VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

optio

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 09.03.13 - klo:22:30
Jos rengaspaineiden tarkastaminen on kaupunkilaiselle ylivoimainen tehtävä, niin noin vähän ajettuunhan saa kulmien tarkastuksen/säädön ihan takuun piiriin, kun tuntuu "hieman" haritusta olevan?

Edelliseen tehtiin takuuseen nelipyöräsuuntaus mutta ongelma ei ratkennut, nyt tähän uuteen en ole viitsinyt sitä teettää kun ei se ole mikään ratkaisu.

herra neljäkymmentä 7

Niin eikä sen tarvi olla välttämättä oma,ymmärrän vaikeuden. Kopioi vaikka mun auto ja siirrä omistamaasi ;)

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: optio - 09.03.13 - klo:22:33
Edelliseen tehtiin takuuseen nelipyöräsuuntaus mutta ongelma ei ratkennut, nyt tähän uuteen en ole viitsinyt sitä teettää kun ei se ole mikään ratkaisu.
Ja kolmas vaihtoehto sitten on ottaa vaccomi kauniiseen käteen ja säätää ohjaustehostimen jäykkyys mieleiselle tasolle.. Sillä jos jollain saa ihmeitä aikaan ;)

optio

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.03.13 - klo:22:28
Mielenkiintoista. Pahoitteluni, että olen huonosti seurannut aiempaa kirjoittelua aiheesta, joten voitko vielä kertoa, miten Golf laukesi, ja miksi sait erilaisen tilalle? Jouduitko itse maksamaan jotain?

Noin 20 pakkasastetta oli edelliselle tekeleelle liikaa, oli sylinteri meinannut leikata kiinni. Uusi moottori tehtaalta Saksasta mutta kun kesti ja kesti niin sanoin, etten enää huoli takaisin ko. tekelettä. Jälleenmyyjällä oli suuriinpiirtein samanlainen tarjolla bensakoneella, joten tehtiin siitä kaupat päittäin.

optio

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 09.03.13 - klo:22:40
Ja kolmas vaihtoehto sitten on ottaa vaccomi kauniiseen käteen ja säätää ohjaustehostimen jäykkyys mieleiselle tasolle.. Sillä jos jollain saa ihmeitä aikaan ;)

Ei varmaankaan auta jos siinä tuntuu olevan se tyhjä kohta.

Quality

Lainaus käyttäjältä: optio - 09.03.13 - klo:22:45
Ei varmaankaan auta jos siinä tuntuu olevan se tyhjä kohta.

Mitä VW-liike on tehnyt ohjauksen korjaamiseksi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

optio

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.03.13 - klo:22:47
Mitä VW-liike on tehnyt ohjauksen korjaamiseksi?

Edelliseen tehtiin nelipyöräsuuntaus ja huollossa sanottiin, ettei ohjaustehostusta pysty säätään, kikkailin myös rengaspaineilla ilman apua. En ole jaksanut enää nykyisestä niin paljoa kiinnostua kun menee kohta vaihtoon.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: optio - 09.03.13 - klo:22:52
Edelliseen tehtiin nelipyöräsuuntaus ja huollossa sanottiin, ettei ohjaustehostusta pysty säätään, kikkailin myös rengaspaineilla ilman apua. En ole jaksanut enää nykyisestä niin paljoa kiinnostua kun menee kohta vaihtoon.
Niinhän ne meikällekkin sanoi kutosen suhteen, vaan kummasti tuota voi omalla parkkipaikalla (esim.) säätää... Saipa tuosta XDS:nkin päälle (ilmaiseksi), joskaan se ei liene seiskassa ongelma..

Lazy

On tuolla omalla seiskalla tullut ajettua myös kainuussa huonoilla ja "pöperöisillä" teillä, enkä ole mitään outoja piirteitä ohjauksessa huomannut. Auto kulkee niinkuin etuvetoisen kuuluukin kulkea, vaikka alla on paljon parjatut hakka seiskat.

Murska

Alkuun auto tuntui mainiolta mutta nyt kun uutuuden viehätys alkaa olla laantunut ja kaikki keskittyminen ei ole auton uusissa toiminnoissa niin ajettavuudessa alkaa huomaamaan pikku juttuja. En nyt sanoisi että optio on aivan huuhaata puhunut suuntavakaudesta, toiset ei sitä huomaa mutta mua on alkanut muutama juttu häiritsemään.

Tuntuu siltä että etu-takapää on välilä eri paria. Etupää kyllä ohjaa sinne minne kuuluu ja pitää suuntansa mutta takapää pomii urat ja tekee menosta leijuvan tuntuista. Myös liukkaalla takapää on aika herkästi irtoamassa jos menee mutkaan vähänkään kovempaa, perä jää ikäänkuin "roikkumaan" ulkokaarteen puolelle ja mutkat kaarrekäytös menee kulmikkaaksi. Samoin tosiaan, sulalla asfaltilla missä on loivia mutkia tai uria, tämän ilmiön huomaa. Ohjauksella ei niinkään tarvii korjailla mutta takapään leijaamisen kylläkin huomaa. Mika Häkkisen sanoi, auto ei ole balanssissa.

Rengaspaineita on haeskeltu ja mahdottoman suurta eroa en ole niillä saanut. Nyt on 2.4/2.8 205/55-16 renkaissa paineina ja ehkä hieman parempi mutta ei sitä mitä sen pitäisi mielestäni olla. Mulle tulee mieleen entinen 2003 Corolla jonka takapää leijaili talvirenkailla samalla tavalla mutta paljon pahemmin, kesärenkailla meno oli vakaata, varmaan myös Golfin kanssa.

Katsotaan mitä huolto siitä sanoo, samalla reissulla he saavat tutustua radion kuuluvuuteen ja valojen suuntaukseen.

Mutta kuten jo mainitsin, eiri kuskeilla on eri kriteerit ja toiset huomaa asioita herkemmin kun toiset. optio on optio kommentteineen, välillä lievää ja toisinaan isompaa provoa, mutta tässä asiassa hänen kirjoitukset ei ole ihan tuulesta temmattuja, perustuu ne sitten omaan kokemukseen tai netistä luettuun "varmaan" tietoon.

BMW 118dA M-Sport

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Murska - 10.03.13 - klo:06:44
Nyt on 2.4/2.8 205/55-16 renkaissa paineina ja ehkä hieman parempi mutta ei sitä mitä sen pitäisi mielestäni olla. Mulle tulee mieleen entinen 2003 Corolla jonka takapää leijaili talvirenkailla samalla tavalla mutta paljon pahemmin, kesärenkailla meno oli vakaata, varmaan myös Golfin kanssa.
Millaisilla paineilla olet kokeillut? Aika korkeat paineet takarenkaissa omaan silmään.

RTWteam

Mielenkiinnosta kysyn että millaiseksi on tehty ajovalopolttimon vaihto? Onko se keep it simppeli vai suoraan huoltoon vienti?

Murska

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 10.03.13 - klo:11:11
Millaisilla paineilla olet kokeillut? Aika korkeat paineet takarenkaissa omaan silmään.

Paineita on kokeiltu vaikka minkälaisia, edessä 2.0-2.4 ja takana 2.2-2.8. Nämä viimeksi laitetut paineet on kyllä aika korkeat, mutta halusin nähdä mikä vaikutus selkeällä paineiden nostolla oli ajettavuuteen, ei juuri mitään.

Mutta äskeinen ja näköjään viimeinen kokeilu tuotti tulosta ja nyt auto toimii kuten pitääkin. Tähän mennessä kaikki mun autot on olleet poikkeuksetta parempia ajettavia kun takarenkaissa on ollut 0.2-0.4 enemmän painetta kun edessä. Näköjään Golf on sitten poikkeus, laitoin eteen 2.2 ja taakse 2.0 baaria ja voihan villahattu mikä ero. Nyt auto käyttäytyy kuten kuuluu ja etu/takapää on balanssissa keskenään. Ei enään kiemurtele sitäkään vähää mitä aiemmin, lumisella tiellä mutkissa "perän roikkuminen" loppui kokonaan ja käytös muuttui neutraaliksi. Eipä tarvitse huoltoa vaivata ainakaan ajettavuuden osalta, ny on hyvä, oikeastaan niin hyvä että pikainen hultsikalla käynti venähti 200km mittaiseksi :)
BMW 118dA M-Sport

Ton-1

#1423
Lainaus käyttäjältä: Murska - 10.03.13 - klo:13:06
Paineita on kokeiltu vaikka minkälaisia, edessä 2.0-2.4 ja takana 2.2-2.8.

En tiedä suosituksista tuon taivaallista mutta moottorin ollessa edessä käytän myös korkeampia paineita edessä, nykyisessä 'vermeessäni' merkitsee 2,7-2,8 edessä ja takana 0,1-0,2 vähemmän ja menee kuin juna ( joskin tää on kyllä quattro  ;D ).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Murska

Näin se näköjään toisissa autoissa menee, suositukset romukoppaan ja kokeilemaan mikä on hyvä.

Tuli mieleen, aamulla oli -20 pakkasta ja kaikki muuten ok mutta äänentoistosta puuttui kokonaan matalat äänet. Takaluukussa oli sen verran tavaraa etten viitsinyt lähteä tutkimaan onko subbari kokonaan pimeänä, oli sitten aika oudon kuuloiset poppivehkeet...  vähän aikaa kun ajelin niin popit alkoi pikkuhiljaa soimaan ihan normaalisti. Joku oli kohmeessa, eikä ne tällä kertaa ollut mun korvat, tai niiden välissä oleva harmaa massa ;)
BMW 118dA M-Sport

Lazy

Onko Murskan auto tehtaan normi alustalla vai sportilla?

Murska

BMW 118dA M-Sport

Subastar

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.03.13 - klo:13:14
En tiedä suosituksista tuon taivaallista mutta moottorin ollessa edessä käytän myös korkeampia paineita edessä, nykyisessä 'vermeessäni' merkitsee 2,7-2,8 edessä ja takana 0,1-0,2 vähemmän ja menee kuin juna ( joskin tää on kyllä quattro  ;D ).

Eipä minunkaan Golf V Variant mennyt muuten suoraan kuin vähentämällä paineita takaa. Kyseinen viisaus löytyi ulmaten puolelta.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

eGetin

Itsellä on ollut nyt kahdessa autossa jo niin edessä kuin takana samat paineet ja hyvät ovat olleet ajaa. Ei tuollaista paine-eroa kannata laittaa, ei se mikään ihme olekaan jos perä tuntuu omituiselta.

Murska

Kuten jo sanoin, monessa muussa autossa on kovemmat takapaineet tuoneet vakautta, eikä pelkästään mun autossa. Näköjään autoissa ja renkaissa on tässäkin kohtaa eroja.
BMW 118dA M-Sport

Lazy

Pitääpä huomenna käydä tarkastamassa paineet. En vain ole itse huomannut mitään outoa tuon käytöksessä. Kulkee suoraan eikä kaipaa kummoista ohjausta, reagoi ohjaukseen loogisesti. Kärry perässä ei muutosta. Suuntavakauskin on mielestäni ok etuvetoiseksi talvella. Mutkissa menee hienosti hieman yliohjaavasti jolloin kääntyy tosi nätisti sisään. Voi toki johtua painavemmasta 2 litraisesta koneestakin


Subastar

Minulla suurimmat ongelmat olivat ensiasennusrenkaiden kanssa, muistaakseni Pirellin P6. Nykyisten Michelin Energyjen ei ole niin tarkkaa paineiden kanssa. Talvirenkaiden (Hakkapeliitta 5) kulku on rennon letkeää paineista riippumatta.

Tuo ominaisuus on varmasti renkaiden, paineiden ja autoyksilön summa. Koeajoautoissa, Golf V, VI tai VII en ole törmännyt moiseen mutkitteluun. Ja minä olen tähän saakka käsityksessä, että mutkittelu vaivaa vain Meksikon ihmeitä.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Newman

Lainaus käyttäjältä: Lazy - 10.03.13 - klo:22:58
Mutkissa menee hienosti hieman yliohjaavasti jolloin kääntyy tosi nätisti sisään. Voi toki johtua painavemmasta 2 litraisesta koneestakin
Painava kone keulalla pikemminkin lisää aliohjautuvuutta. Alustageometriasta ja ohjauksesta tuo johtuu, ei siis painavammasta koneesta. Vastaava A3 CC tekee ihan samaa.

Lazy

Lainaus käyttäjältä: Newman - 11.03.13 - klo:17:47
Painava kone keulalla pikemminkin lisää aliohjautuvuutta. Alustageometriasta ja ohjauksesta tuo johtuu, ei siis painavammasta koneesta. Vastaava A3 CC tekee ihan samaa.

Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi, siis tiedän sen että keulapaino lisää aliohjaavuutta, mutta tuo oma yksilö ei sitä tee. Lähinnä tarkoitin tuota yleistä kulkua ja mutkittelemattomuutta tuolla koneen painolla.

Loppujen lopuksi se on kuitenkin vain etuvetoinen kansanauto.

Sixi

Lainaus käyttäjältä: Murska - 10.03.13 - klo:06:44


Tuntuu siltä että etu-takapää on välilä eri paria. Etupää kyllä ohjaa sinne minne kuuluu ja pitää suuntansa mutta takapää pomii urat ja tekee menosta leijuvan tuntuista. Myös liukkaalla takapää on aika herkästi irtoamassa jos menee mutkaan vähänkään kovempaa, perä jää ikäänkuin "roikkumaan" ulkokaarteen puolelle ja mutkat kaarrekäytös menee kulmikkaaksi. Samoin tosiaan, sulalla asfaltilla missä on loivia mutkia tai uria, tämän ilmiön huomaa. Ohjauksella ei niinkään tarvii korjailla mutta takapään leijaamisen kylläkin huomaa. Mika Häkkisen sanoi, auto ei ole balanssissa.





Sen siitä saa, kun painon ja kustannusten säästämiseksi taakse laitetaan yhdystukiakseli kunnon erillisjousituksen sijaan.
Yht.  yli 2.1 milj. km kuudella VAG-autolla

Jetta 1.6 D -83 (76900-270400), Audi 1.6 TD -86 (93200-746000), Cordoba 1.9 SDI -00 (0-529500), Ocu 1.9 TDI -08 (0-107500),  Ocu 1.6 TDI DSG  -10 (0-176500) ja nyt Ocu II 1.6 TDI DSG -13 (0--> )

Murska

Lainaus käyttäjältä: Sixi - 11.03.13 - klo:18:39
Sen siitä saa, kun painon ja kustannusten säästämiseksi taakse laitetaan yhdystukiakseli kunnon erillisjousituksen sijaan.

Lainaus käyttäjältä: Murska - 10.03.13 - klo:13:06laitoin eteen 2.2 ja taakse 2.0 baaria ja voihan villahattu mikä ero. Nyt auto käyttäytyy kuten kuuluu ja etu/takapää on balanssissa keskenään. Ei enään kiemurtele sitäkään vähää mitä aiemmin, lumisella tiellä mutkissa "perän roikkuminen" loppui kokonaan ja käytös muuttui neutraaliksi.

Tuossa kohtaa kun löysin renkaisiin oikeat paineet, vaihtui taka-akselisto samalla vai??? :o

Se on aina mukavaa kun asioita irroitetaan yhteydestään, pomitaan vain ne mitä halutaan poimia eikä katsota kokonaisuutta. Kyllä tässä mun tapauksessa kyseessä oli väärät rengaspaineet eikä taka akseliston halvempi rakenne. Mulla on sentään munaa myöntää että kyseessä oli oma moka, enkä jääräpäisesti syyttele auton rakennetta asioista joihin olen itse omalla toiminnalla vaikuttanut. Voi olla että jollain on kiemurtelut aiheuttanut taka-akselisto, mulla sen aiheutti väärät rengaspaineet. Capisce?
BMW 118dA M-Sport

V-O

En ole varma kuuluuko tämä utelu tänne...

Surffailin netissä ja golfin hinnastossa oli diesel 110 kW 4motion manuaalina ja dsg:llä. Uudessa tm:ssä oli koeajo jonka tekstistä ymmärrsin että 4motion olisi saatavana vain manuaaliaskilla.

Lienee toimittaja tehnytkirjoitusvirheen tai minä lukivirheen.

Markku J

Minä löysin Golfin nettihinnastosta vain manuaalivaihteisen 4 Motionin. Samaa ongelmaahan Audilla ihmettelin, kun minulla oli tilauksessa työsuhde A3 2.0 TDI S tronic, ja kerrottiin, että siitä tulee neliveto pikapuoliin tilattavaksi, mutta ei ole vieläkään hinnastossa.

Murska

Ainakin VW:n konfiguraattori antaa vaihtoehdoiksi joko DSG:n tai 4Motionin, ei molempia samaan pakettiin.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_Build.nsf/index5.html?readform&m=5G1W4B
BMW 118dA M-Sport

V-O

Juu, samaa konfiguraattoria käytetty :-)

Mutta tosiaan mokasin... Lukiluki...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy