VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Fedder

"Olisihan ollut myös mukavaa jos vw pikkuhiljaa uskaltaisi automaatin laittaa golffiin myös nelivedon yhteyteen. Skoda jo tämän tempun osasi Octaviassa... "

Olisiko kyse perhepoliittisista syistä: ei haluta, että VW alkaa nakertamaan Audin ostajakuntaa enemmälti. Ja näkyy mielestäni vielä enemmän bensakone + 4motion + automaatti puutteena Golfissa.
Immer wieder Golf.

tet

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 05.10.12 - klo:13:30
Olisiko kyse perhepoliittisista syistä: ei haluta, että VW alkaa nakertamaan Audin ostajakuntaa enemmälti.

Eikös tuo hinnoittelu vähän viittaa siihen, ettei muitakaan kalliimman pään Golfeja haluta myydä vaan asiakkaat halutaan ennemmin sinne Audi-halliin A3:n ympärille pyörimään.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

finnman

Vertailu Golf - A3 ja valinta riippuu ostajan mieltymyksistä varusteisiin? Jos ottaa Golf Comfortline ja siihen comfort-paketin, "joutuisi" Audiin ottamaan lisävarusteena sumarit n.280â,¬, valaistut meikkipeilit n.120â,¬, taittuvat ulkopeilit n.340â,¬ ja autom. himmenevä sisäpeili n.210â,¬ -> yhteensä n.950â,¬. Noista voi jättää pois hyvällä omalla tunnolla taittuvat pelit -340â,¬ ja valot meikkipeileistä -120â,¬    -> n.590â,¬ lisävarusteille.

Eli ei A3 varmaan tunnu yhtään köyhemmältä ilman em. lisävarusteita? Automalleja on muutenkin vaikea saada samalle varustetasolle hintojen mukaan ja tästä johtuen jotain on toisessa ja jotain taas toisessa. Eli valitako Golf "kaikilla" nippeleillä vai A3 muutamalla "varustepuutteella", mitkä ei minun mielestäni himmennä tai anna huonostivarustellun automallin kuvaa laisinkaan? Homma muuttuu kyllä sitten selvästi Golfin hyväksi, jos valitaan metalliväri, navit ym. vielä...


Keksimies

Lainaus käyttäjältä: finnman - 05.10.12 - klo:14:11
Vertailu Golf - A3 ja valinta riippuu ostajan mieltymyksistä varusteisiin? Jos ottaa Golf Comfortline ja siihen comfort-paketin, "joutuisi" Audiin ottamaan lisävarusteena sumarit n.280â,¬, valaistut meikkipeilit n.120â,¬, taittuvat ulkopeilit n.340â,¬ ja autom. himmenevä sisäpeili n.210â,¬ -> yhteensä n.950â,¬. Noista voi jättää pois hyvällä omalla tunnolla taittuvat pelit -340â,¬ ja valot meikkipeileistä -120â,¬    -> n.590â,¬ lisävarusteille.

Oma arvioni on, että kuluttajien tekemät valinnat perustuvat paljon myös mielikuviin, muotoiluun, sisätilojen soveltuvuuteen omaan käyttöön, ylläpitokuluihin jossakin määrin ja yleiseen fiilikseen, jonka tuote synnyttää tai on synnyttämättä, kun noita käy katsomassa. Väitän, että vain harva kuluttaja perustaa päätöksensä noin 30 tuhannen euron hyödykkeen hankinnassa taittuviin peileihin, meikkipeilien valaistuksiin tai vastaaviin pieniin yksityiskohtiin tai niiden mahdollisiin lisähintoihin.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: tet - 05.10.12 - klo:13:33
Eikös tuo hinnoittelu vähän viittaa siihen, ettei muitakaan kalliimman pään Golfeja haluta myydä vaan asiakkaat halutaan ennemmin sinne Audi-halliin A3:n ympärille pyörimään.

Tässä on kyllä perää. Esim. 90 kW -> 118 kW hintahyppäys ollut täysin älytön. Tätä se teettää, kun kauppias hoitaa hommaa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 05.10.12 - klo:15:13
Oma arvioni on, että kuluttajien tekemät valinnat perustuvat paljon myös mielikuviin, muotoiluun, sisätilojen soveltuvuuteen omaan käyttöön, ylläpitokuluihin jossakin määrin ja yleiseen fiilikseen, jonka tuote synnyttää tai on synnyttämättä, kun noita käy katsomassa. Väitän, että vain harva kuluttaja perustaa päätöksensä noin 30 tuhannen euron hyödykkeen hankinnassa taittuviin peileihin, meikkipeilien valaistuksiin tai vastaaviin pieniin yksityiskohtiin tai niiden mahdollisiin lisähintoihin.

On kyllä pakko väittää osittain vastaan. Monilla merkeillä niistä pienistä yksityiskohdista ja lisukkeista kertyy lopulta aika pitkä penni ja veikkaisin, että kyllä se aika monella vaikuttaa ostopäätökseen.

Omalla kohdalla autohankinta lähtee aina liikkeelle luettelemillasi tekijöillä, kuten mielikuvilla, muotoilulla ja yleisellä soveltuvuudella omiin tarpeisiin. Näistä se koko prosessi lähtee käyntiin. En minä ikinä ala edes koemielessä speksaamaan autoa, mikä ei tuota positiivisia fiiliksiä heti alkumetreiltä asti. Sitten kun autosta on innostuttu, aletaan speksaamaan. Eli tehdään autosta omiin tarpeisiin sopiva. En missään nimessä tee tässä vaiheessa autosta omaan budjettiin sopivaa, vaan teen siitä sellaisen paketin, mikä olisi tavallaan minimivaatimus omiin tarpeisiin.

Kun paketti on valmis, katsotaan lopullista hintaa. Jos himmeleitä on pitänyt ruksia aivan tolkuttomasti, niin hinta karkaa usein niin korkealle, että hankinta ei ole realistinen. Tätä kautta koen, että pienillä yksityiskohdilla ja lisukkeilla on hyvinkin suuri vaikutus auton hankintaa, vaikka sen hinta olisi huomattavasti suurempikin kuin 30 tonnia. Yksi esimerkki tästä on uusi 3-sarja. Sen lähtöhinta vaikuttaa varsin kilpailukykyiseltä, mutta kun alkaa listaa ruksimaan, niin hinnat nousevat pilviin. Ã,,äriesimerkkinä 3-sarjasta olkoon se, että edes lämmitettävät sivupeilit eivät kuulu Business-hintaan.

Yksi vaihtoehtoisista lähestymistavoista on esimerkiksi todeta, että olen audimies ja minulla on rahaa käytettävissä autoon 30 tonnia. Haluan mahdollisimman ison ja tehokkaan Audin sillä rahalla. Tällöin luonnollisesti jätetään ruksimatta lisukkeet listalta. Ihan ok tapa tämäkin, jos se omaan makuun tuntuu parhaalta.

M.Oore

Komppaan Keksimiestä. Pienet erot varusteissa ei tosiaan ratkaise, vaan yleisfiilis autoissa. Isot ja kalliit erot varusteissa on asia erikseen. Esim. jotka vaikuttaa ajettavuuteen.

optio

Auton tämän päivän perusvarusteet, Trendline on lähinnä vitsi. Kyllä Volkkarillakin tiedetään mitkä kuuluu nykyajan auton perusvarusteluun mutta halutaan tarkoituksella rahastaa lisävarusteilla ja ei vahingossakaan laiteta niitä kaikkien haluamia varusteita samaan pakettiin vaan maksatetaan ylimääräistä.

eGetin

Jos se ärsyttää niin Kia-kauppa ei ole varmaan liian kaukana?

E: Toisaalta en edes ymmärrä koko kommenttia varustelun puutteesta. Sellainen ihminen joka ostaa hinnat alkaen -Golfin ei varmasti tarvitse manuaali-ilmastointia ja ESP:tä kummempia varusteita. Kiinnostaisi kuulla mitkä ovat sellaiset oleelliset varustepuutteet Trendlinessä karvalakkitason autolle. Vai meinaatko että Volkswagenin pitäisi ajaa ihmisiä Toyotan osoittamaan suuntaan jolloin kaikki autot olisivat käytännössä samanlaisia ulkoväriä ja vanteita lukuunottamatta?

muuli1010

Perus Golf tayttaa perus auton kayttajan tarpeet mutta niin kylla taytta Daciakin. En tieda mika kullekin on riittava perustaso mutta jos paljon ajaa niin oppii perusautossakin arvostamaan esim vakionopudensaadinta kuten muutakin automatiikkaa

optio

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.10.12 - klo:23:16

Kiinnostaisi kuulla mitkä ovat sellaiset oleelliset varustepuutteet Trendlinessä karvalakkitason autolle.

Aseella uhattaessakaan en ajaisi sellaista autoa jossa on muoviratti, ja kyllä tuon hintaluokan autossa on aivan selviö automaattinen ilmastointi ja vakionopeudensäädin.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: optio - 06.10.12 - klo:00:23
Aseella uhattaessakaan en ajaisi sellaista autoa jossa on muoviratti, ja kyllä tuon hintaluokan autossa on aivan selviö automaattinen ilmastointi ja vakionopeudensäädin.

Muoviratti ei haittaa itseä ollenkaan, nahkaratti menee vuodessa jo kiiltäväksi ja rumaksi kun muovinen ei muutu juuri miksikään. Automaatti-ilmastointi ja vakinopeussäädin on kyllä ehdottomat varusteet nykyään itsellekin, ne kun lisää tuohon trendlineen niin saa karvalakin mutta riittävillä varusteilla, eikä hinta vielä karkaa. Ainoa mitä ihmettelen edelleen on maininta mustista peileistä ja ovenkahvoista, se lukee trendlinen varusteluettelossa mutta esim. saksan sivuilla sitä ei ole ja kaikissa kuvissa on korinväriset. Jos todella on mustat niin se tekee autosta kyllä halvan oloisen laakista.

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 06.10.12 - klo:07:55
Muoviratti ei haittaa itseä ollenkaan, nahkaratti menee vuodessa jo kiiltäväksi ja rumaksi kun muovinen ei muutu juuri miksikään.

Uskotko tuohon itsekkään? Octaviassa nahkaratti ei mennyt miksikään kuudessa vuodessa, nykyinen ollut pari vuotta ja ratti kuin uusi. Enkä aja hansikkaat kädessä. Laina-autossa oli muoviratti ja se, jos mikä tekee autosta halvan oloisen.

k23001

Lainaus käyttäjältä: optio - 05.10.12 - klo:21:04
Auton tämän päivän perusvarusteet, Trendline on lähinnä vitsi. Kyllä Volkkarillakin tiedetään mitkä kuuluu nykyajan auton perusvarusteluun mutta halutaan tarkoituksella rahastaa lisävarusteilla ja ei vahingossakaan laiteta niitä kaikkien haluamia varusteita samaan pakettiin vaan maksatetaan ylimääräistä.

Eipä tuota Trendlineä näytä olevan tarjolla kuin kaksi mallia.. ja 77 kW versiossa comfortline maksaa ainoastaan reilun 500 euroa lisää, joten en nyt aivan ymmärrä tätä purkausta.

Eikös volyymivalmistajista lähes merkillä kuin merkillä ole omat hinnat-alkaen versionsa..

tmr97

#644
Minusta Trendlinessä ei ole yhtään sellaista puutetta, jota ei saisi lisävarustelistalta täydennettyä, joka estäisi auton oston. Kun trendlineen lisää Comfort-paketin, niin ollaan aika hyvässä tilanteessa. Hinta on tosin comfortlinen tasolla, mutta on sitten automaatti-ilmastointi ja parkkitutkat. Tietysti monta pikkujuttua uupuu, pahimpana vakkari. Penkit pitäisi testata, ovatko trendlinen peruspenkit ilman kaikkia säätöjä riittävän hyvät.

Kiusallisinta minusta on, että isomman koneen + DSG:n tai 4Motionin yhteyteen pakotetaan ottamaan highline. Ja se, että lisävarustelistalla ei ole kunnollista äänentoistoa, VI:ssä oli Dynaudio hyvin kohtuulliseen hintaan.

Fedder

Varustetarpeet ja tehotoiveet ovat tietty makuasioita. Seuraavassa autossani (Golf VII Variant?) on oltava nuo monien mainitsemat perushyödykkeet automaatti-ilmastointi, vakkari ja lisäksi kaipaan parkkitutkaa taakse ja xenoneita. Ja jos vasen sivupeili kääntyy alaspäin peruutusvaihteelle vaihdettaessa, niin sehr gut. Täytyy tutustua tarkemmin noihin paketteihin ja hinnoitteluun. Nappasin eilen esitteen Volkkarilta mukaan, mutta se ei varusteista / teknisistä tiedoista paljoa kertonut - VW:n nykytyylin mukaisesti.

Tuo nahkaratti on metka homma. Työkaverilla on Golfissaan tuo ja itse olen tyytynyt käytettynä ostetussa Golfissani siihen mitä eteen sattui tulemaan eli muoviin. Nahkaratti tuo heti ylellisemmän (sikäli kuin Golfista ja ylellisyydestä voi koskaan puhua samassa lauseessa. Tunnustan elämän realiteetit Ü ) ja ennen kaikkea mukavamman tunnun ajamiseen. Naurettava juttu, mutta näin se ainakin meikäläiseen vaikuttaa. Välttämättömyys se ei siltikään ole.
Immer wieder Golf.

Vaginisti

#646
Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 06.10.12 - klo:08:02
Uskotko tuohon itsekkään? Octaviassa nahkaratti ei mennyt miksikään kuudessa vuodessa, nykyinen ollut pari vuotta ja ratti kuin uusi. Enkä aja hansikkaat kädessä. Laina-autossa oli muoviratti ja se, jos mikä tekee autosta halvan oloisen.

Uskon, koska olen omin silmin nähnyt...siihen en kyllä usko, että 6 vuotta vanhan auton nahkaratti ei mene miksikään. Paitsi jos autolla ei ole ajettu. Katso vaikka nettiautosta 100tkm ajettujen kuvia jos et usko. Se on tietysti makuasia, mitä pitää kulumisena ja mitä ei mutta omaan silmään kiiltävä nahkaratti on ruma. Käytössähän se on mukavamman tuntuinen ja näyttää paremmalta (uutena). Polossa muoviratti on omaan silmään onnistunut, enkä viitsinyt nahkaisesta maksaa ylimääräistä kun tuokin kelpaa, eikä autokaan ole mitään preemiumia olevinaankaan.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 06.10.12 - klo:08:52
Ja jos vasen sivupeili kääntyy alaspäin peruutusvaihteelle vaihdettaessa, niin sehr gut.

Eikai tälläistä ominaisuutta ole missään vag-vehkeessä niin tuskin uudessa golffissakaan.

Ja mitä tohon rattiin tulee, niin kyllä itellä ainakin vaikuttaa pirun paljon auton laatuvaikutelmaan onko siinä nahka- vai muoviratti.

Vaginisti

ahaa...on tullut siis 77kw bensa...ei ollenkaan paha hinta, comfortlinessa vakionopeussäädin on vakiona ja climatronicin lisää niin siinähän ne riittävät varusteet onkin.

tet

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 06.10.12 - klo:08:02
Uskotko tuohon itsekkään? Octaviassa nahkaratti ei mennyt miksikään kuudessa vuodessa, nykyinen ollut pari vuotta ja ratti kuin uusi. Enkä aja hansikkaat kädessä. Laina-autossa oli muoviratti ja se, jos mikä tekee autosta halvan oloisen.

Vaihdoin kesällä 40 tkm (3v) ajetun Golfin 60 tkm (1,5v) ajettuun Octaviaan. Golfin ratti oli vaihtoon viedessä oikeastaan uuden veroinen, minkäänlaista kiillottumista ei ollut havaittavissa. Ocun ratti taas oli aika totaalisen sileäksi kiillottunut. En usko että tuo 20 tkm on ratkaiseva noinkin suuressa kuntoerossa, jokin muu tekijä varmaan vaikuttaa. Pointtina siis se, että joillain se nahkaratti kuluu nopeasti ja joillain ei.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.10.12 - klo:10:07
Vaihdoin kesällä 40 tkm (3v) ajetun Golfin 60 tkm (1,5v) ajettuun Octaviaan. Golfin ratti oli vaihtoon viedessä oikeastaan uuden veroinen, minkäänlaista kiillottumista ei ollut havaittavissa. Ocun ratti taas oli aika totaalisen sileäksi kiillottunut. En usko että tuo 20 tkm on ratkaiseva noinkin suuressa kuntoerossa, jokin muu tekijä varmaan vaikuttaa. Pointtina siis se, että joillain se nahkaratti kuluu nopeasti ja joillain ei.

OT: 13:50 se on joka kaupunkiajoon yhdistettynä kuluttaa...Kun pitää rattia puolan kohdalta rennosti etusormen ja peukalon välissä, niin eipä siinä nahkat paljoa kulu. Mehiläisvaha on kuulema hyvä keino nahkaratin ja vaihdekepin "nahkapussin" ehostukseen.

Tuli itsekkin konfiguraattorilla rakenneltua uteliaisuuttaan mieluista mallia, joskaan vielähän ei variant ole tarjolla. Allekirjoitan kyllä myös nuo hintapäivittelyt, omalle muodostui hinnaksi karvan reilu 40tâ,¬. Ei välttämättä ole ihan ensimmäisenä vaihtoehtona, mutta katsotaan tarkemmin kun variant tulee markkinoille.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

puolihop

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 06.10.12 - klo:10:02
Eikai tälläistä ominaisuutta ole missään vag-vehkeessä niin tuskin uudessa golffissakaan.

Ainakin omasta VI Variantista tuo löytyy.

tet

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 06.10.12 - klo:10:16
Ainakin omasta VI Variantista tuo löytyy.

Oliskohan se kuitenkin oikea sivupeili joka kääntyy, eikä vasen? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

puolihop

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.10.12 - klo:10:17
Oliskohan se kuitenkin oikea sivupeili joka kääntyy, eikä vasen? ;)

Katos vaan :) Ehkä asun briteissä ;)

Tos®

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 06.10.12 - klo:10:40
Katos vaan :) Ehkä asun briteissä ;)
Josta tuli mieleen että koodauksella sen varmaan sais pelaan...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Fedder

Jep, korjaan: oikea sivupeili. En asu briteissä minäkään.  ;)
Immer wieder Golf.

Karvis

Ensi tunnustelut käyty jutustelemassa paikallisessa myymiössä, mitään ei kuitenkaan vielä alettu laskeskelemaan. Esitteen sain tiskin alta mukaan ja autoja voisi odotella saapuvaksi n.kuukauden tai hiukan reilu sisään, odotellaan ennen jatkotoimia koeajoa. Emäntäkin tuntuu tykkäävän pirssistä, varsinkin kun kerroin kuinka vähän tuollainen pikku TDI syö polttoainetta ;D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

herra neljäkymmentä 7

Kyllä sen uskaltaa tilata näkemättä,kyllä se hyvä on.Ja miehinen mieshän ei kysy keltään naiselta lupaa saako vaihtaa jotain autoo.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 07.10.12 - klo:09:33
Kyllä sen uskaltaa tilata näkemättä,kyllä se hyvä on.Ja miehinen mieshän ei kysy keltään naiselta lupaa saako vaihtaa jotain autoo.

Niin, ei omien rahojen käyttöön lupaa tarvitse  ;)  Mitä näkemättä tilaamiseen tulee niin jos vaggineet on tuttuja niin uskoisin, ettei tämä uusi malli tuota pettymystä, on se sen verran varman päälle tehty automalli...

Myhky

Itse pidän yllätyksistä niin parastahan on tilata näin pelkkien promokuvien perusteella ennen ensimmäistä arvosteluakaan ;D
Eikä se virheeltä tähän mennessä ole vaikuttanut. Sisätiloja on kehuttu erittäin hienostuneiksi ja kabiinia hiljaisemmaksi kuin edeltäjässä vaikkakin tositestit suomiasfaltillahan sen totuuden lopulta tuovat julki. Tylsäksi vaan ovat haukkuneet mutta sitähän ne golfit aina taitaa olla.

Mielestäni näissä bensakoneissakin on menty polttoainekulutuksessa aika harppaus eteenpäin. 90kw 1.4TSI 6,2 litraa -> 103kw 1.4TSI 4,7 litraa (5,3 ilman ACT). Tätä vauhtia vuosikymmenen päästä bensaa kuluu kaksi litraa ja tehoja noin 130kw. ;)
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy