VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: teemur - 02.12.12 - klo:13:42
Höh, onko tuo seiska Golf ollut kauankin saatavana 2,0TDI + 4motion yhdistelmällä  ??? mennyt ihan ohi, ainakin konfiguraattorissa moinen on. Onko kukaan kysellyt toimitusaikaa tai kuullut, koska tämä version menee tuotantoon? Golf taisi sittenkin palata hankintalistalle  8)

Melkein alusta lähtien, heti kun ennakkohinnaston jälkeen eka kerran lisättiin valikoimaa niin mukaan tuli myös nelikot. Myyjän mukaan toimitusaika ainakin 1.6TDI nelikolle olisi sama kuin edestä kynsivällä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

teemur

Kiitos vastauksesta. Sokeus iskenyt hinnastoa tuijottaessa...

Täytyy koittaa metsästää tuollainen kaksilitrainen tdi jostakin ajoon, highlinessä istuminen ainakin jätti ihan hyvän fiiliksen

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Jarde

Toivon olevani myös sen verran sokea, että en ole huomannut, että noita nelivetoja saa myös automaattivaihteistolla.

exari

Eijjoo-ikävä kyllä. ainakaan viel...  kumma kyllä jo edellisessä ocussa oli.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 01.12.12 - klo:13:08
10 asteen pakkasessa yön seisoneena 15 min ajolla moottorilämpö näytti 80 astetta ja sisällä myös lämmintä.
Katsoitko moottorilämmön kojetaulun mittarista vai ajotietokoneen valikosta? Nimittäin ainakin aiemmissa Golfeissa moottorin lämpötilan mittari ei ole näyttänyt moottorin todellista lämpötilaa, vaan näyttö on toiminut seuraavasti:
- +50 asteeseen asti mittari on näyttänyt todellista moottorin lämpötilaa
- sen jälkeen mittarin näytön lämpötila on noussut lähes kaksinkertaisella nopeudella todelliseen lämmönnousuun verrattuna niin, että moottorin lämmettyä +75 asteeseen, mittari on näyttänyt jo +90 astetta
- moottorin lämpötilan noustessa 75 asteesta 110 asteeseen, mittari on näyttänyt koko ajan +90 astetta; siis kuljettajaa on yritetty rauhoittaa estämällä lämpötilamittarin reagointi moottorin lämpötiloihin välillä +75 - +110 astetta

1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Golffari7

Kojelaudan mittarista katsoin. Mittaako se edes samasta paikasta sitä lämpöä?  Muistaakseni ajotietokoneen mittari näytti 66 samaan aikaan kun kojelaudan mittari näytti 90. Aika kumma jos mittaa samaa lämpöä ja on tommonen heitto. Mutta pointtini oli lähinnä, että omasta mielestäni kyllä pärjää ilman lisälämmitintäkin. 10min ajon jälkee riittää sisällä jo hyvin lämpöä, vaikka oli seisonut -10 asteessa yön. Tosin ekan 10min ajolla keskikulutus oli 13.9 litraa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 02.12.12 - klo:22:00
Muistaakseni ajotietokoneen mittari näytti 66 samaan aikaan kun kojelaudan mittari näytti 90.

Ajotietokone näyttää luultavasti öljyn lämpötilaa. Kojetaulussa kun on jäähdytysnesteen lämpömittari, mikä ei siis pidä paikkaansa. Fordissa mittari näytti 90 astetta, kun todellinen oli 20. Vaggineissa ei olla sentään ihan näin pitkällä.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 02.12.12 - klo:22:00
Mutta pointtini oli lähinnä, että omasta mielestäni kyllä pärjää ilman lisälämmitintäkin.
Kyllä oma mielipide on tässä asiassa paras mittari! Siis pärjäät.

Mutta jos haluaa seurata todellista moottorin lämpenemisnopeutta ja moottorin todellista lämpötilaa, on tulee tarkkailla ajotietokoneen lukemaa, ei kojetaulun tarkoituksella manipuloitua viisaria.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tet

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 02.12.12 - klo:22:18
Mutta jos haluaa seurata todellista moottorin lämpenemisnopeutta ja moottorin todellista lämpötilaa, on tulee tarkkailla ajotietokoneen lukemaa, ei kojetaulun tarkoituksella manipuloitua viisaria.

Näin. Sen mitä climatronicista olen joskus vähän vakoillut todellista jäähdytysveden lämpöä, niin aika hyvin se osuu yksiin tuon ajotietokoneen näyttämän öljyn lämpötilan kanssa. Montaa astetta en ole nähnyt eroa suuntaan tai toiseen. Ja ainakin Ocussa homma menee juuri kuten tuossa edellä kirjoitit, eli viisarin näyttäessä 90 astetta on todellinen 75 astetta ja siitä ylös ties minne (ylärajaa tuolle "kuolleelle viisarille" en ole nähnyt).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

optio

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 02.12.12 - klo:22:18
Kyllä oma mielipide on tässä asiassa paras mittari! Siis pärjäät.

Mutta jos haluaa seurata todellista moottorin lämpenemisnopeutta ja moottorin todellista lämpötilaa, on tulee tarkkailla ajotietokoneen lukemaa, ei kojetaulun tarkoituksella manipuloitua viisaria.

1,6D, ajotietokoneen mukaan kun öljyn lämpötila oli 62 astetta, kojetaulun mittari näytti jo 90 astetta.

Ensi viikolla menee nelipyöräsuuntauksen tarkistukseen, josko vikurointi johtuisi siitä.

teemur

Onko kukaan 7 golffia koeajaneista päässyt testaamaan 2,0TDI:tä ? Jep, lehtien vertailudataa löytyy, mutta Ã...bo VW:llä moinen tulee ajoon vasta tammikuussa...

Tarjous tuli tänään 2,0TDI 4motion HIghline
- xenon-paketti
- ergoActive istuimet ja NEw York verhoilu
- urheilullinen alusta
- peruutuskamera + composition media + audioliitäntä media in
- peilipaketti
- "webasto"
- 17" kiekot
Hermeettinen hinta Golffille, vähän tuo epäilyttää... 3kk toimitusaika olisi, joten saattaisi päästä nauttimaan vielä jos keväällä on lumikelejä  8)

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

sr.v

Mitä eroa on monitoiminäytössä , monitoiminäyttö plus ja monitoiminäyttö premium?
Kolme versiota ,mutta erot.
sportsvan 1,6tdi dsg
Sportsvan 1.5 96kw tsi evo dsg

teedeeii.


Nipademu

Lainaus käyttäjältä: teemur - 03.12.12 - klo:22:19
Onko kukaan 7 golffia koeajaneista päässyt testaamaan 2,0TDI:tä ? Jep, lehtien vertailudataa löytyy, mutta Ã...bo VW:llä moinen tulee ajoon vasta tammikuussa...

Tarjous tuli tänään 2,0TDI 4motion HIghline
- xenon-paketti
- ergoActive istuimet ja NEw York verhoilu
- urheilullinen alusta
- peruutuskamera + composition media + audioliitäntä media in
- peilipaketti
- "webasto"
- 17" kiekot
Hermeettinen hinta Golffille, vähän tuo epäilyttää... 3kk toimitusaika olisi, joten saattaisi päästä nauttimaan vielä jos keväällä on lumikelejä  8)


Joko alkaa 5:lla?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

teemur

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Ritzenhoff

Kyllä tuollainen 35klla irtoaa kun ovh jotain reilu 37k.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

teemur

Jep, ovh karvan yli 38 toimituskuluineen

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: teemur - 05.12.12 - klo:20:04
Hintako? 3:lla...


No eihän se sitten aivan mahdoton voi olla? Eikö noi nouse suht helposti yli 4:n? Itsellä tuo 4:lla alkava tuntuu olevan tällä hetkellä kipuraja. Eli monesta kerrasta viisastuneena, pitäis kattella 3:lla alkavia. Aina on tarttunu käteen alkuperäissuunnitelmaa kalliimpi.

Mitähän luokkaa tulee olemaan Variantin ero? Tuo teemur:n lista alkais olla jo itsellekkin sopiva, kunhan se Vari tulee.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

teemur

Hinta on varmasti ominaisuuksinsa nähden kohdallaan, eipä tule nyt montaa varteenotettavaa kilpailijaa mieleen jos uutta halajaa... Lähinnä siis tuo neliveto tässä olisi se juttu. Ja se mikä periaatteellisella tasolla sotii vastaan, on maksaa nimenomaan Golfista niin paljon. Se kun on "vaan" Golf. Toisaalta, siinä se hienouskin on. Eipä moni kaukaisesti saman näköisellä Dacia Sanderolla ajava voisi uskoa, että joku on niin tyhmä, että maksaa kaksinkertaisesti "samanalaisesta" autosta  ;D

Varmaan tosta helposti saa 40kâ,¬:n pelin, ei tarvitse lisätä kuin nahkaverhoilu
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Fedder

Juuri tuollaisesta 2.0 tdi 4motion farkusta haaveilen. Vaan 37teur on melkoisesti. Ostaako muun 4vetoisen käytettynä vai laittaako ton summan Golfiin... Onneksi armonaikaa on vielä jäljellä vähintään kesään.

OT: miksi VI-koppaista variantia aikanaan saanut kuin 1.6tdi:nä 4motionina?
Immer wieder Golf.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: sr.v - 05.12.12 - klo:14:50
Mitä eroa on monitoiminäytössä , monitoiminäyttö plus ja monitoiminäyttö premium?
Kolme versiota ,mutta erot.

Premium on ainakin värillinen ja mielestäni paremmalla resoluutiolla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ocu_P

Näinhän se on tuon näytön osalta. Ihan kivan näköinen, muttei välttämättömyys.

JIM-1

Lainaus käyttäjältä: optio - 03.12.12 - klo:12:22
Ensi viikolla menee nelipyöräsuuntauksen tarkistukseen, josko vikurointi johtuisi siitä.

Toivon todellakin, että asialle löytyy jokin järkevä syy. Ei kait taka-akseliston rakenne voi tehdä tuollaista vikurointiefektiä. Eihän sinulla vain ole Line assist-kaistanvahtia? Sehän voisi tehdä vikuroivia ohjausliikkeitä itsekseen... ???

Itsellenikin on tulossa 1.6 TDI, Hakkapelita 7 talvirenkain ja vähän kauhunsekaisin tuntein odottelen auton saamista tammikuun lopulla. Näin jo untakin, että auto kampesi jatkuvasti ojaan  :)

Oletteko saaneet muuten uutta tietoa moottorilämppäristä? Onko letkulämmitintä jo saatavilla?

optio

Lainaus käyttäjältä: JIM-1 - 06.12.12 - klo:08:26
Toivon todellakin, että asialle löytyy jokin järkevä syy. Ei kait taka-akseliston rakenne voi tehdä tuollaista vikurointiefektiä. Eihän sinulla vain ole Line assist-kaistanvahtia? Sehän voisi tehdä vikuroivia ohjausliikkeitä itsekseen... ???


Itsellenikin on tulossa 1.6 TDI, Hakkapelita 7 talvirenkain ja vähän kauhunsekaisin tuntein odottelen auton saamista tammikuun lopulla. Näin jo untakin, että auto kampesi jatkuvasti ojaan  :)


Oletteko saaneet muuten uutta tietoa moottorilämppäristä? Onko letkulämmitintä jo saatavilla?

Ei ole

Mahdollisimman huono valinta vikuroivaan autoon sillä näillä huono suuntavakaus

Automyyjä lähetti tietoa Defan lämmittimistä

1,6 Tdi kohta saatavana (harmittavasti on vain säteilijä, tuleekohan ollenkaan letkulämmitintä)
1,2 Tsi aikaisintaan Tammikuun puolivälissä
1,4 Tsi vuodenvaihteessa

k23001

Lainaus käyttäjältä: optio - 06.12.12 - klo:12:17
Ei ole

Mahdollisimman huono valinta vikuroivaan autoon sillä näillä huono suuntavakaus

Automyyjä lähetti tietoa Defan lämmittimistä

1,6 Tdi kohta saatavana (harmittavasti on vain säteilijä, tuleekohan ollenkaan letkulämmitintä)
1,2 Tsi aikaisintaan Tammikuun puolivälissä
1,4 Tsi vuodenvaihteessa
Onhan teillä talvivanteissa varmasti oikeat et-luvut? Golf VII malleissa et-luvut muuttuneet aika paljon edeltäjämalliin verrattuna. Eikä VI mallin vanteita kannata siis käyttää. Väärä et-luku vaikuttaa merkittävästi ajo-ominaisuuksiin.

GTI

Ole eri mieltä! Mielestäni ET:llä ei ole mitään merkitystä ajotuntumaan,jos rengas mahtuu lokasuojan sisään,niin ei vaikuta mihinkään.Monissa autoissa todettu asia.

optio

Lainaus käyttäjältä: k23001 - 06.12.12 - klo:14:27
Onhan teillä talvivanteissa varmasti oikeat et-luvut? Golf VII malleissa et-luvut muuttuneet aika paljon edeltäjämalliin verrattuna. Eikä VI mallin vanteita kannata siis käyttää. Väärä et-luku vaikuttaa merkittävästi ajo-ominaisuuksiin.

Higlinen Dover vanteilla on Misukan nastat

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: GTI - 06.12.12 - klo:15:23
Ole eri mieltä! Mielestäni ET:llä ei ole mitään merkitystä ajotuntumaan,jos rengas mahtuu lokasuojan sisään,niin ei vaikuta mihinkään.Monissa autoissa todettu asia.

ET:n muutos muuttaa raideleveyttä, joten kyllä se ainakin teoriassa vaikuttaa. Käytännössä voi toki olla, että sentin parin muutosta ei normaalissa ajossa huomaa mitenkään - tai jos ET:n ohella myös vanteen ja renkaan leveys muuttuvat, niin muutos tuntumassa voidaan kyllä laittaa pitkälti jälkimmäisten syyksi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ocu_P

Mitenkähän tämä nyt oikein on... Monelta taholta olen kuullut, että kuutosen vanteet sopisi seiskaan. Et:ssa on ero, mutta voiko olettaa, että sen mahdollinen vaikutus on marginaalinen?

jtn58

#1019
Jyväskylän Autotarvike myy Golf VII:een talvirengaspakettia Contin nastat + Aspen aluvanteet yhteishintaan 1.450 euroa. Rengaskoko 205/55 R16 ja vanteen et = 50, eli sama kuin kutoskoppaisessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy