VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Wekotin

Mitenköhän tuosta saadaan menevännäköinen GTI -versio. Joten säyseä Passattimainen perä.

Reneto

Uskoiko joku oikeasti, että uudessa Golfissa nähdään jotain kovinkin uutta ja radikaalia  ;D ;D Never
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

muuli1010

Juu jos haluaa jotain todellista jannitysta ajamiseensa ja ehka myos auton muotoihin niin kannattaa katsella esim Alfan suuntaan  ;D

vkjoki

Viralliset kuvat eivät poikkea kuvista, joita viime päivinä on julkaistu - olisi ollut ihme, jos olisivat poikenneet.

Ja kyllähän Volkkarin brändiin kuuluu, että muutokset muotoilussa ovat varovaisia - se on harkittu ja VW:llä hyvin toimivaksi havaittu toimintatapa.

Tuskinpa hinnat suuresti muuttuvat Golf VI:sta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa


vkjoki

^ Ei todellakaan facelift, koska käytössä on täysin uusi pohjalevy ja ensimmäinen VW:n malli, jossa kyseistä perusrakennetta on hyödynnetty! Uusi Audi A3 taisi olla ensimmäinen VW-ryhmän auto, jossa kyseistä perusrakennetta käytettiin. Samalle pohjalle rakennetaan myös seuraavan sukupolven Leon, Octavia ja varmaan parikymmentä muuta automallia.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa

^Tavallinen auton ostaja ei mieti millainen pohjalevy autossa on tai montako sukulaista siltä löytyy.Se miltä auto katsojan silmään näyttää ratkaisee paljon kauppaa tehdessä.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.09.12 - klo:22:51
^ Ei todellakaan facelift, koska käytössä on täysin uusi pohjalevy ja ensimmäinen VW:n malli, jossa kyseistä perusrakennetta on hyödynnetty! Uusi Audi A3 taisi olla ensimmäinen VW-ryhmän auto, jossa kyseistä perusrakennetta käytettiin. Samalle pohjalle rakennetaan myös seuraavan sukupolven Leon, Octavia ja varmaan parikymmentä muuta automallia.

Eipä juuri lämmitä kun auto näyttää ihan samalta kuin edellinenkin Golf. Booooooooriiiiiiiing.  :)


Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 04.09.12 - klo:23:03
Live kuvia...

http://www.motor-talk.de/forum/vw-golf-7-b848.html

Aikamoinen pettymys minusta tuo Volkkarin rohkeuden puute Golffin ( + muun malliston kanssa ). Tämä on tuttua ja turvallista mutta minusta olisi vihdoinkin hieno nähdä Volkkariltakin jotain rohkeaa, joka vetäisi vertaansa esimerkiksi sille miten Honda muutti kertarysäyksellä Civicin muotoilun nykyaikaan ( tai silloin oikeastaan tulevaisuuteen ).

Ei auta vaikka kaikki olisi uutta pohjalevyä myöden jos se kuitenkin näyttää taas vain yhdeltä faceliftiltä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum


Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 04.09.12 - klo:23:14
http://www.netcarshow.com/volkswagen/2013-golf/

Siitä tuo Golf on erinomainen, että aina ostaa uuden samanvärisen niin naapurin maallikkopappakin luulee sinun ajaneen kohta 10-vuotta samalla autolla  ;D
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Keni1

Jos uusi Golf ei ole makuusi niin katoppa Kuvia uudesta ladan C sarjasta, ettei vaan volkkari ole kopioinut ladoja, aika lailla Sciroccon näköinen toi lime...harmaan keula kuin Audissa? scrollaa sivua alempana on paremmat kuvat :)

http://www.ladacars.org/HTMLS/Models/Lada-C.htm

muuli1010

Vai etta rohkeutta puuttuu kun kuvia tutkii niin vakkari on siirretty rohkeasti rattiin  ;D Niin ja taitaapa joku 300 buimurikin olla jatkumo edellisesta tai sita edellisesta..... Insinooritiede on siita tylsaa etta yleensa joku muoto on se kaytannollisin ja jos tehdaan kaytannollisia esineita niin ne muistuttavat pitkalti toisiaan eksoottinen voi olla cool mutta moni noista poistuu markkinoilta kun jostain syysta ostava kansanosa ei miella noita omikseen.... Jos irtiottoja haluaa niin kannattaa suunnata Italian ja Ranskan suuntaan..... Mita taas Civiciin tulee niin mita konkreettista eroa on uudella ja vanhalla Civic:lla naapurilla oli vanha pihassa ja uusi oli pitkalti saman nakoinen aiemminhan noista ei sitten tiennytkaan minkamallinen / henkinen seuraaja on mutta kaksi viimeista ovat kylla lahes kuin samasta puusta veistettyja joten olisko ideat loppuneet  ???

Antero

Ymmärrän kyllä, ettei Golfin ole tarkoituskaan olla muotoilun uusien tuulien puolesta puhuja, mutta onhan tuo kaikinpuolin supertylsä. Keula on mitäänsanomaton ja perä on, no perä. Ei mitään muuta. Sisusta ihan ok, mutta jotenkin parempaa kyllä odotin. Vaikka minussakin asuu pieni Golf-fani, niin eipä nämä kuvat juuri ostohaluja herättänyt. Kuin suurempi painos Polosta, joka sekin vanheni ulkonäöllisesti nopeasti. Ei muuttunut toki uusi A3 radikaalisti, eikä se ole villein luomus, mutta se on sentään ajattoman tyylikäs.

Kasis

#165
Perusvarmaakauraa.  ;D
Ihan hyvältähän tuo näyttää ja varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi autoksi.  :)
Ã,,kkisältään tuo ei tarjoa mitään maata mullistavaa, mutta katsellaan ja tutustutaan tarkemmin luonnossa.
Muotoilussa olisi voinut käyttää hieman rohkeampaa ja modernimpaa linjaa, mutta eihän se olisi golf, jos se näyttäisi esim. Hyundai i30:ltä tms.
Ilasuuttimien säätimet näyttäisi olevan hyvin samankaltaiset mitä A6:ssa ja hanskalokeronkansi riipastu V-koppaisesta ja mitähän muuta vielä..?  ;)
Minkälaiset moottori(/vaihteisto) vaihtoehdot on tulossa suomi-autoihin?

Mikähänlaisia ongelmia tuosta a-pilarin pikkuikkuna-ovi-peili toteutuksesta tulee ajansaatossa? Varsin erikoinen ratkaisu.  :o
Scirocco & VI Golf Variant

Passatti

Always lead, never follow

Peräkylän Pertti

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.09.12 - klo:23:44
Jos uusi Golf ei ole makuusi niin katoppa Kuvia uudesta ladan C sarjasta, ettei vaan volkkari ole kopioinut ladoja, aika lailla Sciroccon näköinen toi lime...harmaan keula kuin Audissa? scrollaa sivua alempana on paremmat kuvat :)

http://www.ladacars.org/HTMLS/Models/Lada-C.htm

Hmm, eikös tuo vihreä ole VW:n Iroc-konseptimalli, eikä Lada? Siinähän on VW:n merkki nokalla...

vkjoki

#168
Uuden Golfin moottorivalikoima näyttäisi olevan alkuvaiheessa tällainen:
• 1.2 TSI 63 kW / 4,9 L/100km
• 1.4 TSI 103 kW / 4,9 L/100 / 0-100 km/h 8,3 sek. (A3); kahden sylinterin lepuutustoiminto
• 1.6 TDI 77 kW / 3,8 L/100km
• 2.0 TDI 110 kW / 4,1 L/100km / 0-100 km/h 8,6 sek. (A3)
(A3-merkintä tuossa tarkoittaa, että kiihtyvyysarvo on saatu Audin A3-materiaalista).

Siis 1.8 TSI:tä ei näyttäisi alkuvaiheessa olevan tulossa valikoimaan, kun taas uuteen Audi A3:een ja Seat Leoniin sellainen on tulossa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tet

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.09.12 - klo:19:33
Outoa, että Golfissa mentiin mukaan Astran vanavedessä tuohon kolmiomalliseen A-pilarin pikkuikkunaan. Siitä ei ole mitään hyötyä näkyvyyden kannalta - päinvastoin.

No jaa. Kutoskoppasessa oli siinä kolmioikkunan paikalla musta muovikolmio josta ei ainakaan voinut nähdä läpi, että siinä mielessä on kyllä parannusta näkyvyyteen ainakin teoriassa.

Huomaako kukaan muu tuon uuden Golfin keulassa sukulaisuutta Sciroccoon? Tietystä kulmasta, ainakin matalalta otetuissa kuvissa, nuo konepellin pokkaukset saavat sen näyttämään minusta ihan sirottimelta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jni

Meikäläinen kun joutuu autosa kun autossa istumaan istuin takimmaisessa asennossa, tuollaiset kolmioikkunatoteutukset vain lisäävät katvetta. Sinne häviää tehokkaasti lastenvaunuja lykkäävä äiti tai pyöräilijä risteyksessä.

Tuossa uudessa korissa olisi ollut tilaa siirtää oven etureunaa ja peiliä eteenpäin, jolloin peilin ja a-pilarin muodostama katve olisi saatu pienenmmäksi.

Minusta tuo uuden Golfin keula on aivan uusi ja omanlaisensa... :P
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

monster

ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI


MoFFe

Jaahas... Golfiin tulee volvon tapaan jarruavustin ehkäisemään kolaria.  :)
Ihan hyvä juttu että tulee muihin autoihin myös...

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 04.09.12 - klo:23:11
Aikamoinen pettymys minusta tuo Volkkarin rohkeuden puute Golffin ( + muun malliston kanssa ). Tämä on tuttua ja turvallista mutta minusta olisi vihdoinkin hieno nähdä Volkkariltakin jotain rohkeaa, joka vetäisi vertaansa esimerkiksi sille miten Honda muutti kertarysäyksellä Civicin muotoilun nykyaikaan ( tai silloin oikeastaan tulevaisuuteen ).

Ei auta vaikka kaikki olisi uutta pohjalevyä myöden jos se kuitenkin näyttää taas vain yhdeltä faceliftiltä.

Onneksi konserni ei sortunut Civic-mallisiin virityksiin. Eihän juuri mikään vanhene niin nopeasti kuin joku tekomoderniksi muotoiltu kammotus  :(   Ja onhan tuo VAG-konserni kokonaisuutena enemmän kuin tunnettu pitkäjänteisen muotokielen vaalimisesta, oli se sitten Porsche, Kupla tai Golf.

Toivoisi jo facelift-sanan väärinkäytön loppuvan  :) Tässähän on oikeastaan enemmän kyse käänteisestä ajattelusta, eli kuinka loppujen lopuksi säilytetään se alkuperäisen Golfin muistutus, vaikka auto täydellisesti uusiutuisi (tottakai jotkut komponentit ovat samoja) . Liiketaloudellisestikin se tuntuu olevan kannattava linja, koska melkoistä määrää käyttöautoilijoista se tuntuu kiinnostavan. Laittakaa oikeasti rinnakkkain V-koppanen ja VII-koppanen, kunhan ehditte.... ja verratkaa niitä ulkoa ja sisältä... onhan niissä sama henki mutta aivan eri autot 8)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

vkjoki

Tämän hetken tietojen mukaan suomalaiset jälleenmyyjät saavat hinnastot syyskuun lopulla.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Hawtin

Aivan kuten Muuli1010 tuossa edellä totesi, niin käyttöesineitähän nämä kärryt ovat. Muotoilu ja käytännöllisyys eivät kulje aina käsi kädessä, joten kokonaisuus on kompromissi. Jotkin merkit hakevat räväkämpää muotoilua ja tietoisesti uhraavat osan käytännöllisyydestä. Golf taas lienee hyvä esimerkki autosta, jossa käytännöllisyydellä on muotoilua isompi painoarvo. Seuraukset voi lukea autovertailuiden tuloksista, joissa muotoilu ei ole arvostelukriteeri.

Sinänsä muotoilusta on aivan turhaa kinastella, on erittäin hyvä ettei kaikki autot näytä samalta. Henkilökohtaisesti en kaipaa autolta mitään ufo-linjoja, vaan ajatonta tyylikkyyttä ja käytännöllisyyttä. Erityisesti sisustuksissa on paljon eroja ja omaa silmää miellyttää saksalainen linja, riisikupposten nintendotyyli saa jäädä kauppaan (ml. focus).

Uuden golfin hinnan ei tosiaan pitäisi nousta ja vakiovarustelu paranee, mm. 2-alue ilmastointi ja keskikonsolin infonäyttö vakiona Motor-talkin mukaan. VII on muuten 14 kiloa kevyempi kuin IV (perusmalli). Aika hyvä suoritus, kun ottaa huomioon törmäysturvallisuuden parantumisen.

Uudessa R:ssä on 290 pollea ja kiihtyvyys 5,7 s. Motor-talkin sivuilla todettiin myös, että on huhuja RS-mallista, johon istutettaisiin TT RS:n kone 370 heppaisena. Hiukan epäilyttää tuon toteutuminen.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 05.09.12 - klo:09:42
Ihan hyvä juttu että tulee muihin autoihin myös...

Onhan noita onneksi muissakin kuin Volvoissa  ;)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

MoFFe

Jo mutta ei monessa ja yleensä sitten isomissa tai kalliimissa autoissa.

Keni1

100 kg keveempi kuin edeltäjä ja kokonaan uusi motti eikö riitä näin alkuun?

•A 1.4-liter TSI with cylinder-deactivation technology that produces 140 PS (103 kW) and consumes 4.9 L/100 km with CO2 emissions of 112 g/km

Hyvältä vaikuttaa...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy