VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

MoFFe

Eipä varmaan...mutta tuossa varmaan tarkoitetaan tuota kompressori+turbo yhdistelmää.

Polari

Saakohan tuosta tuota lepuutusominaisuutta pois päältä ettei tehot häviä kesken kaiken, voisi olla vaikka ESP tyyppinen nappula jolla valita täysteho tai lepuutus, jäämme odottamaan mielenkiinnolla. Yksi vaihtoehto on tietysti poistaa ne ihme venttiilit tehojen ollessa päällä niin ei koskaan siirrä lepuutukselle :)

Muuten tämä uusi Golf on kyllä todella mielenkiintoinen Golffiksi, alustan kun laitattaa jo uuteen niin saa varmasti hyvän auton tuosta.

jarkko_h


Ei tuosta kyllä selviä itse toimilaitteen rakennetta, mutta sähköinenhän tuo taitaa olla. Joku solenoidisysteemi, veikkaisin.

Tet, kiitos videolinkistä.

Kyllä katos loputkin ostohalut tuohon lepuuttajamoottoriin. Sinänsä eihän tuo kummoisempi ole kuin hyrräkelani ohjain, mutta solenoidi-VAG-ja monimutkaistettu nokkasusteemi ei mahdu samaan lauseeseen. TSI testiohjelman testimoottorien määrä oli mitätön. Seuraukset on nähty.  Toivottavasti tosta opittu ja täällä ei nähdä vuoden päästä täällä "cam ohjaimen jumiongelmat" - ketjua. Olisi hienoa jos tuo VAG saisi tuon tekniikan luotettavaksi. 

Tuo modulialustarakenne on hieno ja uskon että oikeasti tuo etua kuluttajille pikkuautoluokkaan (raideväli, varustelu, kulusäästö). Uskoisi että alusta on testattu todella huolellisesti. Jos siinä olisi faataali tyyppivika voisi jopa koko VAG mennä konkurssiin. Jonkin uuden epideemisen moottoriongelman firma vielä kestää, mutta tuskin merkittävää alustaongelmaa koko voluumimallistoon kopioitavassa alustassa..

Näillä tuntumilla seuraavakin auto tulla VAG leiristä. Kieli pitkällä odotetaan että ekat moduulialustaiset nelivetoautot tulee koeajettavaksi. Moottorileputukset jätän kuintenkin vielä toisille testattavaksi. Eli nelivetoa ja 1.8 TSI odotellessa... :P :P :P

Myhky

Meni autonvaihtosuunnitelmat uusiksi ja luulenpa että menee välittömästi tilaukseen tämä uusi Golf



Urano?harmaa, 140hv / 8,4sek 0-100, 17 tuuman vanteilla, sporttialustalla ja highline varustelulla. Jos uskallusta riittää niin DSG7 myös. Toivottavasti hinta ei ainakaan paljon Saksan hintoja korkeammaksi nouse.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

vkjoki

^ Myhky, mistä lähteestä on peräisin noin korkealaatuinen kuva, jossa on juuri se väri, jonka haluat? Onko kyseessä konfiguraattorilla tuotettu kuva vai kuvasetti vai?
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Myhky

Saksan VW sivujen konfiguraattorilla tehty. Tuo väri näyttää Saksassa olevan highline varusteluun kuuluva väri ja muut vaihtoehdot maksullisia. Harmi että Suomessa tuskin näin tulee olemaan.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

jjannhei

Urano harmaa on perusväri, joka on tällä hetkellä mm. Passatissa ja on ollut jälleenmyyjille jaetuissa tulevan Golfin värikartoissakin vaihtoehtona.

RTWteam

Keulapelti näyttää muhkeammalta kuin Golf VI.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 13.09.12 - klo:13:54
Meni autonvaihtosuunnitelmat uusiksi ja luulenpa että menee välittömästi tilaukseen tämä uusi Golf

Urano?harmaa, 140hv / 8,4sek 0-100, 17 tuuman vanteilla, sporttialustalla ja highline varustelulla. Jos uskallusta riittää niin DSG7 myös. Toivottavasti hinta ei ainakaan paljon Saksan hintoja korkeammaksi nouse.
Paljoknko maksaa Saksassa? Väri sellainen josta itsekkin pidän.

vkjoki

#309
Tuolla edellä etsittiin koekäyttäjiä 1.4TSI ACT 103 kW -moottorille (ACT = Active Cylinder Technology = sylinterien lepuutustoiminto). Ilmoittaudun koekäyttäjäksi! Vaihdan autoa suunnilleen kerran vuodessa, ja tärkein syy auton vaihtoon on uteliaisuus. Minua kiinnostavat vimmatusti uudet tekniset ratkaisut, niiden toimivuus, ominaisuudet, edut ja haitat. Jos kaikki ei toimi, huoltoon vain selittämään ja katsomaan, kuinka organisaatio hoitaa ongelmat. Ja jos taas kaikki toimii, aplodit sille.

Golf VII on varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi autoksi nimenomaan tuon ACT-teknologian eli kahden sylinterin lepuutustoiminnon vuoksi.

Tänä vuonna ACT-toiminto tulee käyttöön seuraavissa automalleissa:
- uusi Audi A3
- VW Polo Blue GT
- VW Golf VII

Tuo 1.4TSI ACT 103 kW korvaa mallistossa 1.4 TSI 90 kW:n moottorin, jonka normikulutuslukemat olivat Golf VI HB:ssä:
- manuaali 6,2
- DSG 6,0

Polo GT:lle ilmoitetaan seuraavat kulutuslukemat:
- manuaali 4,6
- DSG 4,5

Ja uudelle Golf VII:lle:
- manuaali 4,8 (eli 1,4 l/100km alle edellisen moottoriversion kulutuksen)
- ja DSG-automaatin EU-normikulutus tulisi olemaan suunilleen 4,7 l/100km, jos Polon kulutuslukemista jotain voi päätellä

Tuo kulutuksen pudotus 1,4 l/100km on niin suuri, että tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, missä määrin se realisoituu käytännön ajossa.


Korjattu 14.9.2012 klo 17.47: Olin alunperin vähentänyt Golfin kohdalla Golf VI:n DSG-kulutuksesta Golf VII:n manuaalikulutuksen, kun piti tietenkin vähentää manuaalista manuaali. Nyt vähennyslasku on korjattu. Himppe, kiitokset virheen huomaamisesta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Myhky

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 13.09.12 - klo:19:06
Paljoknko maksaa Saksassa? Väri sellainen josta itsekkin pidän.

Listahinta manuaalilaatikolla 24175 euroa, siihen kaksi lisäovea 900 ja parilla tonnillla tingeltangelia vielä päälle niin pyöreästi 27000 euroa.

Käsittääkseni tuon 140hv 1.4 TSI:n saa aluksi ilman lepuutustoimintoa ja sylinterien lepuutustoiminnalla oleva malli tulee myyntiin vähän myöhemmin. Ilman lepuutustoimintaa olevan manuaalivaihteisen 5,3 litran keskikulutus riittää minulle vallan hyvin ;)
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

vkjoki

^ Kummankin version - siis lepuutustoiminnolle ja ilman - on luvattu tulevan myyntiin Suomessa tänä vuonna. Autojen luovutusten on ennustettu alkavan tammikuussa 2013, mutta ei ole vielä tiedossa, vaikuttaako moottorityyppi luovutusajankohtaan.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Fedder

Surffaillessa löysin "uutisen" Golf VII alltrackista. Mahtaisiko moinen olla tosiaan tulossa? Onha Golfista ollut maavaraltaan reilusti korotettuja versioita ennenkin, mutta jotenkin ei usko riitä. Saattaisihan sille jokunen ostaja löytyä, jos variantista tuo alltrack muokattaisiin. Esimerkiksi allekirjoittanut.
Immer wieder Golf.

himppe

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 13.09.12 - klo:19:36
Golf VI HB:ssä:
- manuaali 6,2

Ja uudelle Golf VII:lle:
- manuaali 4,8 (eli 1,2 l/100km alle edellisen moottoriversion kulutuksen)

6,2 - 4,8 = 1,4 l/100km  ;)

Myhky

Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 14.09.12 - klo:10:53
Golffin sisätilat 360 astetta:

http://www.emotion-mobile.com/Volkswagen/Golf/InteriorView/

Hyvältä näyttää ;)

Hyvältä näyttää sisältä, ulkoa hieman tylsä. Variantista ei varmaan vielä löydy kuvia?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Myhky

Jälleen lisäkuvia Golfista. Variant taitaa olla vielä työn alla.

http://www.autocar.co.uk/car-news/2013-volkswagen-golf/volkswagen-golf-sale-dates-revealed-exclusive-gallery

Eipä se nyt järjettömän sporttiselta näytä. Varsinkin tuossa suoraan takaapäin otetussa kuvasta tulee lähinnä mieleen suomalaisnaisen lantio. Taitaa vaatia 18" tuumaiset vanteet kun näyttävät nuo 17 tuumaiset liian pieniltä. Onkohan tuo kuvissa oleva vakio- vai sporttialustalla?

Sisätiloissa ei oikeastaan mitään ihmeellistä ole mutta laadukkaan näköinen se on kuitenkin. Tuo kosketusnäyttökin taitaa tulla vakiona 5 tuumaisena ja rahalla saa sitten isommankin. Start-stop nappi on johonkin hävinnyt tuosta vaihteenvalitsimen vierestä.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Markku J

Sivuprofiili ja keulailme ovat hyvät, vaikkakin varovaisesti piirretyt. Takakuvasta Myhky antoikin jo erittäin kuvaavan lausunnon. Se on suorastaan ruman näköinen kuvassa.

hosee

Autocarin kuvien perusteella näyttäisi ihan siltä kun b-pylväs olisi taaempana kuin aiemmin. Ainakin etuovi on pidempi ja takaovi lyhyemmän näköinen kun VI:ssä. Aiempaa matalammiksi vedetty keula herättää odotuksia GTIstä; keulasta voisi saada vähän aiempaa näyttävämmän. Perä on kyllä haastava....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Polari

Lainaus käyttäjältä: hosee - 16.09.12 - klo:16:18
Aiempaa matalammiksi vedetty keula herättää odotuksia GTIstä;

Vanha uutinen ja auto vasta Photoshopissa mutta teknisiä tietoja heruu...tehoa on ja hiilikuitua ja sen myötä hintaa tulee olemaan. Harvojen 'herkku'.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288499338636.html

Fedder

Caria lukiessa Golf Alltrack uutinen sai vahvistusta. Alltrackin pitäisi ilmestyä puolivuotta Variantia myöhemmin. OT: tulossa myös Polo SUV (schrecklich).
Immer wieder Golf.

vkjoki

Golf VII:n Suomen hinnat julkaistaan torstaina 20.9.2012. Yllätyksiä ei ole tulossa. Keskimäärin hinnat nousevat 1000 -1500,- Golf VI:een verrattuina, mutta vertailua hankaloittaa se, että yksiahtimisen 1.4TSI:n tehot nousevat 103 kW:in ja 2.0TDI:n 110 kW:in. Siispä hinnat per kW laskevat. TSI:n ACT-version (= sylinterien lepuutustoiminto) hinnasta ei ole vielä tietoa, vaikka ko. moottori on tulossa myyntiin vuoden 2012 aikana. Lisävarustelistalta on helppo ruksia lisävarusteita yli 5000,-:n arvosta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

hosee

Lainaus käyttäjältä: Polari - 16.09.12 - klo:17:08
Vanha uutinen ja auto vasta Photoshopissa mutta teknisiä tietoja heruu...tehoa on ja hiilikuitua ja sen myötä hintaa tulee olemaan. Harvojen 'herkku'.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288499338636.html
Tuossa jutussa jossa hehkuteltiin noita eksoottisia materiaaleja taidettiin kuitenkin viitata GTI:n 40v-juhlamalliin (Edition 40)? Renderöinti on aika mielikuvitukseton; siirretty nykyisen etupuskuri uuden keulaprofiiliin ja maskiin. Toivottavasti todellinen lopputulos olisi vähän näyttävämpi...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

golf5


hosee

^voivat sitten varmaan protestoida olemalla ostamatta sitä  ;D
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Myhky

Esim 1.4tsi dsg highline hinta nousee jopa 1800 euroa mutta toisaalta kuten vkjoki mainitsi niin myös tehoja on enemmän. Varusteissakin on enemmän herkkua vakiona kuten tuo kosketusvärinäytölllinen radio.

Xenonit taitaa jäädä ruksimatta jos tämä auto tulee ostettua. Hintaa on lähemmäs tonni eikä niitä saa missään varustepaketissa. Itselleni niistä ei kyllä mitään muuta iloa olisikaan kuin ulkonäkö.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

muuli1010

Hmm jos hintoihin tulee 1000...1500 â,¬ lisaa niin saapa nahda miten markkinat ottavat auton vastaan Golf kun ei ole ollut tahankaan asti se markkinoiden halvin auto tietty jos tuota hinnan nousua kompensoidaan silla etta myos varustetaso on parantunut niin homma on OK mutta jos autoon pitaa yha edelleen ruksia listalta sellaisia perusvarusteita kuten xenon valoja ja ilmastoinnin automatiikkaa niin kallishan tuosta tulee..... Joten saas naha pitaako sita kuitenkin miettia jotain muuta, no aika nayttaa

muuli1010

Nimimerkki Myhky ei nahtavasti ole ikina ajellut autolla iltasella ? Meinaan vaan etta kylla ne hyvat valot on vaan kokolailla must.

Antza

Hinnat "julkaistaan" torstaina mutta useampi kaveri jo tavaa hinnastoa rivi-riviltä.. Postatkaa nyt joku se tännekin..  ;D
Skoda

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 17.09.12 - klo:21:47
Hmm jos hintoihin tulee 1000...1500 â,¬ lisaa niin saapa nahda miten markkinat ottavat auton vastaan Golf kun ei ole ollut tahankaan asti se markkinoiden halvin auto tietty jos tuota hinnan nousua kompensoidaan silla etta myos varustetaso on parantunut niin homma on OK mutta jos autoon pitaa yha edelleen ruksia listalta sellaisia perusvarusteita kuten xenon valoja ja ilmastoinnin automatiikkaa niin kallishan tuosta tulee..... Joten saas naha pitaako sita kuitenkin miettia jotain muuta, no aika nayttaa
Tuon maltillisen korotuksen taitaa kokea malliuudistuksessa malli kuin malli. Pahin kilpailija Octavia varmaan tällä kertaa enemmänkin, jotta kaula Rapidiin erottuu. Mutta mielenkiinnolla odotellaan... :o
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy