VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

optio

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 07.10.12 - klo:10:01

Mielestäni näissä bensakoneissakin on menty polttoainekulutuksessa aika harppaus eteenpäin. 90kw 1.4TSI 6,2 litraa -> 103kw 1.4TSI 4,7 litraa (5,3 ilman ACT). Tätä vauhtia vuosikymmenen päästä bensaa kuluu kaksi litraa ja tehoja noin 130kw. ;)

Optimoitu taas penkissä pikkusen paremmin, todellinen kulutus ei ole laskenut juurikaan, kun ajan moottoritiellä 130-140 km/h, todellinen 120-130 km/h (mittarivirhe), niin se kuluttaa sen 8-9 litraa sadalle edelleen.

Mikko

LainaaEU-maantiekulutus on niin ikään mitattu tutkimuslaitoksessa. Mittaus jäljittelee maantieajoa, jonka pituus on 6 955 metriä. Mittausaika on 400 sekuntia. Keskinopeus on 62,6 km/h ja maksiminopeus on 120 km/h.
Lähde: http://www.motiva.fi/liikenne/henkiloauton_valinta/uusien_autojen_kulutus-_ja_paastotiedot/kulutussykli

Eli ei siihen maantiekulutukseen kuuluisikaan päästä jos tuuppaa menemään nopeudella, joka ylittää mittaussyklin maksiminopeuden... 70-80 km/h kun ajat niin niin lähtöineen ja hidastuksineen aletaan olla aika lähellä tuota mittausta, jolloin (ainakin oman kokemuksen mukaan) aika monella autolla pääsee hyvinkin lähellä tuota ilmoitettua normilukemaa.

Näillä ahdetuilla pikkukoneilla saadaan nimenomaan alhaisemmissa nopeuksissa kulutusta alas, korkeilla nopeuksilla (= ylinopeutta moottoritiellä) ja hitaassa matelussa (= seisoskelua ruuhkassa) alkaa jo muut asiat vaikuttamaan niin paljon, että moottoritekniikalla (pl. moottorin sammuttaminen) on vaikea kulutussäästöä hakea.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 07.10.12 - klo:10:01
90kw 1.4TSI 6,2 litraa -> 103kw 1.4TSI 4,7 litraa (5,3 ilman ACT). Tätä vauhtia vuosikymmenen päästä bensaa kuluu kaksi litraa ja tehoja noin 130kw. ;)

Taannoin oli juttu AB:ssä muistaakseni kun Mersun porukka oli asentanut parikymppiseen sen aikaiseen pikku mersuun tuoreen mersun moottorin ja samalla autolla kulutus putosi reilusti - ettei olisi lähes puoliintunut.

Eli sama kori = ilmanvastus, uusi tekniikka kulutus tippuu roimasti = moottoriteknologialla saavutettu ko kulutushyöty.

Miksi sama ei edelleen jatkuisi, mutta toki viimeisten desimaalien labra erot ei välttämättä realisoidu käytännön olosuhteissa, oikein kun rajoille mennään niin käytönnön kulutus saattaa reakoida päinvastoin labraan verrattuna.

Jotain osviittaa siitä antaa jo normikulutuksen ja käytännön kulutuksen ero jo nykyisellä kalustolla.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

optio

Minun käytössä pitäisi moottori lastuttaa uudelleen, että kulutus olisi optimaalinen nimenomaan moottoritievauhdeissa, yllättävän korkealle nousee kulutus reippaamassa ajossa kun moottori on optimoitu köröttelyvauhteihin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: optio - 07.10.12 - klo:21:34
Minun käytössä pitäisi moottori lastuttaa uudelleen, että kulutus olisi optimaalinen nimenomaan moottoritievauhdeissa,

Tuossa olisi muuten huomattavasti hyödyllisempi optio auton setuppiin kuin vaikkapa ohjaustehostimen erillaiset setupit, käyttäjä voisi valita käyttöympäristöön passelin moottorikartan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 06.10.12 - klo:09:51
Uskon, koska olen omin silmin nähnyt...siihen en kyllä usko, että 6 vuotta vanhan auton nahkaratti ei mene miksikään. Paitsi jos autolla ei ole ajettu. Katso vaikka nettiautosta 100tkm ajettujen kuvia jos et usko.

Jos katsoo sekalaisia Nettiauton sisäkuvia, niin niistä on suurin osa otettu salamalla. Ja se jos mikä laittaa kiiltoa pintaan kuin pintaan.

Vanha Ocu meni lihoiksi vajaat 120 tonnia mittarissa ja kyllä siinä oli ratti varsin pränikässä kunnossa. Ei kiiltänyt tai ollut kulunut mistään yksittäisestä kohtaa nuhjuiseksi. Nykyrakkineessa on karvan vailla 50 tonnia mittarissa ja rattin nahkaa ei kyllä erota uudesta.

Toki molemmat ratit on kaksi kertaa vuodessa puhdistettu ja hoidettu hoitoaineella, joten sillä saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa...

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 07.10.12 - klo:10:01
Mielestäni näissä bensakoneissakin on menty polttoainekulutuksessa aika harppaus eteenpäin. 90kw 1.4TSI 6,2 litraa -> 103kw 1.4TSI 4,7 litraa (5,3 ilman ACT).

Kova on pojalla luotto valmistajan ilmoittamiin lukuihin. Todellisuus on sitten luultavasti jotain aivan muuta. Hienona esimerkkinä tästä vaikka nykyinen 5-sarjan BMW. TM:n testissä oli joku 520d Efficient Dynamics -malli, minkä paperiarvot olivat hienot verrattuna vanhaan E60-korimallin 520d:hen. Koeajosssa sitten huomattiin, että se uusi ihmekone kuluttaa puoli litraa enemmän kuin vanha ;D Audin uudesta 1.8 TFSI ihmekoneesta ei kannata edes aloittaa keskustelua ;)

Jos se ACT oikeasti vähentää selvästi kulutusta suomalaisessa ajoympäristössä, niin todella hieno juttu. Mutta hehkuttaisin sitä vasta sitten, kun tiedossa on jotain reaalielämän tuloksia.

Myhky

Todellisuus selviää pian. Tiedän kyllä yhtä hyvin kuin papparainen yllä että luvatut kulutukset eivät vastaa aina todellista. Mutta tarkoitukseni oli alunperin huomauttaa ettei dieselkoneiden luvatut kulutukset ole ainoita, missä on tapahtunut muutoksia pienempään.

Nykypirssillä olen päässyt parhaimmillaan 5,9 litran kulutukseen tietyllä vakiomatkalla sisältäen kehää, motaria ja pikkuisen taajamaa. Jännä nähdä tulenko pääsemään lähelle 5 litraa samalla matkalla tällä uudella moottorilla. En ole pettynyt vaikka niin ei kävisikään koska tuo pieni tehonlisäys kiinnostaa enemmän.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

optio

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 04.10.12 - klo:11:10
Onko kenelläkään tietoa, mitä varuste "ajoprofiilin valinta" pitää sisällään?

Joku täällä jo kyselikin ko toimintoa, taitaa liittyä alustan toimintaan eikä moottorin ohjaukseen?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: optio - 07.10.12 - klo:23:47
Joku täällä jo kyselikin ko toimintoa, taitaa liittyä alustan toimintaan eikä moottorin ohjaukseen?

Mielestäni tämä liittyy nimenomaan moottorin ohjaukseen, mukautuva alusta on sitten oma varusteensa(DCC).
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

-ruoska-

#669
Ajoprofiilin valinta vaikuttaa moottoriohjauksen lisäksi myös ohjaukseen ja DSG-vaihteisissa vaihteiston toimintaan.

Edit: Ja säätää myös ajovaloja profiiliin sopivaksi

LainaaIm neuen Golf sind Sie zugleich dynamisch und ökonomisch unterwegs. Wünschen Sie sich dennoch manchmal, Ihr Fahrzeug wäre noch sportlicher ausgelegt? Würden Sie gern noch kraftstoffsparender fahren? Mit der optionalen Fahrprofilauswahl entscheiden Sie je nach Situation und persönlichen Bedürfnissen. Wählen Sie einfach per Knopfdruck oder auf dem Touchscreen Ihres Radio-Navigationssystems das gewünschte Profil. Daraufhin werden Antrieb, Lenkung, Getriebe (bei Doppelkupplungsgetriebe DSG) und sogar die Scheinwerfer automatisch angepasst. Natürlich können Sie auch den ganz normalen Komfort genießen â€" das Fahrprofil „Normal“ macht es möglich.

Myhky

Itseäkin kiinnostaa tuo ajoprofiilin valinta ihan vain koska se ei paljon mitään maksa. Itselleni ei vaan tule DSG laatikkoa ja valoinakin halogenit, joten taitaa puolet säädöistä jäädä hyödyntämättä. Olisi kiva tietää tarkemmin mitä se tekee moottoriohjaukselle ja ohjaukselle.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

optio

#671
Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 08.10.12 - klo:08:42
Ajoprofiilin valinta vaikuttaa moottoriohjauksen lisäksi myös ohjaukseen ja DSG-vaihteisissa vaihteiston toimintaan.

Edit: Ja säätää myös ajovaloja profiiliin sopivaksi


Ajoprofiilin valinta. Eco, Normal, Sport ja Individual. Saisikkohan tällä tippumaan moottoritiekulutuksia, mikähän asetus olisi paras kulutuksen kannalta ja mitä tarkoittaa individual? Valitaan ilmeisesti monitoiminäytöltä.

tet

Lainaus käyttäjältä: Taky - 07.10.12 - klo:14:19
Jotain osviittaa siitä antaa jo normikulutuksen ja käytännön kulutuksen ero jo nykyisellä kalustolla.

Kolme vuotta ajelin bensa-Golfilla jonka normikulutus oli 6,0 l/100km, minulla kului tuona aikana keskimäärin 6,3 l/100km. Nykyisen dieselkärryn normi on 6,2 ja ekat tuhannet kilometrit on mennyt keskimäärin 5,7. Mitähän osviittaa tuo labran ja todellisen eroista antaisi, hmmm.. ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

optio

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 08.10.12 - klo:09:10
Itseäkin kiinnostaa tuo ajoprofiilin valinta ihan vain koska se ei paljon mitään maksa.

Jotenkin epäilyttää, just tuon halvan hinnan vuoksi, niinköhän tuosta lie paljonkaan hyötyä.

Ocu_P

Jätän pois oletettuna turhakkeena.

frozzu

^ Ainakin uudessa Audi A3:ssa tuo Audin Drive Select oli todella hyvä. Sportilla ja normaalilla selkeä ero, luulin että tekee jotain alustaankin vaikka ei kuulemma vaikuta siihen. Tuntui kuitenkin normaalilla pehmeämmältä ja Sportilla sporttiselta. Itse ainakin tuohon Audiin ruksisin tuon ehdottomasti.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Hawtin

^Business sportissa drive select on vakiona.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

SamiL77

#677
Uusi Golf nähtävillä Oulusssa 12-13.10.2012 olevalla Demotourilla, ei vielä ajossa.
Skoda Superb , MB

xch

Lainaus käyttäjältä: Sami Lahtimaa - 10.10.12 - klo:07:59
Uusi Golf nähtävillä Oulusssa 12-13.2.2012 olevalla Demotourilla, ei vielä ajossa.


Ei varmaan helmikuussa 2012 kuitenkaan? Marraskuussa kenties?  :D

waudi

^Ainakin lokakuussa 12.-13. näyttää Demotour olevan Oulussa, nettisivuilla ei Golffista puhuta mitään
http://demotour.fi/vv-auto/vw_kampanja.nsf/demotour2012_aikataulu

SamiL77

kirjoitusvirhe tuli, eli juurikin Demotourille saatu uusi golf näytille halliin tulevana viikonloppuna Oulussa.
Ja tänään Raahessa.
Liittynyt Demotour kiertueeseen tänään.
Skoda Superb , MB


Cayman

Kysyin tarjousta Uuteen Golfiin.Vaihturi:Golf 1.2 Tsi 5ov Comfortline ajettu 25tkm vm 11,täysin samanlaiset varusteita myöten.arvatkaapa paljonko väliraha?  >:(
ID.3 Business
Golf VIII

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.10.12 - klo:15:34
Kysyin tarjousta Uuteen Golfiin.Vaihturi:Golf 1.2 Tsi 5ov Comfortline ajettu 25tkm vm 11,täysin samanlaiset varusteita myöten.arvatkaapa paljonko väliraha?  >:(

Jotain säälittävän ja surkean välimaastosta?  ;D

Antza

^^Tietämättä tarkemmin paljonko autossasi on ollut varusteita niin väliraha lienee jossain 9000eur kieppeillä..?
Skoda

Cayman

#685
Lainaus käyttäjältä: Antza - 11.10.12 - klo:15:38
^^Tietämättä tarkemmin paljonko autossasi on ollut varusteita niin väliraha lienee jossain 9000eur kieppeillä..?

27000e molempien hinta uutena,hyvä arvaus tuo 9000e,oikea vastaus 10000e,kyllä on vaihtoautokauppa tässä maassa mennyt ihan päin pers***

Tarjous todistaa taas sen että lisävarusteista ei saa yhtään mitään,autossa eberi kakella ja hyvitys tästä 0â,¬
ID.3 Business
Golf VIII

psxgamer

Siis eli arvonalenema olisi 17 000â,¬ noin vuodessa ja noilla naurettavan pienillä kilsoilla? Ei voi olla noin huono vaihtotarjous? Mikä mahtoi olla liike?

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 11.10.12 - klo:19:38
Siis eli arvonalenema olisi 17 000â,¬ noin vuodessa ja noilla naurettavan pienillä kilsoilla? Ei voi olla noin huono vaihtotarjous? Mikä mahtoi olla liike?
Eiks kyse ollut välirahasta, ei hyvityksestä?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.10.12 - klo:15:47
Tarjous todistaa taas sen että lisävarusteista ei saa yhtään mitään,autossa eberi kakella ja hyvitys tästä 0â,¬

Silloin sitä ei kannata laittaa auton mukana, siirrätät sen uuteen kunhan saat tarjouksen jossa ei vi****la päin naamaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

#689
Olen vaihtanut autoa noin kerran vuodessa, ja kokemukseni on, että eri liikkeiden hintatarjouksissa on uskomattoman suuria eroja. Viimeisimmissä autokaupoissa huonoimman ja parhaan tarjouksen ero on vaihdellut 4 000 - 7 000 euron välillä. Siis jopa 7 000 euroa on voinut tienata, kun on vaihtanut autoliikettä. Ja yksittäisen autoliikkeen tarjous on enimmillään parantunut 6 000,-, kun kauppaa on alettu tehdä tosissaan puolin ja toisin.

Olen yleensä lähettänyt meilillä muutaman tarjouspyynnön ja kertonut, että varsinaiset kaupat teen parhaan tarjouksen tekevän kanssa. Yleensä lähes jokaisesta autoliikkeestä on tullut tarjous. Eri liikkeillä myyjillä on varsin erilaisia taktiikoita. Jotkut kokeilevat ensin surkealla tarjouksella, olisiko asiakas aivan pöljä ja hyväksyisi tarjouksen, mutta nostavat tarjousta tuhansilla euroilla havaittuaan asiakkaan olevan perillä oikeasta hintatasosta. Jotkut taas näyttävät parhaat korttinsa heti kättelyssä, mutta eivät sitten enää liikahda juuri ollenkaan. Kummallakin tavalla voidaan päästä kauppoihin.

Varustelusta kokemukseni on, että tehokkaimmista moottoreista ja parhaista varusteluista ei todellakaan saa omiaan pois, vaan niiden arvo pitää saada takaisin omana nautintona. Rahallisesti ne ovat surkeita sijoituksia - kuten autokauppa muutoinkin.

Seuraavassa tuoreimpia kokemuksiani Volkkariliikkeistä. Hintatarjous ja palvelu ovat niin tapauskohtaisia, että jonkun toisen arviot ko. liikkeistä olisivat hyvinkin erilaisia. Siksi tuohon listaan kannattaa suhtautua vain viitteellisenä vinkkilistana.

Jyväskylän Autotarvike: erinomainen tarjous, erinomainen palvelu
Forssan Laatuauto: erinomainen tarjous
Lohjan Autotalo: hyvä tarjous, salamannopea, erinomainen palvelu
Porin Käyttöauto: hyvä tarjous, hyvä palvelu
Lehtoauto, Kotka: hyvä tarjous
VV-Autocenter, Vantaa: kohtalainen tarjous
Auto-Berner, Kouvola: huono tarjous, erinomainen palvelu
Laakkonen, Kerava: erittäin huono tarjous
Savilahden auto, Mikkeli: ei tarjousta, erittäin huono palvelu
Traktoauto, Salo: ei tarjousta
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy