VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Arnie

Heipat! Minulle tuli 16.11. tämä uusi Golf, pappamalli. Rengaskoko 6J 195/65/15 teräsvanteilla ja ET 43. Ostin Dezent aluvanteilla 6J 195/65/15 Hakkapeliitta 7 ja ET 48 elikä 5 mm enempi kuin teräsvanne. Paketti oli 750 euroa ja vanteiden osuus oli 280 e. Kyllähän ET vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin jos se muuttuu paljon alkuperäisestä ja voi samalla rasittaa paikkoja ohjausgeometriassa. ::)

vkjoki

#1021
Golf 7:n ET / offset:

Selasin läpi kymmeniä 6½x16-tuumaisia Golf 7:an hyväksyttyjä vanteita. Niissä ET vaihteli välillä 35-50 mm eli aivan samalla välillä kuin Golf 6:ssakin. En tiedä, mikä on Golf 6:een ja 7:aan suurin ja pienin hyväksyttävä arvo, mutta ainakin väli 35 - 50 mm on laillinen. Siis valtaosaltaan samat vanteet käyvät kumpaankin Golf-sukupolveen.

Specialfälgar-vannetoimittajan "vanneopas" kertoo sekä Golf VI:n (tyyppikoodi 1K) että Golf VII:n (tyyppikoodi AU) ET:ksi 47 mm. Ja noita edellä mainitsemiani TÜW:n tyyppihyväksyntätodistuksia löytyy kymmenille vanteille Örumin "vanteesi.fi"-sivustolta (ET 35 - 50 mm).

Lain mukaan auton raideväli saa muuttua vanteen vuoksi korkeintaan + - 30 mm. Muutos voi johtua joko vanteen leveydestä tai ET:stä tai niiden yhteisvaikutuksesta. Jos tuo 30 mm aiheutettaisiin pelkästään ET:tä muuttamalla, Golf VI:n ja Golf VII:n ET voisi olla välillä 32 - 72 mm. ET:stä riippumatta on olleellista, että rengas kääntyy lokasuojan sisässä moiteetta ääriasentoihinsa.

Edellä olevissa postauksissa on kerrottu vanteista, joissa ET:t ovat olleet välillä 43 - 50 mm, siis aivan normaalilla Golf VII:n ET-alueella.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

teemur

Onko joku foorumilainen jo saanut autonsa / ajanut versiota, jossa löytyy avaimeton järjestelmä "keyless access" ? Onko vaihdekepin vieressä silloin kuvan http://www.vwvortex.com/wp-content/uploads/2012/09/volkswagen-golf-7-interior-8.jpg mukainen käynnistys/sammutus-painike?

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Karvis

Lainaus käyttäjältä: teemur - 09.12.12 - klo:19:08
Onko joku foorumilainen jo saanut autonsa / ajanut versiota, jossa löytyy avaimeton järjestelmä "keyless access" ? Onko vaihdekepin vieressä silloin kuvan http://www.vwvortex.com/wp-content/uploads/2012/09/volkswagen-golf-7-interior-8.jpg mukainen käynnistys/sammutus-painike?



Kyllä siitä tuo nappula löytyy, paikallisessa koeajoyksilössä oli avaimeton järjestelmä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Golffari7

Nitinää/natinaa kuuluu oikeenpuolen ovesta ja hanskalokerosta, tämä ei ole suuri ongelma. Mutta takakontista on kuulunut muutaman viikon ajan epätasaisella tiellä kolinaa. Luulin eka, että se johtuu vararenkaasta. Yritin kiristellä sitä ja laittaa pehmikettä vaimentamaan, mutta ei auttanut. Tänään purin kaiken irtaimen takakontisti ja ajoin ilman välipohjaa. Ei auttanut mitään, vaan kolina ja kilina vaan koveni, kun ei ole mitään vaimentamassa. Jotai siellä on irti tai löysällä tai vialla ja saavat huollossa tutkia...

optio

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 13.12.12 - klo:22:53
Nitinää/natinaa kuuluu oikeenpuolen ovesta ja hanskalokerosta, tämä ei ole suuri ongelma. Mutta takakontista on kuulunut muutaman viikon ajan epätasaisella tiellä kolinaa. Luulin eka, että se johtuu vararenkaasta. Yritin kiristellä sitä ja laittaa pehmikettä vaimentamaan, mutta ei auttanut. Tänään purin kaiken irtaimen takakontisti ja ajoin ilman välipohjaa. Ei auttanut mitään, vaan kolina ja kilina vaan koveni, kun ei ole mitään vaimentamassa. Jotai siellä on irti tai löysällä tai vialla ja saavat huollossa tutkia...

Tänään oli auto huollossa, ei löytynyt nelipyöräsuuntauksessa merkittävää korjattavaa, näin sanoivat, oli kolme eri kaveria käynyt pikku lenkin ajamassa, eivät olleet huomanneet juurikaan huomautettavaa ajettavuudesta, moottoritievauhdeissa sen vasta oikein kunnolla huomaa miten sivuttain hakee ja on herkkä pöperökelille ja sivutuulelle. Epäilivät juurikin tätä taka akselia jos koen ajettavuudessa ongelmia. Mullakin kuuluu nitinää ja natinaa hansikaslokeron seudulta ja lisäksi jostain keskikonsolin seudulta tai olisiko oikeammin sanoa sieltä sun täältä mutta huollon mukaan tämäkin on vain ominaisuus kun kojetaulu valmistettu kovasta muovista ei voi tehdä mitään. Edellinen auto ei kyllä nitissyt yhtään, varmaankin siinä sitten käytetty "pehmeitä muoveja", hyvät on selitykset.

teemur

Lainaus käyttäjältä: optio - 13.12.12 - klo:23:25
moottoritievauhdeissa sen vasta oikein kunnolla huomaa miten sivuttain hakee ja on herkkä pöperökelille ja sivutuulelle. Epäilivät juurikin tätä taka akselia jos koen ajettavuudessa ongelmia

Mikä oli edellinen autosi? Haen ajatusta yhdystukiakselin + "seiskan" keventyneen omamassan vaikutuksesta ajokäytökseen liukkaalla suuremmissa vauhdeissa. Omat viimeaikaiset kokemukset vahvistavat tämän yhdistelmän vaikutukset liukkaalla: perheessä 1,4TSI 2012 Passat ja 1,2TSI 2011 Polo. Okei, parin ero on jo suuri muutenkin, mutta näissä kahdessa tuon kuvaamasi eron talvikäytöksessä huomaa kyllä selkeästi. Kuvaisin Poloa tässä luikertelevaksi vrt Passat.

Käy koeajamassa takapyörien monivarsituennalla varustettu auto?

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

muuli1010

Koeajamani yksilo ei kylla nitissyt / natissut ja tuntui muutenkin melko hiljaiselta vaikka en sinallaan sita "kohonnutta" laatuvaikutelmaa sen kummemmin aistinut, mutta jos taman suuntaista viestia noista yksiloista alkaa enempi kuulumaan niin oliskohan tuossa sitten lopullinen kimmoke siirtya neljaan mystiseen rinkulaan ? Golf on melko varma osallistuja (100%) TM:n tulevaan talvitestiin joten mielenkiintoista nahda mita TM:n testaajat kertovat Golfin ajo-ominaisuuksista suomen talvessa.

optio

Lainaus käyttäjältä: teemur - 13.12.12 - klo:23:45
Mikä oli edellinen autosi? Haen ajatusta yhdystukiakselin + "seiskan" keventyneen omamassan vaikutuksesta ajokäytökseen liukkaalla suuremmissa vauhdeissa.


Golf 6 1,4 Tsi

vkjoki

^ Minusta ei ole todennäköistä, että yhdystukiakselin vaikutus olisi läheskään noin suuri, ei myöskään ohjauskulmien pienet virheet voi aiheuttaa havaittuja ilmiöitä. Toki auton paino on hieman alentunut, mutta 1200 kg:n painoisesta autosta edelleen puhutaan. Minusta nyt vain pitäisi löytää autolääkäri, joka saa ilmiön esiin - muutoin asialle on vaikea tehdä mitään.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Late

Tässä jotakin vertailua 1.2 TSi  koneella olevaan Golf 2009 / Golf 2013

Pituus 4199mm / 4255mm
Leveys 1786mm / 1799mm
Korkeus 1480mm / 1452mm
Akseliväli 2578mm / 2637mm
Raideleveys edessä 1541mm / 1549mm
Raideleveys takana 1514mm / 1520mm
Paino 1154 kg / 1130 kg
Polttoainetankki 55 litraa / 50 litraa
Tuulenvastus kerroin 0,312cw / 0,287cw
Peräkontin tilavuus 350 Litraa / 380 Litraa

vkjoki

Siis noiden lukujen perusteella uusi 1.2TSI Golf 7 on:
- entistä pitempi
- entistä leveämpi
- entistä matalampi
- akseliväliltään pidentynyt
- raideväliltään leventynyt
- 24 kg keventynyt
- polttoainetankiltaan pienentynyt
- ilmanvastukseltaan pienentynyt
- tavaratilaltaan kasvanut
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 14.12.12 - klo:13:20
- polttoainetankiltaan pienentynyt
- tavaratilaltaan kasvanut

Polttoainetankin pienentymiselle  >:( ja tavaratilan väitetylle kasvulle  ???

vkjoki

^ Polttoainetankin pienentäminen varmaankin liittyy kahteen asiaan:
1. Pienentyneiden kulutuslukemien ansiosta toimintasäde säilyy ennallaan, vaikka tankin kokoa pienennetääänkin.
2. Auton painoa on yritetty nipistää kilo sieltä, toinen täältä - tässä nipistyskohteena polttoaineen paino.

Tavaratilan todellisesta koosta on mielenkiintoista nähdä TM:n ja Tuulilasin testien mittaustulokset sitten, kun testit ilmestyvät.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

pappa

Pappan pappagolf odottaa liikkeessä rekisteröintiä, joka tapahtuu 02.01.2013.
Uusi Golf on moottoriteholtaan, vaihteistoltaan ja perusvarustukseltaan samanlainen kun tämä vaihtoon menevä.
Odotan mielenkiinnolla omia kokemuksiani.

Verrokkina on siis Golf VI TSI 90 kW DSG Comfortline. Alkuperäisinä kesärenkaina
Michelin Energy 205/55 R16 91V (mikähän logiikka tehtaalla tässä on ollut kun pari nopeusluokkaa alempikin olisi käynyt).
Talvirenkaina Conti WinterViking 2 195/65 R15 91H.
Tulevassa on myös talvirenkaina R15 Contit nastoilla.

btw, VI:N keskikulutus on uudesta alkaen 6,82 l/100 km excel-taulukon mukaan (pääosin kaupunkiajoa).
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

tet

Lainaus käyttäjältä: pappa - 18.12.12 - klo:21:55
Michelin Energy 205/55 R16 91V (mikähän logiikka tehtaalla tässä on ollut kun pari nopeusluokkaa alempikin olisi käynyt).

Saattaa johtua rengasvalmistajasta, kaikkia nopeusluokkia ei kaikkiin kokoihin kaikilta valmistajilta löydy. Ei tuo nyt vielä mitään, Scoutissa on huiput alle 200 ja nopeusluokka W. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: pappa - 18.12.12 - klo:21:55

btw, VI:N keskikulutus on uudesta alkaen 6,82 l/100 km excel-taulukon mukaan (pääosin kaupunkiajoa).
Emäntä tokaisis tässä vaiheessa, että pakko olla insinööri!  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Newman

Lainaus käyttäjältä: optio - 13.12.12 - klo:23:25
Tänään oli auto huollossa, ei löytynyt nelipyöräsuuntauksessa merkittävää korjattavaa, näin sanoivat, oli kolme eri kaveria käynyt pikku lenkin ajamassa, eivät olleet huomanneet juurikaan huomautettavaa ajettavuudesta, moottoritievauhdeissa sen vasta oikein kunnolla huomaa miten sivuttain hakee ja on herkkä pöperökelille ja sivutuulelle. Epäilivät juurikin tätä taka akselia jos koen ajettavuudessa ongelmia.
Takaiskunvaimentimissa voisi olla välystä tai yläkiinnityksessä jotain vialla. Itsekin olisin aluksi veikannut takarenkaiden haritusta tai vastaavaa.

vkjoki

Useissa yhteyksissä on mainostettu, kuinka Golf 7:n uuden 1.4 TSI -moottorin yhteydessä tulee lämmityslaitteesta uudenlainen konstruktio. Pakosarja on integroitu sylinterin kanteen, jossa on erillinen jäähdytysnestekierto. Ideana on, että tuon erillisen kierron pienitilavuuksinen jäähdytysneste lämpenee nopeasti ja samalla matkustamoon pystytään puhaltamaan nopeasti lämmintä ilmaa.

Omien kokemusten perusteella reippaassa pakkasessa jo muutaman kilometrin ajon jälkeen matkustamoon tulevan lämmitysilman lämpötila ylittää +40 astetta ja kojetaulun jäähdytysnesteen lämpötilamittari saavuttaa 90 astetta. Lämmitysilman lämmettyä 40-asteiseksi ja jäähdytysnestemittarin noustua 90 asteeseen ajotietokone kertoo moottoriöljyn olevan vielä alle 50-asteista. (Mainittakoon, että jäähdytysnestemittarin lukema 90 ei välttämättä tarkoita, että jähdytysneste olisi tällöin jo 90-asteista, koska ainakin aiemmissa Golfeissa mittari alkoi näyttää 90:tä, kun jäähdystysneste oli lämmennyt vähintään 73-asteiseksi.)

Lämmityslaitteen uusi rakenne vaikuttaa siis tehokkaalta. Sylinterikannen erillisen jäähdytysnestekierron avulla matkustamoon saadaan lämmintä ilmaa, vaikka moottori on muutoin vasta alkanut lämmetä.

Pari kertaa olen huomannut, kuinka ajon jatkuessa jäähdytysnesteen lämpötilamittarin lukema putoaa hetkeksi 90:stä 80:een ja alkaa sitten vähitellen kohota takaisin 90:een. Voisiko olla kysymys siitä, että tuossa vaiheessa koko jäähdytysnestemäärä tulee samaan kiertoon ja lämpötilamittarin anturille tulee tilapäisesti aiempaa viileämpää jäähdytysnestettä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

digiGolf


Pitäisköhän vaihtaa nykyinen 1.4 maailman nopeimpaan Golfiin  (vääntö 925 nm)

http://www.autobild.fi/artikkeli/29470/tajutonta-%e2%80%93-maailman-nopeimmassa-vw-golfissa-on-vaantoa-925-nm/
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Newman

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 29.12.12 - klo:17:22
Lämmityslaitteen uusi rakenne vaikuttaa siis tehokkaalta. Sylinterikannen erillisen jäähdytysnestekierron avulla matkustamoon saadaan lämmintä ilmaa, vaikka moottori on muutoin vasta alkanut lämmetä.

Pari kertaa olen huomannut, kuinka ajon jatkuessa jäähdytysnesteen lämpötilamittarin lukema putoaa hetkeksi 90:stä 80:een ja alkaa sitten vähitellen kohota takaisin 90:een. Voisiko olla kysymys siitä, että tuossa vaiheessa koko jäähdytysnestemäärä tulee samaan kiertoon ja lämpötilamittarin anturille tulee tilapäisesti aiempaa viileämpää jäähdytysnestettä.
Olen huomannut saman Audissa (tosin uusi 90 kW TFSI). Hyvin tulee lämmintä matkustamoon jo parissa minuutissa. Tosin jäähdytysnesteen lämpönäytössä en ole huomannut mainitsemaasi ilmiötä. "Viisari" pysyy lämmettyään koko ajan 90:ssä, myös kovilla pakkasilla. Mutta hieno lämmityslaite tosiaan jos vaan pysyy nipussa (sama pätee moottoriin).

vkjoki

^ Kyllä Golf 7:ssakin jäähdytysnesteviisari pysyy lähes aina 90:ssä sen jälkeen, kun se sinne on noussut, mutta pari kertaa olen havainnut tuon hetkellisen laskun.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

optio

Jaa huomenna varmaankin moni ottaa  kulkineen käyttöön. Saadaan lisää mielipiteitä. Omani makaa Laakkosella korjausta odottamassa. No hätä sillä jatkuvuusturvasta sijausauto käytössä kuukauden. Ja kuinka ollakkaan Herziltä tuli sijaisautoksi Volvo V50, ei ole tosin ajettavuudeltaan V40:n veroinen.

herra neljäkymmentä 7

mikä mahtaa olla "jatkuvuusturva" ???

optio

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 01.01.13 - klo:19:58
mikä mahtaa olla "jatkuvuusturva" ???

If huippukaskoon kuuluu.

Ocu_P

Mitäs tämä turva kattaa? If:n vakuutuksessa näyttää olevan kattavimmat lisäturvat, joten sellainen on tarkoitus ottaa tulevaan Seiskaan eräisiin Pohjola-kaskon ehtoihin pettyneenä.

optio

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 01.01.13 - klo:21:09
Mitäs tämä turva kattaa? If:n vakuutuksessa näyttää olevan kattavimmat lisäturvat, joten sellainen on tarkoitus ottaa tulevaan Seiskaan eräisiin Pohjola-kaskon ehtoihin pettyneenä.

jatkuvuusturva
Huippukaskon Jatkuvuusturva korvaa sijaisauton käytöstä
aiheutuneita kustannuksia ja ajoneuvon hinauksen lähimpään
hyväksyttävään korjaamoon, kun ajo on keskeytynyt
Suomessa ajoneuvon vian, vaurioitumisen tai tieltä suistumisen
seurauksena, tai ajoneuvo on anastettu.
Sijaisauton käytöstä maksetaan vuokra C-kokoluokan
autosta. Sijaisauton korvausajan pituus on riippuvainen
vahingosta ja korvaustavasta. Moottoripyörävahingoissa
voidaan maksaa sijaisauton käytön sijaan päiväkorvausta
45 euroa päivältä. Muita ajon keskeytymisestä aiheutuneita
välttämättömiä, ylimääräisiä matka- ja asumiskustannuksia
korvataan enintään 500 euroa. Korvauksesta ei vähennetä
omavastuuta.

muuli1010

Jatkuvuus turva turvaa korvaustilanteessa matkan jatkuvuuden joten jos oma auto on pajalla on jatkuvuusturvan avustuksella saatavissa auto kayttoon. Laskin joskus etta tuolla parjaa jos joka vuosi sattuu mutta muuten ei no pidin tuota jokatapauksessa yhdessa autossa pari vuotta koska auto oli lahinna jokapaivainen tyovaline ja toistahan ei tule mitaan ilamn tyovalineita.

optio

Voi tietysti laskea monella tavalla. Huippukasko maksaa 70% bonuksilla 100â,¬ enemmän kuin laajaKasko vuodessa. Nyt kun näyttää, että auto on vähintään pari viikkoa pajalla ja vuokra-auton hinta on 50â,¬ päivä, niin merkittävä etu.

muuli1010

Juu voi laskea ja jos auto on pitkaan pajalla niin kyllahan tuo kannattaa. Tyypillinen case vaan taitaa olla semmonen pikku kolhu joka ei esta auton jokapaivaista kayttoa joten auto on pajalla maksimissaan 2...3 paivaa ja ellei noita satu joka vuosi niin tappiolle tuossa jaa. Mistas tuo korjausennuste muuten on saatu ? Mulla oli muutama vuosi sitten case jossa arvioksi annettiin 2 vko mutta korjasivat tuon kumminkin kuudessa tyopaivassa. Ei sen puoleen kaikki lisaturvathan ovat henkilokohtaista riskienhallintaa ja jos riski toteutuu niin noiden kanssa paasee plussalle mutta ellei mitaan satu niin maksat vaan muiden vahinkoja. Viimevuosina ainoa vakuutus jolla olen parjannyt on ollut oikeusturva vakuutus tosin en ole laskenut tuliko tuokin case jo vuosien saatossa maksettua etukateen, mutta joka tapauksessa olin varsin tyytyvainen kun sain lahettaa asianajajan laskut vakuutusyhtion hoidettavaksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy