VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.03.13 - klo:20:23
Miltä tuo ACT -kone tuntuu Golfissa ? Olet ehkä kommentoinutkin aiemmin, mutta minua alkoi kiinnostaa nyt, kun meidän tuleva Polo tilattiin tuolla moottorilla.

Moottori on hoitanut hommansa eleettömästi ja tyylikkäästi. Moottori on hiljainen, pehmeätoiminen, joustava ja 103 kW takaa hyvän kiihtyvyyden Golfille (ja erinomaisen kiihtyvyyden Pololle). Lepuutustoiminnon kytkeytymistä päälle ja pois ei huomaa juuri koskaan muusta kuin ajotietokoneen näytön tekstistä "2-cylinder mode". Ensimmäiset 7 000 km on mennyt keskikulutuksella 5,8 l/100km.

Lisää tarinaa 1.4 TSI ACT -moottorista löytyy ko. moottoria koskevan aiheen alta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11637.30
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Kiitti, vkjoki. Olin jotenkin unohtanut tuon moottoriketjun, vaikka itsekin sinne jotain moottorin rakennekuvaa linkitin. Varmaan tuo on VAG -mallistossa laajalti yleistyvä moottori. Saapa sitten nähdä, miten se Poloa kuljettaa.

Ocu_P

Vkjoki: Todella pieniä kulutuslukemia! Millaista ajoa on pääosin ollut? Sinullahan oli Webasto, eikö niin? Sisältyykö senkin kulutus tuohon?

vkjoki

^ Ajosta 80 % maantietä, 20 % kaupunkia. Kiihdytykset ripeitä, maksiminopeudet suurpiirteisesti nopeusrajoitusten mukaisia. Ei turhia jarrutuksia jarruilla eikä mootorilla. Matkustajia 1-2, ei peräkärryn vetoa. Esilämmityskulutus ei sisälly kulutuslukemiin (Webastolisä olisi 0,1 l/100km). Toteutunut kulutus on ollut noin litran yli normikulutuksen - kaikilla aiemmilla autoillani normikulutus on alittunut.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

1101

On se hieno, tuleva R-Line. Toki vielä konseptin nimellä.


Peeveli

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 05.03.13 - klo:20:41
Moottori on hoitanut hommansa eleettömästi ja tyylikkäästi. Moottori on hiljainen, pehmeätoiminen, joustava ja 103 kW takaa hyvän kiihtyvyyden Golfille (ja erinomaisen kiihtyvyyden Pololle). Lepuutustoiminnon kytkeytymistä päälle ja pois ei huomaa juuri koskaan muusta kuin ajotietokoneen näytön tekstistä "2-cylinder mode". Ensimmäiset 7 000 km on mennyt keskikulutuksella 5,8 l/100km.

Lisää tarinaa 1.4 TSI ACT -moottorista löytyy ko. moottoria koskevan aiheen alta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11637.30

Tuo ei OIKEASSA ARKIajossa kuluta siis oikeastaan hybriditojoa enempää. Mutta woima ja kiihtyvyys ovat läsnä aivan eri tavalla. Harmi etten uskalla nyt ostaa dsg7:lla olevaa autoa, muussa tapauksessa peruisin uusimman tilauksen ja hankkisin Seiskan kun hintaluokkakin sama. :( Onhan se sentään Auto eikä mopedi...

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.03.13 - klo:09:49
Tuo ei OIKEASSA ARKIajossa kuluta siis oikeastaan hybriditojoa enempää. Mutta woima ja kiihtyvyys ovat läsnä aivan eri tavalla. Harmi etten uskalla nyt ostaa dsg7:lla olevaa autoa, muussa tapauksessa peruisin uusimman tilauksen ja hankkisin Seiskan kun hintaluokkakin sama. :( Onhan se sentään Auto eikä mopedi...
Mitä väliä sillä vaihteistolla on? Ei se sinun omistusaikana kerkeä hajoamaan, tai jos kerkeää, niin takuu korvaa kaiken. Mutta toisaalta, voithan sen ostaa tulevan Auriksenkin jälkeen (eli n. 3kk omistuksen jälkeen).  :)

bustedi

Minäkään en tajua miksi Peeveli jaksaa miettiä jonkun laitteen kestämistä. Dsg:n viat korjataan varmasti ainakin sinne 3 vuoteen asti mukisematta kun olet ensimmäinen omistaja ja kilometrejä ei paljoa tule.

Et varmasti tule koskaan pitämään autoa edes kolmea vuotta; ja jos sattuisitkin pitämään niin sillä erotuksella minkä säästät siinä verrattuna nykyiseen vaihtotahtiin vaihdat jo vaihteistojen kilkkeineen.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.03.13 - klo:09:49
Auto eikä mopedi...

Nytkö se tuleva hybridi on jo mopedi ;) Vielä sen ehkä ehtisi perua ilman sanktioita...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.03.13 - klo:10:44
Nytkö se tuleva hybridi on jo mopedi ;) Vielä sen ehkä ehtisi perua ilman sanktioita...


Juu ei hyvältä kuulosta Auriksen elinkaaren kannalta, ehkäpä olisi vielä hyvä vaihtaa tilaus vaikka siihen hybridi Jettaan... ::)

DSG:tä on turha pelätä nykyisellä vaihtotahdilla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.03.13 - klo:10:57
DSG:tä on turha pelätä nykyisellä vaihtotahdilla.

Ja ottaa DSG6:sen, niin ei tarvitse murehtia pidemmälläkään vaihtovälillä ;)

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.03.13 - klo:11:05
Ja ottaa DSG6:sen, niin ei tarvitse murehtia pidemmälläkään vaihtovälillä ;)

Missä uusissa malleissa DSG6 on nykyään saatavana?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 06.03.13 - klo:11:20
Missä uusissa malleissa DSG6 on nykyään saatavana?

Tuon kanssa on "pakko" valita autoon moottori, sen ituhippisingerin tilalle :)

teemur

#1363
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.03.13 - klo:12:01
Tuon kanssa on "pakko" valita autoon moottori, sen ituhippisingerin tilalle :)

;D Repesin !

Joo 2.0TDI:n kanssa saa DSG6:n

NÃ,,yttää muuten asialliselle tuo R-Line Variant, etenkin jos tuon värin saisi tilattua  :-*

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Murska

Tuntuu DSG:n automaattinen hajoaminen olevan varsinainen myytti, mulla on kaveri varaosapuolella eräässä isossa talossa missä on myös VAG konsernin autoja. Eipä ne DSG:t ihan niin huonoja ole mitä maine antaa ymmärtää ja hänen mukaansa 6 vaihteisen kanssa on ollut enemmän ongelmia kun 7 vaihteisen kanssa. Jos konsernin neljässä merkissä niitä käytetään, DSG:tä on jumalattomasti liikenteessä joten vikojenkin määrä kertaantuu samassa suhteessa myytyjen autojen määrän kanssa.



BMW 118dA M-Sport

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Murska - 06.03.13 - klo:12:49
Tuntuu DSG:n automaattinen hajoaminen olevan varsinainen myytti,

Ja tätä ilmiötä tällä foorumilla vahvistaa se, että moni uusi kirjoittaja tulee tänne vain sen takia, että DSG:ssä on ongelmia. Ei ne tuhannet muut tule tänne kertomaan, että heidän DSG toimii täysin ongelmitta.

Murska

Juuri näin.

Kuulin vielä sellaisen asian että DSG on tarkka öljyistä ja niiden vaihtovälistä, jos öljyn/suodattimen vaihdon laiminlyö niin ongelmia on luvassa.

Tuolla on jotain suuntaa antavaa galluppia DSG:n toimivuudesta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0;viewresults

Samanlainen myytti oli kun hankin -09 Passatin, korjaamolla työskentelevä kaveri luetteli heti mitä kaikkea joudun vaihtamaan autoon ennen kun on 50k täynnä. Rasvanäppi joutui pahasti pettymään kun 90k aikana ei ollut yhtään vikaa, toisella kaverilla täysin samanlainen auto samaan aikaan hommattu ja 160k ilman vikoja.

Tieto lisää tuskaa, mutta suurempaa tuskaa lisää tietämättömyys ja niistä aiheutuva spekulaatio.

Ihan samanlaista pulinaa on ollut milloin mistäkin uudesta teknisestä ratkaisusta. Monessa on elinkaaren alkuvaiheessa ollut vikoja mutta ei kai nyt valmistajakaan niin idiootti ole etteikö korjaisi ja kehittäisi tuotteitaan paremmiksi ajan saatossa?
BMW 118dA M-Sport

Taky

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 06.03.13 - klo:10:35
Minäkään en tajua miksi Peeveli jaksaa miettiä jonkun laitteen kestämistä.

Niin - joillekin on tarpeen että auto on käytössä, ei seiso pajalla, vaikka kustannuksia ei itse remontista tulekaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.03.13 - klo:12:54
Ja tätä ilmiötä tällä foorumilla vahvistaa se, että moni uusi kirjoittaja tulee tänne vain sen takia, että DSG:ssä on ongelmia.

Reilu tunti tämän kommentin kirjoittamisen jälkeen:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.msg329012#msg329012

Kyseessä on Dangerin ensimmäinen viesti tällä foorumilla. Eli hänkin aloitti tänne kirjoittamisen vain ja ainoastaan sen takia, että DSG:ssä oli ongelmia. Tämä on tietysti ihan ok ja niin minäkin tekisin, jos netistä tietoa etsisin. Mutta tämä ilmiö vääristää rajusti ongelmien mittasuhteita tällä foorumilla.

Ton-1

Sain tänään istahtaa teemur Golfin hyvälle penkille, täytyypi sanoa että tuossa versiossa oli kajuuttakin omaan silmään siistin oloinen, enempi kromimuovi loisti poissaolollaan, laatuvaikutelma todella korkea, ei ihme että malli on suosittu.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tet

Lainaus käyttäjältä: Murska - 06.03.13 - klo:13:15
Kuulin vielä sellaisen asian että DSG on tarkka öljyistä ja niiden vaihtovälistä, jos öljyn/suodattimen vaihdon laiminlyö niin ongelmia on luvassa.

Siinä foorumiviestien mukaan ongelmallisimmassa laatikossa, kuivakytkimisessä DSG7:ssa (DQ200), ei vaihdeta öljyjä tai suodatinta lainkaan. Siis ei ainakaan minkään huolto-ohjelman mukaan, vaan on ns. "ikuiset" öljyt kuten manuaalilaatikossa. Uusimmassa mallissa DQ500 vaihdetaan öljyt mutta ei suodatinta.

Se että jonkun huoltohemmon mukaan DSG6 (DQ250) on ollut ongelmallisin malli, voi hyvinkin pitää paikkansa jos katsotaan koko DSG-lootien elinkaarta. Se oli pitkään ainoa laatikkomalli ja pahimmat lastentaudit nyt oletettavasti ovat olleet juuri siinä. Sitten jos katsotaan aikaa DQ200:n markkinoilletulosta eteenpäin, uskoisin että ongelmat painottuvat tämän uudemman lootan suuntaan. Uusin loota DQ500 taas on ollut aika vähän aikaa markkinoilla, joten sen hajoamisia ei ole vielä paljon näkynyt. Voi myös olla että "kolmas kerta toden sanoo" eli kenties lastentaudit ovat jo aika vähissä tässä kolmannen sukupolven tekeleessä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Markku J

Onko Golf VII:ssa jo tuo uudempi DQ500 ? Mikä lienee tilaamassani Polo Blue GT:ssä ?

tet

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.03.13 - klo:11:07
Onko Golf VII:ssa jo tuo uudempi DQ500 ? Mikä lienee tilaamassani Polo Blue GT:ssä ?

Sehän tuli markkinoille kai ensinnä pakuissa ja Tigun nelikossa, eikä taida vielä kovin monesta mallista löytyä. Sen verran raskaasta paketista on kyse, että tuskin sitä tulee muihin kuin pakuihin ja nelikoihin. :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ocu_P

Poikkesin ohikulkiessani VW:llä kyselemässä, olisiko radion kuuluvuusongelmaan tiedossa ratkaisua.

Ongelma koskisi vain BT-lisävarustesoitinta ja sitä olisi raportoitu nimenomaan Turun alueelta. Oma soittimeni toimii kyllä yhtä huonosti myös Helsingissä...

Ratkaisuna ongelmaan on odotettavissa koko laitteen ohjelmistopäivitys, mutta aikataulusta ei ollut tarkempaa tietoa. Antennivahvistimia on vaihdeltu muihinkin autoihin, mutta apua ei ole ollut.

Joey

Itselläni myös olen huomannut samaa ongelmaa Bluetooth radion kanssa. Omituisesti suhahtelee ja häipyy kanava.
Audi A3 1,6tdi stronic -17

Murska

Hyvä tietää, pitää käydä huollossa kysymässä mitä on radiolle tehtävissä. Aivan hanurista kun radio suhisee ja rätisee kaikilla muilla kun muutamilla isoilla radiokanavilla.
BMW 118dA M-Sport

Lazy

Oulun seudulla BT malli on kuulunut moitteetta koko ajan.

optio

Tuntuu samaa ongelmaa olevan tässä kuin mistä audipuolella on paljon kirjoitettu. Ohjauksessa on tyhjä kohta, vaste puuttuu ja heittää autoa rajusti kun kääntää vaistomaisesti  kun ei ole ohjauksessa vastetta!

herra neljäkymmentä 7

Tjaa että tääki vielä ;D että jaksat puhua paskaa.

optio

Milloinkahan tähän ohjausongelmaan saadaan ohjelmapäivitys Golfin osalta, Audipuolella oli jo jotain lupauksia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy