VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

svart


heller

Lainaus käyttäjältä: hanneliina - 05.03.19 - klo:11:33
Ei, iphone X

Eihän ole puhelimesta volat nollassa videoitten/ääniviestien osalta? Itsellä X:n kanssa kyllä kuuluu kaik.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 01.03.19 - klo:17:45
Soppari on nyt hanskassa. Tällaista siellä lukee:

Volkswagen Golf Variant Highline 2,0 TDI 110 kW (150 hv)

Toimitusajaksi merkattiin 05/19 mutta voi mennä kesäkuunkin puolelle. Dieselit kuulemma tulevat melko nopeasti, tilausaika  keskimäärin ehkä 3,5 kuukautta eli aika siedettävä.

Pahin kuume meni ohi jo, nyt odotellaan rauhassa ja keräillään lantteja välirahaan.

Tämä keissi on menossa maaliin. Auto tilattu 1.3. ja luovutus nyt lauantaina 25.5. eli aika tasan kolme kuukautta tulee toimitusajaksi. Tämä on sopiva aika, autokuumekin meni ohi melko nopeasti tilaamisen jälkeen. Viikonloppuna sitä saakin herätellä uudelleen kun saa pirssin käyttöön.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Zide

Palaako autossa jarruvalot kun vakionopeuden säädin on päällä ja auto jarruttelee itsekseen? Toivottavasti palaa.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Zide - 18.06.19 - klo:08:36
Palaako autossa jarruvalot kun vakionopeuden säädin on päällä ja auto jarruttelee itsekseen? Toivottavasti palaa.

Jarruvalot palaa aina kun jarruihin laitetaan painetta, ei väliä sillä tekeekö sen kuljettaja vai auto itse.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Zide

Lainaus käyttäjältä: M_M - 18.06.19 - klo:08:39
Jarruvalot palaa aina kun jarruihin laitetaan painetta, ei väliä sillä tekeekö sen kuljettaja vai auto itse.

Kiitos. Niin arvelinkin.

Bax

#2586
Eilen sain Golf Sportsvanin (1.5 TSI 110kW DSG) ajoon. Toistaiseksi moottori ja vaihteisto toimii tasaisesti ja mitään nykimisiä en ole havainnut. Aika näyttää onko nykimisongelma korjattu.
Sain yhdistettyä Car-Netin (discover media) ja kännykän ja kokeeksi laitoin webaston tulille ja se toimi. Tosin kesällä voisi kaukosäätää myös ilmastoinnin toimimaan ajastetusti.

Renkaina Continental Conti Eco Contact 5 205x16 ja on hiljaista kyytiä vaikka vertaa entiseen Q3:een. Auto on korotetulla maavaralla ja siinä on ehkä aavistuksen jäykempi jousitus kuin vakio.

Dynaudio soi selkeästi suuremmillakin nopeuksilla. Siinä on myös ekvalisaattori, jolla laskin pari pykälää keskiääniä ja diskantteja "Authentic" moodissa. Perinteisiä oikea-vasen ja fader säätöjä ei ole, vaan siihen on muita keinoja.

Kartta pitää päivittää tässä kohta.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Bax

Kirjoitin edellä, että dynaudiossa ei olisi fader ja vasen-oikea säätöjä, mutta sieltä löytyikin toinen säätömoodi (nimeltään "yksilöllinen"), jossa pystyy ristikolla säätämään äänen juuri haluamalleen kohdalle kuten  on monessa vagissa. Oletusarvona oli päällä aivan turhanpäiväinen säätömoodi (nimeltään "profiili"), jossa oli ainoastaan karkeat säädöt. Näin niitä ominaisuuksia saadaan lisää.

Koska tässä on myös keskikaiutin, jonka ääni on aika hallitseva, ei stereokuva ole kovin hyvä. Ainoa keino saada keskikaiutinta vaimeammaksi on säätää ääntä takapainotteiseksi. Keskikaiutin kuitenkin selkeyttää ääntä kovemmissa vauhdeissa.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

mfroberg

Tuli heitettyä rouvan kanssa järvisuomen lomareissu Saimaata kiertäen dieselgolfilla. Teitä oli kaikkea 50 - 120 km/h nopeusrajoituksilla ja tietöitä oli paljon. Koetin ajaa taloudellisesti vaikkei ennakointi oikein toiminut kun kaikki tiet olivat itselleni outoja. Rullaustoiminto, varsinkin alamäissä, oli aktiivisessa käytössä. Eilen tuli käytyä Varkaudessa tankilla kun oli edullinen diesel pumpulla, 1.264 ,/l. Laskettu kulutus oli 4.2 l/100km mikä on mielestäni hyvä 2-litraiselle koneelle. Myös ajotietokone näytti samaa eli aika tarkka tuo sitten ilmeisesti on.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Sentteri

Moro

Pitäisikö Comfortline vakiovarusteissa olla mukana takapenkin turvavöiden tunnistin? Tarkoitan sitä matkamittarin kohdalla hetken näkyvää ikonia jos takapenkillä vyö avataan/suljetaan. Ei siis samanlainen kuin etupenkin turvavöiden hälytys eikä mitään äänimerkkejä tms.

Tuli siitä tutun kanssa puhetta ja muistelen ehkä joskus nähneeni sen, mutta en saa enää näkyviin. Ohjekirjassa lukee että sen saa pois päältä/näkyvistä kun painaa sitä matkamittarin nollausta mutta en tiedä jääkö se siitä kokonaan pois vai pitäisikö joka kerta toimia erikseen jos olen vahingossa joskus poistanut.

mfroberg

#2590
Tuskin löytyy Comfortlinesta kun ei löydy meidän kummastakaan Highlinesta vakiona, ainakaan en ole huomannut tällaista. Mulla oli tuo toiminto Leon ST 2017 autossa mutta se oli erikseen rustattu lisävaruste.

Piru vie, tuon kirjoitettuani asia on pakko tarkastaa kun kohta lähdetään kaupoille.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Zide

Golf DSG 2016 eli automaatti.. Ylämäkilähdössä auto valuu vähän taaksepäin. Mielestäni näin ei ole ennen käynyt vaan on lähtenyt niiltä sijoiltaan. Mikä nappi väärässä asennossa?

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Zide - 08.07.19 - klo:16:07
Golf DSG 2016 eli automaatti.. Ylämäkilähdössä auto valuu vähän taaksepäin. Mielestäni näin ei ole ennen käynyt vaan on lähtenyt niiltä sijoiltaan. Mikä nappi väärässä asennossa?

Sähköisen kässärin automaattikäyttö pois päältä, taaempi nappi keskikonsolissa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

a_jaba

#2593
Lainaus käyttäjältä: Zide - 08.07.19 - klo:16:07
Golf DSG 2016 eli automaatti.. Ylämäkilähdössä auto valuu vähän taaksepäin. Mielestäni näin ei ole ennen käynyt vaan on lähtenyt niiltä sijoiltaan. Mikä nappi väärässä asennossa?
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 08.07.19 - klo:20:03
Sähköisen kässärin automaattikäyttö pois päältä, taaempi nappi keskikonsolissa.


Hill hold (tai mikä lie) kyllä ainakin omassa -15 variantissa pitää autoa pari sekuntia paikallaan ylämäessä kun päästää jalan jarrulta vaikka auto hold olisi pois päältä. Niin ja on myös DSG.

Samanlainen toiminto on myös 6-korisessa golfissa vaikka ei olisi minkään sortin sähkökäsijarruja tai autoholdeja.

Joku vika siis olettaisin autossa olevan jos päästää liukumaan taaksepäin.

Edit: Niin ja tuota hill holdia ei saa pois päältä mistään napista. En tiedä miten auto tunnistaa olevasa ylämäessä mutta sen tunnistamisen vikaantuminen voisi vaikuttaa tuohon toimintaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

M_M

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 08.07.19 - klo:20:15
En tiedä miten auto tunnistaa olevasa ylämäessä mutta sen tunnistamisen vikaantuminen voisi vaikuttaa tuohon toimintaan.

Pitkittäiskiihtyvyyttä mittaavalla anturilla. Jos anturin nollapiste ryömii sopivasti niin on mahdollista, ettei auto tiedä olevansa ylämäessä eikä siksi pidä jarrupaineita päällä. Tuon anturin nollapisteen voi tarkastaa VCDS:n kanssa, auton ollessa tasaisella pinnalla, ja nollata kohdalleen jos se on ryöminyt.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Zide

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 08.07.19 - klo:20:03
Sähköisen kässärin automaattikäyttö pois päältä, taaempi nappi keskikonsolissa.
Päällä on.

Ehkä jossain on jotain vikaa.

Bax

Nyt on kertynyt hieman kokemusta sportvanista muutaman tuhannen verran. Kävimme lomalla Pohjois-Suomessa ja Norjassa.
Mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut automaattia, mutta nyt on ja se tuntui hyvältä. Olen kyllä lukenut DSG:n ongelmista, mutta tällä hetkellä mitään ongelmia ei ole.
Vaihteiston D-asennolla auto tuntuu hengettömältä, mutta tehot löytyy S-asennosta. Toisaalta jos ajaa vakionopeussäädin päällä, niin mitään voimattomuutta ei tunnu ja auto liikkuu iloisesti jopa Norjan mäistä huolimatta. Kokeilin muutaman kerran ohitusta ja s-asennolla lähtee kyllä liukkaasti.
Vaihteiston D-asento on selvästi haluttu tehdä bensaa säästäväksi ja jos suorituskykyä haluaa, niin on laitettava s-päälle. Suomessa keskikulutus oli 5.4 l/100km ja Norjassa 4.8 l/100km. Ajelin aivan rajoitusten mukaan.
Ostin lisävarusteena Dynaudion ja matka-ajossa sen hyöty oli selkeä puheääni ja lauluääni.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

mfroberg

,,sken tuli telkkarista Volkswagen mainos. Siinä ajettiin autolla jossa näkyi navigointikartta tms. mittareiden välissä eli kyseessä oli digimittaristo. Sitten lopussa autosta noustiin pois, kyseessä oli Golf Variant. Mainoksessa puffattiin kaasuautoja eli Volkkarin TGI-mallistoa. Ei siinä mitään mutta kun oman farkkuni tilasin alkuvuodesta ei kaasugolffiin saanut digimittaristoa eikä saa vieläkään konfiguraattorin mukaan.

Mainos on aina mainos.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

CarsAndCoffee

Vetääkö 1.0 TSI manuaali variant kärryä? Firman päästörajat paukkuvat WLTP 135g co2/km ylityttyä, joten pitäisi harkita joko äsken mainittua tai sitten 2.0 TDI manuaalia. Saa siis ilman muuta tilata päästävämmänkin pirssin, mutta sitten ei saa "vähäpäästöisen" alennuksia liisaushinnassa. Kärrynvetokyky on mulle kynnyskriteeri, joten onko kellään tuosta litraisesta kokemusta tätä koskien?

Tuon 2.0 TDI:n saisi pelkästään pätkäversiona alle 135 päästävänä, litraisen bensan sitten heittämällä farkkuna. Pakkovarusteita LED-paketti, Trailer-paketti ja webasto, muuta ei taida mahtua...

b1mpo

Vetää litrainen kärryä aivan hyvin, eikä väsähdä mäkiin. Kulutuskin pysyy maltillisena. Mutta jos paljon tarkkaa nysväystä, ei kuiva dsg ainakaan ole mieluisa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Vekkula

Leon 1.0tsi vedin n.650kg isoa kuomukärryä pari sataa kilsaa eikä ollut mitään ongelmia tuon kanssa.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

TaJu

2015 2.0 dieseliin pyörähtää kohta 200 000 km mittarin ja on aika viedä auto jakopäänhihnan vaihtoremonttiin. Ajattelin samalla vaihdattaa alkuperäiset xenonpolttimot, onko vinkkiä heittää mitkä/mistä kannattaisi valot hakea? Vielä alkuperäiset toimii, mutta syyspimeällä olisi valoteho tarpeen.

vwille

Maahantuojalla näköjään ihan hyvä Golf Highline Limited- tarjouskampanja menossa, jos tämä korimalli vielä jaksaa kiinnostaa.

psy

Lainaus käyttäjältä: vwille - 12.09.19 - klo:20:29
Maahantuojalla näköjään ihan hyvä Golf Highline Limited- tarjouskampanja menossa, jos tämä korimalli vielä jaksaa kiinnostaa.

Houkuttelisi kyllä tilata. Kelpo varusteet hyvään hintaan, eikä se 8 variant ihan hetkeen ole tulossa vielä markkinoille. Myyjä epäili, että farkku olisi toimitettavissa vasta 2021 puolella. Tosin voi olla myyjän puhetta, että saa vielä vanhaa mallia myytyä.

Ainoastaan 1,5tsi 150hp pystyy tilaamaan tehtaalta, kaksi tehottomampaa ovat vain maassa olevia. Se hieman rajoittaa haluja kun missään maassa olevissa ei ole edes lämmitettävää rattia, vaikka olisi halpa varuste ruksia listalta mukaan.


mfroberg

Nyt on dieselgolfilla takana tasan 4kk ja 10tkm. Täysin eleetöntä om meno ollut, ainoat tapahtumat ovat olleet runsaat kymmenen tankkausta. Ei vikoja minkäänlaisia, ei ensimmäistäkään kolahdusta alustasta edes töyssyissä saatikka nitinää kojetaulusta tai narinaa ovipahveista. Ei mitään. Jatkamme harjoituksia, tyytyväinen laatuvaikutelmaan toistaiseksi. Kop kop.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Kansanautoilija

Tänä aamuna melkein heti käynnistyksen jälkeen tauluun syttyi keltainen kolmio ja teksti: "Error: bend lightning (AFS)". Kyseessä siis Golf VII -14. Onkohan kyseessä kulmavalotoiminto  (palanut polttimo) vai jokin muu vika? En ehtinyt työmatkakiireessä jäädä asiaa tarkemmin tutkimaan. Onko muilla ollut vastaavaa probleemaa?
Ajossa:
VW Golf Variant 2.0 TDI -14
Aikaisemmat:
Skoda Octavia 1.6 TDI -12
Seat Cordoba 1.9 TDI -04
Skoda Octavia 1.8 -00

M_M

Paha on kenenkään varmaksi täältä ruudun takaa sanoa. Palanut kulmavalon polttimo on se helpoin vaihtoehto joka kannattaa ensimmäisenä tarkastaa. Jos kyse ei ole siitä, niin vikakoodien luvulla sitten eteenpäin jotta löytyy se aiheuttaja.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Kansanautoilija - 27.09.19 - klo:07:27
Tänä aamuna melkein heti käynnistyksen jälkeen tauluun syttyi keltainen kolmio ja teksti: "Error: bend lightning (AFS)". Kyseessä siis Golf VII -14. Onkohan kyseessä kulmavalotoiminto  (palanut polttimo) vai jokin muu vika? En ehtinyt työmatkakiireessä jäädä asiaa tarkemmin tutkimaan. Onko muilla ollut vastaavaa probleemaa?
kyllä se lähes aina on kulmavalon H7 joka palaa ja aiheuttaa AFS errorin. Tehty sen polttimon vaihto erittäin helpoksi Golf7:ssa.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

SVAG

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 27.09.19 - klo:07:47
kyllä se lähes aina on kulmavalon H7 joka palaa ja aiheuttaa AFS errorin. Tehty sen polttimon vaihto erittäin helpoksi Golf7:ssa.

Tämä oli taannoin myös itsellä. Pidempään kesti löytää oikea polttimo Motonetistä kuin vaihto.
MB E220d -18

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 27.09.19 - klo:07:47
kyllä se lähes aina on kulmavalon H7 joka palaa ja aiheuttaa AFS errorin. Tehty sen polttimon vaihto erittäin helpoksi Golf7:ssa.

Jep, tuo on helppo vaihtaa. Harmillisesti itselläni toinen xenon alkoi punertaa ja sen vaihto YouTuben perusteella ei olekaan ihan yhtä helppoa.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy