VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Huikko

Mulla oli kesärenkaina Michelinin Energy Saverit ja talvirenkaina HKPL8:t. Molemmat ovat vähän nuljuja, mutta Nokialaiset sain kulkemaan suoraan rengaspaineita testailemalla. Nyt on edessä 2,3 ja takana 2,6 ja kulkee kuin juna.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 30.10.13 - klo:20:22
Missä vaiheessa selviää uuden auton rekisteritunnuksen?
Täällä
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4554.0
on kerrottu, millaisilla aikatauluilla autoja on toimitettu. Alla kuvatussa tapauksessa Golf VII sai rekisterinumeron Saksan päässä satamassa ennen laivakuljetusta Suomeen (13.12.2013). Auton luovutus oli siitä noin viikon kuluttua.

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 20.09.13 - klo:16:26
Tässä tietoja 10.10.2012 tilaamastani automallista VW Golf HB 103 kW 1.4 TSI ACT DSG-6:

- 10.10.2012: auto tilattu
- 26.10.2012: auton valmistuspäivä vahvistettu (= 2 viikkoa tilauksen jälkeen); auton valmistuspaikka
- 5.12.2012: saatu tieto, että auto on ohittanut tuotantolinjalla pisteen 8/8 (siis auto on valmis; auto on tuotantolinjalla yhden työpäivän); auto valmistui 8 viikkoa tilauksen jälkeen
- 7.12.2012: auto pantu tehtaalta kuljetukseen kohti Travemunden satamaa
- 10.12.2012 auto laivattu Saksassa odottamaan kuljetusta (siis auto siirretty satamassa lastausalueelle; auton paperit valmiina kuljetusta varten)
- 13.12.2012 auto esirekisteröity (auto saanut rekisterinumeron ABC-123) ennen lastausta laivaan
- 13.12.2012 auto lastattu laivaan; kuljetus kohti Suomea alkoi
- 14.12.2012 auto saapui Suomeen
- 14.-17.12.2012: auto Suomen satamassa 3 vuorokautta; sinä aikana huolintaliike tehnyt maahantulotarkastuksen ja asentanut autoon mahdollisia maakohtaisia varusteita
- 17.12.2012: kuljetus satamasta autoliikkeeseen huolintaliikkeen autonkuljetusrekalla (siis auto 3 päivää satamassa ennen kuljetusta jälleenmyyntiliikkeeseen
- 17.-18.12.2012: jälleenmyyntiliikkeessä autoon asennettu mahdolliset liikekohtaiset varusteet sekä tehty luovutushuolto ja luovutustarkastus
- 19.12.2012: auton luovutus asiakkaalle (= 10 viikkoa tilauksesta ja 5 päivää sen jälkeen, kun auto oli saapunut Suomen satamaan)
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa

^Onko autossasi DSG-6?

vkjoki

^ Kas vain, mistä ihmeestä se 6 sinne on ilmestynyt :) DSG-7 siinä pitäisi lukea!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Murska

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 31.10.13 - klo:18:02
Mulla oli kesärenkaina Michelinin Energy Saverit ja talvirenkaina HKPL8:t. Molemmat ovat vähän nuljuja, mutta Nokialaiset sain kulkemaan suoraan rengaspaineita testailemalla. Nyt on edessä 2,3 ja takana 2,6 ja kulkee kuin juna.

Mulla on talvikumissa paineet e2.3 ja t 2.1, noilla sain auton kulkemaan suoraan lumisella/liukkaalla. Kokeilin myös vastaavia paineita mitä sulla on niin kuivalla menee kuten kuuluu mutta lumessa onkin sangen mielenkiintoinen ajaa. Renkaina tosin on pari kehitysversiota vanhemmat HKPL ja sporttialusta.

17" kesärenkailla suuntavakaus on vähintäänkin hyvällä tasolla, nyt kun laitoin 16" piikit alle niin on se aika erilainen ajaa. Olis pitänyt laittaa 17" talvipyörät...
BMW 118dA M-Sport

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Murska - 31.10.13 - klo:21:38

17" kesärenkailla suuntavakaus on vähintäänkin hyvällä tasolla, nyt kun laitoin 16" piikit alle niin on se aika erilainen ajaa. Olis pitänyt laittaa 17" talvipyörät...
17*225" kesärenkailla erittäin hyvä ja 16*205" Goodyearin kitkoilla ja Sport alustalla  hyvä+.Kitkoilla ei vetelyä tai epävakaata ohjausta.

Matson757

Tuleeko 1.4 TSI Variantissa lohkolämmitin vakiovarusteena, vai joutuuko hankkimaan erikseen ja mihin hintaan?

vkjoki

^ Erikseen lohkolämmitin on aina hankittava, jos sellaisen haluaa. Moni päätyy nykyisin hankkimaan tehdasasenteisen Webaston lohkolämmittimen sijasta, kun Webaston saa alle tonnilla. Lohkolämmittimen hinta on neuvottelukysymys, mutta siinä 700,-:n paikkeilla taitaa hinta liikkua.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

ConD

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.11.13 - klo:21:43
Lohkolämmittimen hinta on neuvottelukysymys, mutta siinä 700,-:n paikkeilla taitaa hinta liikkua.
Useampikin paikka asentaa lohkarit sisäpistokkeella nykyään alta 500e. Ei siis pidä olla mikään ihme neuvottelija että vaikka täältä menee ja varaa ajan asennukselle:

http://www.atoyautohuolto.fi/huoltopaketit/yleiset

:P
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Rice

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 04.11.13 - klo:20:34
Tuleeko 1.4 TSI Variantissa lohkolämmitin vakiovarusteena, vai joutuuko hankkimaan erikseen ja mihin hintaan?

1.4 TSI MultiFuel 90kW versiossa lohkolämmitin vakiona.
Opel Astra
Volvo V60

Matson757

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.11.13 - klo:21:43
^ Erikseen lohkolämmitin on aina hankittava, jos sellaisen haluaa. Moni päätyy nykyisin hankkimaan tehdasasenteisen Webaston lohkolämmittimen sijasta, kun Webaston saa alle tonnilla. Lohkolämmittimen hinta on neuvottelukysymys, mutta siinä 700,-:n paikkeilla taitaa hinta liikkua.

Kiitokset vinkeistä! Isäni on vaihtamassa Golffiin ja kyseli vinkkejä varustevalinnoissa, joten täytyy melkein suositella tuota tehdaswebastoa, kun hintaero säteilylämmittimen ja sen välillä jäänee muutamaan satkuun.

vkjoki

^ Ja tämän aiheen alla on keskusteltu eri lämmitinratkaisuista:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11738.0
Tarpeista ja käyttötilanteista riippuu, onko järkevin ratkaisu:
- ei mitään lisälämmittimiä (0,-)
- lohkolämmitin tai letkulämmitin (500,-)
- tehdas-Webasto (800,-)
- jälkiasenteinen Webasto (1 900,-)
Nuo hinnat ovat vain suuntaa-antavia hintatasoja.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Matson757

Lainaus käyttäjältä: Rice - 04.11.13 - klo:21:52
1.4 TSI MultiFuel 90kW versiossa lohkolämmitin vakiona.

Onkohan noissa MultiFuel-koneissa jotain spesiaaleja ongelmia/vikoja verrattuna normaaliin 90kW 1.4 TSI:hin? Itse konehan vaikuttaa täsmälleen samalta kuin tuo bensaversiokin, mutta mitenhän lienee polttoainelinjastojen ja ruiskutusjärjestelmien kanssa...

Pumasa

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 05.11.13 - klo:18:36mitenhän lienee polttoainelinjastojen ja ruiskutusjärjestelmien kanssa...

E85-polttoaine aiheuttaa korroosiota metalliosille, eli aineen kanssa kosketuksissa olevat metalliosat on korvattu paremmilla komponenteilla. Huoltoväli myöskin ko. mallissa on kiinteä 20 tkm. Varmasti olisi mielenkiintoinen tuttavuus, ainakin edellinen Multifuel-sukupolvi on ollut kuulopuheiden mukaan taloudellisempi kuin olisi uskottu. Ehkä ahdettu hyödyntää paremmin korkeammat "oktaanit"..

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Pumasa - 05.11.13 - klo:23:42
E85-polttoaine aiheuttaa korroosiota metalliosille, eli aineen kanssa kosketuksissa olevat metalliosat on korvattu paremmilla komponenteilla. Huoltoväli myöskin ko. mallissa on kiinteä 20 tkm. Varmasti olisi mielenkiintoinen tuttavuus, ainakin edellinen Multifuel-sukupolvi on ollut kuulopuheiden mukaan taloudellisempi kuin olisi uskottu. Ehkä ahdettu hyödyntää paremmin korkeammat "oktaanit"..
Noita metalliosia ei sitten käytännössä olekaan, tankki, pumppu, putket, ja suutintukki kun on muovia.

Väitän että ns. multifuelissa ei ole mitään muuta eroa kuin isommat suuttimet ja polttoaineen etanolipitoisuutta haisteleva anturi, softan lisäksi siis. Anturikaan ei ole pakollinen, koska lambdakin riittää kertomaan pitoisuuden riittävän tarkasti.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tet

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 06.11.13 - klo:01:10
Noita metalliosia ei sitten käytännössä olekaan, tankki, pumppu, putket, ja suutintukki kun on muovia.

Eiköhän se suutintukki kuitenkin ole metallia, kuten koko korkeapainepuolen putkisto? En usko että muovista tukkia tehdään yli 100 bar paineelle? ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

OMK

Onko kellään tietoa vk45/2013 muutoksista?

JHS

#2087
Lainaus käyttäjältä: OMK - 06.11.13 - klo:11:31
Onko kellään tietoa vk45/2013 muutoksista?
Tällaiseen  löytyi linkki, google kääntäjä auttaa tarvittaessa:

http://forum.gute-fahrt.de/showthread.php?t=19781

Tosin googlen ilmainen ohjelma tuottaa koomisiakin käännöksiä.
Olennaisinta Golfin tapauksessa ovat lisävarusteina saatavat R-Line-paketti (ulkonäkö?) ja Car-Net (nettiyhteys?)  Muut muutokset koskevat Trendlinen lisävarusteita.

sakke2013

Kysyn asiantuntijoilta: onko uuden Golfin ajotietokoneessa joku asetus, joka pitää muuttaa, kun vaihtaa renkaiden tuumakokoa? Kesärenkaat minulla on 16" ja talvirenkaat 15". En esimerkiksi tiedä, miten matkamittarin lukema kertyy, liittyykö se jotenkin renkaan tuumakokoon? Tuli vain mieleen...

MMV

Varmaan renkaan kehäpituus pysyy varsin muuttumattomana riippumatta vanteesta. Todennäköisesti leveys ja profiili ovat kesä- ja talvirenkaissa erilaiset.

jtn58

Lainaus käyttäjältä: sakke2013 - 10.11.13 - klo:09:43
Kysyn asiantuntijoilta: onko uuden Golfin ajotietokoneessa joku asetus, joka pitää muuttaa, kun vaihtaa renkaiden tuumakokoa? Kesärenkaat minulla on 16" ja talvirenkaat 15". En esimerkiksi tiedä, miten matkamittarin lukema kertyy, liittyykö se jotenkin renkaan tuumakokoon? Tuli vain mieleen...

Golfin vakiokoon renkaan yhden kierroksen aikana kulkema matka on 205/55 16 renkaalla 1.984 mm ja 195/65 15 renkaalla 1.994 mm. Kymmenen millin heitto vastaa noin 0,5 % heittoa kuljetetun matkaan.

http://www.rimsntires.com/specs.jsp


JHS

Lainaus käyttäjältä: sakke2013 - 10.11.13 - klo:09:43
Kysyn asiantuntijoilta: onko uuden Golfin ajotietokoneessa joku asetus, joka pitää muuttaa, kun vaihtaa renkaiden tuumakokoa? Kesärenkaat minulla on 16" ja talvirenkaat 15". En esimerkiksi tiedä, miten matkamittarin lukema kertyy, liittyykö se jotenkin renkaan tuumakokoon? Tuli vain mieleen...
Golfin tavallisimpien rengaskokojen 195/65 15, 205/55 16 ja 225/45 17 kehäpituudet eroavat toisistaan vain max 0,5%.  Näistä 15 tuumainen on suurin(!!).
Oheisessa linkissä asia ilmenee syöttämällä renkaiden koot ja vertailemalla halkaisijoita.
http://www.rimsntires.com/specs.jsp

psxgamer

Nyt kun keskustelu sopivasti siirtyi renkaisiin, niin jatketaan sillä linjalla: Etsin tässä äitini tulevaan Golf Varianttiin talvirenkaita ja vanteita. 15" vanteet ajattelin ottaa kustannusten minimoimiseksi. Mutta mikä on oikea pulttijako? Veikkaisin 5x112?

Markku J

Kyllä se on 5x112. Täältä vanneketjusta löydät vinkkejä ja keskustelua esim. ET -luvuista: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11791.0

psxgamer

Kiitos! En huomannutkaan tuota vanne-keskustelua, mutta näillä tiedoilla vanteenkin etsiminen jo löytyy.

Henri S

Pirellin Cinturato P7 renkailla auto tuli sitten, Te joilla on tuollaiset renkaat 225/45r17 koossa niin onko ne millaiset, meluisat??
Hohhoijaa!

roudi

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 12.11.13 - klo:19:06
Pirellin Cinturato P7 renkailla auto tuli sitten, Te joilla on tuollaiset renkaat 225/45r17 koossa niin onko ne millaiset, meluisat??

Mulla Exeo tuli just tuolla renkaalla ja rengaskoolla.
Auto sinänsä on luonnostaan aika hiljainen.Mutta en pidä renkaitakaan pahan meluisina. Vaihdoin tosin noi seitsämäntoista tuumaiset nopeutetulla aikataululla pois ja laitoin ihan perus 205/55r16- renkaan. Ulkonäkö toki merkkaa,mutta ajettavuus ja polttoainetalous enempi.Turvallisuutta unhoittamatta.
Ekoja kertoja kun olin Pirelleillä ajelemassa työmaalle,niin huomasi,jotta on jäykkä runkoinen rengas. Urat kääntelee rattia aika tavalla.Eli ei oikien passaa ajella "luu ulkona"-tyyliin,vaan ohjauspyörästä on pidettävä kiinni.
Toinen asia,minkä huomasin vaihtaessani kuustoista tuumasiin,on polttoaineen kulutuksen reilu vähentyminen. Olkoonkin,jotta auto oli pakasta vedetty,mutta ajotietokoneen(kin) mukaan kulutus tippui toista litraa satkulle! Pirellistä jäi näin ollen "rikkaan miehen rengas"- kuva :D
Jos muuten tykkäät ajella,niin ajele Pirelleillä.Keväällä ja kesälläkin on kyllä otollista aikaa kesätöppöset myydä pois,jos Pirelli ei maita. Toi 225/45r17 kokona on hyvin tyypillinen,joten ottajia luulisi olevan.
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Angus

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 12.11.13 - klo:19:06
Pirellin Cinturato P7 renkailla auto tuli sitten, Te joilla on tuollaiset renkaat 225/45r17 koossa niin onko ne millaiset, meluisat??

Ihan hyvät ne on, eipä tosin muista kesärenkaista tän alla ole kokemusta. En huomannut hiljaisuuden lisääntyneen kitkojen jälkeen, ettei kai ne nyt hirveän äänekkäät ole  8)
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 10.11.13 - klo:15:13
Kiitos! En huomannutkaan tuota vanne-keskustelua, mutta näillä tiedoilla vanteenkin etsiminen jo löytyy.
Etsiminen on helppoa myös vannevalitsinsovellusten avulla: syötetään auton malli, vuosimalli ja moottori sekä vanteen koko ja tulokseksi tulee lista sopivista vannemalleista. Tällainen vannevalitsin löytyy monelta suurelta rengasliikkeeltä ja vanteiden maahantuojalta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lazy

Nollaantuuko ajotietokoneen pitkänajan näyttö tietyn kilometrimäärän jälkeen itsestään?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy