VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

herra neljäkymmentä 7

Mulla on kanssa muutaman kerran pyörinny,viimeksi tänään.

Karvis

Jos hiukkaspoltto on juuri menossa ja auto sammutetaan, niin ainakin silloin flekti jää pöhisemään jotta lämmöt saadaan alas.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Murska - 01.03.13 - klo:17:02
Mitenkäs herkästi näillä keleillä teidän autoissa jää jäähdyttimen flekti huutamaan ajon jälkeen kun sammuttaa auton? Onko normaalia vai pitääkö käyttää huollossa? Ja lämmöt on normaalissa, ainakin mittarin mukaan.

Kaksi tai kolme kertaa on minullekin käynyt vastaavalla tavalla ja on huudattanut flektiä niin kovasti ja pitkään, että mieleen on tullut, onko normaalia.

Itselläni ei asiasta tietoa ole, mutta epäilyksenä tuo, mitä Karvis jo vastasikin. Ex-Ocussa ei vastaavaa ilmiötä ollut, vaikka dpf-diesel sekin oli.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Murska - 01.03.13 - klo:17:02
Mitenkäs herkästi näillä keleillä teidän autoissa jää jäähdyttimen flekti huutamaan ajon jälkeen kun sammuttaa auton? Onko normaalia vai pitääkö käyttää huollossa? Ja lämmöt on normaalissa, ainakin mittarin mukaan.

Onko keula laitettu viimasuojilla umpeen (ylä ja alaosa)?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.02.13 - klo:23:20
Itse pidän automaattilukitusta aina päällä, täälläkin liikkuu sen verran kaiken maailman hörhöjä että en halua perhe kyydissä joutua tilanteeseen jossa joku alkaa pyrkimään autoon sisälle.

Sama täällä. En ole keksinyt automaattiselle lukitukselle huonoja puolia, joten valinta on helppo.

Ocu_P

Tuosta automaattisesta lukituksesta...

En ole osannut enkä osaa vieläkään pelätä, että joku tulisi aukomaan ovia liikenteessä. Sen sijaan olen  :o jos lähistöllä kaupunkiliikenteessä on joku henkilö, joka voi horjumisellaan naarmuttaa kyljen.

Onko tämä automaattinen lukitus eri toiminto kuin se, jonka olessa päällä aukeaa ensin vain kuskin ovi ja jotenkin erikseen pitää painaa, että muut ovet aukeaa? Tämä on se toiminto, jonka vuoksi olen epäluuloinen ja kielteinen kaikkia automaattilukituksia kohtaan...

Mutta kuten joku on täällä joskus todennut, KESSY on kunkku. :D Vaikkei se varsinaisesti tähän teemaan liitykään.


VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 01.03.13 - klo:18:21
Onko tämä automaattinen lukitus eri toiminto kuin se, jonka olessa päällä aukeaa ensin vain kuskin ovi ja jotenkin erikseen pitää painaa, että muut ovet aukeaa? Tämä on se toiminto, jonka vuoksi olen epäluuloinen ja kielteinen kaikkia automaattilukituksia kohtaan...

Automaatinen lukitus tarkoittaa sitä, että kaikki ovet menevät lukkoon, kun auto lähtee liikkeelle. Vauhtia pitää olla noin 20 km/h, jotta lukitus menee päälle.

Asetuksista voi sitten valita miten ovet aukeaa. Meillä aukeaa aina kaikki ovet, kun avaa minkä tahansa oven lukituksen. Tai avaa oven ihan oikeasti.

Murska

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 01.03.13 - klo:18:04
Onko keula laitettu viimasuojilla umpeen (ylä ja alaosa)?

Ei ole laitettu lappuja keulaa, ei ole tarvinut.

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.03.13 - klo:17:27
Jos hiukkaspoltto on juuri menossa ja auto sammutetaan, niin ainakin silloin flekti jää pöhisemään jotta lämmöt saadaan alas.

Tämä arpa melkoisella varmuudella osui oikeaan. Ei muuta kun kovaa ajoa.
BMW 118dA M-Sport

digiGolf

Helmikuussa 2013 eniten rekisteröity malli Golf ja merkki VW

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/helmikuussa-rekisteriin-7-888-uutta-henkiloautoa

kyllä kansa tietää...
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

nemos

Volvo XC60 T8 Inscription

digiGolf

Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Markku J

Onnittelut Golfille, sen suunnittelijoille ja sellaisen tilanneille ! Hieno saavutus. Ei voi olla huono auto tuon seulan läpäistyään.

herra neljäkymmentä 7

Tää on niin hyvä jokapäiväseen ajoon 8)

Aulis

Vuoden Auto 2013 -raadin pisteytys, Golf veti voiton kotiin ylivoimaisesti  ;D:

Raadin pisteet:

- http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2013_1/coty

VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

digiGolf


tilastoa äänestystuloksesta

- 56 autotoimittajaa 58:sta piti Golfia parempana kuin Volvo V40

- Kaikki pitivät Golfia parempana kuin Mercedec A-Class

Onko toimittajat lahjottu vai onko Golf todella aivan ylivoimainen ?

Omien koeajojen perusteella uskon jälkimmäiseen

http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2013_1/coty
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Golffari7

On se hyvä auto. Ainoa mitä oon kaivannu on mekaaninen käsijarru, kun ei nää etuvetoset käänny muuten täällä Suomen talvessa.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 04.03.13 - klo:21:43
On se hyvä auto. Ainoa mitä oon kaivannu on mekaaninen käsijarru, kun ei nää etuvetoset käänny muuten täällä Suomen talvessa.

Et ole koittanu kaantaa etupyoria  ;)

M1kke

Lainaus käyttäjältä: digiGolf - 04.03.13 - klo:20:50
tilastoa äänestystuloksesta

- 56 autotoimittajaa 58:sta piti Golfia parempana kuin Volvo V40

- Kaikki pitivät Golfia parempana kuin Mercedec A-Class

Onko toimittajat lahjottu vai onko Golf todella aivan ylivoimainen ?

Omien koeajojen perusteella uskon jälkimmäiseen

http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2013_1/coty

Hieno tulos Golffille.

Hieman kyllä loistaa tuloksista vieläkin kotiinpäin vetäminen.

3 ruotsalaista antavat A Mersulle yhteensä 1 pisteen ja Volvolle 21 pistettä.  :D

Vastaavasti saksalaisilta hyvät pisteet VW:lle ja Mersulle, ranskalaiset taas suosivat Pösöä..
Ensi vuonna voidaan antaa vain brittien äänestää kun ovat noin hyvin linjassa lopputulosten kanssa.  :)


Murska

Vuoden auto, hyvällä tuurilla jopa kahden...

Volvoa en koeajanut kun ne ei kiinnosta millään tavalla, koeistumassa kävin mutta takapenkin tilat jäi mun säädöillä aika vaatimattomiksi. A-Mersu oli pari päivää alla viime syksynä. Jos se olisi niin hyvä kun olettaa niin ajaisin tällä hetkellä A-Mersulla, mutta kun ei, se on hyvän näköinen AMG sarjalla mutta siihen se sitten jääkin. On se varmaan ihan hyvä auto jos saa ajoasennon sopimaan itelleen, meistä ei kumpikaan löytänyt sellaista ajoasentoa etteikö olisi tarvinut jatkuvasti pyöriä penkissä.

Monia juttuja oli fiksusti tehty mutta monessa jutussa taas ei inssit olleet miettineet asioita loppuun asti, pienetkin yksityiskohdat ratkaisee, kuten se että kaasupoljin ja vasemman jalan lepuutin on eri tasoissa ja tekee jalkojen asennosta aika hassut. Ajettavuus Mesessä oli hyvä, alusta oli sporttinen ja tunnokas. Varustehinnoittelu on täysin hanurista ja vastaavilla varusteilla Mersu olisi maksanut noin 6000â,¬ enemmän kun nykyinen Golf.

En kuitenkaan lähde Golfia sen kummemmin ylistämään, molemmat on hyviä autoja ja jokainen valitsee sen kumpi tuntuu itelle paremmalta ratkaisulta.

Jaahans, loppuviikosta auto lähtee Silver Seal käsittelyyn, pääsee pesuissa vähän helpommalla eikä tarvii pahemmin vahailla :)
BMW 118dA M-Sport

Peeveli

Golf on varmasti, siis 200% varmasti, luokkansa paras kaikki ominaisuudet ynnäten. Sen tasaisempaa autoa ei absoluuttisena autona voi c-segmentissä olla. Sanon sen, vaikka Golfia ei ole nyt alla. Siis luokkansa Kuningas, nyt ja luultavimmin aina.

Ottaisin riemusta kiljuen uuden Golfin ihan uudistetulla 1,4 tsi 122 hv-versiolla (sylinterien lepuutuksen testatkoot muut), jos DSG7 olisi ehdottoman kestävä ja luotettava ja sen maine olisi huippua sekä toiminta loppuun asti hiottua.

Uskon ja luotan että näin vielä käy lähitulevaisuudessa, ja pääsen nauttimaan autoluokan Kuninkaasta. Manuaalilootaista kun en ota, en koskaan.

Onnittelut vaan edelleen uuden Golfin valinneille!

aerkank

Lainaus käyttäjältä: digiGolf - 04.03.13 - klo:14:13
Helmikuussa 2013 eniten rekisteröity malli Golf

Ensin ihmettelin mihin nuo uudet Golfit on oikein menneet kun ei 7-koppaisia kovinkaan usein ainakaan Uudellamaalla vielä tule vastaan. Mutta tuo Golfin rekisteröintilukuhan pitänee myös sisällään vielä 6-koppaisena olevat ja tarjouksella myytävät farkun ja plussan.

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 04.03.13 - klo:20:11
Vuoden Auto 2013 -raadin pisteytys, Golf veti voiton kotiin ylivoimaisesti  ;D:

Nyt kun 1500 km on mittariin tullut ja rengaspaineetkin korjattu, tuntuu Golf aina vain paremmalta. Ja kieltämättä Touranin ohjauspyörän ja keskikonsolin layout tuntuu Golfiin verrattuna vanhahtavalta. Ihan hyvä kakkosauto (vai nousiko se jo perheen ykkösautoksi  ;D) tuli hankittua.
M-B CLA Shooting Brake 180 -20
Golf VII 1,5 BMT DSG Highline farmari -19
ex-Touran 1,6 TDI DSG BMT Comfortline 7 paikkainen  -11
ex-Golf VII 1,2 TSI BMT 77kw Comfortline -13

Cayman

#1341
1.2 tsi ajettu 2100km ja check oil level valo sytty,eli ei hyvältä vaikuta,vanhalla ajettiiin sentään 26tkm ilman lisäyksiä

Edit.just tikun pää kastu >:( taitaa olla polo gti:n oireet,jos seuraava 2000km sama juttu niin lähtee golf kuin se kuuluisa kuppa töölöstä!
ID.3 Business
Golf VIII

hosee

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ESYEnaNwkn0

Mainoksethan on aina mainoksia, mutta tuossa loppupuolella tulee muutamassa käännöksessä mieleen että miten ihmeessä etuvetoisen, sähköisellä käsijarrulla varustettun auton saa käätymään mutkaan tuolla tavoin?  :D 
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Audis - 05.03.13 - klo:08:39
1.2 tsi ajettu 2100km ja check oil level valo sytty,eli ei hyvältä vaikuta,vanhalla ajettiiin sentään 26tkm ilman lisäyksiä

Sunnuntaina öljyjentarkastastus 1.6 TDI:n tikusta 4200 km kohdalla ja hiukan oli pinta laskenut. Ex-Ocuun ei tarvinnut lisätä ollenkaan öljyä 63000 km  aikana, mutta se onkin varmaan poikkeusyksilö. En ole toistaiseksi huolestunut tästä...

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.03.13 - klo:09:36
Ex-Ocuun ei tarvinnut lisätä ollenkaan öljyä 63000 km  aikana, mutta se onkin varmaan poikkeusyksilö.

Ex- 1.6 TDI 2010 Ocuun meni 175000km matkalla kerran - ennen 1. LL huoltoa 0.5 litraa öljyä, mutta siinä kaikki lisäykset joten ei ne kaikki ainakaan syö öljyä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Taky - 05.03.13 - klo:17:55

Ex- 1.6 TDI 2010 Ocuun meni 175000km matkalla kerran - ennen 1. LL huoltoa 0.5 litraa öljyä, mutta siinä kaikki lisäykset joten ei ne kaikki ainakaan syö öljyä.

Oma 1.6TDI (seiskagolffissa ilmeisesti täysin eri kone vaikka sama tunnus?) ei myöskään ole syönyt juurikaan öljyä, jossain 15tkm kohdalla lisäsin pari desiä huvin vuoksi, 30tkm kohdalla ei ollut ollenkaan vajausta. Liekkö sitten bensakoneiden perisyntejä.

Kaktus

Mitenkäs muilla pelaa Composition Media Bluetooth radiot? Minulla vaihdettiin antennivahvistimet, eikä auttanut mitenkään huonoon kuuluvuuteen.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Audis - 05.03.13 - klo:08:39
1.2 tsi ajettu 2100km ja check oil level valo sytty

Golf VII 103 kW 1.4 TSI ACT:n mittarissa nyt runsaat 7 000 km, ja moottoriöljyn pinta on nyt juuri ja juuri maksimimerkin alapuolella. 1-2 dl öljyä lienee kulunut 7 000 km:n matkalla.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Miltä tuo ACT -kone tuntuu Golfissa ? Olet ehkä kommentoinutkin aiemmin, mutta minua alkoi kiinnostaa nyt, kun meidän tuleva Polo tilattiin tuolla moottorilla.

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 05.03.13 - klo:18:23
Mitenkäs muilla pelaa Composition Media Bluetooth radiot? Minulla vaihdettiin antennivahvistimet, eikä auttanut mitenkään huonoon kuuluvuuteen.

Minulle tehty sama korjaus ja ilman apua. Olivat huollosta viime viikolla oma-aloitteisesti yhteydessä ja kysyivät tilannetta. Vielä ratkaisua ei ole, mutta tehtaalla / tuotekehityksessä selvitetään. Lupasivat palata asiaan...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy