VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: golf5 - 17.09.12 - klo:21:07
Viherpiipertäjät pettyneitä uuteen Golffiin  ;D ;D

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/greenpeace-pettynyt-uuden-golfin-kulutuslukemiin

...Juuuh! ::) Ihan toivomallako meinasivat että se kulutus tippuu. Fysiikan laeista viis, jos diesel kuluttaa 3,2 niin bensan pitäisi päästä kolmeen litraan... ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

muuli1010

Jos Octavian hinnat nousevat vielakin enemman niin ollaan pian Audien hintatasossa :-) Octavia on ihan fiksu auto mutta se ei voi maksaa juuri Golfia enempaa koska perinteisesti Golf on ollut naista se "viimeistellympi"

Myhky

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 17.09.12 - klo:21:48
Nimimerkki Myhky ei nahtavasti ole ikina ajellut autolla iltasella ? Meinaan vaan etta kylla ne hyvat valot on vaan kokolailla must.

Onhan niistä iloa en minä sitä kiellä. Nykyisessäkin kiesissä on xenonit mutta on se vaan myönnettävä että täällä kehä kolmosen sisällä niistä ei suuren suurta iloa ole. Ei tule montaa kertaa vuodessa ajettua valaisemattomia teitä ja silloinkin olisin hienosti halogeeneilla varmasti pärjännyt. 1/30 osa auton hinnasta on siihen nähden aika iso raha.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

eGetin

Xenoneilla varustettu menee käytettynä paremmin kaupaksi... Kyllä se raha kannattaa sijoittaa, ei tarvitse kuin kerran ajaa pimeällä niin ne maksavat itsensä takaisin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.09.12 - klo:01:02
Xenoneilla varustettu menee käytettynä paremmin kaupaksi... Kyllä se raha kannattaa sijoittaa, ei tarvitse kuin kerran ajaa pimeällä niin ne maksavat itsensä takaisin.
Riippuu mitä maksaa ja missä ajelee. Ei toi ihan ykskantaan noikaan mene. TT:ssä oli/ on xenonit mutten minä kokenut niitä miksikään "must have" varusteeksi. Luokittelisin enemmänkin kategoriaan "kivat", ei "välttämättömät". Halogeenitkin ovat kehittyneet ajan saatossa ja jos ajaa vähän valaisemattomilla teillä niin niilläkin tulee todennäköisesti varsin hyvin toimeen.

Jos jo hankkiessa ajattelee pelkästään jälleenmyyntiä niin vi*uillaan on koko auton hankinta. Nämä normaalit autot ovat kulutushyödyke eikä mikään sijoitustuote.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 18.09.12 - klo:01:33
Jos jo hankkiessa ajattelee pelkästään jälleenmyyntiä niin vi*uillaan on koko auton hankinta. Nämä normaalit autot ovat kulutushyödyke eikä mikään sijoitustuote.

Aika moni täällä perustelee suurimman osan lisävarustevalinnoistaan ja jopa koko autovalintansa (arvaamallaan) jälleenmyyntiarvolla. Meinaa unohtua kokonaan, että miksi joku varuste ostetaan tai jätetään ostamatta. Se tarve nimittäin. Varsinkin kun nämä jälleenmyyntiarvon rummuttajat ovat useimmiten vielä niitä jotka pitää autoa keskimääräistä pidempään (foorumin keskimääräistä siis).

Itse en millään usko, että saisin esim. tuon Sciroccon xenoneihin upotettavan 1800 euroa autoa myydessä takaisin. Vaikea kuvitella, että edes tuon Golfin tonnin saisi. Toki xenonint lisää haluttavuutta, mutta voin aina myydä melkein pari tonnia vastaavaa xenoneilla varustettua halvemmalla ja silti pääsen "omilleni". Ja niin kuin täällä sanottiin ei niitä xenoneita täällä kehä III:n sisäpuolella tarvitse kuin ulkonäkövarusteina. Itse tein juuri tällä perusteella valinnan ja jätin xenonit ostamatta. Ja harmittaa joka päivä. :D Ei sen takia, että niitä tarvitsisi vaan siksi, että ne näyttävät niin paljon paremmilta. ;D

Myhky

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.09.12 - klo:01:02
Xenoneilla varustettu menee käytettynä paremmin kaupaksi... Kyllä se raha kannattaa sijoittaa, ei tarvitse kuin kerran ajaa pimeällä niin ne maksavat itsensä takaisin.

Riippuu ostajasta. Jos itse olisin ostamassa käytettyä autoa niin arvostaisin enemmän peruutuskameraa kuin xenoneita. Ja turha vi***illa ajotaidoista ;D, kyllä peruutuskamerasta Helsingissä enemmän iloa on kuin xenoneista. Peruutuskamera(ei tutka) maksaa reilun neljänneksen xenoneista ja siksi se on tällä hetkellä listalla kun golffia speksailen. Vaimokin tykkää.

Edellisessä autossani oli halogeenit, nykyisessä xenonit ja yhtä hyvin olen pärjännyt. Eikä maailma pimeämmäksikään ole muuttunut, päinvastoin.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 17.09.12 - klo:20:10
Golf VII:n Suomen hinnat julkaistaan torstaina 20.9.2012. Yllätyksiä ei ole tulossa. Keskimäärin hinnat nousevat 1000 -1500,- Golf VI:een verrattuina, mutta vertailua hankaloittaa se, että yksiahtimisen 1.4TSI:n tehot nousevat 103 kW:in ja 2.0TDI:n 110 kW:in. ...

Lisävarustelistalta on helppo ruksia lisävarusteita yli 5000,-:n arvosta.

Nämä kommentit kuvastavat osuvasti, kuinka kaukana normaalin autonostajan ajatusmaailmasta tällä palstalla ollaan.

Kun VW:n pääjohtaja kertoo sijoittajille tuloksentekokyvyn paranevan uuden kustannustehokkaamman rakenteen ansiosta ja samalla puhutaan 1000-1500 euron hinnannoususta loppuasiakkaalle niin tuo on suoraa suuhun kusemista asiakkaiden suuntaan.

Keksimies

VW.fi näyttää uuden Golfin väreistä, että perushintaan tarjolla on vain pohjamaaali (harmaa) ja 80-luvun Nissan Sunnyn värimaailma (peruspunainen). Onko tämä joku vitsi Volkkarilta?

-ruoska-

Voi olla, koska Saksassa siitä punaisesta joutuu maksamaan lisähintaa  ;D

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 18.09.12 - klo:10:28
Nämä kommentit kuvastavat osuvasti, kuinka kaukana normaalin autonostajan ajatusmaailmasta tällä palstalla ollaan.

Kun VW:n pääjohtaja kertoo sijoittajille tuloksentekokyvyn paranevan uuden kustannustehokkaamman rakenteen ansiosta ja samalla puhutaan 1000-1500 euron hinnannoususta loppuasiakkaalle niin tuo on suoraa suuhun kusemista asiakkaiden suuntaan.

Täytyy muistaa, että kuluja muodostuu paljon muustakin kuin pelkästään välittömistä valmistuskustannuksista.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Urlaub

Noissa hinnankorotuksissa on ilmeisesti otettu jo huomioon alenevien päästöjen alentama autoveroprosentti eli hinnankorotukset olisivat vielä tuotakin suurempia ilman verottajan ystävällistä tukea.

Mahtaako Volkkari olla hinnoittelemassa itseään ulos kuumimmasta ryhmästä? Varsinkin Suomessa uusi Auris farmari iskee samaan aikaan ja Fordiltakin tuli Ecoboostit. Kun vielä Skoda saa ulos Rapidin ja Octavia III:n, niin on siinä premium-Golf kovassa saumassa nostettuine hintoineen..

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 18.09.12 - klo:11:37
Täytyy muistaa, että kuluja muodostuu paljon muustakin kuin pelkästään välittömistä valmistuskustannuksista.

Sivukuluissa tuskin on kovin suuria muutoksia vanhaan malliin verrattuna ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.09.12 - klo:11:52
Sivukuluissa tuskin on kovin suuria muutoksia vanhaan malliin verrattuna ::)

Sivukuluissa tapahtuvia muutoksia tuskin reaaliaikaisena siirretään suoraan hintoihin, mutta mallin vaihdon yhteydessä mm. nuo sivukulut, inflaatio, tuotantolinjan rakennuskulut, materiaalihallinnon, logistiikan yms. kustannukset on hyvä/helppo huomioida. Mutta ei aloiteta tästäkin asiasta syvällistä väittelyä, koska tuskin meistä kukaan on niin lähellä VAG-konsernia, että pystyisi tuon hinnoittelun avaamaan väittelyn tueksi tarpeeksi tarkalle tasolle.

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Dumbass

Terve vaan kaikille.

Pakko kommentoida noita hintoja koska äkkivilkaisulla esim 1.2 trendlinen ja 1.6 tdi confortlinen verolliset hinnat ovat pudonneet eivät nousseet.

Vakiovarusteetkin on muuttuneet jonkin verran.(jo trendlinestä Löytyy kosketusnäyttöradiota ja xds:ssää.)

1.4 TSI ja 2.0 TDI ovat nostaneet hintojaan. Mutta myös moottorit ovat ilmeisesti uusia...

Mikko

Mistä te noita hintoja oikein katselette, kun niitä ei vielä ole edes julkaistu? :o
Taitaa olla autokauppiaiden välistä keskustelua. :P

Dumbass

paikallisella kauppiaalla oli ainakin ennakkohinnasto printattuna, torstaina kuulemma virallisempaa versiota

Polari

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 18.09.12 - klo:11:37
Täytyy muistaa, että kuluja muodostuu paljon muustakin kuin pelkästään välittömistä valmistuskustannuksista.

Erityisen paljon kuluja aiheutuu jo myytyjen korjaamisesta, paremmalla laadulla päästäisiin plus miinus nolla tilanteeseen mutta mitä huollot sitten tekisivät? vain määräaikaishuoltoja? öljyn- ja renkaanvaihtoja? Nyt riittää säpinää joka osastolla  ;)

kimpela73

Aika vaatimattomalta näyttää Highlinen varustetaso:

Edelleen 16 tuumaiset renkaat, monessa muussa merkissä saa jo vähintään 17 tuumaiset parhaalla varustetasolla.
Lisäksi Xenon valot eivät näyttäneet enää kuuluvan Highline listaan mukaan...

optio

1.4 103KW koneeseen tulee lepuutustoiminto vasta joskus ensi keväänä, parempi niin.
Higline mallin hinta DSG:nä karvan verran yli 30 000 juuroo, alkaa olla suht hinnakasta vaikkakin moottorin teho noussut.

-ruoska-

Tuo jälkiasenteinen plug'n'play Soundsystem vaikuttaa tosi näppärälle idealle, ja hintaa kohtuullisesti 399â,¬, Saksassa. Tietysti.
http://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/katalog/Golf_ab_Mj_2013_Katalog.pdf

muuli1010

Mitas lisa arvoa noi 17....18....20" vanteet tuovat siis melun lisaksi ja sita en pida lisaarvona. Jos autolla ajellaan vain alueella jossa on katuvalot niin siella lienee toimiva joukkoliikennekin joten mihin tarvitaan koko autoa  ;D. Niin minulle auto on pelkka kayttoesine ja on ihan kiva jos siina on hyvat valot

teemur

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 18.09.12 - klo:18:37
Tuo jälkiasenteinen plug'n'play Soundsystem vaikuttaa tosi näppärälle idealle, ja hintaa kohtuullisesti 399â,¬, Saksassa. Tietysti.
http://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/katalog/Golf_ab_Mj_2013_Katalog.pdf

Ihan mielenkiintoinen ratkaisu kyllä. Hauskaa esitteessä oli, että 80-luvun "tupakkimuovit" etu- ja takasivuikkunoihin ovat tehneet paluun Original Zubehör -katalogiin  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

jarkko_h

#353
Lainaus käyttäjältä: kimpela73 - 18.09.12 - klo:13:51
Aika vaatimattomalta näyttää Highlinen varustetaso:

Edelleen 16 tuumaiset renkaat, monessa muussa merkissä saa jo vähintään 17 tuumaiset parhaalla varustetasolla.
Lisäksi Xenon valot eivät näyttäneet enää kuuluvan Highline listaan mukaan...

Mihin tämmöinen karvalakkiauto karvalakkimoottorilla ( kuten nämä perusgolffit äittämättä ovat) tarvii isompia renkaita?  Ehkä tätä on mietitty myös varustetasoja määriteltäessä.  Kuulun itse myös tähän voluumiostajaryhmään (golfin kohderyhmä) joka pitää 17 tuumaisia vanteita tämmöisessä karvalakkiautossa vain haittana (melu, ylläpitokulu, mukavuus), ja jopa kornin näköisenä. Jos joku haluaa välttämättä isommat vanteet, niin nehän voi sitten itse hommata erikseen. Monet tunaajat haluavat kuitenkin omanlaisensa vanteet "erottautuakseen yksilöinä", joten vw:n voluumimyynnin kannalta 17" vanteiden puuttumisella Higlinestä ei liene negatiivista merkitystä.

---
Xenon valot olisin itsekin kyllä odottanut kuuluvan Highline tasoon  >:(

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.09.12 - klo:20:02
Mihin tämmöinen karvalakkiauto karvalakkimoottorilla ( kuten nämä perusgolffit äittämättä ovat) tarvii isompia renkaita?  Ehkä tätä on mietitty myös varustetasoja määriteltäessä.

Kyllä minä ainakin näkisin mielellään malliston parhaassa varustelutasossa hieman isommat renkulat, 16" näyttää kuitenkin aika vaatimattomalta Golfinkin alla. Ne perusrillat haluava asiakas ostaa kuitenkin yleensä sen karvalakkimallin tai korkeintaan Comfortlinen, joten heillä ei isommin tarvitse murehtia isoja vanteita.

Tai sitten asian voisi hoitaa samoin kuin Skoda Yetissä, hintaan kuuluu 17" renkaat mutta halutessaan auton voi tilata myös 16" pyörillä samaan hintaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

#355
Golf VII:n Saksan mallistossa renkaat menevät näin:
- Trendline 195/65 R 15 (teräs)
- Comfortline 205/55 R 16 (kevytmetalli)
- Highline 225/45 R 17 (kevytmetalli)

Ja Suomessa:
- Trendline 195/65 R 15 (teräs)
- Comfortline 195/65 R 15 (kevytmetalli)
- Highline 205/55 R 16 (kevytmetalli)

Siis suomalainen maahantuoja on päättänyt, millaisilla vanteilla Golfit tuodaan Suomeen. Näköjään 300 euron lisähinnalla saa Highlineen 225/45 R 17 -rengastuksen.

Lisäksi mainittakoon, että Saksassa parkkitutka edessä ja takana on Highlinessa vakiovaruste, mutta Suomessa n. 700,- maksava lisävaruste.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

nemos

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.09.12 - klo:20:13
Kyllä minä ainakin näkisin mielellään malliston parhaassa varustelutasossa hieman isommat renkulat, 16" näyttää kuitenkin aika vaatimattomalta Golfinkin alla. Ne perusrillat haluava asiakas ostaa kuitenkin yleensä sen karvalakkimallin tai korkeintaan Comfortlinen, joten heillä ei isommin tarvitse murehtia isoja vanteita.

Tunnen erittäin monia autonostajia, jotka panostavat varusteisiin, mutta eivät halua peruskokoa epämukavampia pyöriä. Ja isompia pyöriä haluavista osa haluaa myös valita vanteensa muusta valikoimasta kuin mitä autonvalmistaja on valinnut.
Volvo XC60 T8 Inscription

jarkko_h

vkjoki,

Eikö ole hyvä että maahantuoja on ottanut varustetasojen rengasvalinnoissa huomioon Suomen olosuhteet ja asiakaskunnan. Tämähän on vain järkevää. Ajelen itse Saksan autobaanalla 1-2 kertaa kuukaudessa ja ymmärrän hyvin että tuolla voi isommista vanteista olla jotain hyötyäkin (vaikkakaan isompi vanne ei kasvata lilliputin kokoisia jarruja).

Maahantuoja on ehkä katsonut että Suomen olosuhteissa Suomessa suurin osa jopa autonsa hyvin varustavista kuluttajista painottaa enemmän 16" tuuman vanteiden tuomaa mukavuutta. Minä kuulun tähän ryhmään. Jos Golfin ostan, Highline on varustetaso, ja en kaipaa siihen 17" vanteita. Pitäisin niitä jopa haittana.

vkjoki

^ Samaa mieltä! 205/55 R 16 on minusta Golfiin mitä sopivin rengastus. Ja jos itse uuden Golfin tilaan, tuon rengaskoon valitsen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vkjoki

Uusi Golf VII on ilmestynyt myös Volkswagenin Suomen sivuille:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/HTML/010.025.010
Tuolta löytyvät jo värit, vakiovarusteluettelot ja tekniset tiedot. Hinnat ja konfiguraattori ilmestyvät ko. sivustolle vielä tämän viikon aikana. VW:n Ruotsin sivuilla ovat jo myös hinnat ja konfiguraattori. Jälleenmyyjiltä saa alustavia Suomen hinnastoja, kunhan vain pyytää.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy