VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Markku J

Alkuperäisten läppien listahinta on 120 eur. Mutta minä sain ne halvalla....

Angus

Onkohan AUTO-valojen koodaaminen golfiin mahdollista jälkikäteen? Golf VII siis kyse, ilman peilipakettia.
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Golffari7

Joku puhui, että golffi kuluttaa paljon öljyä. Pitäisköhän huolestua, kun oma 1.4tsi 103kw:ssa ole tippunut öljypinta 5000km aikana kuin 1cm tarkastustikun ylämerkistä :D

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 08.04.13 - klo:20:06
Joku puhui, että golffi kuluttaa paljon öljyä. Pitäisköhän huolestua, kun oma 1.4tsi 103kw:ssa ole tippunut öljypinta 5000km aikana kuin 1cm tarkastustikun ylämerkistä :D

No persana äkkiä varaamaan marmorilta huoltoa.... ::)

optio

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 08.04.13 - klo:20:06
Joku puhui, että golffi kuluttaa paljon öljyä. Pitäisköhän huolestua, kun oma 1.4tsi 103kw:ssa ole tippunut öljypinta 5000km aikana kuin 1cm tarkastustikun ylämerkistä :D

Sentti on kyllä aika paljon jos pitäis selvitä Kolmeenkymmeneentuhanteen.

vkjoki

^ ^ Minulla mittarissa Golf VII 103 kW 1.4 TSI ACT:llä nyt 10 000 km ja moottoriöljyn pinta on 3 mm ylämerkin alapuolella. Arviolta pari desiä öljyä kulunut ensimmäisen 10 000 km:n aikana.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Mukava kuulla, että ACT -kone ei kuluta tuon enempää. Tänään saimme tuon moottorin Poloon, ja uskoisin tuon olevan aika nappivalinta myös Golfiin. Iloisesti liikkuu ja kivalla murinalla.

optio

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 08.04.13 - klo:20:06
Joku puhui, että golffi kuluttaa paljon öljyä. Pitäisköhän huolestua, kun oma 1.4tsi 103kw:ssa ole tippunut öljypinta 5000km aikana kuin 1cm tarkastustikun ylämerkistä :D

vkjoki kirjoitti:  Minulla mittarissa Golf VII 103 kW 1.4 TSI ACT:llä nyt 10 000 km ja moottoriöljyn pinta on 3 mm ylämerkin alapuolella. Arviolta pari desiä öljyä kulunut ensimmäisen 10 000 km:n

Aikamoista laatuhajontaa Volkkarilla mitä minäkin olen joutunut todistamaan, 2000 km ja CRASH! BOOM! BANG!

Golffari7

No tuskimpa se laadusta on kiinni. Öljyn kulumiseen vaikuttaa niin moni tekijä ja kaiken lisäksi vielä jokainen moottori on oma yksilönsä. Omalla kohdalla ajo on ollut kaupunkipainotteista eikä kaasujalkakaan ole ihan keveimmästä päästä. Tästä kertoo myös se, että joustava huoltoväli näyttää tällä hetkelle huoltoa johonkin 22t km paikkeille muistaakseni (alle 25t km se ainakin oli, kun viimeksi katoin). Joten öljyä  voisi olettaa kuluvan keskivertoa enemmän.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.04.13 - klo:20:22
Mukava kuulla, että ACT -kone ei kuluta tuon enempää. Tänään saimme tuon moottorin Poloon, ja uskoisin tuon olevan aika nappivalinta myös Golfiin. Iloisesti liikkuu ja kivalla murinalla.
Eikös 0-100 km/h mene 103 kW:n ACT-Pololla 7,9 sekkaan? Ilmiselvästi iloista liikettä Pololla, kun se on sitä Golfillakin.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 08.04.13 - klo:20:06
Joku puhui, että golffi kuluttaa paljon öljyä. Pitäisköhän huolestua, kun oma 1.4tsi 103kw:ssa ole tippunut öljypinta 5000km aikana kuin 1cm tarkastustikun ylämerkistä :D
Ei kai se ylä- ja alamerkkien väli juurikaan senttiä enempää olekaan?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Golffari7

Kyllä se ehkä arvioilta 3cm mulla on tai sitten oon vaa huono arvioimaan silmämääräsesti :D. Noo voi olla ettei ole edes senttiä tippunu. Mutta yli puolenvälin ala- ja ylämerkin välissä se öljypinta on.

vkjoki

^ Kyllä vain - 3 cm on moottoriöljyn ala- ja ylämerkin väli 1.4 TSI ACT:ssä! Piti ihan käydä mittaamassa. Ja jos ihan millintarkkoja ollaan, rasteroidun alueen pituus on 26 mm, ja ohjekirjan mukaan öljyn määrässä on ala- ja ylärajan välillä litran ero. Ja Golfissani öljynpinta on tarkkaan ottaen 4 mm eli 1,5 dl ylämerkin alapuolella nyt 10 000 km:n ajon jälkeen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vorkki

Oho, korjaan siis muistikuviani öljytikuista. Pitänee kai joskus muistaa taas vilkaista...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Markku J

Meikäläisen karvalakkigolffi tulee jo viikon päästä, ensi tiistaina 16.4. sanoi kauppias tänään. Hyvä homma !

hosee

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 08.04.13 - klo:21:23
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton tärkein ominaisuus on meluttomuus.

OT: Mainio sigu. Allekirjoitan saman. Menisikö samaan kategoriaan "...että auton tärkein ominaisuus on miten vähän polttoainetta se kuluttaa."?   ;D
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Pepeto

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 03.04.13 - klo:23:00
Kyllä tuossa on tosiaan ihan hyvät tilat takanakin. Kävin myös tänään testailemassa Golfia Vantaan Volkswagen Center Airportissa.

Työsuhdeautoksi tilaan varmaankin seuraavanlaisen kokoonpanon tässä kuukauden sisällä.

Golf 1,6 TDI DSG 4-ovinen Highline.

Lisävarusteet:

Pacific Blue-metalliväri

Istuinverhoilu: Kangas/nahkaverhoilu New York Titan
Black ergoActive-istuimet

Monitoiminäyttö Premium

Peilipaketti

Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin.

Ilman malli- ja moottorimerkintää

Radiojärjestelmä Composition Media Bluetooth

Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä ja
vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet
ohjauspyörässä.

Tässä konfiguraattoria pyöritellessä huomasin, että jos jätän metallivärin ja peilipaketin pois, saan puristettua annettuihin lisävarusterajoihin mukautuvan vakionopeussäätimen. :)

Eli lopullinen kokoonpano tulee olemaan ylläoleva muuten, mutta väriksi peruspunainen ja peilipaketti pois ja sen tilalle mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja vielä ajoprofiilin valinta saadaan mahdutettua annettuun lisävarusteiden hintarajaan.

Maanantaina haen 1.6 TDI DSG:n Volkswagen Center Airportista yön yli koeajoon ja sitten sen jälkeen heti, kun autoetuauton vaihtolupa on saatu, tilaus sisään. Ja sitten elo-syyskuussa uuden Golfin rattiin.  8)
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Markku J

Minusta Golf VII:ssa on kaksi niin edullista varustetta, että niitä en edes "budjettimallissa" jättäisi tilaamatta: Comfort -paketti (tosi reilu sisältö) ja kauko-ohjattu Webasto.

herra neljäkymmentä 7

Minulla taas kaksi tärkeintä: Xenon valot ja tuo webasto.Aivan mast 8)

Golffari7

Omassa 1.4tsi highlinessä taasen ei ole yhtäkään noista varusteista :D, mielipide kysymyksiä.

Zaasa

Kaikesta muusta voisin tinkiä mutta en tehdaswebasta  :)

Markku J

Parkkitutkat ovat minulle paha paikka tinkiä, kun niihin olen tottunut ahtaissa pääkaupunkiseudun parkeissa. Comfort -paketissa ne tulevat eteen ja taakse. Eilen jo tuntui uuden Polon kanssa oudolta ilman tutkia. Saa nähdä, kolahtaako joskus...

herra neljäkymmentä 7

Markku on täysin oikeassa noissa tutkissa,että kaupungissa ne on melkeenpä oltava.Täälä maaseudulla niistä sitten ei niin täyttä hyötyä saakkaan,kun täälä tätä lääniä piisaa.

Golffari7

Näin pienissä autoissa ei kyllä tarvitse yhtään mihinkään tai sitten on erittäin huono hahmotuskyky. Itteäni vaa ärsyttäis se piipitys, kun tietää kumminkin paljon siellä on tilaa. Perä loppuu siihen mihin takaikkunakin ja keulakin on sen verran lyhyt ettei mitään ongelmaa. Eri asia jossain isommissa autoissa, erityisesti pitkissä sedeneissa.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 09.04.13 - klo:20:33
Näin pienissä autoissa ei kyllä tarvitse yhtään mihinkään tai sitten on erittäin huono hahmotuskyky. Itteäni vaa ärsyttäis se piipitys, kun tietää kumminkin paljon siellä on tilaa. Perä loppuu siihen mihin takaikkunakin ja keulakin on sen verran lyhyt ettei mitään ongelmaa. Eri asia jossain isommissa autoissa, erityisesti pitkissä sedeneissa.
sedan Passatissa ainakin hyvä olla tutkat :) mutta onhan se suurempi auto kuin golf
Hohhoijaa!

Markku J

Minulla on kai sitten tuo erittäin huono hahmotuskyky. Kaipaan tutkia joka tapauksessa, kun ahtaisiin kaupunkiparkkeihin autoa sovitan.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 09.04.13 - klo:20:33
Näin pienissä autoissa ei kyllä tarvitse yhtään mihinkään tai sitten on erittäin huono hahmotuskyky. Itteäni vaa ärsyttäis se piipitys, kun tietää kumminkin paljon siellä on tilaa. Perä loppuu siihen mihin takaikkunakin ja keulakin on sen verran lyhyt ettei mitään ongelmaa. Eri asia jossain isommissa autoissa, erityisesti pitkissä sedeneissa.

Polossa piipittää hetken aikaa vaikka pakki ei ole edes päällä...todella rasittava ominaisuus. Kovilla pakkasilla on häiriöitä, eli huutaa kuin syötävä. En ikinä oikein ole ollut tutkien fani mutta kun se on leivottu varustepakettiin niin pakkohan se on ottaa. Vielä kun joku volkkarilla keksisi, ettei äänen tarvitse olla ikkunoita rikkovan korkeataajuuksinen vaan matala ja miellyttävä riittää aivan hyvin. Vai onko seiska-Golffissa jo tämä korjattu?

Sinänsä tutka on hyödyllinen kapistus, se kun huomaa jos vaikka joku kakara sattuisi juoksemaan alle, joka paikkaan kun ei näe. Töissä tulee välillä ajeltua takaikkunattomalla isolla pakettiautolla, niin siinä tutka on aivan ehdoton varuste, varsinkin kameralla.

Zaasa

Mielessä on käynyt jättää Park Pilot pois tilauksesta,Räsässä takatutka on ollut talvella aika ärsyttävä.Huutaa jatkuvasti.
Golffissa ääni oli maltillsempi kuin Räsässä.

vorkki

Ei kai Comfort-pakettia saa Highline-malliin vai onko tullut muutos viime aikoina? Syksyn puolella ei ainakaan saanut kun itse tarjouksia kyselin.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Markku J

Minulla ei ole Audin tutkien kanssa ollut mitään ongelmia turhien piipitysten kanssa - näinköhän tämänkin suhteen laskeudun alempaan luokkaan. En usko tuota vielä. Samalta valmistajalta nuo tutkat varmaan tulevat koko konserniin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy