VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

optio

#960
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.11.12 - klo:14:10
Kävin koeistumassa uuden Golfin, olisi päässyt koeajamaankin, mutta jätin väliin, auto vain ei edelleenkään ole minua varten. Penkki oli huono, vaikka kokeilin kahta erilaista versiota, niin ei tuntunut hyvältä, ehkä GTI:n penkki vois toimiakin, jos sen saa sähköisenä. Muutenhan auto vaikuttaa laadukkaalta, mutta liian Golfilta. Heti perään istuin Audi A3:n vanhan mallin ja siinä tuntui heti paremmalta olo, vaikka tylsyydessään kuuluu golfluokkaan, silti odotan uutta A3:sta, siltä varalta jos menevät pilaamaan uuden Yetin.

Tunnustatko olisikohan ihan pientä ennakkon negatiivistä asennetta Golfia kohtaan, ne neljä rinkulaa, ne neljä rinkulaa......

Henri S

#961
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.11.12 - klo:14:10
Kävin koeistumassa uuden Golfin, olisi päässyt koeajamaankin, mutta jätin väliin, auto vain ei edelleenkään ole minua varten. Penkki oli huono, vaikka kokeilin kahta erilaista versiota, niin ei tuntunut hyvältä, ehkä GTI:n penkki vois toimiakin, jos sen saa sähköisenä. Muutenhan auto vaikuttaa laadukkaalta, mutta liian Golfilta. Heti perään istuin Audi A3:n vanhan mallin ja siinä tuntui heti paremmalta olo, vaikka tylsyydessään kuuluu golfluokkaan, silti odotan uutta A3:sta, siltä varalta jos menevät pilaamaan uuden Yetin.

Suosittelen että kannattaa Automaattorin koeistua/koeajaa Passatin.selvä voittaja Golfiinki verrattuna.
Hohhoijaa!

automaattori

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.11.12 - klo:14:38
Tunnustatko olisikohan ihan pientä ennakkon negatiivistä asennetta Golfia kohtaan, ne neljä rinkulaa, ne neljä rinkulaa......

En tunnusta. Jos tuntui negatiiviselta viestiltä, niin se johtuu vain Golfin kaikkien tuntemasta ulkoisesta tylsyydestä. Neljä rinkulaa ei ole mun haave, koska ne oikeat rinkula-autot menee budjetin yli. GTI Golfin ottaisin kyllä jos vain penkki ja ajoasento olisi sopiva, se jää nähtäväksi millainen versio sieltä tulee. Luultavasti sitä ei edelleenkään saa nelivetona, joten se kaatuu ehkä siihen. Minä olen skodamiehiä, mutta nyt aika varauksellinen noihin uusiin uudistuksiin. Jos Yeti pysyy yhtä persoonallisena ja laadukkaana kuten nyt, niin jatkan Yetillä. Mutta aina pitää vertailla ja tutustua uusiin vaggineisiin, koska konsernin linjoilla kuitenkin jatkan.  
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 26.11.12 - klo:14:55
Suosittelen että kannattaa Automaattorin koeistua/koeajaa Passatin.selvä voittaja Golfiinki verrattuna.

Passat Alltrack on kyllä kiinostava, hinta on vain siinä rajoilla. Joutuisi tinkimään varusteista aika lailla suhteessa Skodan hintoihin. Golffi Variant nelivetona kaikilla varusteilla kelpais, mutta pitää päästä testaan Golfin sähköpenkkiä, jos sillä sais paremman ajoasennon kuin peruspenkeillä. Nää on aina näitä samoja juttuja, sitten kun se oikea sattuu kohdalle, niin se vain pitää heti ostaa, nyt mulla on itselle lähes täydellinen auto alla, mutta joskus sekin pitää vaihtaa, joten pakko tutkailla hyvissä ajoin, mitä on tulossa ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.11.12 - klo:15:03
Jos tuntui negatiiviselta viestiltä, niin se johtuu vain Golfin kaikkien tuntemasta ulkoisesta tylsyydestä.

Joidenkin mielestä Golf VII:n muotoilu on ikävystyttävä. Toisten mielestä klassisen tyylikäs.

Kumpikin ryhmä on täysin oikeassa.

Autotoimittaja Marko Jokela kirjoittaa täsmälleen samasta asiasta uuden Audi A3:n koeajoselostuksessa lauantain 24.11.2012 Hesarissa: "Audin tunnistaa Audiksi jo kaukaa. Toisten mielestä tämä kielii ajattomasta muotoilusta, toisten mielestä ajattomuus on vain toinen sana tylsyydelle."
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Golffari7

600km takana ja 2 kertaa on tehnyt seuraavanlaisen tempun: kytkin pohjaan, vaihdekepistä pakki päälle, mutta pakki ei kytkeydykkään vaan vaihde jää vapaalle? 1 kerran tehnyt niin että pakki kytkeytyi, mutta hetken peruutettua hyppäsi takaisin vapaalle, mutta vaihdekepissä ei tapahtunut mitään liikettä. Näiden jälkeen vetäsin vaihteen takas vapaalle ja uueastaa pakki ja sitten toimi normisti. 2 kertaa kolmesta tapahtui kylmällä koneella heti käynnistyksen jälkeen. Voi toki olla etten ole työntänyt keppiä ihan ylös asti, mutta yritin peruutella edes takas ja tökätä pakin huolimattomasti päälle (lämpimällä koneella), mutta en saanut tota tahalleen toteutettua. Onko kellään muulla ollut vastaanlaista hommaa minkään auton kanssa?

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 26.11.12 - klo:20:32
600km takana ja 2 kertaa on tehnyt seuraavanlaisen tempun: kytkin pohjaan, vaihdekepistä pakki päälle, mutta pakki ei kytkeydykkään vaan vaihde jää vapaalle? 1 kerran tehnyt niin että pakki kytkeytyi, mutta hetken peruutettua hyppäsi takaisin vapaalle, mutta vaihdekepissä ei tapahtunut mitään liikettä. Näiden jälkeen vetäsin vaihteen takas vapaalle ja uueastaa pakki ja sitten toimi normisti. 2 kertaa kolmesta tapahtui kylmällä koneella heti käynnistyksen jälkeen. Voi toki olla etten ole työntänyt keppiä ihan ylös asti, mutta yritin peruutella edes takas ja tökätä pakin huolimattomasti päälle (lämpimällä koneella), mutta en saanut tota tahalleen toteutettua. Onko kellään muulla ollut vastaanlaista hommaa minkään auton kanssa?

Minä veisin heti huoltoon!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

vkjoki

^ ^ Neljästä automaatista (DSG-6, DSG-7, Gearshift-6, Powershift-6) kokemusta enkä missään niistä ole havainnut tuollaista. Jos vaihteistossa on vikaa, se kyllä pitäisi saada esiin muulloinkin kuin vahingossa. Mutta jos vielä esiintyy, huoltoon vain!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Golffari7

kyse on siis manuaalista, pitääpä tarkkailla.

vkjoki

^ Ei ole tuttua käsivaihteisistakaan. Yhdessä Volkkarissa vitoselle vaihto ei mennyt aina sujuvasti. Muutaman kerran huollossa säädettiin, lopulta vaihdelaatikko vaihdettiin ja sen jälkeen toimi ongelmitta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Golffari7

Kuten joku jo mainitsi, niin perän käytös kovissa vauhdeissa ei ole täysin moitteetonta. Jos 100kmh vauhdissa joutuu tekemään nopean väistöliikkeen, niin perä jää muutaman ylimääräisen kerran vatkaamaan. Kokemusta ei vanhemmasta golffista ole (kenties samanlaista havaittavissa siellä?). Alla on 55 profiilin 16 tuumaset nastat. Matalammalla rengasprofiililla voisi olla ehkä vaikutusta parempaa. Lisäksi sport-alusta tai säädettävä alusta voi auttaa asiaan, joita kumpaakaan ei omasta löydy..

optio

No niin Higline uutuudella ajettu nyt muutamia kilometrejä, tässä ensi huomiot verrattuna 6 kopan Comfortlineen: nahkainen ratti yllättävän liukas hanskat kädessä. Climatronic ei näytä auto asennossa puhaltimen nopeutta. Ovea aukaistessa saa olla varovainen sillä ns.toinen stoppari kohta on yllättävän kaukana, herkästi on naapurin auton kyljessä. Istuimet paremmat, ei ahdista sivuilta, selkänojassa ei ole muhkuraa, kangas miellyttävän pehmeä. Lämpiää nopeammin sisältä. Nastoilla kuuluu rengasmelua mutta vähemmän, pitää vielä testata moottoritiellä. Alusta jotenkin jämäkämpi. Auto matalampi, saa laskea penkkiä melko alas. Sisältä huomattavasti paremman näköinen. Ajettavuus tuttua Golfia, ohjaus hieman kevyempi.

Onko muillakin tullut Bridgestonen Turanza kesäkumeilla, millaiset mahtaa olla ajaa/kulutuskestävyys? Näin Misukan miehenä, pitääköhän laittaa heti vaihtoon!

optio

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 27.11.12 - klo:22:28
Kokemusta ei vanhemmasta golffista ole (kenties samanlaista havaittavissa siellä?). Alla on 55 profiilin 16 tuumaset nastat.

Ainakaan Misukan nastoilla, en ole havainnut tuommosta oiretta vanhalla 6 kopalla kuin tässä uudessakaan muutaman kilometrin kokemuksella.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: optio - 28.11.12 - klo:07:21
Onko muillakin tullut Bridgestonen Turanza kesäkumeilla, millaiset mahtaa olla ajaa/kulutuskestävyys? Näin Misukan miehenä, pitääköhän laittaa heti vaihtoon!

Ainakin omassa passatissa nuo ovat hiljaiset ja oikein mukavat ajaa.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Golffari7

Nyt ei ole enää ilmennyt (aikaisemmin mainitsemaani) vaihteiston (manuaali) kanssa mitään ongelmia. Liekkö ollut vain jotai alkukankeutta laatikossa, mutta jos vielä kerrankin ilmenenee jotai häikkää, niin sitten vien huoltoon. Pientä uraherkkyyttä ja vetelyä tosiaan on noilla nokian nastoilla havaittavissa. Ja sitten tämä jos 100kmh vauhdissa tekee nopean väistöliikkeen ja heti takisin väistöliikkeen, niin ilmenee kummallista vaappumista hetken aikaa. Ei sitä normaalissa ajossa huomaa, mutta jos tommosta ääritilanne käytöstä kokeilee, niin itse havaitsin. Kokeilkaapa ihan piruuttanne joku muukin ja kertokaa huomaaatteko te. Oletettavasti ja toivottavasti se johtuu nastarenkaista, joiden käytös kuivalla asfaltilla ei kuulukkaan hyvä olla. Turanza renkaista joku kyseli, niin kyllä ainakin itelle ne tuli mukana noiden highlinen 16 tuumaisten vanteitten kylkeen. Itellä vaan semmonen tilanne, että ei saanut toisia vanteita, niin asennettiin noille 16 tuumasille nokian nastat ja otin kesärenkaat ilman vanteita tässä vaiheessa. Pitää miettiä, jos saisi myytyä noi turanzat, niin voisi ehkä sittenkin ottaa 17 tai 18 tuumaset kesävanteet.

vkjoki

^ Nopean ohjausliikkeen jälkeiseen vaappumiseen ammattilaiskoeajajat kiinnittävät kyllä erityistä huomiota, mutta en ole havainnut, että kukaan koeajaja olisi saanut Golf VII:ssa vielä ko. ominaisuutta esiin. Esimerkiksi Ajovalo.netin koeajajan Timo Nurmelan havainnot autojen käyttäytymisestä ovat hyvin tarkkoja eikä hänkään tuonut esiin tuollaista ominaisuutta Golf VII:ssa. Mielenkiintoista nähdä, mitä TM:n ja Tuulilasin koeajajat tulevat kirjoittamaan.

Kesärenkaista: kyllä Bridgestone Turanzat ovat erittäin korkealaatuiset kesärenkaat. Tänä vuonna olen ajellut sellaisilla 20 000 km eikä ole pahaa sanottavaa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Golffari7

Pitänee kokeilla nostaa rengaispaineita. Mistä uskaltaislähteä kokeilemaan. Tällähetkellä on 2.2bar eli 0.2 yli suosituksen.

vkjoki

^ Itse käytän talvella edessä 0,2 ja takana 0,3 yli perussuosituksen. Kokeilu on kätevintä tehdä niin päin, että panee vaikkapa 0,5 yli ja vähentää vähitellen siihen tasoon, jossa rengas ei enää tunnu liian kovalta ajomukavuuden kannalta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

ram1

Talvirenkaat, etenkin jääpitoon suunnitellut vaan niin löysillä lamelleilla, että ne on veltot.Ei siinä ihmeellistä.Toimii paremmin kun kunnolla pakkasta, ja enemmän kilsoja alla uusilla renkailla.Tuskailin viime talvena seiskoilla, mutta parani talven edetessä ja kunnon pakkaskeleillä.Alle 2.5 barin en ajele millään renkailla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

optio

#979
Tutkin vielä noita Bridgestonen renkaita, näkyy olevan Turanza ER300 ja V nopeusluokka, eikö Suomen teillä H nopeusluokka olisi parempi, pehmeämpi. Kävin lukemassa vanhoja testejä, aika huono vierintävastus Turanzalla jopa 4-6,5% eroa Micheliniin joka oli kärjessä, toisaalta parempi märkäpito, rengashan on kompromissi, mitä halutaan painottaa. Kuluuko rengas nopeammin jos ei rullaa kunnolla?

vkjoki

^ Juuri noin! Ajattelen, että kaikissa rengaissa hyvien ominaisuuksien summa on 100 pistettä, mutta pisteet tulevat erilaisilla ominaisuusjakaumilla. Michelinin vahvuuksia ovat pieni vierintävastus ja hyvä kulutuskestävyys ja heikkous vesiliirto-ominaisuudet, joissa Michelin on yleensä vertailutestien huonoimpia renkaita. Eniten olen kyllä käyttänyt kesärenkaina Michelinejä, kun kerran autonvalmistajat ovat niitä ensiasennusrenkaiksi valinneet. Välillä olen harkinnut ensiasennusrenkaiden korvaamista heti joillakin muilla rengasmerkeillä, mutta olen pitänyt operaationa kalliina hyötyihin nähden.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tiaalto

http://www.autoblog.com/2012/11/29/volkswagen-caught-testing-next-gen-golf-variant-aka-jetta-sport/

Mittasuhteet ainakin näyttävät tasapainoiselta ja takavalot eivät ainakaan ole sijoitettu yhtä hassusti kuin aiemmin.

optio

No niin nyt ajettu moottoritietäkin pöperökelissä ja ikävä todeta, että ajettavuudeltaan huonompi kuin edellinen 6, silloin bensakoneella nyt diesel, molemmissa misukan nastat alla, jotenkin hakee ei mee suoraan ja sivutuulelle herkempi, ohjaus kun säätyy nopeuden mukaan niin pienessä nopeudessa on kevyt pyöritellä mutta kun nopeus kasvaa niin ohjauksesta tulee liian raskas, nostin nyt rengaspaineita, liekö luottamista huoltoaseman mittariin kun näytti eteen 2 taakse 1,9 bar, lisäsin 2,4:ään jos olikin jo 2,2 ja mittari heitti sen veran kun tuntui aika kovalta kun ajoin pienen pätkän lisäyksen jälkeen, liekö ohjauksen raskauteen myös merkitystä kun dieselkone painavampi keulalla, huomenna pitää testata lisää, tuli jo ikävä vanhaa kun se oli todella hyvä ajettava kelillä kun kelillä ja ohjaus sopivan kevyt. Rengasmelua onneksi vähemmän kuin edellisessä moottoritielläkin ja näyttäisi lämpeävän kone ja myös sisältä nopeammin kuin kutonen. Climatronicin auto asennossa kun ei näytä puhaltimen nopeutta niin se myös häiritsee, ennen näytti millä nopeudella puhaltaa myös auto asennossa, valikosta tosin saa valita puhaltaako pehmeästi, normaalisti vai voimakkaasti.

Myhky

Onkos joku jo ehtinyt tutkimaan minkä kokoiset tuplaputket tulevat tuon 1.4TSI:n perästä? Voisin alkaa jo hommaamaan kromipäällysteitä. Vieläköhän Yetin kromipäät sopivat?
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

eGetin

Lainaus käyttäjältä: optio - 30.11.12 - klo:15:39
No niin nyt ajettu moottoritietäkin pöperökelissä ja ikävä todeta, että ajettavuudeltaan huonompi kuin edellinen 6, silloin bensakoneella nyt diesel, molemmissa misukan nastat alla, jotenkin hakee ei mee suoraan ja sivutuulelle herkempi, ohjaus kun säätyy nopeuden mukaan niin pienessä nopeudessa on kevyt pyöritellä mutta kun nopeus kasvaa niin ohjauksesta tulee liian raskas, nostin nyt rengaspaineita, liekö luottamista huoltoaseman mittariin kun näytti eteen 2 taakse 1,9 bar, lisäsin 2,4:ään jos olikin jo 2,2 ja mittari heitti sen veran kun tuntui aika kovalta kun ajoin pienen pätkän lisäyksen jälkeen, liekö ohjauksen raskauteen myös merkitystä kun dieselkone painavampi keulalla, huomenna pitää testata lisää, tuli jo ikävä vanhaa kun se oli todella hyvä ajettava kelillä kun kelillä ja ohjaus sopivan kevyt. Rengasmelua onneksi vähemmän kuin edellisessä moottoritielläkin ja näyttäisi lämpeävän kone ja myös sisältä nopeammin kuin kutonen. Climatronicin auto asennossa kun ei näytä puhaltimen nopeutta niin se myös häiritsee, ennen näytti millä nopeudella puhaltaa myös auto asennossa, valikosta tosin saa valita puhaltaako pehmeästi, normaalisti vai voimakkaasti.
Käy suuntauttamassa rengaskulmat.

Golffari7

Tänään yön seisottua 10 asteen pakkasessa (ei lisälämmitintä) oli vaihteisto (manuaali) vähän tahmasen tuntunen aluksi. Varsinkin 1 ja 2 vaihde. Lienee melko normaalia? Muuten yllättävän hyvin kulkee toi paksummassakin hangessa. Nyt ei kyllä enää kaipaa sitä madallettua sporttialustaa yhtään eli ihan hyvä, että jätin sen ottamatta :). Vähän harmittaa toi sähkönen käsijarru tossa kelissä :D. Lämpenee myös suht nopeesti. 10 asteen pakkasessa yön seisoneena 15 min ajolla moottorilämpö näytti 80 astetta ja sisällä myös lämmintä.

optio

Jaaha, aivan perseestä nuo huoltoaseman mittarit, ostin tänään mittarin ja paineet oli lähellä kolmea baaria, ajettavuus oli jonkin verran parempi mutta kun alkoi paikat tippua hampaista nimismiehenkiharassa niin täytyy varmaankin pikkisen tiputtaa mutta kun joutuu tälläin kikkailemaan paineilla niin ajettajuus ei ole kunnossa, edellisellä ei tarvinnut kertaakaan katsoa paineita, ihan sama mitä oli niin todella hyvä ajettava, nyt pitää etsiä syytä oikein kunnolla mistä johtuu, onko yhdystukiakeli, verrattuna erillisjousitukseen, joo säädetään aurauskulmia, taas ollaan sillä kikkailulinjalla, yritetään vain paikata todellista ongelmaa, voi mennä äkkiäkin vaihtoon tämä dieselin rötisijä jos osoittautuu bensapuolen erillisjousitus kampe paremmaksi ajaa, täytyy käydä koeajamassa jossain vaiheessa kun tästä järkytyksestä toivun! Ja sitten vielä, kun on uusi auto, on erilainen, vaatii totuttelua, ei autolla tarvii ajaa montaa metriä kun tuntee onko hyvä ajaa vai ei.

jarkko_h

Optio,

Toivottavasti ajettavuus autostasi saadaan kuntoon. Asia kiinnostaa kun on alkanut kuolata uutta kolopalloa (tosin varianttia-alltrackiä odotellessa) Voisiko taka-akselirakenne vaikuttaa noin paljon? Vähän vaikea on kyllä uskoa. Laita päivitystä.

Itsellä 12 vuotta vanha Golf IV variant ja kyllä täytyy ihmetellä miten hyvä tuota autoa ajaa noin vanhaksi kaaraksi. Tuosta ei ole säädetty aurauskulmia... kertaakaan ja ei ole kovin herkkä rengaspaineille. Ajo on nautintoa korvia huumavaa melua ja heikkoja tehoja lukuunottamatta. Joo ja vieraissa on tullu käytyä lukemattomien vuokra-autojen... muodossa, joten kaikki ihastus ei selity IV -rakkaudella ja VW laseilla. Jos uusi Golf olisi vielä askeleen pari edellä ja pitäisi ajettavuuden 10-20 vuotta, alkaisi auto olla kohdallaan.   :P

optio

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 01.12.12 - klo:21:59
Optio,

Itsellä 12 vuotta vanha Golf IV variant ja kyllä täytyy ihmetellä miten hyvä tuota autoa ajaa noin vanhaksi kaaraksi. Tuosta ei ole säädetty aurauskulmia... kertaakaan ja ei ole kovin herkkä rengaspaineille. Ajo on nautintoa korvia huumavaa melua ja heikkoja tehoja lukuunottamatta. Joo ja vieraissa on tullu käytyä lukemattomien vuokra-autojen... muodossa, joten kaikki ihastus ei selity IV -rakkaudella ja VW laseilla. Jos uusi Golf olisi vielä askeleen pari edellä ja pitäisi ajettavuuden 10-20 vuotta, alkaisi auto olla kohdallaan.  

Vanhaan hyvään aikaan olikin ohjaustehostus hydraulinen, älä pety näihin teennäisiin sähköisiin, vaikka edellisessä mallissa kuvittelin sen jo olevan kunnossa.

teemur

Höh, onko tuo seiska Golf ollut kauankin saatavana 2,0TDI + 4motion yhdistelmällä  ??? mennyt ihan ohi, ainakin konfiguraattorissa moinen on. Onko kukaan kysellyt toimitusaikaa tai kuullut, koska tämä version menee tuotantoon? Golf taisi sittenkin palata hankintalistalle  8)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy