VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 20.09.12 - klo:12:31
Näin hintoja kommentoidaan iltasanomissa http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288500925401.html
Joo.. toi on vähän tietysti mitä mallia katsoo  :o

Latasin laskuriin Golfmallin sellaisilla varusteilla mihin suurin piirtein tottunut Passatissa. Toki puuttumaan jätin penkkien nahat, lane assarin ja toisaalta tuulilasin lämmitystä ei edes saa, eikä moottoroitua takaluukkua tms. Moottori on tietysti pienempi mutta vienee Golfia ihan kivasti.... silti hintaa kertyy:

1,4 TSI Higline DSG varusteltuna 38 kâ,¬ + toimituskulut ja talvirenkaat eli yhteensä pyöreät 40 kâ,¬. nahkapenkeillä siis yli 42 kâ,¬ huh.
On totta että useimmat eivät lataisi kaikkia noita alustoja yms kilkkeitä mukaan, vaikka on hyvä juttu että Golfiin on nyt saatavilla erilaisia mausteita, plussat siitä.

Kohtuu paljon silti tuollainen taso on, kohtuu varustellusta autosta, ilman koeajoa se tuntuu liialta, en tiedä sitten miten olisi koeajon jälkeen  :D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Antza

^ kerrotko vertailun vuoksi paljonko se vastaava Passatti sitten maksaa/maksoi..  ;)
Skoda

jjannhei

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 20.09.12 - klo:10:59
Aikamoinen tuo comfort-paketti, kun siihen kuuluu nahkaverhoiltu käsijarrunkahvakin! Mistähän päin autoa ne sellaisen kahvan meinaa löytää??  ;D

Mistä sä sellaisen löysit? En nähnyt hinnastossa tai rakennusautomaatissa.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Antza - 20.09.12 - klo:12:57
^ kerrotko vertailun vuoksi paljonko se vastaava Passatti sitten maksaa/maksoi..  ;)
Tuota noh..  :-[ ei ollut tarkoitus sillä tavalla tuoda esiin  :-\   Tokihan niille hintaeroa jää mutta niin pitää jäädäkin, mutta hieman pistää miettimään että kuinka kallis se Golf variant sitten vielä lisäksi on  .. +1500 â,¬ ehkä ja jos siltä pohjalta vertaa, niin tuosta lyhyestä Golfista näyttäisi tulevan muutaman tonnin kalliimpi kuin aikaisempi Variant, vaikka lisävarustelu jätettäisiin vähälle, eli uudesta variantista tulee ylihinnoiteltu, ellei varustepaketeilla jälleen tasailla myöhemmässä vaiheessa kiinnostusta.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

muuli1010

Kavin tuossa itsekin ruksimassa Kolopallon varustelistaa ja Comfortlinen osalta paadyin siihen etta varusteita pitaisi ruksia 4500...5000 â,¬ edesta etta paastaisiin edes kohtuulliseen varustetasoon 2.0 TDI DSG ja tuossa summassa ei ole mukana mitaan ihme vareja / vanteita koska niille en laske liisarissa mitaan arvoa. Valitsemalla paremman varustetason selviaa n 3500 â,¬ lisapanostuksella.... Tamankin jalkeen autosta puuttuu yha edelleen se suurempi takakontti josta tulee sitten arviolta 1000...1500 â,¬ lisahintaa joten mistaan varsinaisesta kansanautosta ei voi puhua enaa siina vaiheessa jos moinen koirankoppi maksaa 36....38 kâ,¬ toki listalla on halvempiakin versioita mutta miksi ihmeessa minun pitaisi asiakkaan lahtea siita etta pitaisi oletuksena tinkia jostain sellaisesta jonka edelliseen malliin sai kohtuu hintaan ? Vaikka lasken kuinka niin joku pyrkii nyt ratsastamaan vanhalla "maineella" (jos sita edes on) hintalisa edelliseen Varianttiin pikaisella laskemisella n 5000 â,¬  ;D ;D ;D No onhan toi varmaan jollekin ihan hyva katteista hommaa mutta ovat kai laskeneet niin etta eivat edes halua myyda noita 2L dieseleita vaan kansanauton luonteeseen sopii paremmin tuollainen pienempi moottori.....

himppe

Lainaus käyttäjältä: jjannhei - 20.09.12 - klo:13:15
Mistä sä sellaisen löysit? En nähnyt hinnastossa tai rakennusautomaatissa.

Tsekkaa Hinnat-välilehdeltä (http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/%28vw5_h%29?open&m=5G1) Ohjauspyörä-osio. Siellä on tarjolla seuraavat vaihtoehdot:

- Nahkaverhoiltu ohjauspyörä ja vaihdetangonnuppi. Comfortline vakio. Ei Highline. Trendline. 170â,¬.
- Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä ja vaihdetangonnuppi. Highline vakio. Ei Trendline. Comfortline. 185â,¬
- Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä ja vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet ohjauspyörässä. Vain DSG-automaatti. Comfortline. 300â,¬
- Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä ja vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet ohjauspyörässä. Vain DSG-automaatti. 115â,¬

poloboy

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 20.09.12 - klo:11:44
Jes, samat huomiot. Itse lollasin itse tuolle valkoisen värin lisähinnalle. Tämäkö on trendivärillä rahastamista? :) Onhan sinänsä Fordillakin ollut Frozen white joka muistaakseni oli ~1500e Focus ST:hen. Mutta missä on 1.4tsi Comfyline-DSG?

Se mikä mietityttää on, että onko tämä 1.4tsi-140 nyt se jossa on sylintereiden lepuutusta kun VW:n tiedotteessa oli että myöhemmin tulossa?

Motor-talk:illa ihmettelevät myös valkoisen värin melkoista lisähintaa, sieltä löytyi vastaus tuohon kysymykseen, milloin ACT:llä (lepuutustoiminto) varustettu 103 kW-moottori tulee markkinoille, eli 'myöhemmin'.

Den 1.4TSI mit 140PS gibt es mit und ohne Zylinderabschaltung (ACT). Steht so auch im Katalog auf der Homepage.
Der 1.4 TSI ACT setzt zu einem späteren Zeitpunkt ein. Der Verbrauch liegt 0,5l/100km unter dem 1.4 TSI. Alle Benziner (EA211) haben nun Zahnriemenantrieb statt Steuerkette.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

jjannhei

Lainaus käyttäjältä: himppe - 20.09.12 - klo:13:38
Tsekkaa Hinnat-välilehdeltä (http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/%28vw5_h%29?open&m=5G1) Ohjauspyörä-osio. Siellä on tarjolla seuraavat vaihtoehdot:

- Nahkaverhoiltu ohjauspyörä ja vaihdetangonnuppi. Comfortline vakio. Ei Highline. Trendline. 170â,¬.
- Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä ja vaihdetangonnuppi. Highline vakio. Ei Trendline. Comfortline. 185â,¬
- Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä ja vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet ohjauspyörässä. Vain DSG-automaatti. Comfortline. 300â,¬
- Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä ja vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet ohjauspyörässä. Vain DSG-automaatti. 115â,¬


Mutta ei tuossa sanota mitään käsijarrunkahvasta...

Mikko

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 20.09.12 - klo:13:44
Motor-talk:illa ihmettelevät myös valkoisen värin melkoista lisähintaa

Perus-valkoinenhan on "ilmainen". ???

vorkki

Näyttäisi Golfissa olevan n. 3,5cm pidempi akseliväli kuin uudessa A3 CC:ssä. Vastaava siis kuin tulevassa A3 Sportbackissä?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

himppe

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 20.09.12 - klo:13:52
Näyttäisi Golfissa olevan n. 3,5cm pidempi akseliväli kuin uudessa A3 CC:ssä. Vastaava siis kuin tulevassa A3 Sportbackissä?

Akselivälit
Golf VII = 2637mm
Audi A3SB = 2636mm (lähde: http://www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/taellainen-on-uusi-audi-a3-sportback-2013.html?SC=1)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: jjannhei - 20.09.12 - klo:13:15
Mistä sä sellaisen löysit? En nähnyt hinnastossa tai rakennusautomaatissa.

En mä enää löytänytkään, olivat korjanneet hinnaston virheen. Taisi alkuun lipsahtaa vanhat tekstit... :D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Antza

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 20.09.12 - klo:13:51
Perus-valkoinenhan on "ilmainen". ???
Taitavat ihmetellä sen helmiäisvalkoisen lisähintaa - kun on vielä kalliimpi kuin tavallinen metalliväri.

Ja olikohan niin että alkuviikosta ei ainakaan Suomen Volkkarin sivuilla ollut perusvalkoista ollenkaan - perushintaisina vaihtoehtoina oli vain harmaa ja punainen ja valkoisen siis sai vain helmiäisenä. Nythän siellä on kyllä molemmat.
Skoda

poloboy

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 20.09.12 - klo:13:51
Perus-valkoinenhan on "ilmainen". ???

Sorge, oli vähän epäselvästi ilmaistu, ihmettelevät nimenomaan Oryx-valkoisen 970â,¬ lisähintaa tuolla Saksassa. Kuitenkin myös toteavat, että samainen väri maksoi Golf VI:hen 1200â,¬, joten nyt on jopa halvempi kuin aikaisemmin.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Antza

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 20.09.12 - klo:13:17
Tuota noh..  :-[ ei ollut tarkoitus sillä tavalla tuoda esiin  :-\  
Ihan vastaavasti olen kauhistellut kun 2-litraisella dieselillä varustettu Passat tai Tiguan maksaa "perusvarusteilla" yli 50keur. Tai joskus alkukesästä joku ynnäili Alltrack Passatia joka maksoi 55-60keur.

Ja kun seuraavaa liisaria olen miettinyt niin alunperin vakavassa harkinnassa ollut farkku-Passat 1.6-litraisella dieselillä olisi ollut varusteineen 44keur (ilman nahkoja). Onhan sekin paljon - etenkin kun samaan aikaan kollega ynnäili perusvarusteista 1.6-litraista diesel-Passatia jonka hinta ei paljoa yli kolmenkympin ollut.

Ja ihan yhtä lailla Polokin on kallis. 1.6 -litraisena dieselinä hintaero Golfiin on 4-ovisena vain 4724eur. Ja Polossa on siihen rahaan peltivanteet ja matalatehoisempi versio moottorista. Vastaava hintaero Golfin ja Passatin välillä on 5163eur. Tosin Poloon etenkin BMT -versiona saa ottaa jokseenkin kaikki optiot että tuon 5000eur saa kurottua umpeen..  ;D

Mun pointti on lähinnä että saahan autosta kuin autosta hirvittävän hintaisen - enemmän se on kiinni lisävarustelistan pituudesta.
Skoda

bowtie81

lähtöhinta saatu alas, mutta muuten kallis, ja varusteissa ei mitään järkeä, miten pelkkä ristiseläntuen säätö voi maksaa melkein 400â,¬, tai vakkari melkein 500â,¬. 1.2 TSI on jännä että ei ole edes 105 hp versio, ja tosiaan, nyt hihnalla.

Tässä funtsinut, että octavia experience 1.2tsi olisi hyvä paketti vanhemmille. Mutta tietysti uusi golf olisi ehkä jm-arvoltaan parempi. Tosin joutuu tinkimään tiloissa ja varusteissa aika paljon. Tuliskohan 2013 octaviaan vielä tuo uusi 1.2 hihnalla vai onko turha sen päälle paljon arvoa laskea, eiköhän siitä löydy sitten omat murheensa taas..

RTWteam

Rakentelin 1,4 TSI 103 kW (140 hv) BlueMotion Technology 4-ovinen, varustelutaso, Highline, lisävarusteena lasientummennus, yht: 28 841,09 â,¬. Mielestäni ei kovin pahan hintainen, itse toki odotan kiltisti seuraavaa vaihetta kun alkaa lisää moottori vaihtoehtoja tippua. Ostan sitten käytettynä..  :D

optio

Comfort-pakettiin pitäisi kuulua nahkainen monitoimiratti ja nahkainen vaihdekepin pää mutta rakenna auto toiminnalla antaa kuitenkin valita lisävarusteeksi tämän eikä ole harmaana kuten esim. peilipaketti on. Kummassahan on virhe.

Tos®

Yllättävän "halpa" toi parhain navikka Discover Pro...

Kun kutos/vitoskoppaan se maksoi liki 4000â,¬ uuteen autoon
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tikka

Testasin tuossa autokonfiguraattoria ja itse sain Moottori: 1,6 TDI 77 kW (105 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti 4-ovinen uuden Golfin n. 100â,¬ halvemmaksi kuin vanhan vastaavan. Lisävarusteiksi uuteen otin metallivärin, Comfort-paketin ja Xenonit. Vanhaan otnio lisävarusteiksi metallivärin, Xenon-paketin, täysautomaattisen ilmastoinnin ja nahkaratin. Tällöin varustelu on suht sama, mutta näköjään tummat lasit uudesta puuttuu, jotka vanhassa tuolla varustelulla on. Joten ei tuolla moottorilla ainakaan merkittävää hinnan muutosta ole tapahtunut.

Hawtin

Onkos kukaan muuten kuullut mitään nelivetojen tai laajemman moottorikatraan ilmaantumisesta? Ymmärsin, että nelivetoja olisi jossain vaiheessa tulossa, eikä tämä kai tarkoita vain alltrackia. Samaten 1,8 tfsi kiinnostaisi ja varmasti se jossain vaiheessa tulee, kun Leoniin on kaiketi saatavilla jo hetimiten. Tulee varmasti taas kikkailua voimalinjojen kanssa, ettei astuta Audin varpaille...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Wekotin

Siis jos haluaa bensan ja DSG:n niin alkaen 29400â,¬ ?! Tolla hintaa kahden vuoden takuu ja nihkeä maahantuoja. NouThanks.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 20.09.12 - klo:19:05
Siis jos haluaa bensan ja DSG:n niin alkaen 29400â,¬ ?! Tolla hintaa kahden vuoden takuu ja nihkeä maahantuoja. NouThanks.

Seatin saksan sivuilla on jo uuden Leonin hinnat. Siellä on 1.2TSI DSG. Jos vertaa 140hv TSI hintoja saksan hintojen perusteella, niin suomessa Leonin pitäisi olla alle 25kâ,¬ (Style).


Ouzi

Mielestäni kun golffiin laittaa "pakolliset"varusteet tulee suhteettoman kallis auto. Ja lähtö hintakin korkea jos haluaa tsi Dsg yhdistelmän. Itse just laskin pakettia muutamalla lisä varusteella niin hinta olikin yli 33t ja siihen vielä toiset renkaat ja lämppäri talveksi.

Jarde

Mitä? Mitä? Iltasanomat raportoi, että Golf onkin halpa? Tai siis hinnat ovat laskeneet!

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288500925401.html

h7esyval

Audi A3 1.6 TDI 3ov Business
- 2-alue automaatti-ilmastointi
- Xenonit
- Nahkalla päällystetty monitoimiratti
- MMI Radio
- Bluetooth Hands-Free
- Vakionopeudensäädin

27 937e


VW Golf 1.6 TDI Comfortline 3ov
+ Parkkitutkat
- Ei Xenoneita
- Ei Bluetoothia

25 406e

Xenonit ja BT mukaan ja Golf on kalliimpi kun A3. Morjes..

Peltzi

 ;D

Sitten ostamaan vaan Audeja!

optio

Minäkin odotin kuin kuuta nousevaa uutta Golfia mutta bensapuolen DSG:n hinta järkyttää, olkoonkin vähän tehokkaampi kone kuin ennen, taitaisi olla järkiostos tuo Skoda Octavia, saisi nyt todella hyvillä varusteilla, siitäkin on tulossa toki uusi malli mutta mikähän senkin hinta mahtaa olla ja millä koneilla alkuun saa? Riittäisikö tuo 1.2 TSI moottoritievauhdeissa ja mikähän olisi kulutusero 1.2/1.4 ajettaessa 120 km/h ja kumman hyväksi näillä vauhdeilla? Nykyinen auto on VI Golf 1.4 TSI (90kw) DSG ja tarkoitus oli vaihtaa tähän VII:n mutta tosiaan tuo hinta nikotteluttaa!

tet

Lainaus käyttäjältä: h7esyval - 21.09.12 - klo:16:51
Xenonit ja BT mukaan ja Golf on kalliimpi kun A3. Morjes..

En ehtinyt katsoa hinnastoja, mutta tuli mieleen että onhan tuossa Audin hinnassa nyt varmasti ALV mukana? Muistelisin että Audi ruukasi ainakin ennen ilmoitella hinnat verottomana. Kuulostaa meinaan vähän halvalle tuo A3.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-ruoska-

On siinä ALV mukana, mutta tuohan on sitten se Attraction varustelutaso eli sillä ankeimmalla mahdollisella verhoilulla.  :-\

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy