VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Toki tarkkaan katsoen on uusi malli, mutta äkkiseltään ei juuri erota kutosversiosta. Omaan makuuni liian varovainen korimalliuudistus, ennakkokuvat lupasivat hitusen rohkeampaa uudistumista. Kojelauta kuin suoraan nyky-Jettasta. Varmasti hyvä auto, mutta onneksi en odotellut tuota rantautuvaksi.

tet

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 05.09.12 - klo:10:12
Jo mutta ei monessa ja yleensä sitten isomissa tai kalliimissa autoissa.

Isommissa ja kalliimmissa, niinkun vaikka vw up? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.09.12 - klo:10:16
100 kg keveempi kuin edeltäjä ja kokonaan uusi motti eikö riitä näin alkuun?

•A 1.4-liter TSI with cylinder-deactivation technology that produces 140 PS (103 kW) and consumes 4.9 L/100 km with CO2 emissions of 112 g/km

Hyvältä vaikuttaa...

Olisivat nyt edes tuon kilowattilukeman muuttaneet vaikka 104kW:ksi. Sen verran karu maine 103kW 1.4 TSI:llä on.

MoFFe

LainaaIsommissa ja kalliimmissa, niinkun vaikka vw up?
Aijaa...En tiennyt että jo siinä on sellainen systeemi. Noh ei kumma että golfiin tulee sitten.  :)

vkjoki

Tylsyys ja tyylikkyys ovat katsojan silmässä - tuttu juttu!

Jos tykkää Pihlajanmarjakarkeista, mutta ei Fazerin Sinisestä, ei olisi mitään järkeä lähteä tekemään Pihlajanmarjan näköistä suklaata. Siispä räväkkyyttä ja suuria muotoilumuutoksia kaipaaville VW ja Audi eivät valmista sopivia tuotteita, vaan on pakko kääntyä muiden valmistajien puoleen.

Ja täysin uuteen rakenteeseen perustuva automalli ei ole "facelift", vaikka ulkoiset muutokset olisivat vähäisiä. Faceliftiä automallille tehdään melkeinpä joka vuosi, mutta yleensä facelift-termiä käytetään muotoilumuutoksesta, joka tehdään silloin, kun mallisukupolvi on ajallisesti elinkaarensa puolivälissä tai vähän sen jälkeen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 05.09.12 - klo:10:34
Olisivat nyt edes tuon kilowattilukeman muuttaneet vaikka 104kW:ksi. Sen verran karu maine 103kW 1.4 TSI:llä on.

;D

Ocu_P

Tylsä tai ei... Ja tokihan sen tylsänä voi nähdä. Mutta varmasti tasokas käyttöauto. Tarjouspyyntöjä diiselmanuaalista lähtee, jos suomihinnat kohtuulliset.

TAG

Tuli fiilis, että uusi on lähempänä Tiguanin ilmettä kuin entinen. Konepellin voimakas pokkaus on aika samanlainen. Mielestäni nuo ovat nyt keskenään "saman sukupolven" lookilla. Seuraavaksi sitten Tiguaanin varmasti sama alustaratkaisu ja painoa tuollaiset 150kg pois...

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.09.12 - klo:10:24
Toki tarkkaan katsoen on uusi malli, mutta äkkiseltään ei juuri erota kutosversiosta. Omaan makuuni liian varovainen korimalliuudistus, ennakkokuvat lupasivat hitusen rohkeampaa uudistumista. Kojelauta kuin suoraan nyky-Jettasta. Varmasti hyvä auto, mutta onneksi en odotellut tuota rantautuvaksi.

Ettei vaan kuitenkin kaduttaisi se traktorikauppa  ;D

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 05.09.12 - klo:10:34
Sen verran karu maine 103kW 1.4 TSI:llä on.

Kyllä. Sellaisella vajaat pari vuotta ajaneena.

Kondi

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/0/C4513CE6AE74A333C2257A6B0026D619?OpenDocument&db=VW5.nsf


Volkkarin sivustoilla oleva kuvaus uudesta lapsesta. Hyvän näköinen. Pieni leventyminen + akselivälin kasvaminen lupaavat hyvää sisätiloille.

Kauankohan menee ennen kuin tuosta ilmestyy plussaversio ja/tai farkku?

Nipademu

Varteenotettava vaihtoehto, kunhan saadaan ensivuonna dieselfarkku nelikkona. Ainoa miinus tulee jälleenmyyjästä, mutta tokihan tarjoukset pyydetään kauempaakin.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

TuplaVW

#192
Lainaus käyttäjältä: Kondi - 05.09.12 - klo:11:16
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/0/C4513CE6AE74A333C2257A6B0026D619?OpenDocument&db=VW5.nsf


Volkkarin sivustoilla oleva kuvaus uudesta lapsesta. Hyvän näköinen. Pieni leventyminen + akselivälin kasvaminen lupaavat hyvää sisätiloille.

Kauankohan menee ennen kuin tuosta ilmestyy plussaversio ja/tai farkku?



"TDI-dieselvaihtoehdot ovat 1,6 TDI, jonka teho on 77 kW (105 hv), ja 2,0 TDI teholtaan 110 kW (150 hv). 1,4 TSI ja molemmat TDI-moottoriset versiot ovat saatavissa myös 7-vaihteisella DSG-kaksoiskytkinautomaattivaihteitolla varustettuina.
"
Eli onko isomman dieselin DSG7 se isomman väännön suvaitseva malli ?, vai onkohan ennakkotiedoissa vielä virhettä ?

"Uuteen Golfiin on saatavilla kuljettajaa avustavia turvallisuusjärjestelmiä, jotka aiemmin ovat olleet tuttuja lähinnä premiumluokan autoista. Näitä ovat mm. mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, kaistanpitoavustin Lane Assist, väsymyksentunnistus ja liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä sekä pysäköintiavustin Park Assist 2.0. Toinen Golf-luokassa uusi turvajärjestelmä on ns. PreCrash-turvajärjestelmä, joka aktivoituu onnettomuustilanteen uhatessa kiristämällä kuljettajan ja etumatkustajan turvavyöt ja sulkemalla ikkunat ja kattoluukun. Uuden Golfin radio- ja navigaatiojärjestelmä toimii kosketusvärinäytöllä. Näyttöjä on kolmea eri kokoa 5-, 5,8- ja 8-tuumainen."

Tämähän alkaa kuulostaa käyttöauton paketilta... saattaa ruveta vaimo kohta kyselemään että olisikos pienempi Variant aika päivittää, tosin se Variantin tulo kai vielä aikataulullisesti epäselvää, vai tulisiko sitten Pariisin jälkeen vahvistuksia.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Gudmund

Paremman näköinen tämä uusi VII-sukupolvi kuin edeltänjänsä golf VI. Edellinen olikin mielestäni takapakkia aiempiin nähden.

Uuden Golfin moottorivalikoimassa eniten mietityttää tuo 1.6TDI (77 kw), joka on ilmeisesti sama mosa mikä nykyisinkin jo laajalta konsernilla myynnissä? Harmi jos on, sillä se alkaa olemaan aika heikko esitys kilpailijoihin nähden... Uudempaa versiota kaipaisi.
Octavia III RS TDI

ConD

#194
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288497030964.html

Valehteleeko mun silmät, vai näyttäisikö tuossa sisäkuvassa olevan kuskin penkissä säädettävä reisituki? On meinaa sellainen ominaisuus, mitä en Golfista ole mielestäni aiemmin bongannut. Olisiko tuollainen mielestänne tämän kokoluokan autoon hyvä?

LainaaKomfort auf neuem Niveau.

Mit dem 14-fach verstellbaren ergoActive Sitz fällt die Wahl auf besonders rückenfreundlichen Komfort. Der Fahrersitz mit einer wirbelsäulengerechten, festen Grundstruktur ist beheizbar und manuell in der Höhe einstellbar. Zusätzlich können Sitztiefe und Lehnenneigung individuell variiert werden. Eine elektrische Lendenwirbelstütze mit Massagefunktion sorgt für Entlastung und optimalen Komfort. Der „ergoActive“-Sitz ist so konstruiert, dass er sowohl zur Vermeidung von Rückenproblemen als auch zu mehr Fahrsicherheit beitragen kann. Hierfür ist er bereits mit dem unabhängigen Gütesiegel „Geprüft & empfohlen“ der Aktion Gesunder Rücken e.V. ausgezeichnet worden, das rückengerechte Produkte kennzeichnet.
Paketbestandteile
Lendenwirbelstützen vorn, Fahrerseite elektrisch inkl. Massagefunktion, Beifahrerseite manuell einstellbar
Sitzbezüge in Stoff "New York", Sitzwangen-Innenseiten in Leder "Vienna"
Fahrersitz mit Einstellung für Längsposition, Sitzhöhe, Sitz-/Lehnenneigung; Oberschenkelauflage längs schiebbar (sähköisesti liukuva reisituki)
Vordersitze beheizbar
Schublade unter dem rechten Vordersitz
Tür und Seitenverkleidung
Sportsitze vorn
Ooh! Siis tuo on totta, tosin lie aika arvokas paketti tuo istuinpaketti.

Muuten varsin makoisannäköinen peli tämä uusi Golfi. "Jälkeläisiä" odotellessa...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Jamo

The same, the same, but different - ja juuri sopivasti. Tällainen saattaisi parin vuoden kuluttua täyttää kakkosauton tarpeet hyvinkin ja ulkonäkökin "miellyttää" eli on hyvin golfmainen, mutta positiivisella tavalla.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Germera

Hyvännäköinenhän tästä tuli - uskon että livenä taas kerran paremman näköinen kuin kuvissa. Kaikilla lisukkeilla tästä alkaa saamaan jo ihan edustuskelpoisen.
Tulee olemaan joka tapauksessa paljon rekisteröity ja suosittu. VI malli muuttui samalla äkkiä todella vanhan näköiseksi.

Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Teutonic

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 05.09.12 - klo:11:51

"TDI-dieselvaihtoehdot ovat 1,6 TDI, jonka teho on 77 kW (105 hv), ja 2,0 TDI teholtaan 110 kW (150 hv). 1,4 TSI ja molemmat TDI-moottoriset versiot ovat saatavissa myös 7-vaihteisella DSG-kaksoiskytkinautomaattivaihteitolla varustettuina.
"

Eli ei ole kyseessä DSG7/DQ500:sta, joka VW-puolella on ainostaan Tiguanissa.

Mikäli Golfin kone väntää yli 250 nm, niin kyseessä on DSG6 (märkä, kesto 350 nm) kuten 110 kW TDI-koneen yhteydessä, muutoin kuivakytkin DSG7 (kesto 250 nm), kuten 77 kW TDI-koneessa.

http://www.volkswagen.de/de/models/golf_7/brochure/catalogue.html

Kasis

Lainaus käyttäjältä: ConD - 05.09.12 - klo:12:12
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288497030964.html

Valehteleeko mun silmät, vai näyttäisikö tuossa sisäkuvassa olevan kuskin penkissä säädettävä reisituki? On meinaa sellainen ominaisuus, mitä en Golfista ole mielestäni aiemmin bongannut. Olisiko tuollainen mielestänne tämän kokoluokan autoon hyvä?

Muuten varsin makoisannäköinen peli tämä uusi Golfi. "Jälkeläisiä" odotellessa...
Vähän kyllä näyttäisi, että reisituki olisi?
Sanotaanko näin, että meille sen uskoisin olevan riittävän kokoinen (2+1+1/2), mutta testaus sen myöhemmin osoittaa.
Scirocco & VI Golf Variant

ConD

Näköjään Saksassa oli konfiguraattorikin auennut seiska-Golfille.

Näytti siellä nuo 14-suuntaiset mukavuusistuimet olevan listalla, ja jopa kohtuulliseen 280e lisähintaan. Sisältää siis tuon reisituen...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Ocu_P

#200
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 05.09.12 - klo:11:34
Ainoa miinus tulee jälleenmyyjästä, mutta tokihan tarjoukset pyydetään kauempaakin.
Hiukan OT, mutta missä liikkeissä olisi aitoa halua käydä kauppaa uudesta VW:sta eli saisi kenties parempia tarjouksia kuin Laakkoselta ja VV-autosta. Forssaa täällä on käsittääkseni moni suosinut, mutta entäpä esim. Pörhö ja Antti-Roiko?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.09.12 - klo:12:37
Hiukan OT, mutta missä liikkeissä olisi aitoa halua käydä kauppaa uudesta VW:sta eli saisi kenties parempia tarjouksia kuin Laakkoselta ja VV-autosta. Forssaa täällä on käsittääkseni moni suosinut, mutta entäpä esim. Pörhö ja Antti-Roiko?

Pörhö nyt on samanlainen pöhöttynyt monimerkkitalo, ettei eroa Laakkosesta.


Jokker

Lisää kuvamatskua uudesta Golffista:

http://carscoop.blogspot.com/2012/09/2013-volkswagen-golf-new-official.html

Aika hyvältä näyttää kaikinpuolin! Audimaiseen suuntaan tuota sisustaa mun mielestä viety ja näyttäisi jopa olevan sähköinen käsijarru kaikkien iloksi. ;)
Audi A6 Avant 3.0TFSI quattro '09

ex: BMW 520dA touring '12, Audi A5 coupé 3.0 TDI quattro '10, Audi A5 1.8 TFSI '07

Boot

Rakas Folkkarin Jumala:

Pistä nuo takavalot myös Varianttiin, niin tehdään kaupat.
Suomi on ahdin valtakunta

tet

Lainaus käyttäjältä: Jokker - 05.09.12 - klo:14:39
Lisää kuvamatskua uudesta Golffista:

http://carscoop.blogspot.com/2012/09/2013-volkswagen-golf-new-official.html

No tuoltahan löytyi kuvagalleriasta vastaus pariin ketjussa esiintyneeseen arvailuun/toiveeseen:

- virtalukkokin löytyi, eli nappistartti on ilmeisesti lisävaruste (kuva 65)
- vakionopeussäätimen napit ovat ratissa (esim. kuva 73)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

pokkus

Yhdistin tuon MVA:n aloittaman aiheen (Tällainen on uusi Volkswagen Golf VII (päivitetty)) tänne.

heifetz

Miksi kuvissa näkyy vain vanhoja äijiä poseeraamassa? Ovatko he suunnitelleet auton? Jos on niin hyvin onnistuivat tekemään siitä itsensä näköisen. Missä ovat nuoret, missä ovat naiset?  ???

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Tos®

Häiritsi tuo yhen kromilistan puutos



::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Vaginisti

VW se osaa tehdä uuden mallin joka ei juuri edellisestä poikkea  ;D Arvosanana 'ihan kiva'...

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 05.09.12 - klo:10:54
Ja täysin uuteen rakenteeseen perustuva automalli ei ole "facelift", vaikka ulkoiset muutokset olisivat vähäisiä. Faceliftiä automallille tehdään melkeinpä joka vuosi, mutta yleensä facelift-termiä käytetään muotoilumuutoksesta, joka tehdään silloin, kun mallisukupolvi on ajallisesti elinkaarensa puolivälissä tai vähän sen jälkeen.

Edellinen "sukupolvi" olikin facelift...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy