VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Golffari7

Tuntuu olevan omassa yksilössä 6 pykäläien manuaalilaatikko aika herkkä, sillä ettei pakki mene suoraan silmään. Pakkihan on tässäkin synkronoimaton eiks nii? Aika usein, ehkä keskimäärin noin kerran 200km on tehnyt sitä, että pakki ei mene perälle asti, vaan joutuu nostaa kytkimen ja uudestaan tai käyttää ykkösen kautta. En tiedä sitten  voiko laatikon säädöissä olla vikaa vai onko ominaisuus vai onko hajalla laatikko, onko muilla ilmennyt? Vanhemmissa autoissahan tämä on ollut ilmeisesti aika yleistä, kun pakin ratas on sileä kärkinen, mutta luulisi että näin uudessa autossa ei tätä ongelmaa ilmenisi. Pitää varmaan käyttää tai ainakin kysyä huollosta mitä voi tehdä.

Karvis

Minusta tuo menee vielä normaalin rajoihin jos sitä ei tapahdu kovin usein, myös Octaviassa esiintyy satunnaisesti tuollaista.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Golffari7

Näin mäkin ajattelin. Jos näin maalaisjärjellä pähkäilee (tietämättä, mikä oikeasta aiheuttaa tämän ilmiön), niin voisi ajatella, että tämä ''ongelma'' vähenee kulumisen myötä ja tarkemmin ajateltuna nyt 2500km ajettuna on koko ajan uudesta lähtien harvemmin ja harvemmin ilmennyt. Minä siis kuvittelen kuulopuheiden ja omien mietintöjen perusteella tietämättä vaihdelaatikon tekniikasta tai varsinkaan kyseisen automallin vaihdelaatikon tekniikasta, että siellä on pakin ratas, jossa on tasakärkikset hampaat (jostai joskus kuullut, että pakkivaihteessa on näin) ja hampaiden kärkien ollessa vastakkain vaihde ei mene sisään. Kun ratas ajamyötä hiukan pyöristyy, myös vaihde menee pikkuhiljaa herkemmin sisään ja ilmiö häviää. Kertokaa jos olen vähääkään oikessa. Menee kyllä vähän ohi aiheen....  :-[

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 01.02.13 - klo:00:19Kun ratas ajamyötä hiukan pyöristyy...
Olisin kyllä hyvin huolestunut, jos mikään ratas tai sen hammas rupeaisi laatikossa omia aikojaan pyöristymään. Synkrorinkulat tietty sitten asia erikseen..

Golffari7

Kaipa ne rattaat pyöriessään ja liikkuessaan toisiaan vasten tietysti kuluvat?

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 01.02.13 - klo:00:46
Kaipa ne rattaat pyöriessään ja liikkuessaan toisiaan vasten tietysti kuluvat?
No jossainmäärin joo, muttei nyt ihan pyöreäksi sentään, ainakaan normaalisti. Siis edes hampaan kulmistaan. Sorvaamallahan ne saa kyllä tuhottua halutessaan :)
Vaan tiedä sitten millainen systeemi näissä yhtään uudemmissa on tuon pakin suhteen? Miksi kuvittelen muistavani, että näissä uudemmissa olisi jo synkronoitu pakkikin?

Cayman

Siinä se nyt sitten on;



Laitan kokemuksia myöhemmin!

Vanteet on ainakin Rumat
ID.3 Business
Golf VIII

1.8 "APR" Q

Onnea uudelle autolle ja turvallisia kilometrejä...!
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

herra neljäkymmentä 7

 

Aivan siistit vanteet,kyllä mulle kelpais!

Cayman

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 02.02.13 - klo:14:50
 

Aivan siistit vanteet,kyllä mulle kelpais!

Mitkäs vanteet sinun Golfissa on?
ID.3 Business
Golf VIII

herra neljäkymmentä 7


Cayman

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 02.02.13 - klo:14:55
Ihan vakiot  :-[

Mutta kuitenkin erilaiset kun nuo tuossa minun autossa?

Tämä on positiivinen uudistus,että auton toimintoja pääsee muokkaamaan enemmän kuin vanhassa,esim tämä että takalasinpyyhin ei pyyhi pakille laitettaessa!




Tämä säätönappula ei ollut mukava käteen,johtuu ehkä siitä että tottunut audin "nahkaiseen"



Näyttö/radio muutenkin liian halvan oloinen ja tietty liian pieni,vaikka on yritettykkin panostaa visualisuuteen
ID.3 Business
Golf VIII

Cayman

Golf 7 jakohihnan vaihtoväli ikuinen/300tkm  :D

Bmw-myyjä muuten totesi loppuvuodesta,että uuden auton olettu romutusikä 8 vuotta,joten kerkeehän tuossa "ikuisuudessa" ajamaan sitten reilut 35tkm/v ennekuin Stena kutsuu  8)
ID.3 Business
Golf VIII

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Audis - 02.02.13 - klo:17:03
Golf 7 jakohihnan vaihtoväli ikuinen/300tkm  :D


Onko asia todella näin?

Cayman

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 02.02.13 - klo:17:24
Onko asia todella näin?

On se juuri näin!

Ja lisää tulee yllätyksiä koskien uutta Golfia,mutta ei ihan vielä,pidetään porukkaa jännityksessä  :-X
ID.3 Business
Golf VIII

vkjoki

^ Kerro jo - pikkuisen nimittäin jännittää ...
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Audis - 02.02.13 - klo:17:03
Golf 7 jakohihnan vaihtoväli ikuinen/300tkm  :D


Käsittämätöntä, eikö ne vois myöntyä vanhoihin hyviin aikoihin. 300tkm samalla hihnalla. Huhuh.  :o

Cayman

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 02.02.13 - klo:18:14
Käsittämätöntä, eikö ne vois myöntyä vanhoihin hyviin aikoihin. 300tkm samalla hihnalla. Huhuh.  :o

Odotin kanssa max 160tkm vaihtoväliä,ihan suu loksahti kun kuulin tuon 300tkm.
Edellisen koneen ketjun rallatuksista ja venymisistä otettu nyt ainakin opiksi siihen asti kun eka hihna katkeaa  ;)
ID.3 Business
Golf VIII

muuli1010

Sinansa toi 300 tkm vaihtovali on hyva koska nyt osalle on jatkettu takuu 300 tkm saakka jos katkee ennen sita niin maksaja siita mahdollisesti aiheutuville vahingoille on selva, ketjunhan voi vaan olettaa kestavan auton elinian.

Kannattaa toki tarkistaa huolto-ohjelmasta jos siella olisi jotain mainintaa tarkastuksista / mahdollisesta lyhyemmasta vaihtovalista erityisissa kaytto olosuhteissa.

Fedder

"Jännä" seurailla mitä tuosta hieman pidennetystä vaihtovälistä seuraa. Vetoa en lähtisi lyömään. Hihnan materiaali lienee jotain ennen kuulumatonta ainetta.

Siisti peli ja ok vanteet - itse en vaihtaisi. Mutta makuasia. Eihän Audis & uusi Golf majaile läntisessä Helsingissä?
Immer wieder Golf.

muuli1010

Toivottavasti ei sita samaa mita Opel:lle

Fedder

En ole lukenut hetkeen takuuehtoja, mutta kaiketi kuitenkin xyz km / x vuotta. Vaimon Polossa oli hihna(?) valmista kauraa ~40tkm paikkeilla, mutta aikaa rekisteröinnistä oli mennyt kuutisen vuotta. Huollettu ohjelman mukaan ja väännön päätteeksi taisi tulla kustannusjako. Tosin appiukko taisi vielä neuvotella tästä. Tuloshan olisi ollut toinen, jos minä olisin ollut asialla. :D
Immer wieder Golf.

Taky

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 02.02.13 - klo:18:49
Kannattaa toki tarkistaa huolto-ohjelmasta jos siella olisi jotain mainintaa tarkastuksista / mahdollisesta lyhyemmasta vaihtovalista erityisissa kaytto olosuhteissa.
Varsinkin kun niitä on muuettu vielä matkan varrellakin tiuhemmiksi.
Ainut missä olen tavannut jatkettua hihnan vaihtoaväliä on Octavian 1.6 TDI kone, ohjekirjassa 150 000km, mutta maahantuojalta saadun lisäinfon mukaan 210 000km.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

muuli1010

Noinhan Opel teki siina vaiheessa kun alko tulemaan kuluja. Taisivat Opel:lla lopulta puolittaa km maaran ??? Ei jaksa enaa muistaa

Hihna on mielestani siina mielessa yksinkertainen etta jos papereissa lukee esim 8 vuotta / 300 tkm niin kuluttajalla on taysi oikeus olettaa etta hihna kestaa tuon ajan. Toki jos hihnan rikkoontuminen aiheuttaa mittavan vaurion niin kustannusjako on mahdollinen koska auto on korjauksen jalkeen parempi kuin ennen korjausta.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 02.02.13 - klo:18:50
"Jännä" seurailla mitä tuosta hieman pidennetystä vaihtovälistä seuraa. Vetoa en lähtisi lyömään. Hihnan materiaali lienee jotain ennen kuulumatonta ainetta.

Siisti peli ja ok vanteet - itse en vaihtaisi. Mutta makuasia. Eihän Audis & uusi Golf majaile läntisessä Helsingissä?

Sama tuli jälkeenpäin mieleen,että mitähän materiaalia hihna oikein on.?Vanteissa ärsyttää eniten se,että puolia noin paljon,joutuu pesun jälkeen hinkkaamaan liikaa  :(
Majailen tre seudulla
ID.3 Business
Golf VIII

pappa

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 02.02.13 - klo:14:55
Ihan vakiot  :-[

Olin myönteisesti yllättynyt näistä vanteista omassa autossani.
Odotin ihan muuta Lyon-nimikkeen alta.
Ne ovat ainakin 1.4 TSI 90 kW Comfortlinen vakiovanteeet (15").
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Pumasa

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 02.02.13 - klo:18:50
"Jännä" seurailla mitä tuosta hieman pidennetystä vaihtovälistä seuraa. Vetoa en lähtisi lyömään. Hihnan materiaali lienee jotain ennen kuulumatonta ainetta.

Näissä viimeaikoina esitellyissä moottoreissa joissa jakohihna pyörii öljykylvyssä, hihna muistuttaa ulkonäöltään vanhaa "ilmassa" pyörivää edeltäjäänsä. Remmi on luonnollisesti öljynkestävä, teollisuudessa on ollut samantyyppisiä hihnakäyttöjä jo vuosia. Täytyy muistaa, että öljy samalla voitelee ja vähentää kitkaa, eli vanhaan ratkaisuun verrattuna kulumisvaikutus jää olemattomaksi. Tämä lisää käyttöikää. Eikös pisimmät remminvaihtovälit perinteisellä ratkaisulla ole joillakin merkeillä kuitenkin se 10v/240tkm? Tähän nähden ei kyseessä iso parannus, mutta hienolta kuulostaa huoltoväli..

muuli1010

Jos ajatellaan etta autolla ajetaan 20...25 tkm vuodessa niin hihnan kayttoika on 12 - 15 vuotta ja tuon ikaisen auton rahallinen arvo on mitaton suhteessa auton kayttoarvoon joten olisi mielenkiintoista tietaa mita moisen hihnan vaihtaminen maksaa ? Tuskin on ainakaan perinteista ratkaisua edullisempi vaihtaa

optio

Homma etenee, löytyi uusi maksaja sijaisautolle!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy