VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

arska

Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.10.12 - klo:15:34
Kysyin tarjousta Uuteen Golfiin.Vaihturi:Golf 1.2 Tsi 5ov Comfortline ajettu 25tkm vm 11,täysin samanlaiset varusteita myöten.arvatkaapa paljonko väliraha?  >:(
Noita myydään Nettiautossa alla 20 k, hintaan, eli eipä siitä paljoa enempää taida saada.

Ocu_P

Omat kokemukseni ovat hyvin samatyyppiset kuin vkjoella paitsi, että Käyttöauto ja Lehtoauto tarjosivat huonosti ja yllättäen Turun VV paikanpäällä asioituna selvästi parhaiten. Huonoimman ja toteutuneen tarjouksen ero oli kohdallani 4.000 e. Jyväskylä, Lohja ja Forssa olivat minulle seuraavaksi parhaiten tarjonneet. Keravan Laakkonen heikoin.

optio

Tämä ALV:n korotus ihmetyttää, kun auton toimitus menee ensi vuoden puolelle niin toiset autoliikeet ovat laskeneet tarjouksen päälle suoraan 1% lisää ja toiset vain sanoneet, hoidetaan sisäisesti, tarjous pysyy samana.

Myhky

Testejä alkaa löytymään jo melko lailla ja suurimpina kehun kohteina ovat sisätilojen laatuvaikutelma sekä hiljaisuus ja muutenkin hyvä tasavarma suoritus all-around.

Itseäni vähän harmittaa se että autoa on haukuttu hyväksi ja tarkaksi mutta tylsäksi ajaa. Kovin urheilullista ajoa siis liene tiedossa. Videoarvosteluja kun katselee niin alusta näyttäisi noissa arvostelun kohteena olleissa yksilöissä olevan kuitenkin melko matalalta joten onkohan kyseessä urheilullinen alusta?

Itselleni on tulossa urheilullinen alusta ja toivon ettei se nyt aivan tylsä olisi ajella.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

M.Oore

Tylsä ajaa? Kun kaikki on helppoa niin tulee varaan tämä mieleen. Monesti ensikokemuksia verrataan radalla saatuihin kokemuksiin ja ne ei tosiaan liity arkiajoon. Mikroautokin on kiva ajaa, mutta en halua sitä käyttöautokseni. Eli jotka uuden Golfin ovat tilanneet, niin ei ajettavuudessa taatusti ole ongelmia. Enemmän sen luotettavuuden kanssa...

Cayman

Lainaus käyttäjältä: arska - 12.10.12 - klo:12:20
Noita myydään Nettiautossa alla 20 k, hintaan, eli eipä siitä paljoa enempää taida saada.

Juu karvalakkeja kyllä,mutta ei näin varusteltuja,no se siitä,taidan vaihtaa Qashqaihin  ;D
ID.3 Business
Golf VIII

Vaarivanhus

Lueskelin tämän päivän Hesarista tarinaa "Golfin seitsemäs kierros". Siinä oli kerrottu hieman koko autosarjan historiaakin. Sitten oli maininta, mikä Golfissa on hyvää ja mikä huonoa. Hyvää oli lehden mukaan "Viimeistely ja "Moottorit", huonoa "Yllätyksettömyys" ja "Ohjauksen keskialue". Mielipiteitä kaikki, mutta sitä en oikein ymmärrä, miten "Yllätyksettömyys" on huono asia? Minun mielestäni asia on päinvastoin. Pitäisikö luotettavaksi kuvitellun kulkuneuvon "Yllättää" omistajansa vaikkapa särkymällä kesken matkan tien poskeen?
Joutilas 76v

Karvis

Ehkä toimittaja olisi halunnut että VW olisi tehnyt seiskasta eri näköisen kuin nuo 2 edellistä painosta, ei ollut mikään yllätys että uusi ei juuri muuttunut eri näköiseksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vaarivanhus

Niin se taitaa toimittajan ajatuksissa mennä, muttä pitääkö uuden automallin myötä, jotta kauppa kävisi, tulla aina se "wau-efekti"? Kaikkeen uuteen kun tahtoo kiireen myötä tulla mukaan lastentauteja. Toisaalta, olisihan se tietenkin positiivista, jos uudesta mallista olisi uutena asiana poistettu aiempien mallien lastentaudit, joista on tällä areenalla runsaastikin kommentteja.
Joutilas 76v

optio

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 13.10.12 - klo:09:19
Sitten oli maininta, mikä Golfissa on hyvää ja mikä huonoa. Hyvää oli lehden mukaan "Viimeistely ja "Moottorit", huonoa "Yllätyksettömyys" ja "Ohjauksen keskialue".

Tätä mieltä taas taloustaidon +Auto liikennetoimittaja.

Hieno ohjaus

Kun uudella Golfilla lähtee ajamaan, ensimmäinen ajatus on että sen ohjaus on mainio. Oikeastaan Golfia ajaessa ihmettelee, miksi mukavan ohjauksen tekeminen on monille autonvalmistajille niin vaikeaa kuin se tuntuu olevan.

Golfin ohjaus on hiljaisissa nopeuksissa mukavan kevyt, vauhdin kasvaessa tunnokas ja aina tarkka, kuitenkin ilman minkäänlaista äkkinäisyyttä tai ylimitoitettua ohjausvastetta.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Sami Lahtimaa - 10.10.12 - klo:07:59
Uusi Golf nähtävillä Oulusssa 12-13.10.2012 olevalla Demotourilla, ei vielä ajossa.

Ahaa niitä in siis ehtinyt tännekin saakka, perjantaina Hannover-Hampuri välillä parinkin Golfia meni ohi ja näytti jotenkin erikoiselta ennen kuin hokasin että kas siitä meni tuore Golf.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 13.10.12 - klo:09:19
Sitten oli maininta, mikä Golfissa on hyvää ja mikä huonoa. Hyvää oli lehden mukaan "Viimeistely ja "Moottorit", huonoa "Yllätyksettömyys" ja "Ohjauksen keskialue". Mielipiteitä kaikki, mutta sitä en oikein ymmärrä, miten "Yllätyksettömyys" on huono asia? Minun mielestäni asia on päinvastoin.

Minä kuulun siihen asiakasryhmään joka kokee 'Yllätyksettömyyden' varsin suureksi haitaksi. En todellakaan osaa kuvitella itseäni uuden Golffin ostajaksi, kun se on kuitenkin ollut ulkoisesti melko sama tuote jo vuodesta 1997. Saanut vain faceliftiä faceliftin perään. Golf vuodelta 1997:



Toki tässä yhteydessä pitää todeta myös se, että ainakaan tähän mennessä en ole kyennyt ostamaan uudestaan saman mallista autoa kuin edellinen on ollut. Vaikka se vanha auto olisi ollut kuinka hyvä ja luotettava. Uuden auton pitää mielestäni olla todellakin uusi. Ei vain maalipinnaltaan parempi kuin edellinen.

Ritzenhoff

Mitkä penkit nuo mahtaa olla? Pirun hyvännäköiset. Liekö nuo ne highlinen mukana tulevat vakio alcantara/kangas sporttipenkit? Muutenkin hyviä sisä/ulkokuvia:

http://www.diariomotor.com/2012/10/11/volkswagen-golf-vii-2013-presentacion-y-prueba-i-dinamica-chasis-y-sus-motores-1-4-tsi-140-cv-y-2-0-tdi-150-cv/volkswagen-golf-7-prueba-presentacion-33/
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Myhky

Ajettavuudesta on testistä riippuen hieman erilaisia näkökantoja mutta kaikki kehuja yhtäkaikki. Evo.uk kuvaa kehuu ajettavuutta jopa uutta A3:sta paremmaksi:

"the latest Golf is a car that corners very competently, with less understeer and body roll than its forebears and an extra sniff of agility thanks to its lower kerb weight. Its electrically assisted steering feels better than the Audi's, managing a decent impression of feel"

Top gear on hieman maltillisempi:
“The handling’s fine too, as you’d expect from a car where they’ve moved weight away from the nose. It resists understeer and takes all the swerves you chuck at it. But it is a bit po-faced. It stops short of actually encouraging you to throw swerves at it.”

Ohjaus on siis erittäin hyvä mutta rata-auto se ei yllättäen ole ;)
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Myhky

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 13.10.12 - klo:19:40
Mitkä penkit nuo mahtaa olla? Pirun hyvännäköiset. Liekö nuo ne highlinen mukana tulevat vakio alcantara/kangas sporttipenkit? Muutenkin hyviä sisä/ulkokuvia:

http://www.diariomotor.com/2012/10/11/volkswagen-golf-vii-2013-presentacion-y-prueba-i-dinamica-chasis-y-sus-motores-1-4-tsi-140-cv-y-2-0-tdi-150-cv/volkswagen-golf-7-prueba-presentacion-33/

Taitavat olla ne ergo active istuimet. Vaikea sanoa kun highline penkit ovat niin samannäköiset mutta kankaan perusteella arvioin ergo penkeiksi. Suomessa ei ainakaan saa tuota nahka-kangas yhdistelmää muihin kuin ergo jakkaroihin. Lisäksi näyttäisi olevan pituussuunnassa säädettävä reisituki mikä kuuluu ergo jakkaroihin.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 13.10.12 - klo:19:35
Minä kuulun siihen asiakasryhmään joka kokee 'Yllätyksettömyyden' varsin suureksi haitaksi.

Tuo on - mielestäni - kaksijakoinen juttu, deasing saa olla yllätyksellistä, mutta tekniikka ja juuri luotettavuus puolella ei kaipaa yhtään ylläreitä, ne kun tuuppaavat moneisti olemaan negatiivisia, TSI jakopäät, DSG laatikiden ongelmat jne.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 13.10.12 - klo:19:35
Minä kuulun siihen asiakasryhmään joka kokee 'Yllätyksettömyyden' varsin suureksi haitaksi. En todellakaan osaa kuvitella itseäni uuden Golffin ostajaksi, kun se on kuitenkin ollut ulkoisesti melko sama tuote jo vuodesta 1997. Saanut vain faceliftiä faceliftin perään. Golf vuodelta 1997:

Toki tässä yhteydessä pitää todeta myös se, että ainakaan tähän mennessä en ole kyennyt ostamaan uudestaan saman mallista autoa kuin edellinen on ollut. Vaikka se vanha auto olisi ollut kuinka hyvä ja luotettava. Uuden auton pitää mielestäni olla todellakin uusi. Ei vain maalipinnaltaan parempi kuin edellinen.
Onhan se todella niinkin, että uutuus aina viehättää, "kyllästyyhän sitä sikakin samaan ruokaan"
Aikoinaan tuli ostettua peräkanaa 3 samanmallista autoa, Fiat Unoja kaikki. Tuli "hieman " työajoa, omien ajojen kanssa noin 70t km vuosittain ja siinä oli pakko asettaa hinnan ohella toiseen vaakakuppiin taloudellisuus ja luotettava toimivuus (älkää naurako, kyllä niillä hiivateillakin pääsi paikasta toiseen ;D). Ei ollut varaa jäädä autolla tien päälle, autoa piti vain vaihtaa uuteen riittävän usein. Aivan puhtaasti työkalu, ei siinä ehtinyt auton ulkonäköä pähkäillä. Ehkäpä niistä ajoista johtuu, että asetan vieläkin auton luotettavan toiminnan arvoasteikossa sijalle 1. Ei olisi ollut mukava jäädä 30 asteen pakkasella johonkin korpitaipaleelle. Varsinkin, kun siihen aikaan ei ollut edes autopuhelimia, jonka avulla olisi voinut pelastautua ihmisten ilmoille.
No, ajat muuttuu. Kyllä sillä "silmänruoallakin" on alkanut olla minullekin oma merkityksensä  :D.
Joutilas 76v

vkjoki

Automallia testaavien hekilökohtaiset kommentit ohjauksesta on yleensä paras jättää omaan arvoonsa. Kuten edellä on jo kerrottu, yksi testaaja antaa ohjauksen osalta plussa samasta asiasta, josta toinen antaa miinuksen. Eri asia on, jos vaikkapa 80 % koeajajista moittii tai kehuu jotakin tiettyä ohjauksen ominaisuutta. Jos itsellä on hyvin selkeät odotukset ohjauksen luonteenpiirteistä, on paras koeajaa eri automalleja niin kauan, että syntyy positiivinen tunne ja ostaa sitten se mieluisan fiiliksen tarjoava auto.

Mielestäni yksi viisaimpia koeajajien toteamuksia jonkin automallin ohjauksesta on ollut tämä: "Ohjauksen tuntuma keskialueella on jotenkin outo. Suurin osa auton ostavista ei kylläkään huomaa mitään erikoista ja nekin, jotka huomaavat, tottuvat ohjaukseen muutamassa päivässä." Loistavaa! Tuo kannattaa pitää mielessä monesta muustakin auton ominaisuudesta puhuttaessa.

Luin minäkin Hesarin esittelyartikkelin uudesta Golfista ja ihmettelin monien muiden lailla sitä, että yllätyksettömyydestä tuli miinus. Toki sen voi mainita, mutta yhtä hyvin yllätyksettömyydestä olisi voinut antaa plussan. VW pyrki tekemään yllätyksettömän auton ja teki yllätyksettömän auton. Miten ihmeessä se voi olla miinus!? Jos joku pyrkii tekemään punaisen auton ja tekee punaisen auton, onko kyseessä miinus? Mutta jos taas yksittäinen asiakas haluaa yllättävän auton, ei tietenkään kannata ostaa yllätyksetöntä autoa. Tai jos haluaa mustan auton, älköön ostako valkoista.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 13.10.12 - klo:20:13
Luin minäkin Hesarin esittelyartikkelin uudesta Golfista ja ihmettelin monien muiden lailla sitä, että yllätyksettömyydestä tuli miinus. Toki sen voi mainita, mutta yhtä hyvin yllätyksettömyydestä olisi voinut antaa plussan. VW pyrki tekemään yllätyksettömän auton ja teki yllätyksettömän auton. Miten ihmeessä se voi olla miinus!? Jos joku pyrkii tekemään punaisen auton ja tekee punaisen auton, onko kyseessä miinus? Mutta jos taas yksittäinen asiakas haluaa yllättävän auton, ei tietenkään kannata ostaa yllätyksetöntä autoa. Tai jos haluaa mustan auton, älköön ostako valkoista.

Ettei nyt vaan kivenä kengässä ole se, että kyseessä on Golf.

Golf, tuo jumalainen saksalaisen insinööritaidon mestariteos ja koko maailman autoilijoiden mittatikku, jossa jok'ikinen nippeli on juuri oikeanlainen, suorastaan ylimaallisen käden muovaama. Mitään ei ole jätetty sattuman varaan, eikä mikään ole sattumaa.

Tojota Korollaa saa sanoa yllätyksettömäksi, mutta auta armias, jos joku sanoo niin Kolopallosta.  :-X

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 13.10.12 - klo:20:53
Golf, tuo jumalainen saksalaisen insinööritaidon mestariteos ja koko maailman autoilijoiden mittatikku, jossa jok'ikinen nippeli on juuri oikeanlainen, suorastaan ylimaallisen käden muovaama. Mitään ei ole jätetty sattuman varaan, eikä mikään ole sattumaa.

Taidat nyt kuitenkin sekoittaa Golffin ja Jumalauton keskenään ;)

vkjoki

#710
Kuten juuri tuossa aiemmin kirjoitin, Golfia saa kaikin mokomin sanoa yllätyksettömäksi! "Yllätyksetön" on Golfista hyvin sanottu - ihan nappiin! Mutta minusta se ei anna aihetta plussaan eikä miinukseen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Karvis

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 13.10.12 - klo:20:13
Automallia testaavien hekilökohtaiset kommentit ohjauksesta on yleensä paras jättää omaan arvoonsa. Kuten edellä on jo kerrottu, yksi testaaja antaa ohjauksen osalta plussa samasta asiasta, josta toinen antaa miinuksen.

Juuri näin se on, esim. edellinen Focus oli/on auto jonka ohjausta on ylistetty parhaaksi kaikista suunnilleen joka lehtijutussa, minusta se taas on yksi huonoimpia joita olen kokeillut...jopa työransetti on sillä saralla parempi :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

optio

Aikoinaan Volvonkin ohjausta moitittiin, "keskialuuelta ohut ja liian herkkä, suunnattu Amerikkalaisille kuluttajille" olihan se aika herkkä mutta pari päivää ajettuani tottui ja meni minusta kuin juna kiskoilla!

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 13.10.12 - klo:20:55
Taidat nyt kuitenkin sekoittaa Golffin ja Jumalauton keskenään ;)

Kuin, ajoihan Paavikin Golfilla aikoinaan... :P
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

vkjoki

Tuota uuden Golfin yllätyksettömyyttä voisi tarkastella myös VW-Groupin liiketuloksen kannalta:

On päivänselvää, että Golf on VW-Groupilla tuote, jolla on tarkoitus tuottaa paljon liikevoittoa. Siis mallia on tarkoitus myydä paljon. Jos joku nyt arvioi, että uutta Golfia tullaan myymään huonosti, koska se on niin yllätyksetön, yllätyksettömyys on negatiivinen asia ja miinuksen antaminen on perusteltua. Siis asiakkaat eivät innostu, vaan alkavat etsiä pikku yllätyksiä - ja ostavat vaikkapa uutta Toyota Aurista, jota pidän muotoilultaan varsin yllätyksellisenä.

Lähivuosina nähdään, onko Golf VII:n yllätyksettömyys myynnin kannalta etu vai haitta. En osaa arvata, kuinka myynti kehittyy. Toisaalta ja toisaalta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vkjoki

#715
Uuden Golf VII:n toimitusaika kun on nyt noin 10 viikkoa, jokainen uuden Golfin ostaja joutuu miettimään, ottaako auto vastaan jo tänä vuonna vai siirtääkö rekisteröinti vuoden 2013 alkuun.

Osa asiantuntevista autokauppiaista väittää kivenkovaan, että missään tapauksessa ei kannata ottaa uutta Golfia käyttöön vielä joulukuussa, vaan vasta tammikuussa. Ja osa sanoo yhtä vakuuttavasti, että ei mitään väliä, heti vain käyttöön, kun auto on liikkeessä. Heidän mukaansa vaihtoauton ikä lasketaan nykyään kuukausissa eikä vuosimallilla ole suurta merkitystä. Ainakin liikkeen kannalta on järkevää luovuttaa auto heti ja saada vaihtoauto myyntiin heti, kun mahdollista. Näin saadaan laskennalliset varastointi- ja pääomakustannukset mahdollisimman pieniksi.

Kun ns. asiantuntija-arviot menevät noin ristiin, en käyttäisi paljoa aikaa ja vaivaa tuon luovutusajankohdan pohtimiseen. Ei sillä kovin suurta merkitystä voi olla. Pitää hermojen palamisellekin jokin arvo laskea. Nimittäin hermot ovat kovalla koetuksella, jos uusi auto odottaa autoliikkeessä kolme viikkoa valmiina, mutta asiakas vain kurkkii sitä aidan raosta.

1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Paljonhan tästä vuosimallijutusta on tarinaa väännetty, ja omalla kohdallani tuli taas testattua tämä itselleni hyvinkin ajankohtainen asia. Kysyin kauppaa tehdessäni, onko merkitystä vaihtohyvitykselle, jos tuon syksyllä vaihtoon 12/2012 vai 1/2013 -rekisteröidyn A6:n -ja vastaus oli, että ero on merkittävä 2013:n hyväksi. Autokaupalle on tietenkin eduksi tyhjentää varastoa sitä mukaa, kun autoja tulee.

Ihmeteltävän lyhyt on uuden Golfin toimitusaika, suorastaan uskomatonta uudelle volyymimallille. Perustunee riittävän suureen maakohtaiseen ennakkotilaukseen, mutta siltikin luulisi tässä jaettavan globaalia niukkuutta näin alkuun.

Quality

Golfluokan autossa prosentin alv-korotus ensi vuoden alusta ei ole merkittävä, ja kalliimmissakin ero häviää helposti uudemman vuosimallin myötä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vkjoki

Tällaista tietoa olen saanut Golf VII:n tuotannosta:
- viikkojen 46 ja 47 tuotanto on jo myyty
- nyt myydään viikkojen 48 ja 49 tuotantoa (tuotanto siis 7-8 viikon kuluttua)
- luovutus on 2-3 viikkoa tuotantoviikon jälkeen
- siis aika tilauksesta luovutukseen noin 10 viikkoa
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

exari

Vähän Ot,na: Uuden A3,sen saaminen kestää 5kk+  jos tilaisi ens vkolla...liekö sitten maakohtainen kiintiö vaan huonompi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy