VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

optio

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.09.12 - klo:18:02
Joo kyllähän se lasien sulatus webastolla ottaa aikaa puolisen tuntia, sähköllä siihen taitaa tosin kulua aikaa hiukan enemmän ::) Ei riitä Webastolla kunnon pakkasella puoli tuntia mihinkään ja millainenhan Webasto mahtaa olla kyseessä, toimiiko vain kabiinin lisälämmittimenä.

optio

Meni kummasti lainaukseen

Ei riitä Webastolla kunnon pakkasella puoli tuntia mihinkään ja millainenhan Webasto mahtaa olla kyseessä, toimiiko vain kabiinin lisälämmittimenä.

Ocu_P

Varttikin riittää Webastolla alkuun ja olennaista on Webaston vaikutuksen jatkuminen ajon aikanakin toisin kuin näillä johtolämmityssysteemeillä, jotka itse hiukan koen menneen maailman jutuiksi.

Jos Webasto on ollut sellainen, että lämmittäisi vain sisätilan, ne on yleensä saanut Suomessa laitettua koko vesikiertoon vaikuttaviksi. Tuo kannattaa varmistaa myyjältä, joka Golf 7:n tässä vaiheessa tuskin asiaa suoralta kädeltä tietää.

optio

Ei se Volkkari anna ilmaisia lounaita, hinta viittaa vahvasti tähän, että on vain sisätilan lisälämmitin, varmaankin reiluun lisähintaan saa myös moottorin lämmittämään.

Ocu_P

Ihan kuinka vaan, ei sitä Webastoa pakko ole ottaa.

optio

Maksaa sen pari tonnia ja ottaa kunnon Webaston

Ocu_P

Kyllä se on kunnon Webasto ja asennuksineen kaikkineen tehtaan takuun piirissä eikä tarvitse Webasto-asentajan kanssa hoitaa niitä asioita. Aina ei mene asiat putkeen noissa jälkiasennuswebastojen laitoissa. Tästä on ihan omakohtaistakin kokemusta ex-Seatin kanssa.

Mutta joku, jolla on esim. Golf VI:ssa tai Passatissa tällainen kohtuuhintainen tehdastilauswebasto, voi varmaan vahvistaa, että se toimii, kuten pitääkin.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: optio - 25.09.12 - klo:18:31
Ei se Volkkari anna ilmaisia lounaita, hinta viittaa vahvasti tähän, että on vain sisätilan lisälämmitin, varmaankin reiluun lisähintaan saa myös moottorin lämmittämään.

Ainakin Passatin lisävarusteena oleva 5 kw webasto lämmittää moottorin ja sisätilat, webasto maksaa noin 550â,¬ kuuluu kauko ohjauksen lisäksi toinen akku.
Hohhoijaa!

ML1

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 25.09.12 - klo:18:52
Ainakin Passatin lisävarusteena oleva 5 kw webasto lämmittää moottorin ja sisätilat, webasto maksaa noin 550â,¬ kuuluu kauko ohjauksen lisäksi toinen akku.
Juuri näin ex Passatissa kyllä toimi tuo tehdas weba ihan niinkuin pitää eli kone ja sisätilat. Ehdottomasti hintansa arvoinen.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: optio - 25.09.12 - klo:18:21
Meni kummasti lainaukseen

Ei riitä Webastolla kunnon pakkasella puoli tuntia mihinkään ja millainenhan Webasto mahtaa olla kyseessä, toimiiko vain kabiinin lisälämmittimenä.

Kunnon pakkasilla menee n.45 min että lasit on kunnolla sulat, en edes katselisi sähkölämppäreiden suuntaan jos olisin Golfia hankkimassa kun Webaston saa melkein samaan rahaan ja vielä kaukosäätimen kera. Mutta jokainen tietysti valkkaa autoonsa ne varusteet mitä haluaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

#490
Itselläni on jo kolmas auto, jossa on polttonestelämmitin (Eberspächer) - aiemmin käytin lohkolämmitintä ja sisätilanlämmitintä. Omat kokemukseni polttonestelämmittimistä ovat niin hyviä, että Eberin tai Webaston otan aina jatkossakin. Kaiken lisäksi edellisessä vm. 2011 Volvo S60 D3:ssä ja nykyisessä vm. 2012 Focus TDCi 2.0:ssa se on ollut vakiovarusteena. Useampaankin automalliin lisälämmitin on tullut tehdasvarusteeksi ja varsin asialliseen hintaan kaiken lisäksi.

Minulla lisälämmittimen käyttö on nostanut keskimääräistä polttoaineenkulutusta 0,1-0,2 l/100km koko talven ajalle laskettuna.

Uuden Golfin kulutuslukemat ovat niin pieniä, että lisälämmittimelle on varmasti käyttöä Suomen talvessa. Suosittelen!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 25.09.12 - klo:18:39
Mutta joku, jolla on esim. Golf VI:ssa tai Passatissa tällainen kohtuuhintainen tehdastilauswebasto, voi varmaan vahvistaa, että se toimii, kuten pitääkin.
Golf VI:en tehdaswebasto on 5kW tehoinen ja lämmittää sekä moottoria että sisätiloja. Mukana kaukosäädin ja ajotietokoneen kautta voi laittaa vakioajastukset eri viikonpäiville jos haluaa. Tuskin seiskassa huonompaan suuntaan menee.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Polari

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.09.12 - klo:18:02
Joo kyllähän se lasien sulatus webastolla ottaa aikaa puolisen tuntia, sähköllä siihen taitaa tosin kulua aikaa hiukan enemmän ::)

Tollanen Calix tuli viime talvena hommattua, näppärän jalustan avulla tuon saa apparin penkin eteen ja puhaltaa suoraan ylös tuulilasiin, helvetin hyvä systeemi ikkunat aukee heti eipä paljo Defat kiinnosta enää!

http://www.polarautovaruste.com/shop/product_catalog.php?c=28

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.09.12 - klo:19:54
Kunnon pakkasilla menee n.45 min että lasit on kunnolla sulat, en edes katselisi sähkölämppäreiden suuntaan jos olisin Golfia hankkimassa kun Webaston saa melkein samaan rahaan ja vielä kaukosäätimen kera. Mutta jokainen tietysti valkkaa autoonsa ne varusteet mitä haluaa.

Monella vaan on sellainen käyttöprofiili, ettei kamiina oikein toimi. Akku on tyhjä alta aikayksikön, jos minäkin lämmittäisin päivittäin tuon 45 minuuttia 5 minuutin työmatkaa varten. Sama illalla, mitä nyt kaupassa tai urheilemassa poikkean, mutta siltikin arkiset ajomatkat ovat vain muutamia minuutteja suuntaansa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.09.12 - klo:21:56
Monella vaan on sellainen käyttöprofiili, ettei kamiina oikein toimi. Akku on tyhjä alta aikayksikön, jos minäkin lämmittäisin päivittäin tuon 45 minuuttia 5 minuutin työmatkaa varten. Sama illalla, mitä nyt kaupassa tai urheilemassa poikkean, mutta siltikin arkiset ajomatkat ovat vain muutamia minuutteja suuntaansa.

Totta tämäkin, itse käytin Yetissä 2-3krt/vk sähkölämmitystä akkulaturin kera ja hieman ennen lähtöä lämmitin moottorin eberillä. Tuo riitti pitämään akun vireessä, joka päivä sitä ei tarvinnut latailla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

optio

Joo tämä akkuongelma kaiken lisäksi mutta jos tämä tieto pitää paikkansa, että tehdasasenteinen Webasto toimii automaattisesti lisälämmittimenä ajon aikana vaikkei sitä itse kytkekään päälle niin silloinhan minulla pitää ottaa moottorilämmittimen + sisälämmittimen lisäksi myös Webasto, jääköhän tämä PTC-lisälämmitin elementti pois jos tulee tehdasasenteinen Webasto . Annan olla 25 asteen pakkasella 3 tuntia päällä moottorilämmittimen + sisälämmittimen, astun miellyttävän lämpimään autoon ja ajaessa Webasto toimii lisälämmittimenä, täydellinen paketti. Eikö se ole sama käyttää moottorilämmitintä + sisätilalämmitintä ennemmin kuin akkulaturia Webastoon, pitäähän siinäkin kytkeä johto tolppaan ja ainanainen huoli kuitenkin riittääkö akussa virta.


Nipademu

Täältä löytyy myös yksi tyytyväinen kauko-ohjaimella toimivan Webaston käyttäjä. Kokemusta nyt seitsemän vuoden ajalta, kahdesta eri autosta (Passat ja Octavia). Huomionarvoisena seikkana se, että harvoin käytän Webastoa ajaissa, koska itselläni ei onneksi ole tuota automaattitoimintoa. Lisäksi työmatkani on 25 km maantietä, joten akku kerkeää pakkasellakin jo ottamaan hieman virtaa itseensä. Kunhan muistaa nuo tietyt perusasiat, niin Webaston käyttö on huoletonta. Nykyinen Webastokaan ei ole tarvinnut huoltoa 5 vuoden aikana kertaakaan. Akun vaihdoin viime talven 4 vuotiaana ihan varmuuden vuoksi kovien pakkasien aikaan, mutta vanha-akkukin palvelee vielä venekäytössä täyttä päätä.

Itselleni tuo Webasto kaukolla on ns. Must be-varuste, mutta ilman automaattitoimintoa. Lisäksi ymmärrän sen, että jos auton käyttö on enimmäkseen lyhyttä kaupunkisukkulointia, niin silloin käytöstä tulee nopeasti ongelmia. Mutta siihenkin pystyy järkevällä käytöllä varautumaan.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

optio

Onko tästä Webaston autotomaattisesta kytkeytymisestä päälle ajon aikana jotain haittaa, ohjaako esimerkiksi puhaltimen nopeutta, ettei itse saa säädettyä automaatti-ilmastoinnilla tai jotain muuta haittaa?

psxgamer

Vähän kyllä hölmöä, että Highline ei tuo ajovaloautomatiikkaa eikä pysäköintitutkaa. Confortlineen sitten saa Confort paketin joka tuo tutkat eteen ja taakse, sekä ajovaloautomatiikan, mutta tätä pakettia ei tietenkään saa Highlineen, vaan nämä osat on tilattava erikseen!

Lisäksi on vähän hassua, että Highline sisältää kyllä väsymyksentunnistuksen, mutta ei muuten ennakoivan turvajärjestelmän ominaisuuksia. Eli pelkästä ikkunoiden kiinni menemisestä ja turvavoiden kiristimestä saisi maksaa melkein parisataa euroa. Toki muitakin mielestäni hyvin perusvarusteita puuttuu Highline autosta jonka listahinta on kuitenkin jo monta muuta perusautoa selvästi korkeampi...

Kun Golffiin saa jo ihan hienoa avustavia järjestelmiä, niin ihmetyttää mikseivät pistäneet autoon samalla Volvoista tuttua City Safety -mallista järjestelmää?

tet

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.09.12 - klo:09:49
Onko tästä Webaston autotomaattisesta kytkeytymisestä päälle ajon aikana jotain haittaa, ohjaako esimerkiksi puhaltimen nopeutta, ettei itse saa säädettyä automaatti-ilmastoinnilla tai jotain muuta haittaa?

No tiettävästi ainakin se haitta, että webasto voi olla päällä tosi lyhyitä aikoja. Sehän ei oikein tykkää lyhyistä pyräyksistä, jos se ei ehdi lämmetä kunnolla niin karstoittuu ja alkaa temppuilemaan. Automaatti voi käyttää sitä vain muutaman minuutin pätkinä, joka tekee kyllä hallaa laitteen toiminnalle. Jostain muistan lukeneeni että automaattiohjauksen käyntiehtona olisi ulkolämpö alle +7, jäähdytysvesi alle +75 (vai olikohan +70?) ja moottori käynnissä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Myhky

Tapahtuiko tässä nyt kohdallani ennenaikainen laukeaminen?
Ajoni on siis hyvinkin pätkätyyppistä. Työmatkat perheessä 10-20 minuuttia. Tuli taas hätäiltyä liikaa ja laitettua jo automyyjälle viesti että vaihtaa lämppärin polttoainelämmittimeen mutta toimiikohan tuo sitten minun käytössäni vai onko akku heti tyhjä?
Jos siinä tulee ylimääräinen akku mukana niin ei pitäisi olla ongelmia vai?

Ei tosiaan kiinnosta ostaa mitään erillisiä lämmittimen lämmittimiä tai pitää akkua jatkuvasti erillisessä laturissa kiinni.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Ocu_P

Käytät lämmitintä maltillisesti, niin ei pitäisi tulla ongelmia. Ehdottomasti kannattaa tilata Webasto sähkölämmitinten sijaista. Sillä on varmasti vaikutusta jälleenmyyntiarvoonkin, toisin kuin sähkölämmittimillä.

optio

Tämmönen vielä miten Webastolla esilämmitettäessä automaatti-ilmastoinnilla, kytkeekö pienimmän puhallinnopeuden päälle, jolloin sieltä tulee vain pientä vasikan henkeä ja vaikka on tunnin päällä niin ei ole lasit sulana.

optio

Myhkylle: Ei tosiaankaan tule ylimääräistä akkua, mitä semmoisella maltillisella käytöllä tekee, ettei lasit ole sulat, sinun täytyy laittaa noilla ajon pituuksilla Webaston lisäksi akun laturi ja akun lämmitin.

vkjoki

Golf VII:n Suomen ensiesittelyviikonloppu on 17.-18.11.2012. Hyvissä ajoin sitä ennen on luvattu päivitetty hinnasto, jossa pitäisi näkyä myös 1.4 TSI:n ACT-version hinta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

duke7

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.09.12 - klo:10:23
Myhkylle: Ei tosiaankaan tule ylimääräistä akkua, mitä semmoisella maltillisella käytöllä tekee, ettei lasit ole sulat, sinun täytyy laittaa noilla ajon pituuksilla Webaston lisäksi akun laturi ja akun lämmitin.
Noh, akkulaturi on hyvä olla ja kovilla pakkasilla sitä kannattaa käyttää jos ei tule paljon ajoa. Tuon aikaisemmin linkatun jutun lähteenä taisi olla akunlämmittimiä valmistava yritys joten hieman varauksella suhtautuisin noihin juttuihin.. Varmasti hyödyllinen mutta ei mitenkään pakollinen.
Mulla on työmatka päivittäin alle 20 min suuntaansa ja viikonloppuisin tulee aina pidempää ajoa. Aika huoletta sai käyttää Webastoa vaikka lämmitin lasit sulaksi. Pari kertaa käytin laturia kovilla pakkasilla varmuuden vuoksi.
Toki Webaston kanssa pitää käyttää järkeä, muuten saa helposti akun tyhjäksi.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 26.09.12 - klo:09:56
Kun Golffiin saa jo ihan hienoa avustavia järjestelmiä, niin ihmetyttää mikseivät pistäneet autoon samalla Volvoista tuttua City Safety -mallista järjestelmää?
Kyllä siihen Golfiinkin saa nyt tämän:
Mukautuva vakionopeussäädin ACC. Pysäytystoiminto. Ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla.

Eli vakkarilla säätää edellä olevan auton (myös mopon, moottoripyörän tms muun pienemmän) mukaan pysäyttää auton pysähdyksiin saakka. Front assari varoittaa myös vaikka vakkari ei olisi päällä, esim kun edellä oleva ajoneuvo alentaa nopeutta nopeasti eikä kuljettaja näyttäisi reagoivan siihen kaasuakaan nostamalla, ja etäsiyys alkaa olla pieni. Ja alle 30 nopeuksilla pitäisi reagoida myös jaruttavasti vastaavassa tilanteessa.
Tästä vaan ei pidetä samalla tavalla ääntä kuin Volvon härpäkkeistä  ;D
Jalankulkijan tunnistus on Volvolla pidemmällä.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 26.09.12 - klo:11:27
Kyllä siihen Golfiinkin saa nyt tämän:
Mukautuva vakionopeussäädin ACC. Pysäytystoiminto. Ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla.

Eli vakkarilla säätää edellä olevan auton (myös mopon, moottoripyörän tms muun pienemmän) mukaan pysäyttää auton pysähdyksiin saakka. Front assari varoittaa myös vaikka vakkari ei olisi päällä, esim kun edellä oleva ajoneuvo alentaa nopeutta nopeasti eikä kuljettaja näyttäisi reagoivan siihen kaasuakaan nostamalla, ja etäsiyys alkaa olla pieni. Ja alle 30 nopeuksilla pitäisi reagoida myös jaruttavasti vastaavassa tilanteessa.
Tästä vaan ei pidetä samalla tavalla ääntä kuin Volvon härpäkkeistä  ;D
Jalankulkijan tunnistus on Volvolla pidemmällä.

Ai kato, mä en huomannutkaan, että ACC sisältää ympäristönvalvontajärjestelmän. 30km/h nopeudessa tapahtuva hätäjarrutus on kyllä silti Volvon V40:n 50km/h asti tapahtuvaan jarrutukseen verrattuna hieman jäljessä. Lisäksi Volvoissa tulee City Satefy ihan vakiona, adaptiivinen vakkari on vaan lisävaruste.

Muuten erinomaisen hintainen tuo ACC vakkari. Tulispa vielä joku paketti joka sisältää kaikki muutkin järjestelmät samassa (vrt. Volvon Driver Support).

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy