VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Zaasa

^^Ei saa koska Highlinessa on Comfort paketin varusteita vakiona. Park Pilotin ym valittavissa erikseen.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.04.13 - klo:21:04
Minulla ei ole Audin tutkien kanssa ollut mitään ongelmia turhien piipitysten kanssa - näinköhän tämänkin suhteen laskeudun alempaan luokkaan. En usko tuota vielä. Samalta valmistajalta nuo tutkat varmaan tulevat koko konserniin.
Taitaa Audissa olla laadukkaampi.Aika useassa topicissa on saanut lukea huutavasta tehdastutkasta talvella.
Ei piipittävästä vaan huutaa jatkuvasti.

topias

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.04.13 - klo:20:14
Parkkitutkat ovat minulle paha paikka tinkiä, kun niihin olen tottunut ahtaissa pääkaupunkiseudun parkeissa. Comfort -paketissa ne tulevat eteen ja taakse. Eilen jo tuntui uuden Polon kanssa oudolta ilman tutkia. Saa nähdä, kolahtaako joskus...

kun noihin tutkiin on tottunut, niin ei niitä viitsi poiskaan jättää. tulee luottetua niihin liikaakin ja peilien katselu tuntuu jäävän vähemmälle.

Markku J

En usko tuota tutkien osalta. Ei Audissa mitään korkeampaa laatua ole useimpien teknisten komponenttien suhteen. Käyttökokemukset vaihtelevat käyttäjien ja tilanteiden mukaan tässä aiheessa.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.04.13 - klo:21:12
En usko tuota tutkien osalta.
Toivottavasti et pety. Talvella vaikka auto on katoksessa niin kevyt näkymätön jää huuru saa ne huutamaan,lumesta puhumattakaan.Kesällä kevyt pöly,sama tilanne.

Todellakin toivon Golf 7 tutkilta parempaa ja luotettavampaa käyttöä.RS:n takatutka  käyttökelvoton suuremman osan talvesta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.04.13 - klo:21:09
Taitaa Audissa olla laadukkaampi.Aika useassa topicissa on saanut lukea huutavasta tehdastutkasta talvella.
Ei piipittävästä vaan huutaa jatkuvasti.

Satunnaisia häiriöitä on ollut Superbin tutkissa tänä talvena, yleensä on jo seuraavalla peruutuksella on toiminut oikein. Minusta tässä on tutka toiminut huomattavasti luotettavammin kuin aikoinaan -05:ssa Ocussa, jossa joku anturi jäätyi tosi helposti ja alkoi huutamaan yhtä soiroa.

Tyytyväinen olen kyllä kokonaisuutena ollut toteutukseen ja toimintaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Passatti

Minulla Passat ja tutkat huutavat talvella milloin mistäkin syystä.Arsyttävää.Ehkä jäätyvät tai huurretta pinnassa.
Always lead, never follow

Markku J

Audissa ei ole tutkat huutaneet ollenkaan virheistä, mutta silti uskon siihen, että sama tavarantoimittaja tutkissa on koko VAG -konsernille.

Zaasa

^Komponenteissa voi silti olla eroa,jos sinun tutkasi keskusteluun osallistuvista on ollut ainoa häiriöttömästi toimiva.

Markku J

Toki voi olla noin, mutta en usko, että VAG olisi näin pienissä asioissa tehnyt materiaalien luokituksia valiten useita eri komponentteja tutkiin - ehkä olen väärässä.

Golffari7

Itsellä on kokemusta vain audin ja volvon tutkista. Volvossa huutaa talvella jatkuvasti, audissa ei ole koskaan ollut ongelmaa. Omassa golffissa ei tutkia ole, joten en osaa sanoa siitä.

TeBsu

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.04.13 - klo:21:06
^^Ei saa koska Highlinessa on Comfort paketin varusteita vakiona. Park Pilotin ym valittavissa erikseen.

Jännä sinäänsä, että ainut comfortlinen varuste on automaatti ilmastointi, mikä on paketissa...  ???
lord of the rings

vincent

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 09.04.13 - klo:21:52
Itsellä on kokemusta vain audin ja volvon tutkista. Volvossa huutaa talvella jatkuvasti, audissa ei ole koskaan ollut ongelmaa. Omassa golffissa ei tutkia ole, joten en osaa sanoa siitä.
Vaikka ohi aiheen mennään, niin pakko kommentoida tällaiseen yleistykseen.
Itsellä kolmesta Volvosta kokemukset tutkista eikä mitään ongelmaa talvella yhdenkään kanssa.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Pepeto

Näistä kommenteista näkee hienosti, miten erilaisia ihmisten arvoitukset ovat.

Itse lähdin tuota pakettia kasaamaan mukavuusnäkökohdasta. ErgoActive on aivan loistava istuin ja verhoilukin miellyttää silmää, joten se oli ehdottomasti saatava, kuten myös bluetooth. Samaten polttoainekäyttöinen lisälämmitin oli selvä valinta, kun ei ole kotona autopaikkoja kuin yksi ja vaimo saa pitää omaa Citroenia siinä. Minun ajopeli seisoo sitten missä milloinkin mahtuu.

Ensin mietin, ottaako autoon Dijon-vanteet ja urheilualustan, mutta sitten firman asettama lisävarusteraja 10 % auton ovh-hinnasta tuli vastaan ja huomasin, että on parempi ehkä sijoittaa nuo rahat ACC:hen, niin ei tarvitse vakkarilla ajellessa hermoilla epätasaisella vauhdilla etenevien kanssa-autoilijoiden takia.

Rattiläpyskät eivät paljoa maksaneet, joten otan ne, vaikka nykyisessä ei olekaan.

Xenoneille en näe tarvetta, kun ajo on Pohjois-Helsingin valaistuja teitä ja Kehä I:tä pääasiassa.

Peruutustutkia en edes harkinnut, kun ei tule niin paljon taskuunperuuttelua harrastettua ja niillä kerroilla, kun tulee, on yleensä joku ikkuna, josta saa peilattua. :)
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.04.13 - klo:21:40
Toki voi olla noin, mutta en usko, että VAG olisi näin pienissä asioissa tehnyt materiaalien luokituksia valiten useita eri komponentteja tutkiin - ehkä olen väärässä.

Tuo on yha edelleen riskien hallintaa. Ajattele casea silta kantilta etta kilpailutat valmistajat ja valitset halvimman joka tayttaa valintakriteerit ostat kaikki sielta ja olet tyytyvainen kunnes tavaran toimittaja ilmoittaa tehtaan palaneen jonka jalkeen et saa osaa lyhyella tahtaimella mistaan joten et myykaan mitaan.

Tuota taustaa vasten vaitan etta osille loytyy joko vaihtoehtoinen toimittaja mutta vaikka olisivat sitakin mielta etta yksi toimittaja riittaa niin valittu toimittaja on varmuudella velvoitettu tuottamaan samaa osaa monella eri tehtaalla jotka eivat sijaitse lahella toisiaan.

On "taivaan tippumiseen" varauduttu sitten tavalla milla hyvansa tarkoittaa tuo joka tapauksessa sita etta osien laadussa on pienta heittoa riippuen siita missa ne on tehty koska yrityksesta huolimatta jokin tehdas on aina laadullisesti paras......

Antza

Lainaus käyttäjältä: vincent - 09.04.13 - klo:22:07
Vaikka ohi aiheen mennään, niin pakko kommentoida tällaiseen yleistykseen.
Itsellä kolmesta Volvosta kokemukset tutkista eikä mitään ongelmaa talvella yhdenkään kanssa.
Sama kommentti samoin kolmen Volvon kokemuksella. Puskuri saa olla lumessa tai jäässä ja tutkat ovat silti käyttökelpoiset.
Skoda

topias

Lainaus käyttäjältä: vincent - 09.04.13 - klo:22:07
Vaikka ohi aiheen mennään, niin pakko kommentoida tällaiseen yleistykseen.
Itsellä kolmesta Volvosta kokemukset tutkista eikä mitään ongelmaa talvella yhdenkään kanssa.
jatkan aiheesta, kokemusta golf 6:sta ja volvo s60:sta. molemmissa tutkat edessä ja takana eikä kummassakaan ongelmia.

vkjoki

Pysäköintitutkat minulla on ollut vm. 2011 Volvo S60:ssa, vm. 2012 Focuksessa ja nyt vm. 2013 Golfissa. Jokaisessa autossani tutkat ovat toimineet asianmukaisesti. Ja olen tottunut hyödyntämään niitä päivittäin siinä määrin, että niiden ruksaus on minulle itsestäänselvyys. Sama koskee sopeutuvaa vakionopeudensäädintä ACC:tä - upea varuste! Ja tehdas-Webasto - minulle tarpeellinen varuste.

Ajomoodin valinnalle en ole keksinyt mitään hyödyllistä käyttöä - toki sen lelun saa halvalla. Sama koskee ohjauspyörässä olevia vaihteenvalitsinpainikkeita: halpa mutta tarpeeton varuste.

ErgoActive-istuimiin olen erittäin tyytyväinen: istuinosan pituuden säätö oli ykkösperuste Ergojen ruksaamiselle.

Komponenttien laadukkuudesta olen samaa mieltä Markku J:n kanssa: samoja komponentteja käytetään kaikissa VW Groupin automerkeissä. Brändäys tehdään markkinoinnilla, hinnoittelulla, muotoilulla, sisätilojen materiaaleilla ja varustetarjonnalla.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa

Jostain ero toiminnassa täytyy tulla,oma auto yleensä puhdas ja lumeton.Käyttäjiä tuskin voi syyttää.Tässäkin topicissa kolmessa Skodssa,yhdessä Polossa ja Passatissa sama ongelma kuin omassani.Muissa topiceissa saanut lukea usein vastaavista ongelmista tehdastutkien suhteen.
Hienoa jos Golf7 toimii moitteetta :)

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 09.04.13 - klo:20:52
Vielä kun joku volkkarilla keksisi, ettei äänen tarvitse olla ikkunoita rikkovan korkeataajuuksinen vaan matala ja miellyttävä riittää aivan hyvin. Vai onko seiska-Golffissa jo tämä korjattu?

Niin miten on seiskagolffissa? Uudessa A3:ssa saa erikseen säädettyä etu- ja takatutkien taajuutta sekä äänenvoimakkuutta. Erittäin hyvä ominaisuus!

vkjoki

^ Vastaavat säädöt löytyvät Golf VII:sta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tet

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 09.04.13 - klo:20:52
Vielä kun joku volkkarilla keksisi, ettei äänen tarvitse olla ikkunoita rikkovan korkeataajuuksinen vaan matala ja miellyttävä riittää aivan hyvin. Vai onko seiska-Golffissa jo tämä korjattu?

Kai sen voimakkuuden ja äänenvärin saa säädettyä haluamakseen ajotietokoneen setupista, kun tässä vm.2011 sotkassakin saa.

edit: muut ehtikin jo vastata..
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vakio

Eipä nuo oman Superbinkaan takatatutkat aivan häiriöttömät ole. Talvella välillä jo kevyt kuura saa aikaiseksi takatutkien tarpeettoman huudon. Ja kun luntahan tuo tuohon perään kerää kiitettävästi, niin itse asiassa aika usein oli kuluneena talvena tutkilla asiaa, vaikka takana ei mitään ollutkaan.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

tet

Lainaus käyttäjältä: vakio - 10.04.13 - klo:11:02
Eipä nuo oman Superbinkaan takatatutkat aivan häiriöttömät ole. Talvella välillä jo kevyt kuura saa aikaiseksi takatutkien tarpeettoman huudon. Ja kun luntahan tuo tuohon perään kerää kiitettävästi, niin itse asiassa aika usein oli kuluneena talvena tutkilla asiaa, vaikka takana ei mitään ollutkaan.

Joo, se on aika jännä miten tutkat hämääntyy kuurasta jota ei edes silmällä näe. :( Muutaman kerran talvella piti pyyhkäistä "olemattomat" kuurat pois tutkista jotta hiljenivät, kai siinä jotain oli mutta ei sitä silmällä erottanut.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.04.13 - klo:07:48
Kai sen voimakkuuden ja äänenvärin saa säädettyä haluamakseen ajotietokoneen setupista, kun tässä vm.2011 sotkassakin saa.

edit: muut ehtikin jo vastata..

Ahaa...enpä ole tiennytkään. Luulin että olen kaikki valikot käynyt läpi mutta voihan sieltä tämäkin löytyä, pitää tutkia...

hosee

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.04.13 - klo:21:09
Aika useassa topicissa on saanut lukea huutavasta tehdastutkasta talvella.

Viidessä edellisessä ja molemmissa nykyisissä on tutkat. Kaikkien näiden vuosien aikana on kerran käynyt noin. (Suojasää oli jäädyttänyt tutkan yhden lapun kirkkaan jään peittoon.) Omakohtaisen kokemuksen mukaan en pitäisi ongelmaa mittakaavaltaan ihan järisyttävän suurena. :)

Alfaan ei eteen ole tarjolla tutkia. Tuntuu omituiselta kun niihin on tottunut. Ihan kuin autossa olisi jotain rikki. Vähän sama juttu kuin manuaalivaihteiston kanssa sen jälkeen kun automaattiin on tottunut.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: hosee - 10.04.13 - klo:18:52
Omakohtaisen kokemuksen mukaan en pitäisi ongelmaa mittakaavaltaan ihan järisyttävän suurena. :)
En minäkään jos ei huutaisi koko talvea,aika ärsyttävää kun laittaa pakin päälle niin musa alkaa.PIIIIIIIII  :o

Zaasa

Oletteko saaneet 7:n takavalot palamaan päivävalojen kanssa,entä onko joku  koodannut lähestymisvalot sumareihin ksenonien sijaan?

tet

Lainaus käyttäjältä: hosee - 10.04.13 - klo:18:52
Viidessä edellisessä ja molemmissa nykyisissä on tutkat. Kaikkien näiden vuosien aikana on kerran käynyt noin. (Suojasää oli jäädyttänyt tutkan yhden lapun kirkkaan jään peittoon.) Omakohtaisen kokemuksen mukaan en pitäisi ongelmaa mittakaavaltaan ihan järisyttävän suurena. :)

Minkälaisissa olosuhteissa autosi talvehtii, onko tallia/katosta tms.? Varmaankin vaikuttaa asiaan käykö auto välillä lämpimässä sulamassa. Tuo sokotani on talvehtinut taivasalla ja aika reilusti on webastolla lämmitelty, "haamututkailua" on esiintynyt kohtalaisen paljon mutta ei nyt ihan ärsyttävässä määrin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Golffari7

Omassa autossa muuten pitäisi olla tämä peruuttaessa alas kääntyvä oikea peili. Peilipaketti siis on ruksittu, ja ajotietokoneesta valittu, että se on käytössä, mutta eipä vaan käänny. 5000km menty, mutta nyt vasta huomasin, kun joutu taskuun peruttelemaan. On nimittäin aika hyvä varuste, kun näkee tarkkaan kuinka kaukana rengas on katukivestä. Oiskohan jääny ohjelmoimatta omaan autooni?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy