VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

muuli1010

Sahkoauto ei liity mitenkaan uuden VII Golfin julkaisuun mutta kyseinen kulkine on niita joilla on ollut lupaava tulevaisuus viimeiset 100 vuotta enka jaksa uskoa siihen etta ainakaan lahivuosina teillamme liikkuu suurata maaraa Golf:ja jotka liikkuvat sahkolla hybridi on OK kunhan hinta pysyy kohtuullisena mutta pelkka sahko auto on talla hetkella onneton kapistus jokapaivaiseksi kulkineeksi ja siina ei auta vaikka nuo harmaahapset vaihdettaisiin jarjestaan 20 vuotiaisiin junioreihin 500...1000 km toimintamatka yhdistettyna maks 15 minuutin tankkaukseen tahtoo tanapaivana olla vaikea rasti sahkoautolle.... Lisaksi pitaa muistaa sekin etta akut eivat varsinaisesti nekaaole mitaan terveysvaikutteisia vaan pikemminkin ongelmajatetta.

pokkus

Kuvia kun katsoo, niin itsellä on vähän fiilis, että oliko tässä nyt jotain uutta. Aika samalta siis näyttää kun aikaisempi malli. Livenä eron voi toki huomata paremmin. Kovaan tahtiin pusketaan siis ulos "kokonaan" uutta malli, vaikka kyseessä ehkä ennemmin olisi vain face-lifti :)

vkjoki

#242
VW:n saksalaisilta sivuilta löytyvät uuden Golfin tekniset tiedot, konfiguraattori ja Saksan hinnat:
http://www.volkswagen.de/de/models/golf_7.html

Tässä tiivistelmä alkuvaiheen moottorivalikoimaa koskevista teknisistä tiedoista:
• 1.2 TSI 63 kW/4300-5300; 160 Nm/1400-3500; 0-100:11,9; 4,9 l/100km
• 1.4 TSI 103 kW/4500-6000; 250 Nm/1500-3500; 0-100: 8,4; 5,3 (DSG 5,0) l/100km; kahden sylinterin lepuutustoiminto
• 1.6 TDI 77 kW/3000-4000; 250 Nm/1500-2750; 0-100: 10,7; 3,8 (DSG 3,9) l/100km
• 2.0 TDI 110 kW/3500-4000; 320 Nm/1750-3000; 0-100: 8,6; 4,1 (DSG 4,4) l/100km

Kuten näkyy, DSG-vaihteiston kanssa normikulutus on tuttuun tapaan TSI-moottoreilla pari desiä käsivaihteistoa alempi ja TDI-moottoreilla pari desiä käsivaihteistoa korkeampi.

Saksan hinnaston perusteella merkittäviä hinnanmuutoksia verrattuna Golf VI-mallistoon ei olisi tulossa. Parin viikon kuluttua tuo selviää.

Muokkaus: Golf VII:n esittelymateriaalissa 1.4 TSI:n normikulutukseksi on esitetty 4,8 l/100km, mutta teknisten tietojen taulukossa lukemat ovat 5,3 (man.) ja 5,0 (DSG-7). Löysin selityksen: tuo 4,8 on lepuutustoiminnolla varustetun käsivaihteisen moottorin kulutus ja 5,0 on DSG-7-vaihteistolla varustetun moottorin kulutus. Näyttää siltä, että lepuutustoiminto ja DSG ovat toisensa poissulkevia ominaisuuksia.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

jni

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 06.09.12 - klo:17:38
Kuvia kun katsoo, niin itsellä on vähän fiilis, että oliko tässä nyt jotain uutta. Aika samalta siis näyttää kun aikaisempi malli. Livenä eron voi toki huomata paremmin. Kovaan tahtiin pusketaan siis ulos "kokonaan" uutta malli, vaikka kyseessä ehkä ennemmin olisi vain face-lifti :)

Minusta menee kyllä niin päin, että edellinen VI-sukupolvi oli se FL-malli.

Nykyinen on uutta tekniikkaa. Muotoilu on taas taattua Golfia. Ei kai kukaan oikeasti mitään muuta odottanutkaan?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

TAG

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 06.09.12 - klo:17:38
Kuvia kun katsoo, niin itsellä on vähän fiilis, että oliko tässä nyt jotain uutta. Aika samalta siis näyttää kun aikaisempi malli. Livenä eron voi toki huomata paremmin. Kovaan tahtiin pusketaan siis ulos "kokonaan" uutta malli, vaikka kyseessä ehkä ennemmin olisi vain face-lifti :)
Ehdotan, että kuitenkin ei sotkettaisi noita termejä täällä. Face-liftillä terminä autoissa on ihan oikea merkitys määritetty ja tämä ei ole nyt sitä vaikka kuinka samalta näyttäisi.

Golf on yksi maailman parhaiten myyvistä autoista (ellei parhaiten) eli sen arvo VW:lle on käsittämättömän suuri. Ei olisi VW:lle mitään järkeä tehdä joka 4 vuoden välein täysin uudennäköistä autoa ja toivoa että se uudelleen löytäisi käyttäjäkunnan. Nykyinen kehittämisen malli on osoittanut, että kiinnostus ja myynti vaan kasvaa. Ehkä osa Golfin viehätystä onkin juuri siinä, että Golfin ostanut ei tunne itseään petetyksi kun oma auto muistuttaa suht läheisesti uutta mallia, eikä "vanhene laakista käsiin". Jos katsoo Golfin kehitystä rinnakkain alusta tähänpäivään saakka, niin valtavastihan se on muuttunut/kehittynyt vuosien varrella. Hyvää konseptia on vaan joka kerta parannettu jostain kohtaa mistä vielä on löydetty fixattavaa. Ulkoasuun on tuotu uusia piirteitä maltilla lähtemättä mihinkään hetken muotivirtauksiin mukaan.
Esim. IV sukupolvi näyttää silmääni vielä nytkin ihan ok autolta, vaikka ikää on kohta jo parikymmentä vuotta esittelystä.



M.Oore

#245
Kyllähän uusi Golf on täysin uusi auto. Moottorit muutuivat ilmeisesti hihnakäyttöön ja jospa lämpeneminenkin muutuu rakenteellisista seikoista. Lisäksi on otettu paremmin huomioon mahdollisia hybridi tms. vaihtoehtoja.

Muotoilu on sellaista joka ei taatusti sytytä lennokkaimmista linjoista pitäviä, mutta jokainen varmasti tiesi että Golfin täytyy näyttää Golfilta. Kauppahan on käynyt hyvin vaikka teknisiä ongelmia on aivan tarpeeksi ollut. Mikäli kauppa olisi laskenut rajusti olisi jokin irtiotto muotoilussa voitu tehdä.

Toisaalta tuollainen muotoilu kestää aikaa paremmin kuin hetken muotioikut. Toki itse olisin kaivannut hieman rohkeampaa....Tietenkin kun ei itse aivan uusi ole esim. Honda näyttää liikaa teinileffojen kurvailu autolta.

Mutta toivotaan nyt että se luotettavuus oltaisiin saatu edes kohtuulliselle tasolle! Eihän mikään merkki kestä toistuvia mokia, olisipa muuten miten hyvä tahansa.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.09.12 - klo:23:38
En kuitenkaan ihan pelkän kuvan perusteella tekisi Auris -tilausta, on meinaa ainakin eka Auris karsea ajettava, siis muuten oli kaikinpuolin ok auto ei sen kummempi rumilus kuin Golffikaan mutta aivan järkyttävän tunnoton ohjaus siinä oli. Koeajoin sekä 2.0 dieselin että 1.6 bensakoneisen ja molemmat jäi kauppaan ohjauksen takia,
Kuvan perusteella varmaan aika harva tekisi tilausta autosta.Ostin -07 Corollani joka julkaistiin samoihin aikoihin kuin Auris.Corollan ja Auriksen lisäksi ehdokkaana oli Golf.

Ajettavuudessa mikään ei mennyt kolmesta vaihtoehdosta toisensa edelle,Japsit oli Golffia selvästi hiljaisempia nastoilla.Auris jäi kauppaan tila-automaisen vaihdekepin vuoksi.

Volkkari liikkeiden tarjoukset oli niin naurettavalla tasolla 30t ajetusta Corollasta että sain pienemmällä välirahalla parhaiten varustetun Corolla Sol Plussan jossa oli mm.avaimeton käynnistys ja lukitus+muuta mukavaa.Ihmettelen miksi virtalukkoja enään edes tehdään.

Auriksen kanssa ei tarvitse olla huolissaan oljysyöpön moottorin tai rallattavan jakoketjun vuoksi.

vkjoki

Tuolla aiemmin pohdittiin, mistä liikkeestä ja mistä päin Suomea mahtaisi auton saada edullisimmin. Oma kokemukseni on, että pysyvästi edullista tai pysyvästi kallista liikettä ei olekaan - siitä markkinatalous pitää huolen. Yksittäisen autoliikkeen strategia muuttuu nopeastikin riippuen markkinatilanteesta, vaihtoautovarastosta, maahantuojan toimenpiteistä, yms. Usein luotetaan tuttuun myyjään, mutta itse en ole saanut vielä kertaakaan edullisinta tarjousta myyjältä, joka aiemmin on tehnyt parhaan tarjouksen - kenties sattumaa, mutta kuitenkin.

Näin ovat itselläni viimeisten kahdeksan auton kaupat sijoittuneet maantieteellisesti:
Forssa: 2
Helsinki: 2
Vantaa: 1
Hämeenlinna: 1
Lohja: 1
Salo: 1

Olen pyytänyt meilillä tarjouksen 5-6 liikkeestä - yleensä lähes kaikilta on tullut vastaus. Sitten olen hionut kaupan ensimmäisellä kierroksella parhaan tarjouksen tehneen liikkeen kanssa enkä ole lähtenyt vedättelemään - kyllä paras tarjous on ollut aina jo kutakuinkin kohdallaan. Itselläni nyrkkisääntö on ollut, että kun parhaan ja huonoimman tarjouksen ero on yli 4 000 euroa, hintahaarukka on selvinnyt ja on aika siirtyä tilaussopimuksen laadintaan. Auton verottomasta hinnasta on yleensä tarjottu alennusta 4 - 8 % ja vaihtoauton hyvitysarvoehdotuksissa on ollut eroa enimmillään 7 000,-, useimmiten kuitenkin noin 4 000,-.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vorkki

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.09.12 - klo:20:11
Kuten näkyy, DSG-vaihteiston kanssa normikulutus on tuttuun tapaan TSI-moottoreilla pari desiä käsivaihteistoa alempi ja TDI-moottoreilla pari desiä käsivaihteistoa korkeampi.
Eikös kuitenkin nykymallissa ainakin 1.2TSI:ssä manuaalilla ole pari desia pienempi normikulutus kuin DSG:llä? Mielestäni muutosta uudessa siis tapahtuu tämän suhteen. Tosin tuohon pienitehoiseen 1.2TSI:hin ei kai DSG:tä ole tulossa joten suunnan voi sanoa vasta kun tehokkaampi versio tulee.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

vkjoki

^ Pitää paikkansa: 77 KW:n 1.2TSI:llä DSG:n kulutus on ollut hitusen manuaalia suurempi. Muilla moottoriversioilla sitten toisin päin.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.09.12 - klo:21:31
Tuolla aiemmin pohdittiin, mistä liikkeestä ja mistä päin Suomea mahtaisi auton saada edullisimmin. Oma kokemukseni on, että pysyvästi edullista tai pysyvästi kallista liikettä ei olekaan - siitä markkinatalous pitää huolen.
Kyllä on.Laakkosen lasipalatsit kannattaa kiertää kaukaa.Mitä pienempi talousalue,yleensä parhaimmat hyvitykset.
Tarkoitan kirjoituksellani omia kokemuksia uuteen autoon vaihdettaessa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: TAG - 06.09.12 - klo:20:58
Ehdotan, että kuitenkin ei sotkettaisi noita termejä täällä. Face-liftillä terminä autoissa on ihan oikea merkitys määritetty ja tämä ei ole nyt sitä vaikka kuinka samalta näyttäisi.

Golf on yksi maailman parhaiten myyvistä autoista (ellei parhaiten) eli sen arvo VW:lle on käsittämättömän suuri. Ei olisi VW:lle mitään järkeä tehdä joka 4 vuoden välein täysin uudennäköistä autoa ja toivoa että se uudelleen löytäisi käyttäjäkunnan. Nykyinen kehittämisen malli on osoittanut, että kiinnostus ja myynti vaan kasvaa. Ehkä osa Golfin viehätystä onkin juuri siinä, että Golfin ostanut ei tunne itseään petetyksi kun oma auto muistuttaa suht läheisesti uutta mallia, eikä "vanhene laakista käsiin". Jos katsoo Golfin kehitystä rinnakkain alusta tähänpäivään saakka, niin valtavastihan se on muuttunut/kehittynyt vuosien varrella. Hyvää konseptia on vaan joka kerta parannettu jostain kohtaa mistä vielä on löydetty fixattavaa. Ulkoasuun on tuotu uusia piirteitä maltilla lähtemättä mihinkään hetken muotivirtauksiin mukaan.
Esim. IV sukupolvi näyttää silmääni vielä nytkin ihan ok autolta, vaikka ikää on kohta jo parikymmentä vuotta esittelystä.

Tuo on juuri se tekijä, joka vetoaa ostajiin - jonkun mielestä konservatiivisiin, mutta ei taatusti jämähtäneisiin eikä ennakkoluuloisiin, sen verran uutta tekniikkaa on Golfeihin ja sen sukulaisiin ollut tarjolla viime vuosina.

Itse arvostan suuresti linjakkuutta uusien mallien suunnittelussa. Tästä hyviä esimerkkejä ovat monet Audin, VW:n ja toki myös Skodan mallit. Konservatiivisin noista on ehdottomasti Skoda, jolla uusien mallien markkinoille tulo tuntuu kestävän tuskaisankin kauan, eikä edes niistä voi parhaalla tahdollaankaan lukea mitään ylilyöntejä - Roomsteria ja Yetiä ehkä lukuunottamatta.

VAG-konserni on linjansa valinnut, ja se on koeteltu ja toimivaksi havaittu. Kokeiluja varten on sitten Seat, jossa mennään laidasta laitaan, verrattakoon sitten vaikka Exeota ja Leonia. Kummatkaan eivät ole varsinaisia myyntimenestyksiä, ja ne vetoavat taatusti aika erilaisiin käyttäjäryhmiin.

Mutta Golf rules. Jos ei lisää uusia ongelmia ilmaannu, myynti on taattu.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

muuli1010

Olisi ihan kiva juttu jos hinnoittelu pysyisi maltillisena lisaksi olisi ihan kiva homma jos ottaisivat varustelussa esim tuollaisen Volvomaisen linjan jossa tiettyjen varusteversioiden mukana tulee sellaisia oikeastikin rahanarvoisia varusteita kuten esim Xenon valot. Harvinaisemmat varusteet ovat aina lisavarustelistalla mutta kylla tuollaiset vanhat keksinnot voisivat kuulua jo vakiovarustukseen.... Tama sotii tietty perus saksalaista filosofiaa vastaan jossa yksilolle pitaa antaa mahdollisuus ruksata vain ja ainoastaan ne varusteet mitka han haluaa  ;D

tet

Lainaus käyttäjältä: M.Oore - 06.09.12 - klo:21:07
Moottorit muutuivat ilmeisesti hihnakäyttöön ja jospa lämpeneminenkin muutuu rakenteellisista seikoista.

Ei kai tuolla muuta uutta ollut kuin tuo 1.4-lepuutusmylly? Muissa tuskin on jakopäätä mihinkään rukattu, vanhoja myllyjähän ne ovat.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vakio

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 06.09.12 - klo:21:48
Kyllä on.Laakkosen lasipalatsit kannattaa kiertää kaukaa.Mitä pienempi talousalue,yleensä parhaimmat hyvitykset.
Tarkoitan kirjoituksellani omia kokemuksia uuteen autoon vaihdettaessa.

Mutta Laakkonenkin voi yllättää. Edellisellä kerralla kun isäukko oli VI Golfiaan hommaamassa, niin yllättäen Laakkoselta tuli paras tarjous. Edellisiin kolmeen vaihtoon oli paras tarjous tullut Forssasta, mutta tällä kertaa ei Forssa pärjännyt. Tarjouksia on aina pyydetty useammasta paikasta. Laakkoseltakin tarjous pyydettiin lähinnä "huvikseen", mutta koska tarjous olikin yllättäen paras niin kaupantekoa oli pakko jatkaa.

Oman nykyisen Superbin ostoprosessi noudattikin sitten Laakkosen osalta tuota tutumpaa linjaa, mutta se onkin sitten jo toinen tarina.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.09.12 - klo:07:54
Ei kai tuolla muuta uutta ollut kuin tuo 1.4-lepuutusmylly? Muissa tuskin on jakopäätä mihinkään rukattu, vanhoja myllyjähän ne ovat.

Sivulla 6 olleen Netcarshown linkin perusteella kaikki moottorit ovat uusittuja ja yhdistetty start/stoppiin ja jarrutusenergian talteenottoon. Jakopäistä ei ole tietoa, mutta kulutukset ovat tippuneet.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

heifetz

Lainaus käyttäjältä: vakio - 07.09.12 - klo:08:03
Mutta Laakkonenkin voi yllättää. Edellisellä kerralla kun isäukko oli VI Golfiaan hommaamassa, niin yllättäen Laakkoselta tuli paras tarjous. Edellisiin kolmeen vaihtoon oli paras tarjous tullut Forssasta, mutta tällä kertaa ei Forssa pärjännyt. Tarjouksia on aina pyydetty useammasta paikasta. Laakkoseltakin tarjous pyydettiin lähinnä "huvikseen", mutta koska tarjous olikin yllättäen paras niin kaupantekoa oli pakko jatkaa.

Oman nykyisen Superbin ostoprosessi noudattikin sitten Laakkosen osalta tuota tutumpaa linjaa, mutta se onkin sitten jo toinen tarina.

Minullakin Laakkonen antoi ylivoimaisesti parhaimman vaihtotarjouksen kun veljeksiltä Bemarin tilasin. Audi Center Helsingin tarjous oli niin huono että sitä voi kutsua jo vittuiluksi.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: vakio - 07.09.12 - klo:08:03
Mutta Laakkonenkin voi yllättää.
Minua ei yllätä enään :)
Kahdesti olen yrittänyt uutta Skoda kauppaa paikallisen Laakkosen kanssa,vaihto tarjoukset yllätti surkeudellaan.Kaikki eri puolilta Suomea pyytämäni tarjokset olivat selvästi parempia kuin kylän Laakkosen tarjoukset.
Ekan Skodani tilasin Porista,toisen Kuopiosta.RäSän välirahan ero oli 4000â,¬.Tuolle summalle minulla on muutakin käyttöä kuin "lahjoittaa" se lasipalatsille.  

Sorry,ohi aiheeen ::)

tet

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 07.09.12 - klo:12:19
Sivulla 6 olleen Netcarshown linkin perusteella kaikki moottorit ovat uusittuja ja yhdistetty start/stoppiin ja jarrutusenergian talteenottoon. Jakopäistä ei ole tietoa, mutta kulutukset ovat tippuneet.

No niinpä näkyy. Uskoakseni samoista perusmoottoreista on kuitenkin kysymys, vaan mistäs sitä tietää. Moottorien tyyppikoodeja odotellessa...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

bustedi

edit: meni väärään ketjuun
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

vasara

Autobildissä pikkusen juttua uudesta golfista. Sieltä lainattua:
- Paino pudonnut n. 100kg edeltäjään verrattuna
- Ilmasvastus pienempi & taloudellisemmat moottorit => kulutus jopa 23% alempi
- Koko kasvaa..  Uuusi Golf on 5,6 cm pidempi.. 1,3cm leveämpi, akseliväli 5,1 cm pidempi.
- Tavaratila kasvaa 30 litraa
- yms. yms.

Eli kokonaan uudesta mallista kyse.

vkjoki

#261
Jo pari vuotta on ollut esillä tieto, että VW-group kehittää uutta poikittaismoottoristen mallien moduulirakennetekniikkaa, ns. MQB-perusrakennetta (= platform, pohjalevy, ...). Tälle MQB-alustalle voidaan suunnitella useita eri akselivälejä ja raideleveyksiä. Niinpä hyvinkin parikymmentä VW-groupin automallia rakennetaan tuota uutta perusrakennetta hyödyntäen. Konserni saa aikaan tällä ratkaisulla huomattavia kustannussäästöjä. Ensimmäiseksi MQB-pohjalle rakennetuista malleista julkistettiin Audi A3, sitten Seat Leon ja nyt Golf. Ja jatkoa seuraa. Ja on itsestäänselvää, että näin syvällinen rakenneuudistus merkitsee jokaisen mallin kohdalla uutta mallisukupolvea riippumatta siitä, muuttuuko muotoilu paljon vai ei ollenkaan.

PS. MQB = Modularer Querbaukasten (saks.) = Modular Transverse Matrix (engl.)
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ogsu

#262
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 07.09.12 - klo:16:13
Autobildissä pikkusen juttua uudesta golfista. Sieltä lainattua:
- Paino pudonnut n. 100kg edeltäjään verrattuna
- Ilmasvastus pienempi & taloudellisemmat moottorit => kulutus jopa 23% alempi
- Koko kasvaa..  Uuusi Golf on 5,6 cm pidempi.. 1,3cm leveämpi, akseliväli 5,1 cm pidempi.
- Tavaratila kasvaa 30 litraa
- yms. yms.

Eli kokonaan uudesta mallista kyse.

..ja 28mm matalampi volkkarin Suomen sivuilta katsottuna.

Mikko83

Onkos tää nyt oikeesti seiska-golffi? Näyttää feisliftiltä.
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 07.09.12 - klo:17:40
Onkos tää nyt oikeesti seiska-golffi? Näyttää feisliftiltä.

Mikko: Ei ole kaikki miltä näyttää ;). Ks. ed. viestit.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

M.Oore

#265
Uudistuksia luulen olevan moottorissa mm. jakohihna sekä pakosarjan integrointi kanteen. Mutta sen verran oma kielitaito on "tankeroa" etä en aivan varma ollut koskeeko nämä Golfia vai pelkästään  Audia. Toki paljon muitakin muutoksia on joten nyt seiskan kohdalla puhutaan selvästä uudesta sukupolvesta. Nämä asiat moottorin muutosten kohdalla on minulle epävarmoja, kertokaa jos varmaa tietoa.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 07.09.12 - klo:17:40
Onkos tää nyt oikeesti seiska-golffi? Näyttää feisliftiltä.

Jos olisi feislifti, se olisi feisliftin feislifti  ;D Kyllä tämä tällä kertaa taitaa ihan oikeasti olla nyt uusi sukupolvi...

Mike

Huhujen mukaan uudessa Audi A3:ssa oleva 122hv 1.4 TFSI -moottorikin olisi jakohihnalla.

Ja tuolla saksan sivuilla Golf VII konfiguraattorissa lukee 1.2 TSI -moottorin kohdalla seuraavaa:
Ventile pro Zylinder   4

Eli 1.2 TSI olisi neliventtiilikone, ketjukäyttöiset 1.2 TSI:t taisi olla kaikki 2-venttiiliä / sylinteri. Ehkäpä ne kaikki moottorit on oikeasti uusia. Jakoketjut on maailmasta ilmeisesti niin vähissä, ettei niitä riitä edes uusiin autoihin :D

Taky

Lainaus käyttäjältä: Mike - 08.09.12 - klo:08:13
Huhujen mukaan uudessa Audi A3:ssa oleva 122hv 1.4 TFSI -moottorikin olisi jakohihnalla.

Sama kentien kuin GT Polossa...



Kuvassa hihna näyttää varsin leveältä - äkkiseltään tuplaleveältä mitän yleensä on näkynyt.

Mutta saa havainen kuvassa vain hihnapyörät on kuvattu leveänä...

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Mike - 08.09.12 - klo:08:13
Ehkäpä ne kaikki moottorit on oikeasti uusia. Jakoketjut on maailmasta ilmeisesti niin vähissä, ettei niitä riitä edes uusiin autoihin :D


Tää "maailmasta loppu" täällä leviävä legenda ei ole totta oman kokemuksen perusteella, viime viikolla ainakin semmoinen saatiin 2 päivän varoitusajalla yetiimme.

Ilmeisesti VAG on todennut että hihna on parempi bisnes mielessä (= vaihdot yleensä asiakkaan maksamia huoltoja, halvempi valmistaa).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy