VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Markku J

Just noin minäkin tuon ajattelin. Itse nauttisin nelivedosta enemmän, kuin muista herkuista. Ajajan autoa jos rakentelisin. Ja mikä ettei 1.6 TDI olisi OK, kun sen suorituskyvyn autoa ostaessaan tiedostaa. 4 Motion olisi sen kanssa todella se juttu, mikä itselleni toisi tyytyväisyyden pienemmänkin koneen kanssa.

Toisaalta tuleva Octavia on erittäin kiinnostava - ehkä katsoisin sen ensin.

Karvis

Tuota tulevaa ocua olen myös pohtinut, puoli vuotta jos vielä malttaisi niin olisi jo paljon viisaampi sen suhteen. Nykyisen hyvitys tuskin mahdottomia muuttuu tämän hetken tasosta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tos®

Oli aivan jees tuo uus kokkelo, kävin päiväl kyyläämässä.
Rupisen pieni-näyttöinen se perusmankka kyl  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 15.11.12 - klo:18:24
Oli aivan jees tuo uus kokkelo, kävin päiväl kyyläämässä.
Rupisen pieni-näyttöinen se perusmankka kyl  ::)

Isompi ruutu ei maksa kuin 255+verot ja samalla saa myös bt:n, sd lukijan ja usb liittimen :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

psxgamer

Se perus 5" näyttö oli kyllä karsean näköine  muuten niin upeassa Highlinessa. Resoluutionkin on todella ruma. Itse investoisin aivan ehdottomasti tuohon 5,8" näyttöön, bluetooth ja USB paikka ovat lisäksi pakollisoa. Yritin netistä etsiä aiemmin kuvia tuosta 5,8" näytöstä ja sen resoluutiosta, mutta tuloksetta. Valtavasta 8" näytöstä on kyllä kuvia tarjolla.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 15.11.12 - klo:19:05
Valtavasta 8" näytöstä on kyllä kuvia tarjolla.
Sellanen se pitää ehdottomasti olla sit   ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Karvis

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 15.11.12 - klo:19:05
Se perus 5" näyttö oli kyllä karsean näköine  muuten niin upeassa Highlinessa. Resoluutionkin on todella ruma. Itse investoisin aivan ehdottomasti tuohon 5,8" näyttöön, bluetooth ja USB paikka ovat lisäksi pakollisoa. Yritin netistä etsiä aiemmin kuvia tuosta 5,8" näytöstä ja sen resoluutiosta, mutta tuloksetta. Valtavasta 8" näytöstä on kyllä kuvia tarjolla.

Joku sivu takaisin tätä ketjua ja on minun ottamia kuvia tuosta 5,8" näytöstä, tuo pikku näyttö oli tosiaan hiukan aneemisen näköinen. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4631.msg278870#msg278870
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.11.12 - klo:20:46
Joku sivu takaisin tätä ketjua ja on minun ottamia kuvia tuosta 5,8" näytöstä, tuo pikku näyttö oli tosiaan hiukan aneemisen näköinen. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4631.msg278870#msg278870

Joo, olenhan minä nuo kuvat nähnyt joo. Mutta enpä tajunnut tuon olevan se parempi 5,8"! Nimittäin tuo samainen oli koejamassani Highlinessa ja todellaa vaatimaton oli muuhun kokonaisuuteen nähde. Sääli.

Golffari7

Mitä muuten toi autohold -paikallaanpito avustin käytännössä tarkoittaa ja tekee?

WilleK

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 16.11.12 - klo:16:21
Mitä muuten toi autohold -paikallaanpito avustin käytännössä tarkoittaa ja tekee?

Esim risteyksiin tultaessa pitää auton paikallaan niin kauan kunnes lähdet liikkeelle. Vapautuu automaatilla kaasuttamalla ja käsivaihteisella nostamalla kytkintä ja painamalla kaasua samanaikaisesti.
Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

vkjoki

^ Golf 7:ssa on sähköisen käsijarrun vieressä kytkin, jolla voi valita, onko paikallapitoautomaatti päällä vai ei. Itse olen pitänyt toimintoa aina aktivoituna. Erityisen hyödyllinen AUTOHOLD on silloin, kun joutuu pysähtymään ylämäkeen vaikkapa ennen liikennevaloja.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vorkki

Onko comfortlinen ja highlinen takavaloissa toiminnallisia eroja vai ainoastaan pienet ulkonäköerot? Katselin kahta vierekkäistä autoa. Vai johtuuko erot sittenkin siitä onko xenonit edessä vai ei, eikä lainkaan varustetasosta?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 16.11.12 - klo:17:08
Itse olen pitänyt toimintoa aina aktivoituna. Erityisen hyödyllinen AUTOHOLD on silloin, kun joutuu pysähtymään ylämäkeen vaikkapa ennen liikennevaloja.

Onko kellään tietoa että pitääkö kytkeä joka kerta käynnistettäessä päälle tässä uudessa Golfissa,muistelin että Audi a4 b8 näin oli ko varusteen kanssa.
ID.3 Business
Golf VIII

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Audis - 17.11.12 - klo:06:52
Onko kellään tietoa että pitääkö kytkeä joka kerta käynnistettäessä päälle tässä uudessa Golfissa,muistelin että Audi a4 b8 näin oli ko varusteen kanssa.

Ainakin 3C Passatissa sen voi valita onko aina päällä vai kytketäänkö tarpeen mukaan. Luulisi sen olevan samanlailla uudemmissa konsernituotteissa.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 17.11.12 - klo:08:06
Ainakin 3C Passatissa sen voi valita onko aina päällä vai kytketäänkö tarpeen mukaan. Luulisi sen olevan samanlailla uudemmissa konsernituotteissa.

Okei,kiitos tiedosta.Tänään otettu kylmät tyypit uudesta Golfista ja laatuvaikutelma kyllä melko hyvä,Comfortin penkit tosin huonontuneet edellisestä mallista,onneksi sporttipenkit maksaa vain vajaa pari sataa ja muutenkin lisävarusteet ihan ilmaisia jos vertaa Audiin.
ID.3 Business
Golf VIII

Karvis

Highlinessä oli kivat  ambiente tunnelmavalot sisällä jalkatilassa, ovenkahvoissa ja etuovien listoissa, onkohan nuo highlinen yksinoikeus vai saako ne jossain paketissa myös comfortlineen? Ei äkikseltään hinnastosta löytynyt :-\

Tarjous saatu ja ainakaan vielä ei tarvitse kauppoihin alkaa, paritonnia pitäisi ocusta saada lisää ja kuulosti varsin nihkeältä kun yritin vääntää hyvitystä paremmaksi. Pitänee laittaa nyt kunnolla sähköpostitarjouspyynnöt liikkeelle...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.11.12 - klo:20:48
Highlinessä oli kivat  ambiente tunnelmavalot sisällä jalkatilassa, ovenkahvoissa ja etuovien listoissa, onkohan nuo highlinen yksinoikeus vai saako ne jossain paketissa myös comfortlineen? Ei äkikseltään hinnastosta löytynyt :-\
Vai kuuluuko peilipakettiin?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ouzi

Perjantaina golf käyty koe istumassa. Aika harmaa varpunen mitään sanomaton mutta varmasti hyvä auto. Sisältä tyylikäs. Pitää joku kerta käydä koeajamassa kun kerkeän. Näytti siltä et jos tuon ostaa on se oltava highline varustelulla. Niin tulee jo arvokkuutta ja tyyliä sisätiloihin.

muuli1010

Golf on Saksalainen auto ja perus saksalaiseen filosofiaan kuuluu se etta voi ostaa vain ja ainoastaan juuri sen mita tarvitsee.... No kieltamatta esim toi tavis ratti on kokolailla kamalan nakoinen mutta pitaahan rahoistaan tarkalle jattaa mahdollisuus hankkia autonsa myos tuolla perus ruorilla :-). No eurolla saa tietty varusteita ja saa nyt sitten nahda jaako oman kolopallon paivittaminen kiinni siita etta farkulle ei loydeta hintaa ajoissa vai siihen etta hinta on taysin jarjeton niilla varustella mita tuohon haluaa / "tarvitsee"

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Audis - 17.11.12 - klo:12:05
Okei,kiitos tiedosta.Tänään otettu kylmät tyypit uudesta Golfista ja laatuvaikutelma kyllä melko hyvä,Comfortin penkit tosin huonontuneet edellisestä mallista,onneksi sporttipenkit maksaa vain vajaa pari sataa ja muutenkin lisävarusteet ihan ilmaisia jos vertaa Audiin.

Comfortin penkeistä oli eilen sama havainto kylmätyypättynä. Oudon pehmeät vetelät ja muodottomat, ihan kuin vielä 80-luvun ranskiksissa. ErgoActive-penkit olisi ehdoton must.

Kaihoisasti katsoin autoliikkeen hallissa ollutta yksilöä, jossa oli alla upeat kiilto-mustat 17"-alut ja lisähintaa tehdastilattuna vai noin 450 eur. Halpaa huvia näuhin "preemiumeihin" verrattuna. Ja vaikka volkkareiden muotoilu on varovaista, ovat lisävarustevanteet just omaan makuuni sopivia ja esmes Volvolla vastaavia on tarjolla oem:nä aika kapoisasti ja ne maksaa hunajaa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.11.12 - klo:20:48
Tarjous saatu ja ainakaan vielä ei tarvitse kauppoihin alkaa, paritonnia pitäisi ocusta saada lisää ja kuulosti varsin nihkeältä kun yritin vääntää hyvitystä paremmaksi. Pitänee laittaa nyt kunnolla sähköpostitarjouspyynnöt liikkeelle...

Riittääkö Karvis hb-Golfin tilat teille? Sinullahan on muksuja? Tavaratila näytti äkkiseltään "mutuna" hitusen pienemmältä kuin V40:n vakioloota (ilman sitä lisävarusteista välipohjaa).

Cayman

http://www.kayttoauto.fi/pori

1500 â,¬urolla lisävarusteita uuteen Volkkariin,no vaihtohyvitys tod näk tuon verran huonompi,mikä mahtaisi suorassa kaupassa ale prossan olevan?
Up:issa tuo 1500â,¬ kuulostaa melko hyvältä
ID.3 Business
Golf VIII

topias

Lainaus käyttäjältä: Audis - 17.11.12 - klo:12:05
Comfortin penkit tosin huonontuneet edellisestä mallista

tuota mieltä olen itsekin, kun tuli torstaina koeistuttua uusi seiska.
esillä ei ollut kuin trendline ja comfortline, joten ei tietoa paremmista versioista.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.11.12 - klo:08:00
Riittääkö Karvis hb-Golfin tilat teille? Sinullahan on muksuja? Tavaratila näytti äkkiseltään "mutuna" hitusen pienemmältä kuin V40:n vakioloota (ilman sitä lisävarusteista välipohjaa).

Tenavilla on sen verran ikää että vaunuaika on jo ohi, mutta myönnettäköön että kyllähän se siltikin on aika rajoilla. Koiraverkon kanssa sillä pärjäisi pidemmätkin reissut kun saa kuormata kattoon asti, toki tareettoman roinan raijjaaminen pitäisi lopettaa ja ottaa mukaan vain se mitä todella tarvitsee. 380 litraa taisi olla kontilla virallinen koko, lienee mitattu välipohja ala-asennossa.

Enemmän jäi mietittyttämään ne takajalkatilat, kun poika valitteli niitä ahtaaksi :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 17.11.12 - klo:20:51
Vai kuuluuko peilipakettiin?

Jostain syystä tuota ambiente-valaistusta ei ole lisävarustelistalla Suomessa. Eli Highlinen yksinoikeus ainakin tällä hetkellä.

Arnie

Heipat! Perjantaina 16.11.12 iltapäivällä sain Golf VII liikkeestä omakseni. On vaan ihan karvalakkimalli ja 63 kw/85 hv Terndline ja hinnaton punainen. Ajettu vasta tankille ja tankattu 38 litraa, että harvinaisen paljon sain myyjän bensiiniä. Tuntuu käteen ihan mukavalta näin ensi tuntumalta, kun kävin sapuskan ostossa. Perheen viides VW. MUTTA, lueskeltuani käyttöohjekirjaa niin se senkun huononee. VW:n opastahan on jo ennenkin haukuttu huonoimmaksi ohjekirjaksi. Esimerkiksi öljyn täyttömäärää ei löydy mistään ja kaikki työt pitäisi vaan teettää "volkkarilla". No kait se määrä aikanaan selville tulee.

vkjoki

LainaaPitänee laittaa nyt kunnolla sähköpostitarjouspyynnöt liikkeelle...
Saamissani tarjouksissa parhaan ja huonoimman välirahatarjouksen ero oli jotain 6 000,-. Ja vielä loppumetreillä monikin liike paransi tarjoustaan. Kilpailu on kovaa.

LainaaMikä mahtaisi olla aleprossa suorassa kaupassa?
Jos saa alennusta auton verottomasta hinnasta tuollaiset 6-8 %, ollaan ihan ookootasolla.

Ja jos liike tarjoaa kylkiäisenä 1 500 eurolla varusteita, käteisalennus voi pienetä hieman. Tai hyvitys vaihtoautosta voi laskea. Mutta kyllä tuollaisista tarjouksista asiakkaalle yleensä jotain käteen jää - vaikkapa puolet.

Golf VII:n tavaratilan koko menee käsittääkseni näin:
- tavaratila on 30 litraa isompi kuin Golf VI:ssa
- tilavuus ilman varapyörää 380 l
- varapyörän kanssa 350 l (= Suomeen tuotavat mallit)
- välikannen yläpuolella, jos välikansi yläasennossa 330 l (tällöin välikannen alapuolella tavaratilaa)
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.11.12 - klo:07:58
Comfortin penkeistä oli eilen sama havainto kylmätyypättynä. Oudon pehmeät vetelät ja muodottomat, ihan kuin vielä 80-luvun ranskiksissa. ErgoActive-penkit olisi ehdoton must.
Mukavalta tuntui ErgoActive-penkkien "hieronta" istuessa alkuu, mutta olisikohan tuolla toiminnalla kovin usein käyttöä oikeassa elämässä? Ehkä pidemmillä taipaleilla virkistäisi ja jäisi se perinteinen penkissä pyöriminen vähemmäksi.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

vorkki

Mitäs mieltä kansa on highlinen pianomustasta keskikonsolista? Omasta mielestäni poikkesi muuten laadukkaasta kokonaisuudesta jotenkin halvan oloisena. Kaikki muut listat ja koristeet highlinessa oli todella upeaa. Comfortlinen harmaansävyinen keskikonsoli oli omaan makuuni viimeistellymmän näköinen.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy