VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 10.03.13 - klo:11:47
Mielenkiinnosta kysyn että millaiseksi on tehty ajovalopolttimon vaihto? Onko se keep it simppeli vai suoraan huoltoon vienti?

EU-direktiivin mukaan 10.7.2011 jälkeen ensi kertaa käyttöönotettavien ajoneuvojen polttimot pitää pystyä vaihtamaan ajoneuvon mukana toimitettavilla työkaluilla. Tosin xenonit taitaa olla ko. säännöksen ulkopuolella.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.03.13 - klo:11:55
EU-direktiivin mukaan 10.7.2011 jälkeen ensi kertaa käyttöönotettavien ajoneuvojen polttimot pitää pystyä vaihtamaan ajoneuvon mukana toimitettavilla työkaluilla. Tosin xenonit taitaa olla ko. säännöksen ulkopuolella.

Loistava pykälä! Vielä tosin tuo ei taida taata sitä että isompi kätinen kaveri mahtuu vaihtamaan lampun.

TeBsu

Rupesin nyt vasta miettimään tarkemmin, et eikös 1,6tdi ole 5vaihteinen golffissa? Jos se on ottaa manuaalina? kun taas tomaatti 7vaihteinen? Ei ihme jos vaikuttaa kulutus eroihin. Miksei Golffissa ole tuota 6vaihteista 1,6tditä?  ??? Eikös passatti oo taas kyseisellä koneella kuuslovinen...
lord of the rings

Base

#1443
Lainaus käyttäjältä: JoJio - 13.03.13 - klo:01:07
Rupesin nyt vasta miettimään tarkemmin, et eikös 1,6tdi ole 5vaihteinen golffissa? Jos se on ottaa manuaalina? kun taas tomaatti 7vaihteinen? Ei ihme jos vaikuttaa kulutus eroihin. Miksei Golffissa ole tuota 6vaihteista 1,6tditä?  ??? Eikös passatti oo taas kyseisellä koneella kuuslovinen...
Molemmat versiot löytyy "uusi Golf" listalta 1,6tdi m5 ja m6. Tosin m6 on Golfissa 4MOTION  :-X ja Passatin tiedoissa samalla koneella lukee m6.
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/%28vw5_t%29?open&m=5G1

Eilen kävin koeajamassa tuota 1,6tdi DSG lootalla, meno oli aika verkkaista 1,4 TSI 103kW verrattuna. Kyllä silläkin tosin ehtii...  ;D
13.3.13 tilattu, 16.5.13 lähtien 1.4 TSI ACT 103 kW Highline, ergot, park pilot, webasto, tummat lasit

Murska

Lainaus käyttäjältä: Base - 13.03.13 - klo:07:27Eilen kävin koeajamassa tuota 1,6tdi DSG lootalla, meno oli aika verkkaista 1,4 TSI 103kW verrattuna. Kyllä silläkin tosin ehtii...  ;D

Syksyllä koeajossa oli TSI 103kw DSG:llä ja tuntui pirun kivalta autolta, voimaa oli ja moottorin ääntä ei juurikaan kuulunut auton sisälle, myös DSG vaihtoi julmetun pehmeästi. Kun seuraavana päivänä vietiin auto pois niin pihalla oli 1.6TDi DSG vapaana ja plokkasin sen samantien ajoon, johan oli kulttuurishokki... 1.6 ei kihtynyt läheskään samalla tavalla, moottorin äänikin kuului siäsälle ja DSG:n vaihdot huomasi jopa apukuskin paikalta. Auto oli jotenkin hyötyajoneuvon tuntuinen sivistyneeseen bensakoneeseen verrattuna.

Siitä huolimatta tilaukseen lähti pikku diesel DSG:llä. Autoa odottaessa mietin moneen kertaan tuliko tehtyä vikatikki koneen valinnan kanssa, varsinkin kun kävin odottaessa koeajamassa bensa Seatin. Sitten kun sain auton ja vähän kilsoja alle niin kyllä valinta osui aika kohdalleen, ei se mikään tykki ole mutta ruuhkasuomessa ajaessa riittävän ripeä. Paikaltaan kiihtyy aika ripeästi ja kerkee hyvin risteyksistä liikkeelle, ohituskiihtyvyys on sitten vähän laimeampi, mutta tähän totuttiin jo 1.9 Passatin kanssa. Vielä kun töissä ajelen Hiacella niin Golfin 1.6tdi kone tuntuu sen jälkeen jopa rivakalta ;D

BMW 118dA M-Sport

teemur

Laitetaan tännekin, vaikka autotallissa sama teksti jo onkin:


"Huomasin myös, että MediaIn lisukkeen ottamisella oli negatiivinen kääntöpuoli. Otin kyseisen vermeen mahdollista iPhone-käyttäjään varten kun lisähinta oli huokea. Samalla, ikävä kyllä, poistui CompMediaBT-radion USB- ja AUX- liitännät ja niiden tilalla on tuo iPhone-adapteri  :P Tuo iLuuri-adapteri ei nyt paljoa lämmitä kun Nokialaista ei saa yhdistettyä muuten kuin BT:llä"
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Base

Lainaus käyttäjältä: Murska - 13.03.13 - klo:18:02
... Paikaltaan kiihtyy aika ripeästi ja kerkee hyvin risteyksistä liikkeelle, ohituskiihtyvyys on sitten vähän laimeampi, mutta tähän totuttiin jo 1.9 Passatin kanssa. Vielä kun töissä ajelen Hiacella niin Golfin 1.6tdi kone tuntuu sen jälkeen jopa rivakalta ;D
Niin se on mihin vertaa. Naapurin 3v. poika sanoi mun staffia "isoksi koiraksi" johon totesin että kyllä se tuolta korkeudelta katsottuna siltä varmaan näyttää  ;D Jepjep, eilen sitten lähti tilaukseen 1,4 TSI 103kW highline, argoactivella ja muutamalla lisähärpäkkeellä. Hintaa kyllä tuli "liikaa" verrattuna vaihtoon menevään Astraan.
13.3.13 tilattu, 16.5.13 lähtien 1.4 TSI ACT 103 kW Highline, ergot, park pilot, webasto, tummat lasit

tet

Lainaus käyttäjältä: teemur - 13.03.13 - klo:21:43
"Huomasin myös, että MediaIn lisukkeen ottamisella oli negatiivinen kääntöpuoli. Otin kyseisen vermeen mahdollista iPhone-käyttäjään varten kun lisähinta oli huokea. Samalla, ikävä kyllä, poistui CompMediaBT-radion USB- ja AUX- liitännät ja niiden tilalla on tuo iPhone-adapteri  :P Tuo iLuuri-adapteri ei nyt paljoa lämmitä kun Nokialaista ei saa yhdistettyä muuten kuin BT:llä"

Onkos tuo iPhone-liitäntä jonkinlainen kiinteä malli VII:ssä? Kutoskoppasessa siihen MDI-liitäntään sai erilaisia sovitinpiuhoja eri liitynnöille. Mukana tuli USB-piuha ja lisävarusteena piti ostella se iPhone-piuha.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Mikko

Ainakin ennen tuon Media-Inin mukana tuli vakiona USB-sovitin ja rahalla saa hankittua mini-USB, (vanha) iPod/iPhone -liitin ja normaali ääniliitin sovittimet. Tuskin ovat tuota huonontaneet. Sovitin maksaa suomessa 49 eur ja Saksasta tilattuna noin 30 eur / kpl.

teemur

No nyt tuon MediaIN:n kanssa tuli tosiaan iPhone sovitin, ei ole kiinteä vaan noin 10cm pitkä johto. Empäs tiennytkään, että noita saa muitakin.
Mutta siis elin konfiguraattorin tietojen mukaan siinä uskossa, että autossa olisi iPhone adapteri, USB ja AUX. Mutta ei tuo nyt sitten ole paha jos saa muitakin kaapeleita

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Murska

Lainaus käyttäjältä: Base - 14.03.13 - klo:07:31Niin se on mihin vertaa.

Näinhän se aina menee, aina löytyy nopeampia pelejä, ja kun niilläkin aikansa ajaa niin lussuilta alkaa tuntua. Keväällä kun hyppään pyörän selkään niin sen 49kw tuntuu taas melkoiselta tehopakkaukselta, muutaman kuukauden jälkeen taas tilanne vakiintuu ja monesti mopoa tuntuu tosiaan mopolta.

Tarkennetaan nyt vielä sen verran että ei se 1.6tdi mikään tykki ole, mutta yllättävän hyvin jaksaa irrota viivalta sinne 70-80 asti. Sen jälkeen alkaa olla meno verkkaisempaa ja 100-120 jälkeen ei voi enään puhua kiihtyvyydestä mutta kyllä se hiacelle pärjää ;D
BMW 118dA M-Sport

Base

Mitään ohjekirjoja siihen tyyliin kuin esim. Opelilla on, ei taida VW:ltä löytyä ladattavaksi edes vierailla kielillä? :-\ Olisi vaan hauska tutustua valikoihin ja säätöihin etukäteen.
Sen verran tuli nettiä nuuskittua että tässä parhaimmat löydökset:
http://my.vw.com/wp-content/uploads/quickstartguides/
http://www.vwvortex.com/
- http://www.vwvortex.com/features/technical-features/golf-7-technicalpreview/
13.3.13 tilattu, 16.5.13 lähtien 1.4 TSI ACT 103 kW Highline, ergot, park pilot, webasto, tummat lasit

optio

Niin vaan leivottiin Saksalaistoimittajien äänillä Golf vuoden autoksi, (pitää lukea vuoden auto Saksassa) milloin täällä esim. Aasialainen auto voitaisiin valita vuoden autoksi?! En ole peryhtynyt aiheeseen mutta kait ensimmainen Mazda 6 valittiin vuoden autoksi kun se oli aikoinaan niin kova juttu. Mutta paluu arkeen, joku täällä puhui , että rengaspaineilla kikkailemalla voisi parantaa ajettavuutta. Laittamalla eteen enempi painetta niin ajettavuus kunnossa. Jaksoin juuri ja juuri kiinnostua kokeilemaan ko. temppua mutta eipä sillä mitään vaikutusta ollut. Nyt toinen todella kiusallinen ongelma paljastunut, kun autoa madallettu niin Golfissa palikat täysin sekaisin. Ei vaan millään saa kunnollista ajoasentoa, ratti revitty niin taakse kun pystyy mutta silti jää liian kauas ja lisäksi joutuu rattia laskemaan niin alas, ettei mittareita nää ollenkaan. On tämä niin surkuhupaisaa kun oli keksitty kunnollinen hyhraulinen/hammastanko ohjaus niin pitää laittaa tälläinen täysin tunnoton sähköinen ohjaus, joka viherpiipertäjien ansiosta säästää sen 0,2 desiä ja auton madallus/kevennus säästää taas joitain promilleja, mutta kun sen kääntöpuoli on edellä mainitut seikat. Sitten kun auto ei lämpiä, niin laitetaan Webasto puhaltamaan kaikki päästöt taivaan tuuliin ilman mitään suodatusta. Kuka lauloikaan aikoinaan onko järkee vai ei!

Aulis

#1453
Lainaus käyttäjältä: optio - 18.03.13 - klo:18:14
Niin vaan leivottiin Saksalaistoimittajien äänillä Golf vuoden autoksi, (pitää lukea vuoden auto Saksassa) milloin täällä esim. Aasialainen auto voitaisiin valita vuoden autoksi?! En ole peryhtynyt aiheeseen mutta kait ensimmainen Mazda 6 valittiin vuoden autoksi kun se oli aikoinaan niin kova juttu. Mutta paluu arkeen, joku täällä puhui , että rengaspaineilla kikkailemalla voisi parantaa ajettavuutta. Laittamalla eteen enempi painetta niin ajettavuus kunnossa. Jaksoin juuri ja juuri kiinnostua kokeilemaan ko. temppua mutta eipä sillä mitään vaikutusta ollut. Nyt toinen todella kiusallinen ongelma paljastunut, kun autoa madallettu niin Golfissa palikat täysin sekaisin. Ei vaan millään saa kunnollista ajoasentoa, ratti revitty niin taakse kun pystyy mutta silti jää liian kauas ja lisäksi joutuu rattia laskemaan niin alas, ettei mittareita nää ollenkaan. On tämä niin surkuhupaisaa kun oli keksitty kunnollinen hyhraulinen/hammastanko ohjaus niin pitää laittaa tälläinen täysin tunnoton sähköinen ohjaus, joka viherpiipertäjien ansiosta säästää sen 0,2 desiä ja auton madallus/kevennus säästää taas joitain promilleja, mutta kun sen kääntöpuoli on edellä mainitut seikat. Sitten kun auto ei lämpiä, niin laitetaan Webasto puhaltamaan kaikki päästöt taivaan tuuliin ilman mitään suodatusta. Kuka lauloikaan aikoinaan onko järkee vai ei!

Optio: että ihanko saksalaistoimittajien äänillä  :P? 25 eurooppalaisen autotoimittajan äänestysjakauma kertoo ihan muuta:
- http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2013_1/coty ...kannattaa lukea myös eri maiden toimittajien perustelut.

Lainaus korjattu - RTWteam
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

Ilkka-A

Lainaus käyttäjältä: optio - 18.03.13 - klo:18:14
Kuka lauloikaan aikoinaan onko järkee vai ei!

...Sleepy Sleepers lauloi ;D

Mutta kieltämättä tuon option esittämän kritiikiin koskien ajoasentoa allekirjoitan pienin varauksin. Itsekin olen hieman tuskaillut istuma-asennon kanssa. Ja kun "oikea" ajoasento sitten löytynyt, niin kieltämättä ratin yläosa peittää mittaristoa. Muuten ajoasento tosin on ihan ok.

Ja korostan, että hyvin monessa muussa Golfia koskevassa kirjoituksessa en allekirjoita option mielipiteitä ;)
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

optio

Mukavaa Aulis taas hereillä, missä hylkioo viipyy!

autofanaatikko

Ihme hommaa optio.... Jos kolopallo on oikeasti niin paska, niin mene, tilaa ja osta joku muu auto. Niin minäkin tein ja ostin kun volkkarit eivät mielyttäneet. En ymmärrä moista ruikutusta ja jakuvaa valitusta paskasta autosta. Jos vokkelolla ajo on tuskaa miksi väkisin ajat sillä. Vai eikö muija anna heti vaihtaa autoa ja sinä et sitä uskalla vaihtaa kun muija ei anna lupaa...Sitten haukut sitä Golfia kokoajan täällä kun et voi vaihtaa sitä.

V-O

Optiolla on "pakkotyösuhdeauto" jonka työnantaja on hänelle antanut. Tilanne oli taloudellisista syistä johtuen se että oli pakotettu ottamaan sen mikä annettiiin.

Valikoima oli tasan yksi malli kahdella varusteella eli radio ja lohkolämmitin sisäpistokkeella, niitäkään ei saanu erikseen ruksia, nekin annettiin valitsematta.

Harmittaahan tuo tuollainen ja siksi on nyt mieli maassa ja Golf ihan p@#$a auto.

Vaginisti

Miksi ostaa auto sika säkissä? Eikö nämä kaikki murhetta aiheuttavat ominaisuudet pysty selvittämään tutustumalla autoon ja koeajamalla sitä riittävästi ennen ostopäätöstä? Itse ainakin tutkin lehdet, netin arviot, koeajot, youtube-videot, nettipalstat + koeajoin kahta autoa ennen lopullista päätöstä. Automallin hyvät ja huonot puolet on tiedossa, enkä ole Polo-palstoilla valittamassa taka-akselin rakenteesta, koska tiesin tasan tarkkaan minkälainen se on ja millainen on ajettavuus. Ohjauksen tunnokkuuden tai tunnottomuuden saa selville ajamalla autoa ja jos ei miellytä, niin kannattaa jättää auto sinne kauppaan. Ajoasentoon ja oikeastaan kaikkeen muuhunkin pätee sama sääntö. Itselle ainakin auto on iso ostopäätös, enkä tee sitä puolivahingossa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 18.03.13 - klo:20:11
Eikö nämä kaikki murhetta aiheuttavat ominaisuudet pysty selvittämään tutustumalla autoon ja koeajamalla sitä riittävästi ennen ostopäätöstä?

+1

Kun tiedän oman vaikean makuni on sen ostopäätöksen kannalta se ja sama mitä lehdissä lukee - menen ja kokeilen vehkeen mistä olen muutoin kiinnostunut ja jos ei nappaa niin vekotin jää siihen. Aivan sama onko siinä hyperalumiinia tai 4-alueinen ilmastointi  :P .

Ei se ole sen vaikeampaa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

optio

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 18.03.13 - klo:20:11
Miksi ostaa auto sika säkissä? Eikö nämä kaikki murhetta aiheuttavat ominaisuudet pysty selvittämään tutustumalla autoon ja koeajamalla sitä riittävästi ennen ostopäätöstä? Itse ainakin tutkin lehdet, netin arviot, koeajot, youtube-videot, nettipalstat + koeajoin kahta autoa ennen lopullista päätöstä. Automallin hyvät ja huonot puolet on tiedossa, enkä ole Polo-palstoilla valittamassa taka-akselin rakenteesta, koska tiesin tasan tarkkaan minkälainen se on ja millainen on ajettavuus. Ohjauksen tunnokkuuden tai tunnottomuuden saa selville ajamalla autoa ja jos ei miellytä, niin kannattaa jättää auto sinne kauppaan. Ajoasentoon ja oikeastaan kaikkeen muuhunkin pätee sama sääntö. Itselle ainakin auto on iso ostopäätös, enkä tee sitä puolivahingossa.


Asiallinen kommentti.

Sorruin juuri tähän elämäni ensimmäistä ja viimeistä kertaa kun luotin, että Saksassa valmistettu Golf olisi jatkumoa  6 golfille eli erinomainen auto!

herra neljäkymmentä 7

Kyllä mun mielestä tää seiska hakkaa kuutoskoppasen ihan joka suhteessa. Paras auto tähän mennessä.

JoVe

Kyllä minusta on lievästi hassua valittaa AJOASENNOSTA autossa, jonka on itse valinnut ja koeajanut. Jos taas ostaa koeajamatta, saa sitten syyttää kyllä itseään - turha rutista vaikkapa täällä. Minä esimerkiksi hylkäsin aika monta automerkkiä juuri ajoasennon perusteella ja valitsin Golfin, koska tässäkin asiassa se tuntui minulle parhaalta. Makuja on tietysti monia, ja siksipä onkin hyvä, että kokeillen saa hakea sen itselle sopivimman auton.

optio

Lainaus käyttäjältä: JoVe - 18.03.13 - klo:21:22
Kyllä minusta on lievästi hassua valittaa AJOASENNOSTA autossa, jonka on itse valinnut ja koeajanut. Jos taas ostaa koeajamatta, saa sitten syyttää kyllä itseään - turha rutista vaikkapa täällä. Minä esimerkiksi hylkäsin aika monta automerkkiä juuri ajoasennon perusteella ja valitsin Golfin, koska tässäkin asiassa se tuntui minulle parhaalta. Makuja on tietysti monia, ja siksipä onkin hyvä, että kokeillen saa hakea sen itselle sopivimman auton.

Juurihan sanoin, että ensimmäistä ja viimeistä kertaa luotin golfin laatuun ja ennakkotilasin auton koeajamatta sitä!

Murska

Se mikä jaksaa hymyilyttää on jatkuva sähkötehostimen kritisointi. Okei, on siinä omat haitat mutta on myös hyviä puolia. Duuniautossa on tämä -30 luvun ihme keksintö, hydraulinen/hammastanko, oikea Power Steering, ja se on aivan perseestä kun lyöt auton tulille kylmänä ja lähdet ajamaan. Monet ei varmaan muista miten tahmeaa se ohjaaminen on kun tehostimen öljyt on jäässä? Myös nopeat korjausliikkeet ei onnistu samalla tavalla kun sähköisessä tehostuksessa, kylmänä ohjaus on kankeuden lisäksi erittäin hidas kääntää, eikä tilanne paljoa parane kun tehostimen öljyt lämpenee.

Oikein innolla odotan viikonloppua kun pääsee Golfilla vetämään pitempää reissua anoppilaan, ja ennen kaikkea takaisin sieltä. Paluumatka on niillä reissuilla aina se paras matka... ;D
BMW 118dA M-Sport

tet

Lainaus käyttäjältä: Murska - 19.03.13 - klo:07:21
Se mikä jaksaa hymyilyttää on jatkuva sähkötehostimen kritisointi.

Minua option sähkötehostin-kritiikissä hymyilyttää se, että hän kehuu 6-koppaista Golfia maasta taivaisiin ja kritisoi seiskan sähkötehostinta. Vaikka kutoskopassakin oli sähkötehostin. ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: optio - 18.03.13 - klo:20:55
Sorruin juuri tähän elämäni ensimmäistä ja viimeistä kertaa kun luotin, että Saksassa valmistettu Golf olisi jatkumoa  6 golfille eli erinomainen auto!

Lainaus käyttäjältä: optio - 18.03.13 - klo:18:14
On tämä niin surkuhupaisaa kun oli keksitty kunnollinen hyhraulinen/hammastanko ohjaus niin pitää laittaa tälläinen täysin tunnoton sähköinen ohjaus
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

optio

#1466
Lainaus käyttäjältä: tet - 19.03.13 - klo:08:05
Vaikka kutoskopassakin oli sähkötehostin.

Eikö siinä ollut sähköhydraulinen ja nyt täysin sähköinen tai sitten muuten säädetty tehostus aivan mettään.

jni

Lainaus käyttäjältä: optio - 19.03.13 - klo:10:21
Eikö siinä ollut sähköhydraulinen ja nyt täysin sähköinen tai sitten muuten säädetty tehostus aivan mettään.

Täysin sähköinen. Ei muuten onnistu mm. Parkkiavustin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

eGetin

Mk4 oli viimeinen missä oli täysin hydraulinen, mk5 oli sitten sähköhydraulinen ohjaus ja mk6 olikin jo sähkömekaaninen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy