VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Antza

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 18.09.12 - klo:21:11
Jälleenmyyjiltä saa alustavia Suomen hinnastoja, kunhan vain pyytää.
Toistan eilisen pyynnön - viitsisikö joku postata alustavan hinnaston tänne kun se kuitenkin melko monelta näyttäisi löytyvän.
Skoda

Karvis

Värikartta jatkaa totutun tylsää linjaa, nyt perushintaan on tarjolla enään pohjamaali tai peruspunainen :-\

1.2:ssa on tapahtunut muutakin muutosta kuin ketjun vaihtuminen hihnaksi, nyt kansi on 4-venttiilinen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

clima

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.09.12 - klo:21:23
Värikartta jatkaa totutun tylsää linjaa, nyt perushintaan on tarjolla enään pohjamaali tai peruspunainen :-\

Tuo värikartta on värien määrässäkin melkoinen pohjanoteeraus.

vkjoki

Ruotsissa värivalikoima näyttää olevan kolminkertainen Suomeen verrattuna.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Kuulostaa oudolta ja harvinaiseltakin liikkeeltä tuo 1.2 -koneen paluu ketjusta hihnaan. Onko siinäkin koneessa raportoitu jakopää ongelmia 1.4 TFSI:n tapaan ?

Punainen väri kuulemani mukaan maksaa autonvalmistajalle paljon pigmentin ollessa kallis. Liekö tämä tieto sitten nykypäivää, mutta tämän kertoi minulle Saabin ex-hankintajohtaja joskus v 2004.

Urlaub

#365
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.09.12 - klo:21:37
Punainen väri kuulemani mukaan maksaa autonvalmistajalle paljon pigmentin ollessa kallis. Liekö tämä tieto sitten nykypäivää, mutta tämän kertoi minulle Saabin ex-hankintajohtaja joskus v 2004.

Saattaapi olla, mutta Ruotsissa tornado röd maksaa 0,- SEK. Samoin valkoinen, musta ja harmaa, kaikki 0,- SEK

Metallivärejä Ruotsissa on tarjolla 7 vaihtoehtoa, Suomessa 4. Ruotsissa metalliväri maksaa 5.700 SEK.

Koijataanko apinaa vai mistä tässä on kyse? Miksi Kesko ei saa Suomen hintoja julkaistua?

Myhky

Trendline 1,2 TSI 63 kW (85 hv) BlueMotion Technology
4-ovinen
20 112,97

Comfortline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) BlueMotion
Technology 4-ovinen
26 666,32

Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) BlueMotion
Technology 4-ovinen
28 487,92

W4B
Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) BlueMotion
Technology DSG-automaatti 4-ovinen
30 136,59

Comfortline 1,6 TDI 77 kW (105 hv) BlueMotion
Technology 4-ovinen
24 867,52

Comfortline 1,6 TDI 77 kW (105 hv) BlueMotion
Technology DSG-automaatti 4-ovinen
26 701,60

Highline 1,6 TDI 77 kW (105 hv) BlueMotion Technology
DSG-automaatti 4-ovinen
28 454,08

Comfortline 2,0 TDI 110 kW (150 hv) BlueMotion
Technology 4-ovinen
29 067,22

Comfortline 2,0 TDI 110 kW (150 hv) BlueMotion
Technology DSG-automaatti 4-ovinen
31 227,02

Highline 2,0 TDI 110 kW (150 hv) BlueMotion
Technology DSG-automaatti 4-ovinen
33 054,33

Itse harkitsen jopa noita 18 tuumaisia vanteita jos golffin ostan. Aika maukkaan näköiset. Valitsen autoni suurelta osin ulkonäönkin perusteella ja vanteet kuuluvat siihen. 17 tuumaiset pitää vähintään olla mutta isompia ei minulla ole ollutkaan ja vähän huolettaa ajomukavuus ja melu.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

vkjoki

Uskoisin, että Golf VII:n ensiesittelyviikonloppu ajoittuu Suomessa marras-joulukuun vaihteeseen. Silloin värivalikoima on luultavasti huomattavasti laajempi kuin nyt ennakkotilausvaiheessa. Lisävarusteitakin varmaan paketoidaan lisää - esim. valo- ja turvallisuuspaketteihin saattaisi tulla muutoksia.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

exari

Jos tässä uudessa ei ole perehdytty äänieristykseen selkeästi paremmin kuin 6.ssa. melkoinen peltirumpu on jo vakio 16" rinkuloilla. mua ainakin rengasjyrinät jyrsii rotan lailla...

vkjoki

^ Nykyisessä Ford Focus vm. 2012:ssa ajomelu on vaimennettu selkeästi paremmin kuin Golf VI:ssa. Tähän asiaan on useassakin Golfin kilpailijamallissa panostettu. Siksi oletan Golf VII:n olevan Golf VI:ta hiljaisempi.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.09.12 - klo:21:37
Kuulostaa oudolta ja harvinaiseltakin liikkeeltä tuo 1.2 -koneen paluu ketjusta hihnaan. Onko siinäkin koneessa raportoitu jakopää ongelmia 1.4 TFSI:n tapaan ?

Punainen väri kuulemani mukaan maksaa autonvalmistajalle paljon pigmentin ollessa kallis. Liekö tämä tieto sitten nykypäivää, mutta tämän kertoi minulle Saabin ex-hankintajohtaja joskus v 2004.

Kyllä siinä 1.2:ssa on myöskin ollut jakopäämurheita mutta ei ilmeisesti niin laajasti kuin 1.4:ssa, tai sitten niistä ei ole noussut vielä haloota kun melkein iso osa moottoreista on vielä takuunalaisia.

Punaisen pigmentti on tosiaan kallista kertoi erä ikänsä maaleja lätrännyt kemisti, mutta mahtaneeko kustannus/auto olla kovinkaan suuri.

Onko muiden mielestä nuo hinnat vähän korkean oloisia? Varusteineen ei saa alle kolmenkympin kaupasta ulos oikein mitään mallia, ellei tuota umpituhnua karvalakki 1.2:sta oteta laskuihin ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Myhky

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 18.09.12 - klo:21:47
Uskoisin, että Golf VII:n ensiesittelyviikonloppu ajoittuu Suomessa marras-joulukuun vaihteeseen. Silloin värivalikoima on luultavasti huomattavasti laajempi kuin nyt ennakkotilausvaiheessa. Lisävarusteitakin varmaan paketoidaan lisää - esim. valo- ja turvallisuuspaketteihin saattaisi tulla muutoksia.

Onko näin ollut asia aiempien mallien kanssa? Hyvä tietää ettei turhaan hätäile tilausnappulan kanssa. Nuo xenonit haluaisin kyllä jos ne vaan johonkin asialliseen pakettiin saisi mukaan. Golf paketti 1: xenonit, sporttialusta, 17 tuuman fillarit n.1200 euroa. Kelpaisi minulle :P
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

psxgamer

Ihan lupaavalta tämä Golf yhä vaikuttaa, mutta Volkkarin varustepolitiikka jaksaa silti yhä naurattaa. Vuosimallin 2013 uudessa autossa ei ole vakiona automaatti-ilmastointia, eikä edes vakkaria! Highline tuo vasta monitoimiohjauspyörän, niiden nappien puuttuminen kaikista VAG tuotteista Seattia lukuun ottamatta, näyttää aina niin naurettavalta.

vkjoki

^ Automaatti-ilmastointi on tosiaan vakiona vain Highlinessa.

Ennakkohinnasto on yleensä selvästi suppeampi kuin pari kuukautta myöhemmin ilmestyvä varsinainen hinnasto. Uskoisin, että jo tällä viikolla maahantuoja saa jälleenmyyjiltä satoja ehdotuksia koskien hinnoittelua ja varustepaketteja.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ocu_P

Vielä tuosta hinnastosta... Löytyykö hintaa 1.6 tdi M5 highlinelle? Entäpä Webaston saatavuus ja lisähinta sekä Climatronicin lisähinta?

vkjoki

^
- 1.6TDI:n Highline on DSG-automaatti
- Climatronic maksaa runsaat 700,-
- lisälämmittimen hinta on vajaat 800,-
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ocu_P

Ei paha ollenkaan... Aika peruspaketilla joutuisi kyllä taas menemään, mutta uutuusarvoa riittäisi. Oliko niin, että valkoinenkin oli lisähintainen väri tässä?

muuli1010

Voi voi noita hintoja   ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Highline 2,0 TDI 110 kW (150 hv) BlueMotion
Technology DSG-automaatti 4-ovinen
33 054,33

Tuohon kun pitais saada mukaan suurempi takakontti (Variant) + xenon valot parkkitutkat jne jne niin taitaa hinta menna jonnekin 37.000 â,¬ paikkeille (jopa ilman ylikoon renkaita) joten taitaa jaada kauppaan seuraavaa liisaria mietittaessa..... On tainnu Keskon kaverit katella liikaa myyntitilastoja ja kuvittelevat etta tuosta voi pyytaa ihan mita huvittaa... No ehkapa vilakaisu Paskatin ja Audin hinnastoon voisi auttaa ymmartamaan tilannetta mutta jos ei niin minkas teet.... No ehka tuosta tulee liisarina tarjous pyydettya mutta vanhaa sanontaa mukaillen hulluhan ei ole se joka pytaa vaan ..... se toinen :-)

Ocu_P

Joo, tasokkaampien mallien hinnat yläkantissa. Ja parkkitutka siis aina lisähintaan? Mitä ne siitä pyytää? Kuitenkin tuolla kaavailemani peruspaketin hinnalla ei juuri diiseleitä saa kilpailijoiltakaan.

Antza

Kiitos Myhkylle ja vkjoelle hintatiedoista.

Nuo huippumallit ovat toki hinnoissaan mutta niin ne ovat olleet aiemminkin. Olen kuukauden sisällä laskeskellut Variant Highline Plussan hintaa tietyillä lisävarusteilla (ulkomuistista Golf-paketit, koukku, webasto, keyless access, RCD510) ja nopeasti katsottuna tämä uusi HB on ehkä muutaman satasen halvempi kun koneena on pienempi diesel. Ja HB:iin laskin vielä ergopenkit mukaan, tosin varusteiden veroa en laskenut tarkasti.

Eli jos ajattelee että farkku olisi 2-2,5keur kalliimpi niin kaipa ne hinnat ovat hieman nousseet. Lisähinta >4keur isommasta dieselistä on kyllä paljon. Siitäkin huolimatta että kone on uusi.
Skoda

muuli1010

Juu tassa on vaan sellainen henkilokohtainen rasite etta kun on joskus oppinut joitain varusteita kayttamaan niin niista ei viitsisi sitten heti ekana luopua.... Automaatti on kiva, itseasiassa vakkarin kanssa suorastaan mainio (tosin Volvon adaptiivinen oli viela paljon parempi), Xenon valot on pimealla niin hyvat etta sita ihmettelee miten ennen on nahnyt yhtaan minnekaan samaten kun Climatroniciin tottuu niin ihmettelee miten ennen on ilman tuota parjannyt, parkkitutkille ja parkkiautomaatillekin on tullut kayttoa keksittya ja onhan noi kaantyvat peilitkin autoa pesulinjalle vietaessa ihan fiksut ja varmaan ahtaassa parkkihallissakin jne jne.... Ja jos Kesko nyt sitten suuressa viisaudessaan kuvittelee pyytavansa Kolopallosta noilla parilla varusteella lahes samaa kuin mita A4 Avant maksaa niin joudun kylla kertomaan paikalliselle diilerille etta ala unta naa autohan toi vaan on.... Voihan tuo tietty olla Keskon ystavallismielinen vihjaus jolla kerrotaan etta naihin ei oikeasti edes haluta myyda mitaan kunnollisia varusteita.... Keksisivat ny edes jonkun Business hinnoittelun niin tuossa olisi jotain jarkea mutta on se kokolailla ihmeellista etta saadakseen vakiona edes pari varustetta niin on pakko katsella hinnaston viimeisia malleja.... No ehka olen ongelmani kanssa yksin nimittain etsin autoa jossa kaikki tarpeellinen olisi vakiona ja lisavarsutelistalta ruksin niin vahan kuin mahdollista.  

muuli1010

Juu vaan esim edelliseen Varianttiin sai jollain jarkevalla lisahinnalla paljon tavaraa, tekniikka paketti jossa tuli tutkat parkkiautomaati himmeneva peili jne jne maksoi muistaakseni n 700 siihen kun otti viela xenon valot ja climatronic ilmastoinnin sisaltavan paketin niin lopulta painin itseni kanssa enaa tuosta monitoimiohjauspyorasta.... Noilla paketeilla ero Comfort / Highlinen ero oli minulle enaa marginaalinen..... Nyt taas nayttais silta etta jos kaikki pitaa hankkia erikseen niin edullisimmaksi tulee parhaiten varusteltu versio joka sekin on niin kallis etta hinnat ovat mun vinkkelistani katsottuna nousseet n 20%..... Pikaisella laskemisella tuo tarkoittaa sita etta Golf maksaisi minulle liisarina melko tarkkaan saman kuin suurempi Paskatti tai A4 Avant..... En kiella etteiko Golfilla olisi uutuus arvoa ja varmaan ihan fiksu autokin mutta hintaluokka on nyt karkaamassa sellaiseksi etta tuon on oltava todella fiksu etta tulen siihen paatymaan.... Kavin naas paivitettya A4:sta jo koeajamassa ja se on varsin asiallinen kulkine sekin.

tmr97

Hinnoista
1.2TSI -> 1.4TSI hinta nousee noin 6,5kâ,¬  (VI:ssä ero oli 4,5kâ,¬)
1.6TDI -> 2.0TDI hinta nousee yli 4kâ,¬ (VI:ssä ero oli 2,5kâ,¬)
Tai muistaakseni aikoinaan VI:n 2.0TDI 4motion maksoi suunnilleen saman kuin nyt etuvetoinen versio (noin 29kâ,¬).

Kaupunkiin tuo 1.2TSI:kin riittäisi, mutta jos sitä ei saa kuin trendlinenä, niin ei oikein kiinnosta. Golfin comfortlinevarustelun suurin ongelma on runkattava ilmastointi ja kallis automatiikka siihen. Täällä esillä olleen hinnaston hinta huomioiden paras versio on 1.6TDI. Jäädään katsomaan mitä tuleva 105hv 1.2TSI comfortline maksaa ja tuleeko paketteja. Tutkat + xenonit paketti olisi hyvä.

-ruoska-

Jaaha, onhan sieltä vakiovarustelistasta pudotettu myös väsymyksenvalvontajärjstelmä pois Comfort- ja Highlinesta Saksaan verrattuna.

Hawtin

Hieman ovat huolestuttavia nuo ensimmäiset hintatiedot. Kun kerran tuotantokuluissa on uuden pohjarakenteen yms tehostusten myötä syntynyt noin viidennes säästöä, niin oli kyllä odotusarvoissa prameamman näköisen ohjaamon lisäksi kelpo varustelutaso. Tuo alustava väripolitiikka tuntuu lähinnä vittuilulta. Olen yli kuusi vuotta ajanut xenoneilla ja parkkitutkalla varustettua autoa ja näistä ei mielestäni pitäisi uudessa autossa joutua tinkimään. Ilman muuta näiden pitäisi kuulua highlineen. Typeristä kromikilkkeistä voisin sitten tinkiä. Ja jos lisävarustehinnaston luvut alkaa muistuttaa audia niin kyllä yhä enemmän odotan uutta ocua. Kunhan sama tauti ei tarttuisi siihenkin. Golffista odottelen farkkua ja mielellään neliveto&automaatti-yhdistelmällä, vaan semmoista ei ehkä taida tulla ainakaan ennen alltrackia joskus 2015...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 19.09.12 - klo:07:46
Jaaha, onhan sieltä vakiovarustelistasta pudotettu myös väsymyksenvalvontajärjstelmä pois Comfort- ja Highlinesta Saksaan verrattuna.

Highlinen listalta löytyy .
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

-ruoska-

No niinpä löytyy! Hyvä! Olisi näköjään ollut tarvetta aamulla tuollaiselle  ;D

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 18.09.12 - klo:22:01
Highline tuo vasta monitoimiohjauspyörän, niiden nappien puuttuminen kaikista VAG tuotteista Seattia lukuun ottamatta, näyttää aina niin naurettavalta.
Sivuhuomautuksena, että onneksi Passattiin nuo rattinapit ovat kuuluneet suomenvakiona jo vuosikausia mallista riippumatta. Golfiin on joutunut maksamaan lisähintaa, kuten Audeissa. Se on totta että on surullista katsoa käytettyjä Audeja, joista useimmista puuttuu kunnon nappiratti ainakin jonnekin vuoteen 2011 saakka  ???
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 19.09.12 - klo:07:41
Täällä esillä olleen hinnaston hinta huomioiden paras versio on 1.6TDI.

Samaa mieltä ja myös ainoa budjettiini ja käyttööni sopiva ratkaisu.

Tuossa hahmotelmani...

Comfortline 1 6 TDI 77kw M5 Bluemotion Technology 4-ov., 24.867,52 e

Pure White -normaaliväri
W90 6XQ Comfort-paketti, 1.492,87 e
8G1 Kaukovaloautomatiikka Light-Assist, 171,87 e
ZCA Radiojärjestelmä Composition Media Bluetooth, 302,08 e
UF8 Audioliitäntä MEDlA-IN, 82,94 e
WW2 Webasto-lisälämmitin kauko-ohjaimella ja ajastimella, 764,04 e

RTWteam


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy