VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Henri S

Itellä ollut yhdessä autossa avaimeton käynnistys, toista autoa ei minulle tule jossa kyseinen järjestelmä. En tykännyt siitä yhtään aivan humpuuki varuste.
Hohhoijaa!

vkjoki

Minulla oli muutama auto sitten avaimeton lukitus- ja käynnistysjärjestelmä. Välillä neljässä autossa ei ollut, ja nyt taas on. On hyvä systeemi! Ei tarvitse etsiä avainta vasemmasta eikun oikeasta housun eikun oikeasta puseron sittenkin vasemmasta no povitaskussapa tietenkin. Ja jos kummassakin kädessä on kantamuksia, ei tarvitse kaivella avainta oven avaamiseksi. Eikä sovitella avainta virtalukkoon.

En ole kokeillut, löytyykö auton asetuksista sellainen vaihtoehto, että ovet lukittuvat automaattisesti, kun avain poistuu kentästä. Eikös asetuksissa jokin "automaattinen lukitus" ole - muistelen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 05.02.13 - klo:17:34
Aivan mahtava tuo avaimmeton järjestelmä,sanoisinko että se on tätäpäivää. :-*
Jep. Eiköhän se ole vakiona kohta kaikissa muissakin autoissa, sillä on se vaan aivan verraton keksintö.

Murska

Nythä mä vasta hokasin että mun Golffi tulee kanssa avaimettomana :)

Tässä kun alkaa luovutuspäivä lähestyä niin on alkanut miettiä mitä kaikkea tuli ruksattua, tota en muistanutkaan kunnes siitä tuli puhetta. Alkavaa dementtiaa? ;D

BMW 118dA M-Sport

Mikko83

LainaaEn ole kokeillut, löytyykö auton asetuksista sellainen vaihtoehto, että ovet lukittuvat automaattisesti, kun avain poistuu kentästä

Avaimellinen avaimeton järjestelmä.. eiku siis.... ?
Kyllä jettamies on aina jettamies.

jni

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 05.02.13 - klo:20:11
En ole kokeillut, löytyykö auton asetuksista sellainen vaihtoehto, että ovet lukittuvat automaattisesti, kun avain poistuu kentästä. Eikös asetuksissa jokin "automaattinen lukitus" ole - muistelen.

Ei taida löytyä. On turvallisuustekijä käsittääkseni.

Itsellä oli moinen varuste Superbissa. Ihan OK, mutta ei must.Virtalukon ns. radioasento puuttuu, lisäksi kun ei viitsi kaivaa avainta taskusta autosta noustessa, joutuu hiplailemaan oven kahvan kuoppaa, jotta oven saa lukittua. Monesti sitä saa hiplata monta kertaa - ärsyttävää.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

vkjoki

Ohjekirjasta löytyi "automaattinen lukitus": ovet voi säätää lukittumaan automaattisesti, kun auton nopeus ylittää 15 km/h.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tet

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 05.02.13 - klo:20:11
Ja jos kummassakin kädessä on kantamuksia, ei tarvitse kaivella avainta oven avaamiseksi.

Aukeaako se ovi itsestään apposen ammolleen, jotta saat ne kantamukset autoon sisään koskematta oveen? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

herra neljäkymmentä 7

nono,nyt rauhotutta :D

Skula

Lainaus käyttäjältä: Murska - 05.02.13 - klo:21:28
Nythä mä vasta hokasin että mun Golffi tulee kanssa avaimettomana :)

Kaikki avaimet lisävarusteita?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Murska

^ Saivartelija ;)

Avaimettomalla käynnistyksellä 8)
BMW 118dA M-Sport

Skula

Lainaus käyttäjältä: Murska - 06.02.13 - klo:10:34
^ Saivartelija ;)

Avaimettomalla käynnistyksellä 8)

Eihän sitä nykypäivänä enää tiedä... Eikös Seattiin ole toinen avain lisävaruste?  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

teemur

Edellisen Leonin kanssa tuli vain yksi kauko, toinen avain oli siis sellainen esihistoriallinen dummy
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Skula

Lainaus käyttäjältä: teemur - 06.02.13 - klo:11:11
Edellisen Leonin kanssa tuli vain yksi kauko, toinen avain oli siis sellainen esihistoriallinen dummy

Vai dummy :) Kas kun ei johonkin perusmalliin ole tarjolla langallista kaukosäädinavainta  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

teemur

Paras nimitys minkä perinteiselle avaimelle voi antaa  :D Passatin "kärjettömän" avaimen olen nimennyt Jormaksi

Ei näyttänyt kovin helpolta myyjäliikkeen Golf VII:n avaimeton käyttö, myyjä meni omaan autoonsa sisään sohien avainta kuljettajan oven kahvan lähellä ja paineli sormella. Tai sitten ei vaan osannut  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

eGetin

Ihme hienouksia jos käytön opettelu vaatii "koulutuksen" ;D Parempi pysyttäytyä noissa vanhemmissa rakkineissa mistä ei löydy edes keskuslukitusta - ei tarvitse pelätä ovien menevän itsekseen lukkoon kun avaimet ovat sisällä ;)

Nudde

LainaaTai sitten ei vaan osannut 

Veikkaan tätä syytä :)

waudi

Nyt tuli koeajettua 400 km, hieno auto :) Milloin näihin on tullut auto-holdiin ominaisuudeksi jarruvalojen palaminen kun auto on auto-holdilla paikoillaan, ei ainakaan Passateissa ja Audeissa näin ole .... ?

optio

Huomenna saa hakea uuden "yrityksen". Toivotaan, että siinä olisi asiat kunnossa!

Aulis

Lainaus käyttäjältä: optio - 07.02.13 - klo:17:32
Huomenna saa hakea uuden "yrityksen". Toivotaan, että siinä olisi asiat kunnossa!

Miksi ihmeessä ei olisi  ???
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

optio

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 07.02.13 - klo:17:38
Miksi ihmeessä ei olisi  ???

Ei pidä innostua liikaa, hiljaisella nopeudella vasta muutama kilometri takana. Heti sen ensihavainnon tein, että verrattuna sijaisautoon (Volvo V50) niin sutii etupäätä huomattavasti herkemmin.

optio

Tänään sitten heitetty pitempi lenkki uudella "yrityksellä" ja en tiedä mikä on mutta ei vaan istu tuo ohjaus/ajettavuus meikäläisen käteen ei niin sitten millään. Toki tuota erehdystä parempi kuitenkin, johtuisiko osittain tästä erillisjousituksesta taikka ettei ole keulalta niin raskas kuin dieselkone. Miten sitä ohjausta oikein osaisi kuvata parhaiten miltä minusta tuntuu: tunnottoman raskaan tahmea!

vkjoki

^ Varsin lähelle menee tunteesi sen kanssa, millainen oli oma ensitunne Golf 7:n ohjauksesta. Nimittäin takana oli 40 000 km Focuksen mallivuoden 2011 autolla, joka on rakennettu samalle alustalle kuin Volvo V40. Siinä missä Focuksen ohjaus on herkkä ja nopea Golfin ohjaus on loiva ja hitaasti reagoiva. On täydellisesti makuasia, kummasta tykkää enemmän. Kuvittelin tottuvani Focuksen jälkeen Golf 7:n ohjaukseen viikossa, mutta totuin kahdessa päivässä. Joku toinen tottuisi tunnissa ja kolmas ei koskaan. Jos kuvittelisin, että ohjauksen kuuluu olla juuri sellainen kuin Focuksessa, itkisin koko ajan, kuinka hirveä ohjaus Golfissa on. Ja toisin päin. Mutta eri automerkeillä on erilaiset filosofiat ohjausten virittämisessä.

Minusta Focuksessa, Volvo V40:ssä ja Golf 7:ssa on aivan erinomainen ohjaus.

Annoin vuosi sitten ylpeänä Focuksen Octavia 1.8 TSI -kuskille kokeiltavaksi. Piti muuten autosta, mutta totesi, että kovin on herkkä ja hätäinen ohjaus. Minä olin silloin tottunut siihen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Taky

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 09.02.13 - klo:18:00
Annoin vuosi sitten ylpeänä Focuksen Octavia 1.8 TSI -kuskille kokeiltavaksi. Piti muuten autosta, mutta totesi, että kovin on herkkä ja hätäinen ohjaus.

Täällä taas toisinpäin 175t Octavia km jälkeen alla tuore Focus - kohta neljä tonnia takana ja vieläkin on opettelemista.

Kovasti Focus parani kun pyörän kulmat fixattiin, mutta silti noissa on eri tyylinen ohjaus, Focuksessa suoraan ajo vaatii vakaata kättä enemmän kuin Octavialla oli tarvis. Ja tietysti autojen erilainen rengastuskin vaikuttaa ajoon.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: optio - 09.02.13 - klo:15:27
Toki tuota erehdystä parempi kuitenkin, johtuisiko osittain tästä erillisjousituksesta taikka ettei ole keulalta niin raskas kuin dieselkone.

Toki massalla on vaikutuksensa - paljonkohan dieselin ja bensan etuakselipainojen ero mahtaa olla?

Lainaus käyttäjältä: optio - 09.02.13 - klo:15:27
Miten sitä ohjausta oikein osaisi kuvata parhaiten miltä minusta tuntuu: tunnottoman raskaan tahmea!

Mahtaako pyöränkulmat olla kohdallaan?

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Dumbass

Lainaus käyttäjältä: optio - 09.02.13 - klo:15:27
Tänään sitten heitetty pitempi lenkki uudella "yrityksellä" ja en tiedä mikä on mutta ei vaan istu tuo ohjaus/ajettavuus meikäläisen käteen ei niin sitten millään. Toki tuota erehdystä parempi kuitenkin, johtuisiko osittain tästä erillisjousituksesta taikka ettei ole keulalta niin raskas kuin dieselkone. Miten sitä ohjausta oikein osaisi kuvata parhaiten miltä minusta tuntuu: tunnottoman raskaan tahmea!

Millä koneella/laatikolla sinulla oli tämä uusi yritys?
Onko lämpenemisessä eroa dieselin kanssa?

optio

Lainaus käyttäjältä: Dumbass - 09.02.13 - klo:22:53
Millä koneella/laatikolla sinulla oli tämä uusi yritys?
Onko lämpenemisessä eroa dieselin kanssa?

1.4 TSI 90 kw DSG. Yllättävän hyvin lämpee molemmat, bensakone vieläkin nopeammin mutta dieselpuolella pelastaa PTC-elementti, joka jää kylläkin pois jos ottaa Webaston. Kyllä nyt on tehty jotain oikeinkin Volkkarilla, lämpeämisessä ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna vanhaan kutos koppaseen.

Aulis

Lainaus käyttäjältä: optio - 09.02.13 - klo:15:27
Tänään sitten heitetty pitempi lenkki uudella "yrityksellä" ja en tiedä mikä on mutta ei vaan istu tuo ohjaus/ajettavuus meikäläisen käteen ei niin sitten millään. Toki tuota erehdystä parempi kuitenkin, johtuisiko osittain tästä erillisjousituksesta taikka ettei ole keulalta niin raskas kuin dieselkone. Miten sitä ohjausta oikein osaisi kuvata parhaiten miltä minusta tuntuu: tunnottoman raskaan tahmea!

Ohjausjutut ovat hyvin pitkälti makuasioita. Oman VII 1.2 Golfin ohjaus sopii itselleni kuin hanska käteen. Edellinen autoni oli C4 1.4 -koneella ja ei sekään ollut huono ajettava, mutta en mitenkään voi yhtyä kuvaukseesi uudesta Golfista: tunnottoman raskaan tahmea  ??? Haloo !!! Taidamme ajaa ihan eri autoilla  ::).




























VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

Dumbass

Lainaus käyttäjältä: optio - 10.02.13 - klo:15:45
1.4 TSI 90 kw DSG. Yllättävän hyvin lämpee molemmat, bensakone vieläkin nopeammin mutta dieselpuolella pelastaa PTC-elementti, joka jää kylläkin pois jos ottaa Webaston. Kyllä nyt on tehty jotain oikeinkin Volkkarilla, lämpeämisessä ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna vanhaan kutos koppaseen.

Oliko näissä dieseleissä vielä kuitenki ptc. Luulin et ne jäi pois niinkuin bensa vehkeissä.
Mites verraten siine diiseliin on kulkupuoli? Hinnassahan ei taida suurta eroa olla?

Oliko sulla highline?


nemos

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 10.02.13 - klo:16:08
Haloo !!! Taidamme ajaa ihan eri autoilla  ::).

optio on erilainen nuori ja voisi ottaa huomioon kuuluvansa vähemmistöön, jonka mielipiteen enemmistö on kuullut jo aivan riittävän monta kertaa
Volvo XC60 T8 Inscription

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy