VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Antza

^ kyllä siitä erillisestä vakkariviiksestä nuokin ekassa kappaleessa luettelemasi (perus)toiminnallisuudet löytyvät.
Skoda

nemos

Lainaus käyttäjältä: pallopeli94 - 03.09.12 - klo:18:19
Ei missään tapauksessa pidä sotkea hyvin toimivaa systeemiä. Makuja on tietysti monia. Vanhassa Golf V:ssä on makee autopilotti, että oksat pois. Napauttamalla voi himmata nopeutta pienillä pykälillä tarkasti halutuksi. Tämä on kätevä jos edellä ajava alkaa hiljalleen lähestyä. 10 km/h loikkaukset on aivan liikaa. Tällaisissa tapauksissa joutuu siis pudottamaan säätimen pois päältä ja kaasulla hakemalla ajaa kohdalleen. Ja jos ei osu kerralla, homma alusta. Samaten säätimellä on voitava kiihdyttää pitämällä + -namiska pohjassa, sama tietysti päinvastoin miinuksen kanssa. SET:llä taas pitää saada vaikka ohitusnopeus asetusarvoksi.

Eihän 10 km/h portaan muutos sopivan pituisella napautuksella mitenkään poissulje perinteistä 1 km/h napautusta. Sitä en tiedä, miksi pitäisi kiihdyttää vakkaria pohjassapitämällä. Siihen tarkoitukseen on lyömätön käyttöliittymä kaasujalan kautta.
Volvo XC60 T8 Inscription

vkjoki


Monen lähteen mukaan Golf VII julkistetaan virallisesti huomenna 4.9. Berliinissä. Siis huomenna tiedetään yksityiskohtaisesti, miltä uusi malli näyttää edestä, sivulta, takaa ja sisältä. Samalla selviävät moottorivalikoima ja monet muut asiat. Tietoa Suomessa myyntiin tulevista kokoonpanoista ja hinnoista saataneen kuitenkin vielä odottaa ainakin muutama viikko.

Moottorien osalta veikkaisin, että valikoimassa ovat ainakin:
- 1.6 TDI
- 2.0 TDI 110 kW
- 1.2 TSI
- 1.4 TSI 103 kW kahden sylinterin lepuutustoiminnolla
- 1.8 TSI
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

muuli1010

Moottorivalikoiman voi varmaan arpoa melko pitkalle A3:n vastaavasta, toivottavasti DSG vaihtoehdot ovat samantien mukana..... Mielenkiintoista nahda miten tuo "kaksipyttyinen" 1.4 TSI on hinnoiteltu, verothan ovat kokolailla maltilliset..... Tosin se malli joka varsinaisesti kiinnostaa on TDI Variant ja viela tuolla parjatulla DSG:lla mutta koska sisamitat lienevat suurempaa konttia lukuunottamatta pitkalti samat niin eikohan sita paase melko hyvaan kasitykseen tulevasta farkusta kun nakee / koeistuu tylppaperaisen.

Hawtin

Uusi Golffi paljastetaan Berliinissä klo 22.30 Suomen aikaan, joten arvioinnit mennee useimmilta keskiviikkoon.  :-\
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

heifetz

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 04.09.12 - klo:12:38
Uusi Golffi paljastetaan Berliinissä klo 22.30 Suomen aikaan, joten arvioinnit mennee useimmilta keskiviikkoon.  :-\

Odotettavissa on sen verran tylsä ja konservatiivinen Kolopallo, että varmasti ehtii vielä ensi viikollakin. Oikea länsiautojen nimiin vannovien lippalakkimiesten ikoni.

heifetz

Oli Golfista mitä mieltä tahansa, uusi malli kuitenkin vaikuttaa oleellisesti siihen minkälaisia autoja kilpailijat tulevaisuudessa valmistavat. Golfista kun on tullut jonkin sortin mittatikku. Pelkästään siitäkin syystä lanseeraus kiinnostaa.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 04.09.12 - klo:12:48
Oli Golfista mitä mieltä tahansa, uusi malli kuitenkin vaikuttaa oleellisesti siihen minkälaisia autoja kilpailijat tulevaisuudessa valmistavat. Golfista kun on tullut jonkin sortin mittatikku. Pelkästään siitäkin syystä lanseeraus kiinnostaa.

En minä muuta väitäkään, kyllähän Golf on Euroopassa tärkeä automalli. Suomalaisittain olisi tärkeää saada farmari heti mukaan, ettei käy niinkuin IV-koppaan siirryttäessä, jolloin IV-koppainen farkku tuntui elävän ikuisesti. Toki Tojota koomaili Korollan kanssa vielä sitäkin pahemmin.

muuli1010

Melko yleisestihan puhutaan Golf kokoluokan autoista joten taitaa julkistus kiinnostaa muutamaa muutakin vaikka auto sinallaan voikin olla hieman tylsa.... Toisaalta tylsyys voi tarkoittaa myos kaytannollisyytta ja sopivaa hintaa joten odotettavissa olevat myyntimaarat on ihan jotain muuta kuin nailla vahemman tylsilla kulkineilla. Ai niin odotan julkistusta itsekin vaikka en kylla lippalakkia kaytakaan  :o


Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.09.12 - klo:19:15
Missä virtalukko ???

Eikös se ole aika vanhanaikasta...siis virtalukko ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

jni

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 04.09.12 - klo:19:17
Eikös se ole aika vanhanaikasta...siis virtalukko ?

On.

Start - Stop Engine -nappula on vaihdekepin vasemmalla puolella.

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jni

Outoa, että Golfissa mentiin mukaan Astran vanavedessä tuohon kolmiomalliseen A-pilarin pikkuikkunaan. Siitä ei ole mitään hyötyä näkyvyyden kannalta - päinvastoin.

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.09.12 - klo:19:33
Outoa, että Golfissa mentiin mukaan Astran vanavedessä tuohon kolmiomalliseen A-pilarin pikkuikkunaan. Siitä ei ole mitään hyötyä näkyvyyden kannalta - päinvastoin.


Samaa mieltä, huono ratkaisu.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.09.12 - klo:19:28
On.

Start - Stop Engine -nappula on vaihdekepin vasemmalla puolella.

Niimpä näkyy olevan, ajattelinkin kyseen olevan avaimettomasta systeemistä mutta en tuosta eka kuvasta bongannut tuota namiskaa joten hiukan ihmettelin. Johan sen on aika tulla Golfiinkin kun gorillassakin se on ollut ties kuinka kauan ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Antza

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.09.12 - klo:19:52
Johan sen on aika tulla Golfiinkin kun gorillassakin se on ollut ties kuinka kauan ::)
Onhan sen saanut VI Golffinkin. Rahalla  ;)

En siis löisi vielä vetoa sen puolesta että ko. toiminto olisi vakiona kaikissa malleissa. Onhan näissä demokuvissa nahkapenkitkin..
Skoda

muuli1010

Juu ei tuo ihan perus mallilta vaikuta.... Kuvien perusteella Golf saanee pitaa "perinteisen" vakkarinsa. Lisahinnastahan autoon saanee paljon tekniikkaa joten saa nahda mita kaikkea tuohon lopulta tulee vakiona ja mita pitaa ruksia lisavarustelistalta.

Tos®

Yks kromilista unohtunu maskista
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 04.09.12 - klo:12:38
Uusi Golffi paljastetaan Berliinissä klo 22.30 Suomen aikaan, joten arvioinnit mennee useimmilta keskiviikkoon.  :-\

Vielä 30min.  :P Kyllä tässä on jo odoteltukkin virallisia kuvia niin loppuu tämä loputon arpominen.  ;D

jni

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 04.09.12 - klo:21:59
Vielä 30min.  :P Kyllä tässä on jo odoteltukkin virallisia kuvia niin loppuu tämä loputon arpominen.  ;D

Tässähän näitä:







Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

muuli1010

Ilmankos ja ma kun muistin etta 21:30 no pianhan se ratkee onko tuosta seuraavaksi liisariksi, tietty olis kiinnostavaa tietaa myos hintataso mista lahdetaan. Autonhan pitaisi oleman edullinen valmistaa ja jos CO2 lukemat ovat "virallisesti" maltilliset niin ainakin on mahdollista etta hinnat pysyisivat kohtuullisina toki voivat laittaa tonnitolkulla lisahintaa ja laskea sen varaan etta auto myy jokatapauksessa liiankin hyvin.....

jni

Jokohan olisi "bilng, bling" -päiväajovalomuoti mennyt ohi? Parempi ilman mitään lednauhavirityksiä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Zaasa

Kovin on ulkoisesti tutun näköinen Golf,järisyttäviä muutoksia ei ole totuttu tekemään  :)
Lainaus käyttäjältä: jni - 04.09.12 - klo:22:11
Jokohan olisi "bilng, bling" -päiväajovalomuoti mennyt ohi? Parempi ilman mitään lednauhavirityksiä.
Huomattavuuden kannalta ledit paremmat kuin esim Ocun päivävalot sumarien yhteydessä.

muuli1010

Tuskin elleivat ole keksineet jotain muuta valoa jolla "saastaa energiaa". Vanha sanontahan kertoo etta se mita S mallissa on tana paivana tulee 10 vuoden kuluttua jokaiseen autoon joten katsotaan sitten ensi vuonna josko LED:sta paastaan eroon.

ePa

Tuossa sinisessä Golffissa (WO BGO507) tuntuu olevan hirveän kokoiset vanteet muuhun autoon verrattuna. Oisko 18"?

Reneto

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.09.12 - klo:19:33
Outoa, että Golfissa mentiin mukaan Astran vanavedessä tuohon kolmiomalliseen A-pilarin pikkuikkunaan. Siitä ei ole mitään hyötyä näkyvyyden kannalta - päinvastoin.

Nyt kun on kokemusta Jetasta ja Astrasta, niin sanoisin että näkyvyys etuviistoon menee 50/50. Astran pikkuikkunaratkaisussa tulee katve, se on totta, mutta yhdessä suhteessa tilanne on parempi kuin Jetan paksuhkossa ja alaspäin levenevässä A-pilarissa. Vasemmalle käännyttäessä risteävän tien keskikorokkeiden arvionti on helpompaa, kun siitä pikkuikkunasta näkee paremmin alas. Jetalla tuli ehkä koukittua turhankin kaukaa, kun pelkäsin kuolemakseni vanteiden osumista kivetyksiin.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

heifetz

Mikä pettymys! Ulkoiset muutokset ovat erittäin pieniä ja perusmuoto on edelleen sama. Nyt on kyllä VW:n insinöörit saaneet niskalenkin markkinointi-osastosta. Sisustus sentään on muuttunut huomattavasti parempaan suuntaan.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Mikko

Yhtä rankalla kädellä tehdään muutoksia kuin Audin A3:nkin kohdalla. Tylsä. Uusi vaipparatti on ruma, muuten sisältä ihan ok.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy