VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: WilleK - 18.10.12 - klo:18:37
Asiasisältö tässä viestissäni on lähellä nollaa, mutta sen verran on pakko kommentoida tätä alennuskeskustelua, että aiemmin mainittuja ~13% aleja ei taatusti irtoa jälleenmyyjiltä vaikka ostaisi kymmenen uutta golfia käteisellä. Piste.

Tämän tiedon halusin jakaa kanssanne vain ja ainoastaan siitä syystä, että ihmiset eivät turhaan haaveile saavansa kuuta taivaalta ja juokse turhaan liikkeestä toiseen.(Osa tämän jo varmasti tietääkin) Volkswagen ei halua profiloitua alennusmyynti tuotteeksi ja tästä syystä nämä neuvotteluvarat ovat muutamien prosenttien luokkaa auton verottomasta hinnasta.

En ole ikinä pyytänyt tarjousta Golffista, mutta lukuisista muista autoista olen. Myös Volkkareista. Ja juurikin tehdastilauksista. Lopullinen alennus autoverottomasta hinnasta on aina asettunut 4-12 prosentin haarukkaan. Kolme viimeisintä autoa olen ostanut vähintään 10 prosentin alennuksella. Toki näiden prosenttien eteen joutuu tekemään hommia, kun en omaa suhteita autoliikkeisiin. Itse olen valmis hiukan vaivaa näkemään, jos sillä vaivalla saa vaikka tonnin pois hinnasta. Sen verran persaukinen sitä kuitenkin on, että tonni käteistä tuntuu lompakossa.

LainaaHintaeroja voi olla liikkeiden välillä vaihtoautojen hinnoittelun vuoksi jonkin verran, mutta suoralla kaupalla ostaessa erot eivät yksinkertaisesti voi olla kovin suuria liikkeiden välillä.

Viimeksi kun Superbia tilattiin, niin samanlaisesta tehdastilauksesta myönnetyt alennukset vaihtelivat 4-10 prossan haarukassa. Ja kyseessä siis alennus mihin vaihtoauto ei vaikuta mitään.

Pitää myös muistaa se, että juuri nyt autotehtailla menee Euroopassa huonosti. Nyt on hyvät mahdollisuudet tuntuviin alennuksiin, kun on luultavaa, että maahantuoja tai tehdas myöntävät jotain sisäisiä kamppiksia myyntiä vauhdittaakseen. Myyjillä on siis luultavasti hyvin paukkuja hinnoitteluun.

GTI

Mersusta ei saa prosenttiakaan alennusta,vaikka ostaisit ilman vaihtoautoakin!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: GTI - 20.10.12 - klo:15:09
Mersusta ei saa prosenttiakaan alennusta,vaikka ostaisit ilman vaihtoautoakin!

En tiedä mikä on nykytilanne, mutta kyllä siitä kaksi vuotta sitten sai alennusta ihan siinä missä muistakin merkeistä. Tosin prosentit jäi kyllä pienemmiksi kuin muilla.

WilleK

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.10.12 - klo:14:47
En ole ikinä pyytänyt tarjousta Golffista, mutta lukuisista muista autoista olen. Myös Volkkareista. Ja juurikin tehdastilauksista. Lopullinen alennus autoverottomasta hinnasta on aina asettunut 4-12 prosentin haarukkaan. Kolme viimeisintä autoa olen ostanut vähintään 10 prosentin alennuksella. Toki näiden prosenttien eteen joutuu tekemään hommia, kun en omaa suhteita autoliikkeisiin. Itse olen valmis hiukan vaivaa näkemään, jos sillä vaivalla saa vaikka tonnin pois hinnasta. Sen verran persaukinen...

Itse vastaat itsellesi tuossa viestissäsi. Nyt puhutaan juurikin uudesta mk7 golfista, ei muista merkeistä tai malleista. Kyttäämällä jotain kampanjoita, poistuvia malleja, vanhoja vuosimalleja mitä näitä nyt onkaan voisi varmasti saada suuremman alennuksen. Edelleenkin pysyn kannassani alennusten määrässä...
Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

Nikonder

Ilmeisesti alle 90kw tehoisissa malleissa takapään jousitus on toteutettu eri tavalla (yhdysakseli? kun tehokkaimmissa monipistetuenta). Onko jollekin tullut vastaan koeajoa golfista 1.2tsi/1.6tdi (tai mieluusti suoraa vertailua tehokkaampiin malleihin) koneella?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Nikonder - 21.10.12 - klo:13:00
Ilmeisesti alle 90kw tehoisissa malleissa takapään jousitus on toteutettu eri tavalla (yhdysakseli? kun tehokkaimmissa monipistetuenta).

Näinhän se autolehtien mukaan on, ainoa poikkeus tästä on 1.6TDI 4-Motion jossa on myös tuo parempi taka-akselisto. Akseliston vaikutuksesta auton käyttäytymiseen olisi kyllä mukava lukea kunnon testi, vaikka TM:n tekemänä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

optio

Lainaus käyttäjältä: Nikonder - 21.10.12 - klo:13:00
Ilmeisesti alle 90kw tehoisissa malleissa takapään jousitus on toteutettu eri tavalla (yhdysakseli? kun tehokkaimmissa monipistetuenta).

APUA, miten paljon huonompi on tämä yhdysakseli, aikaisempien kokemusten mukaan. Mulle tulossa 1,6 TDI 77 KW. Ilmeisesti kustannuskysymys valmistajalle vai mikä syynä kun tämmöiseen päädytty.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: optio - 21.10.12 - klo:18:00
APUA, miten paljon huonompi on tämä yhdysakseli, aikaisempien kokemusten mukaan. Mulle tulossa 1,6 TDI 77 KW. Ilmeisesti kustannuskysymys valmistajalle vai mikä syynä kun tämmöiseen päädytty.

Yhdystukiakseli on yksinkertaisempi eli halvempi, siis huonompi. Pompottaa enemmän esim. risteysalueilla kääntyessä jos on paljon uria tiessä joka suuntaan, taka-akselisto ei ehdi siinä mukaan samalla tavalla kuin erillisjousitus. Polossa mm. tämä sama rakenne, käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä mutta nirsompi voi sitä pitää isonakin miinuksena, itseä ei juurikaan haittaa, sovittaa nopeuden oikein niin ei pompota. Käyttäytyy vähän samaan suuntaisesti kuin takavetoinen auto jäykällä taka-akselilla.

Ritzenhoff

#848
Tuleekohan muuten mk7 GTI:n hinta tippumaan aika reilusti verrattuna mk6:een? Tällä hetkellä mk6 gti:n veroton hinta on siellä jossain 30-31300â,¬:n välillä riippuen vaihteistosta. Mk6 gti co2 päästöt ovat siellä ~175 g/km huippeilla jolloin autovero on n. 12-12.5kâ,¬ riippuen vaihteistosta.

Tulevan mk7 gti:n co2 päästöt jäävät jopa alle 140 g/km, jolloin autoveron pitäisi tolla samalla verottomalla hinnalla jäädä jonnekin 8-9kâ,¬ luokkaan.

Eli uusi gti maksaisi vaihteistosta riippuen verot mukaan lukien 38-40kâ,¬?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 21.10.12 - klo:23:42
Tuleekohan muuten mk7 GTI:n hinta tippumaan aika reilusti verrattuna mk6:een? Tällä hetkellä mk6 gti:n veroton hinta on siellä jossain 30-31300â,¬:n välillä riippuen vaihteistosta. Mk6 gti co2 päästöt ovat siellä ~175 g/km huippeilla jolloin autovero on n. 12-12.5kâ,¬ riippuen vaihteistosta.

Tulevan mk7 gti:n co2 päästöt jäävät jopa alle 140 g/km, jolloin autoveron pitäisi tolla samalla verottomalla hinnalla jäädä jonnekin 8-9kâ,¬ luokkaan.

Eli uusi gti maksaisi vaihteistosta riippuen verot mukaan lukien 38-40kâ,¬?

Perustelen väitettäni vielä:

MK6 Golf GTI 2,0 155 kW (210 hv) veroton hinta on 29 330â,¬ + autovero 11 600â,¬ (koska päästöt 170 g/km) = ~41 000â,¬
Tiguan Trend & Fun 2,0 TDI 103 kW veroton hinta on 29 600â,¬ + autovero 8 600â,¬ (koska päästöt 140g/km) = 38 000â,¬

Jos tulevan MK7 Golf GTI:n veroton hinta on samaa luokkaa MK6 kanssa, niin eikö sen autovero-osan pitäisi olla samaa luokkaa tuon Tiguanin 140g/km kanssa, koska samat päästöt eli uusi gti maksaisi alkaen tuon ~38kâ,¬? Onko tässä nyt mitään järkeä mitä täällä yksikseni huutelen? Epäselvästi kirjotettu, mutta koittakaa saada selvää ja ymmärtää...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Mikko

Eiköhän maahantuoja tuon "alennuksen" viimeistään korjaa taskuihinsa, jos ei tehdas jo sitä tee korottamalla Suomen hintoja. ;) Moni odotti vesi kielellä hintojen halventumista kun uusi "pohjalevy" tuli käyttöön, mutta kuinkas senkin suhteen kävi?

MoFFe

LainaaEiköhän maahantuoja tuon "alennuksen" viimeistään korjaa taskuihinsa, jos ei tehdas jo sitä tee korottamalla Suomen hintoja.  Moni odotti vesi kielellä hintojen halventumista kun uusi "pohjalevy" tuli käyttöön, mutta kuinkas senkin suhteen kävi?

Sanoiko kukaan että ne olisi halvemmat ostajille?  ;D
VW:lle ehkäpä halvempaa tehdä ja silleen saavat enemmän käteen mitä aikasemmin...

Ritzenhoff

Eli ei mitään väliä vaikka uusi GTI olisi 30g/km taloudellisempi, niin hinta väännetään tavalla tai toisella kuitenkin sinne samaan 41-44kâ,¬, vaikka sen hinnan pitäisi olla tuon 3-4kâ,¬ halvempi päästöihin perustuvien verojen kanssa. Eiväthän ne ainakaan autoveroa voi nostaa mk6 170g/km vastaavaan summaan?

Eli mk7 GTI:n veroton hinta on jonkun tonnin kalliimpi vaikkakin auton tekeminen olisi halvempaa mm. tuon pohjalevyn takia, jotta saadaan hinta samaan kuin mk6 GTI. Tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Mikko

No ei vielä kannata hermostua, kaikkihan on vielä spekulointia, mutta minä ainakin yllättyisin jos hinta tulisi merkittävästi alaspäin. :) Voihan olla, että esim. varustemuutoksilla voidaan selittää verottoman hinnan nousu. Aika näyttää.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 22.10.12 - klo:09:24
Eli ei mitään väliä vaikka uusi GTI olisi 30g/km taloudellisempi, niin hinta väännetään tavalla tai toisella kuitenkin sinne samaan 41-44kâ,¬, vaikka sen hinnan pitäisi olla tuon 3-4kâ,¬ halvempi päästöihin perustuvien verojen kanssa.

Poistuva Golf GTI maksaa Saksassa 27 700 euroa. GTI:n lisähinta tavallisempiin malleihin verrattuna lasketaan tuhansissa euroissa ja äärimmäinen esimerkki on uuden mallin karvalakkiversio, joka maksaa hieman alle 17 000 euroa. Oletukseni on, että uusi GTI Saksassa ei nouse merkittävästi vanhaan mallin verrattuna, jolloin karvalakkimallin ja GTI:n hinnanero on 10 000-11 000 euroa.

Suomessa karvalakkimalli on hieman alle 20 000 euroa ja GTI on ollut hinnaltaan karkeasti kaksinkertainen tähän verrattuna. Karvalakkimallin hintalisä Suomessa on 3000 euroa ja GTI:n yli 10 000 euroa.

Saksassa on olosuhteet, jossa GTI:tä pääsee hyödyntämään, mutta siitä huolimatta valtaosa autonostajista Saksassa hankkii perusmalleja, huolimatta GTI:n kohtuullisesta lisähinnasta. Saksalaiset ovat tarkkoja rahojensa kanssa.

Suomessa pitää olla joko tyhmä tai hullu (mielellään molempia), jos aikoo ostaa GTI:n.

Ritzenhoff

^

Juu, mutta eikä se autovero mene pitkälti päästöjen mukaan suomessa nykyään. Jos päästöt ovat tippuneet 30g/km ja veroton hinta pysynyt suurinpiirtein samassa, niin eikö silloin verollisen hinnan pitäisi olla "huomattavasti" pienempi? Autoveron on jokatapauksessa oltava nyt mk7 GTI:n kohdalla pienempi, joten jos he haluavat pitää hinnan samassa 41-44kâ,¬, niin on verottoman hinnan oltava tuhansia euroja korkeampi.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Skula

Lainaus käyttäjältä: Audis - 19.10.12 - klo:21:35
Jaahas täällä epäillään tarjoustani,no joka tapauksessa auton tilasin kyseisellä ale prosentilla,täytyy siis kauppasopimus skannata tänne kaikkien nähtäväksi kunhan sen saan käsiini,kaupat tuli tehtyä sähköpostitse ja liikkeeseen ehdin vasta Joulukuussa ja liike sijaitsee tre + 200km


Ihan pääkaupunkiseudulta herusi pyytämättä 8,4% alennus verottomasta hinnasta tarjous tästä VII kopasta.. Joten en suuresti ihmettele isompaakin alennusta.. Tuo saamani ei olisi kuitenkaan kaupantekohinta.. Kyllä 9% olis varmaan jo kättäpäälle diili ollut omalla kohdalla.. Siis jos olisin kauppaa tosissaan ollut tekemisissä..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

aquarius

Onko tässä uudessa Golffissa xenonit samaa kuraa, kuin VI-koppasessakin vai onko ingenjöörit tajunneet asentaa apuhalogeenit? Itse laitoin omaani Hella Comet FF200 lisäpitkät orkkisxenonien avuksi ja nyt näkee sentään jollain lailla pimeässä.
Volvo V90 T8 AWD -18

Karvis

Lainaus käyttäjältä: aquarius - 22.10.12 - klo:14:09
Onko tässä uudessa Golffissa xenonit samaa kuraa, kuin VI-koppasessakin vai onko ingenjöörit tajunneet asentaa apuhalogeenit? Itse laitoin omaani Hella Comet FF200 lisäpitkät orkkisxenonien avuksi ja nyt näkee sentään jollain lailla pimeässä.

Ei ole halogeenejä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

aquarius

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.10.12 - klo:14:12
Ei ole halogeenejä.

No voi sissos sentään! Nuo xenonit on kyllä (IMHO) niin onnettomat, että siinä menee kyllä tonni ihan hukkaan.
Volvo V90 T8 AWD -18

Karvis

Lainaus käyttäjältä: aquarius - 22.10.12 - klo:14:18
No voi sissos sentään! Nuo xenonit on kyllä (IMHO) niin onnettomat, että siinä menee kyllä tonni ihan hukkaan.

Mistäs sen tietää kun ei ole tainnut vielä valomittauksia näkyä missään? Onhan konsernituotteissa esim. Skoda Yetissä erinomaiset bi-xenonit, eikä siinäkään ole halogeenejä apuna.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ocu_P

Enpä sanoisi rahojen menevän Xenon-paketissa hukkaan.  ::) Minulle ainakin kelpaa myös Kessy eikä paremmasta monitoiminäytöstäkään haittaa ole.

himppe

Lainaus käyttäjältä: optio - 20.10.12 - klo:13:13
Ennakko-odotukset kovalla tasolla, näyttää hienolta mutta ennen mahdollisia vikoja niin kiinnostaa kaksi asiaa erityisesti: onko viimeinkin saatu rengasäänet kuriin ja toisena miten kabiinissa tarkenee talvella, edellisessä mallissa molemmat asiat pahasti pielessä!

Tämä on muuten hyvä pointti, sillä Golf VI:ssähän oli loppuvaiheessa lisälämmitin ainakin 1.2TSI:n seurana. VII:ssä ei ole lisälämmitintä minkään bensakoneen seurana.

heifetz

#863
Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 22.10.12 - klo:10:47


Saksassa on olosuhteet, jossa GTI:tä pääsee hyödyntämään, mutta siitä huolimatta valtaosa autonostajista Saksassa hankkii perusmalleja, huolimatta GTI:n kohtuullisesta lisähinnasta. Saksalaiset ovat tarkkoja rahojensa kanssa.

Suomessa pitää olla joko tyhmä tai hullu (mielellään molempia), jos aikoo ostaa GTI:n.

No mielestäni tämä pätee kaikkiin vähänkin tehokkaampiin autoihin Suomessa. Kun nopeusrajoitukset ovat max. 120km/h ja kunnon motaria vain muutaman kaupungin välillä, niin ei extra-hepoilla ole muuta käyttöä kuin pippelin pidentäminen. Ja jos jonkun mielestä tehokas moottori on turvallisuustekijä, niin ihan hyvin rekkojen ohi pääsee Nissan Micrallakin. Ei tarvita muuta kuin vähän ennakoimista ja tervettä järkeä.

Mutta mutta, makuasioitahan nämä ovat. Pitää myöntää että pieni ihminen on heikko ja välillä on kiva hieman kiihdytellä ja 'opettaa' muita kuskeja  :-[
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

jupuna

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa auton suoprituskyky yli 140km/h nopeudessa. Tärkeintä on 0-100km/h

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: jupuna - 23.10.12 - klo:16:02
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa auton suoprituskyky yli 140km/h nopeudessa. Tärkeintä on 0-100km/h

0-100 on täysin turha luku, käytännössä ei ole tilanteita, joissa se on olennaista, 60->100 tai 120, niin alkaa olla jo merkitystä. Näyttää olevan uuden golffin luvut siinä suhteessa kyllä kohdallaan jo pienemmälläkin koneella, bensaturboissa alkaa olla vääntökäyrät jo niin kohdallaan, että dieselissä ei ole kohta mitään järkeä.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 23.10.12 - klo:16:20
0-100 on täysin turha luku, käytännössä ei ole tilanteita, joissa se on olennaista, 60->100 tai 120, niin alkaa olla jo merkitystä. Näyttää olevan uuden golffin luvut siinä suhteessa kyllä kohdallaan jo pienemmälläkin koneella, bensaturboissa alkaa olla vääntökäyrät jo niin kohdallaan, että dieselissä ei ole kohta mitään järkeä.

60-100 on olennaisin. Silti, ihmettelenpä vaan miten Golf 7 näyttäisi virallisesti olevan nopeampi 140 heppaisena bensana kuin 150 heppaisena diisselinä? Diisselillä on sekä vääntö että raaka-voima etu. Kyse siis 0-100 ajasta.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

xch

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 23.10.12 - klo:16:37
60-100 on olennaisin. Silti, ihmettelenpä vaan miten Golf 7 näyttäisi virallisesti olevan nopeampi 140 heppaisena bensana kuin 150 heppaisena diisselinä? Diisselillä on sekä vääntö että raaka-voima etu. Kyse siis 0-100 ajasta.

Bensakoneellisella on painoetu, 1270 kg vs 1354 kg. Se taitaa selittää pienen eron.

Ritzenhoff

No perhana, vai on se idiootti tai hullu kuka ostaa esim golf GTI:n tai vaikka ferrarin. Eiköhän nämä autonostot ole enemmänkin tunteilla perusteltavia päätöksiä. Jos järjellä perustella kaikki pitäisi, niin eikö silloin jokaisella olisi corolla tai avensis.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

vkjoki

Kiihtyvyys 0-100 km/h on itselleni erittäin tärkeä luku, koska siitä näkee yhdellä vilkaisulla, mikä on auton käytännön suorituskyky kiihdytyksissä oli nopeus mikä tahansa. Kiihtyvyyden taas määrää ensi sijassa maksimitehon ja auton painon suhde. Ei väliä, tarkastellaanko 0-40 km/h vai 80-120 km/h kiihtyvyyttä - maksimitehon ja auton painon suhde ratkaisee. Maksimitehon kannalta ei ole mitään väliä, tuotetaanko teho korkealla vääntömomentilla (diesel) vai korkealla kierrosluvulla (bensa).

Uusien Golfien painot ovat laskeneet edellisestä sukupolvesta noin 100 kg, minkä vuoksi kiihtyvyyslukemat ovat parantuneet. Ja kuten edellä xch jo totesi, 110 kW:n diesel kiihtyy huonommin kuin 103 kW:n bensiiniauto, koska diesel on painavampi kuin bensiiniversio.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy