VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Golffari7

Meinasimpas tänään ottaa takarekisterikilven alta volkswagen.fi muovilätkän pois. Hyvin meni siihen asti, kunnes olin ruuveja laittamassa takasin kiinni, toiselta puolelta ruuvi löi vaan tyhjää eikä ottanut kiinni ollenkaan (kilpi siis vedetty vaan ruuveilla muovipuskuriin kiinni). No autohan on käynyt jo kerran korikorjaamolla takapuskurin maalauksessa, joten siellä ovat varmaankin vetäneet ''kierteet'' hajalle. Lähdimpäs siis vw centeriin, kun en viittinyt ite ruveta sähläämään ja ettimään uutta isompaa ruuvia (ongelma lähinnä se, että olisi sopiva kanta, jotta saa sen valkosen suojan siihen kannan päälle). Kaveri ensimmäisenä ehdotti, että siirräppä kilpeä vähän sivuun ja laita uudet reiät. No empäs tästä niin innoissaa ollut ja lähdettii korikorjaamon puolelle etsimään sopivaa ruuvia. Kaveri totes, että ne ruuvit on kaikki saman kokosia mihin saa sen valkosen suoja päälle, että pitää laittaa erilainen ruuvi ja ei saa sitä valkosta suojaa siihen. Ajattelin sitten, että ei tehdä isompa numeroa ja menen itse etsimään sopivan ruuvin ja valkoisen muovisuojuksen siihen. Kaveri kuitenkin, keksi sitten että siihen reikään voisi laittaa jotain liiman tapaista massa, joka kuivuessaan muuttuu muoviksi ja tekee sinne ns. uudet kierteet. Laitettiin sitten kilpi kiinni tällä systeemillä ja volkswagen.fi muoviläpyskä jätettiin välistä pois. Jäi kuitenkin mietityttämään, kun kilpi on nyt suoraan vasten maalipintaa, niin minkälaista jälkeä syntyy sinne kilven alle. Pitäskö siellä olla jotkut muoviprikat yms. välissä? Miten ootte itse toteuttaneet? Ei viitsisi jatkuvasti nyt tota kilpeä irrotella, kun sitten on taas ne ''kierteet'' siitä muovipuskurista menneet. Vähän karvalakki viritys kyllä mielestäni toi kilven kiinnitys.

Murska

Laita muoviholkt tai prikat väliin ettei kilpi lepää puskuria vasten, ei ainakaan hankaa maaleja pois.

BMW 118dA M-Sport

vorkki

Kannattaa ruostuvien metalliruuvien tilalle laittaa muoviset. Niitä myydään katsastuskonttoreilla ja tarvikeliikkeissä. Vaatii alkuperäisen reiän pienen suurentamisen ellei laita erillistä kilvenalustaa vaan ruuvaa suoraan puskurin muoviin. Näin ei ala ajan mittaan ruoste leviämään rekkariruuvien ympärille rumasti.

Kumma muuten että noita ruostuvia ruuveja käytetään Suomessa vuodesta toiseen...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 24.04.13 - klo:21:09
Pitäskö siellä olla jotkut muoviprikat yms. välissä? Miten ootte itse toteuttaneet? Ei viitsisi jatkuvasti nyt tota kilpeä irrotella, kun sitten on taas ne ''kierteet'' siitä muovipuskurista menneet. Vähän karvalakki viritys kyllä mielestäni toi kilven kiinnitys.


Juurikin noin tein minä edelliseen pasuunaan eli kaivoin miljoonalaatikosta muoviprikat väliin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

optio

Lainaus käyttäjältä: Murska - 25.04.13 - klo:07:18
Laita muoviholkt tai prikat väliin ettei kilpi lepää puskuria vasten, ei ainakaan hankaa maaleja pois.

Miten jotkut voi puhua jostakin muoviprikoista kilpien väliin kun auto on muuten täysin susi. Oli tässä viikolla taas tuulisempi keli, että sai pysymään omalla kaistalla niin vaati koko ajan paimennusta kun haki puolelta toiselle. En todellakaan ymmärrä miksei toisilla ole samalaisia kokemuksia ohjattavuudesta, pappako se kertoi samanlaisista kokemuksista, että kun autolla ei meinaa pysyä kaistalla. Moottoritie ja tuulinen keli, vaaraksi muulle liikenteelle!

Markku J

Omassani en ole huomannut mitään ongelmaa, hyvin suuntavakaasti menee. Kovaa sivutuultakin oli eilen ja tänään. Vahvat tuulenpuuskat toki huomaa, kuten muissakin autoissa, mutta ei sen kummempaa. Audin A6:een verrattuna on tosi paljon parempi. Sanoisin, että tuntuu hieman suuntavakaammalta, kuin uusi Bemarin 5 -sarjalainen vajaavetomallina.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.04.13 - klo:17:48
Miten jotkut voi puhua jostakin muoviprikoista kilpien väliin kun auto on muuten täysin susi. Oli tässä viikolla taas tuulisempi keli, että sai pysymään omalla kaistalla niin vaati koko ajan paimennusta kun haki puolelta toiselle. En todellakaan ymmärrä miksei toisilla ole samalaisia kokemuksia ohjattavuudesta, pappako se kertoi samanlaisista kokemuksista, että kun autolla ei meinaa pysyä kaistalla. Moottoritie ja tuulinen keli, vaaraksi muulle liikenteelle!
Onko kyseinen ongelma ollut esillä huollon puolella?

Aulis

Eipä voi Golfin ohjausta moittia edes tuulisella kelillä, harvinaisen vakaa ja helppo auto ajaa!
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

Golffari7

^ +1, ''jouduinpa'' eilen taas polon rattiin ja tuntuu se kyllä niin lelulta ja pikkuautolta vrt golf. Golfista hyppyä isompaan autoon taas ei, niin vahvasti edes huomaa.

pappa

^^^ Defa-moottorinlämmitin asennettiin pari kuukautta auton käyttöönoton jälkeen.
Samassa yhteydessä kerroin tästä kokemastani ajettavuuspoikkeamasta.
Nelipistesuuntauksen tarkistamisesta puhuttiin. VV-Auton asiakkaassivuston mukaan työmääräyksessä luki: levoton ajossa. En tiedä mitä tehtiin vai tehtiikö mitään.
Ajettavuus kuitenkin parani. Nyt kesärenkaisiin siirtymisen myötä olen lopullisestin tyytyväinen autoni ajettavuuteen, vaikka mielestäni kuutosessa oli parempi ja se paremmuus tuli ohjaustunnosta. Omassa kuutosessani  oli enemmän vastetta/tunnokkaampi. Tämä on vain ja yksin minun mielipiteeni. En yritä vaikuttaa muiden mielipiteisiin.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Markku J

Meillä on myös tuo verrokkipari pihassa. Polo on sisältä reilusti pienempi, erityisesti kapeuden huomaa, mutta kuski saa kyllä hyvät oltavat siinäkin. Takapenkin tiloissa on valtava ero. Meidän BlueGT on kiva ajaa kyllä, vaikka kova alusta 40 -sarjan renkain verottaakin mukavuutta. Avopuoliso kovasti sitä kehuu.

Golf on yllättänyt minutkin, kun se meillä korvasi isot autot (Bemun 5 -sarja ja A6). Ei se tunnu niiden jälkeen merkittävästi "surkeammalta" tai ahtaammaltakaan. Polvitilaa takana on vähemmän, mutta aikuinenkin sinne mahtuu 181 cm mittaisen kuskin taakse. Erityisen mielissäni olen turvaistuimen ja etumatkustajan tilojen kompromissista.

Pepeto

En itsekään huomannut minkäänlaista poikkeuksellista kiemurtelutaipumusta Golfia koeajaessani, vaikka tuli ajettua lujaakin ja tuuli. Lieneekö tuo kiemurtelu osittain myös kuskista kiinni. Jos auto tekee itse jonkinlaisia korjausliikkeitä sivutuulta vastaan ja kuski puristaa rystyset valkeana rattia ja tekee korjaavia ohjausliikkeitä itse, niin silloin voisi tulla tuota kiemurtelua. Tämä tuli vaan mieleen, kun eräs tuttu moitti Citroen C4:ää onnettomaksi ajettavaksi ja sanoi, että kiemurtelee ja omamme kulkee aivan vakaasti, kun pidän ohjauspyörää suhteellisen löysällä otteella, enkä tee turhia ohjausliikkeitä.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.04.13 - klo:18:54

Golf on yllättänyt minutkin, kun se meillä korvasi isot autot (Bemun 5 -sarja ja A6). Ei se tunnu niiden jälkeen merkittävästi "surkeammalta" tai ahtaammaltakaan. Polvitilaa takana on vähemmän, mutta aikuinenkin sinne mahtuu 181 cm mittaisen kuskin taakse. Erityisen mielissäni olen turvaistuimen ja etumatkustajan tilojen kompromissista.

Hieno homma että Markun "downgreidaus" on sujunut hyvissä merkeissä. En tosin ihmettele sitä, sillä jo jonkin aikaa mielestäni jotkut C kokoluokan autot on olleet niin hyviä ettei oikeastaan kummempaa autoa tarvitse. Golf/A3/Leon sisarusparvi on erinomaisuudellaan piste i:n päälle ja seuraava pelini voi hyvinkin löytyä tuosta joukosta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: optio - 24.04.13 - klo:00:08
On se hyvä, että joku muukin tunnustaa tämän ongelman.

Olen kokonaisuutena erittäin tyytyväinen seiskan ajettavuuteen ja ohjaukseen. Pidän sitä parempana kuin aiempia autojani. En kuitenkaan kiistä sitä, että esim. moottoritiellä kohdassa, jossa uraa on pitkittäispaikattu, esiintyy levottomuutta, jota ei ehkä aiemmissa vag-autoissa ollut. Vaikea sanoa, tuleeko se ohjauksesta vai alustasta muuten.

Pidän tätä kuitenkin kauneusvirheenä, joka tuskin edes huomaisi, ellei kuljettaja olisi tällainen arkisten käyttöautojen harrastelija...  :)

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.04.13 - klo:17:48
Miten jotkut voi puhua jostakin muoviprikoista kilpien väliin kun auto on muuten täysin susi. Oli tässä viikolla taas tuulisempi keli, että sai pysymään omalla kaistalla niin vaati koko ajan paimennusta kun haki puolelta toiselle. En todellakaan ymmärrä miksei toisilla ole samalaisia kokemuksia ohjattavuudesta, pappako se kertoi samanlaisista kokemuksista, että kun autolla ei meinaa pysyä kaistalla. Moottoritie ja tuulinen keli, vaaraksi muulle liikenteelle!

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 26.04.13 - klo:18:16
Onko kyseinen ongelma ollut esillä huollon puolella?

Ei mielikuvitusautoja voi viedä huoltoon...

popmheffalumpy

minäkään en ole tässä esillä olleita ohjaukseen liittyviä ongelmia omassa autossani havainnut


Epes

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 24.04.13 - klo:21:09
.......................Lähdimpäs siis vw centeriin, kun en viittinyt ite ruveta sähläämään ja ettimään uutta isompaa ruuvia..................

Minulle ei olisi tullut VW Center ensimmäisenä mieleen, jos olisi tarvinnut ostaa erikokoisia ruuveja, ehkä Starkki tai K-Rauta mieluummin.......  ;D

jarkko_h

#1638
On aika erikoista että jos tällä foorumilla joku kritisoi uuden mallin ohjattuvuutta, niin aletaan puhua mielikuvitusautoista... Lapsellista käytöstä. Toki kritisointikin voisi olla asiallisempaa. Ohjausongelmat ovat varsin tuttuja uusissa vagginoissa. Se ei välttämättä tarkoita että uudessa golfissa olisi mitään/merkittävää ongelmaa. Kannattaa silti perspektiivin saamiseksi tutustua uusien Audien mutteriohjausongelmaan ja ohjauksen keskialueen tunnottomuuteen. Aiheesta löytyy oma säie myös tältä forumilta. Audi on myöntänyt ongelmat. Ilmeisesti uuden golfin ohjauksen tekniikka kuitenkin eri kuin uusissa A3....A6 audeissa. Vertailuksi kannattaa myös lukea myös uuden Tuulilasin octavia testi. Siinä mainitaan ohjauksen "keskialueen puuromainen kohta" ja "aivan edellismallin ohjaustuntoon se ei pääse". Ohjausta ei testissä varsinaisesti haukuta mutta ohjaustunnoltaan uusi on testin maininnan mukaan vain edeltäjäänsä huonompi. Ilmeisesti uudessa Octaviassa sama tekniikka kuin Golfissa?

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 28.04.13 - klo:09:41
Ohjausongelmat ovat varsin tuttuja uusissa vagginoissa. Se ei välttämättä tarkoita että uudessa golfissa olisi merkittävää ongelmaa. Kannattaa silti perspektiivin saamiseksi tutustua uusien Audien mutteriohjausongelmaan ja ohjauksen keskialueen tunnottomuuteen. Aiheesta löytyy oma säie myös tältä forumilta. Audi on myöntänyt ongelmat. Ilmeisesti uuden golfin ohjauksen tekniikka kuitenkin eri kuin uusissa A3....A6 audeissa.

Mutteriohjausta ei ole uudessa A3:ssa, ongelmia on havaittu vain A4-A7-malleissa.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

monster

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 24.04.13 - klo:21:09
Meinasimpas tänään ottaa takarekisterikilven alta volkswagen.fi muovilätkän pois. Hyvin meni siihen asti, kunnes olin ruuveja laittamassa takasin kiinni, toiselta puolelta ruuvi löi vaan tyhjää eikä ottanut kiinni ollenkaan (kilpi siis vedetty vaan ruuveilla muovipuskuriin kiinni). No autohan on käynyt jo kerran korikorjaamolla takapuskurin maalauksessa, joten siellä ovat varmaankin vetäneet ''kierteet'' hajalle. Lähdimpäs siis vw centeriin, kun en viittinyt ite ruveta sähläämään ja ettimään uutta isompaa ruuvia (ongelma lähinnä se, että olisi sopiva kanta, jotta saa sen valkosen suojan siihen kannan päälle). Kaveri ensimmäisenä ehdotti, että siirräppä kilpeä vähän sivuun ja laita uudet reiät. No empäs tästä niin innoissaa ollut ja lähdettii korikorjaamon puolelle etsimään sopivaa ruuvia. Kaveri totes, että ne ruuvit on kaikki saman kokosia mihin saa sen valkosen suoja päälle, että pitää laittaa erilainen ruuvi ja ei saa sitä valkosta suojaa siihen. Ajattelin sitten, että ei tehdä isompa numeroa ja menen itse etsimään sopivan ruuvin ja valkoisen muovisuojuksen siihen. Kaveri kuitenkin, keksi sitten että siihen reikään voisi laittaa jotain liiman tapaista massa, joka kuivuessaan muuttuu muoviksi ja tekee sinne ns. uudet kierteet. Laitettiin sitten kilpi kiinni tällä systeemillä ja volkswagen.fi muoviläpyskä jätettiin välistä pois. Jäi kuitenkin mietityttämään, kun kilpi on nyt suoraan vasten maalipintaa, niin minkälaista jälkeä syntyy sinne kilven alle. Pitäskö siellä olla jotkut muoviprikat yms. välissä? Miten ootte itse toteuttaneet? Ei viitsisi jatkuvasti nyt tota kilpeä irrotella, kun sitten on taas ne ''kierteet'' siitä muovipuskurista menneet. Vähän karvalakki viritys kyllä mielestäni toi kilven kiinnitys.

Ostat varaosaliikkeestä (AD, Motonet, jne...) kilvenalusen 7,90eur. Noissa tarvike kilvenalusissa (joita muuten merkkiliikkeetkin käyttää) on siinä alusessa keskellä "hahlo" johon saa laitettua about mihin tahansa kohtaan ruuvit eli voit säätää mihin laitat ruuvit autoosi kiinni ja voit asemoida kilvealusta todella helposti. Sitten vaan kilvenalusen muoviruuveilla kilpi kiinni kilvenaluseen. Nuo tarvike kilvealuset jää kokonaan kilven alle.
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 28.04.13 - klo:10:00
Mutteriohjausta ei ole uudessa A3:ssa, ongelmia on havaittu vain A4-A7-malleissa.
Onko tosiaan näin...
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-8v-chassis/181976-notchy-steering.html

tet

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 28.04.13 - klo:09:41
On aika erikoista että jos tällä foorumilla joku kritisoi uuden mallin ohjattuvuutta, niin aletaan puhua mielikuvitusautoista... Lapsellista käytöstä.

Et ole tainnut seurata option VII-mollausta alusta asti? Jos luet kaikki aiheeseen liittyvät viestit niin kyllä sinullakin varmasti rupeaa itämään mielessä epäilys että onko optiolla VII-Golfia laisinkaan... ??? Minulla ainakin sellainen epäilys on, lähinnä sen takia että huomio käännetään aiheesta ananakseen joka kerta kun joku rupeaa penäämään todisteita ko. auton olemassaolosta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-TimoS-

Onkos kenelläkään Suomitietoa koska Golf GTI on tulossa ?
Ihme vaihtovisioita taas pyörii mielessä...

sakke2013

Moi, jos joku haluaa ostaa minulta Saksasta tilatut ja tuliterät VW GOLF VII kynnyslistakalvot, niin myyn ne mielelläni.

Kalvot ovat alkuperäiset, helpota asentaa ja suojaavat kynnykset tehokkaasti. Myös netissä on selkeä, kuvallinn video-ohje asennukseen.

Kalvosarja on 8-osainen, eli kaksi per ovi.

Hinta postikuluineen 40 euroa.

Markku J

Minä ostan nuo kalvot. Laitoin YV:n

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: sakke2013 - 30.04.13 - klo:15:34
Myös netissä on selkeä, kuvallinn video-ohje asennukseen.
Saisiko linkin videoon?
Itsellä tilattuna vastaava sarja,ei tietoa asennusvideosta.

sakke2013

Moi,

minä voin laittaa tämän videolinkin näkyviin, uskoisin siitä olevan huomattava apu:

Anleitung zum montieren von Lackschutzfolien - Schweller, Türeinstiege und Einstiegsleisten

lari

Näkyy olevan uusi hinnasto www.volkswagen.fi sivuilla ... ainakin GTI ja GTD siellä hinnoiteltu , ehkä ei muuta uutta. Esim. ei ainakaan vieläkään Multifuel mallia...

Ocu_P

#1649
Onpa GTD:ssä hintaeroa vastaavaan Leoniin.  :o

Suurten ostajajoukkojen kannalta mielenkiintoisin lienee Travel-paketti (705 eur, veroton). Olisi kelvannut ainakin itselle navi sekä älykäs vakionopeussäädiin reilulla 500 eurolla (Composition Media BT:n hinta huomioon ottaen).

Comfortlineen kannattaa mielestäni ruksia nuo kaikki kolme varustepaketti ja tehdaswebasto. Sitten on perusauton ominaisuudet ja varustelu varsin hyvin kohdallaan. :) Mielestäni suhteellisen siedettävään hintaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy