VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.08.12 - klo:16:54
vuosimalli tais olla 2009, eli 2008 syssy?

Eli neljä vuotta ja jo uusi korimalli. Ahtaalle on ajettu suunnittelijat ja autotehtaan. Olikohan eka Golf  1974-1984. Seuraava oli enää 8 vuotta, sitten 6 vuotta.

Tos®

Eihä kutoskoppasessa ole vitoseen verrattuna kuin erilaiset pellit  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peak

Eikös ilmoitettu jo kutoskoppasen ilmestyessä, että kyseinen mallisarja jää iältään nuoreksi?

hosee

Annoin itselleni kertoa asioista jotain tietävän tahon toimesta että viime Maanantai on ollut viimeinen päivä kun Golf VI:stä on voinut tehdä tehdastilauksen. Suomeen on kuulemma allokoituna jokunen sata autoa, mutta ne siis myydään "tälläinen-tämä-sattuu-olemaan" -malleina. Myynnin koulutukset VII:stä ovat Loka-Marraskuulla....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

tet

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.08.12 - klo:17:02
Eihä kutoskoppasessa ole vitoseen verrattuna kuin erilaiset pellit  ;D

Ja lamput. Ja sisustus (ainakin kojelauta + keskikonsoli). Ja takapyörien ripustukset.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peak - 19.08.12 - klo:17:36
Eikös ilmoitettu jo kutoskoppasen ilmestyessä, että kyseinen mallisarja jää iältään nuoreksi?

No eihän se ollut kuin Golf V:n facelift. Mites se V tuli alunperin myyntiin, 2003 vai 4?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kasis

Uudessa keula näyttää "passattimaiselta". :-\
Tuossa korostuu leveys ja ikkunalinjojen mataluus, mutta perä ei ole kovin houkutteleva, ainakaan kuvien perusteella. Takaata VI golf led-valoilla näyttää vielä hyvältä tulokkaaseen verrattuna.
Kun auto löytyy halleista, toimitusaika kipuaa varmaan lähemmäs 6kk ???
Katsellaan, kun nähdään.
Scirocco & VI Golf Variant

vkjoki

Muutama Golf VII-kommentti:
- taitaa tuo eilinen Henkun Auto Zeitung -postaus olla ensimmäinen "luotettava" kuva uudesta Golfista!
- pari myyjää arveli ensimmäisen hinnaston ilmestyvän marraskuussa ja ensimmäisten luovutusten ajoittuvan tammikuulle 2013
- hinnastossa tuskin tulee olemaan mitään yllätyksiä
- arvaukseni on, että bensiinimoottoripuolelle tulee aluksi tarjolle ainakin 1.2 TSI 90 kW ja 1.4 TSI 103 kW - kumpikin yhdellä ahtimella ja tuosta isommasta sylinterien lepuutusominaisuudella varustettu versio (sama kuin Polo GT:hen ja Audi A3:en); 1.8 TSI tullee mukaan hieman myöhemmin
- turvallisuusvarustepuolelle tulevat varmasti tarjolle kaikki viimeisimmät varusteet, esim. törmäyksenesto, kaistavahti, kuolleen kulman varoitus, nopeusrajoitusten ilmaisin ja kuljettajan vireystilan valvonta
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

jarkko_h

Tulee kyllä mielenkiintoinen odottelu. Toivotasti tulisi pian Variant 4 vetomallina ja korotettu maavara olisi edelleen lisävarustelistalla. Siinä alkais olla auto omaan makuun  :P

Eiköhän seitsemännet Golffit saada jo edes lähelle kilpailukykyisellä takuulla! Jos 2 vuotta edelleen, jää auto omalta kohdalta ostamatta vaikka olisi kuinka herkku. Toki kuluttaja maksaa takuun, mutta takuu ohjaa parempaan laatuun ja pakottaa tehtaan reagoimaan nopeammin selviin kustannustehottomiin suunnitteluvirheisiin.

---
Vähä kyllä hirvittää sylintereiden lepuutukset. VAG on sössinyt viime vuosina lähes kaikki joka liittyy jakopäähän. Jään ainakin lepuutusmoottoreiden osalta odottaman vähintään 5 vuotta jotta muut kuluttajat on ekana testannut lepuutuksen käytännön toimivuuden VW puolesta. TSI kokemuksen mukaan VW ei juuri testaile. Uskosin että moni muukin katsoo Suomessa yksinkertaisemman moottoritekniikan perään (esim. 1.2 TSI, 1.8 TSI). Maissa, joissa autojen kiertonopeus nopeampi ei liene niin paljoa merkitystä moottorin kestolla.

jni

^Joo, mielenkiintoinen ja pitkä?

En ainakaan itse ole kuullut mistään huhujakaan, että VAG-takuu nousisi EU-diregtiivin mukaisesta 2 vuodesta. Toivoa aina sopii...

Kyllä kai VAG on testannut noita moottoreita tarpeeksi. Tietty vikaantumisherkkyys sallitaan, jotta se ei globaalisti haittaa myyntiä. Eri asia on sitten tuotannon käynistämisen jälkeen alihankkijoiden laadunvarmistus ja sen huonouden mukanaan tuomat ongelmat, jotka näillä merkkifoorumeilla saavat aikas isot mittasuhteet.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: skula - 19.08.12 - klo:16:44
Tehokkain bensakone 140hp? (pl.GTI)

Tämä olisi karmea pettymys. Tarkoittaisi ainakin omalla kohdalla katseiden kääntymistä muualle. Odotan tuon 1.8 moottorin teho lukemia.

psxgamer

Mainittiinko tuossa Auto Zeitning Golf-artikkelissa onko uudessa Golfissa sähköinen seisontajarru? Sähköinen kärkkäri + automaatti kaupungissa on mahtavuutta. Vielä tuohon aktiivinen vakkari, niin ei kehäteiden ruuhkatkaan itketä.

watson

Miksi tuo typerän näköinen antenni jöpöttää katolla?
VW Golf Variant 1,4TSI 110 kW DSG -17

jarkko_h

#73
Lainaus käyttäjältä: jni - 20.08.12 - klo:23:13
^Joo, mielenkiintoinen ja pitkä?

En ainakaan itse ole kuullut mistään huhujakaan, että VAG-takuu nousisi EU-diregtiivin mukaisesta 2 vuodesta. Toivoa aina sopii...

Kyllä kai VAG on testannut noita moottoreita tarpeeksi. Tietty vikaantumisherkkyys sallitaan, jotta se ei globaalisti haittaa myyntiä.

Jep jep ja niinhän VAG julisti tupla TSI moottorin yhteydessäkin (tosin VW:n silloin julkaisema TSI moottoritestausohjelma oli toistoltaan naurettavan pieni laatuvarmistusmielessä. Ehkä herr doctorien mielestä mahtava der groze laadunvarmistusohjelma) Eli valitettavasti jää  uusi Golf tämän takuun perusteella ostamatta. Oma henk kohtainen kokemus on että kun aikoinaan siirryttiin omassa työpaikassamme kattavampiin takuihin, lisäsi se testaamisen määrää ja takuuvirheiden seuraamista, niiden kustannusseuraantaa ja niihen reagointia.  

Tämän vajavaisen kokemuksen perusteella lyhyyt takuu on /merkkinä brandin ylimielisyydestä/indikoi branding vastuuttomasta toiminnasta (= ei kestäviä tuotteita, optimointi lyhyen tähtäimen voitossa) / antaa tuotemerkille mahdollisuuden laiskaaaaaaaaaaaaaaaaan ja hitaaaaaaaseeeeeeeeeeeeeeeeen vasteeseen laatuvirhetapauksissa. Eli uusi Golf jää omalta kohdaltani näiltä osin hyllyyn ja pitää hampaat irvissä hyväksyä jokin itselle ajettavuudeltaan huonommin sopivan merkki. Merkki joka kuitenkin sitoutuu tuotavirheiltää laadukkaampaan tuotteeseen/nopeampaan reagointiin  pidemmän takuun motivoimana.  

Harmi

vkjoki

Uuteen Audi A3:en ja uuteen Seat Leoniin tulee tarjolle uusi 1.8 TSI 132 kW / 180 hv / 250 Nm. Jos 1.8 TSI on saatavissa myös Golf VII:an, uskoisin, että se on tuo sama 132 kW:n versio. Audi A3:lle ilmoitetaan ko. moottorilla 0-100-kiihtyvyydeksi 7,2 sek. ja EU-normikulutukseksi 5,6 l / 100 km. Kaiken kaikkiaan erittäin kiinnostava moottori!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Mites tuon uuden 1.8 -koneen vääntö jää noin huonoksi, kun A4:ssä se tarjoaa tosi upeat 320 Nm / 1400 rpm. Tuo moottorihan ratkaisi A4:n vertailuvoiton Tuulilasissa ja pesi Bemarin uuden 2 -litran turbokoneen mennen tullen.

MoFFe


Markku J

Sehän voisi olla syy. Halvempi DSG riittäisi.

vkjoki

TM 13/2012:n mukaan uudessa 1.8 TFSI:ssä tuo 250 Nm:n vääntö on tarjolla valtavan laajalla kierrosalueella 1250 - 5000 r/min. ja maksimiteho 132 kW kierrosalueella 5100 - 6200 r/min.. Syitä Audin ratkaisuun voi olla useitakin. Teho kuitenkin määrää kiihtyvyyden - vääntö on vain taustatekijä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tet

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 21.08.12 - klo:21:23
Teho kuitenkin määrää kiihtyvyyden - vääntö on vain taustatekijä.

Tästä nyt on kättä väännetty aikaa sivu, mutta menköön. Vääntö ei ole taustatekijä vaan teho ja vääntö käy käsi kädessä. Aivan turha kinata oliko muna vai kana ensin, teho = vääntö kertaa kierrokset, eli toinen ei ole olemassa ilman toista. Molempia tarvitaan ja molemmat syntyvät samasta lähteestä käsi kädessä kulkien. Jos aletaan saivartelemaan, niin syy siihen että tehoa on maksimit laajalla kierrosalueella 5100-6200 johtuu vain siitä että vääntö laskee tuolla alueella samaa tahtia kun kierrokset lisääntyy. Jos vääntö pysyisi vakiona niin se teho sen kun vaan lisääntyisi tasatehon sijaan. Tai asian voisi ilmaista myös niin, että jos teho ei lagaisi tasaisena vaan lisääntyisi, niin vääntökään ei laskisi kuin lehmän häntä ko. alueella vaan pysyisi korkealla. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.08.12 - klo:20:36
Mites tuon uuden 1.8 -koneen vääntö jää noin huonoksi, kun A4:ssä se tarjoaa tosi upeat 320 Nm / 1400 rpm. Tuo moottorihan ratkaisi A4:n vertailuvoiton Tuulilasissa ja pesi Bemarin uuden 2 -litran turbokoneen mennen tullen.

Näissä pitää olla tarkkana siinä mielessä ettei ero ole yleensä niin suuri sisarkoneissa että voisi verrata lukemia 250 vs 320 suoraan toisiinsa koska vääntökäyrä ratkaisee. Todennäköisesti, näkemättä käyriä, tuo 320 on piikki arvo alhaisilla kierroksilla ja muuten seuraa 250 version käyrää niin perstuntumassa ei mitään isoja eroja ole. Huipputehot taisi ollakin samat?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Taky

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/eurooppalaisten+suosikkiauto+laihtuu+yli+sata+kiloa/a830845

-------------
Eurooppalaisten suosikkiauto laihtuu yli sata kiloa
.

Volkswagen esittelee ensi kuussa suosituimman mallinsa Golfin uusimman version, joka on yhtiön mukaan sata kiloa aiempaa kevyempi. Polttoaineen kulutus laskee yli 20 prosenttia.

Kevennyksen takana on teräslaadun vaihto ja valmistusmenetelmien kehittyminen.

Golfin mukaan uuden mallin tuotanto on aiempaan verrattuna 20 prosenttia halvempaa, ja valmistusaika lyhenee 30 prosenttia.
------------

Olisihan se mukavaa jos edullisempi valmistus näkyisi myös hinnassa.... :P

Kevennys sentään näkynee kulutuksen laskuna myös käyttäjälle.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.08.12 - klo:13:20

Olisihan se mukavaa jos edullisempi valmistus näkyisi myös hinnassa.... :P


Kunhan ei vaan näkyisi laadussa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

exari

Ei tarviis kyllä yhtään huonompi olla kuin 6 mehico varianttini...


poloboy

Osoitteessa:

http://www.motor-talk.de/ - Der Golf VII

esitellään myös uutta Golfia, paino on tosiaankin tämän lehtitiedon mukaan tippunut 100 kiloa erikoisteräksen käytön myötä, jolloin säästöpossu-Golf TDI Blue Motion vie 3,2 litraa sadalla kilomterillä, ilmeisesti maantieajossa.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

eGetin

Uskoo ken tahtoo, kulutusta meinaan ;D Saattaahan sillä alle neljän litran päästä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 23.08.12 - klo:13:45
Uskoo ken tahtoo, kulutusta meinaan ;D Saattaahan sillä alle neljän litran päästä.

Ajetaanhan niillä jo nyt alle neljän litran, jopa Superb taittaa mennä neljän litran tuntumaan tuolla säästöpossukoneella maantieajossa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Taky

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 23.08.12 - klo:13:18
.... säästöpossu-Golf TDI Blue Motion vie 3,2 litraa sadalla kilomterillä, ilmeisesti maantieajossa.

Tai parkissa seisoessaan.  :-*
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Nipademu

Taloudessamme aikaisemmin olleella vm. 2002 Skoda Octavia Combi Tdi (90hv):lläkin pääsi jo alle neljän litran.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy