VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

psxgamer

Tässä toisella kotimaisella pientä infoa, kun tuota saksaa tuskin moni osaa:
http://www.worldcarfans.com/112082247479/first-official-details-about-vw-golf-vii-emerge?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+worldcarfans%2FJxfz+%28WorldCarFans.com%29

Paljon tietoa mikä on jo varmasti tiedossa tai odotettavissa. Mutta pienimmän version 1050kg tyhjäpaino kuulostaa aika hurjalta. Painaahan A3:kin 1.4TSI:llä jotain 1250kg.

heifetz

Ettei vaan ole pientä markkinointilisää noissa väitteissä?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

s-mod

Olsikohan vanhemman a3:sen paino, en tiedä... Skodissa myös kevenee, uusi Rapid on paljon kevyempi kuin, "vanha Fabia". Vaikka Rapid on Octavian "kokoinen".
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

psxgamer

Ei ole vanhan A3:n, vaan uuden. Uusi A3 painaa kaksiovisena alhaisimillaan 1250kg, LÃ,,HDE.

Toki Golfin tapauksessa puhutaan varmasti 1.2TSI:stä joten varmaan ainakin 50 kiloa voisi tuosta Audin painosta pudottaa? Ei silti päästäisi lähellekään tuota reilua tonnin painoa, joten lienee joku ylioptimistinen arvio sekin.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 23.08.12 - klo:17:00
Ei ole vanhan A3:n, vaan uuden. Uusi A3 painaa kaksiovisena alhaisimillaan 1250kg, LÃ,,HDE.

Toki Golfin tapauksessa puhutaan varmasti 1.2TSI:stä joten varmaan ainakin 50 kiloa voisi tuosta Audin painosta pudottaa? Ei silti päästäisi lähellekään tuota reilua tonnin painoa, joten lienee joku ylioptimistinen arvio sekin.

Audin painossa näyttäisi sivujen mukaan olevan kuljettaja mukana, jota Golfin painossa varmaankaan ei ole. Tiedä sitten minkä painoinen kuljettaja tuohon lasketaan.

muuli1010

Muistaakseni n 70 kg samaten noissa painoissa on muistaakseni tankki lahes taynna (80% ???)

Fedder

Netti on pullollaan kaikenlaisia arvauksia Golfin ulkonäöstä, mutta interiööristä ei ole paljoa arvailuja ollut. Tässä kuitenkin yksi:
http://www.infomotori.com/auto/2009/12/15/volkswagen-golf-7-variant/2/9/

Aika A4-mäinen noine tuuletusräppänöiden sijoituksen puolesta. Ja ehkä muutenkin. Ei huono. Ja vilkaiskaas samalla Variant kuvaa ja erityisesti takaosaa. Toivottavasti tämän tapainen perä ei tule tuotantoon, vaan se aiemmin viestiketjuissa vilahtanut A4-versio.
Immer wieder Golf.

Peräkylän Pertti

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 24.08.12 - klo:12:00
Ja vilkaiskaas samalla Variant kuvaa ja erityisesti takaosaa. Toivottavasti tämän tapainen perä ei tule tuotantoon, vaan se aiemmin viestiketjuissa vilahtanut A4-versio.

Takavalot eivät ole kyllä hääppöset, näyttää joltain Ooppelilta...

Wekotin

Tuli sama mieleen. Opelhan tuo on.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.08.12 - klo:13:48
Ajetaanhan niillä jo nyt alle neljän litran, jopa Superb taittaa mennä neljän litran tuntumaan tuolla säästöpossukoneella maantieajossa.
Niinpä, vaan 3.2 alkaa olla jo aika kova saavutus :) Tokihan se eräs jenkkiläinen pariskunta voisi tuohon (ja ehkä vähän parempaankin) päästä.

Sinänsä ei tuo utopiaa ole, pääsihän Lupollakin aikoinaan (ainakin teoriassa) 3l/100km maantiellä :D

Henkku


tet

^Ihmeen mielikuvituksettomia on nuo taiteelliset näkemykset uudesta mallista. Vaikka tuo yllä oleva punainen, eihän siinä ole juuri mitään eroa kutoskoppaseen. Jos kutoskoppa oli jonkun mielestä oikeasti 5.5-koppa niin tuo on sitten 5.51-koppainen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vkjoki

#102
On muuten tulossa aikamoinen kisa myyntimenestyksestä ns. Golf-luokassa! Nimittäin muun muassa seuraavat automallit ovat uudistuneet vuoden sisällä tai ovat tuomassa markkinoille uuden mallin aivan lähiaikoina:
- VW Golf
- Ford Focus
- Hyundai i30
- Toyota Auris
- Kia Ceed
- Honda Civic
- Seat Leon
- Audi A3
- Volvo V40
Panin automallit siihen järjestykseen, jossa veikkaan niiden olevan vuoden 2013 lopussa.

Lisätty:
Muiden foorumilaisten ehdottamia lisäyksiä oheiseen luetteloon:
- M-B A-sarja
- Skoda Rapid = Seat Toledo
- Skoda Octavia (tulossa 2013)
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Karvis

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 26.08.12 - klo:21:31
On muuten aikamoinen tulossa aikamoinen kisa myyntimenestyksestä ns. Golf-luokassa! Nimittäin muun muassa seuraavat automallit ovat uudistuneet vuoden sisällä tai ovat tuomassa markkinoille uuden mallin aivan lähiaikoina:
- VW Golf
- Ford Focus
- Hyundai i30
- Toyota Auris
- Kia Ceed
- Honda Civic
- Seat Leon
- Audi A3
- Volvo V40
Panin automallit siihen järjestykseen, jossa veikkaan niiden olevan vuoden 2013 lopussa.

Myös Octavia taitaa uudistua viimeistään ensi vuonna, jos hinta ei karkaa niin löytynee jälleen myyntitilaston kärkisijoilta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

GTI

Unohtamatta uutta A Mersua,josta tulee varmasti myyntimenestys!

Nipademu

Saattaapi tuo uutuuksien tulva yhdistettynä tämän vuoden romahtaneeseen uusien autojen kauppaan vauhdittaa ensivuoden autokaupan lukemia? Mee ja tiiä?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

jni

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 26.08.12 - klo:21:31
On muuten aikamoinen tulossa aikamoinen kisa myyntimenestyksestä ns. Golf-luokassa! Nimittäin muun muassa seuraavat automallit ovat uudistuneet vuoden sisällä tai ovat tuomassa markkinoille uuden mallin aivan lähiaikoina:
- VW Golf
- Ford Focus
- Hyundai i30
- Toyota Auris
- Kia Ceed
- Honda Civic
- Seat Leon
- Audi A3
- Volvo V40
Panin automallit siihen järjestykseen, jossa veikkaan niiden olevan vuoden 2013 lopussa.

Unohtamatta Skoda Rapidia.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

ePa

Onkohan tässä paras arvaus uudesta Gloffista. Eipä mitään järisyttävää uutta ole tarjolla. Mutta miksi sitä toimivaa konseptia menisi muuttamaankaan.





Kuvat ilmeisesti autobild.de alun perin. Varmaa sama juttu suomeksi lähitulevaisuudessa automaailman seiskasta luettavissa.

muuli1010

Mitahan virkaa nuo ratin ylimaaraiset nappulat hoitavat ? Onko vakkaria varten tullut kolmas viiksi ? (ei hyva)

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 02.09.12 - klo:11:19
Mitahan virkaa nuo ratin ylimaaraiset nappulat hoitavat ? Onko vakkaria varten tullut kolmas viiksi ? (ei hyva)

En ymmärrä mitä tuossa sanotaan mutta toivotaan ettei tuollaista viikseä tule. Näyttää samanlaiselta kuin nykyinen Golf.  >:(

ePa

Harittaako mulla silmät, mutta eikös tuossa ohjaamokuvassa ole selkeästi automaatti/dsg laatikko? Ja silti autossa on kolme poljinta.  ???

Arcca

#111
Miksi mittarit on nuo jotka löytyy jo 2009 valmistetusta CCstäni, olisivat voineet muuttaa uuteen uudet edes muodon vuoksi.
Ilmansuulakkeet hyvännäköiset IMHO.

Lainaus käyttäjältä: ePa - 02.09.12 - klo:11:27
Harittaako mulla silmät, mutta eikös tuossa ohjaamokuvassa ole selkeästi automaatti/dsg laatikko? Ja silti autossa on kolme poljinta.  ???

Mielestäni näen saman, erikoista. Voikohan koko kuvaan luottaa ollenkaan...

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 02.09.12 - klo:11:19
Onko vakkaria varten tullut kolmas viiksi ? (ei hyva)

Makuasia, minusta se kolmas viiksi on ihan hyvä, molempia on ollut. Vilkun yhteydessä olevan kanssa homma on enemmän näpertelyä kun joutuu pienien nappuloiden kanssa pelaamaan, (edit.viiksen kanssa taas olen tehnyt enemmän virheitä jostain syystä). No, joka tapauksessa ei ole isoa asia, kumpaankin tottuu jatkuvassa käytössä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.09.12 - klo:12:46Makuasia, minusta se kolmas viiksi on ihan hyvä, molempia on ollut. Vilkun yhteydessä olevan kanssa homma on enemmän näpertelyä kun joutuu pienien nappuloiden kanssa pelaamaan, (edit.viiksen kanssa taas olen tehnyt enemmän virheitä jostain syystä). No, joka tapauksessa ei ole isoa asia, kumpaankin tottuu jatkuvassa käytössä.

Miksei sitä vakkaria ole voitu tuodan rattiin, kuten monella muulla merkillä. Siitä sen operointi on kaikkein helpointa omasta mielestäni. Kaikkia malleja ollut itsellä, mutta ratissa mielestäni paras.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Petri M

Meillä molemmissa passateissa on tuo kolmas viiksi.
Paljon mukavempi käytössä kuin se vanha
vilkkuviiksessä oleva.

Itse ainakin pidän siitä että viiksestä saa noputta ylös/alas 10km/h kerralla.
Kun rajoitus vaihtuu 100->80 pari napautusta viiksellä ja taas ollaan lain rajoissa.

Pikkasen enemmän pitäs varmaan Golfinkin päivittyä että saisivat ihmiset kaupoille.
Sama kuin tämä viimeinen passat päivitys, eipä noissa suuria eroja ole.
Varsinkin kun tuo 2010 3c on jo päivittynyt askeleen 2011 mallin suuntaan sisältä.
Eroa sisällä ei 2010 ja 2011 passateissa paljoakaan ole.

nemos

Erillinen viiksi vakkarille on asiaa, mutta ratissa olevat napit olisivat vielä selvästi parempi ratkaisu ja käsillä otetta siirtämättä. 5/10 km/h portain tapahtuva lisäys tapahtuu esim. Volvossa näppärästi myös ratin napeilla.
Volvo XC60 T8 Inscription

muuli1010

Juu Volvon totteutus oli ainakin V60 mallissa ihan nappara kunhan sormet sai siihen totuteltua. Viimeiset kokemukset tuon erillisen vakkarin kaytosta on Audista ja ainakaan minun sormeni eivat tahtoneet siihen taipua tuota piti jotenkin aina etsia.... Sinansa idea siita etta parilla napautuksella nopeutta saa muutettua suuremmissa portaissa on ihan nappara. Nykyisen Golf toteutuksen kanssa olen ihan sinut tosin jos jotain saisi toivoa niin Volvo tyyppinen adaptiivinen toteutus olisi toivomuslistalla. ;D. Entas noi ratin nappulat nykyisellaan molemmilla puolilla on tuon monivalintanappulan lisaksi (ainakin omassani) yksi nappi mutta mielestani tuossa kuvassa on kaksi nappia ?

tet

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 02.09.12 - klo:23:49
Nykyisen Golf toteutuksen kanssa olen ihan sinut tosin jos jotain saisi toivoa niin Volvo tyyppinen adaptiivinen toteutus olisi toivomuslistalla. ;D.

Jos adaptiivisella tarkoitat että pitää etäisyyden edellä ajavaan, niin eikös sen ole Golfiin saanut jo lisävarusteena? Silloin kun itse Golfin ostin -09 ei sitä vielä ollut, mutta muistelisin että kutoskoppaiseen jo tuli lisävarusteeksi jossain vaiheessa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TuplaVW

#117
Lainaus käyttäjältä: tet - 03.09.12 - klo:10:21
Jos adaptiivisella tarkoitat että pitää etäisyyden edellä ajavaan, niin eikös sen ole Golfiin saanut jo lisävarusteena? Silloin kun itse Golfin ostin -09 ei sitä vielä ollut, mutta muistelisin että kutoskoppaiseen jo tuli lisävarusteeksi jossain vaiheessa.

Ei ole ainakaan Suomessa vielä saanut mukautuvaa vakkaria ACC, eli Golfissa on aikaisemmin käytetty vain tuota kevyempää vakkarin ohjausta vilkkuviiksestä, eikä sitä täysikasvuista versiota joka on ollut Passatissa ja Audeissa.

En ole ennakkojuttuja lukenut mutta näyttäisi kuvasta päätellen siltä että mukautuva vakkari olisi vihdoinkin tulossa myös Golfiin  :)

Onneksi eivät sitä vielä rattiin tunge, koska silloinhan pitäisi koko VAG-filosofia siltä osin, eli laitteiden ohjaus järjestellä uusiksi, ja siinä Golf ei välttämättä ole se päänavausmalli. Erillisestä viiksestä toimiva säädin on VAG hyvin looginen ja mukava käytellä, ja eikös se ole juuri siellä mistä rennoimmillaan pidetään ratista yhdellä kädellä kiinni  ;D

Tähän saakka on hyvä kun eri VW-kopasta toiseen hypätessä ei kaikki laitteet vaihda paikkaansa, vaan esimerkiksi rattinapit ovat hyvinkin samat, ja nyt saavat vielä tuon vakkarin viiksenkin kohdilleen  ;).
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

muuli1010

Hmm empa ole ikina miettinyt asiaa silta kantilte etta tuo erillinen vakkari olisi juuri oikealla paikalla silloin jos ajo asento sattuu olemaan se virallinen / suositeltu puolimakaava  ;D Toisaalta asiahan on varmana mietitty jo tehtaalla valmiiksi koska silloin toinen kasi jaa vapaaksi ja voi vaikka katsella puhelinta siina samalla  ;D.

No taytyy kokeilla ja ehkapa tuohonkin tottuu.

pallopeli94

Ei missään tapauksessa pidä sotkea hyvin toimivaa systeemiä. Makuja on tietysti monia. Vanhassa Golf V:ssä on makee autopilotti, että oksat pois. Napauttamalla voi himmata nopeutta pienillä pykälillä tarkasti halutuksi. Tämä on kätevä jos edellä ajava alkaa hiljalleen lähestyä. 10 km/h loikkaukset on aivan liikaa. Tällaisissa tapauksissa joutuu siis pudottamaan säätimen pois päältä ja kaasulla hakemalla ajaa kohdalleen. Ja jos ei osu kerralla, homma alusta. Samaten säätimellä on voitava kiihdyttää pitämällä + -namiska pohjassa, sama tietysti päinvastoin miinuksen kanssa. SET:llä taas pitää saada vaikka ohitusnopeus asetusarvoksi.

Tietysti kaikkea oppii ajastaan käyttämään, mutta käyttö pitää olla täsmällistä nopeaa ja helposti säädeltävää. Jos jotain kaipaa, niin muistipaikat, mihin voisi tallennella arvot sakkorajalla ajamiseen ja tasan rajoituksen jo valmiiksi. Yleensä uudistuksissa sotketaan kaikki mikä on ennen ollut hyvä. No, tuskinpa uuden mallin mahdollinen hankinta tähän kaatuu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy