VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Antero

Vitosen ohjaus on kyllä loistava. Kutoskoppaisella olen ajanut niin vähän, etten osaa sanoa menikö se huonompaan vai parempaan suuntaan.

dolmar

^^Pieni korjaus; vitoskopassa oli alusta asti sähkömekaaninen ohjaustehostus, sukupolvet 1 ja 2 vuosimallin mukaan. Tehostinmoottori oli sijoitettu hammastankoon, eikä ohjausakseliin kuten joissakin alkeellisemmissa sähkötehostimissa. Kutosessa myös sähkömekaaninen, 3. sukupolvi ja tehostinmoottorin voima siirtyy hammashihnan välityksellä hammastankoon (Park Assistin takia välityssuhdetta riittävästi). Seiskassa periaatteessa kutosen rakenne uutena toteutuksena. Ja kaikki hienoja ohjauksia!

optio

Vielä viime kaudella volkkari vastasi Kimin Lotuksen ohjaustehostuksesta. Kimi ei ollut ollenkaan tyytyväinen siihen ja kritisoi sitä jatkuvasti, sillä Kimi vaatii ohjaustehostukselta erityistä tarkkuutta ja pehmeyttä. Tällä kaudella Lotus ottanut ohjaustehostuksen omiin käsiin ja nyt Kimi on ollut todella tyytyväinen siihen ja tulosta tulee. Tämä kertoo osaltaan siitä miten me koemme ohjauksen, joillekin riittää kun on sinnepäin!

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: optio - 19.03.13 - klo:18:10
Tämä kertoo osaltaan siitä miten me koemme ohjauksen, joillekin riittää kun on sinnepäin!

Hieman laajemmalti käsitellen se tuntuu riittävän volsun tuotekehityksellekin ?  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Golffari7

Tuskimpa kuitenkaan ihan samat insinöörit ovat sen formula 1 auton ohjauksen takana, kuin perus volkkareiden ohjausen :D

nemos

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 19.03.13 - klo:18:16
Hieman laajemmalti käsitellen se tuntuu riittävän volsun tuotekehityksellekin ?  :P

Aivan varmasti parempaakin pystyttäisiin tekemään. Autonvalmistuksenkin tavoite vain sattuu olemaan tehdä mahdollisimman paljon rahaa. Riittää, kun kokonaisuus on parempi kuin kilpailevilla merkeillä samalla rahalla. Ja tässä VW on todistettavasti onnistunut 2000-luvulla hienosti.
Volvo XC60 T8 Inscription

Aulis

Lainaus käyttäjältä: optio - 19.03.13 - klo:18:10
Vielä viime kaudella volkkari vastasi Kimin Lotuksen ohjaustehostuksesta. Kimi ei ollut ollenkaan tyytyväinen siihen ja kritisoi sitä jatkuvasti, sillä Kimi vaatii ohjaustehostukselta erityistä tarkkuutta ja pehmeyttä. Tällä kaudella Lotus ottanut ohjaustehostuksen omiin käsiin ja nyt Kimi on ollut todella tyytyväinen siihen ja tulosta tulee. Tämä kertoo osaltaan siitä miten me koemme ohjauksen, joillekin riittää kun on sinnepäin!

Toisaalta hyvin ovat volkkarin insinöörit osanneet kehittää Polo-ralliprojektiaan enkä usko, että Sebastian Ogier tai Latvala olisivat pahemmin valittaneet ohjausongelmista tai sen tunnottomuudesta :-) Miksi muuten optio käyttää "me"-muotoa kommentissaan, vaikka puhuu vain itsestään  ::)?
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

Murska

Mä oon luullut että optio on ollut tähän asti ihan tosissaan noiden juttujensa kanssa. Nyt tämän Lotus yhteyden kanssa optiosta kuoriutui varsinainen koomikko, voi hyvä luoja että on miehellä (?) hauskat jutut, oikeeta stand uppia ;D ;D ;D
BMW 118dA M-Sport

optio

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 19.03.13 - klo:18:44
Toisaalta hyvin ovat volkkarin insinöörit osanneet kehittää Polo-ralliprojektiaan enkä usko, että Sebastian Ogier tai Latvala olisivat pahemmin valittaneet ohjausongelmista tai sen tunnottomuudesta

Keskieurooppalaiselle Ogille tuntuu istuvan mutta Latvala täysin hukassa.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 19.03.13 - klo:18:44
Miksi muuten optio käyttää "me"-muotoa kommentissaan, vaikka puhuu vain itsestään  ::)?
Koska hän on Riki Sors... Kimi Räikkösen veli!!  ;)

Aulis

Lainaus käyttäjältä: optio - 19.03.13 - klo:19:22
Keskieurooppalaiselle Ogille tuntuu istuvan mutta Latvala täysin hukassa.

No, Latvalan kädettömyys ei ole Volkkarin vika... :)
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

optio

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 19.03.13 - klo:19:40
No, Latvalan kädettömyys ei ole Volkkarin vika... :)

Ei muuten ole Latvala kädetön vaan Ogi saanut kehittää vuoden autoa mieleisekseen ja taas tullaan peruskysymyksen ääreen, mistä ohjauksesta kukin tykkää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: optio - 19.03.13 - klo:19:47
Ei muuten ole Latvala kädetön vaan Ogi saanut kehittää vuoden autoa mieleisekseen ja taas tullaan peruskysymyksen ääreen, mistä ohjauksesta kukin tykkää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eiköhän tämä laji ala nyt riittämään.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Santeri

Uudessa Tuulilasissa 4/2013 vastakkain testissa Golf, Focus, Rapid ja Auris.
Golffi voitti ja plussat oli:
+ajettavuus
+viimeistely
+ajoasento
Miinuksia tuli yksi eli leveä keskikonsoli.

Testissa myös golf comfortline 1.6TDi bluemotion dsg
Siitä
+huomaamaton käynti ja käytös
-Nykiminen liikkeellelähdöissä

Pitää illalla lukea testit tarkemmin...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Taky

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 20.03.13 - klo:17:07
Testissa myös golf comfortline 1.6TDi bluemotion dsg

Ja ei juurikaan eroa kulutuksessa tavalliseen TDI:hin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Santeri

Täällä kun ollut paljon keskustelua golfin ajettavuudesta kiitos option. Niin tuulilasi kirjoitti tälleen...

"Neutraalein ajettava on golf. Sen suuntavakavuus on hyvä, eivätkä urat tai sivuttaistuuli vaikuta mainittavasti käytökseen.....

Mutkaisemmilla osuuksilla Golf istuu tukevan alustansa ansiosta kiitettävästi tiessä.
Ajokäytös on yllätyksetönsä, jopa hieman tylsää.
Ohjaus tarjoaa mutkatiellä asiallisen vasteen ja jopa vähän urheilullisuutta nopeahkon reagoinnin ansiosta.
Sporttisena pidetty Focus ei uuden golfin rinnalla tunnukkaan enää niin menevältä...."


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 20.03.13 - klo:23:20
"Neutraalein ajettava on golf. Sen suuntavakavuus on hyvä, eivätkä urat tai sivuttaistuuli vaikuta mainittavasti käytökseen.....

Tuossahan ei ole mitään uutta. Sen me kaikki golfistit tiedämme jo vanhastaan. Mutta kun hyvin menee, niin menköön!  :) Olisiko uutinen se, jos Golf ei enää olisikaan hyvä ajettava? ("Uutinen ei ole se, että koira puri miestä, vaan se, että mies puri koiraa." Pahoittelen tätä tönkköistä rinnastusta.  :D)
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Tkarkka

En ole huomannut, onko aikaisemmin ollut puhetta kylkilistoista. Tietäisikö kukaan, onko niitä mahdollisesti saatavissa Golf VII:aan tällä hetkellä tai lähitulevaisuudessa?

VW Fahrer

Pientä Golf-kuumetta on havaittavissa, täs olis aika hyvä esimerkkiauto http://www.autoguru.at/2013/03/vw-golf-vii-16-tdi-dsg-sky-testbericht/. Vähä vähempikin varustelu ja manuaalilooda riittäis, mutta kone sais ehkä olla 2-litrainen. Kattoluukku kyllä pitäis olla sekä sitten sadetunnistin, climatronic ja muutkin varusteet mitä nykyisessä on. Tuota väriä oon pitäny ehkä hienoimpana ja olis vaihtelua siihen ku mulla on ollu kolme edellistä hopeanharmaita.
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

vkjoki

AutoStop (AS) -toiminnosta on ollut keskustelua Octavia III-ketjussa, joten kirjaanpa muutaman oman kommentin/kokemuksen tännekin:
- toiminto menee aina päälle, kun auton käynnistää - sitä ei siis saa asetusvalikosta pois päältä; tilanne on tämä, koska esim. EU-kulutuslukemat on penkitetty ko. toiminto päällä
- minua S/S-toiminto ärsyttää, joten olen päätynyt poistamaan AS-toiminnon käytöstä painamalla AS-painiketta heti käynnistyspainikkeen painamisen jälkeen - ovat kätevästi melkein vierekkäin
- jos AS on päällä autoa pysäytettäessä, moottori ei sammu, jos pysähtymishetkellä keventää jarrua sopivasti (auto jää toki paikoilleen)
- jos AS on sammuttanut moottorin, moottorin voi esikäynnistää odottamaan liikkeellelähtöä keventämällä jarrua hieman hetkeksi - tämä on joskus tarpeen esim. vilkkaan liikenteen aikana, kun odottaa liikenneympyrän liikennevirtaan pääsyä
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa

Tähän topiciin taidan osallistua eka kerran.

Varustelistalta ei osunut silmään kynnyslistat uuteen Golfiin.Onko saatavana,mihin hintaan?
Kattavan kalvoituksen voisi myös tehdä kynnyksiin,jalkapallo junnujen vuoksi voisi olla parempi kuin listat.

Murska

Ei olut kynnyslistoja kun niitä kysyin. Omaan laitan joko kirkkaan kalvon tai sitten virtuoidaan 3D hiilikuitukalvosta jotkut amistuuninkiviritelmät kynnysten suojaksi ;)

AS toiminto vaati jonkin aikaa tottumista, oikeastaan koko auto on vaatinut yllättävän paljon totuttelemista kaikien hienojen toimintojen osalta mitä ei entisissä autoissa ole ollut. Sen verran on tottunut että AS elää jo melkein omaa elämäänsä, mutta aika usein jätän koneen käyntiin risteyksissä, varsinkin jos on tiedossa lyhyt pysäytys ja nopea liikkeelle lähtö.
BMW 118dA M-Sport

Angus

Onko kellään kokemusta media in-liitännästä? Mitä se tuo lisää esim. Verrattuna Bluetoothiin kun silläkin pystyy musiikin toistamaan, mitä nyt itse kokeilin koeajolla vaikutti ihan pätevältä. Tosin bl:n kautta ei käsittääkseni voi ohjata muuta puhelimen musiikkia kuin valittua albumia/soittolistaa, oonko oikeassa vai en, joku viisaampi voisi valistaa. Kyseessä siis golfin media composition Bluetooth-soitin 8)
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Murska - 31.03.13 - klo:13:26
Autostop toiminto vaati jonkin aikaa tottumista, oikeastaan koko auto on vaatinut yllättävän paljon totuttelemista kaikien hienojen toimintojen osalta mitä ei entisissä autoissa ole ollut. Sen verran on tottunut että Autostop elää jo melkein omaa elämäänsä, mutta aika usein jätän koneen käyntiin risteyksissä, varsinkin jos on tiedossa lyhyt pysäytys ja nopea liikkeelle lähtö.

Estätkö moottorin sammumisen poistamalla autostoptoiminnon tilapäisesti käytöstä AS-painikkeella vai keventämällä jarrua pysähtymishetkellä? Nimittäin tuo jarrukikka vaatii herkkää kaasujalkaa, mutta toimii.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Murska

Jarrun kanssa opetellut kikkailemaan, pikku hiljaa oppii missä ja koska jättää koneen käymään.
BMW 118dA M-Sport

Golffari7

Eikös tuon ohjelmoiminen pois toiminnasta olisi ainakin perjaatteessa täysin mahdollista? Toinen juttu on sitten, kuka sen suostuu tekemään :D, onko kukaan koskaan kysynyt asiaa mistään?

vkjoki

^ Varmasti se on ohjelmoitavissa! Toivoisin ominaisuuden olevan sellainen, että sen päällä- tai poissaolo pysyisi auton muistissa ja voisin vaihtaa asetuksen autostopkytkimestä haluamakseni. Nyt ominaisuus menee aina käynnistettäessä päälle.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Murska

Se tuli huomattua että bensakoneessa SS tominto on selkeästi huomaamattomampi kun 1.6tdi:ssä, bensakone sammuu ja käynnistyy lähes huomaamatta kun tdi:n kanssa tulee molemmissa kohdissa ne tyypilliset ravistukset ja lievä viive käynnistyksessä.

Mielessä on käynyt että mikä on startin ja hammaskehän ikä jos käynnistyksiä tulee parhaassa tapauksessa kymmeniä päivässä kun rullaa kaupungissa, välillä auto on pysähdyksissä 5sek. Toinen juttu, paljonko kuluu energiaa käynnistyksessä ja onko käynnistyspäästöt riittävän pienet kompensoimaan hetkellistä moottorin sammutusta?

BMW 118dA M-Sport

vkjoki

^ Kyllä tosiaan autostoptoiminto on bensakoneessa merkittävästi huomaamattomampi kuin dieselissä!

Autostoptoiminnon vaikutuksesta kulutukseen on tehty kyllä testejä enkä muista tarkkaan, missä haarukassa toiminnon vaikutus testikulutukseen on ollut. Mutta nollasta muutamaan desiin per 100 km kulutushyöty on vaihdellut ajosyklistä ja säästä riippuen. EU-syklissä hyöty on tasolla 1-2 desiä, mikä on riittävä tilanteessa, jossa joka automallin normikulutusta hinkataan desi desiltä alemmas. Omassa ajossani kuvittelen hyödyn olevan korkeintaan puoli desiä per 100 km.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 31.03.13 - klo:22:47
Eikös tuon ohjelmoiminen pois toiminnasta olisi ainakin perjaatteessa täysin mahdollista? Toinen juttu on sitten, kuka sen suostuu tekemään :D, onko kukaan koskaan kysynyt asiaa mistään?

Hansikaslokerossa on siinä vasemmalla puolella sivuseinämässä nappi jota kääntämällä ss-toiminnon saa jäämään joko 'aina päällä' tai 'aina pois päältä' asentoihin. Hyvä ominaisuus, sääli, ettei Polossa ole vastaavaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy