VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Markku J


VAG!

Lainaus käyttäjältä: shoeshine - 28.10.13 - klo:14:02
Myyjän mukaan se olisi noin â,¬500 korkeampi jos auto rekisteröidään 2014 puolella. Tuntuu aika hassulta, että tällä ylipäätään on merkitystä.

Meillä oli asian tiimoilta hassuja äänestyksiä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7941.0

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7947.0

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7948.0

Ã,,kkiseltään voisi veikata, että rekisteröintiajankohdalla on jotain vaikutusta ;)

shoeshine

Kiitos vastauksista. Kyllähän tuolla näyttäisi olevan vaikutusta, joten taidan pidättäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja ottaa auto käyttöön ensi vuoden puolella.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

Huikko

Lainaus käyttäjältä: nolte - 28.10.13 - klo:09:27
Missä valoissa sisällä on ledejä (muuten kuin Higlinessa)?

Kaikki sisävalot edessä ja takana jos on kattoluukku. Poikkeuksena meikkipeilien ja tavaratilan valot joita olen nyt siis vaihtamassa ledeihin. Myös rekisterivalot ja peilien alavalot ovat ledeillä autossani.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

nolte

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 29.10.13 - klo:12:36
Kaikki sisävalot edessä ja takana jos on kattoluukku. Poikkeuksena meikkipeilien ja tavaratilan valot joita olen nyt siis vaihtamassa ledeihin. Myös rekisterivalot ja peilien alavalot ovat ledeillä autossani.

Ai juu, unohdin että sinulla on panoraamakatto! Tehtaallakaan ei ole arvattu, että joku tilaa Trendlinen lasikatolla ja sen takia sisävalot eivät mätsää ;) Olisi tietysti ystävällistä laittaa samantien ledit kaikkiin valoihin panoraamakaton tilaajille.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

MMV

Vaimon auto kotiutettu ja pieni n. 10 km koeajolenkki takana. Täytyy kyllä sanoa, että uusi Golf on perusmallinakin todella hyvä auto. Myös tuo pikku-TSI on käytännössä uskomattoman joustava moottori, eikä varmasti vaimon työmatka-ajoon juuri tehokkaammalle olisi mitään tarvetta. Lyhyellä koeajolenkillä autolla oli naurettavan helppo ylläpitää normaalia 100 km/h marssinopeutta myös ylämäessä moottorin toimiessa parhaan väännön ;) alueella. Ohittelua ei juuri tullut testattua ja siinä vaatimattomat voimavarat tulevat varmasti esille.

Auton ollessa malliltaan 2014, näyttää siihen olleen tullut ainakin pari muutosta MY13-malliin verrattuna. Nyt myös Trendlinessä on korin väriset ulkopeilit ja rengaspainevaroitinkin löytyy vakiona. En ole autoon tämän kummemmin vielä tutustunut, mutta täytyy tässä viimeistään viikonloppuna ihmetellä asiaa lisää.

Ohessa pari suttuista kännykkäkuvaa, jotka tuli pikaisesti räpsäistyä liikkeessä.

Zaasa

^Olisit ennemmin peittänyt Golfin rekkarin vaimon kasvojen sijaan  ;)

Markku J

Onnittelut järkevän Golfin valinnasta. Kyllä tuon kanssa kelpaa ajella. 1.2 TSI on mainio moottori suomalaisiin matkanopeuksiin ja jopa pirteän tuntuinen satasen nopeuteen saakka kiihdyttäessä.

Rekkareitten peittelyä en minäkään jaksa harrastaa. Jos jotakuta kiinnostaa tietoni niiden perusteella haeskella, niin siitä vaan.

MMV

Autoa voisi kyllä kuvailla hyvinkin järkeväksi, autonvaihtoa sinänsä vähemmän järkeväksi. Vanhassakaan kun ei ollut kuin jonkun matkaa parikymppiä mittarissa ja takuu voimassa. Kyllä eroa Hyundai i20 ja Golfin välillä voisi kuvata järkyttävän suureksi!

PS. Jos rouva kiinnostaa, niin yhteystiedot voi tarkistaa rekkarin kautta!  ;)

Huikko

Lainaus käyttäjältä: nolte - 29.10.13 - klo:14:04
Ai juu, unohdin että sinulla on panoraamakatto! Tehtaallakaan ei ole arvattu, että joku tilaa Trendlinen lasikatolla ja sen takia sisävalot eivät mätsää ;) Olisi tietysti ystävällistä laittaa samantien ledit kaikkiin valoihin panoraamakaton tilaajille.

Juu semmoinen on. Multa tosin puuttuu se aurinkolasikotelo silti, joka on vakiona vasta Comfortlinessa.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

OMK


Oliko nyt niin että trendlinessä on nuo mustat kahvat ovissa?

jalomasteri

Moi,

googletin kansikuvajuttua, näyttäisi siltä että kuvan pitää olla tiedostossa (mp3) sisällä ja kuvan maksimikoko on 400x400px. Ite en oo vielä päässyt koittamaan, kun auto on vasta tulossa... :)

Tässä linkki (sallitaanko näitä, en tiedä): http://www.haydnwilliams.com/blog/vw-golf-mk7-sd-cards-and-album-art


Lainaus käyttäjältä: Huikko - 28.09.13 - klo:17:35
Laitetaan nyt tähän chattiin, kun en jaksa aloittaa uutta topikkia.

Millä perusteella tuo composition media -soitin näyttää:
1) Radioaseman logon (resoluutio ja kilotavukoon maksimi?)
2) Yhteystiedon kuvan kontakteissa
3) Levyn kansikuvan musiikkia soitettaessa

En oikein keksi varsinkaan kohtaan 3 mitään logiikkaa. Joissain näkyy ja joissain ei.
Jos tökkään saman muistitikun kaverin penariin niin kansikuva näkyy, golfissa taas ei.
Kuitenkin osassa kansioita näkyy golfissakin, eli siinä on joku rajoitus kun vain tietäisi mikä...?

MMV

Lainaus käyttäjältä: OMK - 30.10.13 - klo:15:10
Oliko nyt niin että trendlinessä on nuo mustat kahvat ovissa?

Trendline MY13; mustat peilinkotelot ja ovenkahvat
Trendline MY14; korin väriset peilinkotelot ja mustat ovenkahvat

Huikko

Lainaus käyttäjältä: MMV - 30.10.13 - klo:16:00
Trendline MY13; mustat peilinkotelot ja ovenkahvat
Trendline MY14; korin väriset peilinkotelot ja mustat ovenkahvat

Mulla on Trendline MY14 ja peilikotelot sekä ovenkahvat ovat korinväriset.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Markku J

Olisko tuo kahvojen väri sitten Variantissa eri lailla ? MMV:n tuoreissa uuden auton valokuvissa HB:n kahvat ainakin ovat todistettavasti mustat.

Vai liittyisikö tuo värillisyys panoraamakattoon ?

Huikko

Hankala ottaa kantaa kun en ole toista Variant Trendlinea nähnyt livenä.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K


tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.13 - klo:19:08
Olisko tuo kahvojen väri sitten Variantissa eri lailla ? MMV:n tuoreissa uuden auton valokuvissa HB:n kahvat ainakin ovat todistettavasti mustat.

Vai liittyisikö tuo värillisyys panoraamakattoon ?

Suomen volkkarin konfiguraattori antaa tällaista tietoa golf trendlinesta.

Variant: Korinväriset ulkopeilinkotelot ja ovenkahvat

Hatcback: Mustat ulkopeilinkotelot ja ovenkahvat

MMV

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.10.13 - klo:19:57
Suomen volkkarin konfiguraattori antaa tällaista tietoa golf trendlinesta.

Hatcback: Mustat ulkopeilinkotelot ja ovenkahvat

Eli selkeästi tuossa on tullut MY14:a myötä muutosta. Lisäksi rengaspainevaroitin on vakiona. Pitää selvittää mitä muita eroja MY13/14 välillä on. Olen erityisen tyytyväinen noista peilinkoteloista, koska mustat kotelot häiritsevät minua.

Tomi R

Onnea MMV:n vaimolle uudesta autosta. Rekisteritunnus on näköjään hyvin lähellä minulle tulevaa Golfia.

MMV

#2060
Jännä homma, että tuo vaimon karvalakkimallinen Golf innostaa paljon enemmän kuin yli tuplahintainen oma Alltrack. Sainkin neuvoteltua Golfin itselleni huomiseksi, joutuu vaimo menemään minun autolla. Ilmeisesti kyseessä on vahva positiivinen yllätys, sillä en odottanut kovin kummoisia fiiliksiä Trendlinestä tai ainakaan tuosta 1.2 TSI:stä. Ainoat häiritsevät asiat ovat nahkaratin ja automaatti-ilmastoinnin puute. Olisi pitänyt vaihtaa parkkitutkat Comfort-pakettiin noin 800 euron erotuksella. Silloin molemmat puutteet olisi korjattu ja pari lisämaustettakin olisi mukaan tullut.

Yhden ärsyttävyyden huomasin (tai oikeastaan vaimo huomasi). Lisävarusteena otettu kyynärnoja ei sisällä riittävän isoa koteloa CD-levyille! Muutoin kyynärnoja on Passattia perempi. Lisäksi kyynärnoja muuttaa auton perusmallin sisätilojen luonnetta astetta kalliimman oloiseksi.

Kun tässä on taas tullut tuota ykkösautoa pyöriteltyä, niin alan uskoa Golfin johdosta, ettei auton downgreidaus voisi ollakkaan hullumpi ajatus. Ainoa mistä en luovu on neliveto ja Golf Variantkin menee "tarpeellisilla" varusteilla noin 43 tonniin ja sama homma A3 Sedanin kanssa ja se taitaa jäädä tarpeisiin liian pieneksi. Ylöspäin mentäessä olisi sitten vastassa Q5 tai A6 Avant. Tällöin oltaisiin siirrytty oman kipurajani (50tâ,¬) yläpuolelle.

Henri S

Missä vaiheessa selviää uuden auton rekisteritunnuksen?
Hohhoijaa!

tapanixxx

Tässä sinä huomaat että monesti premium-käsite ja tuplahinta ei korreloi keskenään kovinkaan hyvin.

20-25 ke hintaluokassa alkaa saamaan jo hyviä autoja ja vaikka hintataso tuplataan, niin laatutaso, tai edes koettu laatutaso on tuplaannu. Markkinoinnilla luodaan mielikuvaa...

Markku J

#2063
Juuri näin. Hinnat alkaen mallit on hinnoiteltu aggressiivisesti. Golfista saa rahallisesti "kaikki irti" ostamalla 1.2 TSI:n Comfortline tai Trendline mallina. Tuohon päälle Comfort -paketti, jos haluaa hiukan luksusta. Itse asiassa tuo paketti tekee siitä aika hyvin varustellun oloisen arkikäytössä (kaksialueinen automaatti-ilmastointi, sähköisesti koria vasten taittuvat taustapeilit ja oikeanpuoleisen peilin ohjelmoitava taittuminen alaspäin peruutettaessa, automaattisesti himmentyvä taustapeili, parkkitutkat eteen ja taakse ja näyttö audion ruutuun, monitoimiratti ja vaihdekeppi nahkaverhoiltuna ja monitoiminäyttö).

MMV

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.10.13 - klo:20:25
Tässä sinä huomaat että monesti premium-käsite ja tuplahinta ei korreloi keskenään kovinkaan hyvin.

Vaikka en itse Alltrackiä laske millään tasolla premiumiksi, niin olet 100% oikeassa asian suhteen. Golf-Passat -akselilla hinnan ollessa kertoimella 2.2, on mielestäni koettu laatutaso kertoimella 1.3 tai vähemmän Passatin eduksi.

tapanixxx


MMV

Muutamia huomioita nyt kuin vaimo antoi Golfin minun käyttöön täksi päiväksi. Oven kyynärnoja liian alhaalla, eikä siitä saa luonnollista tukea vasemmalle kädelle. Perusistuinten tuki ja erityisesti selkänojan osalta varsin vaatimaton. Toki tässä vertailukohtana sporttipenkillinen Alltrack, niin ei tule yllätyksenä. Muoviratin fiilisi on koko ajan läsnä, joten mikäli haluatte autoon parkkitutkia tms. pientä, niin raksikaa varustelistasta ehdottomasti Comfort-paketti. Tässä kohtaa tuli optimoitua liikaa jälleenmyyntiarvoa. Suuntavakaus ei ole Passatin luokkaa, mutta toisaalta saattaa johtua talvirengastuksesta Golfissa.

Edelleen täytyy hämmästellä tuota pikkumoottoria. Olin hieman huolissani koneen riittävyydestä, mutta mitään huolta tämän suhteen ei enää ole. Normaaleissa ajotilanteissa voimaa ei tarvitse lisää, mutta eihän tuo toki mitään mahdottomia voimantunteita tarjoa.

Markku J

Ã,,lä huolestu suuntavakavuuden puutteista, jos talvirenkaat ovat esim. minulla olevat Hkpl 8:t. Niillä se on aika heikko. Vakiovarusteena tulleilla Good Year Excellence -kesärenkailla suuntavakavuus ja ohjaustunto ovat kiitettävää luokkaa.

finnman

Komppaan Markkua, eli HKL8 on kovemmissa nopeuksissa hiukan levoton ja orkkiskesärenkailla meno on vakaata. Myös hiukan epämukava rengas Nokialainen on: tien pinnan epätasaisuudet ja myös tien pintaprofiilin epätasaisuus tuntuu autossa selkeästi. Kannattaa kokeilla rengaspaineiden vaikutusta, mutta sitä ennen kunnon sisäänajo renkaille. Itse olen huomannnut, että rengas paranee kokoajan kilometrien myötä.

MMV

Vaimolla on autossa alla Goodyearin Ultragrip Ice Arcticit vakiokoossa. Samat renkaat toimivat Passatissa erinomaisesti, mutta kyseessä saattaa olla myös Golfin korkea rengasprofiili, joka tekee ajon hieman huojakkaaksi. Varsinaista uraherkkyyttä ei kuitenkaan ole havaittavissa. Pitää varmaan kokeilla säätää ilmanpaineita. Käytännössä Golf menee varsin hyvin noillakin renkailla, mutta eron vielä kesärenkailla olevaan Passattiin huomaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy