VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

hosee

Lainaus käyttäjältä: lari - 07.05.13 - klo:07:52
Näkyy olevan uusi hinnasto www.volkswagen.fi sivuilla ... ainakin GTI ja GTD siellä hinnoiteltu , ehkä ei muuta uutta. Esim. ei ainakaan vieläkään Multifuel mallia...
Kas kas. Verottomissa hinnoissa GTI:n ja Highline 1,4 TSI DSG 103 kW:n välillä on eroa vähän vajaat 7500â,¬. Varuste-erot huomioiden n. 5000â,¬. Ei tuo nyt ihan järjettömän paha ero ole, vaikka varustetäydennysten ja talvirenkaiden kanssa puhutaankiin verollisena käytännössä 50kâ,¬ kulkimesta, mikä on tietty aika paljon rahaa. Kiinnostavaa nähdä mihin hintaa vastaavalla tekniikalla varustettu Leon aikanaan asettuu.

Mutta mutta. Edelleen DSG6? Odotin että GTI olisi saanut tässä sukupolvessa jo märän DSG7:n. Xenonit edelleen lisävarustelistalla? Pysäköintitutkista pitää maksaa erikseen? Mikähän logiikka on siinä, että GTI:tä ei saa tehtaalta ilman bädgejä? (Helppohan nuo on itse riipaista irti.) GTI:n vakiovanteet eivät omiin silmiin ole mitkään varsinaiset kaunokaiset....

Pitänee kuitenkin pysytellä lähikuukaudet kaukana myymälästä, jottei tule pyydettyä vaihtotarjousta.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

poloboy

Oho, GTD:n lisähinta manuaalivaihteiseen 2.0 TDI 110 kW Comfortlineen on melkein 8.000â,¬ (28586â,¬ vrt. 36560â,¬) :o
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Boot

Taitaa Option ongelmat sijaita muualla kuin autossa....
Suomi on ahdin valtakunta

golf5

#1653
LainaaOho, GTD:n lisähinta manuaalivaihteiseen 2.0 TDI 110 kW Comfortlineen on melkein 8.000â,¬ (28586â,¬ vrt. 36560â,¬) :o

Golf menee kyllä aivan järjettomiin hintoihin. GTD-Golffin ja Seat Leon FR 184hv:n hinta ero 8600â,¬ :o
Samoin 4-motion malli..Samoilla varusteilla mitä nykyinen golffini on ,niin puhutaan 41tuhannen euron Golffista.. ???

tet

Lainaus käyttäjältä: hosee - 07.05.13 - klo:08:32
Mutta mutta. Edelleen DSG6? Odotin että GTI olisi saanut tässä sukupolvessa jo märän DSG7:n.

Se taitaa olla näihin pienempiin ritsoihin vähän turhan iso mörkö tuo loota, se kun on pakuihin suunniteltu. Eiköhän DSG6 pysy edelleen henkilöautoluokan tehokkampien versioiden automaattina. Painossahan noissa ei ole paljoa eroa, mutta ehkä DQ500 on kooltaan niin paljon isompi ettei sitä helpolla pieneen autoon survota. :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

M1kke

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 07.05.13 - klo:09:34
Oho, GTD:n lisähinta manuaalivaihteiseen 2.0 TDI 110 kW Comfortlineen on melkein 8.000â,¬ (28586â,¬ vrt. 36560â,¬) :o

Pikaisesti rakennettuna 30kâ,¬ Leoniin saa laittaa 10kâ,¬ lisää jotta saa Golffin samalla tekniikalla ja suunnilleen samoilla varusteilla.  :o

hosee

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.05.13 - klo:11:54
Se taitaa olla näihin pienempiin ritsoihin vähän turhan iso mörkö tuo loota, se kun on pakuihin suunniteltu. Eiköhän DSG6 pysy edelleen henkilöautoluokan tehokkampien versioiden automaattina. Painossahan noissa ei ole paljoa eroa, mutta ehkä DQ500 on kooltaan niin paljon isompi ettei sitä helpolla pieneen autoon survota. :-\
Löytyyhän tuo loota Tigusta ja Q3:stakin, jotka kuitenkaan eivät varsinaisia möhköjä ole. Eikös tuo loota löydy myös TT RS:stä, jota ei ainakaan voi kovin kookkaana autona pitää :)

Kait kyse tietty voi olla ihan siitäkin että DQ500:n tuotantomäärät ovat vielä sen verran pieniä, ettei niitä vain riitä.....

Märän kutosen ongelma on mielestäni oikeastaan vain siinä että välitykset on tehty hyvää kulutusta haettaessa turhan lyhkäisinä. D-asennossa Beetlellä on kutonen silmässä jo kuudessa kympissä. S-asennolla taas laatikko päästää kierrokset ryntäämään turhan korkalle; viimeiset 1000-1500k/min menee jo tehojen kannalta flatillä alueella. Itse kaipaisin jotain noiden väliltä.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

psxgamer

#1657
Oho, onpas tosissaan kiinnostava tuo Golfin uusi Travel paketti. AAC vakkarin nimenomaan haluaisin ja kun samaan syssyyn saa GPS:n ja pakollisen bluetoothin, niin pakko-ostohan tuo uuteen autoon olisi. Toivottavasti Helkama vastaa Octaviaan jonkinlaisen vastaavan paketin.

Edit: Näköjään konfiguraattori sanoo värinäytöstä ja avaimettomasta käytöstä,että "Vain tilauskannassa oleviin autoihin. Ei uusia tehdastilauksia.". Eli jatkossa pakotetaan varmaan ottamaan Xenon paketti jos haluaa avaimetonta käyttöä tai värinäyttöä.

Dynaudio on tullut myös hinnastoon, mutta onpahan paketilla hintaa. Mahtaa kuulostaa sitten aika loistavalta jos siitä pitää melkein 800 euroa maksaa...

Markku J

Alkaa olla ostajan juhlaa varustella uutta Golfia näillä kohtuuhintaisilla paketeilla. Travel -paketti adaptiivisella vakkarilla 860 eurolla tulisi listalleni ilman muuta. Dynaudionkin ottaisin, jos budjettiin mahtuisi. Ei se ihan pahan hintainen ole, jos on yhtään nimensä veroinen laadultaan. En olisi yllättynyt, vaikka se soisi vähintäänkin A3:n B&O:n veroisesti.

psxgamer

Kyllähän käsittääkseni edellisten Volkkareiden Dynaudioita on kehuttu, ei siinä siis mitään. Mutta Leoniin saa Sound Systemin 300 eurolla, Octaviaan Cantonit alle 600 eurolla ja A3:kin Audi Sound Systemin oliko 400-500 eurolla. Tähän peilattuna "kansanauton" melkein 800 euroa tuntuu todella tyyriiltä.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 07.05.13 - klo:14:17
Kyllähän käsittääkseni edellisten Volkkareiden Dynaudioita on kehuttu, ei siinä siis mitään. Mutta Leoniin saa Sound Systemin 300 eurolla, Octaviaan Cantonit alle 600 eurolla ja A3:kin Audi Sound Systemin oliko 400-500 eurolla. Tähän peilattuna "kansanauton" melkein 800 euroa tuntuu todella tyyriiltä.
Saahan Volkkarehiin kanssa Sound Systemiit.Eivät ole todellakaan yhtä laadukkaat kuin Dynaudiot tai B&O:t.Olen pettynyt niihin kun ne autooni ruksasin.Vähän paremmat ovat kuin matolaatikot.Dynaudiolla musiikki soi aivan eri lailla sen voin allekirjoittaa.
Always lead, never follow

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 07.05.13 - klo:14:34
Saahan Volkkarehiin kanssa Sound Systemiit.Eivät ole todellakaan yhtä laadukkaat kuin Dynaudiot tai B&O:t.Olen pettynyt niihin kun ne autooni ruksasin.Vähän paremmat ovat kuin matolaatikot.Dynaudiolla musiikki soi aivan eri lailla sen voin allekirjoittaa.

Saako muka? En minä vain löydä mistään mitään muuta kuin tuon Dynaudion. Onko tuo Volkkarin Sound Systemn joku jälkiasennettava järjestelmä?

Passatti

Passatin Sound system on tehdas asenteinen ja sisältää 10 kaijutinta.6 edessä ja 4 takana.
Always lead, never follow

psxgamer

Niin sinä puhuit Passatista. Minä tarkoitin toki Golfia, vaikka yleisesti Volkkarista puhuinkin.

teemur

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 07.05.13 - klo:12:07
Pikaisesti rakennettuna 30kâ,¬ Leoniin saa laittaa 10kâ,¬ lisää jotta saa Golffin samalla tekniikalla ja suunnilleen samoilla varusteilla.  :o

Samantapainen hintaero oli jo Mk2 Leon FR TDI vrt VI Golf GTD. Golf erottuu kyllä GTD- ja GTI-malleillaan muiden merkkien lähimmistä vastineista, ainakin hintansa puolesta, myös jatkossa  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Epes

Tänään ilmestyneessä Tuulilasissa on kestotestin 5000km väliraportti 1.4 TSI:stä. Aika erikoisen tapauksen olivat saaneet aikaiseksi. Moottoritiellä olivat ottamassa vakionopeussäädintä pois päältä mutta ei lähtenyt jarrua napauttamalla ja samassa huomasivat, ettei autossa ole enää kunnon jarrujakaan. Jarrupoljin oli kuin kivi eli tehostus oli pois pelistä. Vakkarin saivat pois kytkintä painamalla ja nyt alkavat tutkimukset mihin hävisi tehostus ja erikoisesti se, että miksi. Heittivät teorian, että tehostuksen vaatima imusarjan alipaine ei turboautossa ole itsestään selvyys, koska turbon puhkuessa imusarjassa on ylipaine ja siinä tilassa sopivasti jarruja painelemalla saa tehostuksen alipaineen käytettyä loppuun eli tehostus ei enää toimi. Aika uskomaton juttu tämä olisi, jos näin menee. Onhan näitä bensaturboja tehty iät ajat ja jos tämä olisi laajempikin ongelma, luulisi sen olevan ratkaistu jollain tavalla aikoja sitten. Veikkaan, että joku euron takaiskuventtiili on viallinen, alipaineputki vuotaa, imusarjassa halkeama tms.  ;D
Dieseleissähän ei alipainetta ole ja jarrutehostimen vaatima alipaine tehdään omalla alipainepumpulla.   

Toinen mitä kummastelivat oli venttiilien lepuutusjärjestelmän mekanismi jossa vinhasti pyörivän holkin sivussa olevaan reikään työnnetään vauhdissa metallipuikko, joka siirtää nokan toiseen asentoon. Olivat rivien välistä sitä mieltä ettei tämä rakenne voi olla kovin pitkäikäinen.

Murska

#1666
Kerran häämmästelin kun 1.6TDI DSG:llä ajelin kaikessa rauhassa vakkari päällä ja kun painoin jarrua risteykseen mentäessä niin olipas poljin kovan oloinen. Ajattelin heti että mitä vitt... mutta syynä ei ollut VW:n inssien tekemä moka vaan liian rento ajoasento. Jalkineina Sievin varsikengät ja oli jotenkin saanut vasemman jalan asetettua niin että kengän pohja oli "poikittain" jarrupolkimen alla, eipä painunut poljin kunnolla ei ;D

On se aika hurja jos jarrutehostin putoaa pois pelistä, vaatii aika paljon voimaa polkimelle että peli pysähtyy. Veikkaan että VW:llä tutkitaan kovasti asiaa ja ei varmaan mene kauaa kun takaisinkutsuja alkaa tulla. Mun tapauksessa ei takaisinkutsua tarvitse odotella, korjaukseksi riitti jalkaterän uudelleen asemointi ;)
BMW 118dA M-Sport

tet

Lainaus käyttäjältä: Epes - 08.05.13 - klo:13:52
Toinen mitä kummastelivat oli venttiilien lepuutusjärjestelmän mekanismi jossa vinhasti pyörivän holkin sivussa olevaan reikään työnnetään vauhdissa metallipuikko, joka siirtää nokan toiseen asentoon. Olivat rivien välistä sitä mieltä ettei tämä rakenne voi olla kovin pitkäikäinen.

Ei sitä puikkoa mihinkään reikään työnnetä, vaan uraan. Ilmeisesti ei oikeastaan edes uraan, vaan liukupintaa vasten josta alkaa sitten ura kun nokka-akseli pyörii vähän eteenpäin. Tuosta videosta tuo systeemi näkyy erittäin selvästi:

New VW ACT Active cylinder management
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

psxgamer

Laskeskelimpa, että hintaero Highlinen ja Confortlinen välillä jääkin aika pieneksi. Jos otan esimerkiksi 1.6TDI DSG:n ja valitsen Confortinen pakollisilla urheiluistuimilla ja Confort paketilla ja vastaavasti Hihglinen pakollisilla peilipaketilla ja peruutuskameralla (sisältää vissiin myös tutkan?) ja laitan molempiinkin vielä Travel paketin ja metallivärin, on hintaero vain noin 840â,¬.

Tähän peilattuna ihmetyttää miten suuri osa foorumilaisista on tilannut autonsa Confortlinena. Highlinessa saa kuitenkin isommat vanteet, paremman ulkonäön, laadukkaammat penkit (Highlinen penkit ovat Confortlinen urheilupenkkejä laadukkaammilla materiaaleilla) ja mielestäni hienomman kabiininkin. Jotenkin Golf näyttää hemmetin paljon näyttävemmältä Highlinen särmemmillä valoilla ja edes vähän isommilla vanteilla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.05.13 - klo:18:09
Tuosta videosta tuo systeemi näkyy erittäin selvästi:

Mä niin hartaasti toivon, että muutaman vuoden kuluttua on vielä myynnissä uusia autoja, missä ei ole tuollaisia hirvityksiä, start/stoppeja, kompura+turboyhdistelmiä, kuivia kaksoiskytkimiä tai jarruttavia kruiseja.

Taidan tosin toivoa liikoja, mutta näin köyhänä käteiskallena on pakko yrittää ostaa auto, mikä toimii useamman vuoden ilman viiden tonnin remontteja.

Antero

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 08.05.13 - klo:19:19
Taidan tosin toivoa liikoja, mutta näin köyhänä käteiskallena on pakko yrittää ostaa auto, mikä toimii useamman vuoden ilman viiden tonnin remontteja.

Tai siten voi ostaa auton jossa takuu ei ole mallia pesukone.  ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Antero - 08.05.13 - klo:19:29
Tai siten voi ostaa auton jossa takuu ei ole mallia pesukone.  ;)

Aivan totta! Korean ihmeiden muotoilu on harpannut jättiaskeleita viime vuosina, joten ehkäpä jonain päivänä...

Markku J

psxgamer:

Omakin valintani olisi varmasti Highline, jos hiemankin enemmän olisi budjetissa joustoa kuin nyt, kun hain ihan sitä halvinta hyväksyttävää mallia.
Sellainen omiin toiveisiin vastaava, hieman hinnakkaampi, "toive" Golf -malli olisi Highline 2.0 TDI 4Motion. Kymppitonnin kalliimpi kuin tämä nykyinen.

Epes

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.05.13 - klo:18:09
Ei sitä puikkoa mihinkään reikään työnnetä, vaan uraan. Ilmeisesti ei oikeastaan edes uraan, vaan liukupintaa vasten josta alkaa sitten ura kun nokka-akseli pyörii vähän eteenpäin. Tuosta videosta tuo systeemi näkyy erittäin selvästi:


Niinpä näkyykin mutta on tuokin aika jäätävä viritys. Ei paljoa vaadi epäpuhtauksia systeemiin kun holkki jumittaa ja puikot ovat lenkuralla. Ihan turhan monimutkainen ja vikaherkkä kikkare desilitran säästämiseksi. Tuo kun sekoilee niin ei muuta kuin Esab:n 100% lukitus holkkiin asentoon kaikki sylinterit pelaavat ja matka jatkuu..... ;D

Markku J

Tuulilasin kestotestin yhteydessä kirjoitetusta Golf VII:n jarrujen tehostuksen häipymisilmiöstä keskusteltiin Ocu III -ketjussa, joten jatkanpa täällä oikeassa osoitteessa.

Itselläni ei toistaiseksi ole tullut ko. ongelmaa esiin, mutta tekniseltä kannalta se kiinnostaa. Miten Golfissa, ja muissakin turbokoneisissa luodaan alipaine tehostimelle ? Onko imusarjassa alipainetta moottorijarrutustilanteessa - kerätäänkö painevaraajaan alipainetta tuollaisissa tilanteissa, vai miten ?

ESP -järjestelmässä on kuitenkin oma korkeapainepumppu, jota voisi hyödyntää "varajärjestelmänä". Täysin sähköisesti ohjattuihin jarruihin ei sentään ole normiautoissa menty. Mersunkin E-sarjan yhteydessä v 2002 kokeiltu, lähellä tuota täyssähköistä ollut sovellus vaihdettiin pian tavalliseen. Sellainen ehti minulla olla parisen vuotta.


Epes

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.05.13 - klo:18:45
Tuulilasin kestotestin yhteydessä kirjoitetusta Golf VII:n jarrujen tehostuksen häipymisilmiöstä keskusteltiin Ocu III -ketjussa, joten jatkanpa täällä oikeassa osoitteessa.

Itselläni ei toistaiseksi ole tullut ko. ongelmaa esiin, mutta tekniseltä kannalta se kiinnostaa. Miten Golfissa, ja muissakin turbokoneisissa luodaan alipaine tehostimelle ? Onko imusarjassa alipainetta moottorijarrutustilanteessa - kerätäänkö painevaraajaan alipainetta tuollaisissa tilanteissa, vai miten ?

ESP -järjestelmässä on kuitenkin oma korkeapainepumppu, jota voisi hyödyntää "varajärjestelmänä". Täysin sähköisesti ohjattuihin jarruihin ei sentään ole normiautoissa menty. Mersunkin E-sarjan yhteydessä v 2002 kokeiltu, lähellä tuota täyssähköistä ollut sovellus vaihdettiin pian tavalliseen. Sellainen ehti minulla olla parisen vuotta.

Sama konstruktio on myös 1.4TSI Octaviassa eli ei se toisen ketjun keskustelu täysin vikapaikassa ole.
Imusarjan alipaineella luodaan bensamoottoristen autojen tehostimen alipaine. Takaiskuventtiili pitää alipaineen säiliössä kun sitä ei luoda. Turbo on kuitenkin aika harvoin ahtamassa ilmaa koneeseen, kiihdytyksissä enimmäkseen. Tasakaasulla ajossa turbo ei juurikaan ole mukana kun mennään laillisilla nopeuksilla. Lämä pohjassa huippuja haettaessa turbo ahtaa koko ajan. Voi olla että TM:n koeajojen tyyli on nuorentunut uusien toimittajien myötä  ;D 

Markku J

OK, kiitos tiedosta. Hoitaako hukkaportti näissä pienissä bensakoneissa turbon paineen hukkaamisen (nimensä mukaisesti) tasakaasulla ajettaessa ? Näissähän ei liene säätyviä ahtimen siipiä, kuten turbodieselkoneissa yleensä on.

Tämä mahdollinen ongelma on kuitenkin hyvä pitää muistissa. Jos tulee kohdalle, niin pitää vaan polkea jarrua isommalla voimalla, ja vakkarin kyllä saa pois tosi nopsaan ratin näppäimellä - ja varmaan viikselläkin, jos ei ole monitoimirattia.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.05.13 - klo:20:11
OK, kiitos tiedosta. Hoitaako hukkaportti näissä pienissä bensakoneissa turbon paineen hukkaamisen (nimensä mukaisesti) tasakaasulla ajettaessa ? Näissähän ei liene säätyviä ahtimen siipiä, kuten turbodieselkoneissa yleensä on.

Tämä mahdollinen ongelma on kuitenkin hyvä pitää muistissa. Jos tulee kohdalle, niin pitää vaan polkea jarrua isommalla voimalla, ja vakkarin kyllä saa pois tosi nopsaan ratin näppäimellä - ja varmaan viikselläkin, jos ei ole monitoimirattia.

Hukkaportti rajoittaa turbon ahtopaineen haluttuun maksimiarvoon. Muuttuvilla siivillä pystytään myös säätämään ahtopaineeksi haluttu maksimipaine ilman hukkaporttia.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.05.13 - klo:20:11
Tämä mahdollinen ongelma on kuitenkin hyvä pitää muistissa. Jos tulee kohdalle, niin pitää vaan polkea jarrua isommalla voimalla

Silmäilin itsekin pikaisesti tuon lehtijutun ja sen perusteella vaikutti siltä, että vakkarin tiputtaisi pois päältä nimenomaan jarrupaine. Jos näin on, niin miksiköhän se on noin vaikeasti tehty? Vai eikö näissä uusissa autoissa ole enää lainkaan sitä perinteistä mekaanista kytkintä jarrupolkimessa, jolla esim jarruvaloja ohjataan? Sen luulisi kertovan luotettavasti milloin jarrua painetaan, riippumatta siitä toimiiko tehostus ja tuleeko jarrupainetta 0,5bar vai 50bar.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: M_M - 10.05.13 - klo:07:31
Silmäilin itsekin pikaisesti tuon lehtijutun ja sen perusteella vaikutti siltä, että vakkarin tiputtaisi pois päältä nimenomaan jarrupaine. Jos näin on, niin miksiköhän se on noin vaikeasti tehty? Vai eikö näissä uusissa autoissa ole enää lainkaan sitä perinteistä mekaanista kytkintä jarrupolkimessa, jolla esim jarruvaloja ohjataan? Sen luulisi kertovan luotettavasti milloin jarrua painetaan, riippumatta siitä toimiiko tehostus ja tuleeko jarrupainetta 0,5bar vai 50bar.
Tuossa puuttuvassa jarrupaineessa näen tuon vakkarin pois lähdön aika pienenä ongelmana suhteessa siihen mitä käy jos auto pitäisi oikeasti saada motarilla pysähtymään ja jarrutehostimen paineet on poissa...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy