VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.07.13 - klo:16:34
Minä taas vuorostani ihmettelin eilen uuden 1.6 TDI 110 hv -version 88 gramman päästölukuja. Tämä lienee ihan uusi moottoriversio ? Hieman 105 hv -mallia kalliimmaksi hinnoiteltu.

Ennakkokiertue Golf VII farkku oli tolla koneella.
Esttelijä sano että ei ole tulossa suomeen... no tulipa kuitenkin näemmä.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 31.07.13 - klo:18:26
Ennakkokiertue Golf VII farkku oli tolla koneella.
Esttelijä sano että ei ole tulossa suomeen... no tulipa kuitenkin näemmä.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2



Täällä taas myyjä sanoi heti että kyseisiä moottoreita saadaan Suomeen syksyllä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.07.13 - klo:16:34
Minä taas vuorostani ihmettelin eilen uuden 1.6 TDI 110 hv -version 88 gramman päästölukuja. Tämä lienee ihan uusi moottoriversio ? Hieman 105 hv -mallia kalliimmaksi hinnoiteltu.

Tuohan on Bluemotion, jossa on samankaltaiset muutokset kuin Bluemotioneissa ennenkin, kuten madallettu alusta ja umpinaisempi keula. Vaihteita on viiden sijasta kuusi ja perävaunu max. 1000 kg.
Volvo XC60 T8 Inscription

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nemos - 31.07.13 - klo:19:05
Tuohan on Bluemotion, jossa on samankaltaiset muutokset kuin Bluemotioneissa ennenkin, kuten madallettu alusta ja umpinaisempi keula. Vaihteita on viiden sijasta kuusi ja perävaunu max. 1000 kg.

Ja tuttuun tyyliin varsin rajoitettu lisävarustevalikoima.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

#1864
Lupaavat uudelle 1.6 TDI:lle kuitenkin 5 hv enemmän tehoa ja kiihtyvyyttä sataseen 10,5 sek, kun vanhemmalla arvo oli 11,9 sek. Sitkeysmittauksessa 80-120 kmh eroa on 1,5 sek. Jotain viilausta on siis koneellekin tehty.

edit: teknisissä tiedoissa olikin harhaanjohtavasti otsikko 105 hv ja kiihtyvyysarvoissa tiedot myös 90 hv versiolle, joten todelliset erot ovatkin vain 10,9 sek <=> 10,5 sek ja sitkeydessä 9,5 sek <=> 9,0 sek

xch

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.07.13 - klo:16:34
Toinen ihmetyksen aiheeni on GTD 2.0 TDI DSG:n hinta, joka on kovempi kuin A3 2.0 TDI 135 kW quattro S tronicin. Golfista kuitenkin puuttuu neliveto ja xenonit.

GTD ja GTI on perinteisesti Suomessa hinnoiteltu muihin Golf-malleihin verrattuna reilusti yläkanttiin.  Esimerkiksi Saksassa hintaero normi 2.0 TDI:n ja GTD:n välillä on noin 2000 eur kun se täällä on lähes 8000 eur. Päästötkään ei tätä enää nykyään selitä, kun päästöissä ei ole eroa kuin pari grammaa. Maahantuoja siis ottaa näistä malleista kovat katteet.

Markku J

Joo, aika outoa hinnoittelua maahantuojalta. Näillä hinnoilla ei luulisi yhtään GTD:tä saatavan myydyksi. Kun halvemmalla saa paremmin varustellun quattro A3:n samalla 184 hv -koneella. Vai olenko missannut joitain merkittäviä varuste-eroja ? Audissa on Business Sportissa kuitenkin aika hyvät varusteet, mm. xenonit ja sporttipenkit & alusta. Ja se iso extra, "wanna be quattro" (Haldex).

V-O

^onko se tosiaan noin että A3:een ei saa 184 heppasta quattroa kun automaatilla??

Konfiguraattori tarjoaa manuaalilla ainoastaan pikkudiiseliä, 150 hp. Kun valitsee sitten automaatin niin saa vain ja ainoastaan  184 hp isomman dieselin ja hintaa lisää ~3 Kâ,¬. No höh.

Vaan eipä se nyt ole itsellä ajankohtainen. Kuhan vaan haaveilen: GTD tai A3...

Henri S

Lauantaina saa hakea Golfin koeajoon 1,4 TSI 103kw manuaali ( ilman ACT) Ehkäpä tarjous tulee otettua samalla reissun 1.4 TSI 90kw DSG koneella olevasta autosta.

Tarjouspyyntöjä on lähtenyt 3:n eri liikkeeseen 3500â,¬oli eroa huonoimman ja parhaimman välillä
Hohhoijaa!

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 08.08.13 - klo:23:33
Lauantaina saa hakea Golfin koeajoon 1,4 TSI 103kw manuaali ( ilman ACT)
Vieläkö jostain liikkeessä löytyy 103KW essari koeajoon ilman ACT? Eihän noita pysty enään edes tilaamaan.

Henri S

Se on vielä niitä ensimmäisiä esittelyautoja, rekisteröity 2012
Hohhoijaa!

monster

#1871
Pikainen hintavertailu siitä miten Suomessa maahantuoja vetää todella härskisti välistä GTI / GTD malleilla. Hinna autoverottomia ALV:sia hintoja. Saksan hinnat www.autohaus24.de

GTI (3-ovinen)
Suomi: 31.000eur
Saksa: 24.400eur
Molempiin sama autovero 9.000eur 

GTD (3-ovinen)
Suomi: 30.300eur
Saksa: 25.300eur
Molempiin sama autovero 6.300eur

Perus 1.2TSI
Suomi: 16.100eur
Saksa: 14.450eur
Molempiin sama autovero 3.500eur

Ja vielä vertailuna Seat Leon:

Seat Leon FR 132kw (3-ovinen)
Suomi: 20.800eur
Saksa: 19.600eur

Molempiin sama autovero 5.900eur

Seat Leon 1.2TSI 86hv (3-ovinen)
Suomi: 15.400eur
Saksa: 12.700eur

Molempiin sama autovero 3.600eur
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Mikko

Tuossa kyllä pääsee jo omilleen kun Saksasta uittaa GTI:n. Onko ALV-prosentti molemmissa hinnoissa sama?

optio

#1873
 ::)

V-O

Minua kyllä kovasti kiinnostaa tuo 5-ovinen GTD. Harmi että se osoittautui mopoksi Opeliin verrattuna. Mitenhän se A3 nelokkona isoimmalla diiselillä...? Pitää penkoa AMS:iä jos löytyy lisädataa.

Tuo härski hinnoittelu olikin jo täällä aikaisemmin esillä joissain viesteissä.

Markku J

Sama 184 hv konehan se on GTD:ssä ja A3 q:ssa. Ei se A3 voi tehokkaammalta tuntua. GTD:n hinta vaan on ihan ylipitkä. A3 on halvempi jopa quattrona.

V-O

Nii onkii sama kone, mut eri automaattiloota.

Golf GTD kiihtyy volkkarin nettisivuston mukaan 0...100 km/h 7,5 sek DSG:llä. Jos en ihan väärin lukenu Audin konfiguraattori-nettisivulta, A3 quattro Stronicilla kiihtyy samaan nopeuteen 6,9 sek.

Osaako joku sanoa miksi tuo 0,6 sek ero jos A3 ei voi tuntua tehokkaammalta?  Tuo laatikko siis vaikuttanee?

Siksi minua kiinnostaa tuo lisädata, ei siis tuo 0...100 km/h kiihtyvyys. Huomasin GTD vs CDTI Biturbon osalta että haluan tsekata. Etsin vain hiukan ensin teknistä lisädataa esim ohituskiihtyvyyksistä.

Markku J

Sama laatikko niissä on, 6 -vaihteinen DSG, jota Audi S troniciksi kutsuu.

V-O

OK, tattis !!

Taas sitä oppii...

Mikko

Nelivetohan tuon selittää, lähtee liukkaammin paikaltaan liikkeelle. Ohituskiihtyvyydet ym. pitäisi sitten jo olla lähempänä toisiaan.

Taitaa GTD ja GTI kyllä jäädä todella harvinaisiksi tässä hintahaukkojen maassa. Ja onhan nuo hinnoiteltu täysin metsään, jos halvemmalla saa konsernin premium-merkkiä nelivedolla (GTD vs. A3). GTI:n kohdalla ei kyllä aivan tästä voida puhua, mutta sen markkinoita varmaan nakertaa aggressiivisesti hinnoiteltu Ocu RS. Suomalainen kun jo lähtökohtaisesti ostaa isomman auton jos samalla rahalla saa, vaikka ei tarvitsisi.

Harmi sinänsä kun tuntuu oikeasti, että GTI:stä on osattu nyt rakentaa hieno paketti, varsinkin Performance-variaationa.

Zaasa

Saako kontin ja rekkarin valot vaihdettua ledeiksi ilman sähkötöitä ja häiriöilmoituksia?
Sama kysymys sumareille,ledit tai valkoisemmat valot.

Henri S

Tämän päivän ajellut uudella vii golffilla, ja oikein hyvälle vaikuttaa. Moni asia tehty paremmin kuin on Passatissa.

Verrokki auto on minun oma, Passat B7
vi golffiin en pysty vertaan uutta kun vi koppasesta ei ole kokemusta omistustasolla

+Ajettavuus, ohjaus tunnokkaampi ja muutenkin parempi
+moottori
+ tilat, sisäleveys, sama kuin Passatissa ( ei mitattu), hyvin mahtuu 4 ihmistä ja 1 pieni koira mukaan autoon
+ käsiteltävyys
+melu

-

Ei löydy ehkä miettimällä löytyy

Maanantaina vien takasin ja tarjous tulee tehtyä ja jos se on hyvä niin ei mikään mahdottomuus vaikka tilaukseen lähtee, sen verran hyvät kokemukset on minulle tullut kun päivän testannut autoa
Hohhoijaa!

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 10.08.13 - klo:20:51
Tämän päivän ajellut uudella vii golffilla, ja oikein hyvälle vaikuttaa. Moni asia tehty paremmin kuin on Passatissa.

Maanantaina vien takasin ja tarjous tulee tehtyä ja jos se on hyvä niin ei mikään mahdottomuus vaikka tilaukseen lähtee, sen verran hyvät kokemukset on minulle tullut kun päivän testannut autoa
Mukavaa kuulla tyytyväisyytesi VII,pyydätkö tarjouksen ACT/DSG? Ekaa tarjousta ei kannata hätkähtää,liikkeitä jotka haluaa tehdä kauppaa löytyy ympäri Suomea.

Omien tarjousten erotus taisi olla 4500â,¬  ::)   

Henri S

90kw dsg konetta meinaan. Kesällö laitoin kolmeen eri liikkeeseeen tarjouspyyntöjö 3500e oli eroa huonoimman ja parhaimman välillä, jotain tietoa on missä hinnoissa liikutaan. Liike josta passatin ostin on vielä tarjous kysymättä. Manantaina yritän lähelle parasta hintaa.
Hohhoijaa!

vkjoki

Minulla parhaan ja huonoimman vakavasti tehdyn tarjouksen ero Golf VII-kaupassa oli 6 000,-. Ja parikin liiketta paransi ensimmäisestä tarjouksestaan tuon samaisen 6 000,-. Jotkut myyjät kokeilevat ensimmäisellä tosi huonolla tarjouksella, onko asiakkaalla mitään käsitystä vaihtoauton arvosta ja vasta toisella kierroksella lähtevät toissaan kisaan mukaan. Tuttu liike ja tuttu myyjä eivät takaa hyvää tarjousta, vaikka moni niin luuleekin. Itse olen saanut parhaat tarjoukset Forssan Laatuautosta, Jyväskylän autotarvikkeesta ja Autotalo Lohjasta. Mutta liike, joka jossakin vaiheessa on hyvinkin kilpailukykyinen, voi toisessa markkinatilanteessa osoittautua kalliiksi.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Henri S

Saako VII Golfiin lämmitettäviä takaistuimia?? Silmiini ei ole osunut ainakaan vaikka olen yrittänyt etsiä
Hohhoijaa!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 10.08.13 - klo:23:16
Saako VII Golfiin lämmitettäviä takaistuimia?? Silmiini ei ole osunut ainakaan vaikka olen yrittänyt etsiä

Ei saa. Ne on sellaisia Siperiaan suunniteltujen itäautojen kotkotuksia. Saksassa muksujen per**itä osataan vielä karaista, kun isukki istuu mukavasti grillin päällä.

s-mod

No ei lainattu ketään. Mutta mites takuu jutut (jos tarvesta), jos et osta maan laajusesta firmasta.. Eikö myyjäliikkeen ole annettava mahdollisuus korjata . Ei kun Helsingistä  Mikkeliin auto... Niin tilaa vai golfissa kaikissa suunnissa! Kyllä pitkäjalkaisella tulee ahtaanpaikan tunnelma, kun ei saa polvi linjaa yhtää levitettyä. No ei se niin paha ole kuin volvo v40:ssä, kun hartiatkin kolisee B-pilaireihin!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

teemur

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 10.08.13 - klo:20:38
Saako kontin ja rekkarin valot vaihdettua ledeiksi ilman sähkötöitä ja häiriöilmoituksia?
Sama kysymys sumareille,ledit tai valkoisemmat valot.

Kontin valoiksi käy sopivan LED kokoinen polttimo, olisko nyt sitten 3, 6 tai 8 smd. Kontin valo ei kuulu valvontajärjestelmän piikkiin. Rekkarivalot taasen kuluvat, hehkulankoja ei voi suoraan korvata ledeillä. Vaihtoehtona on alkuperäisen polttimon korvaaminen LEDillä ja vastuksen kötöstely tai sitten OEM LED moduulin hommaaminen molemmin puolin, oikea malli pitäisi löytyä ihan varaosatiskiltä, tai internetin ihmeellisestä maailmasta edullisemmin (ks. esim Kufatec)

Sumareille sama homma kuin rekkarivaloille, paitsi että OEM sovellusta ei ole kun LEDit ei ole tieliikenteeseen hyväksyttyjä (??) näissä normi-umpioissa. Valkoisempaa valoa sumareille voi taasen etsiä erilaisilla polttimoilla (eikös VII sumari ole HB8 )







Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Guido

#1889
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 10.08.13 - klo:23:35
No ei lainattu ketään. Mutta mites takuu jutut (jos tarvesta), jos et osta maan laajusesta firmasta..

Kyllä mulla ne pari kertaa kun on Golfin takuuseen pitänyt turvautua on asiat hoituneet lähimmän VW-huollon kautta vaikka auto onkin ostettu eri paikkakunnalta ja eri ketjun liikkeestä. Eli ostopaikalla ei ole mitään vaikutusta takuuhuoltoihin: ostit auton mistä tahansa Suomesta, voit silti viedä sen takuukorjaukseen mihin tahansa merkkikorjaamoon.

Pätee varmasti kaikkiin automerkkeihin, VW nyt vain sattuu olemaan ainoa omistamani auto, jonka kanssa on ollut tarvetta turvautua takuukorjauksiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy