VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

optio

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.10.12 - klo:09:11

Ihmeteltävän lyhyt on uuden Golfin toimitusaika, suorastaan uskomatonta uudelle volyymimallille. Perustunee riittävän suureen maakohtaiseen ennakkotilaukseen, mutta siltikin luulisi tässä jaettavan globaalia niukkuutta näin alkuun.

Uuden mallin myötä läpimenoaika tuotannossa pudonnut 30%, tämä varmaankin selittää osaltaan.

Lisäksi kun tuotantokustannukset pudonneet 20% ja myyntihinta pidetty korkeana niin tulevat takomaan hirmuiset voitot, yllätyksettömällä autolla.

exari

Jospa takuu asiat sais sitte enemmän voittosiivuista? Suoraan sanoen---pikkusen arveluttais ostaa "uusi" hihnakone, jos testaus on ollut yhtä huono kun ketjukoneissa...

tet

Lainaus käyttäjältä: exari - 14.10.12 - klo:13:26
Jospa takuu asiat sais sitte enemmän voittosiivuista? Suoraan sanoen---pikkusen arveluttais ostaa "uusi" hihnakone, jos testaus on ollut yhtä huono kun ketjukoneissa...

Eihän tuossa pitäisi mikään arveluttaa. Hihnalle annetaan kestoikä mutta ketjulle ei, sen kuuluu kestää "ikuisesti". Jos hihna katkeaa ennen aikojaan, jokaisesta autosta löytyy hanskalokerosta mustaa valkoisella siitä kenelle remontin kustannukset kuuluu.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

GTI

Hihnan rikkoutuminen korvataan vain takuuajanpuitteissa tapahtuneessa vahingossa,eli 2 vuotta.Ei hihnalle anneta takuuta kestää esim.120tkm tai vaikka 6 vuotta.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: GTI - 14.10.12 - klo:14:54
Hihnan rikkoutuminen korvataan vain takuuajanpuitteissa tapahtuneessa vahingossa,eli 2 vuotta.Ei hihnalle anneta takuuta kestää esim.120tkm tai vaikka 6 vuotta.

On semmoinenkin asia kun virhevastuu, jonka puitteisiin etuajassa hajoava hihna menisi.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: GTI - 14.10.12 - klo:14:54
Hihnan rikkoutuminen korvataan vain takuuajanpuitteissa tapahtuneessa vahingossa,eli 2 vuotta.Ei hihnalle anneta takuuta kestää esim.120tkm tai vaikka 6 vuotta.

Kyllä se valmistaja vastaa remelistä koko vaihtovälin ja kun hihna vaihdetaan niin vastuu alkaa taas alusta, kuten Arcca jo totesikin niin kyse on virhevastuusta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

#726
Lainaus käyttäjältä: GTI - 14.10.12 - klo:14:54
Hihnan rikkoutuminen korvataan vain takuuajanpuitteissa tapahtuneessa vahingossa,eli 2 vuotta.Ei hihnalle anneta takuuta kestää esim.120tkm tai vaikka 6 vuotta.
Hihnan pitää kestää huoltokirjaan merkitty vaihtoväli km/vuodet,kumpi ensin täyttyy.
Jos ei kestä niin maksaja on joku muu kuin auton omistaja jos huollot on tehty säännöllisesti ja ohjeiden mukaisesti,miel merkkiliikkeessä.

lari

Mikäs se hihnan takuu / vaihtoväli on nyt näissä uusissa koneissa ?

Vaarivanhus

#728
Lainaus käyttäjältä: exari - 14.10.12 - klo:13:26
Jospa takuu asiat sais sitte enemmän voittosiivuista? Suoraan sanoen---pikkusen arveluttais ostaa "uusi" hihnakone, jos testaus on ollut yhtä huono kun ketjukoneissa...
Eiköhän ne voittosiivut ole suunniteltu meneväksi aivan muihin tarkoituksiin kuin särkyvien hihnojen tai ketjujen takuukorjauksiin. Hihnalla on se hyvä puoli, ettei se etukäteen rallattele eikä aiheuta turhaa etukäteishuolta ääntelyllään vaan homma on kerrasta poikki. Siitähän sitä puuttuvaa yllätyksellisyyttä sitten autoon saadaankin. ;D
Eipä siinä mitään, en minä ainakaan osaa sanoa, kumpi on parempi, ketju- vaiko hihna. Oleellista olisi, että se ei särkyisi tai ei särkyessään aiheuttaisi "ympäristötuhoja" moottorille. Erään tuttavani Toyota Camrystä (vm -84?) katkesi jakopään hihna kesken kesälomareissun. Ei muuta kuin uusi hihna tilalle ja matka jatkui. Nähtävästi männät ja venttiilit eivät ylettyneet osumaan toisiinsa. Fiksuja moottorinsuunnittelijoita.
Joutilas 76v

tmr97

Onko kukaan keskustellut myyjän kanssa 4MOTION malleista? Saksan volkkarin sivujen mukaan tavaratilaa olisi samat 380l kuin etuvetoisissa. Aiemmissa Golfeissa neliveto on syönyt tavaratilan korkeudesta merkittävän siivun. Jääköhän kuitenkin se tilapäisvarapyörä pois?

Tuolla 380 litralla tulisi jo jotenkin toimeen, vaikka kyllä reissuilla Exeon 442l on ollut ihan kaikki käytössä. Tosin on ollut aina jotain mitä olisi ehkä voinut jättää poiskin mukana. Talvilomalle tarvii suksiboksin, vaikka olisi Octavia.

Myhky

Ei huolta, puhemies luvannut että moottorit kestää: ;D

"Recently the TSI engines have had some bad press for being unreliable. A Volkswagen spokesman assured that the faulty part is no longer used in the new generation of TSI engines."

http://www.autozine.co.uk/text/1065.html
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

vkjoki

Käsittääkseni virhevastuulaki toimii aivan samalla tavalla riippumatta siitä, onko auto huollettu merkkihuollossa vai muussa huoltoliikkeessä. Huolto on tietenkin tehtävä huolto-ohjeiden mukaisesti ja asianmukaisia osia käyttäen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 14.10.12 - klo:19:01
Ei huolta, puhemies luvannut että moottorit kestää: ;D

"Recently the TSI engines have had some bad press for being unreliable. A Volkswagen spokesman assured that the faulty part is no longer used in the new generation of TSI engines."

http://www.autozine.co.uk/text/1065.html

Ne on korvanneet viallisen osan uudelleen suunnitellulla viallisella osalla :D

skriko

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 14.10.12 - klo:09:03
Uuden Golf VII:n toimitusaika kun on nyt noin 10 viikkoa, jokainen uuden Golfin ostaja joutuu miettimään, ottaako auto vastaan jo tänä vuonna vai siirtääkö rekisteröinti vuoden 2013 alkuun.

Osa asiantuntevista autokauppiaista väittää kivenkovaan, että missään tapauksessa ei kannata ottaa uutta Golfia käyttöön vielä joulukuussa, vaan vasta tammikuussa. Ja osa sanoo yhtä vakuuttavasti, että ei mitään väliä, heti vain käyttöön, kun auto on liikkeessä. Heidän mukaansa vaihtoauton ikä lasketaan nykyään kuukausissa eikä vuosimallilla ole suurta merkitystä. Ainakin liikkeen kannalta on järkevää luovuttaa auto heti ja saada vaihtoauto myyntiin heti, kun mahdollista. Näin saadaan laskennalliset varastointi- ja pääomakustannukset mahdollisimman pieniksi.

Kun ns. asiantuntija-arviot menevät noin ristiin, en käyttäisi paljoa aikaa ja vaivaa tuon luovutusajankohdan pohtimiseen. Ei sillä kovin suurta merkitystä voi olla. Pitää hermojen palamisellekin jokin arvo laskea. Nimittäin hermot ovat kovalla koetuksella, jos uusi auto odottaa autoliikkeessä kolme viikkoa valmiina, mutta asiakas vain kurkkii sitä aidan raosta.



Eipä niitä kiinnosta yhtään, saako asiakas jatkossa muutaman tonnin enemmän 2013 kuin 2012 rekatulla autolla. Heidän lausuntonsa perustuu useimmiten siihen, mikä heille on taloudellisesti kannattavampaa. Ainakin niiden "asiantuntikoiden" jotka väittävät, että heti ajoon vaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.10.12 - klo:09:11
Paljonhan tästä vuosimallijutusta on tarinaa väännetty, ja omalla kohdallani tuli taas testattua tämä itselleni hyvinkin ajankohtainen asia. Kysyin kauppaa tehdessäni, onko merkitystä vaihtohyvitykselle, jos tuon syksyllä vaihtoon 12/2012 vai 1/2013 -rekisteröidyn A6:n -ja vastaus oli, että ero on merkittävä 2013:n hyväksi. Autokaupalle on tietenkin eduksi tyhjentää varastoa sitä mukaa, kun autoja tulee.

Ihmeteltävän lyhyt on uuden Golfin toimitusaika, suorastaan uskomatonta uudelle volyymimallille. Perustunee riittävän suureen maakohtaiseen ennakkotilaukseen, mutta siltikin luulisi tässä jaettavan globaalia niukkuutta näin alkuun.

Että silleen.

Kondi

Lainaus käyttäjältä: optio - 13.10.12 - klo:11:30
Tätä mieltä taas taloustaidon +Auto liikennetoimittaja.

Golfin ohjaus on hiljaisissa nopeuksissa mukavan kevyt, vauhdin kasvaessa tunnokas ja aina tarkka, kuitenkin ilman minkäänlaista äkkinäisyyttä tai ylimitoitettua ohjausvastetta.

Jos toimittaja ei Volkkarista ole muuta huonoa löytänyt kuin yllätyksettömyyden (Laskisin plussaksi) ja ohjauksen (noin yleensä VW-konsernilla kunnossa, niin se voi tarkoittaa että auto on oikeasti aika hyvä.

Rengasmelun määrä ja laatu on tietenkin se asia, jonka suhteen ainakin meikä on uteliaimmillaan. Olisihan se hienoa jos konserni saisi vihdoin ja viimein tuonkin asian kuntoon.

Myhky

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 14.10.12 - klo:09:03
Uuden Golf VII:n toimitusaika kun on nyt noin 10 viikkoa, jokainen uuden Golfin ostaja joutuu miettimään, ottaako auto vastaan jo tänä vuonna vai siirtääkö rekisteröinti vuoden 2013 alkuun.

Mielestäni plus miinus nolla tilanne eikä verrattavissa A6:een. A6 on kalliimpi eikä enää uunituore malli joten vaihtohyvitys saattaa ollakin enemmän vuosimallista riippuvainen. Nyt golffia ostaessa painavat eri seikat.
- Uusi malli jota ei ole parin vuoden päästä paljon käytettynä myynnissä jos päätän silloin pistää vaihtoon. VII golffia silloin käytettynä etsivät eivät vuosimallia katsele.
- Jos pidän autoa pidempään, hintaero supistuu edelleen.
- Ottamalla tänä vuonna käyttöön säästän 300 euroa tässä vaiheessa.

Itse otan siis käyttöön heti kun saan.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 15.10.12 - klo:09:32
Mielestäni plus miinus nolla tilanne eikä verrattavissa A6:een. A6 on kalliimpi eikä enää uunituore malli joten vaihtohyvitys saattaa ollakin enemmän vuosimallista riippuvainen. Nyt golffia ostaessa painavat eri seikat.
- Uusi malli jota ei ole parin vuoden päästä paljon käytettynä myynnissä jos päätän silloin pistää vaihtoon. VII golffia silloin käytettynä etsivät eivät vuosimallia katsele.
- Jos pidän autoa pidempään, hintaero supistuu edelleen.
- Ottamalla tänä vuonna käyttöön säästän 300 euroa tässä vaiheessa.

Itse otan siis käyttöön heti kun saan.

Millä tavalla säästät 300 euroa?

Ainakin minulle on paristakin autoliikkeestä kerrottu, että kauppaa tehdään vanhalla 23 %:n alvilla, jos kauppahinnan maksaa tämän vuoden puolella. Auto voidaan silti rekisteröidä ensi vuoden puolella.

Myhky

Okei no siinä tapauksessa olen väärässä ja perustinkin tuon vain olettamukseen. En itse neuvotellut aiheesta kauppaa tehdessä enkä ole sitä senkään jälkeen kysellyt. Täytyypä jutella kauppiaan kanssa kunhan selviää varmasti milloin auton saisi alle.

Nyt viimeisin tieto oli että auto olisi varmasti tammikuussa täällä. Aiemmin kerrottiin että joulukuuksi pitäisi ehtiä eli saa nähdä miten käy.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Ocu_P

En ole minäkään asiasta keskustellut. Ja toisaalta 2013 rekisteröinti on minulle itsestäänselvyys, veroista välittämättä. Mutta hoituisiko tosiaan maksuajankohdan perusteella?  ::)

Antza

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 15.10.12 - klo:09:32
- Uusi malli jota ei ole parin vuoden päästä paljon käytettynä myynnissä jos päätän silloin pistää vaihtoon. VII golffia silloin käytettynä etsivät eivät vuosimallia katsele.
Jos myyt yksityiselle suoraan ja löydät ostajan joka etsii sopivaa yksilöä niin voi ollakin näin. Mutta liikkeessä vaihdettaessa ikä lasketaan rekisteröintiajankohdasta alkavina vuosina. Eli 12/2012 rekisteröity auto on tammikuussa 2014 kaksi vuotta vanha.

Tosin minusta tuntuu että tänä päivänä tällä ei enää ole niin suurta merkitystä siksi, että ensimmäisenä vuonna vaihtoarvosta katoaa kuitenkin noin 35% ja arvonalenema tasaantuu väkisinkin seuraavina vuosina. Vielä muutama vuosi sitten arvonalenema oli hieman lineaarisempi ja ero 2- ja 3- tai 3- ja 4-vuotiaan auton välillä hieman suurempi.
Skoda

teedeeii.

Eiköhän se 300â,¬ ole kuin kärpäsenpaska tälläisessä tilanteessa?
Mielestäni "vuoden" uudempi on aina uudempi, itse laittaisin kilpiin ilman muuta 1/2013

tiaalto

Onko Variantin lanseerausaikataulusta tihkunut mitään tietoa?

bustedi

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 15.10.12 - klo:09:59
En ole minäkään asiasta keskustellut. Ja toisaalta 2013 rekisteröinti on minulle itsestäänselvyys, veroista välittämättä. Mutta hoituisiko tosiaan maksuajankohdan perusteella?  ::)

Tottakai hoituu maksuajankohdan perusteella. Yritys maksaa alvin mikä maksu hetkellä on voimassa. Hinta minkä yritys ottaa on vakio, ottavat vain veron päälle. Kun vero muuttuu, muuttuu myös hinta.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

vkjoki

#744
Luulen, että liike voi nostaa perustellusti hintaa 1 %:lla ALV:n nousun perusteella, mutta asiakkaan kanssa voidaan sopia toisinkin. Uskoisin, että suurin osa liikkeistä suostuu ottamaan ALV:n korotuksen piikkiinsä.

Jos tarjouksessa tai tilauksessa auto on luvattu joulukuun alussa ja auto tulee vasta tammikuussa, fiksu autoliike ei todellakaan edes yritä saada asiakasta maksamaan ALV:n korotusta.

Usein tarjoukseen sisältyy tällainen teksti: "Tarjous ei ole kuitenkaan tarjouksen tekijää sitova, mikäli suomalainen tai ulkomainen viranomainen tekee tarjouksen voimassaoloaikana tarjotun ajoneuvon hintaan vaikuttavia veroja, tulleja ja muita veroluontoisia maksuja koskevan päätöksen tai jos valuuttakursseissa tapahtuu muutoksia, ja ajoneuvon maahantuoja näistä syistä muuttaa tarjouksen voimassaoloaikana tarjouksen kohdetta vastaavan ajoneuvon ohjehintaa."
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

monster

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.10.12 - klo:09:11
Ihmeteltävän lyhyt on uuden Golfin toimitusaika, suorastaan uskomatonta uudelle volyymimallille. Perustunee riittävän suureen maakohtaiseen ennakkotilaukseen, mutta siltikin luulisi tässä jaettavan globaalia niukkuutta näin alkuun.

Taitaa lyhyet toimitusajat johtua automarkkinan tilanteesta koko maailmassa. Tuotannossa ylikapasiteettia kun uusien myynti tippunut ~10-20% edellisvuosista - lama nääs :=)
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

optio

Lainaus käyttäjältä: monster - 15.10.12 - klo:16:52
Taitaa lyhyet toimitusajat johtua automarkkinan tilanteesta koko maailmassa. Tuotannossa ylikapasiteettia kun uusien myynti tippunut ~10-20% edellisvuosista - lama nääs :=)

Volkkari kaavailee lisäävänsä Golfin tuotantoa myös Meksikon tehtaille, kyllä ne Fiatit ja PSA-konserni enempi on vaikeuksissa, oma veikkaukseni on, että kymmenen vuoden kuluttua on vain 5-6 merkittävää autonvalmistajaa. Kuten jo aikaisemmin sanoin niin tuotanto nopeutunut 30% sillä on suuri merkitys. Golfeja alettu väsäämään jo Elokuussa.

arska

Jos ihan tarkkoja ollaan, päätös ALV-muutoksesta on tehty jo aikaisemmin, eli on ollut tarjousta tehdessä tiedossa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: optio - 16.10.12 - klo:12:22
Volkkari kaavailee lisäävänsä Golfin tuotantoa myös Meksikon tehtaille, kyllä ne Fiatit ja PSA-konserni enempi on vaikeuksissa, oma veikkaukseni on, että kymmenen vuoden kuluttua on vain 5-6 merkittävää autonvalmistajaa.

Hyvin mahdollista, mutta todennäköisesti merkit säilyvät sulautumalla suurempiin konserneihin. On kutakuinkin mahdoton ajatus, että Fiatin ja PSA:n merkit katoaisivat historiaan.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.10.12 - klo:13:22
Hyvin mahdollista, mutta todennäköisesti merkit säilyvät sulautumalla suurempiin konserneihin. On kutakuinkin mahdoton ajatus, että Fiatin ja PSA:n merkit katoaisivat historiaan.

Näin se on. Kysehän on enemmänkin kapasiteetin pienentämisestä. Mutta konkurssejakin nähdään jos tehtaita ei saada suljettua. Ja tämähän on poliittisesti erittäin vaikeata esim. Ranskassa.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy