VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

TeBsu

Eikös optiolle olisi ollut järkevämpää antaa uusiauto? Tai kenties vaatia kaupanpurku? Uutta autoa en ole koskaan ostanut, mutta jos noin vaikeaa toimintaa on, niin minä en pissiskään volkkariin päin enää tuon jälkeen...
lord of the rings

Aulis

Optio: Tuttu paikkahan tuo on, kun tuli inttkin (11kk)  siellä aikanaan käytyä  ;).

JoJio: optiolla kävi vain harvinaisen huono tuuri, onhan noita muillakin merkeillä tapahtunut, kun on on kyse aivan uudesta automallista ja moottoreista :-(.
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

optio

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 19.01.13 - klo:01:18
Optio: Tuttu paikkahan tuo on, kun tuli inttkin (11kk)  siellä aikanaan käytyä  ;

Intin oot käynyt Kajaanissa mutta koskaan et ole kuulluut kolmen koon Kajjjaanista, josta paikalliset puhuu! Oletko kenties tullut Kokkolasta, Kärsämäeltä?

optio

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 19.01.13 - klo:01:10
Eikös optiolle olisi ollut järkevämpää antaa uusiauto? Tai kenties vaatia kaupanpurku? Uutta autoa en ole koskaan ostanut, mutta jos noin vaikeaa toimintaa on, niin minä en pissiskään volkkariin päin enää tuon jälkeen...

Olen pyytänyt kaupan purkua ja mielelläni ottasin vastaan entisen kutos koppasen (näkyy olevan edelleen myymättä) mutta kun ei käy niin sitten ei, mielenkiintoisena yksityiskohtana on, että nyt on menty jo monta viikkoa IF:n piikkiin jatkuvuusturvalla sijaisauton merkeissä mutta kohta sekin täyttyy, mikä on sen jälkeen tilanne.

TeBsu

onkos kuluttuja asia mieheen otettu yhteyttä? varmaankin tässä tapauksessa?  :o
lord of the rings

optio

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 19.01.13 - klo:01:35
onkos kuluttuja asia mieheen otettu yhteyttä? varmaankin tässä tapauksessa?  :o

No hätää tähän mennessä kun itse asiassa V50:llä Volvolla on ollut parempi ajaa kuin uutukaisella, paitsi akkaa nyppii automaatin puute.

optio

#1116
Lainaus käyttäjältä: optio - 19.01.13 - klo:01:41
No hätää tähän mennessä kun itse asiassa V50:llä Volvolla on ollut parempi ajaa kuin uutukaisella, paitsi akkaa nyppii automaatin puute.

Tietysti jos kohtuuttomasti kestää niin mikä on kuluttajaviranomaisten kanta

Karvis

Kestää minkä kestää, ei sille kuluttaja-asiamieskään mitään voi. Pyydät vain sijaisauton volkkarilta kun tulee ifin päivät täyteen, itse olisi sitä vaatinut jo heti alkuun.

Kaupan purkuhan tulee kyseeseen vasta jos tuotteessa olevaa virhettä ei saada korjattua, mutta uusi mottihan on jo matkalla joten auto tullenee pikapuoliin kuntoon.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

muuli1010

Remppa voi tosiaan kestaa, yksi tuttu ajeli aikoinaan liikkeen autoilla viikko kausia kun osaa odoteltiin ja autoa purettiin / kasattiin.
Ellei takuuehdoissa ole mainintaa sijaisautosta korjausten ajaksi niin mielestani liikkeella ei ole mitaan velvollisuutta antaa asiakkaan kayttoon autoa, mutta onhan se tietty selvaa etta nuivalla suhtautumisella saavat helposti asiakkaasta liikkeelleen huonon mainosmiehen.

Passatti

Näyttää siltä ,että Saksalaisten autojen moottorit eivät ole siitä parhaasta päästä enään.

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/62383/german-cars-among-worst-engine-failures
Always lead, never follow

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.01.13 - klo:11:00
Näyttää siltä ,että Saksalaisten autojen moottorit eivät ole siitä parhaasta päästä enään.

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/62383/german-cars-among-worst-engine-failures

Tuo todella surullista luettavaa. Audissa moottoririkkoja 13 kertainen määrä Hondaan nähden ja VW ei kaukana tuosta. Onhan tämä ollut arvattavissa TSI, öljynkulutus... ketjuja seuraamaalla. Ei paljoa naurata kun tekisi uutta VAG:a ja tämmöistä laatua pukannut 2 vuoden takuulla. Pakko odottaa että uusista moottoreista saadaan käytännön kokemuksia laajemmalta rintamalta ja kilometrimääriltä. Eli pari vuotta seurataan ja jos murheet jatkuu, joudutaan alentumaan Japsi-Korealinjalle.

Passatti

Olen myöskin todella hämmästynyt tuloksista.Olen aina pitänyt saksalaista laatua korkeatasoisena.Onko niin että moottorit kootaan jossain maan rajojen ulkopuolella missä laatuvaatimukset eivät ole samoja kuin ennen.Raha on yks tekijä toki.Mutta mutta kun muutkin sakutehtaat tuppaavat tehdä sutta ja sekundaa.
Always lead, never follow

Passatti

Uudessa Auto,Motor und Sportissa vertailtiin muutaman auton lämmpäreitä niin uuden Golfin oli heikoin.Moottorina oli 1,4.Kun BMW:n lämpötila oli sisällä 17 astetta 20 minuutin kuluttua niin Golfin oli vain 10,7 astetta.Siis mitään parannuksia ei ole tapahtunut.Käyttäkää Webastoa tai ostaa sellainen ,sit lämpöä riittää.
Always lead, never follow

Myhky

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.01.13 - klo:12:48
Uudessa Auto,Motor und Sportissa vertailtiin muutaman auton lämmpäreitä niin uuden Golfin oli heikoin.Moottorina oli 1,4.Kun BMW:n lämpötila oli sisällä 17 astetta 20 minuutin kuluttua niin Golfin oli vain 10,7 astetta.Siis mitään parannuksia ei ole tapahtunut.Käyttäkää Webastoa tai ostaa sellainen ,sit lämpöä riittää.

Olikohan testissä sitten se vanha 1.4TSI eli 122 heppainen. Voin käsi sydämellä kertoa että tämä uusi 140 heppainen 1.4TSI tuottaa selvästi nopeammin lämmintä ilmaa kabiiniin. Olen oikein ihmetellyt miten tämä uusi on niin paljon parempi lämpeämään. Tai miten se vanha oli niin huono...

Eikä ole tarvinnut enää maskisuojaa asentaa kun sisätilat lämpiää ok -20 asteessakin.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

pappa

^
Kyllä tämä uusi 122 heppainenkin lämpenee selvästi nopeammin kuin vanha.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

nemos

Testissä ei kerrota Golfin moottoria tarkemmin. Autot olivat yöpyneet -15 asteessa yön ja sisätiloissa aloituslämpötila oli -8 astetta.

Golfin lämpenemiskäyrä on ihmeellinen muihin testattuihin verrattuna. Ensimmäinen 5 minuuttia on todella heikko. Välillä 5...10 min Golf kirii lähes samalle tasolle kuin seuraavaksi heikoimmat Prius ja MB A, mutta sen jälkeen ei enää paljon tapahdu. Lattia saavuttaa 7 asteen lämpötilan 15 minuutissa ja siihen lämpö jää.
Volvo XC60 T8 Inscription

tet

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.01.13 - klo:11:00
Näyttää siltä ,että Saksalaisten autojen moottorit eivät ole siitä parhaasta päästä enään.

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/62383/german-cars-among-worst-engine-failures

Aika yllättävää että Audit laukeavat useammin kuin Volsut, täällä foorumin jakoketjukeskusteluissahan on epäilty että hajoaako ne Audin koneet lainkaan. Hyvä että tuli jotain faktaa konerikkoprosenteista, moni kun täällä on ollut valmis melkein toteamaan KAIKKI konsernin koneet tuhoon tuomituiksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Aulis

Omassa VII Golfissani on  tuo pienitehoisin 1.2 TSI -kone ja hyvinhän tuo lämpiää jopa näillä tämän viikon  pakkasilla.  Mielenkiinnolla odottelen TM:n talvitesti 2013 tuloksia tuossa helmikuun puolella.
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

Samueli

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.01.13 - klo:12:48
Uudessa Auto,Motor und Sportissa vertailtiin muutaman auton lämmpäreitä niin uuden Golfin oli heikoin.Moottorina oli 1,4.Kun BMW:n lämpötila oli sisällä 17 astetta 20 minuutin kuluttua niin Golfin oli vain 10,7 astetta.Siis mitään parannuksia ei ole tapahtunut.Käyttäkää Webastoa tai ostaa sellainen ,sit lämpöä riittää.
Kävin tässä koeajamassa Golf 7 1.4 TSI:n Webastolla, kun ulkona oli noin -24C. Lämpöä sinänsä tuntui riittävän, mutta jalat kuitenkin palelivat!

Vaikuttaisi, että automaattiasennolla Climatronic säännöstelee puhallusta jalkatilaan erittäin kitsaasti, vaikka puhallin toimisikin voimakkaimmalla kolmesta automaattinopeudesta.

Osaisikohan kukaan insinööri täällä mahdollisesti neuvoa, että miten tuota ilmavirran jakautumista voisi säätää siten, että moottorin lämmettyä sitä puhallusta saisi sinne jalkatilaan reilusti enemmän kuin mitä lämmityslaite tehtaan jäljiltä antaa?

Siis VAS:lla, VCDS:llä tahi jakoavaimella ja meisselillä säätäen? Luulisi, että se ei nykyteknologialla mahdotonta olisi, kun kerran jo 1960-luvulla on sentään kuuhunkin asti lennetty...

vkjoki

^ Luulen, että ylivoimaisesti kätevin kikka on jakoavaimen sijasta ottaa kiinni Climatronicin tuulettimen säätönappulasta ja ruuvata säätimestä lisää puhallusta jaloille.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Murska

Lainaus käyttäjältä: Samueli - 21.01.13 - klo:21:35
Kävin tässä koeajamassa Golf 7 1.4 TSI:n Webastolla, kun ulkona oli noin -24C. Lämpöä sinänsä tuntui riittävän, mutta jalat kuitenkin palelivat!

Mulla on Passatissa Climatronic ja jalata palelee pakkasilla jos ei laita ilmastointia päälle, jännä juttu mutta useaan kertaa todettu ja nykyään mulla on AC päällä jatkuvasti, jakaa tasaisemmin lämmintä ilmaa ohjaamoon eikä jalat palele.
BMW 118dA M-Sport

Samueli

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 21.01.13 - klo:23:34
^ Luulen, että ylivoimaisesti kätevin kikka on jakoavaimen sijasta ottaa kiinni Climatronicin tuulettimen säätönappulasta ja ruuvata säätimestä lisää puhallusta jaloille.
:)... Olen tainnut sitten vaan oppia liian hyvän päälle, kun viimeiset 20 vuotta on Volvoissa pelannut tuo automaatti-ilmastointi siten, että loppukeväästä käännetään pyyntö +23,5C:een, jotta ei tule kesällä vilu, kun ilmastointi jäähdyttää autoa ja usein ollaan autossa paitasillaan; sekä vastaavasti loppusyksystä käännetään pyyntö +20,5C:een, jotta ei tule hiki, kun lämmityslaite lämmittää, ja usein ollaan autossa päällysvaatteet päällä.

Siinä kaikki. Jai aina auto lämpiää / jäähtyy nopeasti haluttuun lämpötilaan, eikä tule
kylmä eikä vilu sen enempää päästä, vartalosta kuin jaloistakaan, ja lisäksi puhallin ei pidä meteliä itsestään, kun haluttu lämpötila on saavutettu.

Koska VAG:n piirissä kutsutaan Climatronicia "automaattiseksi ilmastoinniksi", niin pitäisin oletusarvona, että ei tarvitsisi ryhtyä ruuvailemaan nappuloita pitkin matkantekoa - sitä vartenhan voi varusteisiin valita sen manuaalisen ilmastoinnin...

Ihmettelisin, jos ei tuota Climatronicia voisi millään viritellä siten, että se lämmitysvaiheessa (ja vaikka jäähdyttäessäkin) puhaltaisi nykyistä  enemmän jalkatilaan

teemur

Viimasuoja alempaan maskin ritilään jollei ole jo ?

Kylmyys tulee minullakin Sciroccossa jalkoihin kovilla pakkasilla ja mieluummin käänsi puhallusta enemmän jaloille. Nyt viimasuojan kanssa asia korjaantui. Eli kylmyys taitaa hohkata pellistä, ja autom. ilmastointi ei taida tätä hoksata korjata?

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

muuli1010

Sita vartenhan toi Climatronic on ettei tarttis saataa, en ole tutkint sita miten ilmavirta jakautuu kabiiniin mutta kylla noi omat saadot rajoittuu siijen etta lampotilaa kaannetaan joskus asteella ylos ja joskus asteella parilla alas "matkustamo henkilokunnan" mieltymyksista riippuen, toinen kaytossa oleva saato on tarvittaessa taysi puhallus tuulilasille jolla mahdollistetaan ongelmakeleilla nakyvyys eteen.
Lammityslaite ei ole ollut Voken paras ominaisuus, moottorihan ei kaupunkiajossa lampene ennen kesaa ja toisaalta Volvolla on pitkat perinteet hyvien talviautojen tekemisesta joten en ihmettelisi jos joku pitaa Volvoa Vokea parempana talviautona.
Uuden Vokenhan ei pitaisi karsia enaa hitaasta lampenemisesta joten odottelen mielenkiinnolla sita mika on TM:n talvitestin nakemys asiasta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Murska - 22.01.13 - klo:08:21
Mulla on Passatissa Climatronic ja jalata palelee pakkasilla jos ei laita ilmastointia päälle,

Onko sulla mahdollisesti diesel Passat ilman tehdasasenteista Webastoa ::)

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Murska - 22.01.13 - klo:08:21
Mulla on Passatissa Climatronic ja jalata palelee pakkasilla jos ei laita ilmastointia päälle, jännä juttu mutta useaan kertaa todettu ja nykyään mulla on AC päällä jatkuvasti, jakaa tasaisemmin lämmintä ilmaa ohjaamoon eikä jalat palele.

Climatronicin kuuluu olla aina päällä. Jos laittaa pois, niin sitten katoaa lisälämmittimetkin(vastukset, webasto). Eihän kompura edes käy, jos lämpötila on alle +5 astetta.

Murska

Näin sitä oppii taas uusia asioita autosta, vastahan se on mulla ollut 4 vuotta ;D ;D

Musta tuntuu että uuden Golfin kanssa oon enemmän ja vähemmän kusessa sekä tietämätön monista hienoista ominaisuuksista...

Mikä ihmeen omistajan käsikirja? ;D
BMW 118dA M-Sport

tet

Lainaus käyttäjältä: Samueli - 22.01.13 - klo:16:43
Ihmettelisin, jos ei tuota Climatronicia voisi millään viritellä siten, että se lämmitysvaiheessa (ja vaikka jäähdyttäessäkin) puhaltaisi nykyistä  enemmän jalkatilaan

Audin climatronicia ainakin voi, täälläkin palstalla on ollut linkkejä ohjeisiin. Siellä oli myös valintoja enemmän/normaalisti/vähemmän (eli kolme vaihtoehtoa) ilmaa erinäisistä suuttimista. Vaan ainakaan Skodan climatronicista en kyseisessä ohjeessa mainittuja lukuisia säätöjä löytänyt VCDS:llä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Samueli

Lainaus käyttäjältä: tet - 23.01.13 - klo:12:08
Audin climatronicia ainakin voi, täälläkin palstalla on ollut linkkejä ohjeisiin. Siellä oli myös valintoja enemmän/normaalisti/vähemmän (eli kolme vaihtoehtoa) ilmaa erinäisistä suuttimista. Vaan ainakaan Skodan climatronicista en kyseisessä ohjeessa mainittuja lukuisia säätöjä löytänyt VCDS:llä.
Koetin etsiskellä sekä yleisellä haulla että VCDS-ketjusta, muttei tärpännyt... Osaisikohan joku osaavampi tai muistavampi mahdollisesti hiukan auttaa avutonta?

Murska

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 22.01.13 - klo:19:46
Climatronicin kuuluu olla aina päällä. Jos laittaa pois, niin sitten katoaa lisälämmittimetkin(vastukset, webasto). Eihän kompura edes käy, jos lämpötila on alle +5 astetta.

Nyt kun kerkesi taas ajattelemaan niin kyllä, Climatronic on mulla aina päällä (Auto) asennossa. Se että onko AC eli ilmastointi kytkettynä, vaikuttaa siihen sisäilman tasaisuuteen kuten jalkojen lämpöön. Ã,,lä kysy miksi ja miten, mutta tämä on todettu jo useaan kertaan.
BMW 118dA M-Sport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy