VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

vkjoki

^ Kyllä Golf 7:ssa tuo nappula hansikaslokeron vasemmassa reunassa on, mutta minulla siitä menee hansikaslokeron valo päälle ja pois. Kenties tuon voisi ohjelmoida toisinkin.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 01.04.13 - klo:09:44
^ Kyllä Golf 7:ssa tuo nappula hansikaslokeron vasemmassa reunassa on, mutta minulla siitä menee hansikaslokeron valo päälle ja pois. Kenties tuon voisi ohjelmoida toisinkin.

Alkuvaiheen malleissa (en muista tuotantoviikkoa), tuota nappia ei ollutkaan, mutta ainakin paikallisen Laakkosen essarissa se jo oli. Kannattaa tarkistaa jos häiritsee.

Murska

En mä löytänyt hanskalootasta mitään muuta kun ilmasuuttimen ja CD-soittimen, tai sitten puusilmä ei taas näe mitään :o
BMW 118dA M-Sport

Base

#1503
Nykyisessä Astrassani tuo toimii siten että laitetaan virrat päälle, ei käynnistetä heti, töötätään parikertaa torvea lyhyesti ja käynnistys. Sen jälkeen S/S pitäisi asetus jäädä aina siihen mikä on valittu ennen sammutusta...  ;) ;D Saattaa olla ettei tuo enään huomenna pelitä, voihan sitä kokkeilla  :P  ;D
Astrassa moottori käynnistyy stopin jälkeen kytkintä painamalla, en ole huomannut jarrutuksen voimakkuudella olevan merkitystä sammumisessa... tarttee sekin testata  8)
13.3.13 tilattu, 16.5.13 lähtien 1.4 TSI ACT 103 kW Highline, ergot, park pilot, webasto, tummat lasit

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Murska - 01.04.13 - klo:10:43
En mä löytänyt hanskalootasta mitään muuta kun ilmasuuttimen ja CD-soittimen, tai sitten puusilmä ei taas näe mitään :o

1.4.2013  ;)

Murska

No voi v'ttu, jo kolmas kerta kun meen tänään retkuun ;D
BMW 118dA M-Sport

Zaasa

Golf 7 10mm urheilualusta .Onko jousi myös jämäkämpi vai onko jousta vaan lyhennetty.Ymmärtääkseni muuta eroa vakio alustaan ei ole.

Rattivaihteet myös kiinnostaa omaani,toimiiko hyvin? Kokemuksia?

Murska

Eiköhän ne ole omat jouset jotka on samalla hieman jäykemmät. Sellainen huomio tuli tehtyä että kuorman kanssa takapään iskunvaimennus on aivan liian löysä, ei tarvii kovin kummoista routapomppua kun takapää pohjaa ja siitä se pomppu lähtee liikkeelle. Jos takapenkillä on yksi kyydissä, sen kanssa tulee toimeen mutta 2-3 takapenkkiläistä tekee perästä pomppulinnan. Ilmeisesti testeissä kyseinen ominaisuus sivuutetaan kun en ole huomannut siitä mitään mainintaa testien loppulauseissa.

Vastaava ongelma mulla oli TTE:n sarjalla madalletussa Toyotassa, pomppiminen korjaantui kun siihen laitettiin Konin säädettävät takaiskarit. Pitää joskus käydä huollossa kysymässä onko mitään tehtävissä, samalla saavat näyttää miten ajoivat koeajolenkin kun he olivat saaneet kulutuslukemiksi 3.7L, siihen en pääse 80-90kmh ajamalla millään keinolla.
BMW 118dA M-Sport

Golffari7

Onko kukaan kurkistanut etuovien saranoiden taakse, sinne alakulmaan. Siellä on semmoinen vaahtomuovi ja ainakin itsellä näyttää, että olisi viimeistelytyöt jääneet vähän puolitiehen.. Lisäksi tämä vaahtomuovi on ruvennu nyt 5000km aikana haurastumaan ja sormella kokeillessa siitä irtoilee paloja. En tiedä mikä virka sillä vaahtomuovilla siellä on, mutta vähän kummalta vaikuttaa. Ja totahan ei tosiaan ihan helposti kyllä huomaa, itse huomasin kun pyörittelin kesärenkaat eilen alle.

tet

Lainaus käyttäjältä: Angus - 31.03.13 - klo:14:13
Onko kellään kokemusta media in-liitännästä? Mitä se tuo lisää esim. Verrattuna Bluetoothiin kun silläkin pystyy musiikin toistamaan, mitä nyt itse kokeilin koeajolla vaikutti ihan pätevältä. Tosin bl:n kautta ei käsittääkseni voi ohjata muuta puhelimen musiikkia kuin valittua albumia/soittolistaa, oonko oikeassa vai en, joku viisaampi voisi valistaa. Kyseessä siis golfin media composition Bluetooth-soitin 8)

En tiedä josko näissä uusissa malleissa voi jo ohjata bluetoothin kautta jotain, omassani ei voi kuin soittaa sitä mitä känny soittaa. Eli kaikki musan ohjaus tapahtuu kännykällä tuossa omassa BT-sarjassani, autosoittimella tai rattinapeilla ei voi ohjata mitenkään.

Media-in -liitännän toiminta taas vaihtelee sen mukaan mikä laite siinä on kiinni. Omppufirman laitteiden tapauksessa itse laite toistaa musaa ja sitä voi ohjata rattinapeilla tai autosoittimen valikoista. USB-liitännällä liitetty laite ei itse toista mitään vaan autosoitin näkee sen ulkoisena levyasemana josta se kaivelee musat eri kansioista.

Medialiitännän kautta ei onnistu esim. Spotifyn käyttö, ainakaan USB-liitennällä, vaan musatiedostojen on sijaittava siellä laitteen "levyasemassa". i-laitteista en ole varma, toimiiko niillä. Bluetoothilla taasen voi äänilähteenä käyttää mitä sovellusta vain. Itse olen joskus koemielessä toistanut kotona olevasta NAS-purkista musaa auton soittimella netin ja BT-yhteyden kautta, mutta ei ollut oikein toimiva vaihtoehto, pätki vähän liikaa.

Medialiitännän etuihin kuuluu tietysti vielä se, että känny lataantuu samalla kun rokki soi. Musa voi myöskin olla esim. muistitikulla, ei tarvita välttämättä älyluuria tai muuta soittokonetta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Murska - 01.04.13 - klo:14:59
samalla saavat näyttää miten ajoivat koeajolenkin kun he olivat saaneet kulutuslukemiksi 3.7L, siihen en pääse 80-90kmh ajamalla millään keinolla.

Minäkin voisin tulla mukaan tuohon näytökseen... ;)

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 01.04.13 - klo:14:42
Rattivaihteet myös kiinnostaa omaani,toimiiko hyvin? Kokemuksia?

Golf 1.8 TSI DSG-7:ssa minulla oli rattivaihteet. Hyvin toimivat. Ihan kivat lelut - ja vain lelut. Ja mukava esitellä kartanlukijoille.

Jotkut käyttävät aktiivisesti esim. moottorijarrutuksissa tai kiihdytyksissä. Itse olen pärjännyt hyvin perus-DSG:llä, jolla silläkin voi valita vaihteet manuaalisesti - ei toki läheskään yhtä kätevästi kuin rattivaihteilla.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Kävin tänään tutkimassa Golf VII:n takatiloja, kun pitäisi päättää sen mahdollinen osto pikapuoliin. Takapenkkihän on tilava ! Siellä istuu melkein yhtä mukavasti, kuin A6:ssa. Itselleni säädetyn kuskinpenkin taakse (181 cm kuski) mahtuu istumaan niin, että polvet eivät kosketa kuskin selkänojaa. Uskoisin, että turvaistuin mahtuu taakse kohtuullisesti, ja paljon paremmin kuin Poloon. 70 cm jäi tilaa selkänojien väliin turvaistuimelle ja lapsen jaloille.

Pepeto

Kyllä tuossa on tosiaan ihan hyvät tilat takanakin. Kävin myös tänään testailemassa Golfia Vantaan Volkswagen Center Airportissa.

Työsuhdeautoksi tilaan varmaankin seuraavanlaisen kokoonpanon tässä kuukauden sisällä.

Golf 1,6 TDI DSG 4-ovinen Highline.

Lisävarusteet:

Pacific Blue-metalliväri

Istuinverhoilu: Kangas/nahkaverhoilu New York Titan
Black ergoActive-istuimet

Monitoiminäyttö Premium

Peilipaketti

Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin.

Ilman malli- ja moottorimerkintää

Radiojärjestelmä Composition Media Bluetooth

Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä ja
vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet
ohjauspyörässä.

VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

optio

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.04.13 - klo:19:25
Kävin tänään tutkimassa Golf VII:n takatiloja, kun pitäisi päättää sen mahdollinen osto pikapuoliin. Takapenkkihän on tilava ! Siellä istuu melkein yhtä mukavasti, kuin A6:ssa. Itselleni säädetyn kuskinpenkin taakse (181 cm kuski) mahtuu istumaan niin, että polvet eivät kosketa kuskin selkänojaa. Uskoisin, että turvaistuin mahtuu taakse kohtuullisesti, ja paljon paremmin kuin Poloon. 70 cm jäi tilaa selkänojien väliin turvaistuimelle ja lapsen jaloille.

Käy äkkiä ajamassa talvirenkailla, vielä kun pystyy. Ettet vain vaihtaisi toiseen Ohjausvammaiseen. Vaihda pois konsernin tuotteista.

Markku J

Takaroiskeläpät eivät näytä ollenkaan pahoilta näissä kuvissa. Minulla tilauksessa sama Sunset Red -väri.








Taky

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.04.13 - klo:19:31
Takaroiskeläpät eivät näytä ollenkaan pahoilta näissä kuvissa.

Mutta RHD onkin ihan eri juttu.... 8)
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ocu_P

Hyvä mallivalinta tämänkertaisten pohdiskelujesi päätteeksi, Markku J  :)

Järkevä varustekokoonpano ja hieno värikin! Tuossa kuvassa oikein edukseen. Uskon sisätilojen riittävän.

Tuollaisia läppiä ei kyllä omaani tule...   :o

Markku J

Minä olenkin pappa niiltä ajoilta, jolloin takaläpät olivat pakolliset Suomessa. Kun se pakko poistui, näyttivät autot silmissäni alastomilta ja rumilta. Kun vein A6:n näytille vaihtotarjousta varten, niin siellä 2 herraa kehui läppien sopivuutta quattroon. Niin me olemme makuinemme erilaisia, ja OK toki niin. Saahan ne sitten myydessä pois, jos tarpeen.

Murska

Laittaisin läpät jos ne saisi punaisena :P
BMW 118dA M-Sport

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Murska - 05.04.13 - klo:20:28
Laittaisin läpät jos ne saisi punaisena :P
En voinut olla nauramatta tälle ääneen ;D,sorry Markku :)

Markku J

No problem, kyllä minä tämän kestän roiskeläppieni kanssa.

Murska

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.04.13 - klo:20:34
En voinut olla nauramatta tälle ääneen ;D,sorry Markku :)

Ehdottomasti punaiseen autoon pimp my ride roiskeläpät, mirkku tykkäisi kun se sillä suurimmaksi osaksi ajaakin :-* ;D
BMW 118dA M-Sport

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.04.13 - klo:19:49
Minä olenkin pappa niiltä ajoilta, jolloin takaläpät olivat pakolliset Suomessa. Kun se pakko poistui, näyttivät autot silmissäni alastomilta ja rumilta.

Minäkin muistan takaroiskeläppäpakon ja jo pienenä koululaisena tiedostin, ettei ne sitten enää olleet pakolliset uusissa autoissa... Olin kiinnostunut autoista jo silloin.  :) Poistuikohan se pakko -87/-88 tai joitain sinnepäin?  ::)

Muistan kuitenkin, että isän autoissa vm -65  ::)  ::) ja -85 läpät oli. Vuonna -88 uutena ostetussa Fiat Regatassa  :o ei tainnut enää olla.

clima

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.04.13 - klo:23:14
Minäkin muistan takaroiskeläppäpakon ja jo pienenä koululaisena tiedostin, ettei ne sitten enää olleet pakolliset uusissa autoissa... Olin kiinnostunut autoista jo silloin.  :) Poistuikohan se pakko -87/-88 tai joitain sinnepäin?  ::)

Muistan kuitenkin, että isän autoissa vm -65  ::)  ::) ja -85 läpät oli. Vuonna -88 uutena ostetussa Fiat Regatassa  :o ei tainnut enää olla.

OT: muistan kun 80-luvun lopussa juuri kortin saaneena leikkasin äidin 205:sta takaläpät pois.  :) Seuraavassa vastaavassa kulkineessa (muistaakseni -90 mallinen) ei läppiä enää ollut.

Bax

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.04.13 - klo:19:31
Takaroiskeläpät eivät näytä ollenkaan pahoilta näissä kuvissa. Minulla tilauksessa sama Sunset Red -väri.







Mahtavia kuvia ja sinulla on pelisilmää ottaa näitä upeita kuvia.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

popmheffalumpy

Minä sainkin jo eilen oman golfin, noista takaroiskeläpistä mitä kuvissa esitetään niin ovat melko todenmukaisen näköiset. Omaan auton nämä tuli kanssa eivätkä mielestäni ole mitenkään liian isot tms vaan oikeasti sen kokoiset, että niistä voi jopa olla jotain hyötyäkin  :D Semmonen sata kilometriä autolla ajeltuani ei ole kyllä valituksen aihetta löytynyt.

TeBsu

Eihän noi Markun ottamia kuvia ole.. Mites ois Markulle ratkasuks tarvikeläpät taakse? ei maksa montaa euroa ja helppolaittaa...
lord of the rings

Bax

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 06.04.13 - klo:02:25
Eihän noi Markun ottamia kuvia ole.. Mites ois Markulle ratkasuks tarvikeläpät taakse? ei maksa montaa euroa ja helppolaittaa...

Joo, eipä ollutkaan.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

herra neljäkymmentä 7

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 06.04.13 - klo:02:25
Eihän noi Markun ottamia kuvia ole.. Mites ois Markulle ratkasuks tarvikeläpät taakse? ei maksa montaa euroa ja helppolaittaa...

Miksi ihmeessä edes kävis mielessä jotku tarvikeläpät kun autoon löytyy omatki ja varmaan ei vie Markkua konkurssiin.
Kuvan brittiautossa on ohjaus oikealla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy