VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

optio

Lainaus käyttäjältä: Dumbass - 10.02.13 - klo:16:16
Oliko näissä dieseleissä vielä kuitenki ptc. Luulin et ne jäi pois niinkuin bensa vehkeissä.
Mites verraten siine diiseliin on kulkupuoli? Hinnassahan ei taida suurta eroa olla?

Oliko sulla highline?


On Higline. Kyllä dieselissä on PTC. Kyllähän siinä niin kävi, että kuski kiihtyi ennen kuin auto 1.6 TDI:n kanssa. Tämän bensakoneenkin kanssa DSG pitää turhan isoa vaihdetta päällä D-asennossa, bensan säästö alkaa mennä jo överiksi.

optio

Lainaus käyttäjältä: nemos - 10.02.13 - klo:17:08
optio on erilainen nuori ja voisi ottaa huomioon kuuluvansa vähemmistöön, jonka mielipiteen enemmistö on kuullut jo aivan riittävän monta kertaa

Vähemmistökö ei saa mielipiteitä esittää?

nemos

Lainaus käyttäjältä: optio - 10.02.13 - klo:17:17
Vähemmistökö ei saa mielipiteitä esittää?

Toki mielipiteitä saa ja pitää esittää, mutta jossakin tapauksissa tällä palstalla muutamat jäsenet jankkaavat samaa asiaa loputtomiin niin, että se alkaa häiritä.
Volvo XC60 T8 Inscription

VAG!

Jos uudessa Golffissa on kangasverhoilu ja vakiojakkarat, niin mitä materiaalia tämä punaisella ympyröity alue on?



TeBsu

Keinonahkaa???? Muovia???????? Kangasta?  ::)
lord of the rings

optio

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 09.02.13 - klo:18:00
^ Varsin lähelle menee tunteesi sen kanssa, millainen oli oma ensitunne Golf 7:n ohjauksesta. Nimittäin takana oli 40 000 km Focuksen mallivuoden 2011 autolla, joka on rakennettu samalle alustalle kuin Volvo V40. Siinä missä Focuksen ohjaus on herkkä ja nopea Golfin ohjaus on loiva ja hitaasti reagoiva. On täydellisesti makuasia, kummasta tykkää enemmän. Kuvittelin tottuvani Focuksen jälkeen Golf 7:n ohjaukseen viikossa, mutta totuin kahdessa päivässä. Joku toinen tottuisi tunnissa ja kolmas ei koskaan. Jos kuvittelisin, että ohjauksen kuuluu olla juuri sellainen kuin Focuksessa, itkisin koko ajan, kuinka hirveä ohjaus Golfissa on.

Meinasi tänään tosiaankin itku päästä kun oli vähän liian haastava keli tälle uudelle. Nyt lähtee V40 suunnittelu toden teolla käyntiin mutta kaippa tällä joutuu muutaman kuukauden kärvistelemään vielä. Pitää odottaa kesään kun  V40:stä julkaistaan 2014 malli!

TeBsu

Mitenkähän Optiolle kävisi, jos joutuisi 10vuotta vanhan astran rattiin, mikä on kaiken lisäks manuaali, ilman luistonestoja ja sadetunnistimia???? Hieman huvittaa lukea tämä "******jauhanta" uudesta Golffista.... Eihän kaikki sovi kaikille, mut tämä menee jo niin överiks.. Mites muut osaa ajaa ilman kitinöitä Golfilla... Jos tästä tarvii herneet vetää, niin on kyllä ansainnu, tuo on jo naurettavaa.  :o
lord of the rings

optio

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 13.02.13 - klo:00:21
Mitenkähän Optiolle kävisi, jos joutuisi 10vuotta vanhan astran rattiin, mikä on kaiken lisäks manuaali, ilman luistonestoja ja sadetunnistimia???? Hieman huvittaa lukea tämä "******jauhanta" uudesta Golffista.... Eihän kaikki sovi kaikille, mut tämä menee jo niin överiks.. Mites muut osaa ajaa ilman kitinöitä Golfilla... Jos tästä tarvii herneet vetää, niin on kyllä ansainnu, tuo on jo naurettavaa.  :o

Itse asiasssa olen omistanut Astran edeltäjän Kadetin, ja sehän oli aivan loistava ajettava kun siinä oli Hydraulinen ohjaustehostin. Ei onnistu Volkkarilta tämä sähköinen ohjaustehostus!

TeBsu

Tuo pisti jo hymyilyttää  :D
lord of the rings

Aulis

Lainaus käyttäjältä: optio - 13.02.13 - klo:00:27
Itse asiasssa olen omistanut Astran edeltäjän Kadetin, ja sehän oli aivan loistava ajettava kun siinä oli Hydraulinen ohjaustehostin. Ei onnistu Volkkarilta tämä sähköinen ohjaustehostus!

Jutut vain paranee kuin kunnon kalamiehellä..hehe ;-)
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

optio

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 13.02.13 - klo:00:48
vain
Viivalla oli Ferrari, Porsche ja Volkswagen Golf 1,2 ja Hän valitsi Volkkarin:

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.02.13 - klo:20:33
Jos uudessa Golffissa on kangasverhoilu ja vakiojakkarat, niin mitä materiaalia tämä punaisella ympyröity alue on?

Onko tosiaan niin, että kaikilla foorumin Golf VII -kuskeilla on nahkaverhoilut tai sporttijakkarat?

nemos

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 13.02.13 - klo:00:48
Jutut vain paranee kuin kunnon kalamiehellä..hehe ;-)

Virallinen auktoriteetti eli TM on puhunut. Golfissa on parempi ohjaus kuin V40:ssa. Piste.
Volvo XC60 T8 Inscription

herra neljäkymmentä 7

Tämän minä jo tiesinki :-*

herra neljäkymmentä 7

Lainaus käyttäjältä: optio - 12.02.13 - klo:23:44
Meinasi tänään tosiaankin itku päästä kun oli vähän liian haastava keli tälle uudelle. Nyt lähtee V40 suunnittelu toden teolla käyntiin mutta kaippa tällä joutuu muutaman kuukauden kärvistelemään vielä. Pitää odottaa kesään kun  V40:stä julkaistaan 2014 malli!

Tällä menolla jää kuviteltu volvoki kauppaan jos jää aina oottamaan tulevia malleja.

Tietty tulee uusia malleja,mutta sillon ei saa sitte mitään jos aina jää oottaan??

PS,autotalliin vois laittaa esittelyn siitä "kuvitellusta "golfista ei tarvi olla oma,käy kuvat vaikka kadunvarrelta

olevasta jonkun muun ;)

optio

Lainaus käyttäjältä: nemos - 13.02.13 - klo:11:12
Virallinen auktoriteetti eli TM on puhunut. Golfissa on parempi ohjaus kuin V40:ssa. Piste.

Vuoden talviauto 2013 on Volvo V40 D2, jonka talviarvosana on 9,0. Voittoon Volvon nosti sen huipputasainen suoritus. Ajaminen maantiellä on helppoa ja levollista, täyden kympin arvoista. Eri arvostelukohdissa Volvo keräsi tasaisen yhdeksikköjen eli kiitettävien sarjan, johon ainoastaan kylmäkulutus ja sähkölämmittimet tekivät pienen poikkeuksen alaspäin.

nemos

Lainaus käyttäjältä: optio - 13.02.13 - klo:11:52
Vuoden talviauto 2013 on Volvo V40 D2, jonka talviarvosana on 9,0. Voittoon Volvon nosti sen huipputasainen suoritus. Ajaminen maantiellä on helppoa ja levollista, täyden kympin arvoista. Eri arvostelukohdissa Volvo keräsi tasaisen yhdeksikköjen eli kiitettävien sarjan, johon ainoastaan kylmäkulutus ja sähkölämmittimet tekivät pienen poikkeuksen alaspäin.

Aivan, Talviajo maantiellä 10 ja hallittavuus 9. Golfilla molemmat 10 ja Volvolle moitteet ohjauksen puutteellisesta palautuksesta.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Golf on siis tämän hetken ykkösvalinta ajajan talviautoksi ainoalla täyden kympin suorituksella. Oliko sisarautoissa A3 ja Leon huonompi ohjaus ?

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.02.13 - klo:12:22
Golf on siis tämän hetken ykkösvalinta ajajan talviautoksi ainoalla täyden kympin suorituksella. Oliko sisarautoissa A3 ja Leon huonompi ohjaus ?

A3 ja Leon saivat hallittavuudesta 9, niissä olisi vielä optimoimista ajonvakautuksen toiminnassa. Audista kirjoittivat: "Ajonvakautus ei reagoi riittävän aktiivisesti, joten nopea ohjautuvuus johtaa peräluistoihin. Hyvä ohjaustunto kuitenkin mahdollistaa luiston oikaisun myös ajonvakautus poiskytkettynä" ja Seatista: "Lumella Seat putoaa keskikastiin, mikä johtuu nopeissa kaarteissa kytkeytyvästä ajonvakautuksesta. Sisäpyörän sutimista vähentävä toiminto aiheuttaa liukkaalla turhaa etupään levottomuutta, mikä johtaa ajolinjarikkoihin."
Volvo XC60 T8 Inscription

Murska

Ã,,lkää nyt jätkät viittikö, jos option mielestä Golf on täysin potaska niin sitten on, se on hänen mielipide ja se hänelle suotakoot. Ei nyt tarvii olla niin fanaattinen jos joku ei pidä Golfista, omapahan on kärsimyksensä kun niin huonolla autolla ajaa eikä älyä vaihtaa sitä parempaan ;D
BMW 118dA M-Sport

Ocu_P

Omat kokemukseni seiskan ajettavuudesta on hyvin pienin varauksin positiiviset. En kuitenkaan pahastu ollenkaan, jos joku esittää perusteltua kritiiikkiä.

Mutta en haluaisi tämän ketjun menevän tähän suuntaan...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3531.1140

digiGolf


Golf pärjäsi erittäin hyvin talviautovertailussa. Hallittavuus parempi (10)  kuin voittajalla (9)

Volvon voitto varmistui todennäköisesti seuraavilla seikoilla
- Volvon malliksi valittiin perusmallia selvästi kalliimpi ja paremmin varusteltu momentum (testiauto 34571e)
- Volvon varusteeksi oli laitettu polttoainetoiminen lisälämmitin ja mm. xsenonit
- Golfiin valittiin moottoriteholtaan pienin ja halvin ilman vastaavia talvivarusteita
- testi painotti eniten lämmityslaitekoetta.

Mikähän olisi ollut tulos, jos esim toiseksi tulleeseen Audiin olisi laitettu bensalisälämmitin ja  Golf olisi laitettu mukaan hieman suuremmalla moottorilla, jossa on erillistukivarret
ja  vastavilla muilla lisävarusteilla ? Tämä on tietenkin jossittelua, mutta tuon lisälämppärin käyttö on Volvossa selvää fuskaamista,jos se ei kuulu varustetasoon.
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant


Murska

#1283
Eilen tuli autoa haettua ja rullattua 400km mittariin, jos vertaan koeajoautoon nykyistä kippoa niin muutama huomio tuli heti tehtyä. Koeajoauto oli kitkarenkailla selkeästi hiljaisempi, mulla on nastarenkaat alla ja ääntä on riittävästi, vai oliko ekan sarjan koeajoautoihin laitettu paremmat äänieristeet illuusion luomiseksi?

Radion kuuluvuus on suoraan sarvikuonon peräsuolesta, välillä pk-seutu-Salo ei Suomipoppia viitsi kuunnella kun rätisee jatkuvasti, teki sitä myös Passatilla satunnaisesti mutta ei sentään koko matkaa.

Kaasupolkimen vaste ja jäykkyys on mielestäni eri tuntuinen kun koeajoautossa, poljin on jäykempi ja jalalle saa levollisemman asennon eikä tarvii jännittää nilkkaa kuten koeajoauton kanssa. Mirkku huomasi saman joten se ei ollut pelkästään omaa kuvitelmaa.

Subbari potkii ihan kivasti, ääni on ehkä hieman kumiseva mutta toistaa hyvin matalia ääniä ja sen tuntee tärisevistä housunpunteista. Suppanen oli hyvä valinta, antaa aika sopivasti pehmeyttä mataliin ääniin ja musan kuuntelu on paaaaljon mielekkäämpää. Pitää taas muistaa pitää volumet järjellisenä ettei aiemmista harrastuksista saatu tinnitus pysyisi kurissa 8)

Auton tilauksen jälkeen mietin pitkään tuliko valittua sittenkin väärä moottori (1.6tdi) mutta ekan ajopäivän jälkeen valinta tuntui osuvan kohdalleen. Eihän se mikään niskojen nyrjäyttäjä ole mutta voimaa tuntuu olevan ihan riittävästi ja kulutus järkevä, eilisellä sekalenkillä tietokone jätti 5.5l lukeman joka on vastaava mitä 1.9 Passatilla oli vastaavalla ajolla. Kulutus varmaan pienenee ajan mittaa kun saa kilsoja alle, muutaman tankin jälkeen vasta voi siitäkin sanoa jotain. Mutta, tuskin tulen koskaan pääsemään niihin lukemiin mitä valmistaja ilmoittaa, paitsi jos alle laitetaan 4 kapeaa vararengasta ja ajetaan koko ajan myötätuuleen... Mulle on oikeastaan ihan sama kuluttaako se 4.2 vai 5.5 litraa sadalla, molemmat on aika pieniä lukemia joten kulutuksen kanssa tulee toimeen.

Ensivaikutelma on positiivinen, varusteet on kerrankin mieleiset ja opiskeltavaa riittää niiden kanssa. Ajoasento löytyi samantien kohdalleen, aivan kuten kaikissa VAG autoissa. Sport penkit on hyvät istua ja sivutuki on riittävä, istuin on hieman lyhyt mutta ei häiritsevästi, jalat ei väsy eikä puudu.

BMW 118dA M-Sport

atp

Lainaus käyttäjältä: Murska - 16.02.13 - klo:06:57

Subbari potkii ihan kivasti, ääni on ehkä hieman kumiseva mutta toistaa hyvin matalia ääniä ja sen tuntee tärisevistä housunpunteista. Suppanen oli hyvä valinta, antaa aika sopivasti pehmeyttä mataliin ääniin ja musan kuuntelu on paaaaljon mielekkäämpää. Pitää taas muistaa pitää volumet järjellisenä ettei aiemmista harrastuksista saatu tinnitus pysyisi kurissa 8)


Oletko tutkinut tuota subbaria tarkemmin, saako sitä+muita kaiuttimia säädettyä (mahdollisesti autosoittimen kautta)? Itselläkin tuo harkinnassa, mistään ei vaan saa tietoa saako alkuperäisten kaiuttimien suodatusta säädettyä, niin ettei matalat äänet enään subbarin kanssa mene noille.
Asennettiinko tuo subbari suomessa? (hinta?)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 13.02.13 - klo:00:48
Jutut vain paranee kuin kunnon kalamiehellä..hehe ;-)

On tuossa option valituksessa pientä todenpoikastakin IMHO, kyllä nämä VW:n sähköiset ohjaustehostimet on huonompia kuin hyvät hydrauliset.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.02.13 - klo:10:06
On tuossa option valituksessa pientä todenpoikastakin IMHO, kyllä nämä VW:n sähköiset ohjaustehostimet on huonompia kuin hyvät hydrauliset.

Kaikki sähköiset tehostimet on huonompia kuin hyvät hydrauliset, joka ikisellä merkillä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

optio

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.02.13 - klo:10:14
Kaikki sähköiset tehostimet on huonompia kuin hyvät hydrauliset, joka ikisellä merkillä.

Kyllä mutta TM:n talviautotestissäkin sanottiin, että Volvolla on vielä tunto tallella ohjauksessa. Volkkarilla tehty ohjauksesta vain mahdollisimman raskas ja hitaasti reagoiva, tunto puuttuu.

Ilkka-A

TSI 1.2 Comfortline 77kW (105hv) (väri:musta)
-comfort paketti
-webasto
-urheilulliset (highlinen) etujakkarat

Nyt kolme viikkoa ollut ajossa. Kaikki pelanut odotusten mukaisesti. Säät (pk-seutu) tosin olleet mitä olleet :-\ Pakollisten lyhyiden työmatkojen lisäksi varsinaiset "testiajot" jääneet pariin-kolmeen muutamien kymmenten kilometrien lenkkeihin.

Varustukseen olen jälkikäteenkin (ainakin vielä ;D) tyytyväinen. Ei tullut otettua mitään turhaa ja toisaalta ei kaipaa mitään, mitä olisi tarjolla ollut. Tietenkin budjettikin asetti omat rajansa.

Jos nyt hakemalla haetaan vikoja tai epäkohtia: Oma istuma-asennon (aika alhaalla) löytämisen jälkeen ratin yläreuna peittää mittariston näkyvyyttä. Contin nastat "kolisevat" jonkin verran. Sadetunnistin saa "hepulin" lämpimään parkkihalliin ajattaessa. Tuulilasin pyyhkijöiden ja moottoritilan väliseen "kouruun" kertyy lunta/loskaa =puhdistaminen hieman työlästä.

Mutta perusasiat kuitenkin kunnossa. Eikä kylmäkään ole, kiitos Webaston, päässyt yllättämään :)
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

eGetin

Mitkä renkaat optiolla on Golfin alla? Rengastus voi nimittäin vaikuttaa aika paljon auton ajettavuuteen; veli vaihtoi juuri Passattiinsa kulahtaneiden Hakkapeliitta R:ien tilalle Hakkapeliitta 7:t ja auto on täysin erilainen ajaa varsinkin maantienopeuksissa. Aiemmin ohjaus oli jämäkkä ja auto kulki jämäkästi sinne minne haluttiin, nyt uusilla nastoilla ohjaus muuttui vähän tönkömmäksi ja kun rattia kääntää hivenen auto vain heiluu renkaiden päällä. Tämä on siis ainakin seiskojen ominaisuus, täysin samallalailla itsellänikin on toiminut H7:t kapeammassa koossa. Myös sivuttaistuuli tuntuu reilummin. Kesärenkailla todennäköisesti auto on erittäin hyvä ajettava kuten tuo Passattikin on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy