VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Angus

Osaako joku neuvoa löytyykö golf VII manuaaleja netistä PDF:nä?
Olisi huomattavasti mukavampi lukea noita vaikka pädilla kuin käännellä pokkarin sivuja.  8)
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

velim

Kysyin samaa myyjältä eilen, lupasi kysyä maahantuojalta ...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4

VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Angus - 12.10.13 - klo:08:35
Osaako joku neuvoa löytyykö golf VII manuaaleja netistä PDF:nä?
Olisi huomattavasti mukavampi lukea noita vaikka pädilla kuin käännellä pokkarin sivuja.  8)

Mä kysyin tätä myös. Vastaus oli että ei ole.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Murska

Oletteko löytäneet pyyhkijänsulkia muualta kuin marmoritiskiltä? Ja paljonko joutuu köyhtymään lasipalatsissa?
BMW 118dA M-Sport

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Murska - 18.10.13 - klo:16:03
Oletteko löytäneet pyyhkijänsulkia muualta kuin marmoritiskiltä? Ja paljonko joutuu köyhtymään lasipalatsissa?
Kerran erehdyin ostamaan Motonetistä Valeon pyyhkijänsulat golffiin. Oli taatusti ensimmäiset ja viimeiset tarvike versiot, kestivät varmaan 500km ja sen jälkeen alkoi tulla pieniä viiruja tuulilasiin koko sulan leveydeltä aina käytön yhteydessä.

Aattelin, että tuulilasi & sulat on likaiset, mutta millään hinkkaamisella ei viirut poistuneet. Aina kun pyyhkijöitä käytti niin kuskinpuolen tuulilasiin jäi koko liikeradan verran viiruja. Kävin hakemassa marmorilta uudet ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia viirujen kanssa.

Eli osta vaan ihan VW orkkis sulkia.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Markku J

Valeo on kyllä laatumerkki, joka toimittaa myös OEM -osia, joten hyvinkin voi VW -liikkeestäkin saada Valeot Volkkarin leimalla. Boschin sulkia ainakin saa monesta tarvikeliikkeestä ja niissä on laatu ollut kohdallaan.

Murska

#2016
Ei mulla ole ollut Valeon sulkien kanssa mitään ongelmaa, niitä käytin Passatissa. Sitä en tiedä mitkä sulat Transportteriin laitetaan tehtaalla mutta ne on laadultaan täysin kuraa, parin tonnin jälkeen ne muistutti juomunäkkiä enemmän kun pyyhkijän sulkia... eipä ollut kehumista orkkis sulissa, ja auto hankittu kesäkuussa...

Pitää käydä jossain tarvikeliikeessä kysymässä Boschia, Motonetissä ei ainakaan ollut kun sieltä niitä kattelin.

EDIT: Bosch 2013-2014 PDF luettelo ei tunne Golf 7:aa joten etsintä jatkuu.

BMW 118dA M-Sport

xmasa

Kun vertasin keskenään niitä roskiin meneviä Valeon sulkia ja VW tiskiltä ostettuja, niin kyllä niissä oli omasta mielestäni ihan selvä ero laadun suhteen. Valeon sulat vaan oli käsissä pyöritellessä halpiksen oloiset ja kumi vaikutti paljon jähmeämmältä/kovemmalta.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Markku J

Pyyhkijänsulissa on varmasti sama homma kuin renkaissa, eli jos ovat jotain ikivanhaa varastoa, niin saattavat olla kovettuneet. En minä ole mitään isompaa vertailua tehnyt, mutta korvaaviksi suliksi olen ostanut Boschin ja Valeon tuotteita, ja ovat olleet hyviä molemmat.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Murska - 18.10.13 - klo:16:03
Oletteko löytäneet pyyhkijänsulkia muualta kuin marmoritiskiltä? Ja paljonko joutuu köyhtymään lasipalatsissa?
Golfiin sain takuuna uudet Bochin pyyhkijät,toimii hyvin.Asentaja katsoi kummastellen alkuperäisiä kysyen onko alkuperäiset.Mitä lie laittaneet tehtaalla,olivat liian kovat.

VAG!

TM:llä on käyttötestiautona Golffi ACT:llä ja viimeisimmän numeron lyhyessä väliaikaraportissa moitittiin ACT:n aiheuttamaan ajoittaista pientä nykimistä. ACT ei ole foorumilla tainut vielä saada juurikaan negatiivia kommentteja, vaan lähinnä on todettu, että se toimii todella huomaamattomasti.

Asiasta oli kerrottu 30tkm huollossa, mutta todettu ominaisuudeksi.

Base

#2021
Oma kokemukseni on että kyllä sen ACT:n huomaa. Varsinkin kun ajaa taajamanopeuksilla loivaa ylämäkeä 4-5 vaihteella. Silloin tulee usein painettua kaasua sen verran että saa sen värinän loppumaan... Vähäisempää vaikutusta ja huomaamattomampaa toiminta on 80-100 vauhdissa. En voi silti sanoa ettei sitä huomaisi, aina vaan ei kiinnitä siihen huomiota.

edit: Tuli vielä mieleen että mulla on manuaalivaihteinen, voi olla eri tuntuma dsg:llä.
13.3.13 tilattu, 16.5.13 lähtien 1.4 TSI ACT 103 kW Highline, ergot, park pilot, webasto, tummat lasit

nolte

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 23.10.13 - klo:11:17
TM:llä on käyttötestiautona Golffi ACT:llä ja viimeisimmän numeron lyhyessä väliaikaraportissa moitittiin ACT:n aiheuttamaan ajoittaista pientä nykimistä. ACT ei ole foorumilla tainut vielä saada juurikaan negatiivia kommentteja, vaan lähinnä on todettu, että se toimii todella huomaamattomasti.

Asiasta oli kerrottu 30tkm huollossa, mutta todettu ominaisuudeksi.

Itse koeajossa totesin tuon nykimisen sekä Golfissa että Polo Blue GTssä. Riippuu varmasti paljon kuljettajasta, häiritseekö se vai ei (tai että huomaako sitä ylipäänsä).
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

MMV

Minäkin huomasin kun kävin vaimolle Golfia koeajamassa ACT:n aiheuttaman nykäyksen. Väittäisin kyseessä olevan kohtuullisen objektiivisesti mitatun asian, sillä en tiennyt ajavani ACT-motillista autoa. Ihmettelin miksi tämä nykäiseen kun painan kaasua ja vasta myöhemmin tajusin katsoa mittaristoon, josta selvisi että leputustoiminnolla mennään.

PS. Meilläkin pitäisi olla Golf ensi viikon ma/ti käytössä. Mielenkiinnolla odotan tuota pikkumoottorista kuliversiota...

Markku J

Meillä ei avopuoliso edelleenkään tunnista mitään nykäystä Polon ACT -koneessa (hän on auton pääkäyttäjä). Minä olen Polon kanssa ajanut melko vähän, mutta kuten aiemmin jo kirjoitin, niin itsekään en saanut nykäystä esille, vaikka oikein yrittämällä yritin.

MMV

Ilmeisesti olen herkkäpersauksinen kun tuon pienen kytkeytymisviiveen huomasin. Kun asian tajusi, ei tuo mielestäni kyllä mitenkään erityisesti häirinnyt.

Pepeto

Minä koeajoin keväällä Golfin myös tuolla ACT-koneella ja huomasin kyllä pienen nykäisyn, kun siirryttiin kahdesta neljän sylinterin moodiin.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Markku J

Kummasti viiveellä tapahtui rengaspainevaroitus. Eilen vaihdatin renkaat, ja painetta oli paljon enemmän kuin kesäpyörissä (2,8 ja 2,5). Varoitusta ei eilen tullut. Tänään alensin paineet 2,2:een ja varoitus tuli kymmenkunta km ajeltuani. En usko rengasliikkeen nollanneen asetusta rengashallissa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.10.13 - klo:17:53
Kummasti viiveellä tapahtui rengaspainevaroitus.

Mä olen aina ajatellut, että pyörimisnopeuseroon perustuva mittaus on lähinnä hätävara niitä tilanteita varten, kun paineet putoavat paljon ja nopeasti. Silloin pyörimisnopeudet muuttuvat selvästi. Eli koko mittari on lähinnä varoitusjärjestelmä siitä, että sun rengas on parin minuutin kuluttua tyhjä.

Renkaiden vaihdossa pyörimisnopeuserot ovat hyvin pieniä ja jos painetta lasketaan renkaassa vaikka puoli baaria, niin eipä se vielä kovin paljoa nopeuseroja tuota. Riittävän pitkään kun ajaa, niin sitten järjestelmä kai huomaa nämä pienetkin erot.

Markku J

Noinhan se toki on. Bemarien kanssa totuin siihen, että renkaanvaihdon jälkeen aina heti piippasi varoitus. Jonkun aikaa piti kikkailla, että sain resetoitua varoituksen. Piti kai painaa hiukan pitempään Confirm -nappia. Ohjekirja ei tuosta maininnut.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.10.13 - klo:18:32
Bemarien kanssa totuin siihen, että renkaanvaihdon jälkeen aina heti piippasi varoitus.

Onko niissä ihan oikeat paineanturit?

Markku J

Ei ole ainakaan halpisbemuissa, joita minulla on ollut. Samaa ABS -anturien tekniikkaa käyttää kuin VAGit.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.10.13 - klo:18:40
Samaa ABS -anturien tekniikkaa käyttää kuin VAGit.

Ok, lieneekö sitten herkkyydessä eroa. Mä en ole vielä saanut kertaakaan väärää hälytystä TPM:stä, mutta olen aina resetoinut systeemin renkaiden vaihdon jälkeen. Kerran jätin kokeeksi tekemättä ja noin 20km ajon jälkeen tuli piippaus.

Ei ole tullut piippauksia, vaikka välillä tulee nostettua takarenkaiden painetta 0,3-0,4 baaria.

koppelo

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.10.13 - klo:17:53
Kummasti viiveellä tapahtui rengaspainevaroitus.

Itselleni kävi samalla lailla eilen. Olin maanantaina vaihdattunut renkaat ja eilen n. 200 km moottoritieajon jälkeen tuli varoitus näyttöön. Poikkesin huoltoasemalle mittaamaan paineet, jotka olivat kesärengaspaineita 0,3 pykälää suuremmat.
VW Kupla JEANS 1200, Volvo 242 DL, VW Golf IV Comfortline, VW Golf Plus Comfortline 1,4 TSI 90 kW DSG , VW Golf 7 Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology DSG

Murska

Painevaroitus pitäisi nollata aina kun vaihtaa renkaat tai muuttaa rengaspaineita. Kesärenkailla 0.3 baarin paineen aleneminen ja renkaiden kulumisen aiheuttama kehämuutos alkoi kesällä hälyyttämään, paineet kohdalleen ja nollaus ja taas toimii.
BMW 118dA M-Sport

koppelo

Näin järkeilin apukuskin paikalla hätäillelle paremmalle puoliskolleni, mutta mielenrauhan vuoksi oli pakko käydä tarkistamassa paineet, kun unohdin resetoida renkaiden vaihdon jälkeen.
VW Kupla JEANS 1200, Volvo 242 DL, VW Golf IV Comfortline, VW Golf Plus Comfortline 1,4 TSI 90 kW DSG , VW Golf 7 Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology DSG

Huikko

Osaako joku sanoa herjaako järjestelmä jos vaihdan variantin tavaratilan valon LED-polttimoksi? Saman voisi tehdä meikkipeilin valoille myös. Hölmöä että sisätilan valoissa on ledejä ja hehkulankapolttimoita sekaisin tehtaan jäljiltä.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

nolte

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 26.10.13 - klo:20:20
Osaako joku sanoa herjaako järjestelmä jos vaihdan variantin tavaratilan valon LED-polttimoksi? Saman voisi tehdä meikkipeilin valoille myös. Hölmöä että sisätilan valoissa on ledejä ja hehkulankapolttimoita sekaisin tehtaan jäljiltä.

Missä valoissa sisällä on ledejä (muuten kuin Higlinessa)?
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

shoeshine

Nyt kun tilaamani Golfin valmistusviikoksi on varmistunut vko 46 ja auto olisi luovutettavissa joulukuun alkupäivinä, niin tekisi mieli ottaa auto heti käyttöön eikä siirtää rekisteröintiä tammikuulle. Mikä on rekisteröintipäivän merkitys auton jälleenmyyntiarvoon tällaisessa tapauksessa? Myyjän mukaan se olisi noin â,¬500 korkeampi jos auto rekisteröidään 2014 puolella. Tuntuu aika hassulta, että tällä ylipäätään on merkitystä. Joku hiljattain vinkkasi, että tällainen keskusteluketju on menossa jossain päin foorumia mutta en sellaista löytänyt.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

Ocu_P

On sillä merkitystä (selvästi myyjän väittämää enemmän), mutta kannattaa varmaan jatkaa ko. ketjussa. Itse en suosittele rekisteröintiä tänä vuonna.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy