VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: optio - 16.02.13 - klo:10:38
Kyllä mutta TM:n talviautotestissäkin sanottiin, että Volvolla on vielä tunto tallella ohjauksessa. Volkkarilla tehty ohjauksesta vain mahdollisimman raskas ja hitaasti reagoiva, tunto puuttuu.

Lainaus TM:stä: "Volkswagenin ohjaus on hieno. Kuljettajan ei tarvitse erikseen tunnustella tai miettiä tienpinnan pitoa, auto kertoo sen koko ajan."

"Hallittavuudessa voiton jakavat Mercedes-Benz ja Volkswagen. Molemmat ansaitsevat arvosanan kymmenen, pitkälti samoilla ominaisuuksilla. ..... Molemmissa on myös tunnokkaat ohjaukset, joilla oikeamääräinen kääntäminen onnistuu helposti."

/lainaus päättyy

Ei minusta vaikuta kuvaukselta tunnottomasta ohjauksesta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Murska

#1291
Lainaus käyttäjältä: atp - 16.02.13 - klo:08:31
Oletko tutkinut tuota subbaria tarkemmin, saako sitä+muita kaiuttimia säädettyä (mahdollisesti autosoittimen kautta)? Itselläkin tuo harkinnassa, mistään ei vaan saa tietoa saako alkuperäisten kaiuttimien suodatusta säädettyä, niin ettei matalat äänet enään subbarin kanssa mene noille.
Asennettiinko tuo subbari suomessa? (hinta?)

EDIT: Katsoin uudestaan subbaria ja vahvarissa ei ole mitään säätöjä joten tasoja tai suodatuksia ei pääse rukkaamaan mieleisekseen. Suppanen on kytketty omaan soittimeen ja on käytännössä aina päällä, toimii lisäbassona ilman erillistä säätömahdollisuutta.

Suppanen on asennettu Suomessa ja pyyntihinta oli 750â,¬ asennettuna. Elämä on valintoja täynnä ja mielummin maksoin subbarista kun metalliväristä ;)
BMW 118dA M-Sport

Passatti

Murska, missä subbari asennettiin ja minkä merkkinen?
Always lead, never follow

atp

Lainaus käyttäjältä: Murska - 16.02.13 - klo:11:46
EDIT: Katsoin uudestaan subbaria ja vahvarissa ei ole mitään säätöjä joten tasoja tai suodatuksia ei pääse rukkaamaan mieleisekseen. Suppanen on kytketty omaan soittimeen ja on käytännössä aina päällä, toimii lisäbassona ilman erillistä säätömahdollisuutta.

Suppanen on asennettu Suomessa ja pyyntihinta oli 750â,¬ asennettuna. Elämä on valintoja täynnä ja mielummin maksoin subbarista kun metalliväristä ;)

Kiitos tiedoista, ei tuo subbari ihan sitä ole mitä toivoin (säädettävyydeltään), mutta ei oikein kiinnosta itse alkaa repimään muoveja irti + tuohon auton soittimeen kytkentä saattaa olla hankalaa. Taitaa mennä tilaukseen tuommoinen...

Murska

#1294
Subbari asennettiin VW Espoossa mistä auton ostin, sen saa tilattua lisävarusteena vaikka listat ei sitä tunnekkaan, kannattaa kysyä automyyjältä. Espoon VW:ssä on lattialla yksi Golf missä on suppanen kiinni joten siellä ainakin pääsee koekuuntelemaan. Subbarin on tämän firman tuotoksia: http://www.helixhifi.com/products/products.asp

Joo, ei se säädettävyydeltään ja toistoltaan vastaa teinivuosien autohifejä joita tuli harrastettua mutta varsin kelvollinen valmis paketti. Mä kanssa meinasin ensin tehdä ite sinne subbarin mutta kun ei ole 17 vuoteen pllut "alalla" niin en jaksa alkaa opiskelemaan nykyautojen verhoilun purkua ja sähköjen vetoja, ei kiitos. Monet teinipoppiamiskorollat ei soi noin hyvin miten Golfin äänentoisto soi subbarin avustuksella, näin meidän nuoriso asian esitti kun kävi kavereineen Cheekiä kuuntelemassa ;)

Subbari tosiaan tulee vararenkaan tilalle ja nurjalle puolelle on laitettu pienikokoinen vahvistin ja kaksi 8" (?) kartiota, vahvarista lähtee peukalon paksuinen johtonippu jonnekkin. Tuossa vielä kuva paketista, asiallisen ja laadukkaan näköinen toteutus ja parin päivän kuuntelun perusteella sanoisin suppasta kannattavaksi hankinnaksi jos vähänkään pitää kokonaisvaltaisesta musan kuuntelusta, myös matalien äänien kera.


BMW 118dA M-Sport

Passatti

Asiallisen näköinen paketti.Kiitos tiedoista.
Always lead, never follow

aerkank

No niin, ensimmäiset 500 km sekä kaupunki- että maantieajoa uudella Golfilla takana.
Ensimmäinen hämmennys oli kaukosäätöavain. Sitä on käännetty 90 astetta verrattuna avaimenperäänsä, joten kun Touranista tottuneena avaimenperä oli samassa asennossa sormien välissä niin avain ei mennytkään virtalukkoon. Ohjauspyörän nappeihin ja keskusnäyttöön tottumiseen menee oma aikansa, mutta toisaalta erottaa selvemmin, kummassa Volkkarisssa istuu. Melkein voisi sanoa uuden olevan parempi. ErgoActive istuimet ja niiden mukana tullut musta verhoilu on hintansa arvoinen, Comfortline muuttui sisältä selvästi arvokkaamman näköiseksi. Istuimessa on vain niin paljon säätömahdollisuuksia, ettei ihan nappiasentoa ole ihan vielä löytynyt. Oman haasteensa tuovat normaalia pidemmät kädet ja lyhyehköt jalat, jolloin istuin pitää olla kytkimen takia edempänä. Ja tällöin ratti tulee totuttua lähemmäs. Touranissa ei tätä ongelmaa ole DSG:n takia. Kaupungissa Autohold on kätevä, kunhan vain muistaa sitä käyttää. Composition Media Bluetooth pelittää hienosti iPhonen kanssa. Periaatteessa MediaIn -pistoketta ei olisi tarvinnut, koska musiikin saa toistettua SD:n tai BT:n kautta. Onko kukaan muuten keksinyt, mihin tarkoitukseen hanskalokerosta tuon radion kanssa tulevat lukuisat lokerot oikein ovat?
Maantiellä HKP7:lla Golf ei ole tunnu ihan yhtä levolliselta kuin Touran Contin kitkoilla. Ihan kuin nopeuskin olisi hieman vaikuttanut, koska ote moottoritiellä vaikutti paremmalta. Pitää vielä tarkistaa ilmanpaineet Golfista, olisiko niillä vaikutusta asiaan. Mutta missään nimessä Golf ei ole huono maantiellä. Enkä myöskään halua, että Golf kulkisi kuin juna kiskoilla. Järkyttyisin, jos se kallistelisi kaarteissa samaan tapaan kuin Pendolino Oriveden ja Jyväskylän välillä. Tai jokaiasessa poikkisaumassa päästäisi kolkuttavan äänen. Tai kaistaa vaihtaessa heilahtaisi samoin kuin juna vaihtessaan raidetta niin, että penkin sivutuet valittaisivat ylävartalon painosta. Tai jos saavuttaisin Golfilla edessä kulkevan hitaamman auton, ei ohitse pääsisi ennen kuin ohitusraide (eikun siis -kaista) aukeaisi edessä. Olen siis tyytyväinen uutukaiseen.
M-B CLA Shooting Brake 180 -20
Golf VII 1,5 BMT DSG Highline farmari -19
ex-Touran 1,6 TDI DSG BMT Comfortline 7 paikkainen  -11
ex-Golf VII 1,2 TSI BMT 77kw Comfortline -13

Golffari7

#1297
Ne liuskemaiset kotelot hansikaslokerossa (ja ratin vasemmallakin puollel olevassa kotelossa samanlaisia) ovat varmaankin sd korteille tarkotettuja lokeroja. Näin itse ainakin veikkaisin, koska sd kortti sinne sujahtaa juuri sopivasti.

Murska

Myös pesu/parkkikolikot sujahtaa niihin koloihin aika näppärästi.
BMW 118dA M-Sport

optio

#1299
.

teemur

Lainaus käyttäjältä: optio - 20.02.13 - klo:22:25
Ihanaa vag ihanaa, ei haittaa vaikka tekee kipeää vai haittaako sittenkin, kuka se itkijä oli!

Arenalla on "päivän paras postaus" osio - mielestäni tämä kuuluu sinne  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: optio - 20.02.13 - klo:22:25
Ihanaa vag ihanaa, ei haittaa vaikka tekee kipeää vai haittaako sittenkin, kuka se itkijä oli!
Ai rupeeko pitemmän päälle harmittamaan, kun nämä saksalaiset ovat sitten kuitenkin parempia ajaa, kuin ne iskarivikaiset kaistoilla seilaavat maantielahnat (volvot?), jotka eivät pärjää talvitesteissä ilman webastoa? Varmasti muakin pännis, mutta onneksi omistan Golffin ja homma pelaa :)

optio

#1302
.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: optio - 20.02.13 - klo:22:50
Et ollut sinä.
En varmaan, mutta lukutaitoinen kyllä. Perseessäkin on tunto tallella ja ohjaustehostimessa kolme porrasta by Läppäri.. Kyllä noilla nyt yhden Veeseitenkymppisen pieksee valoissa..

optio

#1304
.

Kondi

Lainaus käyttäjältä: optio - 10.02.13 - klo:17:17
Vähemmistökö ei saa mielipiteitä esittää?

Mielipiteiden esittäminen on ihan eri asia kuin tylsä jankkaaminen.

Jos on sanonut jonkin asian kerran niin sehän on sitten jo sanuttu.

Jos sanoo sen toisen kerran niin kertoo aika suoraan ettei luota muiden kykyyn muistaa tai ymmärtää kuulemaansa/lukemaansa tai että haluaa hallita keskustelua.

Jos sanoo saman asian kolmannen, neljännen, viidennen, kuudennen... kerran niin kertoo varsin selvästi että ei pidä muita minään ja että "minun totuuteni on ainoa totuus ja muiden näkemysten esittäminen ei ole suotavaa".

Sitten jos se tylsä ja tolkuton tyhjänjankkaaminen vieläpä menee kokonaan tai pääosin varsinaisen aiheen ulkopuolelle, niin silloin muut tietävät jo varsin selvästi olevansa tekemisissä Pelle Hermannin netti-inkarnaation kanssa.

Lainaus käyttäjältä: kuka lienee

Mikään ei ärsytä enempää kun...

paljon huonompi on tämä yhdysakseli...

En tiedä mitään muuta niin masentavaa Kuin....

negatiivistä asennetta...

ratti yllättävän liukas hanskat kädessä. Climatronic ei näytä auto asennossa puhaltimen nopeutta. Ovea aukaistessa saa olla varovainen sillä ns.toinen stoppari kohta on yllättävän kaukana, herkästi on naapurin auton kyljessä...

ajettavuudeltaan huonompi...

Climatronicin auto asennossa kun ei näytä puhaltimen nopeutta niin se myös häiritsee...

aivan perseestä nuo huoltoaseman mittarit...

kun joutuu tälläin kikkailemaan paineilla niin ajettajuus ei ole kunnossa, edellisellä ei tarvinnut kertaakaan katsoa paineita.. ..pitää etsiä syytä oikein kunnolla

ei löytynyt nelipyöräsuuntauksessa merkittävää korjattavaa.. ..oli kolme eri kaveria käynyt pikku lenkin ajamassa, eivät olleet huomanneet juurikaan huomautettavaa ajettavuudesta

Epäilivät juurikin tätä taka akselia jos koen ajettavuudessa ongelmia.

Mullakin kuuluu nitinää ja natinaa hansikaslokeron seudulta ja lisäksi jostain keskikonsolin seudulta tai olisiko oikeammin sanoa sieltä sun täältä.. ..Edellinen auto ei kyllä nitissyt yhtään

Herziltä tuli sijaisautoksi Volvo V50, ei ole tosin ajettavuudeltaan V40:n veroinen...

pitää se viimeinenkin naula iskeä uutukaisen arkkuun...

Aina kehutaan Dieselin vääntöä mutta nämä 1,6D tekeleet, ei niistä sitä löydy

Se on hyvä jos olet tyytyväinen autoosi mutta minä en todellakaan ole!

Käy ihan mielenkiinnosta ajamassa uusi Volvo V40, keskustellaan sitten lisää

6  koppasessa sain paremman ajoasennon, eikä siinä tarvinnut rattia vetää kokonaan taakse...

Olen pyytänyt kaupan purkua ja mielelläni ottasin vastaan entisen kutos koppasen

V50:llä Volvolla on ollut parempi ajaa...

aivan liian korkeasta hinnasta kansanautolle...

Aivan uskomatonta politiikkaa myös tämä taka-akselien rakenne, konsernin halvemmissa autoissa yhdystukea ja kalliimmissa erillisjousitusta.

täydellistä ostajien kusetusta!

voidaan kusettaa: lukemattomia esimerkkejä, alustan äänieristys pitkään aivan surkea, lämmityslaitteet aivan ala-arvoisia. Sitten nämä laatuongelmat: DSG, huoltovapaa nokkaketju.. ..Vag aina vaan hyssyttelee kaikkia ongelmia...

Suomessa olemme lapsipolon asemassa...

kaikki tähtää vain voiton maksimointiin, mennään siitä mistä aita on matalin...

löytyi uusi maksaja sijaisautolle...

Huomenna saa hakea uuden "yrityksen". Toivotaan, että siinä olisi asiat kunnossa!

Ei pidä innostua liikaa...

verrattuna sijaisautoon (Volvo V50) niin sutii etupäätä huomattavasti herkemmin...

ei vaan istu tuo ohjaus/ajettavuus meikäläisen käteen ei niin sitten millään...

Miten sitä ohjausta oikein osaisi kuvata parhaiten miltä minusta tuntuu: tunnottoman raskaan tahmea!

kuski kiihtyi ennen kuin auto...

DSG pitää turhan isoa vaihdetta päällä D-asennossa, bensan säästö alkaa mennä jo överiksi...

Meinasi tänään tosiaankin itku päästä kun oli vähän liian haastava keli tälle uudelle...

Nyt lähtee V40 suunnittelu toden teolla käyntiin mutta kaippa tällä joutuu muutaman kuukauden kärvistelemään...

olen omistanut Astran edeltäjän Kadetin, ja sehän oli aivan loistava ajettava.. ..Ei onnistu Volkkarilta

Volvo V40 D2...

Volvolla on vielä tunto tallella ohjauksessa. Volkkarilla tehty ohjauksesta vain mahdollisimman raskas ja hitaasti reagoiva, tunto puuttuu...


Vähän aikaa sitten jossain tv-ohjelmassa lainattiin Anais Niniä. "Emme näe maailmaa sellaisena kuin se on, vaan sellaisena kuin itse olemme.


Make49

Kondin mielipiteeseen on helppo yhtyä. Saman asian jankkaaminen on syvältä.

Catiska

Ja etenkin jos se jankkaaja on saanut itseltään option jatkaa sitä ikuisesti...

Voi vain kuvitella kuinka ahdistava elämä mahtaa olla sellaisella ihmisellä. Elämässä kaikki on pielessä eikä mikään toimi. Pelkkää surkeutta oman erinomaisuuden ympärillä.

Konexion

Nyt on virallisesti julkaistu seiskakoppaisen gti:n speksit, esittely tapahtuu ensi kuussa Genevessä. Vastaa melko pitkälle Pariisissa nähtyä konseptimallia.

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/0/B33021BF7984230CC2257B1F002EF077?OpenDocument&db=vw5.nsf

teemur

#1309
Täällä ollaan äimän käkenä auton ominaisuuksista. Kerrassaan vakuuttavaa menoa joku suhteessa. Paitsi yhdessä asiassa: takana nyt hurjat 2 päivää ja 400km. Ajelua on ollut sekä normi työmatkat että pörräilyä + fiilistelyä lähiteillä. Takajarrulevyissä on edelleen samat ruosteet kuin luovutushetkellä, eli niitä ei ole nimeksikään käytetty. Tänäänikin heittelin tuossa liukkaalla autoa ESC päällä ja se kyllä aktiivisesti puuttui peliin. Samoin liukkaalla pinnalla + pitävällä pinnalla täysjarrutuksia mutta ei vaikutusta levyn pinnan pieneen ruosteeseen. Käsijarru + autohold toimii moitteetta. Onko noissa joku transport moodi joka pitäisi luovutuksessa poistaa jotta takajarrut saa käyttöön? Luulisin, että tämän iltaisella ajolla takalevyillekin olisi käyttöä. Jos normaaliajossa ei koskaan tarvitse takajarruja, ne on sitten varmasti käyttämättömänä jumissa vuoden päästä, alkavat laahata ja kulua ennenaikaisesti (vrt Tiguan). Muilla uutuuksilla takalevyt käytössä?

EDIT: Vois ostaa OctaviaIII:sen varaosa-autoksi, että siitä sais mekaanisen käsijarrun tuon sähköisen kaveriksi  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Newman

^ Jos olisit oikeasti ajanut pelkästään etujarruilla, olisit kyllä huomannut asian. Kovempia ja toistuvia jarrutuksia vaan, esmes moottoritienopeuksilta (turvallisesti tietty). Peruuttele ja jarruta voimakkaasti / sykäyksittäin. Kyllä ne pahimmat ruosteet siitä lähtee.

Pinnalla näkyy muuten sitten aina pieniä ruostehippuja jos oikein läheltä ja tarkasti katsoo. Tai näkyy viimeistään sitten, kun auto on ollut vähänkään kosteammassa tilassa / oloissa. Anna asian olla vaan.

teemur

Onneksi kävin tänään Saksassa (  8) ) niin sai kokeilla jarrutusta muutaman kerran ~130km/h nopeudesta lähes nollaan moottoritien poistumisrampissa. Kytkin pohjaan, keula syvälle, hätäjarruavustin päälle ja etufillarit lukkoon hetkellisesti. Sama seuraavassa rampissa. Onneksi oltiin Saksassa niin voi kokeilla

Peruuttamista täytyy vielä kokeilla

Kiitos vinkeistä Newmanille, seuraillaan tilanteen kehittymistä
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Golffari7

Saako tämän ominaisuuden pois: Ajat autolla, pysähdyt ottamaan kaveria kyytiin, joka menee ensimmäisenä takakontille, no kappas kontti on lukossa. Joudut joko avaamaan oven tai painamaan ''lukkoauki napista''. Onko mahdollista saada kontin lukkoonmeneminen ajonaikana pois?

Murska

Paria juttua ihmettelen. Konsernin halvemmissakin autoissa on takana ledivalot, miksi tähän on laitettu niiiin vanhahtavat hehkulamput jotka alkaa todellakin olla so last season?

Toinen ihmettely. Ohjekirja ja rekkariote on hienossa keinonahkaisessa kansiossa eikä sille ole mitään muuta paikkaa kun hanskalokero. Mulla on CD soitin siinä missä on joissain malleissa kyseisen opuksen säilytyspaikka joten hanskaloota on sitten puolillaan auton asiakirjoja. Etuistuinten alle on kylläkin tehty hienot säilytyslokerot mutta ei ole insinöörillä välähtänyt että olisi tehnyt a: säilytyslokerosta hieman isommat tai b: kansiosta hieman pienemmän että se olisi mahtunut penkin alla olevaan lokeroon. Mutta kun ei, sinne se pitää muutenkin pieneen hanskalootaan tunkea...


BMW 118dA M-Sport

teemur

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 27.02.13 - klo:21:35
Saako tämän ominaisuuden pois: Ajat autolla, pysähdyt ottamaan kaveria kyytiin, joka menee ensimmäisenä takakontille, no kappas kontti on lukossa. Joudut joko avaamaan oven tai painamaan ''lukkoauki napista''. Onko mahdollista saada kontin lukkoonmeneminen ajonaikana pois?

Eikös tuon automaattilukituksen poistaminen ole ratkaisu? Eli ovethan menee lukkoon kun lähdet liikkeelle. Tämän saa ainakin omassa CompMedia BT:ssä pois: CAR -> setup kuvake -> Locking -> automatic locking doors tms, täppä pois ruudusta jos on

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Ocu_P

Saa pois ja kannattaa ottaakin. On ärsyttävä toiminto. Onko kukaan keksinyt tuosta hyötyä Suomen olosuhteissa?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 28.02.13 - klo:22:33
Onko kukaan keksinyt tuosta hyötyä Suomen olosuhteissa?

On, http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288541736095.html

Itse pidän automaattilukitusta aina päällä, täälläkin liikkuu sen verran kaiken maailman hörhöjä että en halua perhe kyydissä joutua tilanteeseen jossa joku alkaa pyrkimään autoon sisälle.

Tuon poistaminen käytöstä ei taida auttaa tuohon peräkontin lukittumiseen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Golffari7

Juu eipä toi ollut uutta informaatiota, vaan nimenomaan takaluukun lukittumiseen haluaisin löytää ratkaisun, mutta ei taida ainakaan ajotietokeenta löytyä semmosta valintaa. Noo rupeehan tohon jo 4000km jälkeen tottumaan.

Murska

Passatissa oli sama homma, takaluukku meni automaattisesti lukkoon jos kone oli käynnissä, vaikka ei ollut autolock päällä. Khyl siihen tottuu ajan kanssa.

Golfiin laitoin autolockin päälle, täällä ruuhkasuomessa kun liikkuu niin tänne mahtuu monenlaista kulkijaa. Autoon ei ole vielä kukaan ängennyt mutta kerta se olisi ensimmäinen, eikä auto ole paras mahdollinen paikka alkaa painimaan mahdollisesti aseistetun piripään kanssa.
BMW 118dA M-Sport

Murska

Mitenkäs herkästi näillä keleillä teidän autoissa jää jäähdyttimen flekti huutamaan ajon jälkeen kun sammuttaa auton? Onko normaalia vai pitääkö käyttää huollossa? Ja lämmöt on normaalissa, ainakin mittarin mukaan.
BMW 118dA M-Sport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy