VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

vkjoki

^ Itsekin pidän enemmän Comfortlinen harjatun harmaasta keskikonsolista kuin Highlinen kiiltävästä mustasta. Mutta ylivoimainen enemmistö niistä, joilta olen kysynyt, ovat pitäneet Highlinen kiiltomustaa hienompana. Ja samaa tulokseen on tultu Volkswagenillakin. Niinpä on myönnettävä kuuluvansa vähemmistöön.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

M1kke

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 18.11.12 - klo:18:50
Mitäs mieltä kansa on highlinen pianomustasta keskikonsolista? Omasta mielestäni poikkesi muuten laadukkaasta kokonaisuudesta jotenkin halvan oloisena. Kaikki muut listat ja koristeet highlinessa oli todella upeaa. Comfortlinen harmaansävyinen keskikonsoli oli omaan makuuni viimeistellymmän näköinen.

Näyttää juuri niin hienolle kuin lakattu musta muovi voi näyttää, ei siis kovin häävi. Molemmissa omissa autoissa on tuollaista keskikonsolissa ja on superveemäinen materiaali pitää puhtaana kun pienikin likatahra, pöly tai sormenjälki näkyy heti.

Taky

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 18.11.12 - klo:19:28
Molemmissa omissa autoissa on tuollaista keskikonsolissa ja on superveemäinen materiaali pitää puhtaana kun pienikin likatahra, pöly tai sormenjälki näkyy heti.


Juur näin ja sitten kun niitä pyyhkii puhtaana pitämiseksi niin pikkuhiljaa naarmuutuvat ikävän näköiseksi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Uppe

Onkohan muuten uudenkin Golfin pulttijako 5x112 ja ET siellä 50 tuntumassa?

Henri S

Tänään koeajettu uusi golf 1.4 tsi manuaali, ohjaus oli hyvä voisin sanoa että tunnokkaampi kuin Passatissa. Samalla reissulla tuli tehtyä tarjous 1.4 tsi 103 kW dsg golfista, lisävaruste listalta valitsin lähes kaikes nahkapenkkejä mukautuvaa vakiosäädintä myöten. Toimitusaika olisi noin 3kuukautta. Viikko miettimisaikaa ja uusi tarjous ja yritän tinkiä välirahaa pienemmäksi. Olin kyllä tyytyväinen ensimmäiseen tarjoukseen mutta ainahan on parannettavan varaa
Hohhoijaa!

vkjoki

^^ Golf VII:n vanteissa kaikki mitoitukset ovat perinteiset: esim. pulttijako 5x112 ja ET tosiaan 50:n paikkeilla. Siispä vanteita löytyy pilvin pimein.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Fedder

Käytiin pojan kanssa pikaisesti vilkaisemassa ja ei tosiaan uusi Golf aiheuttanut suuria wau-elämyksiä tai "tilataanpa heti" fiilistä. Mutta taatusti hyvä vekotin ja paremmalla ajalla koeajolle ja farkku 4motionia odotellessa. Etuvetokin käy, jos talvet laantuvat ja/tai Helsingin kaupunki keksii miten kapeat kadut saa lumimyräkän jälkeen kuntoon. :D
Immer wieder Golf.

Santeri

Oli tänään pakko käydä katsastamassa Autotalo Laakkosella  :)

Tässä omat mietteeni:
Iso harppaus VI koppaseen nähden kun ulkonta todella komean näköinen varsinkin Pacific Bluena.
Sisusta myös todella komea kunhan unohtaa Highlinen mukana tulevan kojetaulun Piano Black viimeistelyn kun kiiltää ikävästi ja kaikki lika näkyy.
Ratti oli jo Trendlinessa todella hyvin muotoiltu mutta tietenkin Highlinen monitoimi nahka versiona oli vieläkin parempi.
Tilaakin oli sisällä mukavasti edellisiin nähden (varsinkin sivuttais suunnassa).
Peräkontti oli ihan HB:ksi OK tasoa.

Laakkosella oli näytillä:
1.2TSI 85hv Trendline mustana
-liian karsittu malli
-ei hääppöiset penkit
-hintaa näytti olevan n.20000â,¬

1.4TSI 122hv Comfortline Tungsten Silverinä
-mukavasti varusteita mutta ei esim monitoimi rattia
-Ok penkit
-hinta 27000â,¬

1.4TSI 140hv DSG Highline Pacific Bluena
-kaikki mahdolliset varusteet jopa bi-xenonit ja parkki avustin
-Penkit todella hyvät (paremmat kuin Passattini Sport-penkit)
-Piano Black kojelaudan viimeistely huono
-Hintaa onkin jo 33000â,¬ (liikaa Golffista)

Jäi todella positiivinen kuva Golf VII:sta. Harmi kun en kerennyt koeajolle (joku naku oli koeajo autona) kun ois ollut mukava testata.
Mutta eipä tullu autokuumetta eikä passattini tuntunut vielä vanhahtavalta.

Onko muuten joku testannut tuota 1.2TSI 85hv versiota ? 105hv versio ainakin on ihan OK moottori mutta toi 85hv alkaa jo kuulostamaan aika (liian) vähältä.
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Nudde

LainaaEtuvetokin käy, jos talvet laantuvat ja/tai Helsingin kaupunki keksii miten kapeat kadut saa lumimyräkän jälkeen kuntoon.

Kumpikaan ei tule toteutumaan, aina tulee lunta ja aina kadut ovat huonossa kunnossa!

RoccoScientist

Tuli otettua todella pikaiset kylmätyypit Highline-mallista tänään.

-Hyvät penkit.
-Ajoasennon sai miellyttäväksi.
-Laatuvaikutelma parantunut ihan kivasti, mutta ohjaamon muovilistat (jonkinlainen hiilikuitu-look) näyttävät yhä halvoilta.
-Keskikonsolin kallistaminen kuskin suuntaan turhaa ja tekee pelkääjän paikasta vähemmän viihtyisän.
-Takapenkillä ihan ok oltavat, mutta oviaukko oli ahtaan tuntuinen autosta poistuttaessa.
-Luonnossa yhtä tylsän näköinen kuin kuvissa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Nudde

No niin, tänään kävin tutustumassa uutukaiseen. Pieni ajolenkki myös heitetty. 1.4 litrainen 140 hp bensa tuntui jotenkin paremmalta tässä autossa kuin edellisessä ajamassani. Ajettavuus oikein hyvä kaikin tavoin, yllätyin jopa! Muu viimeistely ym. voisi olla hieman parempi, mustat kiiltolistat siistit, mutta ei niin kiiltävät kuin esim. omassa. Niin kuin joku täällä jo kirjoitti, näkyy kaikki sormenjäljet ym. se on totta. Ihmettelin vaan miten noissa niin paljon enemmän näkyy kuin omissa, no kai mulla on enemmän lakkaa päällä. Ovissa sitten taas highline mallissa joku sellainen pieni hiilikuituimitaatio??? Miksi? Samalla linjalla koko auto pitää olla! Sitten se halvempi version, missä hieman enemmän "ämpärimuovin" tuntuiset/näköiset listat hieman ruskeaan vetävään väriin, ei oikein ollut minun silmääni sopivat. Ajoauto oli nastoilla (mikä on se ainoa oikea) ja rengasmelua oli kyllä jonnin verran. No, ihan mukava tuttavuus, ainoa vaan ettei sitä saa nelivetona ja automaattina, paitsi joku R-version joskus, joka sitten maksaa maltaita.

Tos®

Myös käyty 140 heppasta ajamas
Ehkä hiljaisin vokkelo missä istunu..  :o

Outoa oli nokian kitkarenkaiden muljahtelu.
Nopea, lyhyt kääntö ratista ja perä muljahtaa liki sekunnin viiveellä  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

vkjoki

^ Vastaavan muljahtelun olen havainnut Nokian R-kitkoilla itsekin - autona Focus HB 120 kW 2.0 TDCi. TM:n rengastestissä Nokian R oli suuntavakauden osalta jaetulla viimeisellä sijalla kouluarvosanalla 6.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Golffari7

Huomenna olisi sitten auton luovutus :) ei malttais millään nukkua yön yli  ;D

vkjoki

^ Hieno homma! Postaapa tuohon ketjuun kuittaus luovutuksesta, kun olet saanut avaimet käteen:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12020.30
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

_Q3_

Onko kukaan vertaillut lisävarustehintoja Saksa vs. Suomi, esim. Xenon-valot vaikuttavat tolkuttoman kalliilta verrrattuna Saksan hintoihin.
Taitaa joku vetää välistä.

Ocu_P

Hinta Saksassa ei ole tiedossa, mutta mielestäni ihan siedettävän hintaiset xenonit tuossa varustepaketissa. Koeajoautossa ei xenoneita ollut ja valoteho tuntui kyllä aika vaisulta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: _Q3_ - 19.11.12 - klo:23:52
Onko kukaan vertaillut lisävarustehintoja Saksa vs. Suomi, esim. Xenon-valot vaikuttavat tolkuttoman kalliilta verrrattuna Saksan hintoihin.
Taitaa joku vetää välistä.

Saksassa 1200â,¬ ja meillä xenonpaketti vajaa tonnin johon sisältyy myös avaimeton järjestelmä ja premium värinäyttö, kallisko ???
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

_Q3_

Katsoin Saksan Xenon-valojen hinnan Highline-varustelusta ja se oli 350 â,¬, mutta tämä hinta sisältääkin joitain lisähärpäkkeitä koska Xenonit sisältyvät Highlineen vakiona.
Suomessa Xenon-valot eivät taida sisältyä Highline-varusteluun, joten onko itse asiassa niin että suomalainen Highline onkin arkitodellisuudessa "Mediumline".
Jos näin on niin onko Suomi-versioissa karsittu muitakin ominaisuuksia.

vkjoki

^ Suomessa Highline-varustelussa ei ole myöskään pysäköintitutkaa (Park Pilot) - Saksassa on. Myös vanteissa on eroja. Siis Suomen versio on Mediumline.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

muuli1010

Niin vai olisko se Wanna Be Highline  ??? No suuri meedio ei varmaankaan tarvitse olla jos veikkaa suositummaksi varustetasoksi Trend tai Comfort linea alkuperainen hinnoittelumallihan oli sielta minne aurinko ei paista mutta nykyisellaan Comfortista saa siedettavan parilla paketilla.... Tuon kalleimman varustetason houkuttelevuutta voisi lisata silla jos esim kunnolliset valot tulisivat tuossa mukana mutta jotenkin on jaanyt sellainen fiilis etta tallakin kertaa saat Wanna Be High Linen valitsemalla lahinna sumuvalot ja fiinimman sisustan joten taitaapi jaada moisten osuus prosentuaalisesti melko maltilliseksi koska kaikki toiminnalliset varusteet ovat yha edelleen lisavarustelistalla..... Tuota taustaa vasten rummuttaminen hintojen laskemisesta lahinna vi...... tai naurattaa koska on paivan selvaa etta jos vaihdan nykyisen kolopallon uuteen niin ovh on tuollaisen 2...3 kâ,¬ kovempi kuin ennen, toisaalta nayttais silta etta autoja joko halutaan myyda tai sitten leasing yritykset nakevat auton jalleenmyyntiarvon poskettoman hyvaksi, leasing vuokrat naas nayttivat melko maltillisilta, joten taytynee odotella viela jonkin aikaa josko myos farkuille keksittaisiin hinnat.

Golffari7

Nyt on pari sataa omalla 1.4 tsi highlinella takana ja erittäin positiivinen tapaus. Rengasmelu sisäänajossa olevilla hakkapeliitta seiskoilla suht. kova, mutta kiinnittää huomiota ehkä sen muiden äänien poissaolon takia. Suorituskyky yllätti positiivisesti 1.6tdi polon jälkeen. Eipä oikein voi täyskiihdystä edes testata noilla nastoilla ja tällä kelillä. Jaksaa vääntää myös erittäin hyvin alhaalta ja liikkellelähtö erittäin helppoa. Sähkösen käsijarrun kanssa vielä hiukan totuttelemista. Se pitäisi kytkeyä pois automaattisesti, kun lähtee ajamaan ja näin se jossai määrin toimiikin, mutta muutaman kerran olen saanut auton sammumaan. Ajoprofiilin valinta on kiva lisävaruste ja sportmoodilla ohjaus erittäin hyvä. Huomaa selvästi myös moottorin ärhäkkäämmän reagoinnin kaasuun ja sen takia joutuikin kytkemään takaisin normal moodiin, ettei nastat sinkoile irti :D. Ensimmäinen olin kuulemma, jolle on uusi golf luovutettu kysyisestä vw centeristä, josta omani tilasin.

psxgamer

Onnittelut Golffari! Tee ihmeessä esittely autotallin puolelle mikäli jaksat.

muuli1010

Vahan ristiriitainen tapaus vaikutti hieman VI koppaa hiljaisemmalta toisaalta tuulen suhinat pistivat satasen jalkeen korvaan. Moottori 140 hp TSI vaikutti ihan kaypaselta tuohon koriin ei mikaan raketti mutta ei missaan nimessa tien tukkokaan. S/S toiminta hieman kulmikasta esim Audin systeemi toimi fiksummin. Ratti ei yha edelleenkaan vaikuttanut toki nupit ja napit toimi ja olivat loogisilla paikoillaan mutta ruori saisi olla hieman tukevampi  :'(. Laatuvaikutelmassa en havainnut mitaan suurempaa verrattuna VI koriin..... No varsin tutulta tuo VII vaikuttaa ja eihan VI korinen ole missaan nimessa (toimiessaan) mikaan huono auto joten kelpo kulkupeli tuokin joten odotellaan nyt jahka saavat sen perapaasta venytetyn mallin tuotantoon ja myyntiin

LEMMY

Kävin tänään Turussa ajamassa 1.4 tsi 103 Kw mallin dsg7 Higline varustelulla. Kone ja vaihteisto toimi hienosti yhteen. Ei kaivannut manuaalia ja sport asentoa tuli ehkä minuutin kokeiltua. Rauhottaa ajamista ja tekee laiskaksi. Kumpikaan, hihgline normipenkit eikä comfortlinen penkit tehneet vaikutusta. Kummasakin liian lyhyt istuinosa, joten ei reisille tukea. Eniten häiritsi inferrnaalinen nastarenkaiden jollotus moottoritiellä. Auto oli muuten hiljainen niin ihmetytti onko takaluukussa edes mattoa, kun niin selkee jollotus. Ja samoin hanttarin puolelta jotain rapinaa ilmeisesti jostain turvavyön yläsäädön kohdilta. Katoin koeajon jälkeen että oli Contin 205/55-16 uudet nastat alla. Sisusta oli hieno ja laadukas muuten ja voimalinjasta ja ohjauksesta tykkäsin kovin. Kitkoilla olis varmaan ihan hyvä valinta.

Siirryin sitten lafkan toiseen päätyyn ja menin ihmettelemään A3 SB mallia sport penkillä ja se penkki sopi tosi hyvin itselle ja reisituen pituuttaa pystyi säätämään. Samoin keskikyynärnoja osui paremmin kohilleen vaikka molemmissa onkin säädettävä. Sen verran innosti että pyysin tarjousta A3 SB 1.4 TSI S-tronicilla. Jäi vain kaihertamaan se juttu 1.8 TSI S-tronic nelikosta...  ::)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

vkjoki

^ Golf Seiskaan saa lisävarusteena osittain nahkaverhoillut, urheilulliset ergoActive-istuimet, joissa kuljettajan istuimessa on reisituen pituus- ja korkeussäätö. Eipä ole tullut vertailluksi, onko kyseessä sama istuinmalli kuin Audin Sport.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Cayman

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 18.11.12 - klo:14:40

Ja jos liike tarjoaa kylkiäisenä 1 500 eurolla varusteita, käteisalennus voi pienetä hieman. Tai hyvitys vaihtoautosta voi laskea. Mutta kyllä tuollaisista tarjouksista asiakkaalle yleensä jotain käteen jää - vaikkapa puolet.


Käteisalennusta ei tullut yhtään eli lähestulkoon ihan tyhjän kanssa nämä ko tarjoukset,ilmaista lounasta ei ole!
ID.3 Business
Golf VIII

vkjoki

^ Jos liike tarjoaa 1 500,-:lla kylkiäisiä ja sen jälkeen poistaa käteisalennuksen, kyseessä on vain yksinkertaisesti erittäin huono tarjous. Kilpailutustilanteessa toteaisin, että kyseisellä liikkeellä ei ole kaupanteon meninkiä. Jos en pudottaisi ko. liikettä suoraan pois kisoista, kertoisin ensimmäisen tarjouskierroksen jälkeen, missä kärki menee ja kysyisin, haluavatko olla vielä mukana.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Antero

Uusi Golf sattui silmään männä viikolla Roomassa. Varustelutasosta en varmaksi mene sanomaan, mutta veikkaisin sen olleen Highline tai millä nimelllä se nyt tuolla sitten kulkeekaan. Täytyy kyllä sanoa, että luonnossa auto oli paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Veikkaisinpa, että farkkuna vielä parempi.


automaattori

Lainaus käyttäjältä: Antero - 26.11.12 - klo:12:00
Uusi Golf sattui silmään männä viikolla Roomassa. Varustelutasosta en varmaksi mene sanomaan, mutta veikkaisin sen olleen Highline tai millä nimelllä se nyt tuolla sitten kulkeekaan. Täytyy kyllä sanoa, että luonnossa auto oli paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Veikkaisinpa, että farkkuna vielä parempi.



Kävin koeistumassa uuden Golfin, olisi päässyt koeajamaankin, mutta jätin väliin, auto vain ei edelleenkään ole minua varten. Penkki oli huono, vaikka kokeilin kahta erilaista versiota, niin ei tuntunut hyvältä, ehkä GTI:n penkki vois toimiakin, jos sen saa sähköisenä. Muutenhan auto vaikuttaa laadukkaalta, mutta liian Golfilta. Heti perään istuin Audi A3:n vanhan mallin ja siinä tuntui heti paremmalta olo, vaikka tylsyydessään kuuluu golfluokkaan, silti odotan uutta A3:sta, siltä varalta jos menevät pilaamaan uuden Yetin.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy