VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

teemur

Tuo on hyvin perusteltu näkökanta. Ei aleta tässä topicissa vääntämään enempää, mutta Nokian testiradalla ajettujen kokeiden kautta olen ajatellut jatkossakin pysyä kannassani niin kauan kuin autossa on ESC
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: teemur - 19.07.13 - klo:07:54
Muuta jonninjoutavaa: kesärenkailla ajettu nyt noin 12tkm. Eturenkaissa pintaa 3-4mm, takana 7mm. "Nelivetoisen" auton tasainen rengaskuluma, pah  ;D Myönnettäköön, että kaasujalkani on raskas ja ajoreiteillä on monia pitempiä kiihdytyksiä. Ensimmäiset ja viimeiset Continentalit. Samalla kuskilla, ajoprofiililla ja rengaskoolla (235/35 R19) Nokian ja Hankook kestäneet pidempään. No nyt vaan takaata eteen paremmat renkaat ennen syksyn sateita ja keväällä uudet gummit tai uusi auto...

Ruotsin Volvofoorumilla myös valittivat haldex5 kanssa eturenkaiden kulumista. Haldex4 ei samaa ongelmaa. Naapurimaan volvokuskien mukaan uudessa haldexissa vedon kytkeytyminen taakse paljon hitaampaa kuin haldex4:saa. Tästä aiheutuu se,  että eturenkaat kuluu lähes samaan tapaan kuin etuvetoisessa.

Henri S

Väri pohdiskelua jos vii golf menee tilaukseen syksyn aikana joko valkoinen tai tungsten silver. Nyt alkaa olla valkoinen vahvoilla, ajatuksena kesällä teipata katto mustaksi vaikka musta katto sopii hyvin tungstensilsilveriinki.
Hohhoijaa!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 22.07.13 - klo:19:44
Väri pohdiskelua jos vii golf menee tilaukseen syksyn aikana joko valkoinen tai tungsten silver. Nyt alkaa olla valkoinen vahvoilla, ajatuksena kesällä teipata katto mustaksi vaikka musta katto sopii hyvin tungstensilsilveriinki.

Jätät metallivärin pois ja otat perusvalkoisen panoraamaluukulla jolloin katon teippausta ei tarvitse tehdä, katon teippaus maksanee muutaman satasen eli lasikaton hinta jää varsin kohtuulliseksi ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ConD

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.07.13 - klo:20:07
Jätät metallivärin pois ja otat perusvalkoisen panoraamaluukulla jolloin katon teippausta ei tarvitse tehdä, katon teippaus maksanee muutaman satasen eli lasikaton hinta jää varsin kohtuulliseksi ;)
Pisteet tälle... jos autoon muutenkin lataa lisävarustetta useammalla tonnilla, niin lasikatto on must avauuden ja valontuoja sisälle. Parissa lasikatollisessa, tummallakin sisustalla varustetussa autossa mitä olen istunut niin kyllä se vaan ihmeitä tekee. Lisäksi lasikattoluukun kautta voi autoa tuulettaa parkissa siten, että nelijalkaiset kaverit eivät tykkää kyttyrää tai hypi ikkunoista ulos :)

Valkoinen taas ei tuosta suht vaaleasta hopeasta paljoa poikkea. Ja saa OEM tuunausta. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

teemur

#1835
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 20.07.13 - klo:11:15
Ruotsin Volvofoorumilla myös valittivat haldex5 kanssa eturenkaiden kulumista. Haldex4 ei samaa ongelmaa. Naapurimaan volvokuskien mukaan uudessa haldexissa vedon kytkeytyminen taakse paljon hitaampaa kuin haldex4:saa. Tästä aiheutuu se,  että eturenkaat kuluu lähes samaan tapaan kuin etuvetoisessa.

Olisi mielenkiintoista tietää, millainen on oikeasti tuon sähköpumpun ohjauslogiikka, eli millä parametreillä taakse vetoa ohjataan. En usko, että esim kuivalla asfaltilla "normaalisti" kiihdytettäessä taakse menee sen enempää momenttia kuin tuo 5-10%, joka sinne menee aina. Tästä johtuen "vedon hitaalla kytkeytymisellä" ei olisi asian kanssa tekemistä. Pitäisi joku kerta kaivaa vagcom-auttajan kanssa esim haldex-pumpun painearvo esiin ajon aikana, ja kokeilla eri ajo-olosuhteissa takavedon osallistuminen eri kuormitustilanteissa. Kaasu pohjassa kiihdytyksissä luulisi vedon jakautuvan tasan etu- ja taka-akselille (kiihdytyksessä tuntuu siis vähemmän vetelyä).

Tuosta hitaasta vedon kytkeytymisestä haldex gen 5 sovelluksessa olen edelleen eri mieltä viime talven perusteella, kuten täällä foorumilla olen kirjoittanut. Juuri mitään viivettä käytännössä ei ole. En tiedä Volvon sovelluksesta, eroaako VW:n tavasta toteuttaa. Luulisi eron olevan älyssä, ei raudassa kun puhutaan kuitenkin gen 5:stä.

Tiguanilla (jossa gen 4 haldex) ajoin noin 60tkm muutama vuosi sitten, myös siinä eturenkaat kuluivat voimakkaammin (vaikka auto kärsikin kroonisesta voiman puutteesta  ;D )
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

VAG!

#1836
Lainaus käyttäjältä: teemur - 23.07.13 - klo:10:01
En usko, että esim kuivalla asfaltilla "normaalisti" kiihdytettäessä taakse menee sen enempää momenttia kuin tuo 5-10%, joka sinne menee aina. Tästä johtuen "vedon hitaalla kytkeytymisellä" ei olisi asian kanssa tekemistä. Pitäisi joku kerta kaivaa vagcom-auttajan kanssa esim haldex-pumpun painearvo esiin ajon aikana, ja kokeilla eri ajo-olosuhteissa takavedon osallistuminen eri kuormitustilanteissa. Kaasu pohjassa kiihdytyksissä luulisi vedon jakautuvan tasan etu- ja taka-akselille.

Mä kerran loggasin tuollaista dataa, kun minuakin asia kiinnosti. Ikävä kyllä en voinut ajaa muualla kuin kuivalla asvaltilla, joten sudittelemaan en mittauksen aikana päässyt. Mittauksen aikana tein muutamia lähes täyskaasukiihdytyksiä, mutta liikenneolosuhteiden takia en ikävä kyllä voinut vetää ihan urku auki. Nämä kiihdytykset näkyvät hyvin kuvaajassa.

Lisäksi tein ihan kevyttä kaasulla leikkimistä, eli alle puolikaasulla lyhyitä kiihdytyksiä. Aika hyvin kytkin lukittuu näilläkin painalluksilla, jos VCDS:n on uskomista. Eli punainen käyrä on nopeus ja sen arvot oikealla, siniset palkit kertoo Haldexin lukitusprosentit ja arvot vasemmalla:



Jarrutuksessa kytkin aukeaa kokonaan, tasaisella pintakaasulla ajaessa oli jokusia prosentteja, mutta en muista paljonko. Moottorijarrutuksessa kytkin pysyi jollain tasolla lukittuna, mutta en muista yhtään lukuja.

Ja tässä vielä vanha kommenttini Volvo-ketjusta, missä Haldexista aikanaan puhuttiin:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=257.msg270334#msg270334

teemur

Hienoa, kiitos ansiokkaasta loggauksesta  :)

Täytyypi ottaa yhteyttä lähimpään vcds/vagcom-welhoon ja katsella, josko systeemit jo lukevat seiskan softaa

Kaasun asennon kun tuohon taulukkoon kun vielä saisi niin olisi hyvä. Hiekkaiselta pinnalta ajattelin ottaa lähdön launch controllia käyttäen, tapahtuma videolle ja sitten voi ihmetellä sitä viivettä. Nimim tos(r) foorumilta taisi sellaisen joskus gen4 nelivedolla tehdäkin jo
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

VAG!

Lainaus käyttäjältä: teemur - 23.07.13 - klo:12:09
Kaasun asennon kun tuohon taulukkoon kun vielä saisi niin olisi hyvä.

Se mun pitikin siihen alkujaan ottaa mukaan lukitusprosentin kaveriksi, mutta jostain syystä mun piti korvata se nopeudella. En nyt muista mikä siinä oli syynä, mutta jotain mutkaa siinä oli matkassa, kun se ei onnistunutkaan ihan heittämällä.

jarkko_h

#1839
Kukkasen loggaus on mielenkiintoinen. Siitä ei kuitenkaan voi päätellä haldexin ääritilannekäyttäymistä. Tähän tarvittaisiin 10 ms - 20 ms aikagridillä oleva aliasoimaton data sisältäen momentin olo- säätöarvo, luistonopeus ja pyörimisnopeus. Data tilanteesta, jossa menetetään äkillisesti vetopito. Data sekä liikkeellelähdössä ja että moottoritienopeuksissa.

Kohtuullisen tasaisen luistavissa olosuhteissa haldex 5 on helppo saada toimimaan filterointia ja säätöparametreja relaksoimalla (poistaa hitaammin vedon luistojen jälkeen). Ongelma on kuitenkin äkilliset muutostilanteet siirryttäessä nopeasti pitävältä alustalta liukkaalle alustalle ja muutokset momentissa.

Haldex 4 ilmeisesti ehti reagoimaan näihin äkillisiin muutoksiin nopeusalueesta riippuen jopa 1/8 rengaskierroksen aikana. Uusi haldex 5 vaatii pahimmillaan lähes noin rengaskierroksen.

Toinen asia on että huomaammeko eroa muuna kuin lisääntyvänä eturenkaiden kulumisena ja huonontuneena liikkeellelähtönä liukkaalla. Tommi Mäkisen tasoiset huippukuskit huomannevat myös hienoisen eron rata-ajossa sopivalla alustalla?

Jos ero uudessa haldex 5 huonompaan ei ole merkittävä (näin uskon, mutta usko ei perustu faktoihin), ottaisin itse mieluummin haldex 5 hiukan yksinkertaisemman ja todenäköisesti hitusen pienemmän kulutuksen vuoksi. Toivottavasti saamme ensi talvena tänne uudesta haldexista samanlaista videoa, mitä tos laittoi aikaisemmasta haldexista. Noista videoista selviää hyvin viive liikkeellelähdössä. Niistä ei vielä selviä viive isommissa nopeusissa siirryttäessä isokitkaiselta alustalta liukkaalle alustalle vedon aikana. Olisi todella mielenkiintoista nähdä video myös tämmöisestäkin tilanteesta haldex 4 vs haldex 5. Vaatisi pro tason kamerat.

Guido

#1840
Oli lomareissulla Ranskassa-Sveitsissä viikon verran alla autovuokraamon Golf VII 1.4 TSI DSG7.

Kivan tuntuinen pikkuauto, mutta kun vuokraamon parkkihallissa lopulta keksimme mistä takaluukku avataan ja aloimme sovittaa kahden ihmisen matkatavaroita (Finnarin economy-luokan laukkurajoitusten mukaiset kamat) autoon niin en oikein tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Lopulta oli pakko heittää puolet tavaroista takapenkille. Ei tuosta perheautoksi siis olisi, mutta kapeilla alppiserpeentineillä Golfilla oli näppärä kurvailla, etenkin DSG:n kanssa.

DSG7 tosin toimi yllättävän terävästi verrattuna kutosvarianttini DSG6:n. Samoin Start-Stop toimi paljon töksähtelevämmin kuin taannoiin koejamassani Octaviassa. Erityisesti kaupunkiliikenteessä S/S ärsytti hitaalla reagoinnillaan ja pari kertaa järjestelmä onnistui sammuttamaan auton kokonaan. Onneksi sen sai kytkettyä pois nappia painamalla.

Suorituskyvyltään 1.4 TSI on surkea, jopa Golfin kokoiseen autoon. Kaasua sai polkea tosissaan ennen kuin mitään tapahtui. Autolla oli ajettu sen saadessamme noin 1200 km, joten ehkä tuossa oli vielä joku sisäänajomoodi päällä. Toivottavasti. Sylinterien lepuutustoiminto oli omiaan lisäämään vaikutelmaa moottorin laiskuudesta: kyseisen toiminnon ollessa aktiivisena kesti toodella pitkään, ennen kuin moottori reagoi kaasunpainallukseen mitenkään. Viikon ja noin 1000 km keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 6,5 l/100 km. Tuohon mahtui moottoritietä, kaupunkiajoa ja erittäin mäkisissä alppiserpentiineissä kurvailua. Tasaisella maantiellä pintakaasulla ajettaessa ajotietokone näytti jopa alle 4 l/100 km kulutuslukemia.

Varustelu oli ilmeisesti Highline, tosin tuossa oli xenonit ja automaatti-ilmastointi, joita ei kaiketi Suomen Highlineen kuulu (vai joko ne seiskassa ovat Highlinessa mukana?) enkä usko että autovuokraamo olisi tuollaisia lisävarusteita autoon maksanut. Ajomoodin valintaa ja adaptiivivakkaria ei ollut, liekö niitä edes Golfiin saatavana, en tiedä.

Hyväpintaisilla teillä auto oli todella hiljainen, mutta karkeammalla asfaltilla - jota sitäkin noilta alppiseuduilta löytyy - rengasmelu oli melkoisen häiritsevää, huolimatta 16-tuuman perusrenkaista, merkiltään muistaakseni Michelin. Ã,,änekkäämmältä tuo karkealla asfaltilla vaikutti kuin kutosvariant 17-tuuman renkailla. Octaviaan en tohdi vertailla kun sitä olen ajanut vain kitkarenkailla.

Olisihan tuo Variantina ja tehokkaammalla moottorilla varmasti kelpo peli, mutta toisaalta ei harmita yhtään että tilasin Octavia Combin enkä jäänyt odottamaan seiskavarianttia.

Peso

Hienoa, että S/S onnistui sammuttamaan auton kokonaan - sehän on sen tarkoituskin :) Golfiin saa sekä ajomoodin valinnan että adaptiivisen vakkarin, jonka käyttö on muuten erinomaisen mukavaa suoraan ohjauspyörän valitsimista (ocussa käyttö erillisessä viiksessä). Automaatti-ilmastointi ja xenonitkin ovat käsittääkseni highlinessä aina mukana. Itselläni nyt vastaavanlaisella autolla kurvailukokemusta takana 5kk ja täytyy sanoa, että 1.4tsi highline dsg:llä varustettuna on sekä tehoiltaan, kulutukseltaan että ajomukavuudeltaan erinomainen paketti  ;D

tet

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.07.13 - klo:16:20
Se mun pitikin siihen alkujaan ottaa mukaan lukitusprosentin kaveriksi, mutta jostain syystä mun piti korvata se nopeudella. En nyt muista mikä siinä oli syynä, mutta jotain mutkaa siinä oli matkassa, kun se ei onnistunutkaan ihan heittämällä.

Kenties kaasupolkimen asentoa ei ollut saatavilla lainkaan. Kaasupoljintahan lukee moottoriohjain ja sinä loggailit haldexin ohjainta. VCDS pääsee kiinni vain yhteen kontrolleriin kerrallaan, joten loggauksessa pitää tyytyä kyseisen kontrollerin tarjoamaan dataan. Jos kaasupolkimen asento kiinnostaa haldexia, se lukee sen väylältä ja silloin sen pitäisi olla tarjolla myös loggaukseen. Ehkäpä se ei kiinnosta haldexia lainkaan eikä näinollen ole logattavissa haldexin ohjaimen kautta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.07.13 - klo:09:48
VCDS pääsee kiinni vain yhteen kontrolleriin kerrallaan, joten loggauksessa pitää tyytyä kyseisen kontrollerin tarjoamaan dataan.

Tämä kuulostaa loogiselta selitykseltä. Pitää talvella perehtyä aiheeseen ja loggailla uudestaan, kun pääsee taas pitkästä aikaa ajamaan muutaman kuukauden lumella.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Peso - 24.07.13 - klo:08:49
Hienoa, että S/S onnistui sammuttamaan auton kokonaan - sehän on sen tarkoituskin :)

Heh ;-) Totta, ilmaisin itseäni epäselvästi. Auto sammui S/S:lla pari kertaa siten, että jarrun vapauttaminen ei käynnistänyt sitä vaan se piti käynnistää avaimella.

Lainaa
Golfiin saa sekä ajomoodin valinnan että adaptiivisen vakkarin, jonka käyttö on muuten erinomaisen mukavaa suoraan ohjauspyörän valitsimista (ocussa käyttö erillisessä viiksessä).

Jep, vakiocruisen nappulatkin ovat Golf VII:saa ratissa ja kieltämättä käyttö on näppärämpää kuin viiksestä käsin.
Lainaa
Automaatti-ilmastointi ja xenonitkin ovat käsittääkseni highlinessä aina mukana. Itselläni nyt vastaavanlaisella autolla kurvailukokemusta takana 5kk ja täytyy sanoa, että 1.4tsi highline dsg:llä varustettuna on sekä tehoiltaan, kulutukseltaan että ajomukavuudeltaan erinomainen paketti  ;D



Olikos tosta 1.4:sta eri tehoversioita? Vaikea uskoa, että ajamassamme olisi ollut 103 kW.

Ajettavuus tuossa tosiaan on kohdillaan ja varmasti kulutuskin normaaliajossa. Meillä tosiaan ne alppitiet nostivat kulutusta.



Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk

sakke2013

Sarjassamme tyhmät kysymykset kysyn seuraavaa:

entisessä autossani (Opel Corsa) takarenkaat eivät kuluneet yhtään ja oikea eturengas (vetävä rengas) kului ylivoimaisesti eniten.

Katsoin päivällä uuden Golfin renkaita (Hakka Green) ja totesin 7000km:n ajon jälkeen, että takarenkaat ovat kuin uudet ja nyt taasen vasen eturengas vaikutti kuluneen oikeaa enemmän.

Tietääkö joku, miten Golfin pyörissä on jaettu veto? Yleensä tie on kallistettu ojan puolelle oikealle, joten senkin takia oikea eturengas kuluu yleensä eniten. Nyt ei vaikuta tältä.

Tosin kuluminen on ollut mitätöntä eli renkaat ovat lähes iskemättömät ja auto toimii loistavasti  :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Guido - 24.07.13 - klo:12:05
Jep, vakiocruisen nappulatkin ovat Golf VII:saa ratissa ja kieltämättä käyttö on näppärämpää kuin viiksestä käsin.

Mutta vain jos autossa on monitoimiruori, ilman sitä vakkaria hoidellaan perinteiseen tyyliin vilkkuviiksen nappuloista.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Golfin cruisen rattinappulat ovat todella hyvä parannus. Minusta uusissa Bemareissa on paras mahdollinen vakkarin käyttöliittymä ja tässä suhteessa Golf seuraa perässä. Puutteena Bemuun verraten on vain se, että korjaus 1 kmh tai 10 kmh tehdään eri napeilla. Bemussa yksi pieni keinukytkin hoitaa molemmat. Siltikin olen positiivisesti yllättynyt Golfin rattinappivakkarista.

Rice

Seuraavaksi autoksi on alkanut kiinnostaa multifuel Golf. Varusteissa mainitaan moottorin vesikiertoon liitetty lohkolämmitin on vakiona. Saako tuohon vakiona olevaan lämmittimeen lisättyä myös sisähaaran? Lisäsi missä auton ulkopuolella lämmittimen pistoke on?
Opel Astra
Volvo V60

lari

Saa toki sisälämppärille pistokkeen , ei tietoa missä se ulkopuolen pistoke sitten on. Ja kun tulee tehtaalta niin ei kai voine edes vaikuttaa siihen että mihin tulee...

Se lohkolämmitin on käsittääkseni ihan oikea vanhan mallinen eikä mikään öljypohjan säteilylämmitin.

Ehkä jollakin on tietoa mihin tuo tehtaalla laitetaan ?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: lari - 30.07.13 - klo:21:56
Ja kun tulee tehtaalta niin ei kai voine edes vaikuttaa siihen että mihin tulee...

Mahtaakohan tulla tehtaalta? Epäilen kyllä vahvasti, että viinamallin lämppäri asennetaan Hangossa maahantuojan toimesta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

lari

...tehtaalta... no tuollaisen käsityksen sain myyjältä, mutta ...

Anyway : missähän muualla Multifuelia myydään kuin Suomessa ja Ruotsissa ? 
Ja jos vain näissä kylmissä pohjolan maissa , niin oisko liikaa olettaa että tuo lämppäri (jos se tehtaalta tulee) on tarpeeksi tehokas pohjolaan ?

Mutta tokihan meillä on täällä foorumilla jo aika monta MultiFuel omistajaa (cc, passat, ...) jotka voivat kommentoida !!

Mikko

Oli sitten vanhemmat menneet ostamaan kakkosautoksi uuden Golfin. :) Bensa-karvalakki, jossa lisävarusteina talvirenkaat. Joku varasto-auto oli kyseessä, toimitus jo ensi viikolla. Vanha vitos-koppanen menee siskolle.

teemur

Lainaus käyttäjältä: lari - 31.07.13 - klo:09:59
...tehtaalta... no tuollaisen käsityksen sain myyjältä, mutta ...

Anyway : missähän muualla Multifuelia myydään kuin Suomessa ja Ruotsissa ? 
Ja jos vain näissä kylmissä pohjolan maissa , niin oisko liikaa olettaa että tuo lämppäri (jos se tehtaalta tulee) on tarpeeksi tehokas pohjolaan ?

Mutta tokihan meillä on täällä foorumilla jo aika monta MultiFuel omistajaa (cc, passat, ...) jotka voivat kommentoida !!

1.4TSI 118kW Passat Multifuelissa sama lämmitinhomma, eli tullut jo "tehtaalta" (varustelusta maahantuojalla). Teholtaan vastaa Defan letkulämppäreitä mitä muissa autoissa ollut, lämmitin on muistaakseni Calixin tekemä. Ja tuohon sai siis ihan normaalisti myös sisälämppärin haaroitettua. 20 asteen pakkasella parin tunnin lämmitys nostaa veden startissa noin 60 asteeseen, tosin se tuosta sitten tippuu hetken kuluttua

Mahdollisesti esilämmitys aiheutti viime talvena vanhemmilleni hieman käynnistymisongelmia, liekkö lämmitysaika ollut juuri liian lyhyt ettei vesi kiertänyt tms. Vikaa haettiin useampaan kertaan, satunnaisesti toistui edelleen enkä usko kaikkien kaasupolkimien ja ohjainlaitteiden vaihdon täysin auttaneen...

Ja jottei mene liian OT:ksi, onko tämä Multifuel-kone myös ACT?

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Taky

Lainaus käyttäjältä: teemur - 31.07.13 - klo:10:10
Teholtaan vastaa Defan letkulämppäreitä mitä muissa autoissa ollut, lämmitin on muistaakseni Calixin tekemä.
20 asteen pakkasella parin tunnin lämmitys nostaa veden startissa noin 60 asteeseen, tosin se tuosta sitten tippuu hetken kuluttua

+60:een asteeseen letkulämppärillä parin kymmenen pakkasella - jos näin näyttää, johon mittarin näyttämän putoaminen viittaa - niin lämppärielementti on varsin lähellä mittarinanturia joka mahdollisesti myös samalla infoaa auton polttoainejärjestelmää ei ihme että käyntiinlähtöongelmaa esiintyy.

Varmaan systeemissä kannattaisi olla moottorinlämppärin lisäpalikkana myös vesipumppu niin lämmöt jakaantuu tasaisemmin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

teemur

Lainaus käyttäjältä: Taky - 31.07.13 - klo:13:04
+60:een asteeseen letkulämppärillä parin kymmenen pakkasella - jos näin näyttää, johon mittarin näyttämän putoaminen viittaa - niin lämppärielementti on varsin lähellä mittarinanturia joka mahdollisesti myös samalla infoaa auton polttoainejärjestelmää ei ihme että käyntiinlähtöongelmaa esiintyy.

Varmaan systeemissä kannattaisi olla moottorinlämppärin lisäpalikkana myös vesipumppu niin lämmöt jakaantuu tasaisemmin.

Kyllä juuri tuosta rikastuksen puutteesta tuntuisi olevan kyse kun kone ei oikeasti ole lämmin, vaan eipä sitä huollossa uskottu vaikka isäni kautta tällaiset terveiset lähetin. Osaa toki on vaihdettu jo muutamalla tonnilla muualta  :D Muuten tuo Multifuel on ihan OK peli ja jos olisin bensiinikäyttöistä Golfia ostamassa 1,4L kokoluokassa, olisi Multifuel varmasti hyvä vaihtoehto halvempaa ajoa etsivälle. Tankkauspaikkoja toki on aika vähän kaupungeissa ja tankki e85-käyttöön turhan pieni
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

lari

#1856
Multifuel-kone Golfissa EI ole ACT , vaan se normaali 90 KW , sama joka Golfissa (VII) normibensamallina  mutta silloin vaan tarjolla DSG7:lla.

Ja se 'tehdas' on siis oikeasti maahantuojalla vai ? Silloin luulisi voivan myös vaikuttaa siihen mihin se pistokkeen reikä tulee.

Ja jos multifuel ja 1.6 TDI autojen kulut ajossa on suunnilleen samat , niin onhan se bensa/etanoli kone huomattavasti mukavampi ajella, IMHO. Harmi vaan että ei saa kuin manuaalina sitä etanoli mallia.

tet

Lainaus käyttäjältä: lari - 31.07.13 - klo:15:09
Multifuel-kone Golfissa EI ole ACT , vaan se normaali 90 KW , sama joka Golfissa (VII) normibensamallina  mutta silloin vaan tarjolla DSG7:lla.

Olinpa äimän käkenä kun pitkästä aikaa vilkaisin Golf-mallistoa volkkarin sivuilta. Luulin että tässä uudessa moottorisukupolvessa on 1.4-litraisena vain 140-heppaisia, mutta siellähän on ihan hirveä määrä erilaisia malleja tarjolla joista monessa on 122-heppainen 1.4TSI. :o Ovat kuitenkin selkeästi uusia koneita, kun kaikkien mainitaan olevan hihnakoneita.

Näytti siellä olevan tuo 90kW-kone myös manuaalina (BlueMotion), se on vaan eri sarakkeessa kuin automaatti. Onkohan nuo tiedot nyt varmasti oikeita, sen verran moninaiselle ja sekavalle näyttää paletti. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tet - 31.07.13 - klo:15:24
Olinpa äimän käkenä kun pitkästä aikaa vilkaisin Golf-mallistoa volkkarin sivuilta. Luulin että tässä uudessa moottorisukupolvessa on 1.4-litraisena vain 140-heppaisia, mutta siellähän on ihan hirveä määrä erilaisia malleja tarjolla joista monessa on 122-heppainen 1.4TSI. :o Ovat kuitenkin selkeästi uusia koneita, kun kaikkien mainitaan olevan hihnakoneita.

Näytti siellä olevan tuo 90kW-kone myös manuaalina (BlueMotion), se on vaan eri sarakkeessa kuin automaatti. Onkohan nuo tiedot nyt varmasti oikeita, sen verran moninaiselle ja sekavalle näyttää paletti. ::)

Kyllähän tuo tuhnumpi 1.4:n on ollut valikoimissa alusta alkaen ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Minä taas vuorostani ihmettelin eilen uuden 1.6 TDI 110 hv -version 88 gramman päästölukuja. Tämä lienee ihan uusi moottoriversio ? Hieman 105 hv -mallia kalliimmaksi hinnoiteltu.

Toinen ihmetyksen aiheeni on GTD 2.0 TDI DSG:n hinta, joka on kovempi kuin A3 2.0 TDI 135 kW quattro S tronicin. Golfista kuitenkin puuttuu neliveto ja xenonit.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy