VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Murska - 23.01.13 - klo:20:19
Nyt kun kerkesi taas ajattelemaan niin kyllä, Climatronic on mulla aina päällä (Auto) asennossa. Se että onko AC eli ilmastointi kytkettynä, vaikuttaa siihen sisäilman tasaisuuteen kuten jalkojen lämpöön. Ã,,lä kysy miksi ja miten, mutta tämä on todettu jo useaan kertaan.


En tiedä mitä passatin napeissa lukee, mutta exeossa tuo AC off nappi = Econ nappi. Ja se päällä ei ole vastuksia käytössä ja auto on kylmä. Passatissa lienee ihan sama juttu. Eli kaikki päälle vaan, kompura ei käy, kun ulkona on alle 5 astetta. Ei siis ole mitään syytä ottaa sitä AC nappia pois päältä, automaatti-ilmastointi toimii ihan oikeasti automaattisesti :)

Markku J

Kompuran voitelun kannaltakin on minusta hyvä pitää se AC -nappi päällä. Kun joskus sattuu talvella auto lämpimään parkkihalliin, niin voi saada ilmastoinnin kompuran päälle hetkeksi voitelemaan systeemiä. Mikä sitten on todellinen hyöty tästä - en tiedä, mutta tiivisteiden kunnon suhteen tätä menettelyä on aiemmin kehuttu.

tet

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.01.13 - klo:20:36
Kompuran voitelun kannaltakin on minusta hyvä pitää se AC -nappi päällä. Kun joskus sattuu talvella auto lämpimään parkkihalliin, niin voi saada ilmastoinnin kompuran päälle hetkeksi voitelemaan systeemiä. Mikä sitten on todellinen hyöty tästä - en tiedä, mutta tiivisteiden kunnon suhteen tätä menettelyä on aiemmin kehuttu.

Kyllä ne kompurat näissä uudemmissa VAGeissa pyörii kaiken aikaa, oli ne napit ihan miten hyvänsä. Ei siellä kompurassa ole enää magneettikytkintä, se on iskutilavuussäätöinen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

psxgamer

Kävin eilen ajamssa BMW 116d:n 8-lovisella automaatilla. Ihan hieno auto, mutta ei ihan minun makuuni.

Mainitsen tästä siksi, että hämmästyin eilen BMW:n hintoja. 8-lovisen automaatin saa vieläkin kaupan päälle ja niinpä 116 heppaisen diesel automaatin business paketilla saa vain 29 300 eurolla. Business paketti sisältää mm. 16" vanteet, peruutustutkan, xenonit, bluetoothin, vakkarin ja parkkitutkan -eli kaiken pakollisen.

Kun Golfin ottaa 1,6TDI DSG:llä Confortlinena ja Confort paketilla, bluetoothilla, xenoneilla ja 16" vanteilla seisoo hintalapussa 29 900â,¬!

Onko jo aikoihin eletty kun perus Golffi maksaa enemmän kuin bemari? Golfin hinnoittelua toivoisi kyllä tarkitsettavan ainakin tonnin alaspäin, mutta kaikesta huolimatta näistä kahdesta autosta haluaisin Golfin enemmän. Golf on hiljaisempi, avarampi sisätiloiltaan ja laatuvaikutelmakin oli hieman bemaria parempi. Bemarin ostaja saa sitten todella mukavan auton jossa on tiivis ja sporttinen tunnelma ja sulavat liikkelleelähdöt takava 8-lovinen automaatti (ilman DSG:n huolia).

Kunnianhimottomuudesta volkkarin hinnoittelua ei voi ainakaan syyttää...

WilleK

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 24.01.13 - klo:13:36

Business paketti sisältää mm. 16" vanteet, peruutustutkan, xenonit, bluetoothin, vakkarin ja parkkitutkan -eli kaiken pakollisen.

Kun Golfin ottaa 1,6TDI DSG:llä Confortlinena ja Confort paketilla, bluetoothilla, xenoneilla ja 16" vanteilla seisoo hintalapussa 29 900â,¬!

Onko jo aikoihin eletty kun perus Golffi maksaa enemmän kuin bemari?

No joo, voihan tuota asiaa ajatella noinkin.

Toisaalta jos arvostaa vähänkään varusteita ja valitsee BMW:n kaikki Comfort-pakettiin ja Xenon-pakettiin kuuluvat varusteet niin hintaero on todennäköisesti melkoisen suuri.
Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

vkjoki

Eipä noita Golf Seiskoja vielä teillä vilise - nimittäin 6 viikkoa ja 4 000 km  on Golf 7:lla takana ja tänään "törmäsin" ensimmäisen kerran jonkun toisen Golf Seiskaan: valkoinen Golf Helsingin Oulunkylässä Mäkitorpantiellä. Ilmoittautuukohan joku arenalainen syylliseksi?
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

optio

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 26.01.13 - klo:16:47
Eipä noita Golf Seiskoja vielä teillä vilise - nimittäin 6 viikkoa ja 4 000 km  on Golf 7:lla takana ja tänään "törmäsin" ensimmäisen kerran jonkun toisen Golf Seiskaan: valkoinen Golf Helsingin Oulunkylässä Mäkitorpantiellä. Ilmoittautuukohan joku arenalainen syylliseksi?

Johtuu varmaankin aivan liian korkeasta hinnasta kansanautolle, onkohan oikea politiikka pistää katteet kuntoon. Samalla kun laatua on oleellisesti huononnettu! Aivan uskomatonta politiikkaa myös tämä taka-akselien rakenne, konsernin halvemmissa autoissa yhdystukea ja kalliimmissa erillisjousitusta. Mitä meiltä jää piiloon, tuntuu, että vain VAG voitot on tärkeitä, täydellistä ostajien kusetusta!

Newman

^ Onhan se mahdollista, että sinä olet oikeassa, kaikki muut väärässä ja olet vielä huomannut jotakin, mitä kukaan muu maailmassa ei ole toistaiseksi havainnut. Täytyypä oikein itsekin koeajaa tuo 1.2 TSI Golf VII, kun se on niin kelvottoman huono. Ties vaikka liittyisin harvojen valittujen joukkoon. Palaan asiaan jahka ehdin koeajon suorittamaan.

optio

Lainaus käyttäjältä: Newman - 26.01.13 - klo:17:18
^ Onhan se mahdollista, että sinä olet oikeassa, kaikki muut väärässä ja olet vielä huomannut jotakin, mitä kukaan muu maailmassa ei ole toistaiseksi havainnut. Täytyypä oikein itsekin koeajaa tuo 1.2 TSI Golf VII, kun se on niin kelvottoman huono. Ties vaikka liittyisin harvojen valittujen joukkoon. Palaan asiaan jahka ehdin koeajon suorittamaan.
Niin kauan kun merkin mielikuva kunnossa niin voidaan kusettaa: lukemattomia esimerkkejä, alustan äänieristys pitkään aivan surkea, lämmityslaitteet aivan ala-arvoisia. Sitten nämä laatuongelmat: DSG, huoltovapaa nokkaketju (Toyota varmaankin olisi asiakkaista välittävänä valmistajana myöntänyt ongelman ja kutsunut kaikki korjaukseen mutta mitä tekee Vag aina vaan hyssyttelee kaikkia ongelmia)

Newman

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.01.13 - klo:17:34
Niin kauan kun merkin mielikuva kunnossa niin voidaan kusettaa: lukemattomia esimerkkejä, alustan äänieristys pitkään aivan surkea, lämmityslaitteet aivan ala-arvoisia. Sitten nämä laatuongelmat: DSG, huoltovapaa nokkaketju (Toyota varmaankin olisi asiakkaista välittävänä valmistajana myöntänyt ongelman ja kutsunut kaikki korjaukseen mutta mitä tekee Vag aina vaan hyssyttelee kaikkia ongelmia)
Kyse ei ole alustan äänieristyksestä vaan nimen omaan rengasmelusta, josta valtaosa kantautuu pyöränkoteloista.

Mutta muuten olen totta kai samaa mieltä: Volkkarin laatuvaikutelma on tosiaankin enää vain vaikutelma laadusta, ei todellista laatua sanan varsinaisessa merkityksessä (vähävikaisuutta, kestävyyttä mitä lie). Toisaalta, missä "kansanautossa" sitä laatua nyt niin merkittävän paljon sitten edes on? Volvollakin on ne iljettävän rumat pesunesteen suuttimet, joten ei tässä oikein tiedä, mihin luottaisi.

optio

Lainaus käyttäjältä: Newman - 26.01.13 - klo:17:38
Kyse ei ole alustan äänieristyksestä vaan nimen omaan rengasmelusta, josta valtaosa kantautuu pyöränkoteloista.

Mutta muuten olen totta kai samaa mieltä: Volkkarin laatuvaikutelma on tosiaankin enää vain vaikutelma laadusta, ei todellista laatua sanan varsinaisessa merkityksessä (vähävikaisuutta, kestävyyttä mitä lie). Toisaalta, missä "kansanautossa" sitä laatua nyt niin merkittävän paljon sitten edes on? Volvollakin on ne iljettävän rumat pesunesteen suuttimet, joten ei tässä oikein tiedä, mihin luottaisi.

Me täällä Suomessa olemme lapsipolon asemassa Vag ajattelussa; kareat asfaltit, rengasmelua, ei kiinnosta valmistajaa. Lämmityslaitteet surkeat siihen asti kun yllättäin pari vuotta sitten Saksalaistenkin perseet oli jäässä ja Saksalaiset alkoi valittaa niin kuinkas ollakaan nyky Golfissa onkin asiaan paneuduttu, kaikki tähtää vain voiton maksimointiin, mennään siitä mistä aita on matalin.

Newman

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.01.13 - klo:17:59
kaikki tähtää vain voiton maksimointiin, mennään siitä mistä aita on matalin.
Osakkeenomistajat taputtavat karvaisia käsiään. Joka yhtiössä.

teemur

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.01.13 - klo:17:59
Me täällä Suomessa olemme lapsipolon asemassa Vag ajattelussa; kareat asfaltit, rengasmelua, ei kiinnosta valmistajaa. Lämmityslaitteet surkeat siihen asti kun yllättäin pari vuotta sitten Saksalaistenkin perseet oli jäässä ja Saksalaiset alkoi valittaa niin kuinkas ollakaan nyky Golfissa onkin asiaan paneuduttu, kaikki tähtää vain voiton maksimointiin, mennään siitä mistä aita on matalin.

Aika jännä juttu ettei 120.000 uuden auton vuosivolyymillä olla maittain katsottuna asiakaspalautteiden kärjessä. Ja kun uuteen malliin saadaan paketoitua edeltäjiään huomattavasti miellyttävämpi äänimaailma sekä lämpiävyys, jonka pitäisi miellyttää myös Pohjois-Euroopassa asustavia, suomalaista asiakasta vi....ta edelleen. Otan aiemmat sanani takaisin, Golf-mallistossa ei ole vaihtoehtoa kaikille
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Myhky

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 26.01.13 - klo:16:47
Eipä noita Golf Seiskoja vielä teillä vilise - nimittäin 6 viikkoa ja 4 000 km  on Golf 7:lla takana ja tänään "törmäsin" ensimmäisen kerran jonkun toisen Golf Seiskaan: valkoinen Golf Helsingin Oulunkylässä Mäkitorpantiellä. Ilmoittautuukohan joku arenalainen syylliseksi?

Itse bongasin keskiviikkona ensimmäisen kerran uuden Golfin. Valkoinen 15 tuumaisilla vanteilla oli parkissa Lauttasaarentiellä ostarin kohdalla. Lieneekö sama auto.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Mikko

Minä olen bongannut jo vaikka kuinka monta uutta Golfia, yksi niistä työkaverilla. Mutta vaikea noita on liikennevirrasta bongata kun aika hyvin naamioituvat harmaaseen massaan ja vähänkin kauempaa katsottune on todella vaikea erottaa kutos ja seiska-malleja toisistaan.

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 19.01.13 - klo:00:50
No hyvä. Tämä(kin) asia on sitten saatavissa kuntoon.

Joko saatu kuntoon?
Myös minulla radion kuuluvuus monilla kanavilla auton liikkuessa tosi huono. Pätkii ääntä luvattoman paljon varsinkin musiikkia kuunnellessa. (Composition media bluetooth)

Ocu_P

Olen bongannut liikenteessä esittelyautoja sekä pari muuta yksillöä. Lisäski kaveri sai jo marraskuun lopussa ajoon erittäin hyvin varustellun seiskan.

Saa tosiaan joskus katsoa tarkkaan, jotta erottaa onko kuutonen vai seiska.

Ocu_P

Viittasin tuossa muistaakseni Option kommenttiin radion hyvästä kuuluvuudesta.

Omani ei ole vielä käynyt huollossa tämän vuoksi ja huono kuuluvuus jatkuu. Composition Media BT minullakin.

Aulis

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 27.01.13 - klo:12:32
Viittasin tuossa muistaakseni Option kommenttiin radion hyvästä kuuluvuudesta.

Omani ei ole vielä käynyt huollossa tämän vuoksi ja huono kuuluvuus jatkuu. Composition Media BT minullakin.
Omassa seiskassa aivan perusmediasysteemit ja kuuluvuudessa ei mitään ongelmia  :).
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

pappa

Pappan radio toimii myös hyvin.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Myhky

Mites tuommoiset kanavien kuvakkeet saa näkyviin? Itselläni lukee vain asemien nimet.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

pappa

^
Haetaan netistä - tallennetaan SD-kortille - siirretään SD-kortilta radioasemille.
Tarkka ohje löytyy manuaalin osiosta radio.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Ocu_P

Tarkoitus laittaa nuo kuvakkeet, mutta katsotaan ensin, meneekö laite vaihtoon / softapäivitykseen.

Ilkka-A

Lainaus käyttäjältä: pappa - 27.01.13 - klo:18:07
^
Haetaan netistä - tallennetaan SD-kortille - siirretään SD-kortilta radioasemille.
Tarkka ohje löytyy manuaalin osiosta radio.

En löytänyt oikein "hakemallakaan" tarkkaa ohjetta. Ainakaan omasta mielestäni tarkkaa, kun ei ole ko. tekniikka oikein muutenkaan vahvin alueeni  :-\

Voisiko joku avittaa linkillä, "rautalangasta väännetyllä" ohjeella tms. Kivahan olisi saada vähän lisäväri näyttöön ;) Kiitos!
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ilkka-A - 28.01.13 - klo:11:45
En löytänyt oikein "hakemallakaan" tarkkaa ohjetta. Ainakaan omasta mielestäni tarkkaa, kun ei ole ko. tekniikka oikein muutenkaan vahvin alueeni  :-\

Voisiko joku avittaa linkillä, "rautalangasta väännetyllä" ohjeella tms. Kivahan olisi saada vähän lisäväri näyttöön ;) Kiitos!

Oliko sulla perusradio vai joku parempi malli? Mietin että josko noita kuvakkeita ei saa siihen hinnat alkaen malliin, vaan pitäisi olla se Composition media BT-radio :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ilkka-A

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.01.13 - klo:11:51
Oliko sulla perusradio vai joku parempi malli? Mietin että josko noita kuvakkeita ei saa siihen hinnat alkaen malliin, vaan pitäisi olla se Composition media BT-radio :-\

Ihan perusmalli :( Ajatus heräsi, kun tuo SD-kortti -paikka ja median käyttöomaisuudet kuitenkin löytyvät tuosta 5-tuumaisesta perus-composion karvalakkimallistakin :) Mutta BT-toimintoa ei toki ole :-\
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

Myhky

#1166



Kohta voidaan sitten kilpailla kenellä on härskeimmät / häiriintyneimmät kanavalogot...
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Ilkka-A

Ok, Kiitokset Myhky :)

Omasta radio-manuaalistani ei tosiaan tuollaista kohtaa löytynyt. Mutta pitääpä kokeilla.
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

digiGolf

#1168
Ei taida kuvakkeiden siirto onnistua ainakaan mun perusradioon.
Onneksi muistikortti kuitenkin toimii
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Ilkka-A

Lainaus käyttäjältä: digiGolf - 28.01.13 - klo:16:00
Ei taida kuvakkeiden siirto onnistua ainakaan mun perusradioon.
Onneksi muistikortti kuitenkin toimii

Samaan johtopäätökseen päädyin. Harmi sinällään, kun muistikortti muuten kuitenkin kelpaa.
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy