VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ConD - 15.07.13 - klo:13:56
Siis mitenpäin tämä menee? Alla lainauksesi tuolta taka-akseliketjusta, joten en uskaltanut itse mennä tähän juuta enkä jaata sanomaan.

Tekiköhän muisti tepposet, saattoi tosiaan ollakin että jo tuossa 90kw mallissa oli monivarsituenta ja pienemmissä sitten yhdystukiakseli.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ConD

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.07.13 - klo:14:00
Tekiköhän muisti tepposet, saattoi tosiaan ollakin että jo tuossa 90kw mallissa oli monivarsituenta ja pienemmissä sitten yhdystukiakseli.
Marsmars ROI:n pörhön pihalle VII Golfien alle konttaamaan? ;)

Sotkissa ja Siittimissä taisi tulla vasta vähän isommissa koneissa tuo monivarsituettu taka-aksila.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Henri S

Myyjä kertoi, että Golfiin olisi tullut muutoksia kesän aikana, että kaikki olisi monivarsituennalla niin ainakin muiteli muttei olu täysin varma. Pitää sitten kun kauppaa alan tekemään tarkemmin kysyä asiasta.

Onko 1,4 TSI 90 kw yhdeysessä oleva DSG7 sama vaihteisko kuin oli vi golfissa vai onko jo märkä kytkin niin kuin Passatin dsg6?
Hohhoijaa!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ConD - 15.07.13 - klo:14:01
Marsmars ROI:n pörhön pihalle VII Golfien alle konttaamaan? ;)

Sotkissa ja Siittimissä taisi tulla vasta vähän isommissa koneissa tuo monivarsituettu taka-aksila.

;D

Skodassa tosiaan tulee monivarsituenta vasta 1.8:ssa, jopa TDI150 on yhdystukiakselilla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ConD

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 15.07.13 - klo:14:57
Myyjä kertoi, että Golfiin olisi tullut muutoksia kesän aikana, että kaikki olisi monivarsituennalla niin ainakin muiteli muttei olu täysin varma. Pitää sitten kun kauppaa alan tekemään tarkemmin kysyä asiasta.

Onko 1,4 TSI 90 kw yhdeysessä oleva DSG7 sama vaihteisko kuin oli vi golfissa vai onko jo märkä kytkin niin kuin Passatin dsg6?
Myyjät nyt voi mutuilla mitä vaan... ;)

7-DSG on sama DQ200-tyyppinen kuin pienemmissä TSI koneissa on ollut VI korin Golfissakin. Eli kuivat kytkinlevyt siellä on toisinkuin Passatissasi. Max vääntö tuolle DQ200 tyypin 7-DSG:lle on sama 250Nm kuin aiemminkin ja moottoripaletti mitkä sitä käyttää ovat liki samat kuin aiemmin - pienin diesel sekä kaikki bensakoneet 2.0TSI:stä ylöspäin poislukien.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 15.07.13 - klo:14:57
Myyjä kertoi, että Golfiin olisi tullut muutoksia kesän aikana, että kaikki olisi monivarsituennalla niin ainakin muiteli muttei olu täysin varma.

Tuohan olisi hyvä muutos. Tod. näk. Golf hakee eroavaisuutta konsernin sisäisiin kilpailijoihin. Jos siis kaikissa Golfissa olisi monivarsituenta ja muilla ei.

ConD

Tuon taka-akseliasian voi varmistaa suht nättiin kun tilausta tehdessä kysyy kummalla pr-koodilla auton alusta tulee tilaukseen.

0N1 = yhdysheiluri aka. "karvalakki"
0N4 = monivarsituettu

Varaosaohjelmistossa nuita akseleita ei eritellä moottoreittain, vaan periaatteessa maahantuoja voi minun ymmärrykseni mukaan tilata vaikka kaikki Suomen tuontiohjelman autot monivarsiakseleilla jos niin haluaa. Sama on ollut esimerkiksi VI Jettoissa - Jenkeissä niissä on karvalakki-akselit keposammissa malleissa, mutta Suomessa kaikki on ollut monivarsituettuja.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 15.07.13 - klo:21:35
Tuohan olisi hyvä muutos. Tod. näk. Golf hakee eroavaisuutta konsernin sisäisiin kilpailijoihin. Jos siis kaikissa Golfissa olisi monivarsituenta ja muilla ei.

Varokaa ostamasta autoa yhdystukiakselilla. ERITTÃ,,IN vaarallinen tien päällä. Akseli kääntyy poikittain ja auto suistuu ojaan. Vika taka-akselissa. Näitä on erittäin paljon, ja lisää tulee.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 15.07.13 - klo:22:53
Varokaa ostamasta autoa yhdystukiakselilla. ERITTÃ,,IN vaarallinen tien päällä. Akseli kääntyy poikittain ja auto suistuu ojaan. Vika taka-akselissa. Näitä on erittäin paljon, ja lisää tulee.

Miten se akseli siellä yht'äkkiä poikittain kääntyy? Oisko näitä ko. rakenteellisia autoja tehty miljoonia ja taas miljoonia...

ConD

Juu tuossa 6km työmatkalla näkyikin useita yhdysheiluriakseli pitkittäin olevia autoja ojassa... Golf III, Golf IV:tä, Poloja... vaarallisia kaikki?

Ehkä tuohon akseliasiaan voisi jotain näkökulmaa nyt kehittää... se on halvempi ratkaisu tuo yhdysheiluri, mutta tosiaan nuita on tehty maailman sivu, joten yksi tai kaksi virheellistä joukkoon mahtuu siinä missä muitakin valmistusvirheitä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

jarkko_h

#1810
Turhaa kyllä täällä pelätään yhdystukiakselia. Ottaisin itse jos olisi saatavilla seuraavaan autoon.

Vaihdatin hiljattain jouset autoon ja vaihtokulu yhdistikiakselirakenteeseen vain neljäsosa verrattuna monimutkaiseen monivarsiratkaisuun. Lisäksi,yhdystukiakseliin ei 13 vuoden aikana ole tarvinnut vaihtaa ainuttakaan osaa.

Eli yksinkertaisemman rakenteen elinkaarikulu on halvempi. Monivarsituenta kirpaisee lompsaa siinä vaiheessa kun jousia, iskareita, koiranluita tai, suuntauksia joudutaan uusimaan.

Olisi mielestäni pelkästään hienoa, jos maahantuoja jatkossakin tarjoaisi tässä kokoluokassa mallia jonka arvonalenema ja ylläpitokulut ovat minimoitu.

ConD

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 16.07.13 - klo:07:45
Olisi mielestäni pelkästään hienoa, jos maahantuoja jatkossakin tarjoaisi tässä kokoluokassa mallia jonka arvonalenema ja ylläpitokulut ovat minimoitu.
Tarjoaahan se... Golf 1.2TSI 63kw Trendline.

Eräs tuttu VW-myyjä tuumasi että hän ostaa tuollaisen karvalakkiauton silloin kun saa aina halvalla itselleen auton tilata työpaikalta, ajaa minimiajan ja myy pois. Arvonalenema olematonta, ei massiivisia ylläpitokuluja ja on aina uusi auto alla.

Ei tuo ehkä tämän foorumin "autofiilille" kelpaa toimintamalliksi, mutta joillekin muille kyllä. Nuita "trendigolfeja" kuitenkin on tienpäälle jo ilmaantunut vaikka VII onkin mallina uusi. Useimmat kuskit eivät vain täällä pyöri.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Henri S

Onko uusi 1.4 tsi 90kw lämpimämpi kuin vanhempi, ilman webastoa.
Hohhoijaa!

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: ConD - 15.07.13 - klo:21:43
Tuon taka-akseliasian voi varmistaa suht nättiin kun tilausta tehdessä kysyy kummalla pr-koodilla auton alusta tulee tilaukseen.

0N1 = yhdysheiluri aka. "karvalakki"
0N4 = monivarsituettu

Varaosaohjelmistossa nuita akseleita ei eritellä moottoreittain, vaan periaatteessa maahantuoja voi minun ymmärrykseni mukaan tilata vaikka kaikki Suomen tuontiohjelman autot monivarsiakseleilla jos niin haluaa. Sama on ollut esimerkiksi VI Jettoissa - Jenkeissä niissä on karvalakki-akselit keposammissa malleissa, mutta Suomessa kaikki on ollut monivarsituettuja.

En löydä kumpaakaan koodia auton huoltokirjassa jossa on koodit...?

ConD

No sitten nuo koodit löytyvät merkkarilta rekkaria vastaan saatavasta listauksesta missä on täydelliset tiedot auton varusteista PR-koodeina.

*edit* omastani koodi 0N4 kyllä löytyy huoltokirjastakin. Toki maakohtaisia eroja voi olla mihin nuo on printattu... Oma Jetta on tehty mehikossa. 2013 VII Golfissa kuitenkin oli ETKA:ssa samat PR-koodit kuin aiemminkin taka-akseliston rakenteelle.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Zaasa

Tänään huomasin Golfini kulmavalojen sijaitsevan ajovaloumpioissa,liikkeen halliautossa ne oli sumareissa.Näinkö toteutettu mv-14?
Hyödyn kannalta parempi mitä korkeammalla,sumarit on entistä turhemmat.

ConD

Kulmavalot saa joko sumareihin tai xenoneiden kanssa sitten ajovaloumpioon. Mitenhän lie sitten toimii jos on xenonpaketin valot JA sumuvalot? Teoriassa tuo on mahdollista ollut jo aiemminkin - lie koodausjuttuja vaan kumpia käyttää jos sopiva xenonillinen auto löytyy.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Zaasa

Ainoa outous on umpiossa syttyvä keltainen poltin jossain xenonin takana.Ohjekirjankin mukaan voi sijaita kummassa tahansa.

teemur

Xenonpaketin ja sumuvalojen kanssa minullakin toimii kulmavalona halogeeni ajovaloumpiossa, xenon linssin "takana". mv 13

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Karvis

Muistelisin että noiden parempien xenonien mukana tuli kulmavalot ajovaloumpioon, muuten ovat sumareissa. Muisitkuva voi olla myös väärä....
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

#1820
Ei taida saada toimimaan molemmissa samanaikaisesti?

pizza_delivery

Jos oikein olen testannut, jos on sumarit päällä niin kulmavalot ei syty?  Saatan muistaa väärinkin..  Tietääkö kukaan umpion valmistajaa?  Oliko myös tässä niin, että umpiossa ihan sivulla on xenonit + LEDit ja keskellä H7 jotka auttavat pitkiä?

teemur

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 16.07.13 - klo:23:38
Jos oikein olen testannut, jos on sumarit päällä niin kulmavalot ei syty?  Saatan muistaa väärinkin..  Tietääkö kukaan umpion valmistajaa?  Oliko myös tässä niin, että umpiossa ihan sivulla on xenonit + LEDit ja keskellä H7 jotka auttavat pitkiä?

Kyllä minusta syttyy kulmavalot nimenomaan umpioon vaikka sumarit olisivatkin päällä (muistikuva viime talvelta)...

Xenonit ovat mallia bi-xenon, eli kaukovalo tehdään nostamalla linssin edestä varjostinta. Erillistä kaukovaloa antavaa H7 tms polttimoa ei ole. Keskemmällä autoa xenonin vieressä on vain paikka parkkipolttimolle (LED), huomaa esim kun kääntää valot parkkiasentoon, päiväajovalo LED (U-malli) himmenee hieman, ja keskemmälle syttyy tuo pieni parkki LED

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Zaasa

Onko ajovaloumpiossa sijaitseva kulmavalo mallia kääntyvä?

teemur

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 17.07.13 - klo:12:22
Onko ajovaloumpiossa sijaitseva kulmavalo mallia kääntyvä?

Ei
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

ConD

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Huikko

Hiukan näkökulmaa taka-akseliasiaan. Budapestissa keskustelin paikallisen myyjän kanssa joka suositteli yhdystukiakselia nimenomaan siksi että Unkarissa ovat tiet todella heikossa kunnossa. Sanoi että on 4 kertaa kalliimpaa uusia puslia kalliimpaan akseliin.

Sekä Unkarilainen että kotimainen myyjäliikkeen edustaja oli aivan pihalla huhusta että kaikki MY14 Golfit olisivat monivarsituettuja.
Itse ostin Trendlinen ja ajan mielelläni perusakselilla. Mersuun uusin pari vuotta sitten kaikki taka-akselin kumityynyt, tukivarret yms. Se ei ollut kivaa eikä halpaa.

Uskon kyllä että edelleen MY14 tulee pikkukoneisiin perusakselilla, koska noita markkinoita joissa hinta ratkaisee on niin paljon. Rakenne on myös kevyempi ja sillä saa hiukan päästöarvoja alemmas.

PS. Kuinka monta viestiä vaatii, että tuo ärsyttävä kuvavarmennus poistuu?
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 17.07.13 - klo:14:02
PS. Kuinka monta viestiä vaatii, että tuo ärsyttävä kuvavarmennus poistuu?

Kymmenen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

teemur

Kilometrien taittuessa muutama minulle uusi ominaisuus löytynyt autosta, koskee siis ainakin MY13 Highline+Composition Media BT yhdistelmää monitoimiratilla

1) Vakionopeudensäätimessä on kaksi erilaista modea, perinteinen nopeuden ylläpitäjä ja nopeuden rajoitin. Jälkimmäisessä kaasupoljinta käyttää kuljettaja mutta nopeus ei ylitä asetettua arvoa, mutta alapuolella saa sompailla ihan kuten haluaa. Kaasupolkimen pohjaan painaminen (sen viimeisen jäykän vaiheen yli) ohittaa rajoittimen vaihteesta huolimatta. Ihan en ole tämän mahdollisuuden hyötyä keksinyt, ehkä tämä on wannabe-rahtareille  ;D

2) Radion valikoista CAR -> Setup -> Wipers... löytyy "automatic wiping in rain" kohta, jossa ruudussa täppä. Kun tämän ottaa pois, sadetunnistin kytkeytyy pois ja oikeanpuoleisesta viiksestä voi nyt käyttää pyyhkimiä "perinteisellä" tavalla eli säädettävällä tihkunopeudella. Koska tuo sadetunnistin on etenkin talvella hieman tyhmä, saattaa tälle funktiolle olla käyttöäkin

Muuta jonninjoutavaa: kesärenkailla ajettu nyt noin 12tkm. Eturenkaissa pintaa 3-4mm, takana 7mm. "Nelivetoisen" auton tasainen rengaskuluma, pah  ;D Myönnettäköön, että kaasujalkani on raskas ja ajoreiteillä on monia pitempiä kiihdytyksiä. Ensimmäiset ja viimeiset Continentalit. Samalla kuskilla, ajoprofiililla ja rengaskoolla (235/35 R19) Nokian ja Hankook kestäneet pidempään. No nyt vaan takaata eteen paremmat renkaat ennen syksyn sateita ja keväällä uudet gummit tai uusi auto...
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

tet

Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy