VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Kylläpä alkoi houkuttaa tuo punainen GTI. Hinta on tietty epäilemättä kauhea, mutta voiskohan sitä itselleen perustella tietyllä klassikkotuotteen maineella ;) Autobildin sivuilla sanottiin, että tehoa on normisti 220 hv, mutta tehtaan "performance packagella" sen voi nostaa 230 hv:aan. Tuota ei kai ennen ole GTI:ssä ollut, mutta epäilemättä halvemmalla lisätehoa kaipaavat saavat sitä lastupajoilta.

Kivan näköinen oli sisustakin ja erottuu ainakin muista. Ehkäpä sitä ei tarvitsisi niin paljoa tavaratilaa enää, kun ei ole koiraa. Houkuttaisi ajatus hieman vähemmästä vahauspinta-alasta, mitä voisi vielä edistää panoraamakatolla... ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

ePa

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.09.12 - klo:07:26
Tuo punainen näyttää tästä kulmasta tosi agressiiviselle, hyvässä mielessä. Nuo punaiset viivat lampuissa saavat sen näyttämään aivan kulmiaan kurtistelevalle vihaiselle...ööh...Golfille. ;D

VWortexin naamakirjapäivityksessä oli seuraava:" So an interesting note on the Golf 7 GTI Concept. Apparently since it was labeled as a concept, VW says they are taking into consideration whether people like the red stripe running through the headlamps and the badging on the sides."

Eli tuo lampuissa oleva punanen viiva ei välttämättä tulis tuotantoon asti. Omasta mielestä sopii ja tuo pientä erikoisuutta verrattuna muuhun mallistoon.

Mikko

^ Minulla taas tuo punainen viiva tekee sen, että tuohon GTI:hin sopii mielestäni vain punainen väri. :D
Varsinkin nuo aiemmat rendatut kuvat valkoisesta näyttää edelleen hirveältä, mutta tuo punainen on alkanut jo jollain tasolla toimiakin.

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 27.09.12 - klo:19:00
Onnittelut, seuraavaksi sitten varmaankin nimimerkin vaihto.  ;)

Kiitos. Joo... Olen kyllä jo pidempään tiennyt, ettei nimimerkin valinta todellakaan ollut kovin onnistunut ratkaisu.  :( Ei tullut asiaa juurikaan mietittyä rekisteröityessä. Muutamalle muullekin on ilmeisesti käynyt samanlainen vahinko... Nimimerkkini voisi muuten olla hyvin samankaltainen kuin sinullakin.  :)

vakio

Lainaus käyttäjältä: optio - 28.09.12 - klo:08:48

Jääkö PTC-elementti pois jos tulee Webasto?

Eiköhän se jää pois. Superbissa ei ainakaan tule mukana, jos tehtaalta Webaston tilaa.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

vkjoki

#545
LainaaErittäin mielenkiintoinen aihe: Kuka pystyy ottamaan tehdasasenteisesta Webastosta automaattitoiminnon pois, maahantuojako?

Minulla on ollut kolmessa autossa tehdasasenteinen PA-lämmitin, ja kaikissa niissä on voinut itse säätää ajotietokoneen valikosta automaattitoiminnon päälle tai pois, ohjelmoida lämmitysajat, yms.. Pidin siksi selvänä, että uuden Golfin kohdalla tilanne olisi samoin. Mutta enpä tosiaan ole tuota uuden Golfin kohdalta erikseen selvittänyt. Joten pitääpä ottaa selvää. Joka tapauksessa uuden Golfin PA-lämmittimessä on kauko-ohjain ja ajastin, joten luulisi, että kaukosäätimessä on myös OFF-painike. Muuten: mites tuo PA-lämmitin toimii uusissa Passateissa?
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: ePa - 28.09.12 - klo:10:12
VWortexin naamakirjapäivityksessä oli seuraava:" So an interesting note on the Golf 7 GTI Concept. Apparently since it was labeled as a concept, VW says they are taking into consideration whether people like the red stripe running through the headlamps and the badging on the sides."

Eli tuo lampuissa oleva punanen viiva ei välttämättä tulis tuotantoon asti. Omasta mielestä sopii ja tuo pientä erikoisuutta verrattuna muuhun mallistoon.


Lisävarusteena menettelisi mutta vielä ei ainakaan omaan silmään istu kuin punaiseen autoon.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.09.12 - klo:16:34
Lisää kuvia
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=24


Mikähän viritelmä noiden jousien ympärille on laitettu? Jokin kiristysliina, saadaan näyttämään matalammalle?  ;D

Tos®

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 28.09.12 - klo:17:22
Mikähän viritelmä noiden jousien ympärille on laitettu? Jokin kiristysliina, saadaan näyttämään matalammalle?  ;D
keskustelun perusteella ne on jotain siirtotukia tms
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jarkko_h

Omaan silmääni kyllä hivelee tuo uusi GTI. Ajattoman kaunis peli.  :P  :P  :P    Vaan harmi kun maavara/mukavuus ei omaan käyttöön riitä, niin odotellaan varianttia huonon tien varusteella tai jopa alltrackiä.

------
Jokos muuten tiedossa näiden uusien hihnamoottorien hihnojen rapsahtamisväli?
Omassa vuosituhannen alun hihnakoneessa tehdas & huoltokirja lupasi 90 tuhatta. Rapsahti sitten rapeasti paaaaljon paljon aikaisemmin? Toivotan että ei mennä enää VW perinteiden mukaan: aluksi tehdas lupaa hihnan kestoksia esim. 200 tuhatta ja käytännön kesto puolet tuosta? Monastihan VW:n kanssa on käynyt siten että myöhemmin vedotaan johonkin Suomen erikoisolosuhteisiin... kuin autoja ei olisi ennen pohjoisessa käytetty tai tänne speksattu käytettäväksi. Talviset olosuhteet on tulleet herr doctoreille vuosikymmenet yllärinä vaikka Saksassakin luulisi olleen televisio jo vuosikymmeniä :o

optio

Jaaha lopullinen päätös tehty tämän kaiken veivaamisen jälkeen, lähtee tilaukseen ilman tätä onnetonta tehdas Eberiä, koska tykkään huolettomasta autoilusta niin ei tule kysymykseen missään tapauksessa, tässä muutamat painavat perustelut: Suurimpana hiertää, ettei saa pois tätä ajonaikaista automaattitoimintoa kuin sulakkeen irti ottamalla, karstottuu ja ei todellakaan kiinnosta laukata huollossa korjauttamassa. Ohuempi polttoaineletku kuin jälkiasenteisessa, polttoaine ei virtaa kovemmilla pakkasilla. Ainainen huoli onko akussa tarpeeksi virtaa, lyhentää akun kestoikää kun ei ole varautuneena täyteen. Rajallinen sisälämmityskyky esilämmityksessä kun lämmittää suurimmaksi osaksi moottoria, tykkään astua autoon jossa on miellyttävän lämmin ja ikkunat täysin sulat eli moottorilämmitin + sisätilanlämmitin. Tdi puolella kun saa vielä letkulämmittimen ja lisäksi tulee 1 kw:n PTC- lisälämmitin elementti, loistava paketti. TSI puolella hieman ongelmallisempi tilanne kun saa vain tämän säteilijän ja ei tule PTC-elementtiä mutta moottorin rakennetta muutettu, joten pitäisi lämmitä nopeammin ja lisäksi lämmityslaitteen kennostoa muutettu. Jos on liikaa vaivaa kun joutuu tökkäämään johdon tolppaan niin silloinhan se pitää ottaa PA-lämmitin (vaikka joutuuhan siinäkin tökkäämään johdon tolppaan kun täytyy ladata akkua) ja hyväksyä se kaikkine lieveilmiöineenkin sillä onhan se must be varuste, ei kiitos.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: optio - 29.09.12 - klo:08:07
Ohuempi polttoaineletku kuin jälkiasenteisessa, polttoaine ei virtaa kovemmilla pakkasilla.

Kuulostaa oudolta kun pakkasia vartenhan se lämmitin on? maalaisjärjellä ajateltuna se polttaine on ihan yhtä kylmää ohuessa letkussa kuin paksummassakin ja suodatettavuus sama. Voihan se tietysti olla tottakin, eipä näitä autoja tänne pohjolaan suunnitella...

Itsellä on tuo letkulämppäri+sisälämmitin pelannut mainiosti, omassa käytössä se järkevin ja taloudellisinkin ratkaisu. Pitempää ajoa jos olisi niin sitten voisi eberiä harkita, mutta toistaiseksi parempi näin.

Polari

Lainaus käyttäjältä: optio - 29.09.12 - klo:08:07
Jaaha lopullinen päätös tehty tämän kaiken veivaamisen jälkeen, lähtee tilaukseen ilman tätä onnetonta tehdas Eberiä, koska tykkään huolettomasta autoilusta niin ei tule kysymykseen missään tapauksessa, ..., ei kiitos.

Edelleen mainostelen tätä ruotsalaista ihmekeksintöä joka toimii, tuulilasi alkaa sulaa heti kun tuon laittaa päällä koska lämmin ilma puhaltaa suoraan tuulilasiin. Kiinnitys helppo, jalusta maton alle ja thäts it, ei ruuvikiinnitteisiä telineitä ei ruuvinreikiä konsoliin etc. Pysyy jämäkästi paikoillaan. Ei vie lainkaan jalkatilaa. Markkinoiden Paras ratkaisu niille joilla sähkötolppa käytössä.

Itsellä henkilöautossa 1400 W ja hyvin riitti.

http://www.polarautovaruste.com/shop/product_catalog.php?c=28

Tollanen Calix tuli viime talvena hommattua, näppärän jalustan avulla tuon saa apparin penkin eteen ja puhaltaa suoraan ylös tuulilasiin, helvetin hyvä systeemi ikkunat aukee heti eipä paljo Defat kiinnosta enää!

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.09.12 - klo:09:21
Edelleen mainostelen tätä ruotsalaista ihmekeksintöä joka toimii, tuulilasi alkaa sulaa heti kun tuon laittaa päällä koska lämmin ilma puhaltaa suoraan tuulilasiin. Kiinnitys helppo, jalusta maton alle ja thäts it, ei ruuvikiinnitteisiä telineitä ei ruuvinreikiä konsoliin etc. Pysyy jämäkästi paikoillaan. Ei vie lainkaan jalkatilaa. Markkinoiden Paras ratkaisu niille joilla sähkötolppa käytössä.

Itsellä henkilöautossa 1400 W ja hyvin riitti.

http://www.polarautovaruste.com/shop/product_catalog.php?c=28

Tollanen Calix tuli viime talvena hommattua, näppärän jalustan avulla tuon saa apparin penkin eteen ja puhaltaa suoraan ylös tuulilasiin, helvetin hyvä systeemi ikkunat aukee heti eipä paljo Defat kiinnosta enää!

Calixin kannalla ole minäkin, 2 defaa lopetti toimintansa muutamassa kuukaudessa ja myyjäliikkeen suhtautuminen takuuseeen oli niin nihkeää, että tarvittiin kuluttaja-asiamiestä, että tuli uusi tilalle veloituksetta. Nyt on sama Calix ollut viimeisen 8 vuotta, eikä mitään vikaa. Tuo uusi malli on kyllä paljon ohuempi, että voisi siihen kyllä vaihtaa siitä syystä, defaan en enää koske.

herra neljäkymmentä 7

nyt se on sitte jo tilattu,eli tilaukseen meni 1,6 tdi 4 ovinen manuaalina,varusteina otin BI-XENONvalot,ilman malli ja moottorimerkintää,DIJON 17 renkaat,PASIFIC BLUEmetallivärillä,nahkaverhoiltu monitoimiratti,polttoainetoiminen lämmitinkaukoohjain ja ajastin,urheillullinen alusta,urheillulliset etuistuimmet.Rekisteriin tammikuussa.  ;D

tet

GTI:n kuvissa huomio kiinnittyi DSG:n outoon kaavioon, siinä on vanhan D-asennon kohdalla "D/S" ja sen alla vanhan S-asennon paikalla joku kolmio/nuoli tms. Pelaakohan tuo nyt sitten niin, että se takimmaisin asento on palautuva ja vaihtaa D- ja S-moodin välillä kun kepin siellä käyttää? :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

wolf6

Lainaus käyttäjältä: uusi jetta 2011 - 29.09.12 - klo:15:44
nyt se on sitte jo tilattu,eli tilaukseen meni 1,6 tdi 4 ovinen manuaalina,varusteina otin BI-XENONvalot,ilman malli ja moottorimerkintää,DIJON 17 renkaat,PASIFIC BLUEmetallivärillä,nahkaverhoiltu monitoimiratti,polttoainetoiminen lämmitinkaukoohjain ja ajastin,urheillullinen alusta,urheillulliset etuistuimmet.Rekisteriin tammikuussa.  ;D
Raahit luopua jettasta. Onko tämäkin Vaasasta vai Roikolta?
A3 Premium

herra neljäkymmentä 7

#557
ei kummastakaan noista tälläkertaa ::)

optio

Myhky: saitko sen 1v. synttäritarjouksen: If kaskon ja talvirengaspaketin,

Myhky

Lainaus käyttäjältä: optio - 29.09.12 - klo:18:01
Myhky: saitko sen 1v. synttäritarjouksen: If kaskon ja talvirengaspaketin,

En ole tollaisesta kuullutkaan eli en saanut. Mistä on kyse? Ei näy volkkarin kotisivuillakaan mitään.

Pistin muuten automyyjälle postia että pysytään nyt ainakin toistaiseksi siinä säteilylämmitimessä sisäpistokkeella. Syy lähinnä pätkäajo.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

optio

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 29.09.12 - klo:21:07
En ole tollaisesta kuullutkaan eli en saanut. Mistä on kyse? Ei näy volkkarin kotisivuillakaan mitään.

Pistin muuten automyyjälle postia että pysytään nyt ainakin toistaiseksi siinä säteilylämmitimessä sisäpistokkeella. Syy lähinnä pätkäajo.

Lohjan Autolan sivuilla, 27-29.9 välillä synttäritarjous, ei tuttu automyyjä maininnut, että tällainen on tulossa.

Myhky

Juu ei ollut tiedossa. Kyllä sitä olisi voinut kaksi päivää siirtää tilausta jos olisi tiennyt. Täytyy kysäistä myyjältä.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

zepor

Itseäni kiinnostaisi 1,6tdi DSG, sporttipenkeillä (hieronta?), navi-bluetooth, lisälämmitin, bi-xenon paketti, yms.  Hintaa sain 32t ja rapiat :) 
Toinen vaihtoehto olisi käytetty passat tai CC.

Osaatteko sanoa kuinka pitkä toimitusaika golfilla on?

Entä milloin on tutustumisviikonloppu?
SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

Ocu_P

Ensiesittely Suomessa on 17.-18.11.

psxgamer

Tuulilasissa väitettiin, että Golfin älykkään vakkarin toiminta-alue olisi 30-150km/h. Tämähän tekisi siitä selvästi Volvon vastaavaa huonomman, kun moista ei voisi käyttää ruuhkissa mateluun Volvon tapaan. Liekkö oikeasti noin pahasti rampautettu järjestelmä?

Markku J

Tuohon tapaan se toimi myös Audi A5:ssä, jota kokeilin. Se oli harmillinen ominaisuus.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 30.09.12 - klo:13:03
Tuulilasissa väitettiin, että Golfin älykkään vakkarin toiminta-alue olisi 30-150km/h. Tämähän tekisi siitä selvästi Volvon vastaavaa huonomman, kun moista ei voisi käyttää ruuhkissa mateluun Volvon tapaan. Liekkö oikeasti noin pahasti rampautettu järjestelmä?
Uskoisin sen toimivan samaan tapaan kuin Passatissa, eli tuo on tavallinen aktivointialue.  Matelee tottakai alhaisemmillakin nopeuksilla pysähdyksiin saakka, ja jos ei pysähdytä niin seuraa alhaisellakin nopeudella jonon mukana. Vähemmän tuota ominaisuutta eli alhaisten nopeuksien mukautuvuutta tulee käytettyä, koska tottakai se on kulmikkaampaa kuin itse säädeltynä. Kulmikkuuteen vaikuttaa myös ajotietskarin vakkariasetus comfort-normal-sport.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

pappa

Jotakuinkin tämmöinen lähtee tilaukseen mikäli hinta miinus vm 2009 Golf jälkeen jää asiallinen määrä setelirahoitusta.

1.4 DSG 4-ovinen
- Uranogray (auto on syytä pestä kerran vuodessa oli syytä tai ei)
- Huonontien alusta (on nytkin ja asialliseksi havaittu)
- Monitoiminäyttö premium
- Mukautuva vakionopeussäädin
- Peruutuskamera
- Pysäköintiavustin (on nytkin ei kuitenkaan montaa kertaa käytetty)
- Nahkaverhoiltu ohjauspyörä ja vaihdetankon nuppi vaihteenvalitsimilla
- Dynaamiset Bi-xenonit
- Composition media Bluetooth
- Keýless access
- ja polttomoottorikäyttöinen lisälämmitin

Se mikä tässä nyt häiritsee on uuden n. vastaavanlaisen Audi 3 Sportbackin hinta,
joka on n. samoissa lukemissa mutta ei oikein sovi imagooni.

Kommentteja?
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

herra neljäkymmentä 7

 ja polttomoottorikäyttöinen lisälämmitin  :-\vain tämä.

imoth

Lainaus käyttäjältä: kauppi - 30.09.12 - klo:19:04
Jotakuinkin tämmöinen lähtee tilaukseen mikäli hinta miinus vm 2009 Golf jälkeen jää asiallinen määrä setelirahoitusta.

1.4 DSG 4-ovinen
- Uranogray (auto on syytä pestä kerran vuodessa oli syytä tai ei)
- Huonontien alusta (on nytkin ja asialliseksi havaittu)
- Monitoiminäyttö premium
- Mukautuva vakionopeussäädin
- Peruutuskamera
- Pysäköintiavustin (on nytkin ei kuitenkaan montaa kertaa käytetty)
- Nahkaverhoiltu ohjauspyörä ja vaihdetankon nuppi vaihteenvalitsimilla
- Dynaamiset Bi-xenonit
- Composition media Bluetooth
- Keýless access
- ja polttomoottorikäyttöinen lisälämmitin

Se mikä tässä nyt häiritsee on uuden n. vastaavanlaisen Audi 3 Sportbackin hinta,
joka on n. samoissa lukemissa mutta ei oikein sovi imagooni.

Kommentteja?


Laskeskelin hyvin samantyyypisellä varustuksella hintaa.
1.4 TSI DSG Highline + 6500 eurolla varusteita (mm. vetokoukku, Dynamic Light Assist, Park Pilot, Peilipaketti) = 36 700 euroa.

Audi 1.4 TFSI S Tronic Business Sport + 6200 eurolla varusteita (mm. Connectivity, Teknologia paketit, Park Assist, kattokaiteet, Sound System) = 38 200 euroa

Golfin on varusteet näillä hinnoilla paremmat (mm. valot ja vetokoukku), ja moottori vääntävämpi. Monissa lisävarusteissa, kuten Webastossa, hintaero Golfin hyväksi on huima.
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy