VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

RTWteam

Se on aina kun uusi malli tulee niin odotusarvo nousee ainakin itselläni yli realistisen odotusarvon. Aluksi oli pettymys mutta tässä päivän tuota katsellut niin kyllä sieltä alkaa eroja löytyä Golf VII eduksi. Tietysti teknisistä asioista eroja löytyy paljon enemmän. Vielä olisi mukava saada kuvat jossa ovat vierekkäin Golf VII ja Golf VI.  :)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Kondi - 05.09.12 - klo:11:16
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/0/C4513CE6AE74A333C2257A6B0026D619?OpenDocument&db=VW5.nsf


Volkkarin sivustoilla oleva kuvaus uudesta lapsesta. Hyvän näköinen. Pieni leventyminen + akselivälin kasvaminen lupaavat hyvää sisätiloille.


Kun taas puolestaan madaltuminen ( :() ei lupaa hyvää sisätiloille.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kondi

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 05.09.12 - klo:16:58
Kun taas puolestaan madaltuminen ( :() ei lupaa hyvää sisätiloille.

Pitää paikkansa.

Mutta jos plussa kiinnostaa perusmallia enemmän niin silloin voipi lähteä siitä ajatusleikistä että leveys ja akselivälin kasvaminen varmaan siirtyvät myös plussaan joka silti tulee varmaan olemaan tarpeeksi korkea.


jni

Lainaus käyttäjältä: Kondi - 05.09.12 - klo:20:18
Pitää paikkansa.

Mutta jos plussa kiinnostaa perusmallia enemmän niin silloin voipi lähteä siitä ajatusleikistä että leveys ja akselivälin kasvaminen varmaan siirtyvät myös plussaan joka silti tulee varmaan olemaan tarpeeksi korkea.



Niin. Onko missään ollut tietoa tuleeko plussasta uutta versiota?

Muistelisin V-mallin lanseeramisen aikoihin ilmoitetun, että farmari jää pois ja sen paikan korvaa plussa. Mutta asiakkaat olivat farmarin suhteen eri mieltä ja siksi se tuli pienellä viiveellä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

xmasa

Lainaus käyttäjältä: jni - 05.09.12 - klo:20:22
Niin. Onko missään ollut tietoa tuleeko plussasta uutta versiota?

Muistelisin V-mallin lanseeramisen aikoihin ilmoitetun, että farmari jää pois ja sen paikan korvaa plussa.
Mä en kyllä itse tajua, että millä tavalla plussa voisi korvata farkun. Eihän tuollainen plussa ole mitenkään verrattavissa farkun tiloihin!? Vähän sama kuin toyotan puolella corolla farkku jäi pois ja tilalla tuli vain corolla verso.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

teemur

"Ihan kiva" tämä uusi Golf, ei herätä kyllä omistamisen halua juurikaan, parannus toki kutoskoppaseen. Neliveto + tehokkain diesel voisi olla... Katseet edelleen uuden Leonin ja V40 suunnalla  8)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Antza

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 05.09.12 - klo:20:58
Eihän tuollainen plussa ole mitenkään verrattavissa farkun tiloihin!?
Ei niin - Plussa-Golfin matkustamo on niin merkittävästi väljempi ja avarampi ettei niistä voi puhua samana päivänäkään.. ::) No okei, Variantissa on 30 senttiä pidempi takakontti ;)
Skoda

Zaasa

#217
Jos ulkonäön perusteella pitäisi noista kahdesta valita seuraavaa autoa niin valinta olisi uusi Auris. Valintaan toki vaikuttaisi muutkin seikat,esim Toyotan luotettavuus :).

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.09.12 - klo:21:20
Jos ulkonäön perusteella pitäisi noista kahdesta valita seuraavaa autoa niin valinta olisi uusi Auris. Valintaan toki vaikuttaisi muutkin seikat,esim Toyotan luotettavuus :).

Minusta Golf on huomattavasti tyylikkäämpi, vaikka onkin aika tylsä.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

muuli1010

Webista loytyy kuvia joissa golf sukupolvet ovat vierekkain ja silta osin kuin autojen takakulmat nakyvat niin 1 - 4 sukupolvet on helppo erottaa hieman vanhemmiksi mutta sukupolvet 5 - 7 ovat C pilarin kohdalta melko pitkalle samanlaisia joten eikohan markkinoille ilmaannu jossain vaiheessa tarvikeosia joilla 5 ja etenkin 6 sukupolvi saadaan modattua "wanna be 7" malliksi. Joku tuossa kommentoi etta esittelytilaisuudessa oli vain wanhoja pappoja, varmaan joo koska suurten yritysten johtajat ovat yleensa hieman iakkaampia. 20....25 vuotias toimari miljardi busineksessa on melko harvinainen ja tuollaisella n 100 vuotiaalla teollisuuden alalla hmm kaytanossa mahdottomuus.... Golf lienee monessa suhteessa luokkansa mittatikku johon muita verrataan ja niin taidan tehda itsekin jos kyseisien kokoluokan autoon tulen paatymaan, eli jos "nauriksen" tuleva TDI automaatti on farmarikorisena parempi kuin Golf VII Variant niin otan sitten mieluummin sen mutta tojon tapauksessa insinooreilla on jonkinverran tekemista markkinoille kun pitaisi ensin saada se farkku ja siihen pitaisi viela pystya rakentamaan fiksu voimalinjakin (nykyiset tojon automaatit eivat ole mitaan menestystarinoita). Niin tai voihan ne Vokella keksia uudestaan kuningasidean siita etta farkku korille ei ole kayttoa jonka jalkeen taytyy sitten etsia taas joku muu merkki joka ymmartaa tallaista tylsaa autonkayttajaa..... Mita Voken luotettavuuteen tulee niin toistaiseksi tuo on toiminut samalla tavalla kuin kaikki muutkin kulkineet ja koska omani on liisari niin ei tarvitse miettia sitakaan josko olisivat saastaneet ja jattaneet testaamista myos ensimmaisille ostajille.

Jokker

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.09.12 - klo:21:20
Jos ulkonäön perusteella pitäisi noista kahdesta valita seuraavaa autoa niin valinta olisi uusi Auris. Valintaan toki vaikuttaisi muutkin seikat,esim Toyotan luotettavuus :).

Automaattorin kanssa samaa mieltä: Golf on paljon tasapainoisemman ja paremman näköinen. Tuo Auris kilpailee jo "ilkeät rikkaimurit"-look sarjassa yhdessä Priuksen, Civicin ja cee'din kanssa. ;) Veikkaan että Golffin sisusta on parempi, toisaalta Auriksesta saisi hybridin.
Audi A6 Avant 3.0TFSI quattro '09

ex: BMW 520dA touring '12, Audi A5 coupé 3.0 TDI quattro '10, Audi A5 1.8 TFSI '07

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.09.12 - klo:21:20
Jos ulkonäön perusteella pitäisi noista kahdesta valita seuraavaa autoa niin valinta olisi uusi Auris. Valintaan toki vaikuttaisi muutkin seikat,esim Toyotan luotettavuus :).

En kuitenkaan ihan pelkän kuvan perusteella tekisi Auris -tilausta, on meinaa ainakin eka Auris karsea ajettava, siis muuten oli kaikinpuolin ok auto ei sen kummempi rumilus kuin Golffikaan mutta aivan järkyttävän tunnoton ohjaus siinä oli. Koeajoin sekä 2.0 dieselin että 1.6 bensakoneisen ja molemmat jäi kauppaan ohjauksen takia, Dieselin patarautakone vieläpä 150 kg painavampi kuin alumiinilohkoinen 1.6 ??? Sitä kun vei motarin ramppiin niin kieli keskellä suuta piti ohjastaa koska mitään tuntumaa tiehen ei ollut, aivan oli kuin simuratti ilman forcea :)

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Jokker - 05.09.12 - klo:23:36
Automaattorin kanssa samaa mieltä: Golf on paljon tasapainoisemman ja paremman näköinen. Tuo Auris kilpailee jo "ilkeät rikkaimurit"-look sarjassa yhdessä Priuksen, Civicin ja cee'din kanssa. ;)

+1   ;D ;D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

frozzu

#223
Sen enempää tätä ketjua lukematta, mutta luultavasti uudessa Golfissa on samat moottorit kuin ennen. Paitsi tämä uusi 140hv tsi, sylinterin sammutustekniikalla. Onko noihin vanhoihin koneisiin tehty mitään paivityksiä, 1.2TSI ja 1.4TSI? Vai vaivaako vielä samat oireet, eli jakoketju ja 1.4TSI:n kylmyys talvella?
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Keni1

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 06.09.12 - klo:10:18
Sen enempää tätä ketjua lukematta, mutta luultavasti uudessa Golfissa on samat moottorit kuin ennen. Paitsi tämä uusi 140hv tsi, sylinterin sammutustekniikalla. Onko noihin vanhoihin koneisiin tehty mitään paivityksiä, 1.2TSI ja 1.4TSI? Vai vaivaako vielä samat oireet, eli jatkoketju ja 1.4TSI:n kylmyys talvella?

1.2 litraset lienee samoja kuin ennen mutta huomasit kai että kaksoisahdettua 1.4 TSI konetta et enää uuteen Golfiin saa vaikka haluisit (ellet vaadi tai itse vaihda)!

poloboy

Ja 2.0 TDI:n teho on noussut 110 kW:iin, ainakaan nyt alussa ei tule tehokkaampaa versiota.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Germera

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 06.09.12 - klo:10:18
tehty mitään paivityksiä, 1.2TSI ja 1.4TSI? Vai vaivaako vielä samat oireet, eli jatkoketju ja 1.4TSI:n kylmyys talvella?

Tuo 122 hv 1,4TSI on saatu jo lämpimäksi VI mallissa ohjelmiston päivityksellä. Mutta on totta että aluksi se oli todella kylmä..
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

frozzu

Lainaus käyttäjältä: Germera - 06.09.12 - klo:10:52
Tuo 122 hv 1,4TSI on saatu jo lämpimäksi VI mallissa ohjelmiston päivityksellä. Mutta on totta että aluksi se oli todella kylmä..

Tästä aikasemmin toisessa ketjussa keskustelleena, joku siellä sanoi, että päivityksen jälkeen hieman parani, mutta siltikin moottori ei lämmennyt kovinkaan ripeästi. Henk. koht. kokemusta ei ole, joten muiden kokemusten varassa tässä ollaan.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

frozzu

#228
eipä mittään...
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Kondi

Lainaus käyttäjältä: jni - 05.09.12 - klo:20:22
Niin. Onko missään ollut tietoa tuleeko plussasta uutta versiota?

Muistelisin V-mallin lanseeramisen aikoihin ilmoitetun, että farmari jää pois ja sen paikan korvaa plussa. Mutta asiakkaat olivat farmarin suhteen eri mieltä ja siksi se tuli pienellä viiveellä.

Olisi vaikea ymmärtää sitä että plussa ei uusiutuisi.

Nämä vähän korkeammat korimallit ovat vähän ikääntyneempien, selkä- ja polvivaivoista kärsivien, ylipainoisten, lapsiperheiden, useampia aikuisia kerralla liikuttavien, pikätkoipisten, pitkäselkäisten jne. suosiossa ja niiden myynti on kuitenkin aika reipasta.

Jos Plussa ei uusiutuisi niin se olisi vähän sama kuin VAG sanoisi miljoonille potentiaalisille asiakkaille että "ellei Touran kiinnosta niin ostakaa Verso, Scenic tai joku muu kilpailijoiden tuote". On aika vaikea uskoa että VAG tekisi niin.

Plussa ei kilpaile niinkään farkun tai konttiperän kanssa. Asiakaskunta on vähän erilainen. Plussa kilpailee Roomsterin, Verson, Scenicin, pienessä määrin ehkä myös Touranin, B ja C-Maxin, Zafiran jne. kanssa ja jossain määrin jopa edullisempien etuvetoisten cross overien kanssa. Olisi täysin käsittämätöntä jos VAG jättäisi ylimielisesti noin tärkeän - ja kasvavan - kentän kilpailijoille eikä lujittaisi asemiaan siellä uusimalla Plussan.


Kondi

Lainaus käyttäjältä: Antza - 05.09.12 - klo:21:02
Ei niin - Plussa-Golfin matkustamo on niin merkittävästi väljempi ja avarampi ettei niistä voi puhua samana päivänäkään.. ::) No okei, Variantissa on 30 senttiä pidempi takakontti ;)

Tilan ja tilantunnun lisäksi myös viimeistelyvaikutelma on Plussassa parempi. Normi- ja farkkugolffin ohjaamo vaikuttaa vähän... halvalta... Plussaan verrattuna. Pahaiten ero näkyy kun vertaa Plussan pyöreitä raitisilmasuuttimia niinhin normigolffin ja farkun litteisiin, vähintään kolmoskorimallista lähes samanlaisina pysyneisiin ritilöihin.


heifetz

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 05.09.12 - klo:22:50
Joku tuossa kommentoi etta esittelytilaisuudessa oli vain wanhoja pappoja, varmaan joo koska suurten yritysten johtajat ovat yleensa hieman iakkaampia. 20....25 vuotias toimari miljardi busineksessa on melko harvinainen ja tuollaisella n 100 vuotiaalla teollisuuden alalla hmm kaytanossa mahdottomuus....

Naulan kantaan  ::) Golf on siis harmaan ja vanhan teollisuuspampun tuotos, ja siltä se näyttääkin. Autoteollisuus on muutenkin jämähtänyt edelliselle vuosisadalle. Öljy ei tule riittämään loputtomiin ja autot pitää saada päästöttömäksi mahdollisimman nopeasti. Vanhat käppyrät eläkkeelle linnoihinsa ja uutta verta tilalle pliis.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 06.09.12 - klo:11:23
Naulan kantaan  ::) Golf on siis harmaan ja vanhan teollisuuspampun tuotos, ja siltä se näyttääkin. Autoteollisuus on muutenkin jämähtänyt edelliselle vuosisadalle. Öljy ei tule riittämään loputtomiin ja autot pitää saada päästöttömäksi mahdollisimman nopeasti. Vanhat käppyrät eläkkeelle linnoihinsa ja uutta verta tilalle pliis.

No ei se nyt aivan noin mene. Vilkaiseppa vaikka Nils-Olof Nylundin rapsua siitä miten tulevaisuudessa liikutaan. 30 vuoden päästä ovat bensa- ja dieselkoneet edelleen isossa roolissa joko yksinään tai yhdessä sähkömoottorin kanssa. Vaihtoehtoiset voimanlähteet kasvattavat osuuksiaan, mutta hyvin hitaasti. Vai ostitko sinä jo sähköauton? Niitä meni viime vuonna Suomessa 23 kpl, joista muistaakseni kaksi yksityishenkilöille. Päästöjä voidaan vielä paljon vähentää nykyteknologiaa modernisoimalla. Ja tuskin isojen yritysten johtoporras koskaan ihan teineistä tulee muodostumaan, joten tyydy nyt vain ukkeleihin;-)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Kondi - 06.09.12 - klo:11:06
myös viimeistelyvaikutelma on Plussassa parempi. Normi- ja farkkugolffin ohjaamo vaikuttaa vähän... halvalta... Plussaan verrattuna. Pahaiten ero näkyy kun vertaa Plussan pyöreitä raitisilmasuuttimia niinhin normigolffin ja farkun litteisiin, vähintään kolmoskorimallista lähes samanlaisina pysyneisiin ritilöihin.
Oikeastiko  :o  Makuasioista ei toki sopisi kiistellä , mutta kyllä Plussa olisi tosiaan kipeästi päivityksen ellei peräti uudistuksen tarpeessa. Ovathan ne pyöreät suuttimet tuolaisenaan jotenkin omituiset ellei suorastaan karmeat pallukat kojelaudassa, sopusoinnussa toki perävalojen kanssa, jotka taas kopiot Passat 3C-mallista (2005-2010). mutta sellaisenaan kyllä ainakin kuvasta katsoen varastavat liikaa katseelta huomiota irrallisena osana kokonaisuudesta...  :(
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

jjannhei

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 05.09.12 - klo:09:42
Jaahas... Golfiin tulee volvon tapaan jarruavustin ehkäisemään kolaria.  :)

Mikäli oikein muistan, niin tuo "Volvon tapaan" ei ainakaan demotilaisuudessa ollut kolarin ehkäisy, vaan kunnon rysäys.
Voisiko siis verrata, että up!:n tai CC:n tapaan...

Hawtin

Muistaakseni luin julkaisun yhteydessä jostain artikkelista (oisko ollu Motor-talk) et uusi plussa tulee. Farkkua odotellaan ens kevääks tai kesäks ja sitä itsekin ocu III:n ohella odottelen mielenkiinnolla.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Kondi

Tuolla...
http://www.carmag.co.za/article/official-details-volkswagen-golf-7-2012-08-22
...mainitaan että painonpudotuksesta osa olisi revitty...

Lainaa
Greater use of aluminium components in the MacPherson front- and multilink rear suspension shaves another 26 kg off the new car’s weight

Jos jousittamattomasta massasta revitään noin paljon pois niin se tuskin tekee hallaa ajo-ominaisuuksille.

Toivottavasti rengasäänet vähenevät noiden muutosten seurauksena.


heifetz

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 06.09.12 - klo:11:41
No ei se nyt aivan noin mene. Vilkaiseppa vaikka Nils-Olof Nylundin rapsua siitä miten tulevaisuudessa liikutaan. 30 vuoden päästä ovat bensa- ja dieselkoneet edelleen isossa roolissa joko yksinään tai yhdessä sähkömoottorin kanssa. Vaihtoehtoiset voimanlähteet kasvattavat osuuksiaan, mutta hyvin hitaasti. Vai ostitko sinä jo sähköauton? Niitä meni viime vuonna Suomessa 23 kpl, joista muistaakseni kaksi yksityishenkilöille. Päästöjä voidaan vielä paljon vähentää nykyteknologiaa modernisoimalla. Ja tuskin isojen yritysten johtoporras koskaan ihan teineistä tulee muodostumaan, joten tyydy nyt vain ukkeleihin;-)

Päästöjä ei valitettavasti saada vähennettyä tarpeeksi nopeasti auto- ja ölyalan ehdoilla. Sähköautoja on ollut olemassa jo autojen alkuhistoriasta lähtien mutta silloin tietämättömyydessä alettiinkin kehitellä polttomoottoreita. Nyt sitten olemme orastavan ympäristökatastrofin edessä. Jos sähkömoottoreihin olisi panostettu toden teolla alusta asti, kenelläkään ei olisi mitään ongelmaa ostaa sähköautoa nyt. Ilmastonmuutos on jo edennyt niin pitkälle ettei maapallolla ole aikaa venata 30 vuotta. Joten 'teinit' nyt vaan johtoportaisiin muutoksia ajamaan, hop hop.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 06.09.12 - klo:12:39
Päästöjä ei valitettavasti saada vähennettyä tarpeeksi nopeasti auto- ja ölyalan ehdoilla. Sähköautoja on ollut olemassa jo autojen alkuhistoriasta lähtien mutta silloin tietämättömyydessä alettiinkin kehitellä polttomoottoreita. Nyt sitten olemme orastavan ympäristökatastrofin edessä. Jos sähkömoottoreihin olisi panostettu toden teolla alusta asti, kenelläkään ei olisi mitään ongelmaa ostaa sähköautoa nyt. Ilmastonmuutos on jo edennyt niin pitkälle ettei maapallolla ole aikaa venata 30 vuotta. Joten 'teinit' nyt vaan johtoportaisiin muutoksia ajamaan, hop hop.

Tämä alkaa hieman lipua teeman ulkopuolelle, mutta pari kommenttia. Olen aivan samaa mieltä, että ilmastonmuutoksen eteen on tehtävä enemmän. Ja kaikilla sektoreilla, joista liikenne tai tieliikenne ei ole isoin. Sähköauton ympäristöystävällisyyttä voidaan kuitenkin arvioida vasta kun tiedetään miten sen käyttämä sähkö on tuotettu, mikä on auton valmistukseen käytetty energiamäärä, teknologian käyttöikä jne. Toisaalta polttoaineita voidaan tehdä jätteistä (esim. Suomessa useampia hankkeita hyvin pitkällä ja laajamittainen kaupallinen toiminta muutaman vuoden sisällä), jolloin niidenkin ympäristövaikutukset asettuvat uuteen valoon.

Nämä kysymykset ovat hyvin monimutkaisia eikä niihin ole yhtä ainoaa ratkaisua. Sähköauto ei ole ratkaisu eikä sitä ole polttomoottori eikä polttokennokaan ainakaan vuosikymmeniin. Maapallolla on hyvin erilaisia olosuhteita ja pelkästään tämä aiheuttaa monia haasteita voimanlähteille, kuten tiedämme sähköautoista ja pohjoisista ilmsto-oloista. Humoristisesti voisi todeta, että jos antaisimme ilmastonmuutoksen edetä pidemmälle niin sähköautoilla olisi mahdollisuudet pärjätä meilläkin ;D. Ja se miten asiat edistyvät ei riipu vain teknisestä kehityksestä vaan pitkälti poliittisista ratkaisuista. Ja siinäpä tekijä, jota on vaikea ennakoida!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Kondi - 06.09.12 - klo:12:28

Jos jousittamattomasta massasta revitään noin paljon pois niin se tuskin tekee hallaa ajo-ominaisuuksille.


Niin ja kun muutenkin parhaimmillaan painoa 100 kg vähemmän kuin vanhassa niin onhan tuon pakko olla hieman näppärämpi pyöriteltävä...tosin etuakselia on siirretty 43 millii eteenpäin joten akselivälin kasvu kumonnee näppäryyden parannusta mutta vakauttaa ajoa maantiellä...Täysin eri autohan tuo on kuin vanha Golf tulis vaan äkkiä koeajoon nämä ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy