei sitten millään lailla.

Viimasuojani varaosakoodi on GOLF T1K 038 013.

Jos jollain muulla on sama suoja, niin onko koodi sama? Jollei ole, niin omani on väärä. Tätä ei nimittäin saa loogisesti asennettua.

Kiitos, jos joku auttaa!

sakke2013

Kysyisin vielä, että onko kukaan kokeillut asentaa Golfiin viimasuojaa? Itse en tajua tyhmyyttäni, mihin ihmeeseen nuo tutit pitäisi koukkuineen kiinnittää. Ei aukea ei sitten millään, koska maskin reiän kohdalla ei ole mitään loogista kiinnityskohtaa. Apu olisi tarpeen :)

Pari kuvaa:


MMV

Nuo tutien koukut on tarkoitus pistää maskin lamelleista sisään ja kääntää koukku lamellin taakse. Eli ensin maskisuoja ja suojan reiästä tuti sisään, painat tutin jousen pohjaan, käännät tutia siten, että koukku ottaa kiinni.

herra neljäkymmentä 7

Voi pyhä sylvi näitä uusavuttomia😲.
Ne koukut tulee sinne ritilän taakse.👆.

sakke2013

Kiitos "kohteliaisuudesta". Tajusin kyllä jo ennen tätä ja ennen kuin hain nämä liikkeestä, että nämä pitää kääntää ritilän taakse. Mutta kun eivät yllä. Senpä takia luulenkin, että nuo tutit ovat liian lyhyet.

Kaveri asensi samat omaansa, mutta ei osannut laittaa näitä minun autooni. Epäilykseni siis on, että osat ovat väärät.

Kiitos kuitenkin neuvomisesta. Ja sarkasmista.

shoeshine

Joka foorumilla näyttää löytyvän näitä kaikkitietäviä, jotka auttamisen sijaan mieluummin jakelee omasta mielestään nokkelia sarkastisia kommenttejaan.

Tulevana (myyjän mukaan 8 arkipäivää) Golfin omistajana olisin kysynyt viimasuojaa käyttäviltä sen tarpeellisuudesta, toisin sanoen nopeuttaako se merkittävästi moottorin lämpenemistä?
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

Zaasa

Maskin alaosan ison aukon peittäminen vaikuttaa tehokkaasti moottorin lämpenemis nopeuteen,kannattaa tukkia talveksi.

Herkästi tuntuu etututkat hälyttävän lumesta ja jäästä,jopa bussien pakokaasuista liikennevaloista lähdettäessä talviolosuhteissa  :( Takatutka ei ole aiheuttanut vielä turhia hälyjä.

sakke2013

Eipä ainakaan tämä viimasuoja sovi tähän autoon. Tiedän aivan tasan tarkkaan, miten se kuuluu asentaa. Mutta kun nuo metallikoukut eivät ulotu mihinkään ritilän takaosaan. Ei onnistu.

Pieni asia, mutta tympäisee.

Loogisesti kun näitä asennetaan, niin koukku menee suojan reiästä läpi ja sitten se käännetään ritilän pystyosan taakse. Mutta kun ei niin ei. Jää useita senttejä vajaaksi.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: sakke2013 - 07.12.13 - klo:15:22
Eipä ainakaan tämä viimasuoja sovi tähän autoon. Tiedän aivan tasan tarkkaan, miten se kuuluu asentaa. Mutta kun nuo metallikoukut eivät ulotu mihinkään ritilän takaosaan. Ei onnistu.

Pieni asia, mutta tympäisee.

Loogisesti kun näitä asennetaan, niin koukku menee suojan reiästä läpi ja sitten se käännetään ritilän pystyosan taakse. Mutta kun ei niin ei. Jää useita senttejä vajaaksi.
Pyydä marmorilta pidemmät koukut.Niitä on lyhyitä ja pitkiä.Käytin taannoin Passatissa niitä pitkiä koukkuja.Oli helpompi laittaa paikalleen.
Always lead, never follow

sakke2013

Kiitos vinkistä! Ilman muuta pyydän pidemmät koukut, koska nimenomaan tiedän, miten nämä kuuluu asentaa.

Kyse ei ole uusavuttomuudesta, vaikka joku jo siitä vinoilikin.

Tätä on nyt turha tuskailla, marssin ensi viikolla pyytämään uudet, pidemmät koukut. Viimasuojasta kuitenkin pitäisi olla hyötyä, sen takia se kannattaa laittaa.

Huikko

Onko jollain kuvaa kun suoja on paikallaan? Onko se kuinka kamalan näköinen ja kestääkö paikallaan esim. autoa pestessä?
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Murska

Varaosahemmon kanssa juteltiin viimasuojista ja molemmat päästiin samaan lopputulokseen kun aikansa juteltiin. Täällä etelässä kovat pakkaset on vähissä ja ajo suurimmaksi osaksi sekalaista surauttelua taajamassa ja lyhyitä vetoja isolla tiellä joten viimasuojien tarpeellisuus on kyseenalainen. Jos ajaisin enemmän maantietä ja olisi kovempia pakkasia niin silloin varmaan laittaisin viimasuojat, mun ajossa niistä ei juurikaan hyötyä ole.

Tiedän että jollain on eri mielipide asiaan ja on kokenut viimasuojat hyviksi, mulla oli sellaiset Passatissa ja ei niillä ollut mainittavaa vaikutusta mun ajoissa, edes silloin kun Webasto tilttasi lopputalvesta. Jos lämmöt ei riitä niin lämmitetään sitten hetkellisesti Webastolla tai ajetaan jonkin aikaa S-asennolla ;)
BMW 118dA M-Sport

sakke2013

Nimenomaan. Maantiellä ajettaessa viimasuoja on paikallaan, ei niinkään taajamassa. Ehkä Golfissa voisi kokeilla vain alaviimasuojan laittamista ja katsoa, vaikuttaako mitenkään.

jtn58

Ainakin kutoskoppaisessa viimasuojien ylä- ja alakappaleessa oli eri pituiset koukut.

Suojat jäivät kuitenkin varaston nurkkaan, koska koukkuja hajosi autoa harjakoneessa käytettäessä. Marmorin tiskiltä sain ohjeen ottaa suojat pois pesun ajaksi. Pakkasella koukkujen irroitus ei kuitenkaan ehjänä onnistunut.

Parin kuukauden aikana meni toistakymmentä koukkua, ennen kuin hermo petti ja suojat jäivät varastoon.

JHS

Mustilla (siistimpi kuin valkoinen) nippusiteillä suoja pysyy kunnes kevät koittaa ja suojat voi poistaa, eivätkä "tutit" häiritse näköä.

Huikko

Ihan hyvin tuo lämpenee juu ilman viimasuojaakin. Mutta onko sillä muukin tarkoitus? Esim. huohottimen letkujen jäätymisen estäminen tai flektin siipiin kertyvän lumen estäminen?

Jos ei ole - jätän asentamatta. On se niin törkeän ruma. Tässä kohtaa Citroën saa pisteet, kun tekee autoihinsa huomaamattomat ja laadukkaat viimasuojat eikä mitään virityksiä.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

jarmoT

Tästä voi olla ollut puhetta jo aiemmin, mutten löytänyt... Mikä oikein on 1.4 TSI bensatankin koko?
Kun sen pitäisi olla 50 l, mutta kun sinne menee yli 50 vaikka tankki ei ole reservialueella.
Ja tänään tankatessa mittari näytti 1/2 , oikeastaan neulan verran yli, tankkiin upposi 30 litraa. Eihän tässä nyt 60 litran tankkia voi olla?


Murska

Vastaavia havaintoja omassa autossa, puoleen tankkiin menee 30 litraa ja "tyhjään" helposti 48-50 litraa. Se on ihan normaalia että mittari näyttää miten sattuu eikä kerro todellista polttoaine lukemaa, ei ole vielä yhdessäkään autossa pitänyt paikkansa vaan mittari on lähinnä suuntaa antava. Transportterissa sama homma, puoleen tankkiin menee helposti 50 litraa ja 80L tankkiin saa sopimaan 80L eikä kone vielä nikotellut.

Se mikä kiinnostaisi tietää on tankin todellinen tilavuus, se selviäisi kokeilemalla jos joskus sen jaksaisi tehdä.

Sitä ihmettelen että mikä siinä mittarin kalibroinnissa on nykyisenä elektroniikan aikakautena niin älyttömän vaikeaa?
BMW 118dA M-Sport

koppelo

Lainaus käyttäjältä: Murska - 14.12.13 - klo:06:44
Sitä ihmettelen että mikä siinä mittarin kalibroinnissa on nykyisenä elektroniikan aikakautena niin älyttömän vaikeaa?

Tästä oli jossain muussakin vitjassa juttua, mutta samaa ihmettelin jo keväällä auton saatuani. Mittari alkoi "vajumaan" vasta kun kilometrejä oli kertynyt tuonne 180 km paikkeille.

Eilen kävin tankilla lähtiessäni pidemmälle matkalle kun mittarin mukaan tankissa oli 2/3 jäljellä ja tankkiin meni 26 l. :o
VW Kupla JEANS 1200, Volvo 242 DL, VW Golf IV Comfortline, VW Golf Plus Comfortline 1,4 TSI 90 kW DSG , VW Golf 7 Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology DSG

Huikko

Mä olen 50.3l tankannut. Sitä tyhjemmäksi ei ole uskaltanut ajaa.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

lari

... hämärästi muistan jostakin lehtijutusta lukeneeni että MultiFuelin tankki on 70 litraa.. mutta kaikissa malleissa tokko tuon kokoista tankkia.

jarmoT

Koodasin aiemmin ajotietokoneen näyttöön valikon, jonka pitäisi kertoa tankkiin mahtuvan (=kulutetun) polttoainemäärän litroissa. Se tosin näyttää 5 litran välein. Heitto on ainakin 10 litraa, aiemmassa puolen tankin tapauksesssa näyttö kertoi tankkiin menevän 15 litraa, sinne meni se 30.

MVI

Lainaus käyttäjältä: shoeshine - 04.12.13 - klo:20:16
Minäkin tuota kyselin tuota pari kuukautta sitten kun autoa tilailin, ja myyjä vielä selvitteli asiaa maahantuojalta joka kuulemma syvällä rintaäänellä oli vakuutellut, että ei ole eikä myöskään lähitulevaisuudessa tule. Se siitä sanan luotettavuudesta.

Taidan automyyjäni kanssa olla osasyyllisiä siihen, että lämmitettävä tuulilasi tuli saataville Golf Variantiin jo nyt.

Kyselin kuukausi sitten maahantuojalta lämmitettävän tuulilasin saatavuutta, kun kerta Saksassa se on saatavilla ja kilpailevilta merkeiltäkin tämä Suomessa tarpeellinen varuste löytyy.
Vastaus oli kutakuinkin tällainen: "Lämmitettävä tuulilasi on saatavilla tällä hetkellä vain diesel-malleihin ja bensiini-malleihin kesällä 2014, harkitsemme varusteen ottamista maahantuontiohjelmaan silloin."

Ihmettelin asiaa automyyjän kanssa, ettei se autokauppa nyt niin vilkasta ole, että tuollaista varustetta kannattaa pantata, varsinkin kun Skoda Octaviaan se on saatavilla ja nettikeskusteluiden perusteella moni onkin valinnut Octavian. Myyjä lupasi selvitellä, josko tilaus olisi mahdollista, koska kyseessä oli diesel-malli ja kauppa jäisi se takia toteutumatta tai ainakin siirtyisi pitkälle eteenpäin.

Vajaan parin viikon päästä myyjä soitti, että lämmitettävän tuulilasin tilaus onnistuu ja kertoi samalla, että hinnat nousevat 3.12. alkaen...

29.11. vedin nimen tilauspaperiin ja 2.12. oli tilaus syötetty järjestelmään eli sain auton vielä vanhalla hinnalla sekä lämmitettävällä tuulilasilla, säästöä kertyi yli 1500â,¬   :o
Voipi olla että saan Suomen ensimmäisen Golf Variantin jossa on lämmitettävä tuulilasi, pitäisi mennä viikolla 10 tuotantoon.  :D

En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta myyjän kertoman mukaan maahantuoja joutuisi Co2-veron takia erikseen hyväksyttämään jokaisen hinnan muutoksen autoverosta vastaavan viranomaisen byrokratiassa.
Golf VII Variant 2.0 TDI DSG Highline/R-Line -17

jalomasteri

Nythän pääsin koittamaan miten SDHC kortilta toistetaan, aiemmin postaamani linkissä ohjeistetaan alustamaan kortti exfat-muotoon, mutta soitin tunnisti 16GB SDHC kortin vain kun se oli alustettu FAT32:na. Näin se oli ohjeistettu käsikirjassakin. Ehkä isommat kortit pitää alustaa exfattina.

iTunesissa mp3-tiedostoihin liitetyt 400x400px album artit näkyy hyvin Composition Mediassa.


Lainaus käyttäjältä: jalomasteri - 30.10.13 - klo:15:41
Moi,

googletin kansikuvajuttua, näyttäisi siltä että kuvan pitää olla tiedostossa (mp3) sisällä ja kuvan maksimikoko on 400x400px. Ite en oo vielä päässyt koittamaan, kun auto on vasta tulossa... :)

Tässä linkki (sallitaanko näitä, en tiedä): http://www.haydnwilliams.com/blog/vw-golf-mk7-sd-cards-and-album-art

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy