VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

xch

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 23.10.12 - klo:18:44
Kiihtyvyys 0-100 km/h on itselleni erittäin tärkeä luku, koska siitä näkee yhdellä vilkaisulla, mikä on auton käytännön suorituskyky kiihdytyksissä oli nopeus mikä tahansa. Kiihtyvyyden taas määrää ensi sijassa maksimitehon ja auton painon suhde. Ei väliä, tarkastellaanko 0-40 km/h vai 80-120 km/h kiihtyvyyttä - maksimitehon ja auton painon suhde ratkaisee. Maksimitehon kannalta ei ole mitään väliä, tuotetaanko teho korkealla vääntömomentilla (diesel) vai korkealla kierrosluvulla (bensa).

Uusien Golfien painot ovat laskeneet edellisestä sukupolvesta noin 100 kg, minkä vuoksi kiihtyvyyslukemat ovat parantuneet. Ja kuten edellä xch jo totesi, 110 kW:n diesel kiihtyy huonommin kuin 103 kW:n bensiiniauto, koska diesel on painavampi kuin bensiiniversio.

Niin, mielenkiintoista verrata 110kw dieseliä 103 kw:n bensakoneeseen kunhan tulevat jälleenmyyjille koeajettaviksi. Näin etukäteen voisi kuvitella että diesel tuntuisi hivenen pirteämmältä rotevan väännön ansiosta arkiajossa, kierroksia käyttämällä kulkevat toki tasatahtiin.

Dumbass

Lainaus käyttäjältä: xch - 23.10.12 - klo:16:58
Bensakoneellisella on painoetu, 1270 kg vs 1354 kg. Se taitaa selittää pienen eron.

Paino voi selittää osan mutta epäilen suuremman vaikutuksen olevan välityksillä.
Veikkaisin että bensavehje päsee 100km/h kakkosella kun diesel vaatii jo vaihdon kolmoselle. Vaikka olisi räikkösen jalat ja Latvalan kädet syö tuo vaihto aika paljon aikaa...

vkjoki

^ Kyllä kysymys on nimenomaan painoerosta! Kun kumpaankin koneeseen yhdistetään DSG-automaatti ja kiihdytetään täysillä, ovat kiihtyvyydet 0-100 km/h bensiiniversion eduksi 8,4 ja 8,6 sekuntia.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Dumbass

Njoo voi olla. Sitkeysarvoa 80-120 ei tainnut olla saatavilla vielä specseissä? Vai oliko?

vkjoki

^ Manuaalille löytyy maksimikiihtyvyys 80-120 km/h. Mutta vain 4-vaihteella, minkä vuoksi tehoa ei pystytä käyttämään hyödyksi molemmissa optimaalisesti. DSG:n kanssa välitys ei vaikuttaisi tulokseen. Mutta manuaalilla ja 4-vaihteella kummallakin 80-100 km/h on 7,0 sek..
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

xch

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 23.10.12 - klo:21:18
^ Manuaalille löytyy maksimikiihtyvyys 80-120 km/h. Mutta vain 4-vaihteella, minkä vuoksi tehoa ei pystytä käyttämään hyödyksi molemmissa optimaalisesti. DSG:n kanssa välitys ei vaikuttaisi tulokseen. Mutta manuaalilla ja 4-vaihteella kummallakin 80-100 km/h on 7,0 sek..

Siis 80-120 km/h on 7.0 sek. Mistähän johtuu että 4Motionille 110 kw koneella luvataan 6.5 sek... Voisi olla makea peli uusi Golf nelivetona. Hinta alkaa olla kipurajalla, 33700 taisi olla Highlinena.

Vaginisti

Kyllä se Golffi-kytö tässä alkaa nousemaan mitä enemmän asiaa tutkii...sinänsä hassua kun ensin ajattelin, että onpa tylsä auto, eikä mitään eroa entiseen mutta kyllä tässä todellakin kaikki on laitettu uusiksi. Huomenna sen sitten voi käydä perstuntumalla vielä kokeilemassa, sääli, ettei koeajolle vielä taida päästä. Hintatasokaan ei ole ihan mahdoton, eri asia on sitten, mitä esim. vajaa 2-vuotta vanhasta Polosta hyvittävät, varmasti jotain todella masentavaa  ;D

optio

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 23.10.12 - klo:22:08
Kyllä se Golffi-kytö tässä alkaa nousemaan mitä enemmän asiaa tutkii...sinänsä hassua kun ensin ajattelin, että onpa tylsä auto, eikä mitään eroa entiseen mutta kyllä tässä todellakin kaikki on laitettu uusiksi. Huomenna sen sitten voi käydä perstuntumalla vielä kokeilemassa, sääli, ettei koeajolle vielä taida päästä. Hintatasokaan ei ole ihan mahdoton, eri asia on sitten, mitä esim. vajaa 2-vuotta vanhasta Polosta hyvittävät, varmasti jotain todella masentavaa  ;D

Sori oli ihan pakko

En tiedä mitään muuta niin masentavaa Kuin Danny-Show tiellä Kuopion.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: optio - 23.10.12 - klo:23:54
Sori oli ihan pakko

En tiedä mitään muuta niin masentavaa Kuin Danny-Show tiellä Kuopion.


;D Piti ihan kuuklettaa...hyvä ralli...

tet

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 23.10.12 - klo:18:44
Kiihtyvyyden taas määrää ensi sijassa maksimitehon ja auton painon suhde. Ei väliä, tarkastellaanko 0-40 km/h vai 80-120 km/h kiihtyvyyttä - maksimitehon ja auton painon suhde ratkaisee.

Olitkos aikanaan koulussa hereillä fysiikan tunnilla? Mitäs se opettaja sanoi siitä, mikä saa kappaleet liikkeelle? Oliko se liikkeen tuottava asia teho, jonka SI-yksikkö on Watti? Ehei, eipäs ollutkaan. ;) Se kappaleita liikuttava asiahan oli voima, jonka SI-yksikkö on Newton. Kaikki lähtee vääntömomentista eli kiertovoimasta (yksikkö Newtonmetri) joka renkaan kautta tiehen välittyessään muuttuu lineaariseksi voimaksi (yksikkö Newton) joka saa kappaleen (=auton) kiihtymään.

Tämä ikuinen väittely siitä, onko se teho vai vääntö joka ratkaisee, taas saa väittelijät kiihtymään. Se kiihtyminen ei kuitenkaan todista sitä että fysiikan lait olisi kumottu ja joku muu kuin voima olisi ruvennut kappaleita liikuttamaan. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Vaginisti

Golf VII koeistuttu ja hiplattu, vastaa odotuksia täydellisesti, eli ei yllätyksiä  ;D

Samalla kokeilin Touaregia, Passattia ja CC:tä, kaikki hienoja vehkeitä, Touaregi niistä kaikkein mukavin isohkolla koneella ja todella mukavalla lootalla. Mutta on se suomalainen verotus hienoa kun maasturista saa maksaa pelkkää veroa yli 27000 euroa...

vkjoki

Kiihtyvyyden fysiikan kaava menee juuri niin kuin tet tuossa aiemmin esitti.

Siis maksimikiihtyvyyden määräävä tekijä on renkaiden vääntömomentti renkaiden ja tien kosketuspinnassa. Ja se vääntömomentti on maksimissaan silloin, kun auton teho on maksimissaan, vaikka moottorin vääntömomentti ei olekaan silloin korkeimmillaan. Niinpä auton kiihtyvyyden määrää ensi sijassa moottorin maksimitehon ja auton painon suhde.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

saksala

#882
Komppaan vkjokea tässä tehoasiassa. Tehon merkitys selviää kun katsoo liike-energiaa (massa*nopeus^2/2), joka lisääntyy kiihdytyksessä moottorin tekemällä työllä (teho*aikaväli) miinustettuna kitkavoimien tekemällä työllä (kitkavoima*matka).  Jos kitkavoimat jätetään huomiotta (pienissä nopeuksissa suhteellisen pieniä) tulee nopeudeksi pienen aikavälin, vaikka sekunnin päästä neliöjuuri lausekkeesta (alkunopeus^2+teho/massa*aikaväli/2). Eli nopeuden muutokseen, joka on kiihtyvyys, vaikuttaa nimenomaan tehon ja massan suhde.

Ursus

#883
Mielenkiinnolla odotan testejä 140 hv bensa vs 150 hv diesel. Uskoisin, että diesel vetää pitemmän korren. 80-120 km/h aika 7 s. 4 vaihteella tuntuu todella huonolta ainakin diesel malliksi. Johan 140 hv ex malli pisteli tuon alle. Näin ainakin muistelen lukeneeni jossain testissä. Tokkopa uusi lusumpi?.

Audin A3 oli näköjään testattu uusimmassa AMS juurikin tuolla 150 hv dieselillä. Kiihdytys 0-100 km/h tais mennä tasan 8 s.  


Edittiä: Löysin mielenkiintoisen sivuston www.km77.com. Tuolta löytyy paljonkin testattua tietoa 80-120 km/h ajoista. Eli ehken nuo ilmoitetut ajat voivat pitääkin hyvinkin kutinsa ja bensa olisikin nopsempi. Niin ja kait se tehdas parhaiten omat tuotteensa tuntee:)

vkjoki

Tuossa aiemmin oli keskustelua Golfien lämmityslaitteista.

1990-luvulla, kun TDI-moottoreiden kulutus putosi selvästi aiempia dieseleitä pienemmäksi, TDI-moottoreihin lisättiin PTC-sähkövastukset nopeuttamaan jäähdytysnesteen lämpiämistä. 2000-luvun alussa PTC-vastukset siirrettiin lämmittämään matkustamoon puhallettavaa ilmaa - ja tehokkaasti lämmittivätkin; tästä lisää tämän lämmitinaiheen avausartikkelissa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.0

2000-luvun lopulla myös VW:n bensiinimoottoreiden kulutus pieneni ja asiakkaat alkoivat valittaa, että matkustamo lämpiää aivan liian hitaasti. Talviautotesteissä tämä vahvistettiin: Golfin talviominaisuudet olivat muutoin erinomaiset, mutta auto lämpeni hitaasti. Kaikesta päätellen tämä johtui sekä piheistä moottoreista että tehottomista lämmityslaitteista.

Nyt Golf VII:n sekä bensiini- että dieselmallien kulutus on välillä 4-5 l / 100 km. Luulisi, että PTC-lisälämmitin olisi asennettu kaikkiin Golfeihin, mutta sellainen löytyy vain TDI-malleista. TSI-moottoreiden rakennetta on kylläkin muutettu niin, että VW lupaa autojen lämpiävän aiempaa nopeammin. Olen taipuvainen uskomaan, että testit tulevat vahvistamaan tämän. Aika näyttää.

Golf VII:n moottorin ja matkustamon nopean lämpiämisen varmistamiseksi myös talviolosuhteissa ottaisin kyllä webaston sekä TDI- että TSI-moottorin yhteyteen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

optio

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 24.10.12 - klo:19:54


2000-luvun alussa PTC-vastukset siirrettiin lämmittämään matkustamoon puhallettavaa ilmaa - ja tehokkaasti lämmittivätkin;

Golf VII:n moottorin ja matkustamon nopean lämpiämisen varmistamiseksi myös talviolosuhteissa ottaisin kyllä webaston sekä TDI- että TSI-moottorin yhteyteen.

Jos PTC-lisälämmitin elemementti on tehokas, niin miksi ottaa Webasto. Jos ottaa tehdasasenteisen Webaston niin silloin ei tule PCT-elementtiä ja TDI puolella saa lisäksi letkulämmittimen kun taas TSI koneeseen saa vain säteilijän, mielestäni TSI puolella on huomattavasti isompi ongelma lämmön riittävyyden suhteen, ei voi rinnastaa suoraan. Sitten tämä surullisenkuuluisa automaattitoiminto Tehdas Webastoissa ja lisäksi TM:ssä oli juttua, että Webastö syö oletettuakin enemmän ensi kilometreillä polttoainetta (oliko joku Volvo) ja laskee päästöt suoraan taivaalle (Griinbiissillä asiaa). Uskon, että murinaa kuuluu varsinkin Bensapuolella, lämmöt ei riitä.

tet

#886
Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 24.10.12 - klo:13:20
Kiihtyvyyden fysiikan kaava menee juuri niin kuin tet tuossa aiemmin esitti.

Siis maksimikiihtyvyyden määräävä tekijä on renkaiden vääntömomentti renkaiden ja tien kosketuspinnassa. Ja se vääntömomentti on maksimissaan silloin, kun auton teho on maksimissaan, vaikka moottorin vääntömomentti ei olekaan silloin korkeimmillaan. Niinpä auton kiihtyvyyden määrää ensi sijassa moottorin maksimitehon ja auton painon suhde.

Noinhan se teoriassa menee, siis jos kiihdytetään vaikkapa 0-100 km/h. Mutta väitit että tuo pätee riippumatta siitä millaisesta kiihdytyksestä puhutaan, minä taas väittäisin että käytännössä ei päde. Jos kiihdytetään vaikkapa 80-100 km/h niin väitän että homma hoituu nopeammin maksimiväännöllä (joka turbokoneissa on aika lavealla kierrosalueella) eli vaihteita vaihtamatta, kuin etsimällä oikeaa vekseliä jotta saa koneen sinne maksimitehon kierroksille. Totuus on kuitenkin se, että vaihteita vaihtamatta tapahtuva kiihdytys sujuu nopeimmin maksimiväännön kohdalla. CVT-vaihteiset kärryt on sitten eri asia. Eipä nämä DSG-lootatkaan paljon aikaa tuhlaa vaihtaessaan oikealle vaihteelle maksimitehoja varten, mutta vähän kuitenkin. Ja jos kiihdytyksen aluksi heitetään maksimitehon kierroksille, niin hetken päästä ollaan joko liian korkeilla kierroksilla tai rajoittimella, kun taas väännöllä kiihdyttävä on edelleen sen turbokoneen maksimiväännön alueella. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vkjoki

Kun totesin "Golf VII:n moottorin ja matkustamon nopean lämpiämisen varmistamiseksi myös talviolosuhteissa ottaisin kyllä webaston sekä TDI- että TSI-moottorin yhteyteen", taustalla minulla oli seuraavanlaisia pointteja:
- minulla olisi tarve lohkolämmittimelle vain kymmenkunta kertaa talvessa, kun taas sähköstä riippumatonta PA-lämmitintä ("webastoa") käytän esilämmitykseen n. 50 kertaa talvessa
- tehdasasenteisen PA-lämmittimen saa autoon suunnilleen samalla hinnalla kuin lohkolämmitin+sisätilanlämmitin -yhdistelmän
- uusien moottoreiden polttoaineenkulutus on niin pieni, että väistämättä autojen moottoreiden ja sisätilojen lämpiäminen pakkasella on hidasta
- en pelkää mahdollisia webaston käyttöön liittyviä ongelmia - luen käyttöohjeet huolella ja toimin niiden mukaan; jos laite ei toimi moitteetta, korjauta viat joko takuun tai virhevastuulain nojalla

Tässä Golf VII:n lämmitysratkaisuja käsittelevässä keskusteluketjussa on aiheesta lisää pohdintaa ja mielipiteitä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11738.0
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Janus

No nyt olisi demo tourilla nähty tämä tapaus. Ulkoa päin oli varsin mukavan näköinen tapaus. 18" vanteet saattoi tosin korostaa tätä ulkoasua aikalailla, mutta miellyttävän näköinen tuttavuus. Sisustus oli periaatteessa ihan hyvännäköistä tavaraa, mutta valitettavasti kovan muovin määrä on aika runsas. Esim. takaovien verhoilu on ylös saakka kovaa muovia, toki kangasta mukana tämän lisäksi. Etuovien yläreunat olivat toki pehmustettua samoin kuin kojelaudan yläosa. Kokonaisuutena kovaa muovia kuitenkin aika paljon. Sisätilojen muotoilu rauhallista VW - tyyliä, joka ainakin itseeni uppoaa ihan mukavasti. Tilat olivat ihan asialliset, tällainen 187 pitkä mahtui ihan hyvin omien istuinsäätöjen jälkeen istumaan takanakin ja vähän varojakin jäi. Ajoasento oli myös pikakokeilulla erittäin luontevan tuntuinen. Istuimet vaikuttivat olevan jotakin sport - mallia ja tosi hyvän tuntuiset. Vakiopenkeistä ei siis osaa antaa lausuntoa. Tavaratila ei ollut ihmeellisen kokoinen, mutta eipä taida olla muissakaan vastaavissa. Ei siis 5 - ovisena oikein perhekäyttöön vaikka olin näin etukäteen jo vähän ajatellut kasvaneeksi ilmoitetun tavaratilan perusteella.

Kylmien tyyppien perusteella tuosta voisi olla ihan peruskäyttöön autoa kunhan farkku saapuu markkinoille. Ei tuo mikään premium tosiaan ole, mutta ihan kohtuullisen oloinen kokonaisuus perus-perheautojen luokkaan. Jotenkin jäi kuitenkin hieman vaisuksi ennakko-odotuksiin nähden...ei paha kuitenkaan. Ajamaan pitäisi tietenkin päästä ennen kunnon tuomiota.

xch

Jep, Golf VII nähty ja koeistuttu tänään. Ulkonäöltään perusgolffia, jotakin piristystä se kaipaisi. Tosin mikään ei pahasti ota silmään. Led-päiväajovaloilla ihan OK. Leon ja A3 vie voiton tässä.

Laatuvaikutelma ei mielestäni sillä tasolla mitä on joissain testeissä hehkutettu, Highlinen musta pianolakattu muovi ei vakuuttanut. Sitä löytyy kojelaudasta ja ratista omaan makuun liikaa... A3 vie selvän voiton tässä. Sporttipenkit vaikutti hyvältä ja sisätilat samoin. Tavaratila näytti olevan entisellään. Mielenkiintoista nähdä miten vertautuu uuteen Leoniin joka tulee olemaan yli 3000 eur halvempi (esim 1.4 TSI).

Koeajot ratkaisee päädynkö Golfiin, Leoniin, uuteen Octaviaan vai A3 SB...

tapanixxx

Katselin noita Golfin hintoja. Aika tyyristä on kun 1.4 tosi koneella 5-ovisena maksaa 2.5ke vähemmän kuin perus Passat 1.4 tsi koneella. Passatissa vakiona climatronic ja onhan passat jo eri luokan auto kun Golf.

Myhky

Itseäni kiinnosti nähdä miltä valot näyttävät halogeeneilla kun tilasin omani niillä ja löysin tämän:

Volkswagen Golf VII (before it enters the showroom on the third of november)

Ei ole juuri muutosta tullut mutta laitanpa videolinkin tähän jos joku muukin on miettinyt niiden ulkonäköä.
Karut vanteet muuten ;D
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

exari

Mjoo,vertasin golfia 110kw Q.na samalla tekniikalla olevaan A3 cc.hen...kovin menee hinnat lähelle toisiaan,ainakin jos ottaa Audin ilman maalausta.
Jos taas vertaus on 3.teen samalla pohjalla olevaan Leoniin vajaavetoisena niin ei kahta sanaa.
1,8dsg Leon verrattuna Golf 1,4 dsgllä on paljon halvempi...
Jos taas hakee sitä jotain niin A3.

RTWteam

Milloinkohan tulee uusia moottoreja julki? Meinaan vaan että kuinkahan paljon Leon kerkeää syömään Golf:n ostajia, juurikin noiden moottoreiden takia? Tarkoitan tällä tietenkin bensakoneita, 140 vs 180hv.

finnman

Ei taida Leon paljon hetkauttaa Golfin myyntiä millään moottorivaihtoehdolla mikä puuttuu Golfista? Sen on historia todistanut. Mutta Octavian vastaava tilanne sen voi sen tehdä hyvinkin.

Nilkki

Kävin piruuttani kysymässä tarjousta uudesta golfista tänään. Saas nähdä joutuuko vaihtaan Polon pykälää isompaan. Kamala tauti toi autokuume :)
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Mikko

Eka Golf VII bongattu liikenteestä. Musta väri hävitti kyllä hyvin kaikki ulkomuodot, joten ihan vasta läheltä erotin uudeksi malliksi. Kyljissä olleet "Uusi Golf" -tarrat sitten varmisti bongauksen.

Meinasin aluksi, että kaarran takaisin paikallisen S-marketin pihalle tuota pällistelemään, mutta en sitten jaksanut. Pysäköi nimittäin sinne.

Karvis

Tänään olisi päässyt ajamaan maahantuojan koulutusporukan ajokkia mutta en lounaalla ehtinyt, töiden jälkeen odotin puoli tuntia luvattuja avaimia mutta kun en niitä saanut niin lähdin sitten tojotakauppaan ::)

Saapa nähdä saavatko huomiseksi ajoon oman essarinsa kuten lupasivat, sisällä oli sentään pacific blue hypistelykappale. Väri oli ainakin meikäläisen mieleen.

Laskinta pyöritelty ja 1.6TDI haluamillani mausteilla maksaisi ~saman verran kuin 1.6TDI 4 motion vain pakollisilla eli lämmitin ja renkaat, molemmat olisi mielenkiintoisia ja sopisi juuri budjettiin :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Aika iso suorituskyvyn pudotus tulisi, jos 1.8 TFSI vaihtuisi 1.6 TDI vajaavetoon - korvaisivatko varusteet sen ? Olisiko parempi valinta kuitenkin 4 Motion, joka toisi ihan uutta nautinto -ulottuvuutta ajoon, vaikka varusteet olisivat hieman heikommat ? Kelit varmaan teilläpäin olisivat pitempään nelikkoa suosivat, kuin täällä Helsingin kupeessa.

Karvis

Suorituskykypudotus olisi tosiaan aika karu, mutta toisaalta tuo pikkudisu kulkisi lähes hajulla. Nelikko toisi varmasti aivan uutta nautintoa ajoon tänne rospuuton keskelle, täällä kun saisi suurimman osan vuodesta nautiskella joka nurkasta raapivan kanssa. Jälleenmyyntiarvokin olisi varmasti parempi kulinelikolla kuin vajakilla jossa on yli 4kâ,¬ mausteet ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy